Kesän 2008 vauvakuumeiset 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinniliini

Vieras
LISTA

Lista
Ansku84 23, mies on, poika-06, heinäkuu-08
Pompukka 31, mies 33, 4 lasta, kesäkuu-08
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
suvipilvipäivikki 30, mies 34, syksy-08
sars76 31, mies 35, syyskuu -07
Eemi 24, mies 24, marraskuu -07
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, heinäkuu-08
Maritsa78 30, mies 32, tyttö -06, heinäkuu-08
Nuusku82 25, mies 25, kesäkuu-08
Santura 25, mies 31, heinä-elo-08
miida 25, mies 28, heinäkuu-08
Tinsula 27, mies 35, kesäkuu-08
Emppu* 25, mies 26, heinäkuu -08

Plussanneet:
antzi 24, mies 28, enkelityttö 06, tyttö 08, heinäkuu -08

JÄNNÄYSLISTA

Eemi: jännäyspäivä 3.8.
Sars76: jännäyspäivä 2.8.
Emppu: jännäyspäivä 30.7
Ansku84: jännäyspäivä 30.7
pompukka jännäyspäivä 11-13.8

Listassa/jännäyslistassa ei varmaan oo vielä kaikkia, joten päivittäkäähän (copy-pastea vaan) arvon leidit! Mut noi oli uusimmat mitä löysin.

Eemi, joo mää tajusin kans ku rupesin miettiin tota. Esikoiselta oli tosiaan aconin 10. En löytäny niitä enään nettikaupasta. Lopetettu niiden valmistus? No siinähän kuitenki menis useempia päiviä ennen ku tulisivat, joten nopeempi keino varmaan odotella niitä menkkoja. Mutta tosiaan toivoa voi vielä olla :) Ihmettelen kyllä miksi oon niin tunteikaskin ollu (ehkä lämpöilyn takia). Eilenki kattelin poikaa, kun selitti ja muovaili niin tosissaan. Tuli ihan kyyneleet silmiin siitä ihanuuden määrästä. Jollain tapaa sekasi ainaki, jos ei raskaana ;D

Pinniliini, kiitos ketjusta!

Kiitti listasta Pinniliini!

Ansku, mulla taitaa kaapissa olla sellainen Early detection(?) -testi, joku apteekin hapa, mutta muistaakseni siinä tarkkuus on se 10. Hintaa oli alta 6 e, ku mä en oo noita pahemmin tilaillut etten tuu himotestaajaks... ;)

Mulla toi tunteellisuus on ihan PMS:kin, eli ennen menkkoja ja pari ekaa vuotopäivää itken kaikesta. Etenkin, jos taas en oo raskaana niin poru pääsee... :( Ja muutenkin jos vaikka nään koskettavan mainoksen (!). Se on jo hiukan säälittävää.

Joo mulla on kans toi pillittäminen myös pms oire. Samoin pikku-raivarit kuuluu asiaan..

Kiitos eemi tiedosta. Viitsisköhän sitä käydä ihan vallan apteekissa..hmm..kattoo nyt.

Juu, toivotaan ettei viikonloppuna tarvis täälläkään pillitellä!

Yks kysymys vielä kehiin tältä päivältä: ketkä tietää/tietääkö joku teidän yrityksestä? Tarkoitan lähinnä heitä, jotka tästä eivät ennen ole maininneet, ainakin Sarsin kanssa on tästä ajatuksia vaihdettu! Jos tietää, niin miten ovat suhtautuneet?

Musta oli vähän ahdistavaa, kun aluksi siitä mainitsi muutamille ystäville ohimennen, niin he utelivat hirveästi... Sitten kun tulosta ei vähään aikaan tullut, kaikki puhe on loppunut. Toisaalta on hyvä ettei sitä sitten itsekään vatvo niin kovasti, mutta toisaalta haluais (joidenkin) ystävien kanssa jakaa tällaisen vaikean ja toisaalta jännittävän ja ihanan asian. Kuitenkin oon kääntynyt pikkuhiljaa itsekin hiljaisuuden puolelle - pettymystä on helpompi kestää yksin miehen kanssa. Ja toisaalta, jos tärppäisi, niin voisi joutua kertomaan raskaudesta jo itselleen liian aikaisin, ja jos menisikin kesken, niin olis kyllä tosi raskasta.

