Kesävauvamammat 2009 Vol 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illusia77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Illusia77

Vieras
Uutta ketjua täyttelemään!

ODOTTAJAT:

Maija_80 28+32, esikoinen, 2.6.2009
Illusia77, 31+28, esikoinen, 2.6.2009, VKS ~ poikaolo, joten tyttö tulee :)
Emppu 25+26, esikoinen, 3.6.2009 - vahva poika olo
Kevättähti, 30+35, toinen, 4.6.2009
tuittu77, 31+33, esikoinen, 4.6.2009
okkisto, 35+37, toinen, 5.6.2009, NKL
Kynsilakka, 34+31, toinen (2v.), 8.6.2009
Sohvendaali, 29+30, esikoinen, 10.6.2009, KOKS
Liisaleena, 26+28, toinen, 10.6.2009, K-SKS
Ansku84, 24+30, toinen, 10.6.2009, tyttö
_hilti_, 22+21, toinen, 12.6.2009, tulossa poika
_minttu_, 29+29, esikoinen, 14.6.2009, TAYS
Pinniliini, 29+31, toinen, 15.6.2009, JS, poika
Elli83, 25+28, esikoinen, 16.6.2009
miiiba, 21+24, esikoinen, 16.6.2009 LKS, poika
sofianna, 32+34, toinen, 17.6.2009, P-HKS
Kirsikka. 28+32, toinen, 18.6.2009, KPKS
Juhannusmamma, 38+39, toinen, 20.6.2009, TYKS, tyttö?
StadinMamma 30+34, esikoinen, 20.6.2009, Kät, poika
Wilma, 28+28, esikoinen, 22.6.2009, Kät/H ?, poika
Nöttis, 28+31, esikoinen, 22.6.2009
Mindimandi 28+32, toinen, 29.6.2009 VKS, poika?
Kamom1lla, 28+26, esikoinen, 1.7.2009

NEUVOLA/ULTRALISTA:
StadinMamma, Neuvola 14.4.
Illusia77, 7 neuvola 14.4 ja 3 lääkäri 30.4
juhannusmamma lääkäri 8.4.
sofianna, lääkäri ja UÄ 6.4 ja neuvola 14.4.
Mindimandi, neuvola+lääkäri 14.4
Wilma 4.neuvola 16.4
Sohvendaali 6 neuvola 16.4.
miiiba 5.neuvola 21.4
Kirsikka, neuvola 1.4, ultra ja lääkäri 7.4

Tulin heti ketjun korkkaamaan.
Täälä ollaan parannuttu. Nyt on sormet ja varpaat ristissä, että pysyttäis terveenä. Parin tunnin päästä olis parturi ja sen jälkeen pitäisi käydä ilmoittamassa itsensä työttömäksi. Toivotaavasti työkkäri antaa olla mun rauhassa, enää 6vk äippäloman alkuun. Oon täälä kovasti siivonnut vauvan huonetta ja pessyt pikkupotkareita, ihanaa hommaa! =)

Mindimandi 28+1

Huomenta!

Hieman paremmin nukuttu yö takana, katsotaan olisiko joogan jälkeen illalla taas sellainen edessä. Lantio edelleen kipeä molemmin puolin, mutta sain kuitenkin aika hyvin kylkeä käännettyä.

Pahoittelut työttömyydestä Mindimandille, luulin että olit ihan vakkarina siellä tarhassa töissä? Vai sekoitanko sinut nyt johonkuhun muuhun...? Eiköhän ne anna sinun olla, minä otin viimeksi mukaan neuvolasta saadun raskaustodistuksen, ja saan vaan soittaa heille ja kertoa 24.4. että tänään alkaa ä-loma, toivottavasti kaikki menee hyvin sinullakin!

Pitäisi jaksaa siivota hieman, asunnon ostajan vaatima kosteusmittaaja tulee puolelta päivin, ja kämppä voisi olla hieman paremmassa kunnossa, vaikka tokkopa ne sellaisesta välittää. :)

Päivänjatkoja kaikille, Illusia ja BamBam 32+0! (mihin nämä viikot oikein menee?)

