KESÄKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, se luultavasti on.... Eli eilen terkkarilla ja siellä halusin tehdä testin uudestaan (minkä ihmeen vuoksi?) no testi näyttää selvää negaa ja nyt aamupissistä myös. Eli jotain sit tapahtui ja clearblue digitalin näyttö "raskaana 1-2" vaihtui "ei raskaana". Tekis mieli haastaa oikeuteen koko lafka =) Mut näin meillä. Eli poistun tältä näyttämöltä tuonne haaveilijoihin takaisin. Tsemppiä teille!

Voi kurjuus, Emmastiina, kyllä se vielä tärppää. Mulla on tänään ollut todella pientä ruskeaa vuotoa ja olen tietysti kauhusta kankeana, että mitä tapahtuu. Googlailut auttaa ja pahentaa tilannetta, kun vuorotellen luen rauhoitteluja siitä, miten se on aivan normaalia ja heti perään kauhutarinaa keskenmenosta, joka alkoi juuri ruskealla vuodolla. Pitää toivoa, että tämä on nyt sitä aivan normaalia vuotoa.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Hurjilta kuulostaa oireet. Toivottavasti pahoinvointi loppuu pian.

t. Hile

Aika hurja homma, Emmastiina! Oisko sulle sitten tullut varhainen keskenmeno tai jotain? Onko kuukautiset kuitenkin pysyneet poissa? Kummallista..

Ja toivottavasti Hileen vuoto tosiaan on harmitonta, niin kun se vissiin yleensä on. Mun sisko oli vuotanut ihan runsaasti pitkän aikaakin, mutta vauvalle ei harmia. Tosin voi olla, että olisi ollut kaksoset tulossa ja toinen mennyt kesken.. Noista ei aina tiedä.

Tänne kuuluu ihan ok, huono olo on koko ajan edelleen ja ajoittain tosi kauheaa, varsinkin kun pitää ajatella tai tehdä ruokaa (mies tosin on pääsääntöisesti joutunut tekemään sen nyt). Eilen oksensin viimeksi. Muuten on vointi ihan suht hyvä, vaikka kunto ihan maassa. Suihkussa käyminen saattaa olla ihan hengästyttävä kokemus.. Mutta parempaan päin. :)

Yritin tuossa etsiä äitiysvaatteita, mutta en tiedä mihin olen ne piilottanut. Pari löysin ja yhdet farkut otan varmaan heti käyttöön, omat farkut ahdistaa jo kaikki, kun maha on jo tommonen pieni pömppö, etenkin iltaisin on kovasti turvotusta vatsan seudulla.

Hankin nyt monivitamiinia + B6:ta, kun meinaa olla aika yksipuolista tää ravinto, ja B6 SAATTAA auttaa pahoinvointiin ja alakuloisuuteen.

Mitäs kuuluu muille?

Heippa!

Eilen eka neuvola. Eipä mitään ihmeitä ollu, mut ensviikolla taas uudestaan ku neuvolalääkäri haluu nähä pahoinvoinnin takia. Eli sairasloma jatkuu. Siis olenks mää ainoo täällä joka voi päivittäin huonosti ja on saikulla?
Emmastiinan juttu oli kurja. Todennäkösesti ollu km melko varhasessa vaiheessa. Uudestaan vaan yrittämään!
Ei semmonen pieni rusehtava vuoto välttämättä merkitse mitään. Monellakin olen kuullut olleen semmosta.
Multa on kyä ihan veto pois. Mä en jaksa ees kirjottaa ja muksut riehuu ja tappelee.