Eli mikä teillä on kertomispolitiikka?

Kohta pääsee töistä kotiin ja koiran kanssa ulkoilemaan, hurraa! :)

Toivottavasti ei tarvii pillitellä, tai ehkä muunlaisten hormonaalisten syiden vuoksi :), ei menkkojen!

Heh, jotenkin luin sun vietin Eemi äsken niin, et tietääkö joku yrityksen sisällä (siis työpaikalla) tästä vauvaprojektista... hihihihihih, ihmettelin aluksi, et mitäköhän Eemi tolla tarkottaa, kunnes sisälukutaitoni taas palasi ;) Mä mainitsin yhdelle ystävälle, et varmaan tässä piakoin vähän harjoitellaan, mut muuten en oo kertonut kellekkään. Ja hän tuskin kyselee, kun heilläkään ei tärppiä ihan helpolla tullut eli varmaan osaa olla kyselemättä. Esikon kanssa ei kerrottu kellekkään ja se olia aika ihanan jännä yhteinen salaisuus, mulla kun on yleensä tapana kailottaa kaikenmaailman omia asioitani muille :) sellainen hölösuu kun olen. Mut siis, ei varmaan sen enempää kertoilla, mä en jaksa selitellä, jos ei sit tärppääkään.

Töissä ei oikeen asiat toimi ja ketuttaa niin vietävästi. Nuhakin pukkaa päälle.. valivalivali... Ukolla on nimpparit, mut aattelin kostoksi olla ilkeä, enkä lahjo ees mansikoilla. Kun ei kerran muistanu mun nimppareita, pah. On tänään aika noitaolo, kaipa ne menkat sieltä tulee, kp 32/31. Viimeksikin tuli aika myöhään, kp 35.

Nyt on ruoskittava itsensä töihin...

Oli niitä herkkiä testejä apteekissa myynnissä tässä taannoin kun jotain sieltä hain,mutta en ostanu.Mulla on täs päivän mittaan särkenyt edelleen mahaa,mutta tosiaan ylämahaa ei alhaalta,mikä vois viitata raskauteen.Vähän tosta navan seudulta myös.Viimeyön paleli hitosti,mutta se varmaan johtu siitä mahasärystä ja oksettavasta olosta.On tää epätietosuus sitten vehkeestä...no,aattelin sitten pe asti odotella,jos sitä ennen ei punasta pöksyissä näy,niin sitten testaan.
Eikö siis plussaa olis voinu vielä näkyä,nyt siis kp 27/28 ??Jotenkin muistan että jotkut ovat jo tällöin saaneet tikkuun plussan.
En oo kelleen kertonut että meillä vauvaa yritetään,mutta en usko että monelle täysin yllätyksenä tämä uutinen tulis.Pari ystävää kyllä tietää,että oon harkinnut täs keväällä et pitäskö vai ei...oon malttanu toistaseks olla kertomatta,mutta jos ei ala muutamaan kk tärppäämään,niin joutuu varmaan heille vähän avautua ja purkaa mieltä...
Mutta nyt takas pihalle :)

PIkaviesti äiskän koneelta: puuh, miten tukkoinen olo: silmät vetistää ja nenä valuu. Eihän tää oo mistään kotoisin.
Äiskä tänään kyseli, et milloinkas me tehdään lapsia, jotta hän vois sitten mummana tulla hoitamaan niitä. En uskaltanut kertoa sille mitään, et yritystä on, mut kun ei tuu, niin ei tuu. Kuis muilla? Tietääkö teidän vanhemmat?

T: Sars, jonka äiti huutaa saunaan. Sinne siis.

