Itse ajattelen, että vauvavuosi on tarpeeksi rankka ja jokaisella on oikeus tehdä itselleen toimivat ratkaisut imetysten, vieressä nukkumisten, luomuruokien, kestovaippojen suhteen. Eiköhän olennaisinta, että vauva saa rakkautta, ravintoa, unta ja puhtautta. Kyllä me äidit itse itsemme syyllistämme.
Mä olen imettänyt molemmat lapset yli vuoden ikään. Esikoiselle yritimme väen vängällä totuttaa pulloon rintaruokinnan ohella. Alkuun menikin ihan mukavasti, mutta kuukauden ikäisenä teki totaalisen pullolakon. Tuntui turhalta huudattaa toista, kun tissitkin oli saatavilla, itkuisen vauvan vuoksi tunsin samoi kuin dynamite tunsin onnistuvani edes jossain. Kuopuksta en edes yrittänyt opettaa pullolle.
Meidän neidit eivät ole suostuneet juomaan korviketta myöskään mukista. Lehmänmaito meni heti, kun sitä annettiin. Ilmeisesti korvikkeen maku vain oli niin vieras.
Imetys on myös erinomainen laihdustuskeino. Innolla odotan aikaa, jolloin voi syödä suklaata surutta.

Mulla paino on alhaisin imetyksen aikana.
Mutta siis jokainen tekee omat päätöksensä sen mukaisesti, miten parhaalta tuntuu. Ttkimustuloksethan imetyksen ja korvikkeen hyödyistä ja haitoista ovat melko ristiriitaiset, joten kumpikaan ei varmasti vauvan terveyden kannalta ole olennaisesti parempi vaihtoehto.
Elselli19+3