Kesävauvamammat 2009 Vol 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illusia77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä voin kertoa toisenlaisen esimerkin, eli näin toisen odottajanakin mulla on ihan hirveä vauvakuume! Minusta se vauva-aika oli ihanaa, vaikka toki välillä väsyttävää. Mullakaan se rakkaus ei syntynyt ihan ensinäkemältä, ihmettelin vaan sitä sinistä velttoa pakettia, joka nostettiin mahan päälle. Mutta aika nopeasti me rakastuttiin <3 Imetys oli enimmäkseen ihanaa ja esikoinen oli muutenkin aika helppohoitoinen.

Toivottavasti toinen tenava ei vie mun vauvakuumetta ikuisiksi ajoiksi :)

Minusta tuntuu, että silti, vaikka minustakin synnytys meni hyvin, imetys oli ihan helppoa ja kivaa, tyttö nukkui kohtuullisen hyvin ja nukkuu edelleen, on perusterve, suhteemme mieheni kanssa on syventynyt jne. niin minusta se oli raskasta!
Kaikkein hurjinta oli se nukkumisen puute aluksi, kun piti yöllä syöttää. Sitten puolivuotiaana kun alettiin nukkua öitä putkeen niin en edes enää herännyt ekana, otin siis puolen vuoden unet takaisin :) Ah sitä unen autuutta!

Nyt meillä 2vee nukkuu kolmekin tuntia päivällä ja 12 tuntia yöllä ja viikonloppusin nukutaan yhdeksään kaikki. Tästä on vähän vaikea luopua kun kakkonen syntyy...

Heh,aika hauskoja Illusia noi sun unet ja sekavia :D Mulla on kans taipumusta nähdä melki joka yö paljon eri unia ja yleensä niissä ei ole päätä eikä häntää.

Puhuitte tuosta ensimmäisestä vuodesta lapsen kanssa ja synnytyksen jälkeisestä masennuksesta/mielialasta.Itse en ole ainakaan vielä edes kuvitellut että se tulisi olemaan helppoa ja ruusuilla tanssimista,olen muutenkin aika realisti kaiken suhteen.Moni on kertonut,että ei lapsen synnyttyä tullut mikään autuas olo vaan helpotus,että nyt se on ohi.No,nähtäväksi jää miten itsellä menee.

Olen vähän ihmeissäni lukenut,että ilmeisesti teillä monella tulee kutsu np-ultraan ym??Kun meillä itse pitää soittaa ja varata aika.Toisaalta parempi näin,niin voi sitten ottaa sen ajan mikä itselle sopii.Tänään varasin ajan rakenneultraan,se on 19.1 ja silloin viikkoja kasassa jo 20+5!Oltaskin jo sielä saakka :)

Onko muita jotka menevät jossain vaiheessa sokerirasitustestiin??Mulla toisella vanhemmalla diabetes,joten joudun siihen automaattisesti.Mitä siinä käytännössä tehdään?

Pinniliini: Kerroin eilen yhdelle työkaverille,että olen raskaana.Hän oli niin ihana,melkein alkoi itkeä,oli niin onnellinen meidän puolesta :) MUille en vielä töissä aio kertoa.Varmaan kuitenkin ennen joulua alkaa jo niin selvästi näkymään,että sitten kerron.Toisaalta tekis mieli kuuluttaa asiasta koko maailmalle,mutta toisaalta on ihanaa kun on joku oma pikku salaisuus :) Vanhemmat,sisarukset ja kaksi minun ystävääni tietävät.Muulle suvulle varmaan tässä pikkuhiljaa vois alkaa paljastamaan myös.

No,mutta nyt alkaa tulee niin jonninjoutavaa juttua,että kukaan ei jaksa lukee...pist.huomenna pääsen hoitamaan 6 kk vanhaa kummilastamme,ihanaa!

