KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Tillukas Tosiaankin keskenmeno nollaa mittarin ja vuoden yritys on aloitettava alusta. Meillä pääsee lääkäriin myös perhesuunnitteluneuvolan kautta jossa käy vallan pätevä gyne, laitteet vaan ei ole kovin hyvät mutta kevyen aloituksen jälkeen olen siis sieltä saanut lähetteen polille. Joten kannattaa miettiä mikä on paras reitti.

Muuten omassa navassa ei mitään uutta eka luomukierto varmaan puoleen vuoteen ja totutusti näyttää venyvän, no kuhan ei tulisi sitä tiputtelua ja muita häikkää.

:hug: kaikille!

:wave: Unicco
 
toive81: Mulla meni hieman yli 5vk.. Olisin odottanut et ne on runsaat ja kivuliaat, mutta eipäs ollukka.. kesti alle kolme päivää oli aikas niukat eikä kipuja ollu..

Täällä kamppaillaan pahoinvoinnin ja kylmien ja kuumien aaltojen kans.. Lämmötki noussu takas siihen 37 asteeseen.. (normaali 36,5)..
 
Mahdotontako: Poistin sut listalta, oikeen hyvää ja toiveikasta kevättä sinulle! Käyhän kertomassa kuulumisia silloin tällöin =)

Rukkasin listaa myös siltä osin, että siirsin taustailijoihin semmosia, jotka ei oo mun muistiin kirjotelleet tänne aikoihin. Toivottavasti ei kukaan loukkaannu, taustalta toki pääsee takaisin kuumeilulistalle, kun ilmottelee vaan =)
 
Sone
toive81: Samoin täälläkin, vuoto alkaa hiipumaan ja olo kohenemaan päin. :) Mie meen pe aamuna käymään verikokeis ja varmistetaan että arvot laskenu, eli viikon päästä km alkamisesta tääl ainakin tarkistellaan.
 
:wave: Pitkään olen tätä pinoa seurannut, mutta nyt haluaisin päästä myös itse välillä kirjoittelemaan. Kovin laiska kirjoittelija kyllä olen :ashamed:

Minulle kolmas ja miehelle ensimmäinen lapsonen olisi haaveissa. Lapset ovat jo isoja, poika 10 v ja tyttö 8v. Nyt on takana kaksi peräkkäistä keskenmenoa joista ensimmäinen oli ilmeisesti tuulimuna ja toinen varmistetusti keskeytynyt keskenmeno. Yksi tuulimuna saldona myös onnistuneiden raskauksien välissä. Mun lista olis tällä hetkellä tämmöinen:

syyslaulu...................TM 09/00, TM 12/08, KM 12/09..................KP 27/26-28

Nyt menossa yk 2 keskenmenon jälkeen ja kaikkiaan yk 5 (ainakin luulen, että noin se lasketaan) mut eihän noi yykoot ole listassa joten ei kai sen väliä. Toi kuukautiskierron pituus ei ole ihan varmaa , mutta n. 5 kk ennen syksyistä raskautta kiertopäivät liikkui noilla lukemilla ja nyt kun on tullut kahdet kuukautiset keskenmenon jälkeen niin ekat alkoivat reilu viisi viikkoa keskenmenovuodon jälkeen ja seuraavat tulivatkin sitten kp 27. Nyt luulen, että kierto venyy koska vielä eivät ole alkaneet repäisykivut jotka vaivaavat aina viikon verran ennen kuukautisia ja ovulaatiotesti oli kunnolla positiivinen vasta kp 21 :eek: Epäilen kyllä, että välillä en ovuloi ollenkaan. Luteaalivaihe oli viime kierrossa vain 8 päivää jos ovulaatiotestiin oli luottaminen ja muutenkin yleensä vain n. 10 päivää. No syksyllä kuitenkin tärppäsi jo yk 3 joten ei kai siitä aina haittaa ole.

Ylipainoa löytyy muuten reippaasti tältä mammalta :ashamed: Kesällä aloitin elämäntaparemontin joka meni hyvin monta kuukautta, mutta keskenmenon jälkeen ratkesin ihan täysin taas herkuttelemaan :headwall:

Anteeksi että oli pelkkää omaanapaa tällä kertaa. Palaisen myöhemmin taas paikalle. Nyt työt kutsuvat.

