KESÄKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipii

Vieras
Hei!

Löytyykö vielä muita vasta testin tehneitä, joille laskettu aika ajoittuisi ensi kesäkuulle? Olisi kiva jakaa ajatuksia ja kokemuksia. Itse tein testin eilen (kp 32), ja aika selkeät viivat tulivat. Nyt odottelen pahoinvoinnin alkamista tai toivon, että viipyy mahdollisimman pitkään. :) Muuten olo on ihan hyvä, rinnat on vähän arat ja alavatsassa pientä kipuilua. Meille tulossa olisi siis 3. jos kaikki vaan menee hyvin loppuun asti.

Kirjoitelkaahan rohkeasti muutkin! :)

Moikka!

Täältä ilmottautuu kans yksi mukaan! :) olen tässä pitkään lueskellutkin tätä palstaa ja odotellut että eikö tosiaan muita ole mutta rupesihan niitä löytymään =) Itsellä olisi menkoista laskettuna la 4.6 ja eka neuvola onkin jo ensi viikolla, sitä odotellessa.. ja kolmas lapsi on meilläkin kyseessä. Itsellä oireina on ollu tosi alkuvaiheesta asti arat rinnat, ja nyt viime viikolla alkoi se niin mahtava pahoinvointi..

Hei!
Kiva, että löytyy muitakin, tai muu ainakin näin alkuun. Ehtiihän tässä vielä tulla lisää. :)

Mä jo tuossa lueskelin vanhoja kalentereita, että milloin on edellisissä raskauksissa alkanut pahoinvointi. Ekassa oli viikolla 7 ja toisessa viikolla 9, eli jos nyt ollaan 4-5, niin ainakin nyt pari viikkoa ehtii vielä olla ilman. Toivottavasti. ;)

Itse en ole vielä kerinnyt varaamaan neuvola-aikaa, kunhan totutellaan nyt itse tähän ensin. Lisäksi on mulla koko ajan joko kamala nälkä tai vastaavasti ähkytäysi. Jollen syö itseäni täyteen, tulee nälkä samantien! No, toistaiseksi positiivista, että ainakin ruoka maistuu. ;) Närästys on sitten kanssa yksi, jota en yhtään olisi ikävä, mutta saas nähdä...

Mutta onhan tämä ihanaa, pitää vaan kovasti yrittää nauttia kaikista kivoista jutuista, vaikka mulle ainakaan alkuraskaus ei oo ollut kauhean onnellista aikaa jatkuvan huonon olon ja väsymyksen vuoksi.

Heippa!

Täällä kans vartuillaan ja la olis 14.6.2012. Kolmas kyseessä ja edellisestä raskausajasta jo viisi vuotta. Neuvolaan menossa kahden viikon päästä. Lähettivät mulle kauheet prosyyrit luettavaksi ja täytettäväksi ja tuntuu, et kaikki olis muuttunu ton viiden vuoden aikana.
Mulla alko pahoinvointi oikeestaan ennen kun testi näytti positiivista ja laatta lensi. Nyt taas jo parempi olo, mut päänsärky vaivaa aika ajoin. Mahasta nippailee ja jomottaa välillä, mitä muistan olleen aikasemmissakin raskauksissa. Toivotaan et kaikki menee kaikilla hyvin.

Kiva taas saatu yksi mukaan joukkoon =) toivotaan tosiaan että kaikilla menee raskaus nappiin, ja hassua tähän mennessä jokaiselle tulossa jo kolmas lapsi :)

Itellä on tänään vaivannu tosiaan tuo pahoinvointi, neljästi oon oksentanu ja lämmin ruoka ei varmaan mee alas, aikasemmissa raskauksissa ku oon poikia oottanu nii oon ahminu ku hevonen syödä vaan ei nyt :D Ananasta,omenaa,jugurttia,piimää ym "kylmää" syömistä voin syödä ettei tuu huono olo :/

Mitäs muuta teille kuuluu?