Pinniliini: joo, ei mullakaan aina tää artikulaatio oikein näin kirjallisesti toimi. Siis en osaa itseäni selkeästi ilmaista... Juu EN tarkoittanut että yrityksen sisällä, hih. ;)

Emppu, kyllä kai sillä herkällä testillä just vois näkyä, mut jos tarkkuus on se 25 tai jopa 50 niin ei sellaisella kyllä ihan heti näy yhtään mitään. Käykääpä osoitteessa http://metku.net/~pesu/faq.php. Siellä on taulukko, mistä näkee Hcg-arvojen nousun raskauden kuluessa, ja siis näillä ei-herkillä testeillä raskauden voi tämän taulukon mukaan todeta aikaisintaan viikolla 5, ei viikolla 4 kuten herkällä testillä. Tuo on siis PeSun sivu, joten mielestäni aika luotettavaa tietoa.

Eli ehdinpä tuonkin sivuston kaivaa esiin, ei oo siis töissä kauhean kiirettä. :) Tänne omaan maailmaan ei kuulu mitään ihmeellistä, tänään kaverin kanssa terassikahveille ja ehkä vähän shoppaamaan töiden jälkeen... Sitä odotellessa ja viikonlopun tuloa piinailtaessa!

Siis tulkitsin tuota taulukkoa tietysti niin, että luin minimiarvoja. Tietysti joillain voi näkyä ei-herkälläkin testillä jo viikolla 4, mutta sillä ei välttämättä näy kuin vasta viikon päästä (joillain ei ilmeisesti vielä sittenkään). Eli jos testaat aikaisin, hanki herkkä testi! :)

Miks mä aina unohdan mitä mun piti kirjoittaa, täytyy aina lisäillä jälkikäteen!!?! Raivostuttavaa (ehkä teistäkin)!

Sars, mun äiti tietää sikäli, että tietää mitä lääkkeitä syön ja missä tutkimuksissa oon käynyt. Lähinnä siksi, että oon osittain käynyt niissä hänen työpaikallaan... :) Mutta se on kyllä ollut tosi hienotunteinen, ei koskaan kysy muuta kuin tilanteesta sikäli, että miten meni lääkärissä ja toimiiko lääkkeet jne. Ei siis hehkuta mitään että nyt sitten vaan raskaaksi! No korniahan se oliskin. ;) Kyllä mä tiedän että se hinkuaa mummuksi... Mut ei henkilöi tarvettaan muhun, mikä on helpottavaa (mulla myös vanhempi sisko, jolla ei myöskään lapsia, eikä vissiin aio niitä vielä pykätäkään). Mun isä ehkä tietää saman verran, muttei ainakaan enempää, ja se nyt ei kyselis mitään vaikka katto putois niskaan, hah. Onko hiukan juro tyyppi... Ja tietenkään appivanhemmat ei tiedä, ne on sellaisia hölösuita että sais tärpistäkin tietää viimeiseksi jos se kävis!

AAMUJA!

Silmät ristissä kirjoittelen.Meni taas illalla myöhään ukko menossa ja tuli sitten katsottua ohjelmia.

Meillä ei kukaan ole tiennyt yrityksestä.Ei aikaisemmista,eikä nyt tästäkään.Mun vanhemmat on ollu sillä asenteella,että katsovat joskus,mutta päävastuu meillä ja meillä on myös päätäntä valta kaikessa.Eivät tuputa ja jne.Mummo on kyllä sanonu,että jos ei olis vuorotyö eikä töissä ollenkaan niin kahtos useammin noita.

Anoppi on eri juttu!Ei ymmärrä jkos lasta rangaistaan tekosista esim.kotiaresti.
Mainitsi siitä kun tuli toinen lapsi.(olis pitänyt olla pitempi väli.Itsellään vain yksi lapsi)
Neljättä kun aloin odottaan niin sano siitä,että meinasitte sitten vielä tehdä.Tuumasin vain siihen,että emme ole edes varmoja pidämmekö sen.(yllätys raskaus)siihen loppui utelut.Hieman on nyt tässä rauhoittunut vuosien saatossa ja muutaman surullisen perhetapahtuman vuoksi.

