KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Tesmis mulla myös noita raskauskeijun david merkkisiä testejä (ohjeessa lukeekin kyllä näköjään One Step ovulaatiotesti)... hmm... enköhän mä seuraavassa kierrossa tuhlaa niihin digitesteihin niin saa varmuuden. Ne ilmeisesti ollut hyviä, kaikkien kommenttien perusteella...

Jääräpäälle haamusta onnittelut :flower:


En mäkään jotenkin oo aatellu et km:sta olis yrityskerrat nollaantunut... varsinkin kun km oli kuitenkin aika varhasessa vaiheessa.
Mä taidankin tilailla lisää testejä tässä ja tuhlata r.testinkin tossa joku aamu, kun niitä nyt tuola on ihan riittämiin. Täytyy vähän tutkiskella mistä kaikkialta niitä voi tilata... nyt siis raskauskeijusta mutta että olisko jossain sitten parempia?...
huonoa oloa ja ihan järjetöntä väsymystä... yövuoron jälkeen nukuin 11h ja pari tuntia olin hereillä kunnes taas yö unille sitten ja edelleen väsyttää ihan älyttömän paljon |O valkovuotoa lurahtelee ihan turhan paljon, pikkuhousun suojaa pakko pitää... mitähän lie tuokin meinaa...
 
Siis tänään dpo10 ja pregent stickillä sekä one step sofitestillä punaiset haamut testiajan sisällä. Nyt mietinkin että toivottavasti mun hormonit olis kuitenkin tarpeeksi tasaantuneet tuosta km:sta että kestäis uuden raskauden ettei menis heti taas kesken... Viimekuukautisethan olivat ihan oudot ja tässä kierrossa ollut outoa tiputtelua kahteen otteeseen... Niin että ei aavistustakaan missä kunnossa limakalvot ovat kun en siellä jälkitarkastuksessakaan ole käynyt (sairaalasta silloin kaavinnan yhteydessä sanoivat ettei tartte jälkitarkastusta tai hcg-mittausta yms.) Silloin kun lääkäriltä kysyin niin vastasi että yhdet kuukautiset piti odottaa ennen uutta yritystä mutta neuvolasta sanoivat että kahdet... mulla siis nyt ollut vain yhdet enkä tiedä mihin tuo kahdet perustuu? Mitä teille on sanottu kaavinnan jälkeen milloin saa alkaa yrittämään? Tai siis milloin turvallista?
 
Mutzillalle tsemppiä ja voimia. Totta, se avustus on harkinnanvaraista ja sitä ei mielellään anneta juuri hautakiveen. Mutta kaikkeen muuhun kyllä, eli kerää kaikki kuitit talteen mitä kuluja teille on tästä kaikesta tullut (sairaalalaskut, lääkelaskut, matkakulut) yms. ja ota ihan tältä ajalta kertyneet peruslaskutkin mukaan. Kerro koko homma sosiaalityöntekijälle, niin eiköhän se siitä avaudu.

Mä olen täällä edelleen ihmeissäni, se outo ällötys olo jatkuu (esimerkiksi kaupassa tulppaanit haisi mun mielestä tosi pahalle) ja eilen tein taas testin. Siinä näkyi ihan haamujen haamu... mutta samalla kaivoin vanhan kalenterin esiin, ja edellisessä raskaudessa mulla näkyi plussa vasta kiertopäivänä 39 selkeänä. Eli mä olen ehkä vähän hidas tässä suhteessa? Mutta mieli on nyt kovinkin toiveikas, voi kumpa, voi kumpa!

Voimia kaikille tarvitseville!

R
 
Haamuilijoille peukkuja että viivat vahvistuu! =)

BM, noista yrityskerroista, minunkaan mielestä niitä ei välttämättä tarvitse laittaa näkyviin. Mä myös ajattelen niin, ettei ne KM:sta nollaannu, vaan se on yk siinä kun muutkin kierrot. Meillä on nyt meneillään yk 14-15 tai jotain siihen suuntaan, en ole jaksanut tarkkaan niitä laskea. Kuvaavampaa on se, mistä lähtien on yritystä ollut, kuten meillä syyskuusta 2008.
 
haamuilijoille todellakin vahvempia viivoja :)

Nyt mua alko häiritsemään.. huono olo jatkuu ja ihan kiitettävällä tasolla :x lisäks tänään on tullut uusi oire... navan kohdalta nipistelee inhottavasti, mulla on jokaisessa kolmessa raskaudessa ollut samanlaista.. välillä tuntuu kun joku kiskois jotain narua, mikä on navan sisäpuolella kiinni ja välillä vihlasee niinkun puukolla pistäis. auts..
Mutta edelleenkin kyllä aattelen, että nää on jotain haamu oireita vaan :( hormoonit tekee tepposia eikä pieni ihmisen alku :/
 