-mörri

Mä vetelen porkkanaa ja kahvia tekis kauheesti mieli, mut sitäkään ei sais juoda paljoa. Ennen raskautta oon juonu yleensä vaan mukillisen aamusin. Kaks ekaa mulla on poikia ja niitä odottaessa oli alkuun vaan pientä etovaa oloa. Sillon söin kaikkee mahdollista. Nyt ei välttämättä oo ees nälkä vaan syön jotain kun on pakko. (Paitsi tosiaan tää porkkanat ja kahvi :) ja porkkanaa ei tosiaankaan mitään pieniä määriä vaan eilenkin meni kilon pussi)

Hei ja tervetuloa mukaan ahti! :) Hassua todellakin, että kaikille tähänastisille on 3. tulossa!

Täällä vasta pientä etovaa ja ähkyä olo ja pikkusen närästystä. Kahvia oon vielä pystynyt juomaan, ekassa raskaudessa se jäi pois heti (teki niin pahaa) ja toisessa vähän myöhemmin. Hasua siis ahti, että sulla on mennyt toisin päin! Mulla on maha myös turvonnut siihen malliin, että yritän töissä vetää sitä sisään ettei turhan aikaisin ala ihmiset miettimään.. Toivottavasti tää tästä laskee, kun selkä menee pian jumii jatkuvasta vatsan "sisällä pitämisestä". :D

Oon tässä vähän yrittänyt miettiä terveellistä ruokavaliota ja googlailin että mistä saa foolihappoa ja rautaa. Rautatabletteja en tykkää yhtään syödä (mulla on hB jo normaalistikin alhaalla), niin yritän saada sen pidettyä ylhäällä ruuan avulla niin pitkään kun mahdollista. Parsaa ostin (siinä on sitä foolihappoa), mutta en oo vielä laittanut mitään syötävää siitä. :)

Mulla siis olis omien laskujen mukaan la 23.6.

Tsemppiä huonoon oloon!

Oon ollu tän viikon syyslomalla ja siks aikaa riittää vastailuun.
Just kun ehdin kehumaan et huonovointisuus on ohi, ni tänä aamuna tyhjensin sit taas koko mahan sisällön. Yöök!
Mä kattelin kans tota foolihappohommaa ja ostin apteekista Minisun multivitamin raskaus ja imetys purtilon, missä on kaikki mahdolliset. Myös vähän rautaa. Mulla on ollut hyvä hemoglobiini, mutta melko pian alkanu raskaana ollessani laskemaan ku lehmän häntä. Rautatabletteja en pysty minkäänlaisia syömään koska maha menee heti rikki. Sillon viis vuotta sitten ei ollu mitään puheta foolihapoista. Huolehdittiin vain kalkista, raudasta ja D-vitamiinista. Nää kaikki ylimääräset ultratkin ja lapsvesipunktiot on ihan uuttaa. Mä oon käyny aina vaan kahessa ultrassa, vko:lla 12 ja 21. Punktiot ja muut on aina kuulunu jos kuuluu iän puolesta riskiryhmään tai terveydellisistä syistä. Oon aatellu, et meen nytkin niin kun ennenkin eli kaks ultraa. Minkä ikäisiä teiän muut lapset on? Eli mulla nuorempi nyt 4 v (täyttää maalikuussa 5) ja vanhempi menee ensvuonna kouluun.

Heippa!

Mulla loppui kahvin juonti eiliseen, en oo edes yrittänyt juoda. Ja aamulla kun avasin jääkaapin oven, yökötti sieltä tuleva jauhelihakastikkeen haju aika rankasti, mutta sisällä on ruoka onneksi vielä pysynyt.. Meillä on ainakin ollut tässä 5v sisään 2 ultraa, mutta ei mitään punktioita, enkä semmosia haluiskaan. Nyt siis en tiedä, onko ne muuttuneet. Mä oon tosin molemmissa raskauksissa saanut pari ylimääräistä kontrolliultraa. Meillä on 5v ja 2,5v lapset.

Aurinkoista viikoloppua!

Heippa !

