Kesävauvamammat 2009 Vol 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illusia77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minultakin terkut ja pahoittelut Sarille! Teillä on oikea asenne, jolla tälläisestä vastoinkäymisestä selviää, vaikka surrakkin pitää.

Mulla joulumyyjäiskiireitä ja tähän aikaan vielä koneen äärellä illalla. Mutta nyt vaan nukkumaan. Huomenna tulee lunta lisää!!!

Olen 31 vuotias ja esikoistani odottelen. La olisi tällä hetkellä 6.6 eli viikkoja olisi nyt kertynyt 12+3. Saa nähdä ma ultran jälkeen pysyykö la samana. Joku tuolla aiemmin kertoi ettei ole minkäänlaisia oireita tai ei tunnu ollenkaan että olisi raskaana. Itselläni viimeisien kolmen viikon aikan häipyneet pikkuhiljaa oireet. Olen todella huolissani kun ei enää mitään merkkejä raskaudesta. viikolla 11 kuului vielä sydänäänet mutta sekään ei nyt juuri helpota pelkoa keskenmenosta. Onko vielä muilla ollut vastaavaa näillä viikoilla?

Siitä olen iloinnut kun on tullut vihdoin lunta! Aivan ihanaa kun katsoo ikkunasta ulos eikä ole niin synkkää enää. Joululahjalistaa pitäisi alkaa kirjoittelemaan ja jopa käydä ostelemassa ne. Ei yhtään tekisi mieli ihan pahimmissa ruuhkissa niitä ostella.

tuittu 12+3

Tervetuloa tuittu!Taitaa olla normaalia,että noi raskausoireet pikkuhiljaa häviävät,kun 12 vk tulee.Mullakin pahoivointi on oikeestaan nyt loppunut,rinnat on vielä vähän kipeet ja nännit.Tissit on muutenkin kasvanu ja nännit muuttanu väriä :D Ei oo enää oikeestaan edes sellanen vahva tunne että raskaana ois,mutta ainakin to oli kaikki hyvin ja sydänäänet kuulu.Meillä onkin laskettuaika melki sama,mulla 3.6 =)Onko sulla masu vielä kasvanu?Mulla on vähä pyöristynyt.

Wilmakos sitä kyseli,että koskas kannattas alottaa masun rasvaus/öljyäminen...mua kiinnostas kanssa tietää!

Mitäs muuta teitille muille kuuluu?Kuinka moni vielä kärsii pahoinvoinnista?Tsemppiä sen kanssa!Onneks se loppuu pian kaikilla!

Emppu 12+4

Tervehdys täältä Länsi-Suomesta myös, pakkasta riittää. Muistakaas mammat muuten kävellä varovasti, ettette liukastu.
Pahoinvointia ei ole ollut kuin muutamana päivänä yökötystä satunnaisesti.
Eilen nautin pienen lasillisen uutta Beaujoilais Noveau-viiniä, se kun on meillä aina ollut sellainen yksi marraskuun perinne. Eipä maistunut viini hyvältä. Liian väkevää oli :) Mies kyllä tykkäsi.
Ensi viikolla onkin sitten labra ja lääkäri..
Sunnuntaipäivän jatkoa kaikille ja tuitulle tervetuloa :)

jm ja pikkukakkonen 10 + 1

Kiitos emppu toivotteluista :)! Hups, vilkaisin äitiykorttiin viestisi jälkeen ja tosiaan la onkin 4.6. Muistiin ei kannata enää luottaa sen olen huomaannut! Turvotus on alkanut myöskin hellittämään ja ehkä pientä pyöreyttä olisi havaittavissa alavatsalla ellei se tosiaan ole turvotusta vain. Makuasennossa ei vielä pömpötystä masun seudulla. Jännityksellä odottelen tosiaan huomista np-ultraa. Nyt siivoilen ja puuhailen kaikkea, että saa ajatukset hetkeksi pois huomisesta :).

Täällä ei sitä lumimyräkkää tullutkaan, ellei iltaan mennessä sitten tule. Nyt täytyy jatkaa siivoilua, jotta saa sen joskus loppuunkin.