Emppu 11+6

No juu, en minäkään ajattele, että se ihan helppoa olisi sen ensimmäisen lapsen kanssa. En vaan ikinä ole stressannut oikein mistään ja ajattelin, että jos se stressi sitten iskee niin millä osaan sitä käsitellä, kun se on minulle niin outo tila :D Siinä sitten pitäisi hoitaa toista pientä...
No, kaikki kuitenkin ilmeisesti rakastavat lapsiaan yli kaiken, eli täysin sen arvoista on unettomat yöt ja stressi jne. Se unen puute pelottaa ehkä eniten. Nykyään, jos en saa nukuttua 8h olen ihan väsyksissä töissä :O Voi olla hieman vaikeuksia nukkua vähemmän.

Emppu: Meillä pitää kanssa itse soittaa aika ultraan :) Se on tosi hyvä, kun itselläni on tuon aikataulun kanssa muutenkin ongelmia. Meillä on uusi np-ultra parin viikon päästä :) 9kk ikäiseltä, kun tuosta ei ollut oikein apua :D Sinänsä rasittavaa, että joudun käymään tietenkin uudestaan labrassakin.

Me ei olla kerrottu vielä kellekkään, muuta kuin kahdelle ystävälle. Eli ei tiedä vanhemmatkaan vielä mitään. En uskalla kertoa, ennen kuin on edes tuo 12vko täynnä :( Olisi kamalaa soitella perään, että "väärä hälytys" :´(
Typerää tämmöinen km pelko.

Taisin muuten tuossa vahingossa paljastaa jo jotain pomolleni :O Oli netti auki ja siinä Kelan laskuri, jossa luki isoilla kirjaimilla ÄITIYSPÄIVÄRAHA... Juteltiin pomon kanssa ja hällä tietenkin suora näköyhteys näytölleni. Tajusin vasta, kun pomo poistui, että mikä sivu minulla tuossa oli auki. Iiiiiiiiiiik. Ihan varmana siis näki.

9+5

Nöttis: Minulle kävi melkein vastaavanlainen tilanne, että oli tämä keskustelupalsta auki ja selaimessa luki isolla, että KESÄVAUVAMAMMAT. Jaahas, ei tainnut jäädä työkaverille epäselväksi, että milloin on laskettu aika, kun se tuli yllättäen mun selän taakse seisomaan. En siis ole kertonut töissä kuin lähimmälle esimiehelle. :D

Minusta on ihanaa, että sitä murusta voi kutsua jo sikiöksi. Mistäköhän näkisi, millainen prosentuaalinen mahdollisuus tällä sikiöllä on selvitä nyt tässä vaiheessa (rv 11)? Mietin vaan sitä, että eiks tässä vaiheessa se ole jo aika hyvin kehittynyt eli loppuaika on kasvua ja rakenteiden tarkentumista? Eli jos sisäelimien kehityksen kanssa olisi ollut jotain häikkää, niin eikös se olisi sitten tullut ulos? Mä en kestä tätä odottelua. Olisipa jo torstai. Onko toista odottavilla enää tälläistä hirveetä pelkoa? Musta tuntuu, että jos ei ole koko ajan hirveesti ohjelmaa, niin mietin vaan sitä, että menisipä päivät nyt vikkelään.

Sari ja murunen rv 10+2

Sari: Tossa on linkki, eipä ole sulla enää pelättävää!
http://tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&It

Tänään oli eka neuvola. Sain ison kasan papereita, vaikka toista jo odotellaan. Sydänääniä kuunnellaan samalla vasta 2vk päästä, kun menen seulonta-verikokeeseen. Tänään kerrottiin mummoille. On niin vaikeaa peittää tätä pahaa oloa.

Mindimandi & Hippu 8+0

Illusialla tosiaan aika meneviä unia. Itekki nään aika "pimeitä" unia, mutten sentään ihan ääneen hekottele ;D Viime yönä näin unta, että lapsi oli saanut hoidosta täitä ja niitä kuhisi yhtäkkiä meillä vaikka kuinka! Yök!

