KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

tillukkaalle onnittelut hyvistä labratuloksista ja jatkotutkimuksista =)

Repa: Mahtia tuo, kun tietää tarkkaan, milloin mitäkin kropassa tapahtuu! Mä en esim. tässä kierrossa ois osannu ollenkaan oireiden perusteella sanoa, millon ovis oli, jotenkin tosi oireeton meininki. Nyt oonkin sit alkanu jännittään sitä, ettei ne hassut kolme peitonheilutusta oviksen liepeillä riitä mihkään :| Mieskin sairastu siinä ovisplussan jälkeen, joten se viimenen varmistelu jäi varmistelematta.

Mä oon varmaan ennenkin kysellyt tätä mutta edelleen oon tietämätön: Millasta se kiinnittymisvuoto on? Siis voiko se olla ihan vaan valkovuotoa? Kun mulla oli eilen semmosta outoo ja dpo6. Muuten on ollu melko kuivaa tässä, oviskaan ei hirveetä määrää nesteitä liikutellu. Äh, ärsyttää nyt olla tämmönen ylireagoiva oire-bongari :headwall:

Mutta juu, mukavaa alkavaa viikkoa ja plussaa kehiin, haamut vahvistumaan ja niinpoispäin =)
 
täällä meinaa kans mennä hermot tähän oireiden "odotteluun" ku ei yhtään tiedä mikä on elimistön tilanne!! nyt on siis kp 42 siitä lääkkeellisen ekasta vuotopäivästä eikä edelleenkään mitään selvää, valkovuotoa on siis ollut reilut 10 päivää ja välillä jotain rusehtavaa seassa, vatsakipuilu on jo hävinnyt, ovistestit näyttää negaa ym. Jos itse pitäis veikata oliko ovis vai menkat niin jälkimmäistä veikkaisin koska se vatsakipuilu ei ollut toispuoleista mitä yleensä mulla on. Mut olipas sit aika kaukana niistä runsaista ja kivuliaista menkoista....
Meinasin nyt jatkaa testailua niin eiköhän sitten ensi viikolla pitäs joko menkkojen tai oviksen ilmaantua, kumpi lie sieltä sit onkaan tulossa!!!! Mut kaiken järjen mukaan jos sieltä ovis tulee niin voisi ymmärtää että tuo viimeaikoinen on sitten ollut ne suositeltavat menkat ennen uutta yritystä?? Eli sitä voisi yrittää raskautta jos siltä silloin tuntuu...

Plussatuulia =)
 
Tillukas: olitpa saanut hyviä uutisia, jee! Varmasti helpottavaa.

BM, en tiedä tarkemmin tuosta kiinnittymisvuodosta, en osaa auttaa sinua. Mutta toivon tosi kovasti, että se olisi juuri sitä vuotoa ;)

Repa, onpa selkeät oireet! Ja niitä varmasti pystyy tulkitsemaan paremmin, kun tietää oviksen olevan tulossa. Minullahan on nyt kp28 ja hirmuiset alavatsakivut tänään. Melkein otin kipulääkettä. En tajua mitä tämä tarkoitta?! Jos se on ovis, niin tosi myöhään. Jos taas menkat tekee tuloaan, niin kerrankin ajoissa. Katotaan mitä tapahtuu..
Hei muuten Repa, minne olet lähdössä? Me vietätään vappua Lontoossa, ihanaa päästä pois näistä omista ahdistavista ja pienistä kuvoista. Eli hyvää lomaa sinulle!

Sunburned
 
Tilda69: Tervetuloa ja pahoittelut :hug:
tillukas: ihania labrauutisia :hug:
kitikat3: kovasti plussatuulia sinne, ettei tarvi vappurientoihin mennä kärvistelemään :D
BM: Mulla on ainoostaan kerran ollut selvää kiinnitysvuotoa, oli kuin ois menkat ollut alkamassa eli punasta pikkuvuotoa ja tuli yli viikko ennen oletettuja menkkoja. Toivottavasti siellä olisi pikkuinen kuitenkin kyydissä :)
Minttu81: Mää ainakin lasken vuodosta kiertopäivät, hormooneihin en ole enää pystynyt luottamaan, kun hyppivät seinille joka kierrossa :LOL:

Plussatuulia kaikille +++++
 
Tilda,tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta :hug: Pikaista tärppiä...

