Keskenmenon jälkeen kuumeilevat kesällä

Osaiskohan täällä kukaan antaa hyviä neuvoja?:) Ensimmäistä kertaa uskaltauduin tänne kirjoittelemaan vaikka kauan oon jo lueskellut näitä palstoja. :)
Mun raskaus todettiin tuulimunaksi n. 2 viikkoa sitten. Sen jälken vuoto ja vatsakivut kesti neljä päivää, mutta sitten olo oli hyvä ja kaikki raskausoireet katosivat. Mutta. Nyt yhtäkkiä viikonlopun jälkeen mulle on taas tullut oksettavaa oloa, alaselkä kipuja ja rinnat on paisuneet ku pullataikina ja on kipeet. Mistähän nämä oireet nyt johtuu? Voiko olla mahollista, että kehossa on vielä raskaushormoneja ja ne aiheuttaa nämä? Ja vaikka oiski niin silti mielestäni jännä on se, että välissä ei ollut mitään ja rinnatki läsähti takas normaaleiksi pieniksi välissä ja sitte yhtäkkiä uudestaan paisuu. :confused:
Kirjoitin tänne, koska ehkä salaa mielessäni toivon uutta raskautta, mutta tuntuu kyllä että ei kai se käytännössä voisi olla mahdollista..?

Coco-85 :hug: Tuulimuna minullakin, viikko sitten olin kaavinnassa. Vieläkin vuotaa, eilen olikin välipäivä. Minulle ainakin sanottiin, että kroppa ottaa sen 4-6 viikkoa, ennen kuin seuraavat kuukautiset tulevat, ja ne olisi aiheellista odottaa. Niin kuin teemmekin. Seuraavan vuodon aikana sitten poistuu loputkin, mitä kohtuun on mahdollisesti jäänyt, ja mikäli uusi raskaus alkaisi, niin ajankohdan määrittäminen olisi helpompaa.

Kyllä odottavan aika on pitkä, mutta toisaalta kannattaa antaa itsensä toipua kunnolla. Minulla on vajaan 3 viikon päähän verikoe-aika, jossa katsotaan onko raskaushormonin määrä pudonnut normaaliksi. Raskausoireet (väsymys, kuvotus jne) ovat kyllä jo onneksi kadonneet.

Hei Whisky Peat! Kiva ku vastasit =) Ei mekään olla uutta yritetty ja onkin käytetty ehkäisyä tässä sen jälkeen. Minunkin pitää 3 viikon päästä mennä testiin uudestaan, mutta se mua vaan ihmetyttää, että miten ne oireet tuli takaisin kun oli jo lähteny pois. Mutta eipä auta kuin ootella. : / Eiköhän se tästä ja :hug: sullekkin ja voimia.

Whisky Peat miulla ei kaavinnan jälkeisellä viikolla vuotanu yhtään, sit alko tiputtelut joita kesti jotai viikon, sit taas ei yhtään ja sit ennen menkkoja toiset n. viikon tiputtelut. ja jälkitarkastuksessa ei tohon kommentoitu mitään, joten varmaan kaikki pienehköt vuodot on ekalla kierrolla normaaleja. ultraan ne tosin lähetti ku oli kohtu kuulemma jotenki oudon tuntune, mut senki ne sano et mitä tod näk se vaan tarttes vielä hiukka aikaa toipumiseen. sit ultrassa parin viikon päästä kaikki oliki ok.

Coco-85 miulla oli kans saman tyyppisiä oireita, mut ei mitään mahiksia raskautumiseen ku ei noitten tiputtelujen takia heiluteltu peittoja siinä kierrossa ollenkaan, joten on ne mahollisia vaikka ei oliskaan uudestaan raskaana. ja tosissaan toi rintojen eka lopahtaminen ja sit taas paisuminen oli hiukka hämmentävää. noita uudelleen tulleita raskausoireita en itseasiassa kommentoinu jälkitarkastuksessa, joten en osaa sanoo mikä virallinen mielipide olis. ja naama kukki pahemmin ku minkään raskauden aikana tai edes teininä!! ihan hirveetä!! :O

).( ovista ootellaan... tänää kp 13 ja peittoja heiluteltiin eilen, joten ainaki jotai siel on oottelemassa jos ovis tulee ajallaan vaikkei enempiä peitonheilutuksia tuliskaan. ovisnippailuja on jo toista päivää. nyt on jo toinen kierto jossa ovisnippailut kestää useemman päivän, ku ennen ne oli vaan muutaman tunnin. omituista.

