Kesävauvamammat 2009 vol 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illusia77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Illusia77

Vieras
Uusitaan ketjua pyynnöstä :)

Maija_80 28+32, esikoinen, 2.6.2009
Illusia77, 31+28, esikoinen, 2.6.2009, VKS
Emppu 25+26, esikoinen, 3.6.2009
Kevättähti, 30+35, toinen, 4.6.2009
tuittu77, 31+33, esikoinen, 4.6.2009
okkisto, 35+37, toinen, 5.6.2009, NKL
Kynsilakka, 34+31, toinen (2v.), 8.6.2009
Sohvendaali, 29+30, esikoinen, 10.6.2009, KOKS
Liisaleena, 25+28, toinen, 10.6.2009, K-SKS
Ansku84, 24+30, toinen, 10.6.2009
_hilti_, 21+21, toinen, 12.6.2009
_minttu_, 29+29, esikoinen, 14.6.2009, TAYS
Pinniliini, 28+31, toinen, 15.6.2009, JS
Elli83, 25+28, esikoinen, 16.6.2009
miiiba, 21+24, esikoinen, 16.6.2009
sofianna, 32+34, toinen, 17.6.2009, P-HKS
Kirsikka. 28+32, toinen, 18.6.2009, KPKS
Juhannusmamma, 38+39, toinen, 20.6.2009, TYKS
StadinMamma 30+34, esikoinen, 20.6.2009, Kät
Wilma, 28+28, esikoinen, 22.6.2009, Kät/H ?
Nöttis, 28+31, esikoinen, 22.6.2009
Mindimandi 28+32, toinen, 29.6.2009 VKS
Kamom1lla, 28+26, esikoinen, 1.7.2009

NEUVOLA/ULTRALISTA:
_minttu_, 3. neuvola 30.12
Illusia77, sokerirasitus 2.1.09
JM, toka neuvola 7.1.2009
Liisaleena, 3. nla 7.1.09
sofianna, 2.nla 12.1.09
Wilma, toka nla 13.1, lääkäri ??
Illusia77, rakenneultra 14.1.09
miiiba, 3.neuvola 16.1.09
Mindimandi, 3.neuvola 16.1
StadinMamma, toka ultra 26.1
Pinniliini, rakenne uä 28.1
Wilma, rakenneultra 29.1
Sohvendaali, rakenne uä 29.1
miiiba, rakenne uä 4.2.09

Galluppiin samalla kirjoittamisella, kiloja on tähän mennessä kertynyt noin 900 g, kun pikkuinen laittaa luukut kiinni syödessäni, etten kertakaikkiaan saa alas enempää. Tosin en kyllä uskallakaan syödä paljoa kun en haluaisi kiloja kerryttää, niitä kun kauhistellaan neuvolassa joka kerta, vaikka viimeksikin olin laihtunut 300 g.

Niin ja uudenvuodenlupauksia en enää tee, kun lupasin pari vuotta sitten olla lupaamatta mitään :) En osaa kuitenkaan pitää niitä. Toisaalta tuo rennommin ottaminen kuulosti aika hyvältä, ehkä yritän noudattaa sitä :)

Liiikeitä on ollut taas harvemmin tällä viikolla, joka tietysti mietityttää, mutta toivon että parin viikon kuluttua ultrassa saadaan taas nähdä vilkas kaveri ja yritän olla huoletta. Ns lupauksen mukaan :)

Illanjatkoja kaikille, Illusia ja BamBam 17+6

PS. Maija, Kevättähti, Okkisto, Elli ja Hilti, huhuu....teidän kuulumisia kaipailemme kaikki!

Ihanaa joulu on ohi!=)

Mulla ei oo ikinä ollu tapana tehdä mitään uuden vuoden lupauksia,joten en tee nytkään.

G: Mulla ei oo paino vielä noussut yhtään.Syön terveellisesti ja liikun paljon.Kyllä sitä varmasti alkaa kohta tulemaan,kun kahen viikon päästä on puoliväli ylitetty!

Täälä kans vauvan liikkeet voimistuu koko ajan.Pari kertaa tullu jo kunnon muksauksia <3 Välillä saattaa olla,että vauva on pari pv rauhallisempi,nyt ollut kovasti liikekannalla muutaman päivän.

