Kesävauvamammat 2009 Vol 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illusia77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Illusia77

Vieras
Uutta listaa pukkaa...

ODOTTAJAT:
Maija_80 28+32, esikoinen, 2.6.2009
Illusia77, 31+28, esikoinen, 2.6.2009, VKS ~ poikaolo, joten tyttö tulee :)
Emppu 25+26, esikoinen, 3.6.2009 - vahva poika olo
Kevättähti, 30+35, toinen, 4.6.2009
tuittu77, 31+33, esikoinen, 4.6.2009
okkisto, 35+37, toinen, 5.6.2009, NKL
Kynsilakka, 34+31, toinen (2v.), 8.6.2009
Sohvendaali, 29+30, esikoinen, 10.6.2009, KOKS
Liisaleena, 25+28, toinen, 10.6.2009, K-SKS
Ansku84, 24+30, toinen, 10.6.2009
_hilti_, 21+21, toinen, 12.6.2009 ~ tulossa poika
_minttu_, 29+29, esikoinen, 14.6.2009, TAYS
Pinniliini, 28+31, toinen, 15.6.2009, JS
Elli83, 25+28, esikoinen, 16.6.2009
miiiba, 21+24, esikoinen, 16.6.2009
sofianna, 32+34, toinen, 17.6.2009, P-HKS
Kirsikka. 28+32, toinen, 18.6.2009, KPKS
Juhannusmamma, 38+39, toinen, 20.6.2009, TYKS tyttö?
StadinMamma 30+34, esikoinen, 20.6.2009, Kät - ihan on poikaolo
Wilma, 28+28, esikoinen, 22.6.2009, Kät/H ?
Nöttis, 28+31, esikoinen, 22.6.2009
Mindimandi 28+32, toinen, 29.6.2009 VKS
Kamom1lla, 28+26, esikoinen, 1.7.2009

NEUVOLA/ULTRALISTA:
StadinMamma, toka ultra 26.1
Illusia77, 4 neuvola 27.1
Pinniliini, rakenne uä 28.1
Wilma, rakenneultra 29.1
Sohvendaali, rakenne uä 29.1
sofianna, rakenneultra 29.1
Mindimandi, rakenne uä 2.2, 4.neuvola 13.2
miiiba, rakenne uä 4.2.09, 4. neuvola 13.2.
Juhannusmamma, 3. neuvola 13.2.
StadinMamma, 3. neuvola 19.2.

Terveisiä kirppikseltä, en löytänyt mitään. Piste. Vaasan parilla kirppiksillä nyt ei ollut mitään silmiähivelevää, valitettavasti. Noh, saahan niitä tavaroita uusinakin.

Jouduin sitten purkamaan hieman kudintani, kun käännös norjasta suomen kielelle oli aiheuttanut virheen ohjeeseen, ja se sitten tietysti kostautui radikaalisti, meni eräs tietty kuvion osa ihan poskelleen. Teen sen nyt sitten toisella tavalla, ja toivon parasta :) Sitten puuttuu nutusta vain hihat enää, saan aloittaa housujen teon.

Ja minne tammikuu ehti kadota??? Äskenhän oli joulu!

Illusia ja BamBam 21+5

Illusialle kiitos uuden ketjun avaamisesta! =)

Niin just,mihin se tammikuu katos?Sais mennä pari seuraavaa kk yhtä nopsaa myös,sit pääsis jo töistäki pois!

Tein vloppuna kivoja löytöjä,3 tutan podya ja 2 puolipotkarit...hinnat oli n. 2-3 e kpl ja siis uusina kaupasta!Niitä täällä ihastellaan <3

