Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Heippa!


Täällä odotellaan menkkojen alkamista, nyt päivä 25 km:n jälkeen.. Normaalisti kiertoni on 33-37 päivää ja kun marraskuussa sain ekan km:n niin silloin väli oli 40 päivää.. Et odottelua odottelua..

Ja Äiti minäkin, pahoittelut ja jaksamisia!! :heart:


Padmerine
 
Uusille tervetuloa vertaistuen pariin.

Kitikat: Mun keskenmenosta (18+5 vauva oli siis elossa kun synnytys käynnistettiin) on nyt reilu 10 viikkoa ja oikeastaan nyt vasta alkaa tuntua siltä, että voisin lähteä töihin (tosin mä olen työtön omaishoitaja tällä hetkellä joten ei ole työpaikkaa mihin paeta). Käytän nukahtamislääkkeitä edelleen, en jaksa yhtään valvottua yötä enään.
Näennäisesti mäkin hoidan muksut ja kodin, mutta sisällä myllertää edelleen.
 
Jaahans naiset!

Jos sitä yrittäisi hypätä taas juttuihin mukaan joten kuten sitten edellisen avautumisen :p

Memelisa, kiitos sinun sanoista ja KYLLÄ, sinä olet ihan varmasti äiti! Toivotaan, että jo ensi äitienpäivänä olisi elämää ilahduttamassa ihka elävä oma vauva! <3
Saitko jo kaavintaan aikaa? Tylsä kyllä jos jotain oon jäänyt.. :(

Syysmyrsky, kyllä saa olla vihainen! Täällä on kans yks rouva, joka aina joskus itkeä tuhrustelemalla saa sitten viimein haluamansa.. :D Meillä kyllä ihan oikeasti tilanne on muutenkin se, että mä olen seksuaalisesti jonnin verran aktiivisempi, että siinä sitten tasapainoillaan.. Saanko syysmyrsky kysyä, minkä alan yrittäjä oot siskos kanssa? Mulla on mennyt ohi, jos on jo aikasemmin ollut puhetta.. :) Harmi, että äitisi vähän tahdittomasti jutteli, toivottavasti ihan hyvällä kuitenkin, ei osannut vaan ajatella, että kyllähän tommonen loukkaa..

Sanmar on kyllä ihan oikeassa, että hyvin äkkiä sitä aloittaa itse matkan äitiyteen ja perkele kun se sattuu oli menetys vähän pienempi tai suurempi. Kaikille meille täällä siis :hug: ! Sanmar, melko järkky lääkärireissu sulla :( Ikävää! Toivottavasti saat toisesta paikkaa parempaa palvelua!

Alpa, anteeksi, että multa on mennyt ohi, millä viikoilla teidän km oli? Mulla on vähän sellainen käsitys, että jos km alkaa spontaanisti kotona aika aikaisilla viikoilla, eikä lääkkeitä tarvita, niin silloin yritystä saa tosiaan jatkaa heti kun jälkivuoto on loppu. Mekin kai muuten oltas saatu, mutta kun jouduin kaikki kolme satsia cytotekkejä syömään..

Imoen, sinulle lämmin iso halaus <3. Varmasti tuntuu pahalta kun 1v ”synttäreitä” viettää. Voi kun vois edes osan siitä surusta ja ahdistuksesta ottaa pois!

Tillu, isot peukut sinne!

Tervetuloa äiti minäkin, pahoittelut kokemastasi! Täällä saa kyllä parasta mahdollista vertaistukea. :)

Onnea Astrelle, ihania mukavia kuulumisia! Nauti odotuksesta. :)

Kitikat, mitä osaisin sanoa.. Voimia teidän perheelle. :heart:

Tipetsu, höh kun luget eivät purreet. Varmaan turhauttaa. Jaksetaan silti toivoa, joohan! :)