Mulle tosiaan tuli nuo np- ja rakenneultra ajat tänään. Ja np ultra on jo torstaina! Hyvissä ajoin ilmottelevat..no tiesinkin että tulee äkkiä koska viikkoja on jo niin paljon. Eipä siinä sillain mitään. Rakenne ultra oli sitten 21.1-09. Tuota en oo yhtään vielä kattonu että miten osuu, mutta koitan järjestellä niin kaikki muut että pääsen.

Mulla vaikutti varmasti tohon vauvavuoteen ja yleiseen jaksamiseen se, että monia asia meni mönkään heti alussa. Olin koko raskauden ajatellut että imetys on ok ja imetän kai aika pitkään. No toisin kävi ja se ei lopulta kaiken vääntämisen jälkeen onnistunut koska olin jo liian väsynyt ja hermostunut siihen. Unen tarve oli mulle jotenkin niin suuri, että tuntui kuin joku olis riistäny perusoikeuden nukkua. Sitä unta kaipasi ihan uskomattoman paljon. Mutta näähän on niin yksilöllisiä. Yks sukulainen ei taas pitäny yövalvomisia minään. Ne oli kuulemma ok ja ei hermostunu niihin. Nämä voi kokea niin eritavalla. Nyt toivon että osaan olla rennompi tämän toisen kanssa. Olin ehkä liian herkkä vauvan itkulle ja otin sitä liikaa itseeni. Kai näissäkin asioissa voi oppia? Ja pinnahan on kasvanu tätä ensimmäistä kasvattaessa jo ihan uskomattomiin mittoihin joten nou hätä ;)

Kyselikö joku että koska on ajateltu ostaa vauvantarvikkeita jne?

Meillä on aika paljon kaikkea. Vähän liikaakin kun osan oon tunkenu sukulaisille. En varmaan osta mitään isompaa. Sitteriä meillä ei oo, joten sen ostoa voisin harkita sitten myöhemmin. Jos tuleva lapsonen on toista sukupuolta, niin sitten täytyy varmaan investoida uusia vaatteita mutta varmaan menee monet samatkin. Äitiyspakkkauksen otan varmaan tämän toisenkin kohdalla..Miten muut toista odottavat tekee? Siinä on kuitenkin aika paljon kaikkea. Pitää vielä kattoa josko on jotain tärkeää hankittavaa niin sitten vois ottaa rahana.

jm kuittaa väliaikatietona, että hengissä ollaan edelleen, kummatkin, stressipiikki osuu huomiselle päivälle töiden kannalta, mahdanko saada yöllä unta....
Selvennyksen vuoksi kerrottakoon, että huomenna töissä on ulkoinen auditointi, ja olen kiirastulessa koko päivän. (Voinkohan heittää auditoijalle, ettei saa ahdistella liikaa tai pyörryn, heh heh)
Meillä on esikoisen syntymästä jo yli 10 vuotta!, joten muistan raskauden jälkeisestä ajasta vain sen, etten muista mitään. Joku joskus sanoi, että sinä kesänä oli kylmää, en havainnut moista :) Tästä syystä meillä ei myöskään ole MITÄÄN vauvatarvikkeita ollut enää vuosiin, joten kaikki pitää hankkia uudelleen. Mitään en vielä ole hankkinut, ehtiihän noita keväällä. Nyt odottelen tämän piinaviikon päättymistä, ensi viikolla on labra ja lääkäri ja seuraavalla viikolla np-ultra.
Kysymys, vakavampi sellainen: Mitä teillä on mielessä, JOS np-ultrassa, verikokeessa ja mahdollisessa lapsivesipunktiossa tulee huonoja uutisia? Oletteko keskustelleet kotona siitä? Me olemme ja olemme myös sitä mieltä, että jos vauvalla ei ole kaikki kunnossa, on keskeytyksen paikka. Mikä tietysti on hirveää...jännittää tosi paljon se ultra....