Hänen äitinsä muistan hyvin.Ei koskaan pahaa sanaa sanonut,vaikka oli uusi tulokas tulossa.Aina kyseli kiinnostuneena.No ihmisiä on moneksi.

Sitten omaa napaa.Täällä ei tarvitse jännitellä.Pupuilut on ollut tosi vähäisiä taas.Isäntä on ollut aina iltamyöhäsellä menossa ja sitten ei ole jaksanut enää.Plääh!
Miten vaikea voi olla löytää aikaa meille.No oikeestaan toinen kierto menossa yrityksestä.Ukolla vauvakuume vaan kasvaa.Eilen sai tietää,että yksi tuttu odottaa 10lasta!

Täytyy munkin käydä katsomassa tuo linkki.

Ei maar aamukahville ja siivoomaan....

Taitaa muu ketju lomailla aika tehokkaasti... No hyvää lomaa niille, joilla sellaista on (enhän oo katkera, en)!

Pompukka, en kyllä tajuu miten jollain voi olla 10 lasta... Tuntuu tää ensimmäisen saaminenkin niin jumalattoman vaikealta! ;)

Mut muuten, en tiiä oonko nyt jotenkin solahtanut taas liian helposti uskottelemaan itselleni että nyt ois ihan hyvin voinut tärpätä... Äsken selailin kaikkia ihania lastentarvikenettikauppojen sivuja - mikä mua riivaa!? Kertokaa nyt oikeesti vaikka niitä kauhutarinoita synnytyksestä että saan hiukan realismia peliin ja ajattelisin jotain muuta - mitä tahansa - kuin sitä, että olenko vai enkö...

Hyvä, uusi ketju! Edellinen olikin jo aika pitkä. Mulla "ilouutisia" sinäänsä, että nyt taisi tulla täti kylään!! Onko tuo nyt hyvä juttu vai ei, mutta ainakaan ei tarvii jäädä menkkoja odottelemaan kuukausien ajaksi!! Miten voikaan olla niin onnellinen siitä että valkovuodon sijaan olikin tullut jotain punaista!! Tuijottelin sitä pitkän aikaa ja naureskelin itsekseni (joo, pienet on ilot mullakin!!) siis sitä punaista "tahraa" tuijotin :)

Nyt varmaan kp 1! Jos tämä vuoto siis tästä lähtee lisääntymään, nyt ei oo tullut kun vasta aika pientä vuotoa.

Me ei olla kerrottu kellekkään tästä vauvaprojektista! Varmaan oma äiti on se jolle ensin voisin kuvitella kertovani. Tai sitten muutama kaveri.. Mut ei vielä viitsi kertoa, kun ei tiedä kuinka kauan tässä kestää ennen kun tärppää! Miehen äidille ei voisi mainita, koska se menis ihan sekasin ja alkais hössöttämään ihan liikaa. Siltä on tullut vihjailuja jo kauan. Samoin anopin siskolta, joka aina kysyy joko oon jättänyt pillerit pois! Se sanoi joskus että jätä vaan ne pillerit, ei sun tarvii miehelle kertoo mitään. Yksissä sukujuhlissa se toi mun syliin oman lapsenlapsensa (pari kk vanha silloin) ja sanoi jotain että jos nyt saisit vauvakuumeen.. Ihan kun ei mulla ois jo kauan ollut vauvakuume!!
Omat vanhempani olisi varmaan tosi onnellisia meidän vauvauutisista. Jopa mun isä, joka ei paljoa tunteile tai ainakaan puhu tunteistaan. Niillä ei vielä ole lapsenlapsia, tosin kun miehen äidillä on 2 kpl.

Miida, hyvä! Mä tiedän miltä tuntuu... Ku sain ekat menkat lähes 5 kuukauteen niin olin ihan taivaissa: nyt on kaikki mahdollisuudet! Joten eikun uutta putkeen ja vaikka ovista tikuilla metsästämään jos siltä tuntuu! Mikä sulla nyt tuli kierron pituudeks?

