Kesäkuu 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tehotyttö

Vieras
Kesäkuun LA:t/syntyneet päivitetty 11.6. klo.19.17

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (19.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio
8.6. poika, Jossu, 3445 g, 50 cm (19.6), sektio
8.6. poika, Miia, 3920g, 51cm (12.6.)
10.6. poika, Bambi, 3585g, 50cm, (15.6.) sektio

Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

*12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
*15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS

Huomenia kaikille ja onnittelut kaikista uusista vauvoista! Minä täällä harmittelen tuota kovaa sadetta, kun piti lähteä aamulenkille. Täytyykin sen sijaan kaivaa tenttikirja esille heti aamutuimaan.

Täällä ei mitään uutta. Olo jatkuu ihan yhtä hyvänä kuin tähänkin asti. Hieman turvotusta viime viikon lämpimät kelit saivat aikaan ja se näkyi heti kilona puntarissa. Kännykkä on alkanut sitten täälläkin piippaamaan ja äitini vastaa puhelimeen:Joko? Argh!

Viikonloppu oli vähän rankka, kun vieraiden kanssa valvottiin perjantaina (tai siis oikeastaan lauantaina) puoli neljään asti aamulla. Lauantaipäivä vietettiin sitten Turussa Kupittaanpuistossa lapsia viihdyttäen. Eilinen sunnuntai olikin aika väsy päivä, mutta kyllä tämä tästä taas, kun saa normaalin rytmin käyntiin.

Ja nyt kaivamaan se tenttikirja. Motivaatio on vähän hukassa, kun onhan olemassa mahdollisuus, ettei siihen tenttiin keskiviikkona pääse...

Tehotyttö rv 38 tasan

Sateista huomenta täältä vantaalta,oi olen kade kun muualle maahan on luvattu ihanaa hellepäivää.Kyllä täällä tunnemyrkyssä vieläkin elellään,koskahan nää hormoonit tasottuu.Ja uusi juttu tuli eilen,iski kauhia vauvakuume.Voiko naisen mieli enää kieroutuneempi olla:/Onneksi mulle on tehty se sterilisaatio.Oiskohan jotain tekemistä just ton sterilisaation takia kun rupesin ajattelemaan että kuinka lopullista se todellakin on.Yksi asia elämässä takana eikä sitä voi enää peruuttaa,on jotenkin niin hassu olo.No kaipa se menee ohi pikkuhiljaa ja omat lapset kun kasvaa niin toivottavasti he tekevät paljon pikkasia että meikäläinen pääsee vauvoja hoitamaan.Tosta seksin harrastamisesta ennen jälkitarkastusta sen verran, että voihan sitä kumin kanssa harrastaa, ettei tule mitään tulehduksia tai ainakin minä olen näin aina toiminut,ettei miehen tarvitse kärsiä.Tosin mun mies on aina yhtä paniikissa ekalla kerralla ettei vaan satuta mua,aika hullua kun minä olen kumminkin innoissani ja toinen yrittää jarrata.No,kaikille hyvää päivää tasapuolisesti!!!

Täällä edelleenkin, eikä mitään tuntemuksia. Mä taidan alkaa puuhaileen kaikenlaista muuta, etten koko ajan mieti supistaako vai mitä. Kyllä odottavan aika käy todella pitkäksi, kuten sanotaan!
Tulen kyllä lukemaan viestinne viimeistään iltapäivällä. Näin aamusta täällä taas hiljaista, monikohan on synnyttämässä tällä hetkellä?
Pive 40+6