Ahti, mä ainakin ymmärrän sua tosi hyvin. Itse en ole oksentanut tuossa määrissä, mutta toissapäivänä 2x, eilen kerran, tänään selvinnyt ilman.. Huono olo on oikeastaan koko ajan ja välillä ahistaa armottomasti, kun tuntuu, että aikakin menee niin hitaasti. Tänään "päätin", että olen reipas, ja jaksoinkin jopa vaihtaa lakanat ym. Mä olen vaan satunnaisesti töissä, joten siksi en ole joutunut sairaslomaa hakemaan. Tällä hetkellä teen pääsääntöisesti kotona tietokoneella hommia, ja siitä luinkinettä se voi lisätä huonoa oloa. Tänään kun olen ollut lasten kanssa kotona ja puuhaillut kaikkea, on jotenkin ollut helpompaa. Mutta kuulostaa kovin tutulta tuo, että lapset riehuu ja iteltä ihan mehut lopussa. :( Nyt on onneksi väsymys helpottanut ainakin vähän. Ite oon tässä elätellyt toiveita että jos olisinkin 1kk edellä tässä raskaudessa, kun kaikki tää alkoi niin armottoman aikaisin ja mahakin on jo aika pallo. Se tarkoittais siis sitä, että yhet menkat olis tullut raskauden aikana ja sitä taas on hankala uskoa.. Eikä tällästä sais oikeen aatellakaan, pettyy vaan. :P

Hyvää viikonloppua kaikille!

piipii 7+1

Kiitos piipii myötätunnosta. Mullakin maha on turvonnu pallo vaikka sinne ei evästä jääkään paljon päivän aikana turvottamaan. Mut tällänen pallo mää olen aikasemmissakin raskauksissa ollu. Paino on vähän tippunu. Yritän syödä koko ajan vaikka etoo pelkkä ajatuskin ja aina kaikesta syömisestä oksennan osan pois. Jää ainekin jotain mahaan. Mites muilla painon puolella noussut vai laskenut?

Olen muuten maanantaina menossa iltapäivällä ultraan ihan omakustantaisesti. Saapi nähä mitä siellä on ja onko kaikki hyvin.

Misäs kaikki muut on? Kirjotelkaa kuulumisia!

Ahti 8+2

Minäkin ajattelin ilmoittautua tähän ketjuun.
Odotan esikoista ja olen jo 33 v. Tilanteeni johtuu siitä, että minulle sanottiin vuosia, etten voi koskaan tulla raskaaksi mutta tässä sitä nyt ollaan =)
Kävin aikoinaan lapsettomuushoidotkin läpi ja tuloksena oli yksi raskaus joka meni kesken.

Eilen oli taasen ultra ja viikkoja kasassa tasan 8 =) LA siis 16.6. Oman laskuni mukaan. Oli ihanaa nähdä ultrassa miten pieni sydän löi kovaa tahtia =) Olen niin niin onnellinen.

Pahoinvointia on. Pää pöntössä päivittäin mutta mitään ei tule. Yökkäilen kovasti ja se onneksi helpottaa oloa. Väsymys on kyllä kova.
Mieheni ei vain väsymystäni ymmärrä mitenkään. Hän ei vain omien sanojensa mukaan käsitä miksi en suostu lähtee tansseihin tai yleensäkään mihinkään. Olen kuulemma lopettanut elämisen ja kukaan muu raskaana oleva ei käyttäydy kuten minä. Noh.. tästä minä sitten riemastuneena huudan ja raivoan miehelleni... ihanaa.. siis niin ihanaa.

No niin.. hienoa.. tuli sitten kerrottua pikku perheriidatkin tässä samalla =) Mutta kylläpäs helpotti =D

Täällä yksi ketjulainen joka on "kuoleman kielissä" olonsa kanssa ja näin ollen en ole tietokoneellakaan ollut lainkaan. Olen siis nyt ollu viikon sairaslomalla ja olo on koko ajan hirveä. Kaikki päivät ovat etovan olon vuoksi raskaita mutta oksentamisen suhteen vaihtelee. Lauantai oli erittäin kamala, oksensin aivan kaiken päivän aikana eli oksennus kertoja tuli viisi. Terveydenhoitajalla olen käynyt kahteen otteeseen ja lääkärillä kerran. Verenpaineet matalat, johtunee tietenkin heikosta olosta kun mikään ei pysy sisällä. Tällä hetkellä sairasloma keskiviikkoon asti mutta jos tilanne sama niin torstaina sitten taas lääkärille. En kyllä soisi kenellekään moista oloa. Kaikille oikein hyvää vointia ja toivotaan että pahoinvoivat pääsee olostaan mahdollisimman pian eroon.