Ny on käyty lääkärissä näytillä ja ultralla tarkistettu kohtu, melkein tyhjä oli. Raskaus on kuitenkin ollut oikeessa paikassa, mikä lääkärin mukaan hyvä uutinen. Kohtu näytti siltä, että samanmoinen ois ollu nytkin kun viime kerralla huhtikuussa, että alkion kehitys ois pysähtyny jo 6-7 viikoilla, mutta vuoto alkanu vasta nyt, siihenhän ei nyt varmuutta saada.

Mua pelottaa ihan hirveesti, kun on nyt jo kaks km takana, eikä yhtään onnistunutta raskautta, onko täällä muita samassa tilanteessa olevia? Lääkäri lohdutteli, että vielä on tilastojen valossa todennäköisempää, että seuraava raskaus onnistuu, mutta sanoi sekin, ettei mitään voi luvata. Gynen mielestä paikat oli normaalin näköiset, ei rakennepoikkeamia tai myoomia tai muitakaan mörköjä.

Ohje saatiin taas yhdet menkat odottaa, mutta ihan oikeesti, mä en millään haluais tai jaksais, tuntuu vaan siltä, että äkkiä uus plussa perään ja toivomaan. Onko muita, jotka ois jättäny tässä hommassa lääkärin ohjeet huomiotta?

Päälimmäiset tunteet on tällä hetkellä pettymys ja suunnaton vitutus. Palailen kirjottelemaan taas ja hyppään mukaan muidenkin juttuihin, enkä vaan omiani höpise. Viime kerralta sanottava, että helpottavaa tietää, että täällä saa vertaistukea, se jos joku on tässä tilanteessa poikaa!

Mua pelottaa ihan hirveesti, kun on nyt jo kaks km takana, eikä yhtään onnistunutta raskautta, onko täällä muita samassa tilanteessa olevia? Lääkäri lohdutteli, että vielä on tilastojen valossa todennäköisempää, että seuraava raskaus onnistuu, mutta sanoi sekin, ettei mitään voi luvata. Gynen mielestä paikat oli normaalin näköiset, ei rakennepoikkeamia tai myoomia tai muitakaan mörköjä.

Ohje saatiin taas yhdet menkat odottaa, mutta ihan oikeesti, mä en millään haluais tai jaksais, tuntuu vaan siltä, että äkkiä uus plussa perään ja toivomaan. Onko muita, jotka ois jättäny tässä hommassa lääkärin ohjeet huomiotta?
mulla on ollut keskenmenoja useampi putkeen (nakyy ainakin profiilissa tarkemmin..) ja tosiaan, nyt vihdoin on raskaus siina pisteessa etta vaikuttais kaikki menevan kuten pitaa.
Kylla se tuntui todella stressaavalle yrittaa raskautta, kun tiesi etta mikaan todennakoisyys ei patenyt enaa, eika mihinkaan voinut luottaa. Yhdessa kierrossa raskauduin suoraan KM:n peraan (emme siis odotelleet niita yksia kuukautisia..), sekin raskaus meni kylla kesken, en usko tuon ( ettei odoteltu kuukautisia.) vaikuttaneen kuitenkaan.
Nyt kuitenkin rv 30+, vaikeuksien kautta voittoon. Ehka. Stressi on toisinaan yha lasna...