Eihän tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin liittyä seuraan sillä ensi vuoden kesäkuussa laskettuaika ja kolmosta odottelen =) Itse en ole vielä neuvolaan ottanut yhteyttä mutta suunnitelmissa loppu viikolla. Masu on lähinnä turvonnut, farkkujen nappi kiristää kun istumaan käy =) Pienen pientä kuvotusta ilmassa. Ja juuri se että koko ajan nälkä ja sitten syömisen jälkeen ähky olo. Itsellä esikoinen täyttää joulukuussa neljä ja kakkonen 2,5 v. Onko muilla jatkuvaa väsymystä havaittavissa? Vaikka on yön hyvin nukkunut niin päivä tuntuu niin raskaalta väsymyksen takia. Syksysistä päivää koko porukalle ja odotellaan yhdessä =)

Heippa! Uusia saatu taas mukaan, onnea tähti plussauksesta ja tervetuloa mukaan!

Tässä nopsaan kerron kuulumisia iitteni kohalta, ekassa neuvolassa käyty, ultrattiin ja siellä se salamatkustaja jökötti ja sydän jumpsutteli hirmusta kyytiä <3 oi että nyt on taas rauhallisempi olo :)

Kyllä täällä kans saa kärsiä väsymyksestä tuon tuosta, vaikka kuinka ois yön nukkunu hyvin nii silti on koko päivä jotenki niin vetämätöntä oloo kuin olla voi..mutta jospa se tästä kohta rupeis helpottamaan.
Meillä siis ennestää muuten 7 ja 2 vuotiaat lapset, että vilinää riittää ens kesänä :D niin kuin varmaan kaikilla muillakin.

Mutta nyt hakemaan esikoista koulusta,

hyvää alkanutta viikkoa kaikille, voikaa hyvin ;)

-mörri

Hei ja tervetuloa tähti! :) Kiva, että mörri pääsit jo kurkkimaan pikkuista.

Mulle iski viikonloppuna aivan armoton, koko ajan jatkuva paha olo & vilu & väsy & jalat särkee. Ja kaikki hajut tuntuu kamalan voimakkailta. En muista että tällästä olis muissa raskauksissa ollut (ei ainakaan tässä vaiheessa vielä), tai sitten aika kultaa muistot.. Tai sitten (toivottavasti) mussa jyllää joku flunssa samaan aikaan. Ahistavalta tuntuu, jos tätä jatkuu tällasena seuraavat viikot / kuukaudet. =( Miten ihmeessä sitä jaksaa töissä, kun ei haluaisi kauheasti vielä mainostaa huonon olon syytä..?

Eipä tällä kertaa muuta kun tällasia ankeita mietteitä. =/

piipii 5+4

Tervehdys! Tein testin kuun vaihteessa ja nyt sitten viikkoja olisi palttiarallaa 8+3 eli laskettu aika siinä aivan kesäkuun alussa. Hiukan (tai oikeastaan aika lailla) ihmetyttää, ettei raskausoireita ole juuri lainkaan. Huolestuttaa vähän...:/ Ainoastaan väsymystä on, mutta sitä voi pienen lapsen (10 kk) äitinä olla muutenkin ja ehkä vähän vähemmän kahvia himoitsen, mutta ei haju/muutkaan hajut sen enempää töki kuitenkaan..Esikoisen kanssa (hän nyt siis 10 kk) oli kuitenkin selvää rintojen arkuutta, nippailuja alavatsassa, hajujen voimistumista jne. Nyt siis ei mitään....Tietty voisi mennä vaikka yksityiselle ultraan, mutta näin hoitovapaalla ei oikein ois varaa. Mietin raskaustestin uudelleen tekemistäkin, mutten ole vielä tehnyt. Ehkä kaikki on ok, voihan aika oireettomiakin raskauksia toki olla, mutta stressaa tietenkin. Neuvola on 1,5 vk kuluttua ja eiköhän se ultrakin sitten muutaman vkon kuluessa....Katsotaan ja toivotaan parasta :) Tsemmpiä kaikille odottajille täällä!!