Sama juttu, kärsin nyt aivan järkyttävästä pahoinvoinnista. Olen silti sinnitellyt töissä, juoksen oksentamassa :( Olin just viikon työmatkalla ja oli he--ttiä. Viikonlopun vain makasin ja se helpotti, nyt tämä aamu onkin ollut vähän parempi. Jospa tää kohta helpottaisi!!!

Kävin varhaisultrassa (nyt rv 8+3) ja mulle lääkäri antoi reseptin pahoinvointilääkkeeseen, mutta en ole vielä halunnut aloittaa sitä. Jos ei olo kohta parane, niin pakko on kokeilla. Mutta jaksan tän, kun psyykkaan itseäni, että mitä pahempi olo, sen paremmin vauva voi ja kasvaa. Toivotaan niin!

Joo ja ei meilläkään mies nyt ymmärrä. Vaikeetahan tätä oloa on kenellekään kuvailla, on sen verran kamala. Mun pojat ovat olleet ihania, vaikka eivät vielä tiedäkkään miksi äiti oksentaa... Silittelevät, tuovat vilttiä sohvalla jne. :)

Tsempit meille kaikille, kyllä tää etomus joskus loppuu!!!

Moi!
Eilen kävin ultrassa ja siellä näky kaikki olevan ihan ok. Tänään taas omalle lääkärille tän ihanan olon takia. Toivon et loppuis pian. Ihan veto pois. Oksennusmäärät on vähentyny kun oon oppinu varomaan ja syömään sit iltapäivällä kun parempi olo jokusen tunnin.
Tsemppiä kaikille! Kyllä se siitä.

Hei ja tervetuloa Sanya!

Mulla on neuvola vasta ens viikolla, mutta yritän vielä jos saisin sen siirrettyä (en tosin mihinkään kauas..) kun olisikin menoa silloin. En malttaisi odottaa, että saisin tietää onko kaikki hyvin, eli vauva ylipäätään mahassa. :) Oli tässä yks päivä inhottavia kipuja mahassa toispuoleisesti, mikä sai epäilemään kohdunulkoista raskautta, mutta kun niitä nyt ei enempää ole ollut niin en ole huolehtinut.. Oksentelu jatkuu, nyt 1,5 viikon ajan oon oksentanut päivittäin, 1-2 kertaa/pvä, mutta välillä on kuitenkin ollut ihan reippaitakin päiviä.

Mites, oletteko kertoneet vauvauutisia jo lähipiiriin? Mä olen kertonut omalle äidille ja siskolle, nyt laitettiin isoisille meneviin kortteihin toivotukseksi "...ja kolmas, joka tulee kesällä." :)

Parempia oloja kaikille koko sydämestään toivottelee piipii (tänään 8 rv täynnä)

Ainiin ja se piti lisätä, että mulla on ollut aikailkeitä alaselkäkipuja, jotka säteilee toiseen pakaraan niin, että käveleminen on vaikeaa. Tää iskee siis aina välillä. Samaa oli edellisessä raskaudessa, mutta muistaakseni vasta myöhemmin. Mutta taitaa olla niin, että mitä useampi raskaus takana, sitä aiemmin tulee kaikki krempat...

Hei,

Täällä on aika kurja tilanne, sillä olen ollut lomalla ja ruskea vuoto on jatkunut, kunnes se pari päivää sitten muuttui kunnon kuukautismaiseksi verivuodoksi. Kävin lääkärissä ja siellä tehtiin raskaustesti joka oli positiivinen. Sitten kysyi, että onko kipuja vuodon yhteydessä ja koska ei ole, ei tarkempiin tutkimuksiin ohjattu. Palaan ylihuomenna kotimaahan ja menen toki heti lääkäriin. Huoli on kova, eikä loma oikein lomalta tunnu.