Tuossa meidän listalla on tosiaan muutamia nimiä,jotka eivät taida kirjoitella enää täälä,joten jos heistä ei ala kuulumaan,niin kai niitä voi sit poistella.Mutta ilmotelkaa toki nyt kuulumisianne!

Mites mammat viettää uutta vuotta?Ite oon töissä ke illassa ja to aamuvuorossa,eli ihan normisti menee töiden puitteissa.

Jaksuja kaikille,ihanaa kun alkaa pikkuhiljaa valostumaan ja sitten ehkä on energiaakin tehdä jotain muuta,kun nukkua vapaapäivät :D

Emppu 17+6

Täällä ollaan.... lueskelen kyllä tätä ahkerasti, mutta olen hieman huono kirjoittamaan.
Masu on kasvanut kivasti ja liikkeetkin tuntuvat. Tammikuussa rakenneultra. Painoa ei ole vielä tullut, vaan ollut lähinnä laskusuuntainen. Eli kaikki hyvin. Seurailen kuulumisianne täältä taustalta....ja yritän myös joskus kirjoitella :)
Hyvää uuttavuotta kaikille!! Itsellä se taitaa mennä nauttiessa alkoholitonta siideriä....

Mulle ei ole tullut vielä yhtään painoa lisää. Esikoisen aikanakin pääsin yli puolivälin ennen kuin eka kilo tuli. Uutena vuotena olemme menossa mökille. Syödään, saunotaan ja ammutaan raketteja. Mulla on joka vuosi aina sama uuden vuoden lupaus. Yritän olla roskaruoka- ja alkoholilakossa niin kauan kuin suinkin. Nyt onnistuu ainakin tuo alkoholipuoli.

Mindimandi & Hippu rv14+2

NEUVOLA/ULTRALISTA:
sofianna, 2.nla 12.1.09
StadinMamma, 2. neuvola 22.1.
Wilma, rakenneultra 29.1

Painoa ei ole tulut lisää, itse asiassa tällä hetkellä ollaan tilanteessa. -1,5kg. Eli tosi hyvä juttu, kun painoa on liikaa ennestään.

Uuden vuoden lupauksia en aikonut tehdä.

StadinMamma + Nasu 15+3

Moikkelis kaikille! Nyt on oltu lomareissulla viikon verran ja ihanaa olla kotona. Illalla pitänee mennä vanhemmille paukutteleen raketteja ja katsomaan leffoja jiiihuu.
G: Mulla oli kuukaudessa ja kahdessa viikossa kertynyt painoa 2kg.... neuvolan täti oli vaan iloinen ja laski että nyt tulee painoa melko tasaseen tahtiin jotai 200g per viikko... Itellä pelottaa tuo kova nousu. Vaikka olen normaali painoinen ollut aina.

Työkaveri oli viime yönä saanut pienen tytön ja kohta posahtaa toinen työkaveri, 10pvä :-) Ihanaa aina kuulla vauvauutisia.

Mutta hyvää uuttavuotta kaikille ja minä LUPAAN kasvattaa masua ja pikkuista oikeeeeen kovasti.

Miiiba + Natunen 15+1

(haluttiin muuttaa nimitystä, ku eihän se enää mikään möllikkä ole vaan ihka oikeen lapsen näköinen kohta)

Heippa kaikki! Täällä ollaan myös, mutta ei ole ollut oikein mitään kirjoiteltavaa. Paino ei ole vielä noussut, mutta kyllähän se vielä kerkiää. On tota painoa muutenkin tarpeeksi, joten ei väliksi vaikkei kauheesti nousekkaan. Liikkeitä en oo vielä tuntetut/tunnistanut, mutta ekan kanssa ne kai huomaakin myöhemmin. Hyvää vuotta 2009 kaikille.

Sohvendaali ja toukka rv 17+0

Uutta vuotta tasapuolisesti kaikille kesävauvamammoille!

Täällä oli tarkoitus lähteä juhlistamaan miehen tutun 30-vuotispäiviä illalla, mutta pyörryin ja melkein oksensin kangaskaupassa jonne onneksi olin lähtenyt äidin ja siskon kanssa, ja nyt on vähän tööt olo, etten vielä tiedä uskallanko lähteä mihinkään. Juhlatkin ovat 30 km päässä keskellä korpea, ja sitähän ei tiedä kuinka nopeasti sieltä kotiin pääsee jos sattuu paha olo jatkumaan. Tylsää. Mahaan ei koske, hieman vihloo tavallista enemmän, muttei kipeästi, joten en ole huolissani, kyllä kai se masuasukki olisi ilmoittanut kovakouraisimmin mikäli jokin on vikana.