Mun ultra-aika oli kadonnut jonnekin...

NEUVOLA/ULTRALISTA:
juhannusmamma lääkäri 8.4.
Wilma 4.neuvola 16.4
miiiba 5.neuvola 21.4
StadinMamma UÄ 23.4.

Kiva, että saatiin uusi ketju.
Mulla ei juurikaan muuta ole mielessä, kuin todella väsyttävä uhmaikäinen esikoinen, joka kiukkuilee illat ja aamut. Nyt todella odotan, että jä kotiin ja ei tartte herättää ja viedä hoitopaikkaan vaan saadaan olla rennommin kotona.

Verotuksesta: eli muutosverokortti kannattaa hakea, koska edellinen voimassa oleva verokortti on monilla työtuloon laskettu ja siksi korkeampi veroprosentti. Nyt pitäisi arvioida tämän vuoden tulot. Koska tulot laskevat tänä vuonna, kannattaa nyt hakea pienempi veroprosentti. Muuten ennakonpidätys on palkan mukaan tehty eikä näitten pienempien tulojen (äitiyspäiväraha jne.)
Veroprosenttiin vaikuttaa sitä alentavasti mm. asuntolainojen korot (jos yhteinen asuntolaina, siitä oma osuutesi) Verottajalle ilmoitetaan tässä vuoden 2009 palkkojen (tai työttömyyskorvauksen) lisäksi myös tulevat äitiyspaivärahat eli kaikki, mitä tänä vuonna tisaat tuloja. Kerro myös hakiessa, että uusi verokorttisi tulee etuutta varten, silloin siihen ei lisätä jotain kummallista 2%! Mulla veroprosentti n. 15,5.

Näistä pitää tietää myös kaksi asiaa: miten paljon olet tienannut ja tulet tienaamaan, sekä miten paljon olet jo maksanut veroja! Se uusi kortti kannattaa tilata ennen kuin maksavat vanhempainetuuksia. Loppuajan tuleva palkka voi olla arvio.
Jos tätä ilmoitusta ei nyt tee, menee isompi vero, mutta sen tietysti saa ensi vuonna takaisin. Mutta ei kannata lainata valtiolle rahaa, vaan käyttää ne itse pienempänä veroprosenttina.
Veroehdotus kannattaa tarkistaa, että sinne on merkitty oikein tulot, verot ja lainat.

Kannattaa soittaa verotoimistoon, niin he kertovat kyllä lisää. Toivottavasti tästä mun sepustuksesta joku sai jotain selvää ;)

Kynsilakka 31+2

Heippa kaikille!

sori, etä olen ollut pimennossa, mutta meillä pikkuneiti on ollut kipeä ja koneaika on minimissä. Nyt neiti kuitenkin jo terve ja hoidossa,mutta sanokaa mun sanonee, lapsen sairastaminen on kauheaa! Kun lääkkeet on annettu, niin ei siinä voi muuta kuin pitää sylissä ja koittaa jotenkin vaan rauhoitella, en ole taas vähään aikaan kuullut, että joku ois niin rajusti yskinyt kuin meidän pieni. Nyyh, sydäntä särkevää.

Oli tullut niin paljon juttuja, että en oikein muista mitä kaikkea piti kommentoida. Se veropros. juttu on kuiteskin just niin kuin kynsilakka kirjoitteli, eli sen saa alemmas kuin 20, mut pitää tosiaan pyytää verohallinnosta uus ja mainita että tulee etuutta varten. Mä ajattelin hoitaa se sit, kun seuiraava palkkakuitti tulee, niin on luvut sit hallussa.

Hienoa muuten, että Anskulla tilanne ei ainakaan ole pahentunut ja Wilma lupaa nyt ottaa iisisti. Ja Illusia kans! Mulla vointi on parantunut huimasti ja sain jopa yksin siivottua koko kämpän ilman yhtäkään supistusta tms. kivistelyä. Käveleminenkin tuntuu nyt taas hyvältä. Kivaa! Ehkä bebe on mennyt jotenkin parempaan asentoon...