Hurjalta kuulostaa pahoinvointinne. Tsemppiä kaikille! Onneksi pahoinvoinnin pitäisi olla jo loppumaan päin pian, vai kuinka? Ainakin niin voi toivoa..

T. Hile

Heippa!

voi että tänne on tullu kurjiakin uutisia tässä välissä.. :( Voimia emmastiinalle ja hilelle!! Toivotaan nyt hilellekin että ei olisi mitään kurjempaa, siskollani oli kans aikoinaan ollut ihan kirkkaanpunaista vuotoa mutta ei sitten ollutkaa mitään vakavaa..

Mitäs tytöille kuuluu? aika hiljaista ollut nyt täällä, onko kaikilla niin huono ja vetämätön olo että kukaan ei jaksa kirjoitella? :)
Joko kaikki on käynyt ekassa neuvolassa? pitäisikö tehdä jonkinlaista listaa johon laittaa laskettua aikaa ym.

Itsellä on onneksi pahoinvointi jo väistynyt ja alkaa vähitellen olo "normalisoitumaan", paitsi väsymys vaivaa kyllä aivan joka ikinen päivä, hemppakin on jo niin alhaalla että varmaan tulee rautakuuri päälle. Tänään on taas neuvola, meinaa jotenki pikkusen jännitää, koska oireet tosiaan nii vähäisiä että välillä pelottaa että onko siellä salamatkustajalla kaikki ok.

Mutta tämmöinen pikainen päivitys tällä kertaa, kirjoitelkaa kuulumisa ja voikaa hyvin,

Ihanaa pakkaspäivää kaikille! =)

Toivottelee mörri

Heippa!

On aika hiljasta ollut täällä.. Tulkaa nyt kertomaan kuulumisia, vaikka ne ei niin positiivisia oliskaan.. Mulla oli tänään eka neuvola (8+5) ja sain ajan ekaan ultraan joulukuun alkupuolelle. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, joten varmistus vauvan olemassaololle jää siihen ultraan. Vaikka ei kai tämmöstä pahaa oloa olis, jos ei kaikki olisi hyvin.. Täällä oksennellaan päivittäin, 1-2 kertaa, selkä on ajoittain tosi kipeä ja nyt alkanut myös närästämään. Siihen ei oikein renniet auta, ja eilen sai närästys mut oksentamaan..

Listaa voisi laittaa.. mitäs siihen kirjoitetaan? :) Mulla on laskettu aika neuvolan mukaan nyt 21.6.

Heippa!

Täällä sairasloma jatkuu. Esikon kans ollu murheita ja sairaalassakin oltiin seurannassa yks päivä, mut ensviikolla mennään jatkotutkimuksiin.
Joulua vartoillaan ja valmistellaan poikien kanssa ja mies luvannu, et ens viikonloppuna meillä vietetään pikkujoulua lasten kans. (Mä voin oksentaa vaikka tortuntäytteet :) )
Mulla on ensviikolla eka neuvolalääkärin tutkimus ja sillon varmaan taas yritetään ekan kerran kuunnella sykkeet, mutta tuskimpa ne viä kuuluu. Mulla on molemmilla kerroilla ollu istukka tiellä.
Ai niin. Mun laskettuaika on 14.6, mut tarkennellaan niitä sit np-ultrien jälkeen.

Vointeja kaikille!

Heippa!

Voi ahti, toivottavasti teidän esikolla on kaikki hyvin! Äitiys on kyllä yhtä huolehtimista toisinaan. Onneksi ollaan vakavemmilta asioilta säästytty.