Laiskanpuoleista kommentointia juttuihin minun puolesta viime aikoina, parannan tapani uuden vuoden myötä :)

Nähdään ensi vuoden puolella, Illusia ja BamBam 18+1

Maija_80 28+32, esikoinen, 2.6.2009
Illusia77, 31+28, esikoinen, 2.6.2009, VKS
Emppu 25+26, esikoinen, 3.6.2009
Kevättähti, 30+35, toinen, 4.6.2009
tuittu77, 31+33, esikoinen, 4.6.2009
okkisto, 35+37, toinen, 5.6.2009, NKL
Kynsilakka, 34+31, toinen (2v.), 8.6.2009
Sohvendaali, 29+30, esikoinen, 10.6.2009, KOKS
Liisaleena, 26+28, toinen, 10.6.2009, K-SKS
Ansku84, 24+30, toinen, 10.6.2009
_hilti_, 21+21, toinen, 12.6.2009
_minttu_, 29+29, esikoinen, 14.6.2009, TAYS
Pinniliini, 28+31, toinen, 15.6.2009, JS
Elli83, 25+28, esikoinen, 16.6.2009
miiiba, 21+24, esikoinen, 16.6.2009
sofianna, 32+34, toinen, 17.6.2009, P-HKS
Kirsikka. 28+32, toinen, 18.6.2009, KPKS
Juhannusmamma, 38+39, toinen, 20.6.2009, TYKS
StadinMamma 30+34, esikoinen, 20.6.2009, Kät
Wilma, 28+28, esikoinen, 22.6.2009, Kät/H ?
Nöttis, 28+31, esikoinen, 22.6.2009
Mindimandi 28+32, toinen, 29.6.2009 VKS
Kamom1lla, 28+26, esikoinen, 1.7.2009

Onnellista alkanutta vuotta kaikille! Tämän vuoden aikana saadaan kaikki uudet perheenjäsenet :D

Illusia, onko paha olo jatkunut? Mä en ole ikinä pyörtynyt, varmaan pelottavaa... Pahaa oloa ollut mullakin tuossa alkuviikosta, jopas se nyt jatkuu pitkään. Joulun ajan oli suht. normaali olo, mutta sitten se taas iski.

Pikkuisen liikkeet tuntuu vatsassa päivittäin. Jotkut tietyt asennot tuntuu varmaan ikävältä vauvasta, kun kauhea potkiminen alkaa. Mulla on tapana istua nojatuolissa niin, että nostan toisen jalan siihen itseni viereen, ja se tuntuu ahdistavan masuasukin yksiötä :) Maha on kasvanut jo sellaiseksi palloksi, että joulun pyhinä ensimmäinen tuttu huomasi mahasta, että odotan. Mielenkiinnolla odotan, milloin työkaverit alkaa huomautella :)

PainoG: en nyt tarkkaan tiedä, mutta veikkaan, että 2-3 kiloa on tullut lähtöpainoon. Ainakin Wiin mukaan tämä ois suunnilleen tilanne. Ens viikolla on neuvola, sielläpä sen sitten näkee. Välillähän mulla paino vähän putosi, mutta eiköhän se tästä jouluherkutteluilla ole saatu taas ylöspäin :) Onneksi karkit ei hirveesti maistu edelleenkään, tekee mieli vaan suolasta. Ja limpparia! Se on outoa, koska en oo ikinä hirveesti tykännyt limusta.

t. Liisaleena rv 17+2

Hyvää Uutta Vuotta kaikille mammoille!

Uutta vuotta täällä juhlistettiin ihan kotosalla. Esikoiselle ammuttiin parit raketit jo heti iltakuudelta ja sitten vietettiin iltaa saunoen ja syöden.