Huomenta ja mukavaa viikonalkua kaikille meille, sekä tietty onnittelut viime viikolla vauvan saaneille!! Mulla alkoi sitten tosissaan lähtölaskenta, sillä mulla on sektiopäivä nyt torstaina. Harmittaa vain, että perjantaina sitten aloitin lääkekuurin, koska multa löytyikin virtsis, oireita mulla ei kyllä ole ollut. Tai kaikenlaista kaiveluahan tuolla alakerrassa on, en ole osannut virtsistä epäilläkään, etenkin, kun en ole sellaisia joutunut sitten lapsuuden potemaan. Onneksi se ei ole kauaa muhinut, koska olen juossut viikoittain kontrollissa jo pitkän aikaa. Soitin aamulla mammapolille ja osastosihteeri lupasi selvittää lääkäriltä tämän tulehduksen mahdollisen vaikutuksen leikkaukseen.
Jollakulla oli paineet romahtaneet sektion aikana. Itsellenihän niin tapahtui kahteen otteeseen viime kerralla ja sitten lähtikin taju ja vasta heräämössä palailin. Katsotaan, kuinka nyt. Muistan, että tuntui vähän turvattomalta, kun kätilö ja mies lähtivät silloin vauvan kanssa pois ja jäin ""yksin"". No, haluan kuitenkin, että mies menee lapsen kanssa, että tämä saa viettää ekat tuntinsa oman isän seurassa.
Nyt lähden tästä tekemään viime hetken järkkäilyjä, etsimään tuttipulloja, laittamaan hoitopöytää ja pyykkäämään vuodevaatteita. Tyttö pääsi päiväksi mummolaan. On muuten ollut tosi hellyyttävää, kuinka kaksivuotias huhuilee veikalle mahaan ja aina niin isin tytöstä onkin nyt tullut äidin tyttö. Pienen maailma on mullistumassa, ja mulla on tippa silmässä vähän väliä sitä ajatellessa. Sairaalareissusta tulee vaikea kun joudumme olemaan niin pitkään erossa, vaikka isä tuonee typyä joka päivä äitiä ja veikkaa katsomaan.

Huomenta Pirkanmaalta! Sateista on täälläkin. Ylihuomenna Vammala menee kiinni ja samalla saa unohtaa mahikset perhehuoneeseen. Tylsä juttu, mies niin tykkäis olla mukana koko ajan alusta lähtien. Enkä yhtään ylläty jos hän on meistä näppärämpi lapsen kanssa. Muuten yliajalle meno ei ahdista. Olo on niin hyvä, ja mahassa pyöritään tyytyväisen oloisesti. Koita kestää Pive; loppusuoralla ollaan. Ja Tehotytölle intoa tenttikirjan pariin. Mulla menossa uusia dekkarituttavuuksia. Eli ensin hetkeksi sohvan nurkkaan ja sitten pihalle satoi tai paistoi.

rv 40+5

Taitaa tosiaan väkeä olla jo tositoimissa, kun täällä on niin hiljaista.

Menen iltapäivällä käväisemään neuvolassa ylimääräisen keikan. Soittelin sinne, kun on tuota turvotusta nyt ollut jonkin verran ja pää särkee melkoisesti. Särki jo viikonloppuna, mutta laitoin sen valvomisen piikkiin. Tänä aamuna yltyi sen verran kovaksi, että tuli jo huono olo. Enpä usko tämän silti mitään raskausmyrkytystä olevan, mutta parempi katsoa kuin katua. Samalla saa th katsoa olisiko tuo vauvelin tarjonta jo korjaantunut. Keskiviikkona menen joka tapauksessa sinne äitipolille käymään, vaikka nyt olisikin asettunut. Tuntuu olevan kerkiäväinen noiden asentojen kanssa, joten ehtii vielä keskiviikkoon mennessäkin muuttua. Ihmettelen kyllä, miten tässä pienessä vatsassani on tilaa. Vauveli nimittäin edelleen vaihtaa usein puolelta toiselle eli välillä selkä on oikealla puolella ja välillä vasemmalla. Ja ei pitäisi olla mikään ihan pienikokoinenkaan... Ehkä meille on kahden rauhallisen lapsen jälkeen tulossa vilkkaampi tapaus:-)

Kyllä luulisi kohta alkavan myös meidän loppukuulaisten poksahdukset. Katselin nimittäin juuri tuota listaa ja siellä ei vielä tähtiä näy...

Tehotyttö rv 38

Laitanpa tässä huvikseni kesäkuulaisten tilastotietoa, kun tuossa listaa vähän tenttiin lukemisen välttämiseksi selailin.

10.6. mennessä syntyneitä vauvoja 18 kpl, joista 12 poikaa ja 6 tyttöä. Listan mukaan 8 syntynyt sektiolla.