Multa jo töissä kysyttiin, että oonko raskaana, eka sellainen kysymys siis.. ja viikkoja 9! Kai se vaan pullahtaa nopeampaa kun on 3. tulossa.. Eilen oli ensimmäinen päivä melkein kolmeen viikkoon, kun en oksentanut ja tänään aamupäivällä oli ihan tosi hyvä olo ja jaksoin siivota ja pystyin puhdistamaan jopa pesukoneen yök-likaisen pesuainekotelon. Mutta nyt illemmalla on taas heikottanut ja yököttänyt. Mutta pitää iloita pienistäkin vahvemmista hetkistä. :)

Mites Hile, onko vuotoon tullut selvyyttä? On varmaan kyllä kurjaa, kun se varjostaa.. Pahoinvoinnissa on ainakin se hyvä puoli, että vauvalla on mitä luultavimmin kaikki hyvin. Heti tänään kun oli parempi olo, iski ajatus, että jos se johtuukin siitä, että istukkahormoonia ei enää erity, hölmöä..

Hyvää viikonloppua kaikille!

piipii 9+2

Kirjoittelin tänne aika päiviä sitten, kun ei olljut mitään raskausoireita ja vähän epäilinkin olenko lainkaan raskaana. No, ultra oli viikko sitten ja siellä kaikki hyvin :=) Edelleenkään ei mitään muuta oiretta, kuin kamala uupumus, mutta edellisestä raskaudesta tutut oireet kaikki poissa. Kätilö arveli, että koska edellisestä synnytyksestä vasta alle vuosi aikaa ja imetyskin vasta päättyi, niin elimistössä vielä hormonitaso sen verran koholla, että raskausoireet eivät tule samalla lailla esiin. Mutta olen toki tosi onnellinen nyt :) Laskettu aika touko-kesäkuun vaihteessa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin jatkossakin!

Moi!

Piti tulla vähän nostaan meittiä kun oltiin tiputtu melkein näkymättömiin.
Mä olen taas takasin töissä, mut silti vielä oksettaa ja uutena tullut päänsärky. Paniikki meinaa töissä välillä iskee kesken autolla ajon, kun oksennus tulee ja tulee. No, tän viikon perjantaina olen menossa niskapoimu-ultraan niin katotaan mitä ne siä sanoo.
Vanhemman pojan kans oltiin keskussairaalalla tutkimuksissa ja sillä todettiin epilepsia :( . Kuitenkin hyvänlaatuinen, mikä liittyy kasvuun ja kehitykseen. Lääkäri meinasi että on ohimenevää.
Mitä teille muille kuuluu? Kirjotelkaa nyt jotain, ettei meidän ryhmä vallan huku.

Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Heippa!

Hurjalta kuulostaa epilepisia, mutta senkin kanssa onneksi pystyy elämään normaalisti ja toivottavasti on ohimenevää!

Mä oon täällä lähes päivittäin käynyt kurkkailemassa... mutta kovasti on hiljaista ollut. Miten muiden huono olo? Mulla on selkeästi ollut parempi olo, on ollut monenkin päivän taukoja oksentamisessa, viimeksi jopa 6 päivää, vaikka huono olo tosin on usein ja välillä saa taistella ettei tule ylös.. Mutta syödä ei tarvi enää just 1-2 tunnin välein. Tosin välillä iskee muuten heikko olo (johtunee alhaisesta verenpaineesta), ja on pakko vaan levätä..

Maha on jo sellainen, että kyselyjä on tullut, ja ollaan ihan kerrottukin. Vaikka eka ultra on tosiaan vasta tämän viikon perjantaina. Ensin ajattelin, että voisin jouluun asti pitää salassa, mutta joillekin tahoille on ollut pakko kertoa huonon olon vuoksi ja sitten on tuo maha alkanut näkymään niin selvästi. On se selkeästi vielä kytköksissä siihen miten paljon on syönyt, ja illalla on jo jättimaha, vaikka aamulla taas ei arvais mitään.. vaikka ihan normaali se nyt ei enää ole sillonkaan.

Ihanaa kun joulu on tulossa, ollaan laitettu kotona koristeita ja leivottu kerran pipareita. Kovasti on ohjelmaa eri joulujuhlien ja näytösten kanssa ja lisäksi mä valmistun jouluksi, joten hommaa ja tapahtumia riittää. Toivottavasti kunto kestää. :)

Kirjoitelkaahan kuulumisia!

Hei,

Kirjoittelen pitkästä aikaa kuulumisia.