:hug: kaikille piinailijoille ja muutenkin sitä tarvitseville =)

 
Mahdotontako,kaikkea hyvää sulle ja tuu joskus kertomaan kuulumisia :wave:

Tillukas,jospa tällä kertaa pysyis matkassa... :heart:

Mul on näköjää noita ovisestejä mistä puhuitte,että ei näytä kunnon viivoja... noita liuskoja. Toistaseks oon saanu heikkoja haamuja,mut en kyl odottelekkaan ovista ennenkuin huomenissa..aikasintaan. Tuntemuksia on ilmassa,mut eritteet ei vastaa tuntoja ;) Noissa ohjeissa sanotaan et pitäs olla juomatta mitään 2h ennen tekemistä,mut enhää miä muista olla missään kohtaa niin kauaa kuivinsuin :p Joten tiiä mitenkä luotettavaa tää mun testailu on...
 
24.3. KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



Taffo82....................KM 02/10............................KP 6/28-29
nipsu86...................KM ?/09, 12/09....................KP 11/
kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 11/28
melina84..................KM 01/10............................KP 15/27-28
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 17/24-28
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 19/27
katjahei....................TM 02/10............................KP 22/
Tesmis......................KM 02/10............................KP 23/24-28
Tuittu-......................TM 01/10.............................KP 26/29-33
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 28/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 28/28
Naw2012.................KM 02/09............................KP 30/
Sunburned...............ES 11/09............................KP 33/
sasuma....................KM 01/10
Kätsy........................KM 10/09, 02/10
wendy79..................KM 02/10




,-+HAAVEISSA TOINEN



Memmu86............KM 03/07, 11/09..........................KP 3/28-56
Cappuccino..........KM 02/10......................................KP 4/27
Henkari.................KM 02/10.....................................KP 8/
icefairy..................KM 02/10.....................................KP 12/28-35
Repa.....................KM 02/07, TM 08/09....................KP 13/28-31
Nassi84................KM 01/10.....................................KP 13/28-29
miiak.....................KM 01/10.....................................KP 19/
BlondeMonsoon....KM(TM) 07/09..............................KP 19/27-29
SpanishDancer.....KM 10/09.....................................KP 22/28-31
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10....KP 22/29-33
Catalia.................ES 01/10......................................KP 32/32-36
Dakota Paws.......KU 08/09......................................KP 42/31-40
haicu...................TM 10/09......................................KP 58/23
Pippuri-83............KM 12/09
Imoen..................KM 10/09, 01/10
erika76................KM 02/10
manna-................KM 02/10
toive81................KM 03/10



HAAVEISSA KOLMAS



Orchid x2...............RK 06/07, KM 06/09................KP 6/26-36
Piijuska-78............KM 05/09.................................KP 11/28
Mutzilla.................ES 01/10..................................KP 14/30
happihyppy..........KM 02/08, KU 12/08, 09/09......KP 22/28
syyslaulu.............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09...KP 27/26-28
Keffeli..................KM 02/10..................................KP 30/32-37
Riinu....................KM 02/07, KK 11/09..................KP 37/34
Unicco.................KM 07/07, 03/09.......................KP 38/27
Double-Trouble...KM 12/09..................................KP 49/31
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3...........TM 07/02, KM 12/08, 06/09...KP 19/31
Unikeiju-79.....KM 01/10...............................KP 23/28



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 12/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Minky, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, rikupi, Tsuba, MayBeibi


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Toivotar-80, Blöö, jääräpää





 
Onnea jääräpää haamusta. :) Oletko jo tehnyt lisätestejä?

Pahoittelut Memmu tädistä. :hug: Toivottavasti gynekäynnistä on hyötyä.

toive81, Mulla alkoivat menkat heti keskenmenovuodon perään. Lääkkeellisestä tyhjennyksestä laskettuna noin 11 päivän päästä ja ensimmäisistä keskenmenoon viittaavista tuhruista laskien 19 päivän päästä. Eli välissä ei ollut vuodottomia/tuhruttomia päiviä ollenkaan.