Voimia ja plussaonnea kaikille tänne

Naive88 mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno rv 14+9 ja siitä seuraavana päivänä (1.7.2011) pääsin sairaalaan synnyttämään. En mäkään jaksanut odottaa ekoja menkkoja, niinpä me oltiin ilman ehkäisyä. Menkat kuitenkin alkoi ja nyt jatkuu yritys. Josko tässä kierrossa tärppäisi ;) Että tuttu tunne täälläkin toi uusi plussa perään ja toivomaan. Voimia sulle ja toivotaan että saat sen plussan pian taas nähdä :) :hug:

Coco-85 pahoittelut tuulimunasta ja tervetuloa :hug:

Viimeksi muokattu:
TIISTAI 9.8.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN

Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 11/27-28
Emby^...................KM 03/11...............................KP 24/28
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.........KP 25/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
KatieSadie...............KM 02/11
Katie85....................KM 11/10
Alpa.......................KM 05/11
Lara_84..................KM 05/11
Naive88..................KM 04/11, KM 08/11

HAAVEISSA TOINEN

caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 13/28
toukka90.............KM 06/11....................................KP17/?
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 23/28
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 33/?
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11
Mamulis..............KM 07/10
Äiti minäkin.........KM 04/11
kiken..................KM
vauvaqme.........KM 05/11, 06/11

HAAVEISSA KOLMAS

Whisky Peat....KM 07/11
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10
Nappula............KM 09/08, 02/09, 05/11

HAAVEISSA NELJÄS

johnu.........................KM 01/11, 06/11

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 10/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, lemonade, Sandemar, ElinaMaria, Gabrielle

:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion

Elokuu: syysmyrsky

Viimeksi muokattu:
syysmyrsky ONNEA ja oikein pitäviä tarrasukkia!! :heart: :heart:

Naive88 olen kovin pahoillani, että teille kävi taas noin :hug: Tottahan se on, niinkuin lääkärikin sulle sanoi, että kahden peräkkäisen km:n jälkeen kolmannen raskauden onnistumisen todennäköisyys on vielä hyvä. Ja kaksi km:a menee vielä sattuman piikkiin. Mutta muistan kyllä itse sen epätoivon toisen km:n jälkeen, että tuleeko vielä kolmas ja missä on vika. No, meillä tosiaan kävi niin huonosti, että tuli kolmas ja tossa kesän alussa oli neljäskin ihan alkuraskauden km. Tutkimuksissakin käytiin, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Sama juttu mulla, että yhtään lasta ei vielä ole, joten huoli kalvaa mieltä siitä, että tuleeko niitä edes koskaan :| Toisaalta täälä palstalla on törmännyt moneen hyvään esimerkkiin siitä, että useammankin km:n jälkeen on onnistunut. Toivon kovasti, että Naive sulla olisi km-kiintiö nyt täynnä ja se seuraava raskaus onnistuisi!

coco-85 laita tietojasi, jos haluat listoille mukaan :wave: En vielä lisännyt sua listoille. Mullakin on km:jen jälkeen ollut tuollaista, että tuntuu, kun raskausoireet palaisi, vaikka juuri on saattanut käydä ultrassa, jossa on todettu, että kaikki raskausmateriaali on tullut pihalle. Kai se naisen kroppa vaan menee sen verran aina sekaisin km:sta, että tekee tuollaisia outoja oireita.

mur-mur ihana koiravauva sulla :heart: !!

Mitäs Tillulle kuuluu? ootko testaillu ;)?

Missa-76 huikkaa sinäkin sitten, kun haluat listalle :)!

ON. ovista odotellessa....

Naive88 Täälläkin 3 keskenmenoa ja muutamat kemialliset päälle. Huoli on kyllä kova, et onnistuuko koskaan. Viime plussastakin on aikaa jo yli 1v8kk. Toivoa ei silti ole menetetty.
Sanmar: Tänään testiä tein, mutta eipä siinä mitään näkynyt. tosin eihän tuo vielä aikakaan ole, et näkys.. Ihme nippailuja välillä ja eilen tuli yhtäkkiä ihan järkyt menkkakivut- just samalle tuntu, kun menkat alkaa vuotamaan. Hetken kipuili ja sit meni ohi- piti ihan vessassa tarkistaa mut ei mitään. Illalla ku lugen tungin, niin aavistus punaista oli asettimessa HMM mitä meinannoo...

iltoja

Kultakimpale:
:hug: Tiedön tunteen.. Meillä keskenmenosta 1v5kk ja juurikin tuo tunne oli välillä, kun aikaa kului eikä uutta raskautta kuulunut. Nyt mennyt ohi tai sitten olen siihen turtunut.
toivon vaan että clomeista ois meille apua.

