Hei rakkaat kanssasisaret!
I´am back, ikävä kyllä. Eli kesäkuussa plussasin. Minulla on viime vuoden toukokuulta takana tuulimunaraskaus, joten välittömästi tämän plussan jälkeen pidin sitä ainoana vaihtoehtona tälläkin kertaa, jostakin syystä. Perjantaina alkoi ruskea tuhruttelu, ja eilen sunnuntaina alkoi suuri vuoto suurten hyytymien kera. Tiesin välittömästi, että nyt taisi käydä samalla tavalla kuin vuosi sitten. Minulla oli tänään np-ultra ja siellä todettiin kohdun tyhjentyneen hyvin. Nyt on vuotokin tosi pientä. Viimeksi vuosin kaikkineen 6 viikkoa, tuolloin tyhjennys käynnistettiin lääkkeillä. Nyt siis spontaani tyhentyminen.
Eli nyt siis aloitetaan taas kaikki alusta. Onneksi olemme jonossa lapsettomuustutkimuksiin ja täytyykin pirauttaa heille sinne, että koskakohan on meidän vuoro, koska maaliskuussa lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin.
Koska tiesin vähän odottaa tuulimunaa, niin mittautin hCG:n viikolla 8. Se oli tuolloin n. 21000. Tänään kysyin kätilöltä, että miten se voi olla noin korkea, koska viimeksi minulla oli 51. Hän sanoi, että on tavannut potilaan, jolla se oli yli 22000, ja että se voi vaihdella ihmisestä toiseen. Normaali raskautta ja tuulimunaa on NIIN vaikea erottaa toisistaan. Aivan samat oireet ja arvot.
Sanoin miehelleni ultran jälkeen, että kylläpä valittiin hyvä linja tähän raskauteen, nimittäin kellekkään ei kerrottu tällä kertaa, asiasta ei puhuttu miltei ollenkaan edes miehen ja minun kesken ja oletimme koko ajan, että saattaa tulla tuulimuna. Nämä varotoimet johtivat siihen, että tänään emme olleet olleet ultrassa ollenkaan järkyttyneitä ja otimme tapahtuman vain luonnollisena osana ihmisen elämää. Olemme luottavaisin mielin tulevaisuutta kohtaan. Keskenmenoon kun kukaan ei voi mitenkään vaikuttaa. Se tulee jos sen on tarkoitettu tulevan.
Sitä vaan kritisoisin, että on uskomatonta, että eka ultra on vasta n. vk 12. Odottajan pitää kärvistellä 3 kuukautta epätietoisuudessa ja mahdollisesti vahvoissa raskausoireissakin. Ensi kerralla menemme takuuvarmasti yksityiselle ultraan vk. 7, vaikka se maksaakin.