Syntyneiden vauvojen keskimääräinen syntymäpaino 3350g ja pituus 49cm (Killin vauvan pituus puuttui).

-Numeroista pitävä Tehotyttö-

Kesäkuulaisia erittäin akttivisesti taustalta seurannut Kesämami on nyt ihan oikeasti mami! Suloinen, pieni poikamme syntyi 070605 rv 40+5. Painoa oli 3360g ja pituutta 50 cm.

Ehdinpä minäkin välillä kirjoittelemaan :) Moni taitaa tosiaan olla tositoimissa... Onpas tosiaan poikavoittoista ollut tämä kesäkuun alku, ja moni vauva on syntynyt sektiolla.

Mä olen ihan kyllästynyt imettämiseen. Vauva nukahtaa lähes aina kesken syömisen ja sit siihen touhuun menee kerrallaan puolitoista tuntia - just niinku olikohan se Sirdu kirjoitti. Sit se on semmoista ihme tohottamista, vauva vääntelehtii ja kääntelehtii ja kitisee eikä löydä tissiä, joka sillä just oli suussa. Argh! Onneksi maitoa sentään tuntuu riittävän vauvan tarpeisiin. Ja sit vielä nännit on ihan arat, kun neiti imee niin kovasti. Oon rasvaillu Lansinohilla ja se tuntuukin olevan ihan hyvä rasva.

Yöt meillä sujuu nyt vähän paremmin. Vauva nukkuu välillä jopa 5 tuntia putkeen :) Ja sitten välillä taas ei...

Koittakaahan jaksaa pallomahat :)

Kyllä täällä vielä ollaan. Ei taida tämä tyttö kovinkaan paljoa ennen laskettua poksahtaa, ei ainakaan vaikuta nyytillä olevan kiirettä mahan paremmalle puolen. Onnittelut niille jotka ovat tuossa jo onnistuneet.

Huomaa ettei Ronja ole täällä höpöttämässä kun on niin kovin hiljaista :) Tsemppiä lähettelen vielä sinne Ronjan suuntaan, vaikka vähän jälkijättöisesti.

On se vaan jotenkin kurjaa kun tässä raskauden aikana on taantunut anaali-vaiheeseen, kun sitä tulee riemuittua kun tulee ""normaali"" kakka. Kaikkea sitä joutuukin äitiyden iloina kestämään. Turvotusta on täälläkin, mutta vain jaloissa, ja sitä on ollut jo pidemmän aikaa, joten en siitä jaksa huolehtia. Ruman näköisethän nuo mun jalat on, pelottavaa kun nilkka on melkein pohjetta paksumpi :/ Onneksi eivät ole kuitenkaan kipeät tai arat.

Tästä taidankin lähteä uhmaamaan tihkusadetta kaupungille. Täytyy vielä lukemista ja jotkut kivat lököhousut itselle ostaa sairaalakassiin. Tiedä vaikka jonkun kivan levynkin löytäisin :)

Kiitokset Tehotyttö nuista meidän porukan faktoista.

Kappas. Nyt paistaa jo aurinko. Se on se suomen kesä tällainen... saataa ja paistaa, ei osaa päättää kumpaa.

-sametti rv 37+4

Kesäkuun LA:t/syntyneet päivitetty 13.6. klo.12.38

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (19.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio
7.6. poika, Kesämami, 3360g, 50cm (3.6.)
8.6. poika, Jossu, 3445 g, 50 cm (19.6), sektio
8.6. poika, Miia, 3920g, 51cm (12.6.)
10.6. poika, Bambi, 3585g, 50cm, (15.6.) sektio

Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

*3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

*12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
*15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS

sateiset maanantaiterveiset täältä Tampereeltakin! ihan kiva että sataakin, viime yö meni taas niin perseelleen että ajattelin tän päivää vaan loikoilla, lukee kirjaa ja katsoo vaikka jonkun leffan. Ensin leivon kyllä jonkun hyvän piirakan=) neuvolan tädiltä saadut rautatapletit pistää niin mahan sekaisin, että koko yö meni taas pyöriessä. voishan sitä pikkuhiljaa alkaa katsomaan sitä sairaalakassiakin valmiiksi. On vaan vähän hakusessa että mitä sinne oikein änkeis....taidan tyytyä siellä sairaalassa ihan vaan niiden omiin vaatteisiin, vaikka ne varmaan on ihan karseita, mut kuka siä ny kattelee.