Täälläkin yksi kolmannen odottaja :) La joskus 20.-23.6., tarkentuu sitten ultrassa. Pahoinvointi on ollut massiivista. kahdesta aiemmasta en ole oksentanut, nyt kyllä. Töissä yritän sinnitellä ja juoksen vessassa yökkäilemässä, kamalaa. Sitten toisaalta on taas vähän väliä aivan julmettu nälkä. Olen myös joutunut käymään yöllä syömässä, jota ei ole tapahtunut ikinä ennen. Vatsa on myös todella turvoksissa, rintoihin koskee, itkettää vähän väliä - eli oikein kunnon oireet! Toivotaan siis, että masussa kaikki kunnossa!

Iltaa!

Ensinnäkin tervetuloa sakkiin Donna ja Kukka! Täällä pieni etova olo jatkuu, mutta ei siis millään asteikolla mitään kamalaa. Kahdesta edellisestä raskaudesta oksentanut "taukoamatta" sen reippaan kolme kuukautta. Pienellä pelolla tässä odottelenkin miten on asian laita nyt. Yritän ainakin uskotella itselleni että nyt ei moista oksennus kuuria tulisikaan, vaikkei se siitä tietenkään auta jos on tullakseen. Nälkä on kova ja koko ajan. Pienen hetken kylläinen olo mutta kovin se nälkä sieltä taas hiipii. Kahvin juontia olen koittanut hiukan hillitä, sillä olen kova juomaan kahvia. Tästä johtuen päänsärkyä havaittavissa, selkeä kofeiinin puutos. Vatsassa myöryämistä ja suurta turvotusta. Tarkkaa laskettua aikaa en itsekään vielä tiedä mutta asteikolla 22.6-24.6.2012.
Hyvää tiistai illan jatkoa koko poppoolle!

Yöök!

Täällä sitä vartuillaan työterveyshuoltoon menoo. Eilen lähin kesken pois töistä kun melkein joka asiakkaan pihaan vedin örkit ja sit alko kiertohuimaus. Sit illalla aattelin, et nyt vähän käveleen jos vaikka raitis ilma auttas. Niin lenkkipolun varteenkin piti oksentaa. Jos olen ihan hissukseen ja hipsin kun hiiri, niin sit olo on siedettävä ja vois aatella syödäkin jotain. Tää aamukin alko sillä et Gefilus-kiisselit lensi kaaressa.

Mitäs muille kuuluu? Toivottavasti teillä pysyy ruoat mahassa vähän paremmin ku mulla. Syökää munkin puolesta!

Täällä ilmottautuu yksi kesäkuun odottaja lisää. LA ilmeisesti (nettilaskurin) mukaan 30.6 eli juuri ja juuri teidän ryhmään mahdun=) Ikää 34 ja ensimmäinen ilmoitti tulostaan eilen illalla kun Clearblue digital kertoi "raskaana 1-2" Jos nyt osasin oikein tulkita muiden neuvoja niin nyt olisi menossa raskausviikko 4+4 tai jotain. Olen kauhuissani -samalla onnellinen. Vointi hyvä mutta raskausoireet niin selvät että vaikken ole niitä edes ennenn kokenut niin tiesin silti tuloksen ennen testiä. Nyt pitäisi lopettaa tupakointi, 10 kupillisen kahvinjuonti ja paljon muitakin pikkupaheita. Tsempatkaa mua =)

Täällä ilmoittautuu yksi toiveikas, tänään haamun plussannut, pikkukakkosta toivova 38-v. nainen pk-seudulta mukaan!

Viikon verran olen tulisilla hiilillä odotellut kuukautisia alkaviksi ja malttamattomana olen jo ehtinyt tehdä raskaustestejäkin pari kappaletta... Tänään kolmas kerta näytti haalean toisenkin viivan;)! Toiveikkaasti siis plussa-mielellä! Toivottavasti plussa pitää ja kaikki sujuu hyvin, sitähän me kaikki toivomme! Nettilaskurin mukaan la olisi 26.6.2012.

Onnea ja tsemppiä kaikille kesäkuun odottajille;)!!!

