Keskenmeno, miten alkanut? Tuleeko kivut heti vai myöhemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv5+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv5+5

Vieras
Rv 4+0 tuli kirkasta vuotoa noin ruokalusikallinen ja vuoto loppui siihen. Nyt tänään tuli ruskeaa tuhrua ensin yhdellä wc käynnillä ja nyt myöhemmin punertavaa limaista vuotoa. Tänään viikot 5+5 digitaalinen testi näytti 4+2 2-3 viikkoa ja nyt 5+3 3+ eli hormoni määrä näyttää sen mukaan nousevan samoin oireet alkanut ilmaantumaan nyt ihan viimepäivinä. Naama kukkii, etoo yms..

Huolettaa kovin että onko tämä jotain alkavaa keskenmenoa:( kipuja ei ole ollenkaan.

Itse tunsin ensin pientä kipua. Menin huilaamaan ja sitten alkoi vuoto. Oli aluksi niukkaa. Kivut paheni seuraavana päivänä ja iltaan mennessä tiesin, että on keskenmennyt. Viikkoja oli 8.
Toivottavasti sinulla vaaratonta vuotoa.

Alkuraskaudessa voi olla paljonkin vuotoja, ihan kirkasta vertakin. Voi olla hematooma, joka siellä vuotelee.

Lepää paljon ja sitten voit käydä alkuraskauden ultrassa.

Ainut kipu mikä on (nyt kun mietin) niin aamulla tuntui keskellä kohtua sellaine pistävä nopea kipu muutamaan kertaan. Tämä tuhru kuitenkin alkoi nyt illalla vasta.

mulla tuli alkuraskaudessa vuotoa, ja oli kipuja. olin sairaalassakin yön ylitse, kun luultiin että on kohdunulkoinen. vuoto loppui, ja ultrassakin näkyi sykkivä sydän. tsemppiä ultraan!!

Mulla tuli verta alkuraskaudessa juuri niin vähän että vain paperiin pyyhkiessä huomasi, housuihin asti ei tullut. Sitä tuli lähes joka päivä raskausviikolle 9+ asti mutta sen jälkeen ei ole näkynyt (nyt rv13). Ja alkoi siis ihan siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa mutta välissä saattoi olla päivä-pari kun ei mitään ja sitten taas. Toivottavasti ei enää palaa takaisin. Kaikki siis kuitenkin ollut hyvin ultrissa!

Ensin alkoi heikko vuoto, tästä noin tunti eteenpäin tuntui siltä että joku repisi kohtua kappaleiksi. Vuoto lisääntyi ihan järjettömäksi, ja kudosta/rihmoja ynnä muuta ei-niin-mukavaa tuli siellä seassa.

Alkuraskaudessa voi olla ihan normaalistikin vuotoja. Jos olo ei mene huonommaksi niin koita sinnitellä keskiviikkoon, jos vuoto lisääntyy tai kivut kovenee/säännöllistyy niin sitten suoraan päivystykseen.

Mulla takana 4 keskenmenoa. Kahdessa ei minkäänlaista vuotoa, eikä mitään oiretta keskenmenosta, löytyivät niskapussiultrassa. Ainoa oire keskenmenosta oli sitten loppuneet raskausoireet.

Kolmannessa keskenmenossa tuli lievää veristä vuotoa raskausviikolla 10. Menin heti lääkäriin, sillä kotona oli hoidettavana alle vuoden ikäinen vauva. Jos olisi tullut äkkilähtö, niin olisi ollut hankala saada vauvaa mihinkään. Ja viimeinen keskenmeno oli raskausviikolla 16, alkoi erittäin rajulla vuodolla.

Kipuja ei ole ollut ainoassakaan, paitsi sitten tuossa viimeisessä, kun piti synnyttää se pikkuinen.

Mutta siis vuotoja voi olla ja niiden ei tarvitse merkitä keskenmenoja. Ja toisaalta keskenmenon voi saada vaikkei olisi yhtään vuotoa tai kipua.

Voimia, ja onnea ja toivotaan että vauvan alku pysyy matkassa.

Mulla oli ensin oranssia vuotoa joka muuttui ruskeaksi tuhruksi. Alamahan jomotusta ja kiristelyä rv 12+. Olin aivan varma että kesken meni. Päovystyksessä löytyi eloisa sikiö ja minulta emätintulehdus. Raskaus meni loppuun asti hyvin. Ei siis välttämättä huolta

Yhteistyössä