...tuli pieni tauko, piti tehdä muutama kiireinen työjuttu.

No mutta, ehkä lopettelen tähän, palaillaan taasen! Ihanaa kun on pääsiäisloma, meinaan pitää vielä yhden vapaan torstaina, joten 5 päivää poissa työmaalta tekee kyllä terää :) ja pääsiäiseksikin on kivoja suunnitelmia!

t. Pinnis 30+1 (hui, miten aika kiiiitääääää)

Tervehdys uuteen ketjuun!

Mulla oli eilen lääkäri ja ultra. Ja niinhän siinä kävi, että tämäkin mamma pääsi sairaslomalle äitiysloman alkuun asti selkä- ja lonkkakipujen vuoksi. Muuten helpottunut olo, mutta ultrassa selvisi, että istukka on edelleen kohdunsuun reunalla eli marginaalinen istukka. Joten sain lähetteen äitiyspolille, jossa seurataan istukan tilannetta ja päätetään myös synnytystapa. Joten voipi olla, että tässä vielä sektioon päädytään. Itse kyllä alatiesynnytystä toivoisin, vaikka ei se esikoisen kohdalla helppo ollutkaan. No pääasia, että pääsin nyt kotiin huilimaan, kun eteisistukassa on suurentunut vuotovaarakin. Ja saan rauhassa laittaa vauvan tavaroita kuntoon.

Mä en ole tota verotusasiaa vielä miettinyt yhtään, mutta täytyy tosiaan lasketuttaa veroprosentti uudelleen kuten Kynsilakka ehdotti. Kiitos selventävästä vastauksesta! Mulle ei myöskään ole tullut vielä päätöstä äitiyspäivärahasta, vaikka äitiysavustuksesta päätös oli tehty parissa päivässä ja raha oli tililläkin jo viikon päästä. Täytyy siis vielä kiltisti odottaa.

Mä taidan kyllä jättää väliin sen toukokuun tapaamisen, kun toi istukka-asia on vielä epävarma ja tietynlainen riskitekijä. Mutta minua ei haittaa, vaikka sovitte tapaamisesta täälläkin.

sofianna 29+6

Moikat uuteen ketjuun!

Kynsilakalle iso kiitos selventävistä verovinkeistä!taidan odottaa,että työnantaja maksaa ekan ä.loman palkan,että tiiän sit vähän arvioida tuloja ja sitten pyytää uuden verokortin.

Pinniliinille jaksuja kipeän lapsen kanssa.Varmasti on sydäntä raastavaa katsella omaa lasta kipeenä,voi reppanaa.

Sofiannalle myös onnittelut,että työt on nyt tehty!!Mulla oli sillon niin hymy korvissa,kun lääkäri totes,että suoraan saikulle ä.loman alkuun asti.Helpotti kummasti!En ois jaksanu enää hetkeekään töissä.Jos ois esim semmonen työ,mis ei fyysisesti rasitu,niin sit ois ollu eri juttu.Mutta nyt siis sullakin aikaa alkaa kunnolla rakentaa pesää ja olla vaan!kivaa! =)
Varmasti vähän harmittaa jos joutuu sektioon,mutta hyvä että sitä istukan sijaintia seurataan nyt,onko se kuinka todennäköstä,et siirtyy vielä??

Mää hengästys ihan hirveen helpolla ja jalat tuntuu ihan makarooneilta,ei tottatosiaan jaksa enää entiseen malliin,enkä ois uskonu,et näin käy! ;)

Huomenna neuvola.
Emppu 31+6 (enää n. 8 vk jäljellä)!!