Sunburned,Kreetalle viikoks,anopin 60v kunniaks tarjoo matkan 5 tähden hotellissa,lähtö ens viikon perjantaina. Todellakin tarpeessa B) Lontoo kuulostaa hyvältä =)

BM,No mut kertakin riittää jos kohilleen osuu,meillähän tää tuulimunaraskaus alko keskeytetystä,mikä sekin oli ainoo seksikerta koko kuukaudessa. Siks tää onkin niin huippua kun ei tärppää sillon kun oikein yrittää |O
 
Yhden asian tässä itseään tutkaillessa huomasin, mun kohdunsuu on kova ja kiinni jess, toivotaan et se ois hyvä merkki, aiemmin se on ollu aana aaki, kierron kohdasta riippumatta, eli nyt todellakin toivotaan et matkalainen on sit matkassa :heart:

tilda :hug:
 
Mutzilla,kuulostaa lupaavalta!

Mun on pitänny kommentoida kans sitä ikäasiaa... en olis kans ollu lainkaan valmis äiteeksi joskus 20+ ikäsenä,ei herra paratkoon :LOL:,tietäsitte jos minut tuntisitte ;) Mutta joskus ajattelen et olis ollu kiva jos olis ollut sellanen tilanne että lapsenteon olis voinut alottaa parivuotta aikasemmin... on siinä omat etunsa =) Olin esikon syntyessä 28v,jos ei olis ollu keskenmenoo yms.olisin ollut 27v.... mut nyt mulla on sellanen tavote et 35v mennessä olis ipanat tehty,mut en todellakaan mee vannomaan etten ikinä sais iltatähtee ;) Nykyjään niin moni saa lapsia 40v et ei sekään tunnu enää iältä eikä miltään. =)

 
joo just laskeskelin että 25 päivää on siitä kun raskaustesti näytti miinusta joten jos kierto lähtee hormonien normalisoitumisesta käyntiin niin sit pitäis olla ehkä menkat tuloillaan... on tää niin raivostuttavaa ku ei tiedä mitä kroppa touhuaa...

meillä olis 3 viikon päästä Viron reissu, jospa se tosiaan veisi näitä ajatuksia vähän muualle, kyllä loman tarpeessa olen itsekin! Mutta siinäpä sitä onkin myös huolta jos sattuis et olis ollu menkat ja ovikset ennen sitä, ottaako olutta vaiko ei?? ku tosiaan on se uusi raskaus tärpänny aina helposti km jälkeen... sitähän ei tietenkään tiedä tärppääkö tällä kertaa... i hope so...

Pahoittelut ja :hug: uusille ryhmäläisille...

Mä en koskaan näiltä kahdelta kerralta muista rekisteröineeni sitä mahdollista kiinnitysvuotoa, sen muistan tammikuulta että kun oviskivut alkoi ja sit vähän peittoo heiluteltiin niin jännä juttu mut siitä siihen asti ku raskaustestin tein mulla oli tosi ilkeää kipuilua molemmissa munasarjoissa ja alavatsassa, siitä vaan jotenkin vaistosin että testi näyttää plussaa... eli uskon kyllä siihen et elimistö jollain merkeillä aina kertoo raskauden alkaneen jo ennenku testit näyttää! Toivottavasti ne merkit pitää paikkansa niiden kohdalla jotka jo epäilevät plussailevansa tässä kuussa :)
 
ikäasiasta vielä täältä myös kommentteja ku on noussut esille, olen itse 28 ja siis aikaisintaan 29 vuotiaana tulen esikoiseni synnyttämään mikäli tämän vuoden aikana tärppäis ja koen olevani juuri oikeassa iässä, paineita ei vieläkään ole iästä, päinvastoin. Pari samanikäistä kaveria tuskailee ihan kauheasti ikänsä takia, syynä varmasti se että kärsivät jonkinasteisesta lapsettomuudesta eli yritystä piisaa jo vuosien ajan mutta tärppejä ei ole yhtään.... ennen 28 vuotta en edes kummemmin ajatellut asiaa ja mies on aikalailla samoilla linjoilla ollut et sitten ku molemmat haluaa niin sitten on lapsi tervetullut...

meillä kaveripiiri sellainen että oikeastaan 50/50 lapsia on ja ei ole. Toki jos kaikilla kavereilla olis ollut jo monta vuotta niin voisi itelläki olla eri fiilikset, sitäpaitsi kaveripiiristämme ne joilla lapsia on suurin osa on ollut yli 30 ku ovat saaneet esikoisensa. Itse tunnen todella harvoja jotka olisi alle 25 saaneet lapsia... mielestäni ihminen tietää milloin on siihen valmis, valitettavasti se vaan ei aina silloin tärppää kylläkään... :(
 
Lapsen"teko"i'istä. Minä haaveilin jo 15-vuotiaana äitiydestä, mutta melkein 28 ehti paukahtaa mittariin ennen esikoista. Vuosi sitten aloitettiin projekti pikkukakkonen, ajateltiin, että tulisi parisen vuotta ikäeroksi, niin olisi hyvä. No, nyt ikäero on jo armotta vähintään kolmisen vuotta. Minä haaveilen takapenkkiä täyteen, mutta mies ainakin vielä meinaa, että yksi on hyvä, toinenkin olisi ihana. Miehellä on ikää seitsemän vuotta enemmän kuin minulla, sikäli ymmärrän hyvin, mutta jos kuitenkin...