Tervetuloa syyslaulu mukaan. :hug: Sullahan on kierto jo jännittävillä päivillä. :)

ON: Kp 26/29-33 menossa ja dpo 9-10 (o-testi plussaa kahtena päivänä ). Ei ole tuntemuksia kunnolla mihinkään suuntaan. :| Valkkari on tähän asti ollut tosi runsasta, mutta tämän kierron jälkeen selviää, että onko se mulle ihan normaalia. Paleltaa koko ajan ja lämmöt on koholla, mutta niinhän se onkin loppukierrossa. Närästys on vaivannut, mutta senkin voi laittaa ruokavalion piikkiin. Ainakin yksi kipeä finni on bongattu, mikä viittaisi menkkoihin. Hmm, kokeilin juuri kohdunnapukkaa ja ylsin siihen juuri ja juuri eli se on noussut ylemmäs kuin oviksen aikaan. Yleensä olen tuntenut kohdunnapukan suun aukinaisena, mutta nyt en tuntenut sitä ollenkaan. Napukka tuntui tosi kovalta. Eikös sen pitäisi menkkojen lähestyessä taas alkaa pehmentymään ja laskeutua alas? Ainakin itsellä se on aina tamponin tiellä. Mieliala on menkkoja odottava, mikä viittaisi hormonien alkaneen jo laskemaan. :( Siinäpä sitä oli omaa napaa. :)
 
Syyslaulu,tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta :hug:

Hepatiittiasiaa taas... eihän se resepti siellä vielä ollut,oli käynyt jokin erhe ymmärryspuolessa,mulla sekä terveyskeskuksen tätillä... mut olis vasta ens viikolla.
Ens viikolla taasen on tilanne et en tiiä olenko raskautunut vai en :/ Koska testi tuskin sitä vielä näyttäis,mut voisin hyvinkin olla.... Mitähän kandeis tehä? Onko sillä noin aikasessa vaiheessä väliä muutenkaan,vai pitäskö odottaa kunnes saa testattua,mikä tarkottas et menis viikko eteenpäin... säilyttääkö ne sitä reseptiä siellä niin kauan? Toisekseen sen toisen annoksen saaminen ennen matkaa menee tosi tiukalle jos siirrän viikolla... No kysymällähän noi selvii..on vaan niin peräpäitä tuolla meidän terkkakeskuksessa et ei paljoo tekis mieli niiltä kysellä :kieh:
 
Onnea jääräpää!

Hyvä että jollakin tärppää, se luo toivoa muillekin. Mulla taas nega-aamu, ja alan jo luopua toivosta tämän kuun suhteen. Ja kiertokin venyy nyt ylipitkäksi, ehkä siellä jotain on, mutta toivottavasti ei mitään kohdunulkoista tms. mistä olisi lisää harmia. Alkais sitten menkat vaan, samperi...

Tillukas, niistä tutkimuksista. Joku siitä kirjoittikin, että osan tutkimuksista voi käydä teettämässä yksityisellä, niin ainakin ns. helpot syyt karsiutuisi sitä kautta. Esim. hyytymistekijät, keltarauhashormonin määrän ja kilpirauhasen tsekkaus onnistuu yksillä verikokeilla, ja parilla ultralla saadaan kierron eri aikana näkyvät vaiheet näkyviin. Rahaa siihen menee 300-500e mutta sillä hinnalla saatat saada lapsen, tai säästää aikaa ja hermoja aika tavalla. Väestöliiton yksityiset palvelut ovat ainakin tosi hyviä, heillä on paljon erikoislääkäreitä ja tietoa asiasta koko maassa. Lisäksi jos se onkin kiinni vain jostain pienestä, niin heiltä saa myös apua nopeasti siihen alkuun.

Terkkuja,
R
 
Jääräpää Onnea!

Syyslaulu Tervetuloa ja voimia.

*muoks* BM Eipä tämä nyt ihmeellisen hiljainen kuu ole ollut, mutta tulivat vaan nuo edelliset plussat niin rytäkällä heti alkukuusta. Näin muuten unta, että sinä plussaat nyt.
 
Syyslaulu tervetuloa :hug:

Jääräpää: Onnea plussasta! :flower:

ON: Sitä samaa vanhaa eli aina kun tullut vuodoton päivä ja pupuiltu, niin vuodot palanneet viimeistään parin päivän päästä.. olo on ollut kamala jo päiviä, tuntuu kuin ois flunssa, allergiat, migreeni ja raskaus/menkkaoireet hyökänneet yhtä aikaa päälle :( toivottavasti tää kohta helpottaa..
 