Näissä mietteissä jatkan taas töitä (tämän kestää, kun tietää, että täältä pääsee pois...)

JM ja pikkukakkonen 9+4 (jo!)

Vielä jatkaa, Pinniliinille se thaikastikkeen ohje:

* ruukku tuoretta korianteria silputtuna
* yksi punainen chilipalko pilkottuna
* valkosipulia pilkottuna, haluama määrä, mulle riittää yksi kynsi
* sitruunamehua loraus
* kalakastiketta loraus
* vettä loraus

kaikki sekaisin, loraukset sen vuoksi, että itse lorauttelen nuo nestemäiset miten sattuu ja lisään sitten vettä, jos on liian vahvaa tai suolaista.

=)

Kiitos jm reseptistä, nappasin talteen! Ja kovasti tsemppiä auditointiin, koita olla pyörtymättä :)

Nöttis:ei munkaan kommentit ollu tarkoitettu negatiivisiksi tms., ehkä vaan on itselle (siis minulle)jotekin hyvä myöntää, että aika realistinen oon ton tulevan suhteen kun yksi vilkas taapero juoksentelee jaloissa. Vaikka onhan mulla kova "vauvakuume" ja kovasti odotan uutta perheenjäsentä jo saapuvaksi :) Mutta siis ei meillä esikon kanssa mitenkään kauheaa ollut, ehkä olin vaan aika pihalla aluksi, kuknnes asiat lähti sujumaan. Mutta nää nyt tietty on hyvinhyvin henkilökohtaisia asioita ja jokainen kokee asiat eri tavalla ja onneksi kaikille ie des tule mitään masennusta synnytyksestä, edes lievänä.

Vauvatarvikkeista: meillä on kans aika pitkälti kaiki tallessa kun meille on ollu selvää, että lisää toivotaan, jos vaan saadaan. Ja näyttää jo aika lupaavalta, hih! Toki jos tulee poika, niin sitten en ehkä ihan kaikista vaaleanpunaisimpia vaatteita laita päälle, ainakaan ihan heti ;) Mutta kaikki isoimmat on jo olemassa. Mä kyllä toisaalta haluisin kovasti sen äitiyspakkauksen, mut ukkeli oli sitä mieltä, et eihän sitä nyt kannata ottaa... totta toisaalta, mut jotenkin silti sitä tässä vielä mietin.

Empulle vielä: kyllä meilläkin itse varataan aika np ultraan ja mulle se kyllä sopii paremmin. On helpompi jotenkin itse miettiä päivä tai edes aika, että milloin sopii. Mulla se on 4.12, voisin päivittää listankin.

Nyt töiden pariin,

t. P 9+1

#Ansku84#: Saanko kysyä, miltä paikkakunnalta olet? Nimittäin minulla on kanssa ultra huomenna ja silloin 21.1.!!! Ihan samat päivät :D Oletko mahdollisesti menossa kättärille? Minulla on molemmilla kerroilla aika 14:30...

NEUVOLA/ULTRALISTA:
Illusia77, np-ultra 19.11.
Kynsilakka, ultra 19.11., nla-lääkäri 20.11.
Illusia77, neuvola+lääkäri 20.11.
Sari_80, np-ultra 20.11.
Sohvendaali, eka ultra 25.11.
Mindimandi, ultra 25.11.
Kirsikka, neuvola 26.11.
JM, labra 26.11.
JM, lääkäri 27.11.
Kirsikka, np-ultra 1.12.
Sohvendaali, toka neuvola + lääkäri 2.12.
_minttu_, eka lääkäri 3.12.
JM, np-ultra 4.12.
_minttu_, ultra 7.12.
Kynsilakka, 2.nla 19.12.
Sari_80, toka neuvola 31.12.
Sari_80, toka ultra 21.1.09

Mulle on jäänyt hieman epäselväksi, että onko huominen ultra sitten sama, kuin neuvolalääkäri-käynti? Eli katsotaanko kaikki sitten siinä samassa? Seuraava aika on nimittäin joulun jälkeen ja ihan normaalisti neuvolatädille. Eka lääkäri pitäisi nimittäin olla aika tässä kolmen kuukauden kieppeillä...

