***Kesävauvat 2008***

Hande:Mä oon menossa siihen ihan alkuraskauden ultraan varmistamaan että siellä on elämää ja oikeassa paikassa.Mulla on taustalla kohdunulkoinen,niin joudun sen takia käymään heti ekoilla viikoilla ultrassa.
Syliapina:Mullakin muisti pätkii aina välillä.Tosin en tiiä johtuuko se tästä raskaudesta,vai onko tää kotona olo pehmittänyt aivoja :whistle: :D

Tänään on tasan 6+0 eli 7.viikko alkoi.Pahaolo on edelleen ja 24/7.Viime raskaudessa ällötys alkoi vasta nyt.Nyt mä jo kehittelen että kaksoset olis tulossa :D
Mä huomasin että mulla auttaa tee huonoon oloon.Kannattaa kokeilla,jotka kärsitte pahoinvoinnista...
 
Bamse: on varmasti itelle helpottavaa tarkistaa että se elämä siellä masussa on oikeassa paikassa... Koska sulla on tuo ultra?
Mä muistelen että just näillä vkoilla alko edellisiltä se yöks-olo ettei oikeen mikään maita, että saa nähä iskeekö tästä se sama vai tuleeko yhtään mitään. Oikeesti tää oireettomuus saa ajatteleen kaikkee aika tyhmääkin ja sen takia on ihana päästä kattoon että onks kaikki ok. Saa ite tietynlaisen mielenrauhan ainaki joksikin aikaa....
 
Huomenta, pakko se oli ultraan tilata aika kun niin pitkä aika kuiteskin np-ultraan. Minulla on vähän sama olotila kuin Handella, siis epävarma olotila, johtunee että kaikki kävi niin helposti ja kuten suunniteltu, eli mikäänhän ei koskaan mene kuten suunniteltu.. ekasta tärppäsi siis.
No, maanantaina täälläkin aika ultraan, olisi antanut jo tämän viikon lopulle mutten uskaltanut ottaa kun olisi ollut vasta 6+0.

Minä unohtelen muutenkin paljon asioita mutta nyt se on tuplaantunut + sanat menee sekaisin.. saa oikein miettiä miten se sana sanotaan.. ehkä väsy saa aikaseksi :whistle:
Ja mahan turvotus on aika kauheeta. Oikein kiristää navan seudulla, ihan kuin olisi jo pidemmällä.

Galluppiin: mies on 30 -vuotta, eli melkein seitsemän vuotta nuorempi kuin minä. Ehdin siis täyttämään 37 ennen LA:ta.
Kimpassa ollaan oltu 6.5 vuotta joista 6 asuttu yhdessä ja 1.5 kihloissa. =)


 
äitiäitiäiti: sama homma meillä että kaikki tapahtu samalla tavalla että ekasta tärppäs vaikkei niin uskottu tapahtuvan... Ja mä uskon että toi tekee tän oudon olon, mitä ei oo ikinä ennen ollu... aina ennen ollu varma, että on tosiaan raskaana, mutta nyt toi ei meinaa mennä päähän sitte millään.
en tiä oonko iha väärässä mutta onko nuorempan odottajana jotenki rennompi odotuksen kanssa....ite saanu nuo kolme muuta alle 25vuotiaana ja tuntu ettei sillo stressannu mistään, mutta nyt kolmekymppisenä sitä miettii jo kaikki kauhuskenariot...
 
Hande ja äitiäitiäiti:Meilläkin tärppäs ekasta ja fiilis on just samanlainen,et voiko kaikki muka mennä näin hyvin!
Mulla on ultra torstaina ja viikkoja pitäis sillon olla 6+2
Me yritettiin esikoista 1,5 vuotta ja mä pelkäsin koko raskauden ajan,että jotain vielä sattuu.Helpotti vasta sitten kun sain pojan syliin.Mut sit alko nämä kaikki muut äitiyden tuomat pelot :D
 
Kaipa se tuo ikä vaikuttaa, itsestäni ei kyllä olisi alle 25 -vuotiaana ollut perhe-elämään. Niin kova oli menojalan vipatus.. =)
Kai sitä ajattelee asioita eri lailla vanhempana, tieto lisää tuskaa ja niin pois päin. Taisin tuon esikoisen odotuksen aikaan vain hakea tietoa raskaudesta joka paikasta, sama meno jatkuu.. :ashamed:
Ja täälläkin pelko ja huoli oli läsnä raskauden ja vauva-ajan. :|
Nyt enää huoli joka säilynee loppuelämän.. :)
 
Tervehdys!