Eipä se ovis ollutkaan tapahtunjut ainakana kp19 mennessä.. prog arvo vaan 13 :| joten tältä kierrolta ei voi mitään odottaa.

No niin ,nyt on klinikalle soitettu jaa menopur resepti tulee lähi apteekkiin. Täytyy nyt pitää sormet ristissä, et täti tulis paikalle vasta huomenna tai sit sunnuntaina, kun piikittelyt pitäs alottaa kp3. Lääkkeet saan vasta maanantaina ja jos menkat alkaa tänään kp28, niin sillo on jo kp4 ARGH!!!!!!!!!

PERJANTAI 12.8.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN

Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 14/27-28
Emby^...................KM 03/11...............................KP 27/28
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.........KP 28/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
KatieSadie...............KM 02/11
Katie85....................KM 11/10
Alpa.......................KM 05/11
Lara_84..................KM 05/11
Naive88..................KM 04/11, KM 08/11

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 6/?
caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 16/28
toukka90.............KM 06/11....................................KP 20/?
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 26/28
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11
Mamulis..............KM 07/10
Äiti minäkin.........KM 04/11
kiken..................KM
vauvaqme.........KM 05/11, 06/11

HAAVEISSA KOLMAS

Missa-76.........KM 04/11.................KP 6/26-30
Whisky Peat....KM 07/11
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10
Nappula............KM 09/08, 02/09, 05/11

HAAVEISSA NELJÄS

johnu.........................KM 01/11, 06/11

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 13/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, lemonade, Sandemar, ElinaMaria, Gabrielle

:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion

Elokuu: syysmyrsky

Viimeksi muokattu:
kultakimpale :hug: Mulla kanssa samat fiilikset, että en haluis nähdä yhtään raskaana olevaa, kun niiden näkeminen tekee aina yhtä kipeää... Jos epäilet, että et ovuloi, niin kannattaa ilman muuta varata aika gynelle vähän ennen kierron puolta väliä. Silloin pitäisi ultralla näkyä, onko sielä yksi tai useampi follikkeli kasvamassa. Ja jos sielä johtofolli näkyy, niin luultavasti gyne otattaisi vielä loppukierrosta verikokeen, josta näkyisi, onko ovis sitten tapahtunut vai ei.

Tillu negapahoittelut :hug: Mä pidän sulle peukkuja, että täti ei ainakaan tänään vielä eksyisi sinne!

Mites Emby, ootko sortunu testailemaan ;)?

ON. digitesti hymyili tänään =) Joitain etukäteistalletuksia on tehty ja jos tänään vielä sais ton ukon varmistelemaan, niin sitten vois taas leijailla toiveiden mukana korkeuksiin ja toivoa ettei tipu sieltä parin viikon päästä rytinällä alas :saint:

ite luin aika paljon keskenmeno kirjallisuutta toisen jälkeen ja se autto paljon. ja niissä sekä monilla nettitukisivuilla suositellaan ettei uutta lähtis yrittämää ennenku henkisesti on hyvästelly edellisen. ettei tuu liikaa ahistusta uuden alkuraskauden aikana ja ettei sit tuu sellasta et ikäänku yrittäis korvata sen edellisen uudella, ku se voi aiheuttaa masennusta. itellä oli kans se eka kuukaus tokan kaavinnan jälkeen ihan järkyttävä vauvahinku, mut omalla kohalla oli hyvä et odotin, koska huomasin sit itekki et oikeesti aloin surra sitä menetystä vasta viikkoja tapahtuneen jälkeen. sitä ennen yritin elää niinku ei mitään ja yritin jotenki kieltää koko menetyksen suureuden. nyt olen asian kanssa suht sujut, mut tää tasapaino kestää varmaan taas just sinne ensimmäisten raskausoireiden kohille ja sit taas alkaa paniikki. mut oon kans todella kiitollinen et on tämmösiä paikkoja missä voi tuuletella tunteita!

