Moi kaikille! Mullekin käy, että jatketaan tässä ketjussa tai siirrytään suljetumpaan piiriin. Ehdotuksia?
Tässä alla ovat ne viestit sieltä Kesähelmet 2010 ketjusta.
---
Alkoi vanha ketju oleen jo sen verran mittava,joten alotetaan uusi ketju

Täällä voidaan ihan suhtkot ok.Harjotus supisteluja meinaa olla aika paljon ja välillä meinaa lantiota ja tuolt ihan alhaalta kolottaa ikävästi...Vauva on erittäin vauhdikas,on ilmeisesti kääntynyt pää alas päin,kun potkut tulee aika mukavasti kylkiin

En oo ehtinny kirjotteleen palstalle aikoihin,mutta välillä lukenu kyllä.Vauvan vaatteita ja 2 pienen pientä tuttia ostanu jo heh

Ihanaa,olisi jo kesäkuu!!!Laittakee joku fiksumpi ja ahkerampi listaa meist kesähelmien odottajista tähän
wimpula rv 26+1
---
Mulla tuntuu potkut yleensä alhaalla. Tuntuu, että vauva pyörii massussa tosi paljon. Joskus kun selällään makaa puserokin heiluu kun vauva liikkuu.

))
Olo on ok. Selkä tulee kyllä jo istuessa tosi helposti kipeäksi ja joskus vihloo noissa nivusissa. Iltaisin on nivusissa paineen tunnetta. Oon kyllä ottanut viime viikot jo iisisti eli en rehti liikoja. Teen ne mitä jaksan ja hyvällä omallatunnolla jätän liiat työt myöhemmäksi tai delegoin ne miehelle.
Huomenna heti aamusta lääkärineuvola. Kattoo varmaan kohdunsuun. Kävin kyllä viime sunnuntaina mahataudin takia päivystyksissä ja tekivät sielläkin sisätutkimuksen kaiken varalta. Paikat oli ok ja kiinni.
Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille kesävauvaa odottaville!
Catríina ja pikkukakkoskultanen rv 26+3
---
mukaan kanssa
hei,mukaan tekisi mieli tulla,mutta onko intoa tehdä jotain suljeutumpaa piiriä? viestit jää elleihin vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Joskus olen ketjua selannut, ja nyt olisi mukavaa alkaa kirjoittelemaankin, mutta joku suljetumpi piiri kiinnostaisi, ideoita onko kenelläkään?
joanna123
---
Ja nyt vielä uusimpia kuulumisia.
Ekaakertaako?: Ihana kuulla, että teillä oli onnistunut ja ihana loma Roomassa. Aivan mahtava kaupunki se kyllä on. Tekis mieli uudestaan. Viime kesällä arvottiin, että lähdetäänkö sinne vai Wieniin, ja Wieniin sitten mentiin. Oon käynyt Roomassa noin 10 vuotta sitten sinkkuaikoinani.
Noista raskausajan vaivoista. Mä oon sitä mieltä, että saikulle jos ei jaksa. Vauva on nyt tärkeintä ja ei tosiaan kannata itseään rasittaa liikaa. Kotona röhnötän reilusti sohvalla aina kun siihen on tilaisuus. Ja jos tosiaan tuntuu, että ruokaa ei jaksa laittaa tai siivota yms niin jätän siivoukset myöhempään ajankohtaan ja laitan "pikaruokaa". Saikkua vaan hakemaan, jos siltä tuntuu. Siihen on oikeus, jos/kun kroppa sitä vaatii.
Kävin tänä aamuna lääkärineuvolassa. Kaikki siellä oli hyvin. Vauva potki kovasti, vauvan liikkeet ++ ja syke 143. Hb oli noussut 110:stä 122:een ja painoa oli tullut vajaa pari kiloa kuukaudessa. Nyt yhteensä kuutisen kiloa. Vielä saa kuulemma kuusikin kiloa tulla. Viime päivinä oon kyllä syönyt ihan mitä sattuu: sipsejä, karkkia, suklaata yms.
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni. Pissa ja verenpaine ok. Sf-mitta 24 eli keskikäyrällä mennään. Esitietolomakkeet palautettiin, nimiehdotukset ja alustavat toivomukset synnärille siinä mukana eli laitoin seuraavat: amme, epiduraali/spinaali?, ilokaasu ja perhehuone (jos sellainen sattuu vapaana olemaan). Vauvan nimestä päästiin kyllä hienosti yhteisymmärrykseen.
Seuraava neuvola on sitten vasta pääsiäisen jälkeen.
Aurinkoista maaliskuuta kaikille!
Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 26+5