Kesävauvamammat 2009 Vol 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illusia77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Illusia77

Vieras
ODOTTAJAT:
Maija_80 28+32, esikoinen, 2.6.2009
Illusia77, 31+28, esikoinen, 2.6.2009, VKS ~ poikaolo, joten tyttö tulee :)
Emppu 25+26, esikoinen, 3.6.2009 - vahva poika olo
Kevättähti, 30+35, toinen, 4.6.2009
tuittu77, 31+33, esikoinen, 4.6.2009
okkisto, 35+37, toinen, 5.6.2009, NKL
Kynsilakka, 34+31, toinen (2v.), 8.6.2009
Sohvendaali, 29+30, esikoinen, 10.6.2009, KOKS
Liisaleena, 25+28, toinen, 10.6.2009, K-SKS
Ansku84, 24+30, toinen, 10.6.2009
_hilti_, 22+21, toinen, 12.6.2009 ~ tulossa poika
_minttu_, 29+29, esikoinen, 14.6.2009, TAYS
Pinniliini, 29+31, toinen, 15.6.2009, JS ~ poika
Elli83, 25+28, esikoinen, 16.6.2009
miiiba, 21+24, esikoinen, 16.6.2009 LKS, poika
sofianna, 32+34, toinen, 17.6.2009, P-HKS
Kirsikka. 28+32, toinen, 18.6.2009, KPKS
Juhannusmamma, 38+39, toinen, 20.6.2009, TYKS tyttö?
StadinMamma 30+34, esikoinen, 20.6.2009, Kät - poika
Wilma, 28+28, esikoinen, 22.6.2009, Kät/H ? ~poika
Nöttis, 28+31, esikoinen, 22.6.2009
Mindimandi 28+32, toinen, 29.6.2009 VKS ~poika?
Kamom1lla, 28+26, esikoinen, 1.7.2009

NEUVOLA/ULTRALISTA:

Illusia77, 5 neuvola + lääkäri 5.3
_hilti_, neuvolalääkäri 12.3
juhannusmamma sokerirasituskoe ja neuvola 13.3.
StadinMamma, Neuvola 14.4.
StadinMamma, lääkäri 17.3.
Sohvendaali, neuvola + lääkäri 17.3
Mindimandi neuvola 13.3 ja 4D-ultra 23.3
Wilma lääkäri 26.3.
StadinMamma, UÄ 27.3.
Wilma 4.neuvola 16.4.

Uudelle ketjulle aika :)

Voi että oli eilen joogan jälkeen ihana olo...kuin keitetyllä spagetilla, mutta ah niin raukea. Huomasin vain kauhukseni että jalat oli ihan hervottoman turvonneet illalla, onneksi ei aamulla ollut enää yhtään turvotusta, ja vedinkin heti tukisukat päälle. Olen paljon käyttänyt niitä nyt, ei väsy jalatkaan niin nopeasti.

Sain myös joogaopettajalta hyvän vinkin eilen, nimittäin kannattaa syödä magnesiumia. Se laittaa vatsan toimimaan ja voi lieventää turvotusta kun nesteet lähtee liikkeelle, ja auttaa suonenvetoon. Tämän viimeisen tiesinkin, mutta en muista hyödyistä. Sitä voi turvallisesti syödä oliko se 350 mg päivässä, joten taidan käydä apteekissa katsomassa miltä valikoima näyttää. Paras sortti oli kuulemma kelatinoitu magnesiumi (meniköhän kirjoitus nyt oikein).

Huomenna taas neuvola ja lääkäri, saas nähdä mitä sanovat tällä kertaa.
Päivänjatkoja kaikille, Illusia ja BamBam 27+1

NEUVOLA/ULTRALISTA:

miiiba ja 4.neuvola 16.3
Wilma lääkäri 26.3.
StadinMamma, UÄ 27.3.
Wilma 4.neuvola 16.4.