Haamuilijoille vahvempaa viivaa toivottelen :heart:

Mutzilla :headwall: :hug:

Yrityskerrat voi munkin osalta unohtaa... tosin miä kyl ajattelen et yritys alkoi vasta tuulimunan jälkeen (siis vuotamisen),koska ennen sitä ei edes yritetty vaan toi raskaus oli vahinko ja siks toisekseen kun on ensin olevinaan viikkotolkulla raskaana ja 2kk vuotaa siihen päälle,niin siinä meni puolisen vuotta ilman yrittämisen mahdollisuuttakaan. Siltikään en osaa oikein ajatella et monesko yk tää olis,varmaan viides... :/

Tuittu,Juu,toi olis kans joulukuussa ikävä...etenkin jos ihan viimosina päivinä syntyis,kun täyttää sit viimesenä vuosia. Paitti nyt kolmikymppisenä on ihan jees täyttää viimesten joukossa :D Itelläni marraskuussa synttärit ;) Ja mulla ei oo ajokorttia vieläkään :LOL:

Mitäs tässä muuta...ovis testailun alottelen nyt...mulla on jotain halpiksia mammaksin testejä,mut aika tällai rennon ottein otan....
 
Repa: Sitä juuri tarkoitin omaltakin osalta, että onhan tässä yritetty jo vuosi, jos lasketaan että pillerit jätin pois vuosi sitten, ja tärppi kävi tokasta kierrosta ja tm meni kesken heinäkuussa ja syksylle meni, ennenku pääsi yrittämäänkään. Sillä vaan, että jos tässä ei raskaudu, niin en usko että alkavat syitä tutkimaan julkisella puolella ennenkuin keskenmenon jälkeen on vuosi yritetty.

Ja sitä myöten juurikin Imoen ja muut, joihin viittasin aiemmin: pointtini olikin, että monilla on noita alkuraskaudessa tapahtuvia keskenmenoja, enkä millään muotoa tarkoittanut, että ne nollaisivat mitään. Ja kaiken kaikkiaan totesin, ettei taida meidän pinossa olla tarvetta yrityskertojen listaamiseen. Kyselin vain siksi, että jotkut pinoon tulevat ilmoittavat niitä. Pitkästi ja hankalasti selitetty, mutta siis unohdetaan se aihe jookos :flower:
 
Viivan vahvistus jännäilijöille =)

Paljonko nuo ovistestit maksaa ja mistä saa halvimmalla?? Kuinka paljon kuluu jos kierto on n.40 päivää??

No joo enpä niitä testejä tarttea, vaikka juurikin pitäisi olla NE päivät kohdilla kp 17. Kävin juuri yksityisellä gynellä ja ei se varsinaista vikaa löytänyt, mutta sen mielestä pitää vielä seuraavat kuukautiset odottaa...tosin kerettiin jo lopettaa ehkäisy, et tiedä häntä josko olis tärpänny, kun lääkärisn mielestä ovis on jo menny, niin ja kuulemma tästä kierrosta ei edes voi tulla raskaaksi... eli se siitä...

Plussatuulia niille, jotka ovat jo yrityksen kimpussa ;)
 
Tervetuloa toive81, Orchidx2

Jaksamisia Dakota Paws pitkään kiertoon, toivotaan hyvää syytä sille!

Cappuccino Onnea menkoista! Pitkä odotus palkitaan =) Ja ei kun uuteen yritykseen!

jääräpää Onnittelut plussasta, nyt vaan viiva tummumaan! Ihanaa!

Memmulle :hug:

Mutzilla Toivon, että saatte jotenkin järjestymään poikien hautakiviasian :hug:

Haamuilijoille toivon kovasti viivojen vahvistumista, samoin ovistesteihin tikuttelijoille plussia!

Keffeli kysyi digiovistestien hinnasta. Maksaa ~40? apteekissa, vähän alle saattaa olla. Yliopiston apteekissa olen ainakin tällä viikolla nähnyt vielä tarjouspakettia siinäkin, oli mukana digiraskaustesti samaan hintaan.

Mitäs omasta navasta sitten? Eipä ihmeitä. Samat pienet oireilut jatkuu, oletan niiden olevan vaan jotain kehon kiusaamista... Dpo 11 täällä ja jotenkin tuntuu siltä, että tämä himotestaaja meinaa testata vasta torstaina aikaisintaan, jos ei täti sitä ennen yllätä. Tajusin vaan just, että viimeks mulla ei näkynyt muistaakseni dpo 13 vielä testissä vaan vasta dpo 15, jolloin testasin varmuudeksi vielä kun olin hakenut kauheaan tautiini lääkkeet ja yskänlääkettä varten piti tarkistaa etten vaan ole raskaana. Tai noista dpo-päivistä en ole varma kun silloin en tikuttanut ovista vaan ihan hatusta heitin inssipäivän. Ja inssipäivästä laskin noi testailupäivät, että oikeastaan varmaan dpo 12 tein ekan negatestin silloin ja dpo 14 sitten ylläriplussan. Noooh, mitäpä näitä jauhamaan, mä olen oikeesti ihan kauhea testailufriikki, mut ei vaan tunnu siltä, että sitä plussaa sitten sieltä tulis.
 