Mua vähän häiritsee kanssa se, että ihmiset haluaa aina ymmärtää asian niin, että jos ei lapsia jollain ole, niin ei se niitä ole halunnutkaan/haluamassa. Ei ois voinut mun kohdalla koskaan olla pahemmin väärässä... :( Siitä tulee aina paha mieli. Mutta ylöspäin ja tärppäysonnea!

Lista
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, elo-syyskuu-08

Plussanneet:

JÄNNÄYSLISTA

Eemi: jännäyspäivä 3.8.
Sars76: jännäyspäivä 2.8.
Emppu: jännäyspäivä 30.7
Ansku84: jännäyspäivä 30.7
pompukka jännäyspäivä 11-13.8

Vaihdoin omalle kohdalle aloitusajankohdan elo-syyskuulle =).

Eipä ole se "täti" kurvaillut tänne vieläkään... ottaa päähän tosissaan!! Nyt on odoteltu jo kaksi kuukautta. Mikäs sen kierron pituus sitten olis.. nyt jo joku 60 päivää ;O).

Jotain stressiä näköjään pukkaa kun kamala huuliherpes iski =/. Ei oo tästäkään vaivasta tarvinnu kärsiä ainakaan vuoteen ja nyt on koko ylähuuli kaksinkertainen enkä edes naapureille kehtaa näyttäytyä.

Siivota pitäis silti, en oo pahemmin luuttua jaksanu heilutella lomareissun jälkeen ja kämppä myös sen näköinen.. Ei nämä lämpimät ilmat oikein innosta siivoomaan.

Plussaonnea kaikille!!

Muistanko oikein Aq, et sullakaan ei pillereiden jälkeen oo vuotoa tullut (tyhjennysvuotoa lukuunottamatta)? Vai oliks tässä jotain muuta? Ei jaksa muistaa kaikkia eikä selata, sori... :/

Miidalle onnittelut kaivatusta tädistä,tuo tilanne onkin sitten varmaan se ainoa tilanne kun täti on toivottu ja odotettu ;)

Mitkäs viilikset anskulla??Onko mitän oireita suuntaan tai toiseen?mulla nyt siis kp 28/28...viimeks kierto olikin 29 sitä ennen 27,että tässä puolessä välissä niitä nyt ollaan.Ei oikeen tunnu miltään...aamulla olin ainakin niin kiukkunen,että tätiä enteilee :( Ei taida muu auttaa kun ootella,mitä tapahtuu...

Moikka taas!

Nyt niiiin ketuttaa kaikki! Kävin siis siellä haastattelussa, joka osottautu turhaksi. Olivat jo päättäneet ettei mun heiveröisellä työkokemuksella paljon niille paikoille pyritä, ja kysyivät olisinko kiinnostunu vähän "huonommasta" paikasta ja oisko jopa osa-aikanen mulle ookoo.. Halusivat mut siis töihin, vaikken hakemaani paikkaan kelvannukkaan... Ja tottakai siis asialla oli kaks miestä. ETTÄ MUA V***TTAA nyt kaikki korkea-asemissa (vai mikä se sana ny on) olevat miehet s**tana!!! Ja ihan satavarmasti siinä mun havittelemassa paikassa on mies, jonka alaisena mä siis tuun työskentelemään. Paremman puutteessahan mulle siis oli pakko kelvata se niiden tarjoama paikka. Mut eipähän tarvii nyt sit miettiä taikka potea huonoa omatuntoa lapsihankkeeni takia :P ähäkutit, teen just niinku yleensä panetellaan nuoria työntekijöitä, otan työt vastaan ja saan lapsen. Että on uhmakas olo.

No, tekivätpä mulle palveluksen. Ja just joo, sunnuntaina alko sit menkatki... Olin jo kuvitellu ittelleni kaikkia raskausoireita (huolestuttavan turvonnu olo, itkuisuutta, ärtyisyyttä, väsymystä, viiltäviä ajoittaisia mahakipuja) mut menkkaoireita ne sit kai oliki. Ei kyllä kestäny menkat ku kolme päivää... :O mut mut, se hyvä puoli niissäki nyt oli että tulivat siis kuitenki ja ainaki vielä samalla vanhalla kierrolla...