(.) Äitienpäivästä kun selvittiin, niin fiilikset on olleet täällä tosi hyvät. Jälkitarkastus on ens viikolla, jossa lääkäri luvannut ultrata kun verikokeita raskaushormonin laskemisen varmistamiseksi ei oo tehty. Mutta, minäpä teinkin r-testin ja sain aivan täysin negan! Soittelin neuvolaan ja saatiin lupa aloittaa yritys uudestaan, vaikkei vielä menkkoja ole kuulunut! Jee! Tosin, tässä kierrossa se kyllä voi olla jo myöhästä muutenkin, mutta jotain toivoa se silti antaa. :) Mulla se jälkivuoto lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kesti tasan viikon eikä sen jälkeen ole tiputellut mitään, joten olettaisin, että kaikki tarvittava on tullut ulos. Eilen oli aivan järkyttävät mahakivut, ensin munasarjoissa ja sitten alavatsassa ja luulinkin, että täti sieltä tulisi, mutta ei... Mistä mahtoivat johtua sitten, vuodin sellaista kirkasta valkovuotoa aika runsaasti. Ei kai se nyt ovis vasta ollut kun km:stä 22 päivää... No, mistäs sitä tietää.

Plussatuulia terveisin hyväntuulinen ja kesäinen Naive!
 
Naive88 Täällä myös minä aktiivisempi osapuoli. Ja mies on täysillä mukana lapsen hankkimisessa mut ei voi saada jossei anna! Ollaan parturikampaajia..ylläriylläri :) melkein kaikki naisyrittäjät on :D ps.mies ei lähtenykkää työmatkalle ;)
Ja saattaa hyvin olla et se ovis on vasta tullut. Kyllä tuo sekoittaa kropan aivan täysin!
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei!
Uutena yrittäjänä liityn mukaanne. Pitkänsitkeä historia on lapsettomuuden kanssa, mutta haluan jotenkin olla ennemmin täällä kuin lapsettomuuspuolella. Siellä kun keskustelut ovat enemmän hoitojen ympärillä kuin itse "luomuyrittämisessä" :)

Historiasta sen verran, että yritystä vuosi takana ennen kuin kohdalle sattui kohdunulkoinen raskaus 09/06. Seurauksena toisen munanjohtimen poisto ja toisen tarkistus. Jäljelle jäänyt johdin oli täysin tukossa joten meidät laitettiin IVF-jonoon (koeputkihedelmöitys). Sitä odoteltiin 11 kk. Yksi siirto tehtiin, josta en raskautunut. Päätettiin olla hetki ilman hoitoja ja kappas: raskauduin luonnollisesti! Siitä syntynyt ihana tytär on nyt 2,5v :heart:

Exän kanssa tuli ero ja nyt uuden mieheni kanssa vauvahaavet kypsyneet sille mallille, että yritys on päällä. Raskauduin suureksi yllätykseksi luomuna 09/10 heti ensimmäisestä yrityskierroksesta. Menimme heti ultraan tarkistamaan onko raskaus oikeassa paikassa, ettei ole jälleen konhunulkoinen raskaus. Oikeassa paikassahan se ja sydän sykki vimmatusti. Raskaus jatkui normaalisti, kunnes todettiin keskeytynyt keskenmeno viikoilla 12. Lääkkeellinen tyhjennys ja kotiin kasailemaan itseään. Tyhjennyksestä oli jäänyt kuitenkin jotain vielä kohtuun ja sain kaiken lisäksi vielä kohtutulehduksen ja jouduin kaavintaan :|

Nyt menkat ovat sitten ihan sekaisin. Luulin jo itseasiassa olevani raskaana, kun testiin sain tästä kierroksesta haaleaakin haaleamman haamun. Menkat alkoivat kuitenkin tänä aamuna ja kierto siirtyi näin ollen taas pari päivää eteenpäin, eli on nyt 28-32 pv.