Illusia77: mulla oli vain 6kk työsopimus ja itseasiassa sellaisen vain halusinkin. Nyt olen työttömänä(liitonrahoilla) vajaa pari kuukautta ennen äippälomaa. Vaikka olen liiton rahoilla niin tienaan enemmän kuin töissä ollessani=)

heippa mammat ja uusi ketju!
Täällä on kans pyöritelty islmiä verojuttujen kanssa! Kiitos Kynsilakka, kun selvensit asiaa :-) Mun pitää käydä varmaan ihan toimistolla asti laskettaan nuo ansio-jutut, koska en yhtään osaa niitä ite! Pölijä mikä pölijä :-)
Nyt ois rattaatkin tiedossa, MaxiCosi Mura- nimiset mustat vaunut. Aiiivan ihanat. Ja edulliset! Meijän Lastentarvikkeessa oli ale, je hintaan 550e sisälty makuukoppa, kantokoppa, säädettävä istuin, sadesuoja, hoitolaukku ja viltti. Ja sitten tottakai me saadaan se turvakaukalo myös ja siihen adapterit jotta voi kiinnittää esim niihin vaunuihin ne, jos vaikka beebsi nukkuu ja pitäs vaunuihin laittaa :-) Oon tosi ilonen nyt! Tosin, me vaan varattiin ne ja huomenna tai to käydään ostamassa.
Pinnikselle jaksuja kipeän lapsen hoidossa, se on varmasti uuvuttavaa.
Sofiannalle kans peukkuja pystyyn että istukan sijainti kerkeis muuttua viel! Ja ettei vuotovaaraa tulisi.
Mulla olo ollu melko normaali nytten. Poika potkii ja kääntyilee miten sattuu. Pesänrakennusvietti on täällä kova! Voisin vaan laitella kaikkia valmiiksi, mutta mies toppuuttelee välillä, että älä sie kaikkee kerralla! :-)
Sais vaan sen hoitopöydän, niin olis laatikoita mihin vaatteet sais viikattua. Nytte ne on edelleen äippäpakkauksen lootassa ja sitten mun vaatekomerossa hyllyillä. Pitäs saada pojjaalle ihan ihka omat hyllyt jostain revittyä, ku tuntuu että tilaa ei vaan ole.
Nyt pottuja mussaamaan ja jauhiskastikkeen tekoon! Palataan!

(aurinko muuten paistaa tosi lämpimästi, kesä tulee ihan oikeesti!)

miiiba ja tasan 30 <3

Huomenia!

Tulin toivottamaan kaikille kesämammoille oikein kivaa pääsiäistä! Kun taas ei oikein tiedä, kuinka kiireiseksi tää päivä muuttuu ja huomenna oon lomalla ja palaan töihin ens ti. Olen tosi huono istumaan koneella iltaisin ja kotona ylipäätään, joten taidan olla langoilla vasta sitten kun palailen töihin.

Mutta rentoutukaa kunnolla ja syökää hyvin :) Ja nautitaan kaikki ihanista keleistä, joita ovat vähän lupailleet, jippii! Aamulla tosin oli taas niin kylmä, että huh!

Halipusut,

Pinnis ja pähkinä 30+2

Hyvä, jos sepustukseni auttoi veroasioissa.

Meillä jo niiiin iso tyttö tuo esikoinen ja on jättänyt vaipat pois! Halusi aamulla laittaa pikkuhousut kestovaipan sijaan ja vein kerhon pääsiäiskemuihin noidaksi pukeutuneena. Oli se kyllä söpö, meidän pikku-iso-neiti!

Pitää lähettää pääsiäiskuvia isovanhemmille, jos me ei kuitenkaan lähdetä maakuntakierrokselle tänä pääsiäisenä. Mua ahistaa jo ennakkoon 4-5 tunnin ajo...Harmi, että asutaan näin kaukana etelässä :(

Terveisiä neuvolasta ja lääkäristä; verenpaine ok, pissa puhdas, sf mitta 27, eli keskikäyrällä, painoa tullut kaikkinensa 7,8 kiloa. Vauveli pomppi ja hyppi, sydänäänet aktiiviset (?). Kaikin puolin ok, mutta..sisätutkimuksessa lääkäri oli sitä mieltä, että kohdunkaula lyhyt ja kun ennakoivia supistuksia on ollut, nyt ei tehdä muuta kuin otetaan rauhallisesti. Ei uimaankaan saa mennä :(
Sairaslomaa ei antanut, sillä sijaiseni töissä on sillä asenteella, että minä en tee mitään. Tarkkailua nyt sitten nämä kaksi viikkoa ja seuraavalla kerralla mittaillaan taas. Tässä päivitetty lista osaltani:

NEUVOLA/ULTRALISTA:
juhannusmamma lääkäri ja neuvola 22.4.
Wilma 4.neuvola 16.4
miiiba 5.neuvola 21.4
StadinMamma UÄ 23.4.

jm ja helminen 29+4 (vai mikä se jo oli?)