Eli siis ei niin pahaa etteikö jotain hyvääki.

Vieläki sapettaa ja on paha maku suussa siitä työhaastattelusta...

Sori tää vuodatus!

T: Maailman murjoma Santura jolta ei tunnu mikään koskaan onnistuvan ARGH

Eemi, mulla oli kierron pituus nyt vissiin 38!! Kiitos onnitteluista kaikille! :)
Nyt jään kauhulla ja odotuksella odottamaan millaset menkat nää ekat "luomumenkat" sitten on. Olo on kun teinillä jolla on menkat alkamassa, heh :) Lähinnä pelkään vuodon määrää, jos siitä tulee yhtä runsasta kun nimenomaan teini-iässä oli!

Toivon plussia empulle ja anskulle! Muita tietysti unohtamatta!!

Melkein tekis mieli soittaa miehelle töihin että "mulla on menkat" mutta se varmaan ajattelis että mitä hittoa se sille kuuluu/tai sitä kiinnostaa!! :)

Voi sua Santura, tiedän just tasan miltä susta tuntuu! Jos joskus pääsee haastatteluun sellaista paikkaa varten, joka koulutusta vastaa (on käynyt mulle tasan kerran ja luulen, ettei sinne ollut paljon muita päteviä hakijoita edes), niin sitten sanotaan lähes suoraan, että ei riitä kokemus (tai ammattitaito, tai ikä, tai ihan mikä vaan) että ei me sua kyllä tähän missään nimessä oteta. Mutta että oisitko kiinnostunut tällaisesta paskaduunista sen sijaan?! Että näin. Ja menkat vielä siihen päälle - just ja just voin kuvitella sun raivon! :(

Omaa työkuviota sain sen verran positiivisemmaksi, että pomo järjestää mulle yhden etätyöpäivän viikossa (vähintään) juurikin tuon pitkän päivittäisen työmatkan takia. Eli ehkä saan jotenkuten sitten sen duunin syksyllä handlattua... Tuli paljon parempi fiilis koko työpaikasta, kun ollaan valmiita joustamaan. :)

Juu. Palaan astialle taas huomenna, toivottavasti jännäilijöillä jo silloin jotain kerrottavaa!!

Pikaisesti.. töissä jopa kiirettä...

Onnittelut tädistä miidalle ja Santuralle jaksuja! On se vaan silti niin peestä, kun meitä nuoria naisia kohdellaan kaltoin, prkle! Nyt vaan pää pystyyn, näytä niille!

Empulle bd bd bd bd ! Plussaa enteilee...

Eemille: ei siitä raskaudesta eikä synnytyksestä oikein niitä kauhutarinoita revitä... Ja ite oon ainakin huomannu, et kun se vauvakuume iskee, niin sitä on aika vaikea saada pois ;) Mut onhan niitä kaupunkilegendoja, et paikat repee peppuun asti jne, et nettiin vaan selaamaan, ;).

pompukalle tsemit miehen kellistämiseen!

ON: kp2, eilen alko tuhru, JEEE! Nyt vaan peitot heilumaan, mä oon mesessä! Jännäilyt varmaan 29.8, jos vaan osataan pupuilla oikeeseen aikaan.

t. Pinniliini, jolla maha turpeanan menkoista -ihan sen näkönen kun ois raskaana :)

Lista
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, elokuu-08
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, elo-syyskuu-08

Plussanneet:

Ja nyt se kiire töissä muka oppu, heheheh. Päivitin meidän yrityksenaloittamiskuukauden.

Unohdin edellisessä viestissä peukuttaa Aq.lle, et ne menkat tulis jo kun taidat niitä odotella, joten täältä pesee bd bd bd bd bd, toiv. riitti et saatais täti paikalle!

t. P

Yhteistyössä