Magnesiumi muuten toimii, ainaski mulla. Olen melkeen nytten kolmisen kuukautta vetäny menemään c-vitamiinin ja magnesiumin sekotetta. Ja ei tarvi kyllä turvotuksista kärsiä! :-)

Muuttorumba on hellittänyt. Eilen ostettiin cittarista Sanna-ruokailuryhmä kuudella tuolilla. Tosi kaunis. Ja halpa! 250e! Cittari rules :-) Meni vaa eilen hermot ku koottiin niitä pirun tuoleja.... Meni kahessa tuolissa kaksi tuntia! Miten päin tahansa asensi nii heilu hulluna. Mutta sitte keksittiin tapa jolla ei heilu. Vielä ois 4 toolia kokoamatta, mutta mulla on päivä aikaa laittaa niitä kasaa ku herra on töissä.

Ihanan rauhallista olla yksin kotona! Ennen ku anoppi tulee kylään.... Hrmh.

Poitsulle on valmiina toppapuvuista lähtien jo kamaa komerossa... Sukulaiset on niin kivoja :-) Näen muuten joka yö unta tyttövauvasta... Omituista :-/

pikasesti, miiiba ja viikot on hmmmm 25+1 ?? :-D

NEUVOLA/ULTRALISTA:

miiiba ja 4.neuvola 16.3
Wilma lääkäri 26.3.
StadinMamma, UÄ 27.3.
Wilma 4.neuvola 16.4.

ODOTTAJAT:
Maija_80 28+32, esikoinen, 2.6.2009
Illusia77, 31+28, esikoinen, 2.6.2009, VKS ~ poikaolo, joten tyttö tulee :)
Emppu 25+26, esikoinen, 3.6.2009 - vahva poika olo
Kevättähti, 30+35, toinen, 4.6.2009
tuittu77, 31+33, esikoinen, 4.6.2009
okkisto, 35+37, toinen, 5.6.2009, NKL
Kynsilakka, 34+31, toinen (2v.), 8.6.2009
Sohvendaali, 29+30, esikoinen, 10.6.2009, KOKS
Liisaleena, 26+28, toinen, 10.6.2009, K-SKS
Ansku84, 24+30, toinen, 10.6.2009
_hilti_, 22+21, toinen, 12.6.2009 ~ tulossa poika
_minttu_, 29+29, esikoinen, 14.6.2009, TAYS
Pinniliini, 29+31, toinen, 15.6.2009, JS ~ poika
Elli83, 25+28, esikoinen, 16.6.2009
miiiba, 21+24, esikoinen, 16.6.2009 LKS, poika
sofianna, 32+34, toinen, 17.6.2009, P-HKS
Kirsikka. 28+32, toinen, 18.6.2009, KPKS
Juhannusmamma, 38+39, toinen, 20.6.2009, TYKS tyttö?
StadinMamma 30+34, esikoinen, 20.6.2009, Kät - poika
Wilma, 28+28, esikoinen, 22.6.2009, Kät/H ? ~poika
Nöttis, 28+31, esikoinen, 22.6.2009
Mindimandi 28+32, toinen, 29.6.2009 VKS ~poika?
Kamom1lla, 28+26, esikoinen, 1.7.2009

Ihan outoja nimiä osa tuossa listassa :) Varmaan osa siirtynyt taustailemaan tai eri palstoille.

Hehee, Sintti päätti ilmeisesti toissayönä tehdä käännöksen pitkittäin. Ennen on ollut poikittain ja potkinut/muksinut kylkiin päin, nyt liikettä tuntuu ylhäällä ja alhaalla. Täytyy istua ryhdikkäänä, koska joku pää/pylly painaa koko ajan tuonne ylös oikealle ja haittaa hengitystä... Tai sitten pitää seisoa seuraavat kolme kuukautta... Mahakin muutti muotoaan ja ei ole enää niin leveä. Nyt H&M:n äitiysfarkut istuu huonommin päälle ja meinaa valua! Mutta jospa ne kohta taas alkaa sopimaan, kun kaveri vielä tuosta kasvaa.

Minäkin oon ihan turvoksissa, koska tuli vedettyä ihan liikaa sipsejä eilen saunaillassa. Vieläköhän magnesiun ehtis auttaa ennen huomista neuvolaa :) Tänään alkaa mullakin mammajooga, saapa nähdä onko niin kivaa kuin Illusia on mainostanut.