Vastailen minäkin galluppiin. Olemme molemmat mieheni kanssa 28 vuotiaita. Yhdessä olemme olleet huimat 12 vuotta ja niistä 4 vuotta naimisissa.
Kävin tänään yksityisellä ultrassa, koska kaikki raskausoireeni hävisivät yhtäkkisesti noin viikko sitten. Halusin varmistaa onko kaikki kunnossa. Siellä pieni sydän sykki ja sikiö vastasi viikkoja 6+4. Omien laskujeni mukaan mentäisiin viikolla 7+3. Oli ihanaa nähdä pienen syke, mutta onneani jäi vähän varjostamaan se, että lääkäri totesi, että kohtu on melko pieni. Sanoi kuitenkin perään, että se ei tässä vaiheessa kerro mitään, koska ultrassa näkyi elämää. Toinen asia joka jäi askarruttamaan oli, että lääkäri näki kohdussa toisen noin 20mm vesipussin, jota hän epäili tyhjäksi sikiöpussiksi... Laittoi sitten lähetteen äippäpolille noin kahden viikon päähän. Kamala jännitys tässä on päällä, koska edellinen raskauteni päättyi kohtukuolemaan ja silloinkin lääkäri oli sitä mieltä, että kohdussa oli toinen tyhjä sikiöpussi. Alkaa vähän ihmetyttämään, että mitä siellä kohdussa oikein on. En oikein usko, että siellä joka kerta on kaksoset, josta toinen on menehtynyt jo alkumetreillä... Tulipas tilitettyä, mutta en ole vielä kenellekään uskaltanut raskaudesta kertoa, joten on ihanaa kun saa jakaa näitä asioita teidän kanssanne.

Tässä myös teille joilla on ollut vuotoa näin raskauden alussa. Lääkäri sanoi minulle, että jos on lapsia/lapsi ennestään niin verinen vuoto raskauden alussa on todella yleistä. Sanoi, että kohtu saattaa jotenkin falskata ja siitä seuraa verinen vuoto. Itselläni ei vuotoa ole ollut, mutta lääkäri sanoi, että siitä ei kannata huolestua jos sellaista ilmenee, joten toivottavasti teillä on kaikki kunnossa.
Hyviä vointeja kaikille :heart:
 
Raksu:Kaikki on varmasti hyvin,kun pieni sydänkin jo sykki :heart:
Mut epätietoisuus ja odottaminen on kaikista pahinta.
Mulle lääkäri sanoi, kun odotin esikoista, kans tosta kohdun pienuudesta.Taisi olla melkein samoilla viikoillakin.Totesi vaan,et kohtu on vielä pieni,mut heti perään lisäsi ettei sen niillä viikoilla kovin iso tarvii ollakaan.
 
Heipat taas,
on kone ollut vähän jäähyllä (huollossa).

Olotila ehkäpä jo parempi, tupakkia ei tee enää niin paljoa mieli ja pahan olon tunne ollut poissa nyt muutaman päivän. Jotain 6+6 viikot taitaa nyt olla. Huomenna on mullakin toi ultra, haluun tietää onko alkerran yksiöön tosiaankin muuttanut joku. Kävin esikostakin, joten oli itsestään selvää et tästäkin käydään.

Galluppiin, et oon tosiaan 30v ja mies 31v. Yhdessä 5,naimisiin asti ennätettykin on.

Mulla oli esikosta ruskeeta vuotoa, tästä ei oo vielä kerenny tulemaan. Lääkäri mainitsi mulle sillon, et istukan kehittyminen on niin monimutkanen prosessi, ettei ole yhtää ihme jos vuotoa vähän tuleekin!

Raksu, kamalaa tuo epätietosuus, mut kyllä minäkin uskon että kaikki on hyvin!
 