Haamuonnittelut haamuilijoille!!

Kokemuksia otetaan vastaan. Ne, joilla on tullut vuosi yritystä täyteen, miten sitten toimitaan? Varataan ensin aika terveyskeskuslääkärille, joka pistää lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, vai? Viimeistä edellisessä km:ssa lääkäri vaan sanoi, että jos loppukevään aikana ei natsaa, niin sitten omalle gynelle. Ja minä kun en yksityistä käytä itseeni kuin äärimmäisen pakon edessä. Eli mulla ei todellakaan ole mitään "omaa" gyneä.
 
Kiitos tsempityksistä, mutta viiva edelleen täällä vahvistumatta. Digitesti näytti negaa. Mä en haluaisi vielä luopua toivosta, mutta jos en raskaana ole, niin vahvasti ainakin valeraskaana - on sen verran ällö olo ollut jo yli viikon...

Mä uteliaisuuttani kurkkasin digitestin sisälle. Se on kyllä aika huijausta, siellä on samanlainen vaalea viivasysteemi kuin halvemmissakin. Ja on se aikamoista luonnontuhlaustakin, siellä on vaikka mitä elektroniikkaa ja patteri! Ja ihan kertakäyttökamaa... en kyllä osta niitä enää, huijausta ja tuhlausta... ja näyttävät pahus vieköön vielä negaakin. Grr!

R - pahantuulinen
 
tillukas minäkään en ikänä ole käyttänyt itseeni mitään yksityisiä palveluja sillä onhan ne aika hintavia, mutta huomenna menen yksityiselle gynelle ja maksaa mitä maksaa (40-80e) Mutta tämän asian laitan kyllä rahan edelle ja kaikkeni teen että onnistuis mahdollisimman nopeeta. Syy miksi lapsi ei tule voi olla asia mikä korjaantuisi hyvin pienelläkin, mutta julkisen kautta kun lähdet asiaa perään niin kestää...
Ja julkisen kautta vois monta turhaa keikkaa poistua ku on käynyt yksityisellä jo vähä tutkimassa että mitkä voi sulkea pois mikä on mahdollista ku lasta ei kuulu :saint:

Huomenta vaa kaikille =)

Kp2/? ja eiköhän elämä ala voittamaan taasen pettymyksen jälkeen :) Huomenna se gyne ja toivon että menkat ei sitä haittaa... niiden pitäis ultrata alavatsan päältä...
 
23.3. TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Taffo82....................KM 02/10............................KP 5/28-29
nipsu86...................KM ?/09, 12/09....................KP 10/
kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 10/28
melina84..................KM 01/10............................KP 14/27-28
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 16/24-28
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 18/27
katjahei....................TM 02/10............................KP 21/
Tesmis......................KM 02/10............................KP 22/24-28
Tuittu-......................TM 01/10.............................KP 25/29-33
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 27/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 27/28
Naw2012.................KM 02/09............................KP 29/
Sunburned...............ES 11/09............................KP 32/
sasuma....................KM 01/10
Kätsy........................KM 10/09, 02/10
wendy79..................KM 02/10




,-+HAAVEISSA TOINEN



Memmu86............KM 03/07, 11/09..........................KP 2/28-56
Cappuccino..........KM 02/10......................................KP 3/27
Henkari.................KM 02/10.....................................KP 7/
icefairy..................KM 02/10.....................................KP 11/28-35
Repa.....................KM 02/07, TM 08/09....................KP 12/28-31
Nassi84................KM 01/10.....................................KP 12/28-29
miiak.....................KM 01/10.....................................KP 18/
BlondeMonsoon....KM(TM) 07/09..............................KP 18/27-29
SpanishDancer.....KM 10/09.....................................KP 21/28-31
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10....KP 21/29-33
Catalia.................ES 01/10......................................KP 31/32-36
Dakota Paws.......KU 08/09......................................KP 41/31-40
haicu...................TM 10/09......................................KP 57/23
Pippuri-83............KM 12/09
Imoen..................KM 10/09, 01/10
erika76................KM 02/10
manna-................KM 02/10
toive81................KM 03/10