Kova paikka oli tämä keskenmeno. Muutenkin minun on vaikea raskautua, lääkärit sanoneet ettei pitäisi olla ollenkaan mahdollista, mutta jokin pikkureikä siellä johtimessa täytyy olla kun kaksi luomuraskautta alkanut. Tuntuu vain käsittämättömältä, että on niin järkyttävän mahtava onni, että ylipäänsä tulee raskaaksi tällä tavaralla ja sitten toinen ääripää, järkyttävän huono epäonni että se viedään pois :'(

Mutta siis, summa summarum: yritys on käynnissä ja toivottavasti meille suodaan vielä uudelleen tämä onni. Hirveän aktiivisena en varmaan ehdi keskustelemaan täällä, mutta käyn päivittelemässä omat kuulumiseni. Jos joukossa on muita samankaltaista kohtaloa omaavia, olisi mukava seurata miten teidän yritys etenee ja muutenkin vaihtaa kuulumisia :)
 
Syysmyrsky joo, se on vähän hankalaa ihan itsekseen yrittää raskautua! :LOL:
Teillä kanssa varmaan yhteinen aika kortilla ja senkin takia ainakin täällä joskus tuntuu, ettei koskaan muka ehdi peittoja heiluttelemaan. Mä itse teen vuorotyötä ja mies taas arkisin 7-15 ja mä kun oon illalla klo 22 töistä päästyäni vielä ihan valmis hommiin, niin ukolla jo silmät lupsuu kun tarvii herätä kuudelta... Näistä meillä on käyty kyllä keskusteluja. Huoh. Mutta nyt kun yritys on kovana päällänsä niin ukkokin on oikein luvannut kiinnittää huomiota harrasteiden tiheyteen... Kaamee pirttihirmu täällä siis kirjottaa! :saint:

Mää oon pohtinu, että jos joskus rahatilanne antaa periks, että vois olla enemmänkin töistä poissa, niin kävisin ihan vaikka vaan huvin vuoks ton parturikampaajan tutkinnon ja kattois josko sitä joskus kyllästyy näihin sosiaalialan töihin, niin ois joku ässä hihassa. :) Oon joskus aatellu, että kyllä tällä nykyselläkin alalla vois pistää oman firman pystyyn, mutta kyllä vielä kuulostaa yrittäjän arki niin tiukalta, ettei vielä rahkeet riitä. Ehkä sitten kun ukko rupee ansaitseen kunnolla. :) Se on siis uudelleen kouluttautumassa ja valmistuu tänä syksynä.

Eli siellä ja täällä sitten vaan tallettelemaan, jos vaikka vielä ovismahkuja ois! :)
 
Missä mun menkat viipyy??! Nyt ei edes tuhrua tule,valkkaria vaan..Prkl!!
Voihan se olla ja onkin että luget voi siirtää menkkoja koska sisältää progesteronia,mutta toivottavasti nyt viikonlopun aikaan alkaa,pääsis uuteen yritykseen :p
Clomit pitäs hakee pe ja samalla 70e jää apteekkiin,huh!

Puhetta ollu tuosta pupuilusta. Mä olen myös meillä aktiivisempi. Mies ei kyllä lämpene jos alan itkemään ellen saa haluamaani. Minäkin olen vuorotyössä ja kun illalla kotiudun,olisin valmis hommiin ja kun sänkyyn päästään,mies kuorsaa..Olen kyllä sanonukin leikkimielisesti että jos multa kysytään,haluanko nukkua vai nussia työpäivän jälkeen,arvaatte varmaan vastauksen!! :D :D
Mä olen kyllä sit menkkojen jälkeen pitänyt selibaattia yllä,että mies sit jaksaa ovis-aikaan olla aktiivinen ja kyllä ollutkin ihan hyvin hommassa mukana 2pvää ennen ovista,mutta monesti just ovis-plussa päivänä ei olla puputeltu,seuraavana (ovis pvänä) päivänä kyllä..Sehän ois hyvä että ovis-plussa päivänä puuhaa,kun plussan jälkeen 24-36h on ovis..
Miehestä tulee kyllä jotenkin vaisu kun viipotan ovis-testien kanssa ja vertailen niitä. Kaipa miehestä alkaa ruveta tuntumaan pakkopullalta siinä vaiheessa kun lh-testi on plussa.Jotenkin en taas viiti miehen "selän takana" tehdä ovis-testejä..:confused:

Eilen laskeskelin,että seuraava testi-päivä ois jossan 8.-12.6. Mulla alkaa 3,5vkon kesäloma 1.6. ja kiva ois jos tulis raskaaksi ennen tuota. Vois stressittä makoilla :)
 
Heippa vaan kaikille!