Mulle on painoa tullut pari kiloa, eli suunnillen samassa mennään kuin esikoisen kohdalla. Silloin koko raskauden aikana kertyi 14 kg, ja kaikki oli poissa jo 2 kk synnytyksestä. Ja itse asiassa imetys vei vielä kolme kiloa alle lähtöpainon, mikä alkoi jo olla liikaa. Nimittäin alkupaino oli silloin ja oli nytkin normaalipainon alarajoilla. No nyt kun pahoinvointi alkaa viimein olla ohitse alkaa herkutkin taas maistua. Kuten Liisaleenalla, mullakin tekee mieli enemmän suolaista kuin makeaa, vaikka normaalisti tykkään makeista leivonnaisista ja karkista.

Minäkin luulen, että olen tuntenut jo ensimmäiset liikkeet. Harvakseltaan liikkeitä on tuntunut, mutta välillä sellaisia muljahduksia ja pieniä töytäisyjä. Siitä ne pikkuhiljaa voimistuu ja kohta potkut tuntuvat jo päällepäin, ihanaa :)

sofianna 16+2

NEUVOLA/ULTRALISTA:
sofianna, 2.nla 12.1.09
StadinMamma, 2. neuvola 22.1.
Wilma, rakenneultra 29.1
sofianna, rakenneultra 29.1

Heipparallaa, joulujuhliin menossa! Ja ei, en ole humalassa. :) Ravintolahenkilökunta kun harvemmin saa viettää joulujuhliaan silloin kun muut, niin me mennään nyt sitten tänään :)

Ja sokerirasitus meni niinkuin arvelinkin, eli ei mitään ongelmia missään. Arvot olivat 5 (5,3), tunnin kuluttua 8,3 (11) ja kahden tunnin päästä 6,9 (9,6). Suluissa arvot sellaisina kuin ne saavat olla kyseisessä rasituksessa. Jopa neuvolan tätikin suli hieman ja totesi etten todennäköisesti tarvitse toista rasitusta myöhemmin kuitenkaan kun arvot olivat näin hyvät.

Selvisin tuosta pyörtymiskohtauksesta ihan hyvin sitten, vietimme jopa illan siellä korvessa ilman mitään ongelmia, eli taisi sekin olla joku tilapäinen häikkä, ehkä verenpaine laski liian nopeasti tai jotakin.

Jep jep, nyt juhlistamaan viime vuoden joulua työkavereitten kanssa. Ja tämän, koska ensi joulukuussahan me kaikki ollaan äitiyslomalla! :)
Mukavaa illanjatkoa kaikille, Illusia ja BamBam 18+3

Oliko Illusialla mukavat juhlat,parempi myöhään kun ei milloinkaan ;))

Tänne ei mitään uutta,vauvalla on taas menossa tällänen parin päivän hiljasempi olo ja elo,sitä ennen riekku 4 päivää :D

Rakenneultraa oottelen jo kovasti,se on reilun kahen viikon päästä,sitten on 20+5.Sen jälkeen jos kaikki on hyvin,en enää aio salailla vaan kerron kaikille pienokaisestamme <3

Emppu 18+3

Hyvää Uutta Vuotta kaikille kesämammoille! Meillä vuodenvaihde meni leppoisasti Ystävien seurassa, pikkuneitikin jaksoi ihan hyvin, eikä edes herännyt raketteihin. Meillä tosin oli "vaan" tähtisädetikkuja, kun en oikein ymmärrä sitä rahan tuhlausta noihin raketteihin...

Paino G: taitaa olla 1-2 kg tullu lähtöpainosta. Viimeksi neuvolassa tosin oli menny alaspäin, mut jouluherkut täälläkin on tehny tehtävänsä... ;)

Liikkeitä tunnen jo päivittäin. Ei ne mitään isoja ole, mut selvästi havaittavissa kuitenkin.

Ihanaa kun on ollut piiiitkä loma. Olen ottanut siitä kyllä kaiken irti. Kiva ulkoilla ja olla rauhassa kotona perheen kesken. Eilen oltiin Kylpylä Flamingossa Vantaalla ja oli kyllä aika kiva paikka ja tosi lapsiystävällinen - suosittelen! Neiti vesipeto oli niiiin innoissaan, että itkun kanssa piti lähteä pesulle ja vaatteita pukemaan. Uni tuli autossa alle kahden minuutin :)

Olikko Illusialla kivat kemut? Hyvä ettei pyörtymiskohtaus ollu mitään vakavampaa.

Kiva että Sofiannakin on tunetnut ekat liikkeet, eikö oo kivan tuntuista?