Miten teidän tuoreiden äitien kotielämä on sujunut noin niinkuin vieraiden puolesta?oletteko sanonut suoraan että tervetuloo vaan sitten joskus vai onko kaikki jo ängenneet vauvaa paapomaan?mua ahdistaa jo valmiix se ramppaaminen. haluisin olla alux ihan oman perheen kanssa mutta en haluis kaikkien vihojakaan päälleni jos suoraan sanon ettei saa vielä häiritä. Kaikkee mäkin stressaan...tiedän että tottakai mulla on oikein sanoa, mut se on niiin vaikeeta...

Eipä minun pikkuisellakaan tunnu kiirettä olevan ,vaikka perjantai-ilta meni lupaavissa merkeissä. Neuvolassa viimeviikolla päätä ei enää saatu liikuteltua,mutta täällä kotosalla suloisen selkä kyllä vaihtuu puolelta toiselle,samoiten hikka tuntuu milloin oikealla milloin vasemmalla. Mulla on parina päivänä tullu kaamea nälkä ja huono olo ihan yhtäkkiä,mut ei sit mene just mitään alas kun täyttää mahdottomasti. Ja turvotukset senkuin yltyvät..Onko kellään muulla teistä joilla turvottaa nivelet kipeät? Minulla nilkat,varpaat ja sormet ihan sikana särkee mut neuvolasta ei saan mitään tiedonmuruakaan irti aiheesta..et kulkeeks toi nivelkipu joteskin ""käsikädessä"" turvotuksen kanssa? Suuronnittelut kaikille uusille vauvallisille! Tuire39+2

Tutulta Suvinäiti noi imetyshuolet kuulostaa. Meiänkin vauva ite sylkee tissin pois ja sekunnin päästä hirvee paniikki kun tissi ei ookkaan suussa. Ja mulla kans tosi arat rinnanpäät, oon kans rasvaillut Lansinoh:lla. Nyt ei olla käytetty rintakumeja mut imetys sattuu ja en tiiä onks ote huone. Otetta ei meinaa uskaltaa korjata, kun sit voi olla niin ettei saakkaan uutta otetta tai hermostuu taas totaalisesti. Noh, pitää kai vaan yrittää. Olo on sellanen et muutenhan tää kaikki ois ihan helppoa ja kivaa jos ei ois noita imetysongelmia. Just tilasin Mollavauvan imetystyynyn jos sillä ois helpompi löytää hyvä ote ja asento. Huoh.

Sande

Meille ei oo kukaan änkenyt kylään. Tänään tulee molemmat vauvan isovanhemmat piipahtamaan kahville kun ite kutsuttiin. Sairaalassa sen sijaan kävi paljon vieraita kattelemassa.

Sande

Tuire: Mulla on kanssa sormissa ja jaloissa (varpaissakin) turvotusta ja siihen liittyy nivelkipu. Mies on yrittänyt kovasti hieroa sormiani ja varpaitani...on auttanut jonkin verran, kun nesteet lähtee liikenteeseen eikä nökötä nivelissä. Mulla on ollut jaloissa sellainen toispuoleinen turvotus eli oikea jalka on ihan puupökkelö verrattuna vasempaan.
Nyt uusi vaiva on tän oikean jalan puutuminen. Mä tuossa jo mietin, että pitäisköhän soittaa polille ja kysyä, haluaisiko ne tavata mua ennen perjantaita -tuskinpa, kun ei ole kummempia oireita.

