**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umayya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on varattu ultra. 22.1. ja miehen kans päädyttiin et otetaan se 4d ultra. Arvasin et se kiinnostaa miestä enemmän kun tavallinen, itseä se ehkä vähän pelottaa ja jänskättää :) Sitten on viikkoja kasassa 21 ja sanoivat ajanvarauksessa että se on vallan bueno aika mennä sinne.

Jeps, nyt alan rauhoittuu ja potemaan tätä päänsärkyä täällä sohvan pohjalla. En mä kyl mitään ole rehkinytkään tai tehnytkään tänään, eipä oikeen ole jaksanut.

sankofa mulla toi kirvely kuuluu "taudin kuvaan" tietyssä vaiheessa ja sama toistuu kipuiluna synnytyksen jälkeen ja sillon se johtuu limakalvojen kuivuudesta. Tulehdusta ei ole, se on jo tarkistettu niin moneen eri kertaan, että tiedän, et siitä ei ole kyse. Kokeiles juoda karpalomehua - se auttaa usein mulla ainakin. Ja veden juominen tarpeeks on tietty tärkeää kanssa

vakuutusta ei varmaan oteta ku vast vauvan synnyttyä, mä luulen, että en ees sais ennen synnytystä sitä. Molemmilla lapsilla kyl on vakuutus ja käyttöä on ollut kun korvalääkärillä on juostu.

caisachu varmaan kannattaa käydä tutustumassa siihen paikkaan. Siis onks siel se käytäntö, että se kätilö joka sua nyt hoitaa, ni hoitaa synnytyksenkin? Jos, niin ehdottomasti kannattaa vaihtaa, se on tärkeää että synnytyksessä on kätilö jonka kans on samalla aaltopituudella!

tuokio jos on sama lääkäri ens kerralla, niin sanot rohkeesti että viimeks kävi tosi kipeetä. Sen sisätutkimuksen voi kyllä tosiaan tehdä täysin kivuttomasti tai sitten ihan muulla lailla, josta itelläkin on kokemusta :$

Millä perusteilla ne kutsuu ihmisiä siihen sokerirasitukseen? Kun ei mulle oo neuvolassa koskaan ees mainittu siitä mitään..

Täälläkin edelleen alapään vaivat jatkuu, tänään soitti äippäpolilta et viime viikon pissanäyte oli sisältäny ihan liikaa valkosoluja mut sit taas viljelyssä mtään ei enää löytynykään ja käski heti tulla antamaan uuden.

Eipä täällä sitten muuta uutta..paitsi että ostin eilen netistä sellaisen iskias-vyön ku välillä ei meinaa päästä edes sohvalta ylös..ja oikea jalka ei meinaa kantaa.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja kleopatra84:
Paljonko se 4D ultra maksaa ja saako sen laskulle? Vai heti siellä käteisenä maksettava?!

luulen että joutuu maksaa siellä. niin oli ainakin vuonna 2006. sillon se maksoi n. 130? mutta nykyään kuulemma 160?. menossa silti. äiti lupas maksaa. :D kiitoksena otan sen mukaan. oli ian innoissaan kun pyysin. :heart:

HS ja nelonen rv 16+0 :o :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Millä perusteilla ne kutsuu ihmisiä siihen sokerirasitukseen? Kun ei mulle oo neuvolassa koskaan ees mainittu siitä mitään..

Mulle sano neuvolasta, et SAATAN joutua jossain vaiheessa käymään, kun BMI ennen raskautta on ollu 25 (24.9 on normaalipainon rajoissa vielä ), niin siksi. Ja toinen syy on se, et jos on ollu aiemmissa raskauksissa sokerit korkeella / heitelly.

VAKUUTUKSISTA, Meillä on tytölle joku sairas / tapaturmavakuutus Ifissä, ja samanlaisen haluan tälle tulokkaallekin. Sitä ei voi kyl raskausaikana ottaa, mut heti syntymän jälkeen, ts. sitten, kunhan vauva on saanu kelakortin ja henkilötunnuksen.

Voi kun teillä on somia massuja, mulla on vaan semmonen kumpu, missä näkyy myös mahamakkarat mukana, eli en taida kehdata laittaa kuvaa tänne...
Sisu ja matkustaja 15+6 :heart:

Mulle kans sano neuvolantäti, että sokerirasitus tehdään sit myöhemmin. Painoindeksi just siinä normaalin rajalla, eli 25 ja se on syy siihen rasituksen tekoon. On kuulemma nykyään aika tiukat nuo ohjeet milloin pitää lähettää siihen.