Nyt siivoamaan kaappeja kun esikoinen vetelee hirsiä.

t.P 16+5

Hyvää uutta vuotta täältäkin!

PainoG: Mä taidan vetää pohjat..mulla on tullu jo 4kg :/ Nopeammin nousee mitä esikoisesta nousi. Jouluna ja uutena vuotena on tullu syötyä ihan liikaa. Mulla tosin vaikuttaa tähän painoon se kun en voi liikkua yhtään. Sillon tällön autoon kävelen ja vähä täällä sisällä pyörin. Hirvittää kuinka se tässä nousee kun on niin pitkä aika makoiltavana. Eilen tuli kuukausi täyteen tätä lepäämistä.

Liikkeet tuntuu täällä tosi hyvin. Ei mitään pikku hipaisuja vaan selkeetä muksimista ja möyrimistä :D Laitoin esikoisen käden yks ilta vatsan päälle ja tais tuntea liikkeet. Itse tunsin kun vaavi kaks kertaa muksas siihen missä oli esikoisen käsi. Esikoinen säpsähti ekalla kertaa joten tais tuntea jotain :) Mieskin yritti heti sen jälkeen mutta vaavi päätti pitää isiä vielä jännityksessä..ei yhden yhtäkään potkua enään sen jälkeen.

Mulla on jo tosi iso maha. Ihan kauheesti isompi ku esikoisesta oli tähän aikaan. Tämmönen maha oli esikoisen aikaan vasta joskus 24 viikolla tai sen jälkeen.. Nyt jo melkonen pötsi kannettavaksi. Hirvittää sekin että kuinka tukalaa tulee tästä makoilusta ison vatsan kans..No mä oon tilannukki ison vauvan että jospa sieltä nyt semmonen tulis. Siksi ison jos sattuu syntyyn ennenaikojaan niin on enempi kokoa ja paremmat mahollisuudet selvitä.Toki keuhkojen kypsyys on avainasemassa.

Olipa illusialla pelottava pyörtyminen. Onneksi ei pahemmin käynyt. Hauskaa kun toiset viettää joulujuhlia vasta tammikuussa..toiset on sillon jo ihan täynnä joulua :)

Mulla on ens viikolla äitipoli ja siellä samalla katotaan rakenteet. Haluaisin ehkä tietää kumpi siellä majailee..entäs te muut? Kysyttekö sukupuolta? Me kysyttiin ekan kohdalla. Toisaalta oli tosi kiva tietää mutta toisaalta olishan se aika kiva jännäämisen aihe ihan sinne synnytykseen asti :)

Iltaa taloihin!

Ihan kivat kemut oli, käytiin oikeastaan vaan syömässä ravintolassa (ei omassa), ja harmiteltiin sitten mm ruoan laatua, kyseinen paikka kun ei ole mitenkään gourmeestaan tunnettu, mutta se ainoa vaihtoehto, täällä kun rempataan ja muutetaan melkein kaikkia kaupungin ravintoloita tällä hetkellä. Oli meillä kuitenkin ihan hauskaa :)

Meilläkin on rakenneultra 14.1, mutta täällä ei kerrota mikä sukupuoli on vauvalla, turha edes kysyä. Toisaalta emme halua tietää, mutta aika jännää että muualla kerrotaan, ja täällä sitten jyrkästi ei. Mutta ihan kiva nähdä vaavi uudestaan :) Enemmän hiljaiseloa on ollut liikkumisen suhteen täälläkin pari päivää, ehkä masuasukki kerää voimia potkiakseen kunnolla ensi viikolla.

Aloitin sitten B-vitamiinien syönnin, auttavat kuulemma selkävaivoihin (tai no, lihasvaivoihin), ja ei ole kyllä valittamista tähän mennessä, ainoastaan pientä särkyä havaittavissa. Päänsärkykin putosi puoleen, mistä olen tosi kiitollinen, tuntui välillä siltä että pää halkeaa.

Jeps, nyt kutomaan. Innostuin kutomaan vauvalle takin ja tossuhousut, laitan sitten kuvia kun ovat valmiit. Väriksi päätin vaaleankeltaisen, sopii molemmille :)
Illusia ja BamBam 18+4

Illusia, voi osaisimpa itsekki kutoa. Laita vaan kuvia aikaansaannoksesta. Miten laitat niitä kuvia tänne? Ajattelin että olis kiva laittaa tänne meijän kaikkien masukuvia :) Näkis vähä että millasia pömppöjä sitä muilla on. Miltä kuulostaa muista? Jossain muilla palstoilla se ainaki onnistuu..