Mulla tuli vuotoa ihan raskauden alussa pari päivää.
mutta plussa näytti vasta viime torstaina, eli viikolla 6+ jos olen oikein laskenut. edellisessäkin raskaudessa tuli vuotoa alussa, eli eiköhän se normaalia ole... Voimia kaikille! :hug:
 
raksu:epätietoisuudessa eläminen on aika kamalaa mutta täälläkin uskotaan että kyllä siellä kaikki on hyvin kun sydämen sykekin löytyi.

mama-86: onnea plussasta :)

Taitaa tosiaan olla tuo pieni vuoto todella yleistä.Itsellä tuota ei onneksi kestänyt kuin sen yhen päivän ja oli todella niukkaa, mutta aina tuollaiset säikäyttää..
 
Vastaus galluun...: Minä siis 22v ja ukko 23v!!! Kumpikin vanhenee vuodella ennen kakkosen tuloa!!!

Neuvolaan soitin ja neuvola 8.11...

Meillä ei ole kuin yksi ultra joskus viikolla 14!!! Menen sitten rakenne ultraan yksityiselle,onneksi tulee veronpalautuksia :LOL:

Paljon onnea uusille plussille!!!
 
Lady Di, kiitos kun lisäsit minut listaan!

raksu, voimia epävarmuuden sietämiseen! Toivottavasti saat kuitenkin rauhallisina hetkinä nautittuakin raskaudesta.

Tervetuloa myös kaikille uusille plussanneille, minunkin puolestani.

Kävin tänään yksityisellä ultrassa, ja tänään rv 6+4 / 6+6 näytti, että raskaus on ihan oikeassa paikassa (taustallahan on kohdunulkoinen). Tunnustelemalla kaikki vastasi viikkoja, ja ultralla näkyi kohdussa selvä pussi ja alkio. Näillä antiikkisilla laitteilla ei vielä sykettä näin aikaisin saa näkymään, mutta lääkäri kyllä näkemänsä perusteella "ylitulkitsi", että ehkä se sydän kuitenkin jumputteli. Kolmen viikon kuluttua katsotaan uudestaan (itseasiassa menee neljän viikon päähän, jotta mieskin pääsee mukaan). Ensimmäisen raskauden kaltaisista ongelmistakaan ei nyt onneksi ollut mitään viitettä.

Voi helpotuksen huokaus! Tämä oli ensimmäinen kerta, kun ultassa näin sitä, mitä siellä pitääkin näkyä -tähän astihan se on merkinnyt joka kerta huonoja uutisia...

Nyt vähän kyllä huolettaa, kun ultran jälkeen selkää ja alavatsaa on koskenut jaksoittain. Vuotoa ei ole tullut. Osaako joku teistä sanoam että onko tavallista, että elimistö reagoi kipuilemalla moiseen "tunkeutumiseen"?
 
Hei ne jotka tietää. Varasin tänään ekan neuvola-ajan ja se on joskus marraskuun alussa. Sillon olen viikolla 8 + ? Ohjeistaako ne sieltä ultraan vai pitääkö se osata tilata jo itsekseen. Tuli mieleen näin jälkijunassa, en tajunnut kysyä neuvolan tädiltä.

Aaprotin masun sykkeet kuulostaa mukavalta. Kunpa saisi itsekin kuulle pienen sydämen sykkeen. Odotellaan ja jännitetään.
 
Aaprotti:Voi kun oli hyviä uutisia!Mä oon menossa kans ultraan ylihuomenna tarkistamaan että pikkunen on oikeassa paikassa.
Maasu:Ne kyllä ohjeistaa sut ekalla neuvolakäynnillä ultran kanssa.Se kait ihan synnäristä kiinni pitääkö aika itse tilata vai tekeekö sen neuvola sun puolesta.
 
Mouse: onnea sinne :)

täällä oltu taas ilta pirteänä vaikkei oo ihmeitä jaksanu tehäkkään. Pahaa oloa meinaa pukata pikkasen että kaippa se yöks olo tekee sitten tuloaan..saa nähdä. Mehut ja hedelmät autto oloon onneks, ruoka ei oo oikeen maittanu muuten.
huomenna tähän huusholliin palaa arki kun lapset tulee kotio isältään ja lähetäänkin sitte käymään rakennustyömaalla katsomassa josko ovet ja ikkunat olis tuotu :)
 
Ketkä olette menossa alkuraskauden ultraan, osaatteko sanoa suunnilleen suuntaa paljonko kustantaa? Oletan siis että yksityisellä puolella...Itsekin pähkäilen "kehtaanko" mennä, kun olisi tulossa se np-ultra (ainoa minkä saa ilmaiseksi)
 

Yhteistyössä