Mä siis kerkesin jo iloita menkoistani kun nyt maanantaina siis 25pv tyhjennyksestä luulin, että minulla alkoi kuukautiset mutta vuodin vain vähän sen päivän. Tänään soitin sinne naistentautienpoliklinikalle ja käskivät tekemään raskaustestin... :O En kai nyt näin nopeasti olisi raskautunut koska viime yrityskin kesti sen 4kiertoa. :confused:

Onko jollain joku näkemys asiaan?
 
sulla on vielä hormonit siinä jamassa edellisestä plussasta että raskautuminen saattaa käydä erittäin sutjakkaan tyhjennyksen jälkeen jos seksiä on!! tietysti teet testin nyt kun ne sieltä niin käski :) täällä peukut pystyssä! :)
 
Onko monella km jälkeen masu jatkanut kasvua raskausmahan tapaan?

Mulla tällänen rv15 kaksosista, EIKÄ lähde mihinkä vaikka tekisin mitä. oon tätä työstänyt jo yli 3kk. alkaa tämäkin turhauttaa. ei ole kivaa kun ihmiset tämän perusteella kuvittelee kaikkea :(
 
voisin laittaa oikein kuvan. siis tää on ihan raskausmaha!! oon vielä urheilijanuori ja ei tää etureppu ei oo yhtään tuttu juttu..tollanen löysä mikä pomppii kävellessä. sulattaisin sen jos mulla olis lapsi mutku ei oo.
 
Viimeksi muokattu:
Syysmyrsky -huh!!! Mitä lääkärissä ovat sanoneet??

Tervetuloa uusille.

Itse kävin tänään jälkitarkastuksessa ja kaikki on kunnossa. Parin päivän päästä irtoaa munasolu, joten ilmeisesti kipuilu johtunut tästä... Sitten parin viikon päässä jännitetään...
 
Perseestä :( suoraan sanottuna. ei päivää ettei joku rohkee facebookissa kysyis et hei ootaks sä vauvaa ku oot muuten aina ollu niin pieni.:mad: millä saan tän pois!!! tai millä saisin oikeesti täytettä tonne mahaan, ni vois iha rehellisesti kävellä maha pystyssä :/
 
Mulla on kanssa kunnon maha rölli. :D ja uus plussa vaan pönkittää mahan kasvua.
Näytän siltä kun olis jotain rv25 vaikka vasta 9... Monessa paikkaa onniteltu ja kyselty
La ja kun oon sanonu että jouluna ni kyllä ovat ihmetelleet.. :D
Ja km jälkeen tuli mullakin suht kirkasta valkkaria ja sinä iltana pupuilu tuotti tulosta.. :D
Tosin meillä oli käytössä kaikki ns. Luomu avut.. eli greippi mehu, raskaus vitamiinit ja joka toinen pvä pupu.. :D
 
Uusille tervetuloa!

Mulla oli eilen jälkitarkastus gynen polilla. Ultran mukaan limakalvo oli ruhtinaalliset 3mm eli n. neljäsosan siitä, mitä sen pitäis näin oviksen jälkeen olla. Sama juttu kuin viimeksikin keskenmenon jälkeen, jolloin sitten skopiassa löytyi residuaa, joka oli pitänyt limakalvon lepotilassa. Tätä vähän jo pelkäsinkin, kun menkat oli tosi niukat ja kunnon vuotoa kesti vajaan päivän. Teroja tarjosivat 'kierron normaalistamiseen', mutta kieltäydyin kauniisti. Tuskin se siitä kierrosta on kiinni, kun ovis tuli ajallaan. Uusi skopia nyt sitten 3 viikon päästä, toivottavasti se auttaa. Lyöty olo kyllä taas tuli.
 