Iltoja. Väsyttäs jo kamalasti mutta pakko oli vielä piipahtaa tähän koneelle, kun mieski lähti poikaporukalla johonkin kuppiloimaan.
Ansku: joo, olen itekki miettiny tota että vois laittaa masukuvia. Mutta mitenköhän se onnistuupi täällä... hmmm. Jos joku tietää niin ois kiva :-)
Itestä tuntuu ettei ole maha kasvanu ton alkuturvotuksen jälkeen paljoa yhtään, mutta kaverit innoissaan silittelee ja sanoo että kyllä on. No, riippuu kait katsojan näkökulmasta sitte :-D

Innolla ootellaan että millon alkaapi hyppelyt ja moukerrukset tuntumaan. Ensiraskaudessahan ne ei kovin aikasin tunnu. Ehkä vasta parin viikon päästä?
Tilasin muuten sen AngelSounds koti-dopplerin! Yhdeltä yksityiseltä myyjätlä, netin kautta. Maksoi vain 51e, sisältäen postimaksunkin. Innolla oottelen että millon posti tuo ih! Kun ei liikkeitä tunnu vielä, nii lohdutusta tois se, että kuulee sydänäänet.
Kenellä teistä on jo semmoinen? vai onko kellään? Se on kait ihan toimiva laite. Tosin ei niin tarkka kun neuvoloiden laitteet, mutta moni sillä on saanut stressin pois alussa ennen niitä liikkeiden tuntuja.

Mutta nyt takasi olkkariin ja teeveen ääreen, sitte nukkumaan. Jos uni tulis vaikka. ÖITÄ!

P.s. Kauhee närästys ollut kolme kuukautta jo... :-/ ei oo kivaa. Muilla? Lääkeitäkään ei saa ottaa, ennen Rennie oli mun suosikki siihen vaivaan mutta enään ei se passaa.

miiiba ja Natunen 15+4

Käääk!
Ja olen laittanu viikot väärin. Nythän mennään jo siis 16+4, ei 15.
Laskettuaika saattaapi tietty muuttua rakenneuä:n jälkeen. Neuvolassa kuiteski mennään tolla 16.6, vaikka olen aiemmin tehny laksureissa netissä, niin niissä tulee 19.6... Vaikka siis merkkaiski pitemmän kierron mukaan. Huoh. Tulipa taas.... nyt meen!

Minä täällä vaan kukun hereillä..ei nukuta yhtään.

Miiba, ei kannata todellakaan vielä huolestua vaikka liikkeitä et tunne. Ite tunsin esikoisesta vasta rv22! Että sulla on siihenki monta viikkoa.. En tiiä miksen tuntenu sillon mitään. Eikä kyllä ollu sitä mahaa nimeksikään. Nyt tuntuu ja näkyy jo niin selkeästi että tuntuu vähä hassulta. Mutta niin ne odotukset on erilaisia.

Miksei rennietä voi ottaa? Mulla on ollu tota närästystä ja oon mä sitä vedellyt menemään..Kaveri söi kans sitä ku leipää. Sillä oli ihan hirvee närästys.

taas tulin kurkkiin...

Ansku: Mulla oli kait sitte joku vahvempi Rennie tossa alku syksystä, kun siinä oli maininta että ei raskauden aikana. Hmmm. Pitääpä tarkistaa asia heti maanantaina ja käydä apteekissa kyseleen. On tää närästys vaan niin inhottava vaiva....

Huomenia!

Kiva kun ootte ollu sankoin joukoin liikkeellä ja kuulumisia tullut!