Onnitteluit kesämamille! Sun vauvasi sitten syntyi meidän laskettuna päivänä ja meikäläinen täällä vielä kärvistelee :)
Pive 40+6

Neuvolareissu tehty ja kaikki ihan ok. Mun turvotukset on tosi pientä, mutta tuon päänsäryn kera halusin käydä tsekkaamassa. Tarjontakin oli korjaantunut eli keskiviikkona menen sitten turhalle äitipolireissulle. No, saapahan samalla kokoarviota ultralla ja näkee vilaukselta vauvelia. Vaikka ei tuo ultrassa näkeminen enää tässä vaiheessa erityisesti innosta, kun vähitellen voisi jo nähdä ihan livenä:-)

Sairaalakassi mullakin on vielä pahasti kesken. Olen jotenkin kuvitellut, että kyllä sen ehtii sitten pakata ennen lähtöä. Aion myös tyytyä tuohon sairaalan vaatekertaan kuten aikaisemmissakin synnytyksissä. Niiden suuri etu on, että joku muu hoitaa pyykkäämisen ja voi vaihtaa vaikka useamman kerran päivässä! Ei ne nyt kovin kauniit ole, mutta minä en ole ajatellut mennä sinne hienostelemaan;-)

Nyt pitäisi ruveta tekemään lupaamiani pizzoja. Pää vain jaksaa särkeä, joten olo on melkoisen naatti.

Tehotyttö rv 38

Onnittelut Kesämamille!

Sande, mulle laitoksella hoitaja laitto rinnanpäähän sokerivettä, ku Vaavi päätti ettei hän ime rinnasta ( tottui ""helppoon"" pulloon sinivalossa ollessaan ). Sokerivesi auttoi häntä taas saamaan rinnasta kunnon otteen.

Joku kyseli aikaisemmin verta vuotavasta navantyngästä. Meillä napa irtosi laitoksella 9.6. Pari päivää aikaisemmin siitä oli tullut hieman verta. Eli veri ilmeisesti liittyy tyngän irtoamiseen, niinkuin joku mainitsi.

Oltiin aamupäivällä vanhemman pojan jalkapalloharjoituksia seuraamassa. Hänellä on nyt kolme päivää kestävä jalkapallokoulu Äänekoskella. Tuntuu tykkäävän.

Ristiäiset on sitten päätetty. Pidämme ne 24.7 Kempeleessä vanhempieni luona. Kummitätini toimittaa kasteen. Kummeiksi olemme pyytäneet ystäväpariskuntaamme sekä kolmea serkkuani. Joka lapsellamme on siis viisi kummia.

Pitää aloitella vähitellen jonkinlainen kuntoilu. Vatsa meinaan on vielä komean kokoinen. Onneksi sen pitäisi koko ajan pikkuhiljaa pienetä ja imetyshän laihduttaa myös, väittävät.

Montako uudelleensynnyttäjää tässä porukassa muuten olikaan. Mulla oli aika kivuliaat ne jälkisupparit. Piti laitoksella ottaa ihan Buranaa, että pystyi oleen ja yöllä nukkuun. Eka synnytyksen jälkeen niitä ei ollut ollenkaan ja toisenkin jälkeen ne oli jotenkin lievemmät. En tiedä, onko merkitystä, ku tässä synnytyksessä en ehtinyt saada niitä pyytämiäni/suunnittelemiani puudutuksia ollenkaan..

Sirdu ja Vaavi 13 vrk

Onneksi olkoon Kesämamille! Sun poika sai sitten sen hienon syntymäpäivämäärän, joka oli meidänkin tytön laskettuaika.

Sirdu kyseli imetystavoista edellisessä ketjussa. Meillä taas sanottiin, että imettää kerralla rinta tyhjäksi, että vauva saa ravinteikasta takamaitoakin ja ei tuu niin helposti rintatulehdusta. Jos sitten on vielä nälkä, niin jatkaa toisesta. Ja aina vaihtaa aloitusrintaa.