-LL + Sintti rv26+0

Voi että tympii! Töissä on taas tutut ja tuntemattomatkin ottaneet jotenkin ihan asiakseen kommentoida mun mahaa ja sen kokoa tai jopa lässyttää, että saako koskea.. Jaiks. Juurikin pomo tänään sanoi, että hän on nyt verranut mun mahaa toisen meillä odottavan mahaan ja mulla on nyt selvästi isompi, vaikka meillä onkin samalla viikolla laskettu aika..ARGGHH! SO? Mitä ihmeen väliä sillä on, minkäkokoinen mun maha, ihan normaalikäyrällä mennään.
Anoppikin mokoma vielä kiekui, että oletko nyt aivan varma, että siellä on vaan yksi, kun on noin jumalaton..!! Eikä edes ole jumalaton, vaan pienempi samoilla viikoilla mitä esikoista odottaessa, ja mitä helvettiä, vaikka olisikin isompi, OMA on maha ja vauveli.
Huh, sainpa purkaa :) Vielä ei ole päätöksiä Kelasta tullut, odottelen kovasti.

Mua jännittää ensi viikon sokerirasitus, kun kans hiukan nuo herkut maistuu liikaa..jos nyt pidän loppuajan taukoa herkuista, niin mahtaako testit olla normaaleja, heh heh kysyy epätoivoinen irtokarkkien popsija...

Jaa mutta jos taas pyykinpesuun menis :)

jm ja helmi 24+4

JM toi on niiiiiin ärsyttävää kun kaikilla on joku mielipide, liian iso/pieni, pyöreä/soikea blaa blaa!!!Munkin mahaa on kommentoitu koko ajan niin pieneksi ja ties mitä ihmetelty, että miksi ei ole ylimääräisiä kiloja missään ja oletkos syönyt kunnolla plää plää....

Tänään maha on tuntunut niin pinkeältä ja kummalta ja ylhäältä kylkiluiden alapuolelta, mihin maha loppuu, pistää ikävästi...en tiiä onko supistus, mutta tuskin kun ei se ala ja lopu vaan siihen kohtaan pistää koko ajan. Bussissa oli hankala istua ja piti levätä kun tulin kotiin. Onneksi jaksoin sitten bodybalance tunnille mennä kummiskin...

Kai tää on tätä kun maha kasvaa hurjaa vauhtia ja kun ei niitä kiloja vielä hirveesti oo tullut niin voiskohan olla, että kun iho venyy niin se sattuu. Pitää rasvailla ahkerasti ettei tulis raskausarpia, vaikka en nyt usko, että rasvat välttämättä auttais...Tulee jos on tullakseen. Vielä ei oo tullut. Alusta asti olen rasvaillut Weledan öljyllä sekä Clarinsin stretch mark rasvalla.

Tänään muuten taas sorruin ostamaan Mamaliciouksen uutuksia...OOOPS! Löysin ihana vaaleansinisen mamma farkkuminin, ruohonvihreän tunikan (jota olen odottanut jo kuukausia) sekä sit yhen harmaan neuleen, joka ei kyl ollut mammamallistoa. Nyt on pakko kiertää kaupat kaukaa....
http://www.mama-licious.com/

Kaikille mammoille, mahojen koosta/kiloista riippumatta, ihanaa loppuviikkoa!!te ootte ihania just tuollaisena oli rantapallo sit minkä kokinen tahansa!!!!Muistakaa!!Huomenna tää mamma menee kurssille ja tapaamaan vanhoja duunikavereita, mahaansa ylpeästi esitellen ja korostaen!!

Jeps, kohta on muuten jo viikonloppu!!!JEE!
Wilma 24+3

Heippa täältäkin!
Oltiin pienellä lomalla esikoisen kanssa, joka istten päättyi lyhyeen, kun vanhempani, joiden luona oltiin, sairastuivat flunssaan. Sitten tytär kaatui selälleen ja satutti päänsä tuolinkulmaan. Sitä käytiin sitten liimauttamassa 45 km:n päässä iltapäivystyksessä :(

Olen vienyt esikoista jalan hoitoon ja eilen alkoi kyllä tuntua liiaksi jaloissa ja nivustaipeissa sekä selässä. Mutta venyttelyn ja levon jälkeen olo mitä mainioin. Eli vähän lyhyempiä lenkkejä tästä eteenpäin!