Minulla oli ensimmäinen neuvola heti loman jälkeen ja yritin pyytää pääsyä lääkärille aiemman verenvuodon vuoksi, mutta ei sitä lekuriaikaa herunut. Neuvolassa täti teki raskaustestin (samanlaisen "kotitestin" kuin itse tein raskauden varmistamiseksi) ja sanoi, että kaikki on okei, kun se oli positiivinen. En siis asu Suomessa, ja täällä eka ultra on vasta 18-20 viikolla. Asun myös hyvin pienellä paikkakunnalla kaukana kaikesta sivistyksestä, joten yksityiselle ei tuosta noin vain lähdetä, se on yli 200 km päässä (joo, tervetuloa korpeen..) ja töissäkin on käytävä. On aivan kamalaa olla epätietoisuudessa ja yrittää vain psyykata itseä, että kaikki on hyvin kun terkkari niin kerran sanoi. Kuitenkin joka päivä ehdin olla monta kertaa huolissani, että jos vauvalla kuitenkin jokin on huonosti, kun sitä verta tuli kuitenkin aika runsaasti. Niin, ja testin tehtyään terkkari keskittyi kyselemään raskauskorttiin (tm) tarvittavia tietoja, ja kun kuuli, kuka on lapsen isä, hän keskittyi puhumaan mieheni exästä pitkät tovit! Voitte kuvitella, että ei ollut tämä täti aivan päivänpaisteena eikä kovin tyytyväinen saamaansa hoitoon marssiessaan terkkarin pakeilta ulos... Mutta jospa se tästä.

Mulla ei ole koko tänä aikana ollut oikeastaan juuri mitään raskausoireita! Parit eka viikot oli normaalia huomattavasti väsyneempi, nytkin ehkä vähän, mutta myös stressi ja kaamos saattavat vaikuttaa asiaan. Ei päivääkään huonovointisuutta, ei pääkipuja, ingenting! Älkää naiset hyvät ajatelko hirttävänne minut, kun nyt sanon, että toisinaan tuntuisi, että olisi helpompi kestää pahaa oloa, jos se toisi minulle varmempaa oloa siitä, että vauva on mahassa ja kasvaa siellä. :(

Syöttekö jotain vitamiinilisiä? Minä yritin näistäkin asioista kysellä terkkarilta, mutta hän sanoi, että käytävällä on lehtisiä, joista löytyy ravitsemustietoa. Eihän siellä sitten mitään lehtisiä raskaana olevan ravitsemustiedosta löytynyt ja uusi asiakas oli jo terkkarin huoneessa, niin päätin sitten antaa olla. Netistä lueskellessa löytyy niin monta eri infoa, etten tiedä mihin oikein uskoa. Minä otan monivitamiinitabletin ja foolihappoa, kun sitä ei ole monivitamiinitabletissa. Olen miettinyt, että pitäisikö nyt talvella ottaa enemmän D-vitamiinia.. Suositukset siitä vaihtelevat myös todella paljon. Yritän syödä mahdollisimman paljon vihanneksia ja hedelmiä, jotta niistäkin tulisi vähän vitskuja kroppaan.

Hyvää huomista itsenäisyyspäivää ja ihanaa joulunodotusta teille!

Heippa!

Aika kurja tilanne sulla Hile, mutta luultavimmin kaikki kuitenkin on hyvin, jos verenvuoto kuitenkin loppui silloin, eikä lisää ole tullut..? Pääset ehkä kuitenkin kuuntelemaan sydänääniä ennen sitä ultraa? Mä itse oon kyllä aikamoinen huolehtija ja siksi mulle varmaan onkin "suotu" tää paha olo, joka varmaan jatkuukin "sopivasti" siihen asti,että alkaa tuntemaan liikkeitä..

