Täällä ilmoittautuu myös odottaja, joka kuuluu joko kesä- tai tulevaan heinäkuun ryhmään. Omien laskujen mukaan laskettu aika kuukautisista on kesäkuun viimeisellä viikolla. Mutta koska kuukautiset ovat olleet epäsäännölliset ja uskon tietäväni ovulaatiopäivän (tunnen ovulaation), niin luulen, että olen ollut raskaana vasta 3 ja puoli viikkoa, kuukautisten mukaan kylläkin jo 6+3. Joka tapauksessa, tulin nyt kirjoittelemaan ja odottelemaan kanssanne.
Odotan ensimmäistä lastani, ja ajatukset vaan myllertää päässä. Pääosin olen aivan äärettömän onnellinen uudesta elämästä, joka kellottelee vatsassani, vaikkakin vielä aivan pikkiriikkisenä. En ole koskaan ollut oikein suunnittelija, mutta minulla on suurimmaksi osaksi ajasta vahva usko, että kaikki tuppaa menemään hyvin, niin ajattelen myös tämän raskauden kohdalla.
Joinakin hetkinä tunnen kuitenkin myös aivan uskomatonta luopumisen tuskaa; rakas harrastus matkailu ei ole koskaan samanlaista kuin tulevaisuudessa lapsen tai lasten kanssa.. Ja minä todella pidän työstäni, ja kesäkuun laskettu aika on työn kannalta huonoin mahdollinen aika ryhtyä monistautumaan ja jäädä äitiyslomalle. Tuntuu hurjalta, että pitäisi olla pois töistä yli vuosi, kun yleensä en ole juurikaan edes pitänyt lomia. Ja entä jos kaikki ei menekään hyvin? Ja sitten kun pienen hormonien vahvistaman ylilatauksen kanssa ajattelen näitä ja vetistelen, niin tulee paha mieli vielä siitäkin, ettei voi ottaa puolta lasia punaviiniä, joka on mielestäni maailman paras lääke murheeseen. Voi mua!

Mutta kuten sanottu, suurimmaksi osaksi ajasta vain kuljen ympäriinsä hölmö hymy huulilla ja olen onnellinen raskaudestani. Mies on aivan ihana, se kuuntelee vollotukseni ja epäilykseni ja pelkoni ja sanoo sitten, että kaikki menee niin hyvin.
Fyysisesti olo on todella hyvä.. vielä..? Pieniä ällötyskohtauksia on ollut, mutta ne menee nopeasti ohi ja liittyy aina ruokaan; sipsipussi - yöks, kalamureke - yök, juusto - yyh. Vastaavasti osa ruoista on todella pop, etenkin kylmä ja raikas. Ja ei, en puhu siideristä, vaan viinirypäleistä, tomaatista, salaatista, kurkusta ja kylmästä vedestä. Olen aina syönyt aika terveellisesti, joten sinällään mitään tarvetta "ruokaremontille" ei ole, mutta jos hedelmät maistuu paremmin kuin sipsi, niin hyvä niin. Nyt tekee mieli pasta bolognesea.. kummallista.
Oho, tulipa tästä kirje. Piti vielä kertoa, että en asu Suomessa. Olemme lähdössä miehen kanssa reissuun, joten sain ensimmäisen neuvola-ajan vasta joulukuun ekalle viikolle. Jänskää.
Tsemppiä kaikille kesävauvan odottajille! Ensikertalaisena on jotenkin kauhea tarve ruotia raskaudessa kaikenlaista, teille kolmatta odottavillehan tämä on jo tuttua puuhaa.