Tulin kans toivottelee hyvät pääsiäiset!Jos en ois saikulla,olis ollu koko pääsiäinen töitä.
Tänään oli neuvola.Kaikki ok!Vauva on kääntynyt oikeinpäin,jee!Eli viime la-su yönä tunsin isomman muljauksen ja todennäkösesti sillon on kääntynyt.Paino ei ollu taaskaan noussu yhtään,laskenu 100 g.eli ei oo tullu koko aikana ku vajaa 3 kiloo.Syön ku hevonen,mut ei vaan nouse ni ei nouse.

Eipä muuta,hyvät voinnit kaikille!!

Emppu 32+0

Hei eilen tuli neuvolassa käytyä, ja muuten kaikki tosi hyvin paitsi että painoa tullut likaa(n.1200g) ja pientä turvotusta. Jätkä on onneksi kääntynyt oikein päin, ja nyt vaan toivotaan ettei käänny enää takaisin.
Nyt pakko lähteä taas puvustus hommiin, kun nyt on aika kiirus viikko tuon pääsiäis näytelmän takia.

Hyvää pääsiäistä kaikille.

_hilti_ rv. 30+6

Mihin luvattu aurinkoinen pääsiäisilma katosi? Yhtäkkiä pimeni ikkunoiden ulkopuolella, ja nyt sataa kaatamalla. ???

Yö meni vähän paremmin, joko alan tottua liitoskipuihin, tai sitten ne lievenevät pikkuhiljaa. Kääntyminen on kuitenkin edelleen yhtä tuskaa, selkä naksahtelee ja rasahtelee ihan kuin se olisi menossa sijoiltaan, ja polvista alaspäin särkee jalkoja öisin. Päivisin ei mitään. Omituista. :)

Menen tänään allekirjoittamaan kauppakirjan, asunto on sitten virallisesti myyty. Nyt kun vielä löytyisi vuokrakämppä suht nopeasti, että päästäisiin muuttamaan ennenkuin vauva saa päähänsä syntyä. IIK, meneeköhän liian tiukalle...

Sovimme aamulla masuasukin kanssa että nyt viikonloppuna ei tulla, ja vappuun asti on siellä pysyttävä, muuten ei äiti ja isä ehdi valmistella kaikkea. Potkaisi takaisin, otettiin sovinnon merkkinä :)

Pääsiäinen menee perheillallisen vietossa, pääsiäiskokko sytytetään lauantaina ja sunnuntaina hyppäämme autoon ja ajamme Helsinkiin katsomaan Jeff Dunham:ia. Maanantaina sitten takaisin kotiin, joten eiköhän se viikonloppu ole siinä :)

Virpojia, karkkia ja mämmiä kaikille! Illusia ja BamBam 32+2

Muutama päivä "lomaa" takana, ja ihan hyvissä tunnelmissa täällä ollaan. Odottelen vain, et tulisi se käynti äitiyspolille. Osaavat varmaan siellä paremmin selittää tätä mun tilannetta, että voiko se istukka mahdollisesti vielä siirtyä. Tietysti pääasia on, että vauva voi hyvin ja kasvaa.

Oikein rentouttavaa ja mukavaa pääsiäistä kaikille mammoille!

sofianna 30+1

NEUVOLA/ULTRALISTA:
juhannusmamma lääkäri ja neuvola 22.4.
Wilma 4.neuvola 16.4
miiiba 5.neuvola 21.4
StadinMamma UÄ 23.4.

Terveiset neuvolasta, kaikki hyvin. Käyrä tasoittui takaisin yläkäyrälle taivaista ja verenpaine oli hyvä. Hemoglobiini oli hiukka laskenut, joten aloitin raudan syönnin. Painoa on tullut nyt yhteensä 2,8kg (en ole malttanut olla herkkuja aina syömättä) =)

Munarikasta pääsiäistä!