Kivaa kun sain kohtalotoverin ihan päivälleen Caisachusta. Meillä siis sama laskettu aika. Tähän asti olen ollut ainoa perän pitäjä tuolla listalla. Joku muukin siis saa jännätä sinne ihan loppuun asti. Meillä vielä lisäjännitystä tuo, että mies on syntynyt heti heinäkuun alussa. Saa nähdä saadaanko tuplasynttärit meidän perheeseen.

Barbapörrö ja pätkis 12+1 :heart:

Jeeeee neuvolassa käyty tälle aamua! Ei ollu hb hälyttävästi laskenut mutta saan syyä rautaa jos väsymys jatkuu.. =) Salmiakkia iltaisin käski syödä kun paineet illalla n. 90/50 ja silloin särkee päätä ja huippaa..

Pissi oli puhdas, vaikka epäilinkin että sokeria näkyy kun maha niin kasvanu ja varmaan sikiökin jo nyt liian suuri ja valkuaista et ois jotain pielessä kun turvottaa :laugh: VAINOHARHAINEN :laugh:

No ei ollu hiviä eikä hepatiittia vaikka pelkäsin että nekii jostain oisin vuosia sitten saanu :laugh:

Downin riski oli 1:51 000 eli aika pieni..

Painon pelkäsin nousseen liikaa mutta ei MUKA ollu liikaa noussu.. hmm pari kiloa jo ekalla kolmanneksella.. Esikoista kun odotin niin lähtöpaino oli 48kg ja viimeisillään 59kg ja silti syntyi normaalipainoinen vauva rv 39+4 sectiolla (3395g).
:heart:

Joo nyt on lähtöpainot iiiiihan eri kymmenluvuilla :laugh: Painoindeksin mukaan normaalina vielä =) Saas nähdä paljonko tämän toisen raskauden aikaan paino nousee. Ekan aikaan kun ei saanu mässäillä kun asuin lastenkodissa niin syömisiä tarkkailtiin ja olin 16 vuotias siis..

Huomenna alkaisi viidestoista raskausviikko

Kleo 13+6 :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Paljonko se 4D ultra maksaa ja saako sen laskulle? Vai heti siellä käteisenä maksettava?!

luulen että joutuu maksaa siellä. niin oli ainakin vuonna 2006. sillon se maksoi n. 130? mutta nykyään kuulemma 160?. menossa silti. äiti lupas maksaa. :D kiitoksena otan sen mukaan. oli ian innoissaan kun pyysin. :heart:

Onpas siellä etelässä halpaa, kun meillä täällä terveystalolla maksaa tavan ultra 157? ja 4d on tietysti kalliimpi, puhui jotain alle 200?... eli jippii!
Neuvolassa sanoivat että tuolla tai sitten toisessa paikassa ovat yleensä ultrassa käyneet eikä kuulemma hinnoissa juuri eroja niin en sit lähtenyt niitä hintavertailuja edes laiskuuttani tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Onpas siellä etelässä halpaa, kun meillä täällä terveystalolla maksaa tavan ultra 157? ja 4d on tietysti kalliimpi, puhui jotain alle 200?... eli jippii!
Neuvolassa sanoivat että tuolla tai sitten toisessa paikassa ovat yleensä ultrassa käyneet eikä kuulemma hinnoissa juuri eroja niin en sit lähtenyt niitä hintavertailuja edes laiskuuttani tekemään.

Täällä ainut julkinen, missä 4D ultra tehdään on OYS, ja siellä ei pääse siihen, ellei normaalissa rakenneultrassa löydy jotain hälyyttävää. Tekis mieli kyllä kysyä yksityisiltä hintoja, esim. mehiläisestä, et mitä kustantais, jos kävis... Olis ihan mieletöntä päästä näkee pikkunen niin selvästi massuun. Tosin, oli kyllä rv 11+6 otetussa np-ultrassakin kuvissa jo sivuprofiili selvästi näkyvillä, ja paaaljon selvempi kuva, mitä esikoisen aikaan v. 2003.

Eilen oli ensimmäinen ultra. Puoliso oli mukana matkassa ja meitä molempia jännitti. Tutkija otti huoneeseen sisään ja muitta mutkitta pyysi käymään pitkälleen vuoteelle ja laskemaan housuja. Tutkimus aloitettiin lorauttauttamalla kylmää geeliä mahalle ja ultraäänilaite painettiin mahaa vasten. Sekunnin parin ajan, kun en heti tajunnut näytöltä mitä katselin, kerkesi mielessä käydä, että jos masussa ei olekkaan ketään! Onneksi tutkija löysi maha-asukkimme ja kertoili kaiken olevan kunnossa:)
Viikot vastasiva13+0 ja lasketuksi ajaksi varmentui ( 23.6.09 ) -> Jonka sais etusivulle vaihtaa.
Pituutta pienokaisella oli 72,0 mm ja NT 1,8 mm.