Jääräpää Onnea paljon..jos sä kerta plussasit nytniin oisko mun vuoro prin viikon päästä!!! Siis tosi ihanaa sun plussa.

Tervetuloa uudet!

Kaikille muille voimia!

Mä tein huvikseni ovistestin kp9 eli kolme päivää sitten ku maha oli pirun kipee, halusin vaan selvittää mahaivun syyn ja yhtä tummat oli molemmat viivat.. Nyt on ainakin ovis hyödynnetty, ihan jouduin miehen toissa yönä herättää että nyt tosi toimiin ennen ku lapset herää.. Mieshän teki työtä käskettyä ja minä kipujen kanssa hampaat irvessä ja vauvan kuva silmissä.. Jos raskaudun niin verta ja kyyneliä se näköjään vaatii ku joutuu kovissa kivuissa vääntään :LOL:
Muutenhan tekotapa on kivaa mutta miksi juuri silloin ku on ne päivät niin pitää olla niin kipeä..toisaalta tietää milloin voi raskautua ja jos ei vauvaa haluaisi niin sehän olisi tosi varma ehkäisy...
Nyt on hyvä olla ku ei oo mitään pakonomaista tarvetta juuri nyt tulla raskaaksi ku on se matkakin tokokuussa....ja häät syksyllä... luultavasti se nyt sitten nappaa ku on niin rentoutunut olo.
En osaa enää oireitani tulkita ovat vissiin ovis ja raskausoireet niin samankaltaisia että sekoittuvat mulla. Nimittäin unet ovat taas alkaneet ja heräsin omaan itkuun viime yönä..tissit kipeet ja ruoka maistuu..Joten nyt ei voi oireitakaan seurata ku viime kuussa oli sama juttu enkä ollu raskaana.
Joku kirjoitti migreenistä, mulla se on yksi täysin varma raskausoire ku mulla ei niitä sahalaitoja muuten tuu..johtuu hormoonien voimakkuudesta...tosi joskus ovis aikaan on tullu kohtaus, ilmeisesti se LH hormoni vaikuttaa siihen asiaan. Kannattaa ottaa magnesiumia tuplana niin helpottaa, mulle on lääkäri määrännyt sitä raskausaikana migreenin estoon ja se toimi koko alkuraskauden ja loppuraskaudessa piti se löpettaa ku vauvan syke oli liiankin levollinen, sehän nääs rauhottaa ja unettaa..Ja voi kuinka rauhallinen vauva syntyi ja nyt on jo kaks ja puoli ja nukkuu 14 tuntiakin yössä joten hyvä homma..
Keskenmenosta on menny se 4 viikkoo ku menkat on alkanu jos ovat alkaneet ku oon tullu km:stä jo kahen viikon päästä uudelleen raskaaksi tosin sekin meni kesken ja sitten alko taas 4 viikkoo menkat mutta olivat tosi niukat kesti vaan pari päivää, johtuu kai ohuesta limakalvosta..
Yritä olla taas aktiivisempi ku toi poikakin pääs sairaalasta jo kotiin..mutta toipilas on vielä ja tarvii seuraa ja huolenpitoa...

Jaksamisia ja plussailkaa!!!
 
Jahas, tänään käytiin sit poistaan se luomi tuolta sisäreidestä, 2 tikkiä tuli siihen, nyt vaan tuntuu ettei hirveesti kärsi kurkotella kun jo kivistää...

Jääräpäälle onnittelut

Omaa napaa taisi tulla nyt vain kp taitaa olla 14/30 eilen heiluteltiin peittoja ja tänään pakko tuon leikkauksen takia pitää välipäivä, mut huomenna pakko sit taas laittaa simpat sisään, jos tuo kierto on sen 30 niin ovis ois kp 16/30, voi tulispa meille se joulutonttu ja teille kaikille muillekin :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille ja iso :hug: keskenmenoista

Jääräpää onnittelut plussasta ja paljon tarrasukkia matkaan :heart:
En muista oliko muita plussanneita, mutta oikein paljon onnea kaikille joita en ole muistanut onnitella :heart:

Täällä ei mitään erikoista. Huomenna on sitten viimeiset pillerit lääkekuurista ja sit odotellaankin jo vuotoa alkavaks ;)
Loppu viikko menee kotona sairastavan pojan kanssa :ashamed:

Paljon plussa tuulia kaikille :heart:
 

Yhteistyössä