Hyvää Pääsiäistä!

Olen saanut viikon verran hehkuttaa, kun mahassa ei ole tuntunut miltään ja oon saanut elää normaalia elämää. Eiköhän eilen sitten alkanut taas supistukset ja jatkuu vieläkin, maha on ihan hellänä. Onneksi tiistaina on lääkäri, että saa tarkistaa paikat.

Mindimandi 28+4

Rautalääke ei tunnu sopivan minulle. Elimistö on ollut ihan sekaisin muutaman päivän. Kaikki oireet ovat tulleet mitä paketissa luki. =)

Ystävä sai tänä aamua pojan... rupeaa tuntumaan omankin vauvan syntyminen entistä enemmän ajankohtaisemmalta.. *rupeaa vähän jo jännittämään*

StadinMamma + Nasu 30+2

Täällä on myös mennyt pääsiäinen osittain heikomassa kunnossa. Pari viime päivää on ollu aika kurjia. En tiiä mikä on tai mistä johtuu..vatsa tuntunu oudolta, kovin pinkeä, oudon näkönen, selkäkipeä jne.. Tänään päätin sitte että nyt saa riittää ja aloin leipomaan. Aamulla pukkas vielä supistusta ku liikuin mutta urhoollisesti vaan alottelin leipomisen. Nyt on parempi mieli ku sai jotain tehtyä ja ei tossa touhutessa pahemmin suppareita tuntunu. Tänään on ollut myös selkäkivuton päivä. Luulen että nää on jotain kasvukipuja osittain?? Voiko olla?? Mietin myös että olisko lapsivettä nyt enemmän koska nahka on niin kireällä ja maha "täynnä". Tää muutos siis ihan nyt viime päivien aikana.. No koitan tässä nyt taas enempi jaloitella ja touhuilla. Kun paljon makaan niin liikkeelle lähtö on sillon vaikeempaa ja kipuja ja suppareita tulee enemmän...joo..ota tästä nyt sit selvää :D

Mites mindimandin olo? Joko supparit helpotti?

Voikaahan hyvin!

Onneksi on pääsiäinen, olen saanut levätä ja nukkua, pelottaa oikein huominen työpäivä ja itse asiassa koko työviikko. Kun viimeksi kirjoitin lääkärillä käynnistä, niin olen siitä asti hermoillut ihan skitsona jokaista supistusta, koska sattuu ja koska ei ja miten olisin, ettei niitä tule. Tuntuu, että niitä tulee entistä enemmän. Mielikuvitus laukkaa jo niin, ettei mulla taida olla kohdunkaulaa enää ollenkaan jäljellä, jotenkin pelottaa. Lääkäri on vasta reilun viikon päästä..yölläkin heräilen ja mietin, etten nyt voi jäädä lomalle, kun pitää perehdyttää sijainen.
Mutta paskat, jos on tarve jäädä lomalle, niin minähän jään, minkä takia mun pomo olisi töissä, se saa luvan perehdyttää.

Oho, anteeksi, tulipa purkaus, mutta on niin jotenkin ikävä olo :(
Tsemppiä kuitenkin kaikille ja voikaa hyvin, kyllä tämä tästä.

JM ja helminen 30 +2 (vasta/jo??)

Huomenta arkeen!

Täälä vähän yrittää flunssaa pukata,koitan torjua sitä ahkerasti!

Ansku: Mulla on kans ollu maha tosi pinkee nyt reilun viikon verran.Muutenkin mulla on tuo maha suoraan edessä,ei oo levinny sivuille yhtään...tosi tukala olla,koko ajan sellanen olo,et ois syöny hirveet määrät ruokaa,vaikka ei ois muutamaan tuntiin syöny mitään.NYt tänään ei tunnu niin pinkeeltä...voisko se johtua,et vauva kasvaa yhtäkkiä ja sen takia maha on niin pinkee,sit kun taas nahka tottuu uuteen kokoon,alkaa olokin helpottaa.En tiiä!