Miiba: mulla ei oo ollu yhtään närästystä,vaikka oksentelu kesti rv 15 saakka.Mutta ei mua oo tainnu muutenkaan elämässäni kun kerran närästää,kai :) Mutta varmasti ilkee vaiva,eiks se oo semmosta polttelua ruokatorvessa?
Noista liikkeitä vielä.Ne kyllä on niin yksilöllisiä.Mulla on istukka edessä ja sanottiin,että menee varmaan pitkään ennenkuin tunnen liikkeet.Ja pah...mulla oli viikkoja varmaan 14-15 kun tunsin jo hipsutukset.neuvolassa sanottiin,että johtuu mun hoikkuudesta varmaan.
Ite kans harkittin dopleria sillon alkuveiheessa,kun olin sellanen ressierkki,että oksat pois...mutta nyt kun tunnen liikkeet,niin oon unohtanut koko asian,mutta varmati hyvä ostos!

Ansku: hei,älä kuule ota ressiä painonnoususta!Kyllähän sitä tulee ihan eri tavalla,kun et voi liikkua paljoakaan.Itelle on vähän toinen ääripää,mikä ei tunnu ollenkaan mukavalta,sillä työn takia meen puolijuoksua sen 8 tuntia aina ja sit kun teen vuorotyötä ja tänäänkin iltaan ja huomenna aamuun,niin ei kerkee maata kun muutaman hassun tunnin siinä välissä...tuntuu tosi rankalle ja oon tällä hetkellä todella väsynyt.illalla nukahdan kun sormia napsauttamalla kun pitkäkseni heitän.Ei siis univaikeuksia täälä!

Illusia: Vitsit,oot ollu ahkera ja jaksanu tehä pienelle nuttuja <3 Ite tykkään tehdä käsitöitä,mutta ne on kyl jääny nyt vallan jo pikäks aikaa.En oikeen osaa kunnolla lukee ohjeita,mut jos joku neuvoo,niin kyllä sit osaan tehä :D

Hei,mitä ootte muuten aatellu...kun siinä äippäpakkauksessahan ei kai oo ihan pieniä vaatteita.Vai muistanko nyt ihan väärin?PItäskö ostella jotain 50 ,56 senttisiä podeja ym.Veikkaan vaan,että meidän vauvasta tuskin mikään hurjan pitkä tulee,siis syntyessään,kun ollaan molemmat aika lyhyitä.Sit jos vauva on 50 cm syntyessään,niin sehän hukkuu noihin äippäpakkauksen pienimpiinkin vaatteisiin?
Ootteko muuten ostellu vielä mitään vauvoillenne?Mää oon toistaseks käyny vaan hiplaa ja kattonu valikoimia.Mutta aattelin rakenneultran jälkeen käydä jotain kivaa ostamassa. =)

No,nyt alko pukkaa sellasta romaania,että huhhei...

Emppu 18+4

Terveisiä täältäkin, jopas olette ahkeroineet. Ollaan oltu kyläilemässä sukulaisissa.
Olen kuulostellut nyt joka ilta hetken, tuntuuko mahassa mitään, mutta mitään ihan varmaksi en voi sanoa. Neuvola onkin ensi viikolla. On se kumma, miten aina pitää olla hiukan varuillaan, että kaikki on hyvin. Miehellekin sanoin, että varmaan kokonaan rento tämän odotuksen kanssa on vasta sitten, kun vauveli on sylissä. Mies vaan sanoi, että älä stressaa, helppohan se on sanoa!
Mulla on myös jouluruokien vuoksi tota närästystä pukannut, mutta Gefiluspiimää olen juonut.
Dopplerista olen lukenut, että niitä saa kotiinkin, mutten aio ostaa. Lisäis vaan stressiä meikäläisellä, jollen kuuliskaan mitään tai osaisi käyttää..
Mitään hankintojakaan en ole vielä tehnyt, hiplaillut vaan bodeja sun muita, varmaankin tarvitsee ostella niitä pieniä kokoja, meidän neitikin oli syntyessään 47 senttiä pitkä :) Isosisko keksi vauvalle uuden nimen, puikula =) Taisi tulla eilisistä perunoista, kun syötiin puikulaperunoita..
Olen myös katsellut vaunuja, kun ei ollut yhtään tietoakaan vaunujen hinnoista ja järkytyin, että nyt esimerkiksi vuoden 2009 Gessleinvaunut (tosi kivalla harmaalla kankaalla) maksoivat 850 euroa....en taida viitsiä maksaa noin paljoa vaunuista, kun tiedän, että niille ei enää käyttöä tule meidän perheessä. Esikoisen vaunut hankittiin markka-aikana, joten olipa taas jm pyörryksissä :)

jm ja puikula 16+2