Tildalle tervetuloa ja voimia.
 
Jep täälläkin sisarten lasten myötä jo yläasteella haaveilin lapsista, no sit juuri täytettyäni 17 näytti testi plussaa ehkäisystä huolimatta, poika syntyi 2004, olin pojan kanssa kotona ja käväsin vajaan vuoden töissäkin ja sit sain miehen suostuteltua toiseen, tyttö 2007 (21v) ja ekasta kierrosta tärppäs hän, sit kaksoset samaten heti kun lupa annettiin (23v), antoivat kuulu itsestään ja sehän päättyi surullisesti poikien sydänäänten loppumiseen 30.10.2009 ja synnytykseen 1.1.2010, nyt on kolmasko kierto menossa poikien jälkeen ja plussaa toivotaan, kerkeän nyt siis täyttää 24

Kyllä oli aamulla tiukkaa etten ottanu testiä kauniiseen käteen ja testannut, ei se vielä kannata :whistle:

btw: oviksen mukaan laskettu aika ois sit 8.1 jos tärpännyt :whistle: muuten 12.1 kuukautisten perusteella...öyh, paha olo :snotty:
 
27.4. TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 3/21-27
katjahei....................TM 02/10............................KP 3/27-28
durasel.....................KM 03/10............................KP 8/
sasuma....................KM 01/10............................KP 12/36
Taffo82.....................KM 02/10............................KP 12/28-29
TalvenTaika..............TM 12/09............................KP 13/
kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 13/28-33
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 26/27
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 29/
Sunburned...............ES 11/09.............................KP 30/38-42
Tuittu-......................TM 01/10.............................KP 30/29-33
Minttu81..................KM 09/09, 03/10..................KP 43/
nipsu86....................KM ?/09, 12/09...................KP 45/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 62/28
Orion........................KM 02/09
Kätsy........................KM 10/09, 02/10, 04/10
wendy79..................KM 02/10
Emilii85.....................KM 02/10




HAAVEISSA TOINEN



toive81................KM 03/10......................................KP 9/28-30
miiak....................KM 01/10, 04/10...........................KP 11/
Cappuccino..........KM 02/10......................................KP 12/27
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP 13/29-40
icefairy.................KM 02/10......................................KP 16/28-35
Nassi84................KM 01/10.....................................KP 17/28-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10....KP 17/29-33
Repa....................KM 02/07, TM 08/09.....................KP 18/28-31
Minna89...............KM 01/10.....................................KP 21/26-33
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09...............................KP 22/27-31
Dakota Paws.......KU 08/09......................................KP 25/31-40
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 25/30
Leisku..................KM 03/10.....................................KP 27/
Peppioliina...........KM 01/10, 03/10..........................KP 30/26
Catalia.................ES 01/10......................................KP 34/32-36
erika76................KM 02/10......................................KP 35/40
Memmu86............KM 03/07, 11/09...........................KP 37/28-56
haicu....................TM 10/09
Pippuri-83............KM 12/09
sunshine25..........KM 03/10
Henkari................KM 02/10, KU 04/10
tilda69.................KM 03/10



HAAVEISSA KOLMAS



Muutosta..............KM 03/10..................................KP 13/28-29
Champion.............KM 04/10..................................KP 19/28
Mutzilla.................ES 01/10..................................KP 21/28-30
Unicco...................KM 07/07, 03/09......................KP 25/45-50
Riinu.....................KM 02/07, KK 11/09.................KP 26/34-45
happihyppy..........KM 02/08, KU 12/08, 09/09......KP 27/28
syyslaulu.............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09....KP 29/26-29
Piijuska-78...........KM 05/09..................................KP 45/28
Double-Trouble....KM 12/09
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10
Oltermanni..........KM 04/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3...........TM 07/02, KM 12/08, 06/09....KP 26/31
Unikeiju-79.....KM 01/10...............................KP 30/27-28
Orchid x2........RK 06/07, KM 06/09...............KP 40/26-36
Minnäi............KM 10/06, 04/10