Joo, kyllä niitä mielipiteitä mahasta on kaikenlaisia: on kysytty synnytänkö ensi kuussa, ompa iso maha, ompa pieni maha ja NYT se maha jo alkaa näkyä ja kyllä se vielä kasvaa valtavaksi jne...Ehe ehe!

Ihaninta on kyllä kun esikoinen paijjaa, juttelee ja syöttää ruokaa navan kautta vauvalle. On puhunut, että opettaa sen sitten kävelemään ja syömään.

Vointeja kaikille juuri oikean kokoisille masuille ;)
Kynsilakka 26+4!

Heissan kanssasisaret!

Juu,mua kans sit ärsyttää välillä kun ihmisten on pakko kommentoida mun mahaa koko ajan.Ja auta armias,jos joku ihminen mistä en erityisesti piittaa (muutama työkaveri) tulevat hiplaamaan mun mahaa,niin johan kihisee *murrr*

Neuvolassa käyty,oli terkka+lääkäriaika.Mulla nyt sit tosiaan diagnosoitiin raskausdiabetes :/ siinä rasituskokeessa kun keskimmäinen arvo ylitti 0,3 sallitun,muut olivat reilusti alle.Eka ketutti ihan sairaasti,mutta nyt kun on sulatellu pari pv,ni oon sujut asian kanssa.Paino oli pudonnut,eli yhteensä tullu nyt 2 kiloo.Ei sais kuulemma enää pudota,mut minkäs teet...en mää saa painoo tulemaan lisää,nyt kun ei saa syödä mitään rasvasta eikä makeeta.Perustervellisesti kun syö ja liikun plajon,niin mistä sitä painoo sit saa kertymään??Hedelmät ja marjat on tosiaan kans "kiellettyjen listalla"...tai max 2 hedelmää per pv ja ne pitäs syyä pääaterian yhteydessä.Nyt oli pissakin puhdas,ei sokereita siinä..joten tuntuu vähän hassulta,että on toi tauti.Nyt seuraan sit seurv. 6 pv sokereitani neljästi päivässä ja viikon päästä meen näyttää terkalle tulokset.Ja pidän ruokapäiväkirjaa.Jos ne on ok,ni tää oli sit tällä selvä,eikä sit tartte seurailla.Mää voin tietty senki jälkeen töissä mittailla millon huvittaa jos siltä tuntuu.

JM: tsemppiä sokerirasitukseen,toivon että sulla kaikki hyvin!Kannattaa tosiaan kiinnittää syömiseen huomiota,mut mun ymmärtääkseni ennen testiä ei sais alkaa vartavasten "paastoamaan",jotta arvot ois realistiset.Mutta tiiä sit niistä...Kysyin just lääkäriltä et onko kuolemansynti jos syön pari karkkia joskus :D Ei kuulemma oo :D Ja rasva on pahempi kun sokeri.

Mullahan on ollu näitä supistuksia jo muutaman kk joka pv.Onneks ei oo tehny mitään aikaansaannoksia,kanavaa edelleen sen 3 senttiä jäljellä ja paikat kiinni.Syke oli taas saman 140-150.

Nyt alkaa tulee sellasta romaania,että kukaan ei jaksa lukee...kaikkee hyvää teille mammat,voikaa hyvin!! :)

Emppu 27+1

Olen samaa mieltä, että alkaa ärsyttää toisten kommentointi ja mahan hiplaaminen. Just tota samaa saa kuunnella, että sulle tulee tommonen leveempi maha eikä sellanen nätti jalkapallo maha...plaah ja muutenkin töissä ihmiset kuvittelee et mun maha on yhteistä omaisuutta.. ärsyttävää:) Noh pari kuukautta vielä pitäis jaksaa!!!

On kyllä niin paljon ihania äippä vaatteita tarjolla, et huh. Oon myös laittanut itteni ostokieltoon, kun ei niitä enää ees kauaa tarvi.

Sohvendaali 26+1

Heippa, neuvolasta ja lääkäristä terveisiä!

Paino:+ 600 g /viikko
Hb: 122
RR: 122/70
Pissa puhdas muuten, mutta leukocyytit koholla, ovat olleet koko ajan. Ei toimenpiteitä.
Kohdunsuu kiinni ja kanavaa jäljellä reippaasti.
Vauvan syke 144-146 (nukkui raukka, käytiin kiusaamassa hereille...)