KESKIVIIKKO 11.5.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



lemonade................KM 03/11............................KP 4/
syysmyrsky..............TM 04/08, KM 02/11............KP 14/36
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.......KP 14/26-30
Gabrielle..................KM 02/11............................KP 17/31
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 18/27-28
LeenaT....................KM 12/10, 03/11...................KP 21/27-28
Memelisa.................KM 03/11.............................KP 21/?
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 26/22-27
KatieSadie...............KM 02/11............................KP 47/28-31
Katie85....................KM 11/10
Epa_88....................TM 04/11
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Naive88...................KM 04/11
maikkuliini...............KM 10/10
Alpa.......................KM 05/11



HAAVEISSA TOINEN



Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 3/26-30
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 4/
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 16/28?
ElinaMaria..........RK 01/08, 02/11...........................KP 26/28
Mamulis..............KM 07/10
Äiti minäkin.........KM 04/11
kiken..................KM



HAAVEISSA KOLMAS



Champion.........KM 04/10, 09/10..........................KP 11/26-30
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10...........................KP 39/25-30
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Sandemar........TM 11/10, KKM 02/11



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 33/25-28


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 5/28
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11...............KP 3/28-30
Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07,12/10..........KP 16/29





TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86



 
Äiti minäkin & kiken, pahoittelut keskenmenosta, tervetuloa joukkoon!

).( Menkat tuli ihan puskista maanantaina ja kierto jäi pitkästä aikaa 26 päivään. Parempi niin päin, ei ehdi paljon jännittää. Liityin Simpukka ry:n ja eilen tuli paketti jossa kaikenlaisia vihkosia lapsettomuudesta ja hedelmöityshoidoista ja mua itketti niitä lukiessa koko illan, että tähänkö me nyt sit oikeasti ollaan päädytty. :(
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:


Naive88: joo se tähystys on 26.5 ja sen jälkeen päätetään tuloksen perusteella et mitä asialle tehdään vai tehdäänkö mitään. Asiallehan ei tehä mitään jos sattuu tässä välissä raskautumaan, et testi pitää tehä ennen sitä päivää tai viimeistään sinä aamuna. En tiiä mitä se lääkäri on siellä kohdusasa nähny, mut joku 5 päivää sen jälkeen tuli ruskeeta tuhrua ja pari päivää sitte alko hiipumaan, nyt ei tuu ruskeeta enää olleskaa, et se on voinu sieltä "sulaa" mahollisesti itekseen pois. Ultrallahan sen voi sillo tähystyksen aikaan vielä kattoo.

Syysmyrsky kyllä tuo masu musta hassulta näyttää, kuitenki vissiin jo se 2-3kk takana keskenmenosta? Kannattas varmaan soittaa jonnekki asiasta. Oot sä tehny sen negatiivisen raskaustestin? Jos sinne on jotain elävää kudosta jääny ja sen takia on raskaushormonia vielä masussa ja elimistö sen takia kasvattelee masua? Toivottavasti selviää pikaisesti.

Missa Meillä tulee jännäilyt samalle ajalle, mä sain digiin tänään selkeäämpää selkeämmän ovishymynaaman! :)

ON täällä siis pari päivää ihmetelty kosteahkoa olotilaa ja jonku sortin limantunkua. Oon vaan luullu et nuo limat on ukon jätöksiä edellisiltä illoilta enkä suuremmin ajatellu. Tein eieln ja tänään kuitenkin huvikseen digitaalisen ovistestin ja tänäänhän tuo näyttää oikein mahtavaa hymynaamaa. TAidatte tietää mitä täällä tapahtuu parina iltana ;) Mä oon oikeesti tosi ilonen et mun kroppa näyttää nyt toimivan ilman lääkkeitäkin, oon siitä aivan onnessani. Vaikka ovis tuliskin normaalia myöhemmin niin ainakin se tulee kohtuullisessa ajassa, nyt siis kp 21 eli kierto on jotain 35-40 välillä veikkauksella. Oi jos tästä tulis oikeesti meille se luomulapsonen :heart:
 

Yhteistyössä