Emppu 21+4

Jotenkin pelottaa ajatus, että töissä joutuu olemaan vielä reilut 3 kuukautta, kun nytkin jo välillä vatsa on tiellä. Lisäksi pitkään seisominen ainakin viikko takaperin melkein vei tajun. Olen siis opetusalalla, ja joudun seisomaan ja opettamaan erilaisia käytännön työasioita ihan fyysisesti. Menis tosiaan nopeasti aika! Toki koko ajan ajattelen, että jos alkaa tuntua liian raskaalta, haen sairaslomaa. Se tosin haittaa kyllä sitten heti toimintaa.. meillä kun sijaisjärjestelmää ei tunneta..
Onnesksi talvilomaa on vielä viikko jäljellä, pidän sen hiihtolomalla.
Minäkin ostin Helmille jo yhden pakkauksen vaatteita H&M:ltä, väritys oli keltainen ja vihreä, kuvoina oli ihania herttaisia norsuja ja paketissa oli housut, paita, pitkähihainen puku, body, kauluri ja pipo. Koko lysti oli 19€. Vaikka uumoillekin siis tyttöä, luulen, että ostelen valmiiksi sellaisia vaatteita, joita voi poikakin pitää.
Jokos muut on tehneet äitiysrahahakemuksen? Meillä on se edessä helmikuun neuvolakäynnillä.
Palataan taas asiaan :)

jm ja "HelmiOskari" 19+1

Huhhei, kauheesti tekstiä tullut! Me käytiin eilen kiertämässä kolme eri lastentarvikekauppaa kattelemassa rattaita. Pikkasen meni pää sekasin, kun joka paikassa myyjä mainosti omia suosikkejaan :) Mulla oli kaksi vaatimusta ennen kierrosta: heittoaisa ja kova kantokoppa. No sitten kierroksen jälkeen parhailta vaihtoehdoilta tuntui Brio Kombi ilman heittoaisaa tai Emmaljunga Cerox ilman kovaa kantokoppaa :D Nuo Kombit sais myös sellasella rungolla, missä on heittoaisa, mutta siinä ei sitten ole ollenkaan jousitusta! Outoa.

Meillä oli esikoisen vaunuissa heittoaisa, ja käytin sitä kyllä paljon kärrytellessä. Jos tuuli tai aurinko paistoi vauvaa päin, niin ei kun suunta vaihtoon. Tuo on ehkä kuitenkin sellanen ominaisuus, jota ei kaipaa, ellei sitä ole... kavereiden kanssa on näin juteltu.

Jätin miehen huoleksi sitten valita meille turvakaukalon, että on sillekin jotain hommaa ;)

LL + Sintti rv20+4

Kivasti ootte taas kirjoitellu ja kiitos uudesta ketjusta!

Viikonloppu meni liian nopeasti, pah. Ei huvittais työnteko yhtään... Mäkin olen muuten katsellut noita pikkuisia vaatteita jo, en vaan ole vielä mitään ostanut kun entisetkin on kaapissa. Voi olla että keskiviikon jälkeen jotain ostankin, jos vaikka näkyis kumpi on tulossa :) Mulla on vaan ahdistus mutenkin noiden tytön vanhojen vaatteiden säilytyksestä, että en tiiä enää mihin niitä laittaisin??? No, täytyy muutenkin raivata joku tila tulokkaan vaatteille ja tavaroille.

Hyvät vaunukeskustelut teillä. Meillä ei sitä heittoaisaa ole ja hyvin pärjättiin esikoisen kanssa. Vaikka se kyllä on tosi hyvä ominaisuus, niin ilmankin kyllä selviää. Usein kesällä ja viimalla mulla oli muutenkin siinä kuomun edessä joku liina ja aika hyvin ainakin teutonioissa sen kuomun saa alaskin, eli useasti jo se peittää naaman. Kesällä oli sit tietty se hyttysverkkokin siinä oikeiastaan aina. Ja meillä sen koko ratasosan saa helposti irti ja käännettyä, vaikka vauva on sisällä nukkumassa, joten tarvittaessa käänsin sen. Mut jos nyt oisin vaunuja osatmassa, niin muuten ottaisin varmaan samat vaunut, mut heittoaisalla.

Ylihuomenna rakenneultra, jee! Meinaan kysyä, josko se kätilö vois samalla tehdä pikaisen sisätutkimuksen... Mulla nimittäin ollu ihan ihme painetta vatsassa koko viikonlopun ja supisteleekin ja särkee inhottavasti aina välillä. Haluisin vaan varmistua, ettei paikat oo "levähtänyt" liian aikasin. Esikoisesta mulla ei ollut MITÄÄN vaivaa, joten ehkä olen nyt mennyt vähän liian vauhdikkaasti. Kun olen vähän sitä mieltä, ettei raskauden pidä haitata menoa ;) heheh.