Ja Aaaah niin ihana kommentti lääkäriltä: "Painoa tullut just sen minkä pitääkin näille viikoille"!!!!!!!!!!!! Ähäkutti terkka, turhaan mariset joka kerta syömisistäni. Sainpas oikein näpäytettyäkin että syön kunnolla, tervetuloa tarkistamaan vaikka jos et usko, mies heiluu suolapurkin kanssa kun minä pärjään vähemmällä suolalla, ja hedelmiä ja vihanneksia menee suositusten mukaan. Rupesi vielä ehdottelemaan uutta sokerirasitusta (kuten arvelinkin että tekee) mutta lääkäri sitten teilasi tämänkin kun ei mikään viittaa siihen, ja arvot oli niin mallikkaat.

Mutta jättiläistä ilmeisesti kasvatan, koska sf-mitta oli 31. Siis nyt jo. Lääkäri lupasi tehdä painoarvion vk 35-36 ja tilata vielä ajan ylimääräiseen painoarvio-ultraan samoille viikoille ettei anneta mennä yliajalle jos vauva on nyt jo iso ikäisekseen. Hyvä näin. Saattahan siellä olla ehkä vain lapsivettä paljon.

Ainoa mistä verenpaineet tällä kertaa kohosi, oli terkan jo tilaamat perhevalmennukset, kun tietää että mies mieluummin kuulee ne ruotsin kielellä, niin eiköhän ne oltu tilattu suomenkieliselle puolelle. Minulla siis ei ole tasan yhtään väliä, mutta miehen takia pidin pintani, ja saamme uudet ajat seuraavan neuvolan yhteydessä. Tästä oli juttua jo ensimmäisellä kerralla, kun täti puhui suomea koko käynnin ajan (mies oli mukana) ja vasta lopussa ilmoitti että kai hän voi puhua suomeksi kun ilmeisesti ymmärsi. No mitä me siihen enää siinä vaiheessa oltais voitu sanoa, kun selvästi meni kaikki perille. Nyt kuitenkin pidin periaattestani kiinni miehen takia, raukalla on muutenkin ollut neuvolassa sellainen olo että ei hänen mielipiteistään enemmän välitetä.

Empulle pahoittelut raskausdiabeteksen johdosta, toivottavasti tämän viikon aikana selviää enemmän. Tosiaan millä sitä painoa kerryttämään jos ei mitään saa syödä? Ristiriitaista. Kokeile jogurttia, voin lämpimästi suositella Valion uutuuksia, niitä 400 g purkkeja, ovat tosi hyviä. Jos sopivat ruokavaliollesi siis. Ja JM:lle tsemppiä sinne rasitukseen!

Ensimmäinen mahakommentti tuli muuten tänään, ja sekin lääkäriltä, että onhan ainakin kasvanut viime kerrasta. Muuten olen säästynyt sen enemmiltä kommenteilta ilmeisen hyvin verrattuna teihin muihin, mutta voin uskoa että ne ärsyttää. Ainoa mikä minua on tähän mennessä kiehauttanut ovat olleet kommentit tyyliin "tiedättekös mihinkä olette ryhtyneet, tulee sinulle vielä tukalampi olo odotas vain, vauva teettää paljon työtä" etc etc....ja kaikki lapsettomilta sinkuilta. Niinpä, tehän sen parhaiten tiedätte. Yritän olla suhtkoht rauhallinen, kiehun sitten kotona itsekseni.

Huoh mikä romaani, koettakaa kestää... :)
Illusia ja BamBam 27+2

Niin joo, unohtui...

Minusta on tullut kuorsaaja. Siis moottorisahaluokan, pahempi kuin isoisä ja sen isä yhteen laskettuna. Ja kuulemma hyvä herätyskello, kun kello 7 joka aamu käännyn mieheen päin ja vedän oikein kunnon hirren. :) Ja kurkku on sitten karhea sen jälkeen.

Tähänkin on syy, limakalvot kuivuvat nenässä. Mutta lääkäri sanoi että apteekista saa suolaliuosta spraymuodossa joka kosteutta nenän uudestaan, ja sellaisia nenän päälle laitettavia teippejä jotka avaavat käytäviä hieman ettei pitäsi olla ongelmia. Ajattelin nyt sitten kokeilla ja kertoa vinkkinä muille!

