Omanapailua ja varoitus, älä jatka lukemista jos
veri tekee pahaa.
Onnelisana elossa! Perjantaina vuoto alkoi runsastua ja hyytymiäkin tuli, soitin polin päivystykseen ja sain ohjeen seurailla. Viimeiset rippeet vain tulevat ulos kuulema. Olin kärsinyt hillittömistä päänsäryistäkin kolmena päivänä viikon sisällä, säryistä joita kipulääkkeet ei yhtään helpota.
Sunnuntaina tasan kaksi viikkoa siis vesien menosta alkoi ostosreissulla tuntua että nyt valuu muyten läpi! Ostin about kaiken mitä tytär kaupassa mankui vain että päästään äkkiä ja iloisen lapsen kanssa kotiin.
Kotona sitten en kerennyt vaihtaa tarpeeksi nopeasti suurimpia siteitä mitä kaupasta löytyy, niiden jo täytyttyä. Soitin taas polille sanottiin että jos seurailet muutaman tunnin, kun vasta alkoi kova vuoto. Annoin ymmärtää että tässä on nyt niin paljon verta käsissä että... No pyysivät tulemaan. En meinanut keretä vaihtaa housuja ja siteitä tarpeeksi että pääsisin lähtemään, joten lähdin jo puoliksi märillä vaatteilla. Kävelin lähelle taksille ja lähdin 25min matkan päähän sairaalaan. Huimasi ja pelotti.
Perillä olin polin vastaanotossa jo kyynerpäitä ja kenkiä myöten veressä. :I
Pääsin siitä aikalailla heti sänkyyn ja vaatteet ja toppatakki aivan entisenä. Pääalaspäin sängyssä maatessa, alkoi olo helpottaa kun tiputettiin albumiinia, vuotoa hillitsevää lääkettä. Ihan vain suolaliuosta. Lopulta antibioottia, ja kaksi yksikköä verta. Ultrassa ja sisätutkimuksessa Kohtu todettiin täydeksi raskausmateriaalia ja hyytymiä. Kävin nukutuksessa ja kaavinnassa. Ja pääsin keskiyöllä kotiin. Hb92 verien jälkeen joten vuotoa taisi sitten kokonaisuudessaan olla aika reilusti. Oloni sairaalassa oli kokoajan turvallinen ja hoito oli hyvää. Minua osattiin rauhoitella heti kun otettiin sisään ja kertoa että verenpaineet on hyvät yms mikä on hyvä merkki, eli paniikilla oli varmasti iso osa huimaukseen matkalla sauraalaan. Helpotti kuulla ettei ole kuoleman porteilla.
Mutta josko nyt viimein tämä kokemus olisi käsitelty! Riittää jo, oikeasti tämä riittää
Mies paniikissa kävi odotellessaan, kun odotin leikkuriin pääsyä, kaupoilla ostamassa asioita joita haluaisin. (Täällä on ruokakauppoja 24/7). Laitteli viestejä koko ajan taukoamatta. Oli ostanut paketin clear bluen digi ovistestejäkin, heh. Mikä huvittikin vähän tuossa tilanteessa. Mutta olin niistä puhunut jo usean päivän niin varmasti hänen tapansa käsitellä omaa pelkoa, ajatella tulevaa ja millä ilahduttaa minua. Oli ihana että hän haki minut kotiin yöksi, hän nimittäin yhä työskentelee 250km päässä vielä kuun loppuun, joten hän ajoi sieltä tänne kiireen vilkkaa, ja lähti lyhyiden yöunien jälkeen kukonlaulun aikaan takaisin että kerkeää töihin.
Minulla on oikein hyvä olo nyt, toki aika naatti. Kurkku kipeä kun oli intuboitu..
Mutta olen iloinen että kaikki meni hyvin, ja toivon että tästä tämä nyt lähtee!