Kivaa viikkoa kaikille!

t. Pinniliini 20+0, puoliväli jo!!

Pinniliinille onnittelut puolivälin saavuttamisesta! Ja Liisaleenalle myös, taisin unohtaa sen aikaisemmin.

Täällä ollaan nukuttu puoli kymmeneen asti, ja hirveä väsy vieläkin. Meillä meni viikonlopun unet ihan pipariksi kun ensimmäisen kerroksen asukkaat aloittivat tappelukierroksen kello 3 su-aamuna, ja jatkoivat varmaan tunnin ennenkuin mies otti jalat alleen. Yhdeksältä sitten palasi, ja taas jatkui sama huuto...oltiin pikkasen kiukkuisia aamulla. Kerrostaloasumisen ihanuuksia...onneksi laitamme asunnon kohta myyntiin, että päästään talon kimppuun.

Just ehdin tässä itsekseni mietiskellä että kuinka hyvin voin, toisaalta minullahan ei ole nyt töitä, joten puuhastelen enimmäkseen kotona kaikenlaista, ja käyn kyläilemässä kavereiden ja äidin luona ja pääsen vaikka maate jos tarvitsee. En ole ehkä ihan vertailukelpoinen teidän työssäkäyvien kanssa. :) Mutta pakko koputtaa puuta, ei särkyjä tai hirveitä jomotuksia missään, ja olen pysynyt ihan hyvällä tuulellakin.

Noh, se muuttuu viimeistään huomenna: neuvola-aika, ja Kelan paperien täyttäminen. Aion kyllä sanoa terkalle että vien ne paperit mennessäni ja täytän ne kotona, koska tulen todennäköisesti hulluksi jos tantta on siinä vieressä hosumassa ja selvittelemässä asioita.

Jos sitä nyt asennoituisi vaikka leipomaan leipää, sitä kun kuluu meillä aivan älyttömiä määriä nykyään. Päivänjatkoja kaikille,

Illusia ja BamBam 21+6

Interretti toimii vihdoinkin!

Illusia: nauti ihan hyvällä omallatunnolla tilanteestasi! Itse jäin lomautetuksi ja lopulta työttömäksi edellisen odotuksen aikana ja voit arvata, etten hakenut enää töitä. Vietin siis melkein yli puoli vuotta kotona ennen vauvan tuloa. Sain myös levätä kun halusin ja tietysti edelleenkin, kun teen töitä kotona.

Pinniliini: mulla on myös vähän ahdistus noista vauvan vaatteista, sillä kaapit pursuaa niitä, etten tiedä miten niitä säilyttäisi. Ja tuntuu, ettei mitään viitsi hankkia uudelle tulokkaalle. Tosin olen niin taikauskoinen, etten halua mitään vielä hankkiakkaan.

Jipii, perjantaina lähdetään emäntien kanssa viikonlopuksi mökille!!! Taidan ottaa pilkkivehkeetkin mukaan, jospa Mallavedeltä saisi pari sinttiä... Kyllä tätä on odotettu, iso hengähdystauko arjesta :)

Vauvan liikkeet tuntuu nyt voimakkaasti ja piristää se niitten tunteminen!

Kynsilakka 21+1!!! Eli täälläkin ollaan jo puolivälissä :)

Hei,mites noi kelan papereiden täyttö käytännössä??Mulla se on siis edessä ens neuvola kerralla,joka on vasta 3 vk kuluttua.Mutta siis olen kuvitellut,että ne vaan antaa ne paperit sieltä tai katsotaan läpi,että osaako täyttää ne jne. ja kotona sitten voi itse täyttää...vai täytetäänkö ne sielä...ei kai.Voihan näissäkin olla käytännön eroja!mutta uskoisin,että meillä ne antaa vaan ne paperit kouraan.

Onnea kaikille puolenvälin saavuttaneille-tärkeä etappi sekin tässä matkassa!

Emppu 21+5

Tarvitset neuvolan todistuksen siitä, että olet käynyt siellä ja voit hakea avustuksia. En muista, että niitä papereita täytettäisiin paikan päällä. Mun pitäis saada keskiviikkona, kun on seuraava neuvola. Taisi olla vielä lääkärintarkastus...