Illusia..tuosta jugurtista,niissähän on ihan sikana sokeria ja maitotuotteet nostaa myös sokeriarvoja,että tiiä sitten siitä.
ollaan sun kans ihan samoilla viikoilla,mulla oli tänään sf mitta 23,5...että pikkasen heittelee noi.ja just mittaajastaki varmaan kiinni ja vauvan asennosta.Tiiäkkö missä asennossa sulla vauva majailee?Täälä vauva on vinoittain,siis perätilassa..ei kuitenkaan ihan poikittain.Jotenkin nyt paineita,et millä pirulla sitä painoo sais tulee...oliks se Wilma jolla kans ei oo juuri paino noussu?Millä mielellä oot sen suhteen?

Plääh ja lunta vaan sataa lisää...sais ruveta sulaa jo ja kevät tulla!

Tulin vain nopeasti katsastamaan teitä. Poika taas kuumeessa. Mä oon saanut päiväkodissa kuulla lapsilta hyviä kommentteja mun mahasta. Tänäänkin 1 poika kysyi ruoan jälkeen, että söinkö paljon kun mun maha on iso.

Magnesium auttaa myös levottomiin jalkoihin. Viime raskaudessa se vaiva oli mulla rv30 paikkeilla ja oli tosi kauheeta, toivottavasti ei nyt tulis.

Mindimandi 23+3

Tuosta jogurtista: minulla ainakin maitotuotteet nostavat verensokeria, jos syön niitä illalla tai aamulla. Sen takia ne on nyt pannassa, päivällä toki sitten juon maitoa ja jogurttia.

Tänään oli ensinmäinen perhevalmennus. Oli ihan kiva nähdä muita samassa tilanteessa olevia samalta paikkakunnalta. Asiat olivat kaikki vanhan kertausta, mutta hyviä juttuja silti.

StadinMamma + Nasu 24+5

Huomenta mammat!

Täälä alotettu nyt sit aamusta sokereitten mittaus,kummatkin arvot (ennen ja tunti jälkeen syömisen) olivat reilusti alle sallitun,että toistaseks hyvä mieli =)

Onko muut menossa/ollu perhevalmennuksessa kun stadinmamma?Meillä siinä ekassa oli niin typerät aiheet,että jätettiin väliin.Nyt ois parin viikon päästä eri paikassa ja ihan kivoja aiheita,mutta tietenkin se on lauantai päivänä,eikä ne tajua,että ihmiset on sillon töissä!murmur...ei voi sit mitään.Tää oli nimenomaan suunnattu touko-kesäkuussa synnyttäville.Seuraava ryhmä on heinä-elokuussa synnyttäville ja se on 2 vk ennen mun laskettua-aikaa,et saa nähä jääkö seki sit käymättä.Me ei kyllä olla sit osallistuttu mihkään ja kun täälä loppu noi synnytysvalmennuksetkin.

Mukavaa viikonloppua ite kullekkin!

Emppu 27+2

Huomenia vaan täältäki! Ihanasti paistaa aurinko ja räystäiltä tippuu vesi <3

Hyvä Emppu! Älä anna tommosten sokereiden lannistaa :)

Me oltiin tänään neuvolassa aamulla. Hemo oli vieläki 119 raudasta huolimatta. Sovittiin, et otan joka toinen päivä 2 tabua yhen sijaan ;) Vauvan sykettä, ku yritettiin siinä mittailla, ni se huiteli yli 170 :D Potki dopleria koko ajan ja sukelteli sinne tänne. Kyllä se jossain vaiheessa sitte vähä rauhottu ja saatiin 160, mihin neuvolantäti oli sit tyytyväinen. Sillä on nyt muutenki joku vilkas kausi menossa, mikä tuntuu ihanalta :) Kevättä rinnassa sieläki.
Kiloja oli tullu 400g/viikko :P Kauheeta kattoo sitä puntaria, kun ei ikinä oo painanu niin paljoa. Mutta neuvolan täti vakuutteli, että ihan hyvällä mallilla ollaan, eikä yhtään liikaa ole tuo paino.