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 20/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, rikupi, Tsuba, MayBeibi


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu:SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-





 
tilda ja Emilii: Tervetuloa ja pahoittelut keskenmenoista :hug: :hug:

Emilii: Tarkennatko vielä päivityslistaa varten keskenmenon ajankohdan kk/v ja monettako kuumeilette =)

).:) Siis morjens. Dpo 8 menossa ja mulla meni lähes koko viime yö pyöriessä, kun mahaa viilsi ja säteili kova kipu, en saanut mitenkään päin oltua, että ois helpottanu. Jotenkin oon vihdoin nukahtanu ja nyt aamulla tunne jatkuu, semmonen tasainen pistävä jomotus alhaalla keskellä, ihan ku neulalla pistettäis koko ajan. Kuten liiankin hyvin tiedämme, MITÄÄN tästä ei voi päätellä mutta on se taas aika hanurista, jos joutuu tämmösiä poteen, eikä oo kyse tärpistä :headwall:
 
sateista tiistaitaita!

lääkärin mukaan kaikki on ihan ok. eli menkkoja vaan sit odotellaan, et milloin alkaa..ja voisi alkaa sitten yrittään sitä vauvaa :)

sitten tyhmä kysymys tosta ovistestistä :ashamed: oliko se niin että se näyttää että ON ovis vai että se ON TULOSSA pian? miten se on? oon ihan pihalla näitten kanssa..koskaan ei ole tullut käytettyä.. pitää vielä tutkia tota ovispakettia..ehkä siinäkin lukee..

 
BM, Mulla oli tässä kierrossa oviksen oireet tosi vähäisiä. Limoista en olisi kyllä ovista tunnistanut. Kohdunnapukkakaan ei antanut selviä merkkejä, sillä edellisessä kierrossa se mun mielestä nousi silloin ylös, mutta nyt se jäi samalle korkeuksille. Ainoastaan ovisplussan jälkeisenä päivänä tunsin jomotuksen vatsalla ja en ole sitä aiemmin huomannut.
Pupuilut sijoittui kolmelle päivälle, joista viimeinen ovisplussa päivänä, sillä mies lähti taas työreissuilleen. Viimeinen varmistelu jäi siis täälläkin suorittamatta. :) Sun ajoitukset kuulostaa ihan hyville. :)
Tuosta mahdollisesta kiinnittymisvuodosta ja vatsakivuista en osaa sanoa. Ärsyttäviä ovat, kun ei voi varmaksi mitään niistä päätellä, mutta toivoa herättävät silti.

Minttu81, Mä aloitin kierron laskemisen kuukautisten alkamisesta, jotka alkoivat suoraan tyhjennystuhruttelun perään. Siitä laskettuna tein negan r-testin(10) kp7 (hyvin haalea haamu), sain ovisplussan kp 15 ja kierron pituus oli 29. Seuvaavassa kierrossa oli o-plussa kp16 ja pituus 30 päivää. Myöhemmin selvisi, että oviksen aikaankin oli kehossa vähän hormonia, mutta LH-huippu tuli silti. Ovuloimisesta en voi olla varma, mutta keho aloitti "normaalin" toiminnan, vaikka veressä oli hcg:tä. Pointti oli se, että ei välttämättä tartte hormonien kadota kokonaan verestä.

Tervetuloa Tilda ja Emilii ja pahoitteluni. :hug:
 
Oltermanni, Ovistestit näyttää, että ovis ON TULOSSA pian. Ovistestipaketeissa sanotaan, että ovulaatio tapahtuu plussasta 24-36 (tai 24-48) tunnin kuluttua. Sitä en tiedä, että mitä jos saa useampana päivänä plussan, niin mistä se silloin lasketaan. Tapahtuuko ovis LH-hormonin alkaessa kohoamaan, ollessaan huipulla vai kun LH alkaa jo vähenemään. Tätä pohdin jo toisessa ketjussa ja olisi mukava kuulla tieteellistä faktaa, jos joku tietää. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
tilda ja Emilii: Tervetuloa ja pahoittelut keskenmenoista :hug: :hug:

Emilii: Tarkennatko vielä päivityslistaa varten keskenmenon ajankohdan kk/v ja monettako kuumeilette =)