Sari ja murunen rv 10+3

Terveiset ultrasta! Kaikki kunnossa, laskettu aika meni pari päivää eteenpäin, muttei niitä muuteta ennen kuin on 8 päivää muutosta. Istukka oli etuseinässä, toisin kuin ekalla eli voi olla, että liikkeitä ei niin hyvin tunne pinnalta sitten myöhemmin.

Purskahdin itkuun kun näin vauvan, kun oli ensimmäinen meidän hetki kakkosen kanssa! Nyt vasta tajusi, että siellä tosiaankin kasvaa vauva. Siellä se kovasti nyrkkeili ja potki :)

sari: meillä ainakin tehdään ultrat äitiyspolilla, ei neuvolassa. Mulla huomenna neuvolalääkäri, jonka aika varattiin ekassa neuvolassa.

juhannusmamma: ei otettu sitä veriseulaa kun kaikki ok ultrassa. Vaikka se onkin vain 60% varma tulos, niin silti tuskin kovin pienestä tekisin aborttia. Mutta on niiiiin helppo etukäteen sanoa, voi olla, että tosi paikan tullen mieli muuttuu.

Kynsilakka ja Kekkonen 11+1

Ultrasta terveisiä!

Laittoi elämän aivan uuteen järjestykseen vauvan näkeminen, kun tähän mennessä ainoa todiste raskaudesta on ollut haalea viiva tikussa. Mutta siellähän se oli, just saman kokoinen kun laskettuja viikkoja, ja niin vilkas kaveri että pisti nauramaan potkimiset ja käsienheiluttelut.

Niskaturvotusta ei nimeksikään, 0.85 mm, eikä veriseulassa ollut mitään poikkeavaa, joten todennäköisyys down syndroomalle oli 1:15000. Ihanaa, ette tiedäkään mikä kivi putosi sydämeltä kun ei ole mikään vialla, ja vain yksi vauva kohdussa. Mies kun odotti kaksosia... :) Kiva kuva tuli todisteeksi, taitaa päätyä raameihin.

Aivan hirveä väsy nyt kun jännitys laukesi. Palaamisiin,

Illusia ja Bam-Bam 12+1

Sari en oo lähimainkaan menossa kättärille :) Mä pukkaan sen vauvan tänne porojen ja jääkarhujen sekaan :D

Me keskusteltiin tosta np ultrasta ja veriseulasta. Meinasin jättää koko homman väliin, koska mulla on nyt ultrattu muutenkin. Jos ultrassa löytyy jotain esim. downiin viittaavaa, niin silti lapsi on tervetullut. Se on silti meidän yhteinen aikaansaannos ja erittäin rakas. Työtähän se vaatii enemmän mutta ovathan muutkin pärjänneet niin miksei mekin. Se tietysti on huolestuttavaa ja kamalaa jos lääkäri näkee jo jotain että lapsi ei tulisi elämään kauaa tms. Se olisi siltikin nyt vaikea päätös. Huh, ei pidä alkaa liikaa pohtimaan kun alkaa pelottamaan.

Nyt täytyy lähteä hakeen nassikka kotia. Ihanaa sanoi vähän lunta!

Kynsilakka: niin tuo huominen ultra on kanssa äitiyspolilla, mutta ajattelin, että jos siinä joku kätilö/lääkäri minut kerran tutkii, niin onko se sitten sama asia kuin neuvolalääkärillä käynti? Minulle ei ole ainakaan varattu yhtään neuvolalääkäriaikaa ekalla neuvolakäynnillä, eikä nyt lähitulevaisuuteenkaan. Ymmärsin lippulappusista, joita luin eilen kotona, että neuvolalääkäriaika olisi nyt suht alkuvaiheessa ja sitten puolivälissä toinen. Eli kaksi neuvolalääkäriaikaa on kunnallisen puolelta mahdollista saada. En tiedä sitten, mitä se mun neuvolatäti oikein ajaa takaa.