Meillä viikon loppumennyt myös vauhdilla, miehen veli ollut kylässä ja viettäneet sitten tuttujen kanssa miesten iltoja :) Ihan hyvä, olen van tyytyväinen kun tulevat nykyään jo niin hyvin toimeen. Tuo miehen veli on yksi parhaista ystävistäni ja aiemmin eivät tulleet mieheni kanssa niin hyvin toimeen, joten aina välillä oli vähän hankalia tilanteita.

Ainakin esikoisen kanssa neuvolasta antoivat paperit ja kysyivät vaan että jos on jotain kysyttävää, muten täytin itsekseni.

Minusta tuo heittoaisa on ollut ihan näppärä, ainakin kun siirryttiin käyttämään yhdistelmiä rattaina, ja poika halusi nähdä että mihin ollaan menossa.
Meilläkin noita vaatteita on myös varastossa aika paljon, olen laittanut pois vaan ne joista en ole oikeasti pitänyt tippaakaan. Vähän mietityttää että mitä pitäisi hankkia kun on kyseessä kesävauva kun esikoinen on taas syntynyt lokakuussa niin mietin että miten paljon noita helteisemmän kelin vaatteita pitäisi ostaa, loppukesää ajatellen?

_hilti_

Ärsyttävää! Kirjotin pitkän pätkän ja sit kaikki hävis...

Kelan papruista; Muistaakseni ekaa odottaessa ne vaan annettiin mukaan ja kotona sitte sai täytellä ja toimittaa eteenpäin. Sieltä saa sen todistuksen että raskaus on kestäny 22 viikkoa jolla saa sen äitiyspakkauksen. Soitinki tästä terkalle ja se lähettää ne paperit mulle sitte kun tulee tuo 22 viikkoa täyteen. Siks lähettää kun en siellä neuvolassa käy.

Emppuko kyseli kuinka usein käyn äitipolilla. Nyt käyn 4vk välein. Viime raskaudessa ainaki 30 viikon paikkeilla kävin 1-2viikon välein. Riippuu varmaan sitte mikä on tilanne ja vointi. Sillon kyllä oli tuo vauvan kasvuki ongelmana että senki takia saatto olla tiheemmin käyntejä. Hippasen alkaa jo hermotuttaan seuraava käynti. Kovasti sitä odottaa koska sitä toivoo saavansa mielenrauhan edes hetkeksi..

Neuvolassaki kävin pikaisesti pyörähtämässä kun epäilin lapsivettä, tulehdusta ja mitä ties kaikkea muuta. Eipä tästä sit muuta. Ei oikeen enään jaksas tätä.

Heittoaisa on ihan hyvä ominaisuus mutta ei kai välttämätön. Joskus tuli käytettyä. Meillä on just nuo kombit ja en oo edes koskaan ajatellu että niissä ei oo jousitusta..?? En oo osannu kaivatakkaan. Ihan hyvin kulkenu ja nyt jo toisella lapsella käytössä. Ovat siis lainassa. Meillä ainaki vauva tykkäs mitä töyssysempää menoa niin sitä parempi. Monesti sai sillä rauhottuunki ko löysi soratienpätkän ja siinä lykkäili. Se on niin rentouttavaa lykätä kirkuvaa vauvaa tuolla keskellä ihmisten katseita ;)

Monet jo hankkii vaunuja ja vaatetta ym. Meillä ei oo mitään uutta hankittuna (en oo edes kaupassa hiplaillu vauvanvaatteita/tavaroita) eikä mitään vanhoja kaivettuna esille. En uskalla vielä. En edes uskalla ajatella että meille vauvaa tulee. Alkaa varmaan kohta mielenterveys pettään.. 8)