HAAVEISSA KOLMAS



Orchid x2.................RK 06/07, KM 06/09...............KP 5/26-36
Piijuska-78..............KM 05/09................................KP 10/28
Mutzilla...................ES 01/10.................................KP 13/30
happihyppy............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.....KP 21/28
jääräpää................KM 08/05, 01/10.....................KP 26/27-31
Keffeli.....................KM 02/10................................KP 29/32-37
Riinu.......................KM 02/07, KK 11/09................KP 36/34
Unicco.....................KM 07/07, 03/09....................KP 37/27
Double-Trouble.......KM 12/09...............................KP 48/31
Rhiannon................KU 12/09
viivi ja vagner.........KM 12/09
äiti0408..................KM 10/09
Sone.......................KM -07, 03/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3...........TM 07/02, KM 12/08, 06/09...KP 18/31
Unikeiju-79.....KM 01/10...............................KP 22/28



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 11/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Minky, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, rikupi, Tsuba, MayBeibi


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Toivotar-80, Blöö




 
Riinulle haamunvahvistumispuuhkuja ++++++++++ :whistle:

ON: Vauvauutisia. Pojan kummisetä vaimoineen saa toisen lapsen elokuussa, esikoinen täytti tammikuussa vuoden. Ei harmita, ovat ihania ihmisiä ja vauva on takuulla toivottu. Ei harmita lainkaan, jos vaikka meilläkin kävis niin hyvä tuuri...
 
täällä dpo8 (vissiin, jos laskin oikein) Kauhea migreenikohtaus tuli eilen joita mulla ei ole ollut yli vuoteen vai peräti 2 vuoteen.. Ja mikä myös kummallista toi kohtaus jatkui vielä tänä aamuna, jota ei yleensä tapahdu.. Ja toi kohtaus tuli aivan yllätyksenä, yleensä kestää päivän pääkipu ja sit tulee "sahalaidat" yms... Ja kauheita viiltoja ollu munasarjojen kohdalla oviksen jälkeen.. Anteeksi oma napaisuus.. :ashamed:
jääräpäälle onnittelut haamusta, toivottavasti vahvistuu ja muille myös plussatuulia puhaltelen :whistle:
 
tillukas, mä olen ymmärtänyt että nuo keskenmenot aina "nollaa" sen vuoden yritysrajan. Siis meilläkin yritystä ollut nyt se puolitoista vuotta, mutta koska on todistetusti tullut raskaaksi, niin yritys ei ole ollut kokonaan tuloksetonta. Eli viimeisestä keskenmenosta pitäisi odottaa/yrittää vuosi ilman raskaaksi tuloa. Eikö sun pitäisi jo päästä noiden keskenmenojen vuoksi tarkempiin tutkimuksiin? Mulle ainakin lääkäri sanoi nyt viimeksi, että jos kolmas vielä tulee, niin sitten alkaa tutkimukset. Jos taas saisi lapsen tässä välissä, ne keskenmenotkin "nollaantuu" ja alkaa taas alusta... Kukaan ei ainakaan ekan keskenmenon aikaan neuvolassa/sairaalassa/jälkitarkastuksessa reagoinut siihen, kun sanoin että kohta vuosi yritetty sitäkin.
 
Voi kiesus! Kiitos Imoen tiedosta! Mutta minun tapauksessanihan seuraava raskauskin on täällä taas kohta ja sitten kyllä kipitän tuhatta ja sataa jonnekin labraan antamaan näytteen, että se on sitten se kolmas "oikea" raskaus lääkärienkin mukaan. Mutta siis aivan pepusta, että homma nollaantuu keskenmenosta. Pahimmillaan siis takana pitää olla kolmisen vuotta yritystä ja kolme keskenmenoa, ennenkuin tutkitaan! Joka on moisen säännön kehittänyt, ei ole itse koskaan elänyt keskenmenoa tai kärsinyt muuten lapsettomuudesta! *raivoaa pää punaisena*

ON Maha turvottaa. On turvottanut kolme päivää. Hmm..
 
Sone:Kiitos kysymästä ihan hyvin!Vuoto alkaa olla jo lopuillaan ja aivan kuin menkat ois vaan ollut, onneksi ei ollut kummempia kipuja :) Miten siellä voidaan? :wave:

Munt vois vaikka nostaa tohon listalle ilman kp:ta :) Lueskelen melkein päivittäin ja vielä 22 päivää kun mies on kotona ja pääsee taas tositoimiin :D Eli toinen toiveissa, ikää 28v, KM 03/10

Hei koska ois järkevää tehdä varmistus testi ettei ole enää hormonia elimistössä? Mulla nyt siis "kp"8 ja vuoto melekin loppu. Oiskohan ensi viikolla järkeä jo testata? Tahdon vaan varmistua ettei anna enää plussaa niin voin luottaa kohdun tyhjenneen täysin. Niin ja koska teillä on alkanut menkat keskenmenon jälkeen? Normaalisti vai kestikö pidempään?
 

Yhteistyössä