Lilja ja neiti 11päivää

Hei vaan kaikille ja paljon onnea kaikille vauvan saaneille :o)
pitkään aikaan ei ole tullu oltua koneella ja nyt sitten päätin tulla hetkeksi lueskelemaan mitä teille muille odottaville kuuluu :o)

itsellä nyt rv 38+2 ja supistukset tasaantuneet , mutta painaa jo kovasti vauveli tuonne alas niin että ihan sattuu.
ei sitten vauva syntynyt etuajassa vaikka sitä pelättiin/vähän toivottiinkin.
taitaa odottaa sitä 26 päivää eli menisi sitten päivän yli LA. Taitaa olla kiertoni ansiota että kaikki sisarukset syntyneet tuolloin 26pvä mutta vaan eri kuukausina :oD

torstaina on sitten neuvolaan aika ja pitääkin jo alkaa miettimään tarkoin miten sen järjestää kun tarvitsee kaikki 4 lasta ottaa mukaan ja yrittää siinä vielä rauhallisena pysyä ettei verenpaineet sitten näytä mitä sattuu :o/
nuorin tyttömme kun on niin uteliaassa iässä että tykkää aina koskea kaikkiin tavaroihin ja vempaimiin kun äiti makaa että saadaan kuunnella vauvan sydän ääniä.
onneksi noista pikkasen isommista on apua että katsovat jonkun verran pienempien perään etteivät lähde omille teilleen :o)

onkin ollut omituinen päivä kun miehellä alkoi työt taas kun tottui siihen että oli ylimääräinen pari käsiä kuukauden ajan käytössä. nyt alkoi sitten arki ja yllättävän hyvin kylläkin meni ensimmäinen päivä ja pian isännys tuleekin töistä kotiin :o)
Tv: äiti-77 ja painava masu 38+2 :oD

Ja edelleen täällä. Polilla kaikki näytti olevan ok ja jos ei ala syntyä nyt itsekseen, niin keskiviikkona menen suoraan osastolle, jossa sitten käynnistetään.

Nyt kun on ollut flunssa ja kova yskä, terveyskeskuslääkäri määräsi lisäämään astmalääkitystä viime viikolla. Nyt sairaalassa lääkäri totesi, että yksi niistä lääkkeistä ehkäisee supistelua. Että silleen... No, onneksi mitään vahinkoa ei ole tapahtunut, viivästymistä kylläkin.

Että Pive ja muut ""yli nelikymppiset"", odotellaan, odotellaan...

Rv 40+6

Heip ja onnea kesämamille!

Täällä ois ny 40 vkoa kasassa vaan eipä tunnu vauva siitä välittävän :) Alkaa itte turhautumaan, kun mitään ei siitsi tehdä.. Sitä vain odottelee ja odottelee... HOH.

Pitääköhän munkin aloittaa suursiivous, jos se vaikka auttais :)

Viime yönä valvoin pari tuntia ihan vaan seuraten vauvan masutouhuja. Se on kyllä aivan kummallisesti siellä! Tos navan yläpuolella tuntuu kauheen iso kova patti, joka voi kohota viiski senttiä aivan yhtäkkiä! kaippa se sitten on perse.. ainakin hikka on tuntunut tuolta alaosasta..! mulla on vattassa koko ajan niitä harjotussuppareita eli maha on kivikova puolet ajasta. Nytki painaa alapäätä kovasti.. Tahtoo jo laitokselle!!

Raskasta tämä odottelu :)

Miehestä on tullut viime aikoina hirveän huomaavainen. Positiivista :) Kaippa sekin ymmärtää mun turhautumiseni.

Noh. Valittelut sikseen. Mulla on kans imetystyyny tehtynä. Netistä löyty ohjeet. Suurempi pulma oli löytöää sitä täytettä täältä eteläpohjanmaalta.. pitänee pölliä säkkituolista sen verran :) Imetysliivejä en omista vasta kun yhdet (triumph) ja ne onkin hyvät. pitää passittaa mies ostamaan niitä lisää. Äitin komensin tekemään niitä imetyspaitoja, ei kamalasti huvita lähteä niitä sovittelemaan kauppoihin.. Ja äiteeltäkun tuo ompelu sujuu :)

Noh, tsemiä meille kaikille tasapuolisesti!

-santtu rv40

Mari: Johtuuko tuo käynnistys astmastasi tai jostain muusta syystä? Meillä täällä Vantaalla pääsen äippäpolille vasta tutkimuksiin, kun 10päivää yli 40viikkoa, mutta se ei merkitse vielä käynnistämistä. Tosin neuvlasssa sanottiin, että Naistenklinikalla ei mielellään päästetä yli 42viikkoiseksi siis yliaikaiseksi, joten maksimissaan tässä viikko odotellaan.