Ihania ultrakuulumisia muilla. Jännitän huomista todella. Onko teillä muilla ollut millainen olo nyt viimeaikoina? Tuntuuko siltä, että olo olisi turhankin normaali?

Alkuperäinen kirjoittaja Sari_80:
Ihania ultrakuulumisia muilla. Jännitän huomista todella. Onko teillä muilla ollut millainen olo nyt viimeaikoina? Tuntuuko siltä, että olo olisi turhankin normaali?
Kyllä! Ei mitään merkkejä raskaudesta tällä hetkellä havaittavissa... Pitää koko ajan itseä muistutella, että on raskaana.

#Ansku84#: No tsemppiä sinne jääkarhujen sekaan :D Olen siis melkein toisella navalla sinusta katsottuna, heh. Sattui noi ultra-ajat vaan niin samoihin aikoihin, että ajattelin meidän olevan siellä Kättärin odotustilassa vierekkäin :D

Vielä yleisesti galluppiin koskien np-ultran tuloksia. Eli me puhuttiin kotona niin, että jos jotain ilmenisi ja se olisi jo todella hälyttävän suuri todennäköisyys, niin varmaan keskeytettäis raskaus sitten. Se kuulostaa kyllä ihan hirveeltä, nyt kun tähän olotilaan ja ajatukseen on alkanut tottumaan. Mutta meistä ei kyllä varmaan olisi siihen raskaaseen työtaakkaan, jota down-lapsi toisi tullessaan. Sekä henkisesti, että fyysisesti.

t. Sari ja murunen rv 10+3

Sari: En tiedä, miten teidän paikkakunnalla tehdään, mutta Espoossa ja Porvoossa on ultrat polilla ja lääkärissä käydään omassa neuvolassa. Kannattaa kysyä neuvolasta, jos eivät sua huomenna tutki, mitä kyllä suuresti epäilen, sillä ultran tekee kätilö. Se lääkäri on sitten äidin voinnin tarkastelua ja keskustelua odotusajasta, jossa menee n.45min. Nythän se lääkäri pitäisi olla...

Alkuperäinen kirjoittaja Nöttis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sari_80:
Kyllä! Ei mitään merkkejä raskaudesta tällä hetkellä havaittavissa... Pitää koko ajan itseä muistutella, että on raskaana.

Peesaan edellisiä. Oonkohan enään raskaana? Ei mitään..ei kerta kaikkisen mitään. Laitoin eilen jopa farkut jalkaan :)

Niin ja ihania ultrakuulumisia!

Ihania ultrakuulumisia teillä! Täällä meillä ei ole sitä niskapoimu-ultraa ollenkaan, niin kuin oonkin jo varmaan kertonut. Alkuraskauden ultra on ainut, jonka kunta tarjoaa. Veriseulan ois saanut, mutta ei me sitä oteta. Vauva on tervetullut joka tapauksessa, niin että turhaanpa sitä sitten. Haluan kuitenkin käydä rakenneultrassa (yksityiselle pitää mennä), missä näkyy, jos on jotain suurta poikkeamaa tulossa... Osaapa ainakin valmistautua. Ainut milloin harkitsisin raskauden keskeytystä, ois jos todettais jotain sellaista, että vauvalla ei olisi mitään elämisen edellytyksiä kohdun ulkopuolella. Mutta en mielellään ajattele sellaista mahdollisuutta, eikä varmaan kukaan muukaan.