Vitsi, että on aina hyvä mieli tuon neuvolan jälkeen. Onneks mulla on niin ihana ja kannustava neuvolantäti! <3

Mahasta ja sen kommentoinnista. En tiä miks, mutta otan tosi agressiivisesti vastaan kaikki "iso maha" kommentit. Ei se ooooo mikään iso! Ja siä on pieni ihminen hyvänen aika. Kai se ny pullottaa. Ei kukaan ny normaalistikkaan kommentoi, että "onpas sulla isot tissit" tai "onpas iso pylly rouvalla". Miks nyt saa kommentoida, ku on raskaana? Kuka on antanu luvan tämmöseen?

Ja se läääääppiminen. En oo kauhee fyysisen koskettelun fani muutenkaa, ni sitte toiset tulee kädet pitkällä mahaa kohden. Oon jo kerran läppässy kädelle :D Se tuli ihan refleksinä, etten itekkää tajunnu. Selittelin kyllä sen jälkeen, että "sori, en oo tottunu siihen, et ihmiset tulee yhtäkkiä koskettelemaan". Kyseinen henkilö ei oo kyllä sen jälkeen yrittäny koskee :D Pitäis varmaan jatkaa samalla linjalla.

Ihanaa, että tänne voi tulla purkamaan näitä juttuja :D Kukaan muu ku ei tunnu ymmärtävän, mitä vikaa siinä muka on >:I

Ihanaa aurinkoista kevätpäivää äideille :D

Nöttis + 24

Ei kai sitä painoa pidä väkisin syömällä nostattaa vaan syödä terveellisesti ja riittävästi. Kyllä se vauva kasvaa omaa tahtia. Sittenhän pitää muulla tavalla tutkia, kasvaako se vauva?!

Olen mieltynyt maustamattomaan jugurttiin, johon sitten lorautan mausteeksi tavallista jugurttia tai tattarileseitä, marjoja, hedelmiä jne.

Vein aamulla esikoisen bussilla hoitoon ja kävelin paluumatkan. Se pari kilometriä riittää kerralla ja oli ihan keveä askel verrattuna toissapäiväiseen taapertamiseen. Pissattamaan kyllä tuo kävely alkaa ja kattelinkin jo puskia, mutta omakotitaloaluetta niin ei kehdannut ;)

Nettisivuilla uusia unipusseja, käykääpä tsekkaamassa (www.vilimooni.fi) ja uusia tulee ensiviikolla.

Lounaalle ja sitten ompelemaan...

Nasu.jpg

Heippa!

Emppu, en edes tullut ajatelleeksi tuota sokerimäärää jogurtissa, tuli vaan mieleen kun jostakin artikkelista vuodelta keppi ja kirves on jäänyt mieleen sellainen juttu että jogurtti on hyvä tapa kerryttää painoa terveellisesti. Mutta oikeassa olette, onhan niissä sitä sokeria aivan liikaa. Onneksi arvot ovat pysyneet hyvinä sinulla!

Ihana kuva StadinMamma :)

Ja Nöttis oli keksinyt oivan keinon pitää lääppivät ihmiset loitolla :) Minulle tosiaan ei vielä olla tultu edes yrittämään, tiedä sitten näytänkö tarpeeksi ilkeältä :)

Toivottavasti Kynsilakan neiti on toipunut telomisestaan. Ja taas aivan ihania unipusseja :)

Verenpaineen nostatti täällä tänään Kela. Ja työkkäri. Ä-rahapaperit kun tulivat bumerangina takaisin, kun pitäisi täyttää kolme lisäkohtaa että voivat tehdä kunnon päätöksen. Ja tätäkö se nainen siellä Kelassa maanantaina ei sitten heti voinut sanoa, vaan kommentoi vaan että kaikki näytti hyvältä? Eli uusi kierros sinne ensi viikolla.
Työkkäri sen sijaan lähetti kaksi lappusta "mielestämme nämä työpaikat sopivat sinulle, ota yhteyttä heihin ja käyttäydy niin että saat paikan, muuten korvaus hyllytetään". Siis haloo. Molemmat oli kokin paikkoja, että sen suhteen sopivat kyllä, mutta molemmat alkaa 1.6. No missäshän minä olen silloin??? Omilla toimenpiteillä ei saanut aiheuttaa paikan menettämistä, mitähän sekin tarkoittaa, valehtelenko että olen raskaana? Hullujen touhua.