Mapitus 13+1:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
päivitelty on taas listaa.
kamala kun ei ole kerennyt moneen päivään kunnolla lukemaan teidän juttuja niin olen pudonnut ihan kokonaan kärryiltä :o

umayy + siiri 14+2

juu. täältä tippuu nopeesti.

onnea kaikille hyvistä ultrauutisista! :flower:
ja barbapörrö:lle peukutuksia huomiseen ultraan! b=)d

Mapitus Onneksi olkoon! Saatatte saada juhannusvauvan!! =) Tehtiinkö NP-ULTRA siis ulle mahan päältä?! Mulla oli saman kokoinen sikiö mutta tehtiin sisäkautta se ultra..

Kleo 13+6

Kiitos:)
Mahan päältä tekivät tosiaan. Riippuu varmaan laitteen tehoista tehdäänkö päältä vai sisäkautta. Papereissa lukee, et laite oli Voluson E8. Oon kuullut, että Oulussa taitaa olla yleinen käytäntö tuo mahan päältä ultraus...
Kävin äsken kiikuttamassa pissanäytteetkin tk:seen ja nyt saakin olla loppupäivän ihan omissa hommissa, kun vapaapäivä tässä:)
Oletteko jo töissä kertoneet raskaudesta? Mulla ois tarkotus kertoa ehkä joulun jälkeen esimiehelle. Työkavereille saatan jo hihkasta, kun ennen joulua niitä kuitenkin näen;)

kiitos päivityksestä umayya! miulla on vielä yks päivitys... tänään on synttärit, eli 29v. on nyt sit tullut täyteen :)

onneks tää palsta on olemassa tai muuten olisin ihan hukassa! tähän astiset kaks visiittiä on ollut niin lyhyitä ja ilman selityksiä, että ilman teitä ja internettiä yleensäkin olisin kyllä ihan pihalla enkä tietäisi missä mennään. kiva tietää aina noin suunnilleen millain teillä siellä kotomaassa noi kaikki ultrat yms menee ja sit vertailla et täällä tapahtuu noin suunnilleen samat jutut.

sankofa, aloe vera uute auttaa moneen vaivaan, kuten esim närästykseen. alotin sen ottamisen hiivatulehduksen taltuttamiseen ja kas kummaa, närästys loppui siihen paikkaan ja ummetuksesta ei tietoakaan, melkeistä vois sanoa että päinvastoin. hiiva tosin uhkailee edelleenkin tulollaan... :laugh: toisaalta, eipä se ole iskenyt kunnolla päällekkään joten kait se aloe vera jotain on auttanut! :p

barbapörrö, joo, me ollaan peränpitäjinä listassa, kiva että on seuraa :)

Ninniliina kiitos vinkistä. meen täällä omaan terveyskeskukseen ja synnytyssairaala henkilökuntineen olis sit eri. miulla on visiittejä myös sairaalaan, mut olen ymmärtänyt et se on tuurista kiinni sattuuko synnytykseen tuttu vai vieras henkilökunta... oon kuullu kans ettei ne aina edes päästä katsastamaan synnytysosastoa ennenkun tosi on kyseessä. :| ja ottaen huomioon Espanjan episotomia-luvut ja muut "normaalit" synnytystoimenpiteet, joista osa on todellakin suositusten ulkopuolella, minuu ei ollenkaan huvittais riskeerata tässä mielessä. synnytys kotona on riski, mut lähin sairaala on 10min päässä ja eiköhän ammattitaitoinen kätilö osaa sanoa riittävän ajoissa millon on lähettävä jos ongelmia alkaa ilmaantua. toinen vaihtoehto minulle olisi olla kotona mahdollisimman pitkään oman kätilön kanssa ja mennä sen (ja miehen!) kanssa sairaalan ihan vaan synnyttämään.

kyssäri: pelottaako ketään muuta ettei sairaalassa kuunnella tai oteta omaa mielipidettä huomioon? täällä kuulee mitä hirveimpiä kauhutarinoita ja kaikki tyytyväiset on niitä jotka kiltisti on alistunu kaikenmaailman letkuihin, tippoihin, epiduraaliin ja episotomiaan. ei sillä että siinä mitään väärää olisi, mutta se vain ei ole miun juttu! :|

:xmas: caisachu 12+

Heippa pitkästi aikaa! En tiedä muistaako mua kukaan, mutta viimeksi tässä ketjussa toin niin huonoja uutisia, että ajattelin tuoda hieman parempia, kun sellaisia saan! Eli KM oli 10/08 (myös 07/10) ja nyt ollaan uudestaan raskaana, rv nyt neljä eli lähtöruudussa taas... Tsemppiä teille kaikille ja edelleen hyvää jatkoa ja joulunodotusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Lymypiilo:
Heippa pitkästi aikaa! En tiedä muistaako mua kukaan, mutta viimeksi tässä ketjussa toin niin huonoja uutisia, että ajattelin tuoda hieman parempia, kun sellaisia saan! Eli KM oli 10/08 (myös 07/10) ja nyt ollaan uudestaan raskaana, rv nyt neljä eli lähtöruudussa taas... Tsemppiä teille kaikille ja edelleen hyvää jatkoa ja joulunodotusta!