Moikkelis mammeroiset. Mulla on ollut joku omituinen yhteyshäiriö netissä kun kaikkialle muualle oon päässy mutta en tänne keskustelupalstalle! :-/ Vähäkö on ottanmu aivoon.... Joten anteeksi ku saatan olla nyt pihalla teijän jutuista.
Mulla ei nyt oikeastaan oo omia kuulumisia kauheena kerrottavan ku kaikki on ollu niin normaalia.... Kitkerästä angiinasta on selvitty kuiteksin.
Mullakin nyt parina aamuna mahaa supistanu niin etten oo päässy sängystä ylös. vetäny ton mahan ihan kovaksi ja sattunu melkosesti. Hyih kamala. Ja masuasukki potkii nyttenki ihan julmetusti. Välillä ei tunnu enään niin kivalta jos on tunnin verran yhtä soittoa juilinu menemään.... Mutta silti joka aamu yritän oikeen tunnustella niitä potkuja, ja joka ilta ennen nukkumaan menoa, sillä jos on hiljasta koko päivän niin huolestun.

Onnea puolivälin saavuttaneille tasapuolisesti<3 Mullakin se suuri päivä koittaapi huomenna!

miiiba 19+6

Sulla ansku on kyllä rankkaa tuo odotusaika molempien raskauksien kohdalla!!Itsellä olis kyllä mielenterveys ja jaksaminen ihan karvan varassa tuossa tilanteessa.Toivottavasti jaksat loppuun asti!!

Kysyin noista kelan papruista kaverilta ja juu,sieltä ne antaa nivaskan kotiin,minkä sit itekseen täyttää.

No hyvä, jos antavat paperit mukaan, tulisin hulluksi tuon tantan kanssa. Olen sitten vain olettanut että ne täytetään siellä, kun täti muisti viimeksi aikoja varatessa muistuttaa että tämä käynti kestää sitten noin tunnin verran. Oli miten oli, selviää huomenna!

Ja muillekin puolivälin saavuttaneille onnea!

Kynsilakka, joo en tosiaan aio enää töitä hakea, jos ei viime vuonna päälle 40 lähetettyä hakemusta saaneet tärppiä aikaiseksi, niin en kyllä nytkään yli 21 rv saavutettuna mitään töitä saa. Olen sitten kotona järjestelemässä rakennusasioita, vauvan asioita ja muuta.

Jos teillä muuten on aikaa, käykää helistimen sivuilta katsomassa Raskaushuumoria-ketju, olen saanut niin hyvät naurut tässä aamun aikana kun olen lukenut mitä kommelluksia sitä raskaana olevat aivot ihmiselle teettää...

Nyt pitää valmistautua uimahalliin, olen ihan aikuisten oikeasti muuttunut ahkeraksi sen suhteen, ainakin 2 kertaa viikossa pitää päästä lillumaan!

miiba, mulla on ollu samaa että ku tänne yrittää niin ilmottaa jotain palvelimen virhettä..??

Liisaleena, ai jaa..no sit meillä voiki olla ne jouset. Vaunut on -05 niin sillon on varmaan ollut vielä..? Mä en tosiaan sillonkaan ostohetkellä kamalasti perehtyny ominaisuuksiin. Se että näytti kivoilta ja se että sai muutettua rattaiksi oli tärkeetä. Tuollon kombit tais olla testivoittajia niin siksikin varmaan valitsin ne. Sillon pohdin emmaljungan ja brion välillä.

Missä kaikki on? Oltiin tiputtu taas..

Täälä ollaan =)
Mulla oli eilen kans ongelmia päästä tälle sivustolle,nyt näyttäs kulkevan ihan hyvin.
Eipä mulla mitään mainittavaa,supistuksia tulee edelleen ajoittain,onneks nyt ovat kivuttomia.

emppu 21+6

Mäkään en ole meinannut päästä tenne sivullle!

Meillä on Brio Kompit vuosimallia 2006 ja kyllä ne ainaki joustaa.

Mulla olis töitä enää pari kk ja sitten saan jäädä kotiin "rakentamaan pesää". En millään jaksais odottaa.

Lähdetään viikonloppumatkalle Hesaan ja poika jää tänne. Ihanaa, kerrankin vähä lomaa=)

Mindimandi 18+1

Neuvolasta terveisiä!