Vähän historiikkia:
Esikoinen on nyt 5-vuotias ja kovasti toiveissa saada vielä toinen lapsi. Täytyy sanoa ihan suoraan, että nyt on vasta sellainen hetki, että itse olen valmis toisen lapsen rumbaan. Esikon sairastelukierre (kesti n. 1.5v palattuani töihin mammalomalta), työpaikanvaihdokset ja muut elämänmyllerrykset (ei isovanhempia lähellä, jne.) ovat olleet riittävästi. Kuitenkin on ollut toiveissa, että jonakin päivänä vielä tulisi lisää jälkikasvua.

Ensimmäinen raskaus meni "huomaamattomasti" - ainoa mistä sen huomasi oli kasvava vatsakumpu ja ensimmäistä kertaa päänvaivaa aiheuttavat finnit ja rasvoittuvat hiukset. Huolehdin kovasti sitä, että en tuntenut vauvan liikkuvan juuri lainkaan. Rauhoituin vasta, kun kerran ultrassa lääkäri sanoi, että tunsitko nyt? Vauva oli liikkunut todella aktiivisesti. En tuntenut mitään, en sitten kerrassaan mitään! Silti tuo tieto oli rauhoittava, sillä aloin luottamaan siihen, että vauvalla on asiat hyvin, vaikka en kaikkia liikkeitä tunnekaan.

Yök täältäkin.. ;)

Ja ensiksi tervetuloa kaikki uudet odottavat! Hurjalta kuulostaa ahti sun olo, mä en ole oksentanut kuin vasta yhden kerran kunnolla, tänä aamuna (vaikka söin ensin oikeaoppisesti sängyssä banaanin, mutta odotin ehkä liian kauan puuron kanssa), mutta viikkoja onkin vasta 6! Eli ehtiihän tässä.. Ja melkeein pahempaa kuin oksentaminen on jatkuva huono olo, tuntuu että pidättää oksennusta koko ajan.

Emastiinalle tsemppiä paheiden lopettamiseen, itse en edes pysty ajattelemaan kahvia tai jos edessä kävelee sauhutteleva ihminen, voin pahoin (siis vielä enemmän kuin ennen sitä). Eli jospa sullekin tulis jotain sen tyylistä, vaikka tätä oloa en toivo kenellekään!

Ootteko muut huomanneet huonovointisuudessa eroja suhteessa vauvan sukupuoleen? Mä voin pahemmin poikaa odottaessa kuin tyttöä, ja miehelle vitsailinkin, että jos noihin on uskomista, tulee meille nyt kaksospojat. ;)

Heippa taas!

Ja tervetuloa uudet odottajat!
Mulla ei poiken odotuksessa ollut oksentelua vaan vähän etovaa oloa ja sekin meni aika pian ohi. Tätä oksentelua on nyt päivittäin puoleenpäivään ja sit alan syömään. Jonkin ajan kuluttua oksennan jonkin verran syömästäni pois. Kumarassa ja pää alaspäinoloa ei mun maha kestä vaan huono olo tulee heti. Nyt olo aika ok, mut vartoillaan kuhan kello tossa tikittää.
Tjaa, mä olen ite lopettanut tupakanpolton kymmenen vuotta sitten ja tein sen mieheni vuoksi, joka ei voi sietää tupakankäryttämistä. Olimme just tavanneet ja sano heti et oot muuten ok, mut toi tupakanpoltto on tosi rumaa naisella. Lopetin ihan seinään ja aattelin aina, et jos nyt ratkeen ni tupakka on voittanut mut. Kyllä se tiukkaa teki. Sen jälkeen en o polttanu, mut tuoksu on vieläkin välillä ihana, paitsi nyt tietysti se äklöttää.
Mun yks tuttu poltti raskausaikana ja imettäessään. Vauva valvotti yöt, kun kärsi koliikista. Tsemppiä tupakanpolton lopetukseen ja päivä kerrallaan. Ensimmäiset kaksviikkoo on tiukimmat, mutta uskon et onnistut ku ajattelet masussa kasvavaa vaavelia.
Aaaarg, nyt tästä tais tulla kaikille tutun kuulonen tupakanpoltto saarna. Sori!

Moikka kohtalotoverit!