Vauvan tarvikkeista: meillä oli esikoiselle paljon tavaraa ja vaatetta lainassa, ja ne on jo pistetty kiertoon... Otetaan äitiyspakkaus tälle kakkosellekin, minusta se on ihana. Esikoinen nukkui siinä laatikossa pari ekaa kuukautta, pinnasänky tuntui niin järjettömän isolta. Vaatteetkin oli melkein kaikki kovalla käytöllä, vaikka kaikkihan niistä pakkauksen kamppeista ei tykkää. Vaunut ja turvakaukalo pitää ostaa joskus keväällä sitten... Ihanaa päästä ostelemaan uusia tavaroita :)

Heippis mammat!!

Sari, mullakaan ei varattu mitään lääkäriä sillä ekalla nla kerralla ja samoja juttuja mietin. Mulle ei varattu edes suraavaa nla aikaa kun se terkka sanoi et mun pitäis soittaa sitten kun se ultra aika Kättäriltä on tullut. Ilmeisesti haluaa ajoittaa sen 2.nla ajan ultran jälkeen. Tässä just mietin sitä, että milloin on se lääkäri ja milloin se ultra. Pitäiskös soitella sinne neuvolaan vai luottaa siihen, että kyllä lähettävät sen ultra ajan (viikko sitten oli se eka nla vasta???Mitämitähäh??

Täällä olo on ihan jees, vähän ehkä vetelämpi kuin ennen, en jaksais millään mennä jumppaa vaikka olo on hyvä ja pitäisi...Tänään söin lounaaksi itse tekemää pizzaa ja sitten vielä hamppariaterian ja siitä iski niiiiin hirveä morkkis et oli pakko raahautua spinningiin...Suolaista tekee kauheasti koko ajan mieli ja muu ruoka ei maistuisi. Kauheata...Turvotusta on havaittavissa ja sen voi sitten tulkita miten haluaa...Ekat mahakuvat otin tänään :) Tissit on arat ja aika kovat...pitäis varmaan uudet rintsikat ostaa.

Te jotka olette aiemmin olleet raskaana, oletteko/jos, niin milloin olette ruvenneet rasvailemaan vatsan seutua ja rintoja raskausarpien ehkäisemiseksi???Mä oon nyt jo ruvennut, ostin Body Shopista sellaista kaakaovoidetta joka on kuulemma hyvää. Olen myös ajatellut hankkia sen Weledan öljyn. Ja lopussa (rv34->) sitten sen väliliha öljyn...En tiiä auttavatko, mutta mielelläni teen kaikkeni ettei arpia/repeytyä syntyisi.

Tarvikkeista löytyy vaan jonkin verran vaatteita (pieni korillinen) joita on tullut hankittua ulkomailta, ystävämyynneista, alesta ja kirppikseltä. Tänään ostin ihanan siili-setin Lindexiltä kun tarjous kupongilla sai -30% (olen kuin mummo kuponkien kanssa,se on nuukaa katos...). Ja sit löyty vielä pieni "Kiss"-body rokkivauvalle...oli pakko ostaa kun mies tykkää tollaisista rokkijutuista :) Pikkuhiljaa näyttää siis kertyvän kaikenlaista, vaikka alussa mennään. Olen toivoton...
Mietittiin just, että saako v.2008 vaunut halvemmalla alesta vielä tän vuoden puolella vaiko tammikuussa???Milloin olette muut ajatelleet ostaa vaunut?

Ei olla puhuttu mitä tehtäis jos jotain ikäviä tuloksia saatais. Varmaankin riippuisis siitä, että onko kyseessä down syndrooma tms. vaiko sellainen vamma että lapsen elämänlaatu kärsisi. En osaa sanoa....Kauheata ajatella, mutta kaipa tuotakin kannattaisi miettiä. Annoimme kyllä luvan tutkia kaiken mahdollisen. Toivotaan ettei mitään sellaisia ikäviä uutisia tule...

Ihanaa loppuviikkoa kaikille ja voikaa paksusti tytöt!!

Wilma 9+2 ja Luumu (pisteestä pavuksi ja luumuksi...)