miulla on useempi kaveri jotka on raskaana tai on pieni vauva, mut minuu se kannustaa, kun kaikilla näillä kavereilla on takana vähintään yks keskenmeno ja kaikki on silti onnistunu sit raskautumaan kunnolla ja loppuun asti! ja vaikka aina tuunki vähän surulliseks ku nään niitä, auttaa niitten näkeminen tsempaamaan.

täällä aamulämmöt edelleen kohilla, joten varmistu et ovis oli kp13. ja talletuksia oli kp12 ja 14, joten kaitpa meillä jotku mahikset on. nyt vaan oottelemaan! onneks on äiti vielä kylässä ni on paljon kivaa puuhailua ollu ja nyt on pitkä v-loppu ja toivon et kans jäis koko homma vähän taustalle, mut viimeistään sit tiistaina varmaan aloitan jännäilyt ja raskusoireet.

Täällä sitten onneksi se täti rynni paikalle vasta tänään, joten nou hätä- lääkkeet saan ajoissa ja päästään tässä kierrossa(jos mitään yllättävää ei satu) tekemään se inssi.

Ja asiasta toiseen. Meillehän tuli reilu viikko sitten niitä koiranpentuja. No eilen aamulla menin ruokkimaan meidän kahta villisikaa, niin siellä odotti sellainen ylläri, että... 4 ihan pientä raidallista porsasta makaili auringossa. Todellisia ylläri vauvoja- ja IHANIA!!!!

Emby^, voi kun itsekin malttaisin ton testailemisen kanssa.. Kaikin puolin järkevämpää olisi testata vasta kun menkat myöhässä.. Mutta oon vaan niin kärsimätön. Toivotaan, että menkat ei alkaisikaan, ja saisit kaksi viivaa testiin kunhan testailemaan lähdet :)

Sanmar82, paljon onnea yritykseen tässä kierrossa, täällä on sulle peukut pystyssä :)

Omaa napaa:
Nyt rupeaa tosissaan jännittämään... Kp21 vasta menossa (kierto 27-28), mutta jotenkin niin varma olo siitä, että raskaana olisin. Nyt tippuu sitten kovaa ja korkealta, jos näin ei olekaan.. Olin tyhmä ja testasin jo tänään aamulla, mutta ihan liian aikaistahan vielä on. Apteekin omassa testissä olin näkevinäni viivanpaikan, jossa ehkä hitunen vaaleanpunaista sävyä, mutta taisi olla ihan omissa kuvitelmissa, kun mies ei ainakaan mitään nähnyt :D Ajattelin seuraavaksi testata ylihuomenna, herkällä testillä (herkkyys 10), ja katsoa piirtyykö mitään haamua..

Oireita on ollut seuraavat: jatkuvasti kylmä (lämpö ollut aamulla n. 36,8 ja iltapäivällä 36,9-37,2). Toisaalta oviksen jälkeen taitaa muutenkin olla lämmöt koholla menkkoihin saakka, ainakin niin olen ymmärtänyt.. Sitten verisuonet tuntuu kuultavan läpi eri tavalla kun yleensä, varsinkin rinnoissa (tämän on myös mies huomannut). Ja rinnat on jonkun verran herkät.. Leuassa ja niskassa on pieniä finnejä, niin kuin edellisissäkin raskauksissa alussa.. Ja alavatsassa oikein kunnon nipistelyä. Mutta voihan nämä olla ihan muutakin, siis ihan vaan hormonitoimintaa ennen menkkojen alkua. Ja toiveet on niin korkealla, että tässähän pystyy kuvittelemaan ihan mitä vaan :D

Yhteistyössä