Pikainen päivitys tänne, elikkäs nyt se sitten on alkanut, JÄÄTÄVÄ PAHOINVOINTI. Sitä on aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Olo on hirveä. Kerran olen oksentanut mutta jatkuva oksennuksen maku ja fiilis jyllää kurkussa. Puoli istuvassa asennossa on paras olla tai sitten ns. sikiöasennossa kippurassa. Ruoka kyllä vielä ainakin maistuu ja tuntuukin että koko ajan pitäs olla jotain syömässä. Paha olo pääsee oikein valloilleen jos maha on ihan tyhjä. Noin tunnin, viimeistään kahden välein olen pyrkinyt syömään. Nyt on niin toivoton olo ettäh... Saas nähdä kuinka kauan tämä kestää. Tiistaina olis työpäivä, jos olo tälläinen on jäätävä sairaslomalle. Onko muuten joku odottajista ollut nyt raskauden aikana sairaslomalla? Voimia kaikille ja voikaa hyvin.

Moi!

Täälläpä minä, yksi sairaslomalainen. Sairasloma 4.11 asti. Saapi nähdä. Eilen oli aika hyvä päivä, mutta tänään taas aamusta asti ollut jotain kauheaa. Oksennan ja sit koitan taas syödä. Mulla ei ees syömisestä oo mitään apua. Sit tuli tänään migreenikin. Jos mietin tänpäivästä oloo ja jos sitä viä jatkuu niin ei minusta vielä töihin ole. Kaikkein paras on olla aivan paikallaan ja syödä siinä hiljakseltaan. Heti kun alkaa liikkua alkaa mahassa kääntää ja taas osa tulee ulos. Oksensin tänään autossakin ja mies katselee kauhuissaan vieressä.
No nyt ei jaksa enää. Mehut on ihan puristettu tältä päivältä.

Tsemppiä teille pahoinvoiville :0(

Tänään siis virallisesti 5+1 plakkarissa ja sain ekan neuvola-ajankin 17.11 aamuun. Vähätkin raskausoireet on nyt kadonneet ja tällä hetkellä...ei tunnu miltään. Ei huono-olo, ei mitään. Olen jopa hieman huolestunut että ei kait tää tältä pitäisi tuntua, onkohan testi antanut väärän tuloksen =) Olen tässä yrittänyt vähitellen fiilistellä kaikkea millä ei todellakaan ole kiire kuten vaunuja ynnä muuta. En vaan tiedä tällaisista tasan yhtään mitään! Mikä ihmeen kova tai pehmeä koppa...??

Ja noista paheista luopuminen on ihan helvettiä... Haluan toki olla vaarantamatta tuota tulevaa pötikkää mut kun vielä se ei ole millään lailla edes "todellinen" niin itsekuri ei riitä. Luin jostain jopa et jos on pakko polttaa niin polttaa vain ekat 1/3 koska siellä lopussa on kaikki haitalliset aineet...joopa joo. Pakko se on lopettaa kun muidenkin ihmisten paheksunta on jotain tähtitieteellistä. Onko kukaan muu muuten yrittäjä? Toivon etten joudu olemaan saikulla missään välissä, sillä se tietää köyhiä kuukausia.
Tsemppiä vielä!

Täällä ilmoittautuu myös odottaja, joka kuuluu joko kesä- tai tulevaan heinäkuun ryhmään. Omien laskujen mukaan laskettu aika kuukautisista on kesäkuun viimeisellä viikolla. Mutta koska kuukautiset ovat olleet epäsäännölliset ja uskon tietäväni ovulaatiopäivän (tunnen ovulaation), niin luulen, että olen ollut raskaana vasta 3 ja puoli viikkoa, kuukautisten mukaan kylläkin jo 6+3. Joka tapauksessa, tulin nyt kirjoittelemaan ja odottelemaan kanssanne.