Mä alkasin rasvailemaan mahaa rv20 paikkeilla aamuin illoin apteekin jollain ihoöljyllä. Säästyin raskausarvilta. Suosittelen! =)

Täälä on vielä lievää pahoinvointia, mutta olen siinä toivossa että pian se loppuu.

Mindimandi & Hippu 8+5

Mä olen rasvannut jo nyt säännöllisesti aina illalla suihkun jälkeen vatsan, alaselän ja rinnat. Olen aina ollut todella huono käyttämään kosteusvoiteita, joten olen alkanut opettelemaan uutta rutiinia. Olen käyttänyt nyt sitä boby shopin kaakaovoidetta kun sitä on kehuttu ja kyllä se todella hyvältä iholla tuntuukin. Maksaa jotain 16e ja on todella riittoisaa.

Kaksi yötä ekaan ultraan...jännittää!! Pelästytti kovasti toi Sarille käynyt juttu. Voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Sohvendaali 11+4

Tervetuloa tuittu :)

Täälläkin käytiin siellä NP ultrassa torstaina. Kaikki oli nyttyrällä hyvin. Ekaksi päätä nyökytteli, sitte tuli hikka ja sitte alko ilmeisesti nukkuun :) En ollu ikinä käyny noin selkeässä ultrassa. Ite sai kattoa seinällä olevasta näytöstä että miltä siellä näyttää. Niskaturvotus oli muistaakseni 0,7. Soittavat jos tuloksissa jotain häikkää. Tosi kauan ultras..meni varmaan 45min! Ei meinannu kelvata kätilölle millään eka otos niskaturvotuksesta ja metsästi aina vaan uutta jota ei sitten saatu. Kaveri ei ollu ihan niin yhteistyöhaluinen kuin kätilö toivoi. Mun piti pyöriä sängyllä jne että olis alkanu pikkunen heräileen, mutta ei se jaksanu sitte enään pomppia. Nosti vaan pyllyn ylös ja taituroi päällään :D Hauskaa oli katella niin kauan pienen touhuja.

Vähän mulle jäi pelokas olo käynnistä koska kuulin kätilöiden keskustelun jostakin äidistä jonku synnytys oli ilm. käynnistyny ja viikkoja oli vasta 26 :( Tuli niin elävästi mieleen omat kauhukuvat ja pelot ekasta raskaudesta ja ennenaikaisuudesta. Hmm.. Meni sitte se päivä murehtiessa tätä raskautta ja sitä että miten tämä sattuu sujumaan.

Mä en oo rasvannu nahkaa nyt ollenkaan. En sitä tehny ekalla kertaakaan. Mulla kyllä on raskausarpia ihan kiitettävästi :/ Onneksi jo vaaleita. Turhaan kai sitä nytkään rasvailee kun maha on jo ku seepran pe**e :)

Mun mielestä tähän vaiheeseen kai kuuluu tämä voinnin koheneminen ja vaivojen häviäminen..toistaiseksi! Nyt on tätä helppoa aikaa ja kohta tulee niitä muita kivoja "pikku" vaivoja :) Itselläni niihin kuuluu mm. kova ummetus, iskias kivut jne.. Näitä odotellessa..

Ansku ja nyttyrä 11+4

Iltaa taloihin lumimyrskyn keskeltä!

Ja Tuittu77:lle tervetuloa porukkaan!

Täällä on muuten pahoinvoinnista puheen ollen ollut taas pari päivää vähän yököttävä olo, vaikka viikkoja lisääntyy, ja kätilö sanoikin että joskus saattaa tulla takapakkia kun ensimmäinen pahoinvointi laantuu. Että heh heh, tosi kivaa. Ei ole tosiaan ollut niin paha olo kuin silloin pari viikkoa takaperin, ihan lievää josta selviää vaikka veden juomisella, joten en kuitenkaan ihan huonossa kunnossa ole. :)

Hei, sivut täyttyy vauhdilla, avaan taas uuden ketjun, ei tarvitse sivuja selata. Eli tulkaa uuteen ketjuun jatkamaan juttua!

Illusia77