Mulla oli tänään nla-lääkäri, jossa kuunneltiin ekaa kertaa sydänääniä.Ihan hetken ajan sai lääkäri ne kuulumaan ja sitten livahti vauva jo alta pois.. Ikävää oli se, että lääkäri huomasi siinä tutkiessaan verta kohdun suulla. Se oli ihan kirkasta ja luultavimmin peräisin siitä kohdunkaulan limakalvolta, eli ei kohdusta. Kohdunsuu ihan normaalisti kiinni jne.. Nyt sitä on pikkuhousunsuojaan tullut ihan pikkusen. Mutta kyllähän se vähän huolestuttaa, kun mulla ei koskaan aiemmin oo tullut pisaraakaan verta raskauksien aikana. Onneksi on ultra perjantaina, joten ei tarvi murehtia.. Ja kyllähän siellä elossa oltiin. <3

Selloista tänne tänään, omaa napaa..

Heips!

Tänään olin sit siellä np-ultrassa, jossa kaikki hyvin. Ei se ees maksanu, vaan nykyään np- ja rakenneultrat ilmasia. Viis vuotta sitten nekin viä makso. No, parempi noin. Vähän oli tympee gynekologi ultraamassa eikä minkäänlaista huumoria.
Täällä tulla tuiskuaa lunta ja paljon. Hyvä kun päästiin poikien kans pois kaupasta. Kertokaahan muutkin kuulumisia. Olis kiva kuulla.

Heippa hei!

Itsekään en ole kerinnyt kirjoittelemaan, ollut muuttohässäkkää ym mutta olen kyllä käynyt pikana aina kurkkaamassa mitä teille kuuluu :)

Itsellä oli kans reilu pari viikkoa sitten np-ultra ja siellä kaikki ok, niskaturvotusta vain joku 0,6 mm. siellä se vilkutteli niin tomeraan ja näin jopa 4D kuvaakin, jeih \o/ Laskettu aikakin pysyi samana, siis 4.6, ihme kyllä, kummankin pojan aikaan se on aina vaihtunut.
Rakenneultra on sitten tammikuun puolen välin kantturoilla, sitä odotellessa :)

Olo on ollut nyt oikeastaan erittäin hyvä, ainoastaan pientä väsymystä välillä havaittavissa ja siitä tullutkin vähän pelko että onko kaikki hyvin kun ei mitään vaivoja enää ole :D mutta jospa se siellä köllöttelee tyytyväisenä.

Meinasitteko muut kysyä rakenneultrassa kumpiko on tulossa? me varmaan meinattiin koska niin on tehty aikasempienkin lasten kohdalla, eikä sitä kiusausta voi siinä pöydällä ollessa vastustaa =)

Täällä kans tuiskuttaa lunta, onneksi, rupesi jo tympimään se jatkuva vesisade ja pimeys.

Hyvää viikonloppua kaikille kesämasuille! :)

mörri ja asukki 14+4
Täällä

Täällä olisi yksi liittyjä.. 29-vuotias esikoistaan odottava LA on 16.6 (hauskaa, omat 30-v synttärit olis 24.6) ja huomenna pyöreet 13viikkoo :)
Ihmeempiä pahoinvointeja ei ole ollut (2 kertaa joutunu oksentaa), kuvotusta ja väsymystä sitäkin enemmän.. Ja turvotusta ja rintojen arkuutta.. Veritippoja tuli viikoilla 7-11 ja siinä oltiinkin ihan paniikissa ultraan asti.. Ultrassa kuitenkin kaikki hyvin :)
Seuraava neuvola olis 20.12..
Ongelma tällä hetkellä lähinnä on se että olen 15.8.2011 perustanut oman yrityksen (autofiksaamo) ja nyt mietinkin että lopetanko koko toiminnan, koska joudun olemaan liuottimien ym kanssa tekemisissä ja ks ala ei oikeen sovi raskaana olevalle.. Myöskin kun toimitila on vuokralla ja luultavammin pientä päivärahaa tulen saamaan niin miten maksaa vielä hallin vuokraa...? Eksyin hieman aiheesta, mutta kertokaapa mitä tekisitte minun asemassani..? Ja onko kellään teillä tai teidän tutuilla vastaavaa tilannetta????

Yhteistyössä