Kävin itse asiassa töissä tänään tuuraamassa toista kokkia, ja huomaahan sen ettei ole tottunut juoksemaan pää kolmantena jalkana niin kuin tänään tein, pikkuinenkin on ollut niin hämmästynyt äidin riehumisesta ettei ole montaa liikettä tänään tehnyt. Kävin äsken saunassa ja yritin lepyytellä mahalle että nyt olisi hyvä aika vähän hänenkin riehua, mutta ei vielä montaa potkua ole tuntunut. Ja voi kiesus kun jalat on turvonneet...saas nähdä mitä se huomisen Ikean reissu saa aikaan.

Nyt nukkumaan suolaliuossuihkeen kanssa. (Joka ei ilmeisesti auttanut siihen kuorsaamiseen miehen mukaan. Itse olen kyllä nukkunut hyvin).

Illusia ja BamBam 27+3

Heippa!

Ihana ultrakuva :)

Mulla oli eilen neuvola, painoa pukkaa 700 g viikossa, huhhuh. Th ei kuitenkaan kommentoinut sitä mitenkään. Mua vähän lohduttaa, että mun äiti sanoi (kun nähtiin pitkästä aikaa), että ei mulle ole kiloja muualle tullut kuin mahaan. Vaikka varmasti kyllä on :) Mammajoogassa kaikilla tuntui olevan valtavia palloja omaan verrattuna, en kyllä tiedä kuinka pitkällä ovat raskaana. Mulla sf-mitta nyt 22, vähän pienempi on kuin esikoista odottaessa... Ihan kiva masukka kuitennin <3

Empulle tsemppiä sokereiden mittailuihin. Mulla oli onneksi hyvät arvot siinä rasituksessa, 4,8 - 6,6 - 4,6. Eli ei mennyt lähellekään raja-arvoja. Hg ja verenpainekin on pysyneet koko raskauden ajan suunnilleen samoissa. Muutenhan tässä ois elämänsä kunnossa, mutta liitoskivut vaivaa. Ja kivuttomia suppareita on aika paljon, mutta niihin on jo tottunut :)

Kiitos Illusialle suolaliussuihke vinkistä - muakin on vaivanneet kuivat limakalvot nenässä. Tulee sitten helposti verta nenästä ja muutenkin "kiristää." Kuorsauksesta ei ole kuitenkaan kuulunut valituksia :) Kävin heti ostamassa sitä suihketta, kun piti Rennie-varastoakin täydentää, ja sehän toimii :)

Nyt poistun pakkaamaan - huomenna lähdetään viikoksi reissuun!

-LL + Sintti rv26+2

Nozoil on myös hyvä kuiville nenän limakalvoille, seesamiöljyä.

Joo esikoisen vekki päässä on jo (ilmeisesti kun ei tietenkään anna katsoa) parantunut, mutta on aika herkkä päästään. Siihen ei saa nyt mitenkään koskea, eikä tukkaa kammata.

Hyvää naistenpäivää kaikille! Kuinka monen mies muisti ihan itse? :) Ei täällä ainakaan.

Eilinen Ikean reissu meni hyvin, kotiuduttiinkin ihan ihmisten aikoihin kun sinne Raisioon ei kestä niin hirveän kauan ajaa. Jalat oli kyllä tosi turvoksissa illalla kun autossa istuin. Valitettavasti en saanut kaikkea mitä olin vauvalle ajatellut, mutta ostimme mm pinnasängyn varastoon, meillä on minun vanha kehto ensi alkuun käytössä, mutta nyt ei tarvitse mennä kesällä uudestaan sänkyä varten.

Olen riehunut kaappien siivoamisen parissa koko aamun, ja nyt supistelee siihen malliin että tilasin saunan äidiltä ja otan loppupäivän rauhallisesti. Ei kai se huomenna tuleva kiinteistönvälittäjä siihen kuole ettei kaikki paikat ole totaalisen tiptop.

Sunnuntain jatkoa kaikille, Illusia ja BamBam 27+5