Odotan ensimmäistä lastani, ja ajatukset vaan myllertää päässä. Pääosin olen aivan äärettömän onnellinen uudesta elämästä, joka kellottelee vatsassani, vaikkakin vielä aivan pikkiriikkisenä. En ole koskaan ollut oikein suunnittelija, mutta minulla on suurimmaksi osaksi ajasta vahva usko, että kaikki tuppaa menemään hyvin, niin ajattelen myös tämän raskauden kohdalla.
Joinakin hetkinä tunnen kuitenkin myös aivan uskomatonta luopumisen tuskaa; rakas harrastus matkailu ei ole koskaan samanlaista kuin tulevaisuudessa lapsen tai lasten kanssa.. Ja minä todella pidän työstäni, ja kesäkuun laskettu aika on työn kannalta huonoin mahdollinen aika ryhtyä monistautumaan ja jäädä äitiyslomalle. Tuntuu hurjalta, että pitäisi olla pois töistä yli vuosi, kun yleensä en ole juurikaan edes pitänyt lomia. Ja entä jos kaikki ei menekään hyvin? Ja sitten kun pienen hormonien vahvistaman ylilatauksen kanssa ajattelen näitä ja vetistelen, niin tulee paha mieli vielä siitäkin, ettei voi ottaa puolta lasia punaviiniä, joka on mielestäni maailman paras lääke murheeseen. Voi mua! :D
Mutta kuten sanottu, suurimmaksi osaksi ajasta vain kuljen ympäriinsä hölmö hymy huulilla ja olen onnellinen raskaudestani. Mies on aivan ihana, se kuuntelee vollotukseni ja epäilykseni ja pelkoni ja sanoo sitten, että kaikki menee niin hyvin.

Fyysisesti olo on todella hyvä.. vielä..? Pieniä ällötyskohtauksia on ollut, mutta ne menee nopeasti ohi ja liittyy aina ruokaan; sipsipussi - yöks, kalamureke - yök, juusto - yyh. Vastaavasti osa ruoista on todella pop, etenkin kylmä ja raikas. Ja ei, en puhu siideristä, vaan viinirypäleistä, tomaatista, salaatista, kurkusta ja kylmästä vedestä. Olen aina syönyt aika terveellisesti, joten sinällään mitään tarvetta "ruokaremontille" ei ole, mutta jos hedelmät maistuu paremmin kuin sipsi, niin hyvä niin. Nyt tekee mieli pasta bolognesea.. kummallista.

Oho, tulipa tästä kirje. Piti vielä kertoa, että en asu Suomessa. Olemme lähdössä miehen kanssa reissuun, joten sain ensimmäisen neuvola-ajan vasta joulukuun ekalle viikolle. Jänskää.

Tsemppiä kaikille kesävauvan odottajille! Ensikertalaisena on jotenkin kauhea tarve ruotia raskaudessa kaikenlaista, teille kolmatta odottavillehan tämä on jo tuttua puuhaa. :)

Heippa!

Tervetuloa mukaan Hile! Saa sitä kaikkea ruotia ja pohtia, tää on just oikea paikka. :)

Täällä on oksentelu pysynyt poissa, mutta huono olo jatkuvaa. Kunnon ruokaa voin syödä (kunhan se tehdään mulle;) ), mutta meinaa mielikuvitus loppua kesken, kun pitäisi 1-2h välein olla jotain syömässä. Mandariinit, banaanit ja jogurtti/viili maistuu joten kuten, ja sipsit(!). Lasten xylitol-pastilleja oon napsinut akuuttiin oksetukseen, ne tehoaa hyvin. Nuudelit on helppo ja nopea melkein-kunnon-ruoka, mutta ei kovin terveellinen.. =/ Karkit ja kaikki makea äklöttää.

Mä jouduin viime viikolla olla yhden päivän pois töistä, mutta syynä oli flunssa (pahoinvointi tosin pahensi asiaa aika paljon, enkä ehkä pelkän flunssan takia olis ollut pois. Eli ihan reippaasti hakemaan saikkea vaan, jos tuntuu hankalalta! Toisaalta itse voin paremmin töissä tai muiden ihmisten ilmoilla, kun on pakko ajatella muita juttuja... Mutta tarvii sitä lepoakin eikä aina jaksa tsempata..

Pahoinvoinnista kärsiville vielä lohdutukseksi, että jonkun tutkimuksen mukaan syntyy älykkäitä lapsia, jos äiti voi pahoin odottaessa. ;)

Hyvää viikon alkua!

Yhteistyössä