:hug: Lämpimät, varovaiset onnittelut :flower: Ja oikein paljon tarrasukkia mukaan pienelle! Mukavaa joulunaikaa!

Kokeillaas onnistuinko liittämään uuden masukuvan(otettu rv 15+6),odotusmasua ei juurikaan vielä näy.

Tänään onkin jo rv 16+1,olo on hyvä,koulustressi loppui kuin seinään,jännitin taas näytön arvosanoja ja sain 2 krt kiitettävät ja yhden joko hyvän tai kiitettävän =) Joten turha on stressata,kunhan nyt läpi pääsee niin hyvillä mielillä oon.Sit kun babynen syntyy on ihanaa olla vaan.

A-Mam ja Mimmi

Heipä hei!
Tää kone temppuilee,niin ei ole päässyt paljon kirjoittelemaan :kieh:
Tammikuussa sitten uuden ostoon =)

Lissuli-81 Ole onnellinen,ettei sun painos nouse,toisin kuin täällä :|
Siitä dopplerista,se on tismalleen samanlainen kuin entinen :laugh: :snotty: Tulee ennen joulua mulle,onneksi :D
Tosin on toi naapero tainnut möyrytä masussa,mut minkäs mä itselleni voin kun tulee hermoiltua mistä sattuu :snotty:

tuokio mä olisin varmaan mätkäissyt sitä mieslääkäriä turpaan :laugh:
Jos noin kovaa mua käsittelisi :/

Heidi-Maria tervetuloa mukaan :wave:

caicachu onnittelut syntymäpäivän johdosta :flower:

Raffel onnittelut hyvin menneestä ultrasta :heart:

Ja Lymypiilolle paljon vauvaliimaa :hug: :heart:

Tosta np-ultrasta vieä,mulle se tehtiin sekä sisä- ja ulkokautta,tovin sai kätilö vauvaa etsiä,kun mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja naapero oli justiinsa silloin unilla :heart:

Eipä tässä tällä kertaa muuta,kohta salkkareita katsomaan :wave:

bad virgin ja naapero 16+3

Alkuperäinen kirjoittaja caisachu:
kyssäri: pelottaako ketään muuta ettei sairaalassa kuunnella tai oteta omaa mielipidettä huomioon? täällä kuulee mitä hirveimpiä kauhutarinoita ja kaikki tyytyväiset on niitä jotka kiltisti on alistunu kaikenmaailman letkuihin, tippoihin, epiduraaliin ja episotomiaan. ei sillä että siinä mitään väärää olisi, mutta se vain ei ole miun juttu! :|

:xmas: caisachu 12+

Mua pelotti ekan kohdalla,. Olin niin ajatellu etten halua epiduraalia tms. ja muutenkin oli selvä 'suunnitelma' miten kaiken haluan menevän... No, kaikki ei mennyt niinkuin ajattelin - ja henkilökunta olisi toiminut myös toiveideni mukaan (ei epiduraalia tms.) mutta pyysin niitä sanomaan mikä on tilanteessa järkevintä - ja olen onnellinen siitä :) Ainakin KOKSissa yhteistyö tuntui toimivan, ainakin sen henkilökunnan kanssa jotka oli synnytyksessäni!

Bad Virgin:Mul ei oo yleensäkään odotusaikana iso masu

Yleensä rv 25 maissa alkaa odotus näkyä muillekin (liitin kuvan edellisestä odotuksesta rv 25+1),
huvittavinta on et mul on eteenpäin kallistunut kohtu,ja odotuksen luulisi näkyvän jo varhaisessa vaiheessa,mut en tiedä miksei niin käy.Kiloja oon kerryttänyt nyt 2,5kg, kilon verran laihduin stressatessa koulusta.

Ja mä kerrytän kilot 4-20 viikoilla,siitä eteenpäin paino ei nouse yleensä kuin puolisen kiloa loppuun asti.

A-Mam ja Mimmi

En oo muuten tuntenut tänään liikkeitä :/ Täytyykin kuunnella illalla dopplerilla et kaikki on kunnossa :ashamed:

Yhteistyössä