Jm: ei muuta kun haet reippaasti saikkua,jos siltä tuntuu!Ei kannata itteensä ja vauvaa kiusata!

Onks teiän vauvoilla hikka?Täälä on päivässä n. 3 kertaa.Viime neuvola kerralla selvis mulle sekin,että siellä missä hikka tuntuu on vauvan selkä!Olin luullut että pää tai rintakehä.Samoin sydänäänet kuuluvat kuulemma selän puolelta!Oli meinaan viimeks eri terkka ja tykkäsin hänestä enemmän kuin omastani.Tämä kertoi kaikkea mielenkiintosta ja oli pätevämmän oloinen.

Hei,koska te ootte aatellu tulevia kummeja kysyä tehtäväänsä??Onko kummit jo mietitty?Me ollaan päätetty pyytää minun veljeä ja hänen vaimoaan,mutta ei olla vielä heitä pyydetty...koska ois hyvä aika?

Viikon päästä sit taas neuvola.

Emppu 32+6

Heippa hei

Mitenhän se aina on niin, että loman jälkeen on vaan kahta väsyneempi töissä… Onneksi on lyhyt viikko. Tämä ois kolmanneksi viimeinen työviikko mulle, ja pahasti näyttää, että loppuun asti täällä nökötän. Ei siis ole mitään kauheempia vaivoja, joiden perusteella kehtaisin anoa saikkua, mutta motivaatio on aika nollassa. Parempi tietysti näin, että ei ole mitään suuria ongelmia, mutta pitää kai sitä jostain ruikuttaa :)

Pääsiäisenä tuli syötyä ihan kauheesti kun oltiin mummulakierroksella. Nyt en uskalla mennä vaa'alle :) Automatkat (4-5 tuntia suuntaansa) oli aika ankeita, ei taideta enää ennen Sintin syntymää lähteä noin pitkälle. Peffa puutui ja tärinästä sai supistuksia. Saavat mummut tulla meille… Se on vaan kumma, kuinka se matka tännepäin tuntuu olevan niin paljon pitempi ja hankalampi kuin meillä sinne. Ja meillä sentään on neljävuotias ipana ja minä raskaana, mummut ja papat on suht. nuoria eli viidenkympin tienoilla. Eiköhän kuitenkin se vauva sitten kiinnosta niin paljon, että jaksavat tänne asti tulla.

Anoppilassa toissa yönä heräsin siihen, kun pää oli ihan hirveen kipeä. Tuntui siltä, kuin joku ois rutistellut aivoja "krunts, krunts, krunts." Lääkekaapissa oli vaan Ibumaxia, ja siinä luki, että ei saa ottaa raskauden viimeisellä kolmanneksella. Vaikka muuten en ookaan niin justiinsa noiden raskausajan ruokasuositusten kanssa, niin lääkkeitä en kyllä uskalla vastoin suosituksia ottaa… Kärsin sitten aamuun asti, että päästiin naapurista lainaamaan Panadolia. Ei se kokonaan vienyt särkyä pois, mutta auttoi kuitenkin. En tiiä oisko tuo ollut jotain migreeniä sitten, päivällä kun oltiin pitkään ulkona auringonkimmellyksessä…

Emppu, meidänkin Sintillä on usein hikka. Just luin vau-sivuilta, että se jotenkin valmistaa vauvaa hengittämiseen. Esikoisellakin oli usein hikka mahassa, ja niin oli kyllä sitten vauvanakin. Jotenkin suloista <3 <3 <3

Me ei olla vielä ihan satavarmasti päätetty kummeja, taidetaan kysyä sitten aika pian kun vauva on syntynyt. Niin tehtiin esikoisenkin kanssa. Tässä nyt vielä mietiskellään, että pitääkö hyviä kummiehdokkaita "säästää" seuraavalle lapselle (jos sellainen edes tulee) ja voiko tulokkaalla olla vain kaksi kummia, kun esikoisella on kolme. Kaikkea sitä pitääkin pähkäillä.

LL + Sintti rv31+6