Syke 140++, sf 23 (pikkasen korkea, mutta terkka oli sitä mieltä että hänen mittaukset menee aina ylikanttiin) ja painoa tullut 3 kg. Huh huh.
Paineet loistavat ja hB:tä ei tällä kertaa otettu. Virtsassa leukosyyttejä, joten nyt pitää mennä ottamaan joku koe siitäkin. Tuntuu ettei muuta saa tehdäkään kun ojentaa sormea, käsivartta tai pissapurkkia jokaiselle. :)

Kelan paperit sain tosiaan kotiin, ja samoin synnärille lähetettävä esitietolomake, joten ei tarvinnut ruveta siellä hääräämään niitä. Pari kuukautta ennen laskettua aikaa ne pitää olla lähetetty. Miehen lomake vasta synnytyksen jälkeen. Ja samoin isyyden todistaminen pitää tehdä synnytyksen jälkeen, laki vaatii että mies ensin näkee lapsen. Taas on jollakin päättäjällä välähtänyt :)

Nyt lukemaan hauskoja synnärijuttuja, löysin niistäkin ketjun eilen ja olemme miehen kanssa saaneet niin mahtavat naurut moneen otteeseen jo, että oikein mahaan sattuu.

Illusia ja BamBam 22+0

Moikka
Hiljainen päivä ollut eilen täällä… Mullakin palsta tökki.
Pinniliini, miten rakenneultra meni?

Kävin Wilman innoittamana Body Balance -tunnilla ja siellähän oli kivaa! Oikein sopivaa liikuntaa raskaana olevalle. Jotkut liikkeet tuntui vähän inhottavasti tuolla lantion luissa / liitoksissa, mutta eihän niitä ole pakko tehdä. Sitten illalla jumpan jälkeen vähän supisteli kivuttomasti, mutta en tiedä johtuiko ne tuosta liikunnasta vai mistä.

Anskulla on kyllä ollut rankkaa tämä odotusaika. Ei mikään ihme, ettet vielä halua kaivella vauvan tarvikkeita esiin. Mutta enää pari viikkoa, niin vauvalla on jo mahdollisuuksia selvitä hengissä…

Oon vähän kateellinen Illusialle, siellä sä vaan leivot ja käyt uimassa ja kaikkea :) Mäkin olin esikoista odottaessa pitkään kotona, kun koulu lopppui huhtikuun lopussa ja vauva syntyi syyskuun alussa. Jotain etäkursseja vähän suorittelin, sitten vaan hommailin kaikkea kivaa :) Nyt pitää himppasen pitempään jaksaa töissä, vielä reilut kolme kuukautta. Toivottavasti menee äkkiä…

Me käytiin vähän yli-innokkaina ostamassa jo ne rattaat :D Päädyttiin sitten niihin Emmaljungan Ceroxeihin heittoaisan takia. Saatiin viime vuoden malli vähän halvemmalla… En oo raaskinut vielä viedä niitä varastoon, vaan ihastelen niitä olkkarin nurkassa… Esikoinenkin oli ihan innoissaan vauvan rattaista, kävi koeistumassa ja makaamassa (just ja just mahtui tollanen pitkä 4,5-vuotias.) Hoidossakin oli selvittänyt tädille niistä rattaista :)

-LL rv21+0

Hyvä hyvä LL! Kai sanoit ohjaajallesi, että olet raskaana? Kannattaa niin, että hän näyttää sulle ne korvaavat liikkeet. Vatsalihaksia esim. ei sais tehä suorin jaloin vaan polviltaan. Tietty eka kerta tuntuu aina vähän kummalliselta. Kannattaa jatkaa vaan jos tuntui muuten kivalta. Mitä tykkästi musasta? Musta siinä on pari tosi ihanaa biisiä.

Tässä linkki suomalaiselle Les Mills foorumille mistä voi printata sellaisen esitteen jossa kerrotaan niistä liikkeistä.

http://www.lesmills.com/files/globalcentral/Clubs/PregnancyBrochures/Pregnancy%20BALANCE%20DL.pdf

http://p1.foorumi.info/lesmills/viewtopic.php?p=68&sid=ccc0a86743eae892b905723d30140735

Jes tänään meen tunnille ja odotan niin innolla sitä!!Mä tunnen itseni niin sulavaksi siellä kun rauhassa tehdään niitä liikkeitä ja se koko tunnin fiilis on niin harmooninen. :)

Ai LL:kin osti Ceroxit, niitähän mekin ollaan mietitty. Paljonko maksoi koko setti, jos saa kysyö? Täällä pk-seudulla ne v.-09 vaunut+pehmeä kantokoppa+jalkapeite lähtis 800€...Halvemmalla ei taida löytyä. Halutaan ne tumman oliivinvihreät. Vaikuttaa kyllä hyviltä vaunuilta!!