).:) Siis morjens. Dpo 8 menossa ja mulla meni lähes koko viime yö pyöriessä, kun mahaa viilsi ja säteili kova kipu, en saanut mitenkään päin oltua, että ois helpottanu. Jotenkin oon vihdoin nukahtanu ja nyt aamulla tunne jatkuu, semmonen tasainen pistävä jomotus alhaalla keskellä, ihan ku neulalla pistettäis koko ajan. Kuten liiankin hyvin tiedämme, MITÄÄN tästä ei voi päätellä mutta on se taas aika hanurista, jos joutuu tämmösiä poteen, eikä oo kyse tärpistä :headwall:
mehän vedellään samoja päiviä ;) dpo 8 taitaa täälläkin olla menossa :wave:
 
että voiki ollu purkkiin kuseminen vaikeeta :LOL: sain äsekn vaan sentin pohjalle ku muut meni mihkä sattuu :LOL:

eli siis neljäs ovis testi tehty ja jo puolessa välissä aikaa oli testi viva selkeesti toista tummempi :D joko siis raskaus hormooni lisääntyy tai sit se on ovista vai? kolemena päivänä on ollu jo tasan yhtä vahvat joten voiko olla ovis... mutta tästä laskettuna jos on ovis niin menkat alkais kp 52 joka sopii kyllä "haarukkaani ".... Toivon niin kovin et olis tärpänny mut eihän kukaan ole vielä niin sanonu joten koitan välissä takoa päähäni että en ole raskaana, mutta huomaan kuinka vaikeeta se on. Jotenki sellanen olo et raskaana olen niin kauan kunnes toisin todistetaan, ehkä siks en uskalla testiä käydä ostaman..... :ashamed:
Miehellekki laitoin viestin et kotio käymään jos on ovis :D

Kävin katsomassa tuota uutta äitiyspakkausta ja voi ihanuus.... MÄ HALUUN SEN :D niin lutunen :'( :ashamed:
 
Memmu, Miten sää maltatkin olla tekemättä raskaustestiä. =) Minä olisin tehnyt jo aikoja sitten. Mä oon huvikseni tehnyt muutaman ovistestin ja ei mulla ole ovistestin viiva vielä lähellekkään yhtä tumma kontrollin kanssa. Eli mulla on ollut sekä ovis- ja raskaustesteissä viivat samanlaisia kontrollia hailumpia vielä. Pitääkin tehdä itseäni viihdyttääkseni vielä tuommoisella herkällä davidin ovistestillä, että mitä se näyttää. :) (Testi tehty ja näytti kontrolliviivaa tummempaa.)
Ei ovisplussan pitäis näkyä noin monena päivänä ja vielä tummeta jatkuvasti. Millonka sä päästät meidät piinasta ja teet sen r-testin? :D

*muoks* Se mistä piti kirjoittaa, oli tuo purkkiin pissiminen. Minulla auttoi se, kun tajusin pitää purkkia lähempänä. :LOL: :ashamed: Alussa pidin sitä aivan liian kaukana, mutta sairaalaan ohjeet näytteitä varten auttoivat tuonkin oppimaan.
 
Tuittu- kiitos selvennyksestä.

mietin, että ehkä mun ei vielä kantsi testailla. viikon kuluttua olis tuo verikoe, katsovat sen raskaushormooni määrän. luin jostain ketjusta, että ovistesti voi näyttää väärin juuri tuon raskaushormoonin takia. eli pitäisi se olla ekaksi alhainen.
 
Olipa helpoitus kuulla että pääsen jo lekurille tämän menkkojen puuttumisen vuoksi, neuvolan täti vaan sanoi että tottahan toki sitä jo nyt aletaan tutkimaan ku tasan 6 viikkoa nyt siitä ku lääkkeellinen vuoto alkoi. Ja sanoi että kyllä menkat voi muuttua mutta kyllä sitä veristä vuotoa nyt pitäis edes jonkin verran tulla... torstaina siis lääkärille ja voi olla et laittaa joihinkin verikokeisiin sitten jossa tutkitaan hormonitoimintaa... ihan piruuttani vaan soitin vaikka epäilin et ne sanoo että odottele nyt vaan vielä, tän ku ois tiennyt olisin soittanut jo viime viikolla! Mut mistäpä näistä voit tietää... kyllähän noissa lapuissa jotka naistenpolilta sain myös lukee että menkat alkaa 3-5 viikon päästä tyhjennyksestä mutta silti kun on kuullut juttuja et joillain on alkanut vasta 8 viikon päästä!!!

Kohta olis aika lähteä Ensisynnyttäjän hammastarkastukseen :'( siis se aika jonka olin varannut silloin ku vielä olin onnellisesti raskaana, en sitä sit viittiny perua ku täytyyhän siellä muutenkin käydä oli maha pystyssä tai ei....
 

Yhteistyössä