Wilma 19+3

No nyt on rakenne ultra takana, olinkin näköjään laittanut vahingossa tohon listaan väärän päivämäärän:) Kaikki näytti olevan kunnossa ja peukkua naytti tyyppi siellä syövän, tais olla nälkä kun oli aika niin aamusta etten kerinny syömään:)
Sukupuolen ois kertonu, mutta ei haluttu tietää. On en vaan ihme laitteita kuinka tarkasti näkyy kaikki..

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Terkut neuvolasta: painoa tullut reilu kilo, joka on ihan hyvin, hemppa laskenut myös hienosti 109 ja Maltoferia kehiin. Vertasin esikoisen odotusaikaan ja ihan samat luvut nyttenkin.

Lääkärissä voi olla aihetta käydä sydämen lisälyöntien takia, jotka tulee oikealle kyljelle kääntyessä. Jospa saatais sydänfilmille tallennettua joskus.

Esikoinen on ollut taas erittäin haastava... Kyllä alkoi masennuskyselyynkin tulemaan muutamia pisteitä, mutta tosiaankin tästä arjesta se johtuu.
Tytär yrittää koko ajan pitää yllä valtataistelua, johon ei viitsisi mennä mukaan, mutta on vain näytettävä kuka meillä määrää! Kaipaisin enemmän mukavia ja iloisia hetkiä, noh niitä tulee kyllä aikanaan.

Äitini tulee huomenna esikoista ktasomaan kun lähden sinne mökille viikonlopuksi. Luulen, että se piristää tuota pienempää tahtonaistakin :)

Kelan paperit voi ens viikolla laittaa menemään, haen vanhaa äitiyspäivärahaa.

Moiks!

Sohvendaalille onnittelut r.ultrakuulumisista!Ihana toinen pikkanen,syönyt peukkua sielä <3 Meidän mussukalla kävi suu sielä,oisko hörppinyt =) Musta on kans kivaa,kun ei tiedä sukupuolta =)

Liisaleena ollut vaunukaupoilla!Me mennään perjantaina,kun lauantaihin saakka on hyvä tarjous uusista vaunuista.ostetaan ne emmaljunganin edge duo combit,sporttirungolla.Siinä mulla kans meneekin sit pää pyörälle,kun ne kotiin saa.Lykin niitä varmaan pitkin huushollia =))

Illusia: mulla meni kans sf mitta aika yläkäyrän tuntumaan.Kerran on siis mitattu.Se oli 18,5 ja rv 20+5.Silloin ei ollut oma täti neuvolassa,joten saa nähä miten heittelee kun on eri mittaaja seuraavalla kerralla.

Hei,onks teillä navat kuinka muuttunu?Mulla on pullahtanut tuo napa.Ylhäältä kääntynyt "katolleen".Arvasin et näin käy,kun on sen mallinen napa.Vielä ei ainakaan pullota niin,että näkyis paidan läpi.
Eilisestä saakka on vähän vihlonut alapään luita...onks nää nyt sitten niitä liitoskipuja vai mitä??
Viime yönä ravasin kolme kertaa pissalla...ja joka kerta vauva heräs kans jumpalle =)

Emppu 22+0

Kynsilakka: onks sulla ollut tota sydämentykytystä/lisälyöntejä?
Mulla on sitä ollut jo muutaman vuoden ajan ja tossa alkuraskaudessa jouduin käymään sydänfilmissä.Löydöksenä sielä oli selvät lisälyönnit välillä,mutta kuulemma vaaratonta ja jos ei tule kipuja,niin kuulemma ei tarvitse sitten mitään tehdä.Mulla tätä ollut tosiaan jo muutaman vuoden ajan ja tulee useimmiten levossa.Tai silloin sen huomaa ainakin paremmin.