***Kesävauvat 2008***

margherita: joo toi miitti vois olla tosi kiva ja samalla tutustua tosiaan samassa elämän tilanteessa oleviin...mun kaveri piirissä ei oo oikeestaan lapsiperheitä tai oottavia olleskaan. ja varsinkaan jyväskylässä ei tuttuja oo kun jokunen.
 
Äippä 0806: Varasin ajan Koskiklinikalle, kun se on hyväksi havaittu. Hinnasta en kyllä tiedä, kun varasin ajan netissä... Kai se edes vähän halvempi olis kuin tuolla pääkaupunkiseudulla, jossa asuin ja asioin aiemmin.

Oon Tampereen naapurikaupungista (Vaasaan päin), 15km Tampereelle... Mistäs itse? :hug:
 
Tänään olis se ultra...Hui,jännittää :)
Selkeesti pääkaupunkiseudulla on joku Helsinki-lisä,sen verran halvoilta kuulostaa nuo ultrat muilla paikkakunnilla :kieh:
Alle satasella ei kyllä täälläpäin selviä :/
 
huomenia täältäkin :) mua jännittää jo ens maanantai kun on se ultra..toisaalta toivos että päivät menee vauhilla, toisaalta taas ei :D
täällä ei paljon kerkeä omaa napaa ajatteleen kun lapset pitää kiireisenä vaikka paha olo välillä kyllä muistuttaa... kurja kun oikeen mikään ei eilenkään helpottanu.
Miten ootte kertonu muuten lapsille tulevasta vauvasta? ei siis välttämättä tästä mutta yleensä.... meillä nuo ollu niin pieniä ettei ennen oo tarvinnu niille niin kertoilla mitään. Eilen tuossa kyselivät että miks äitillä on paha olo, mutta totesin vaan etten oikeen tiiä :D
 
nää sivut taas tökkiny, pari kirjotusta kirjotin tossa joku aika sitte ja kumpikin hävis... mihkä lie meni :D täällä saatu ruokittuu nälkäset suut ja nyt hyvillä mielin voi hetken huilia ennen välipalan laittoa..
itellä toi ruoka ei taas auttanu mitään...pari minuuttia oli paha olo pois mutta takasin tuli taas... no, onneks ei oo tarvinnu oksennella ikinä raskauksien aikana ja toivottavasti ei tarvi nytkään..
 
Täälläkään ei ruoka maistu.Hetken kun pahaolo on pois ja tulee nälkä,niin riittää kun avaa jääkaapin oven :x
Mulla kesti esikoisesta pahoinvointia viikolle 16 asti,et ei tässä olis enää kun 10viikkoa jäljellä :D :x
 
mä oon käyny yksityisellä ultrassa Femedassa keskustassa sekä siinä rautatientoria vastapäätä olevassa Diacorissa ja kumpikin maksoi siinä 80e paikkeilla. Esim. Femedassakin on monenhintaisia lekureita! Halvin (eli se kellä kävin ;) ) oli oikein mukava rouva mutta en nyt millään muista hänen nimeään. Fredrika jotain.

Terv. Oikukas rv 19+0
 
Täällä ei ole paha olo tullut vielä ainakaan seuraksi, väsyä ja vilua vain, onneksi nälkäkin jäi vähän taka-alalle joten helppas heti mahan turvotusta. Aika oireetonta, onneksi on se ultra maanantaina niin saa tietoa tilanteesta.
Minä se jaksan kyllä edelleen ihmetellä noiden ultrien hintaa.. Oikukas, lukeutuuko tuohon hintaan ultraus + lääkärinpalkkio + toimistomaksu Kelan korvausten jälkeen?
 
Kaa
Itse olen huomannut yhden uuden oireen itsessäni; alkavan pahoinvoinnin. Etova olo ei ole mitenkään aamupainotteinen, enemmänkin sitä on iltapäivällä ja illalla. Ei suoranaista pahoinvointia, mutta etovaa oloa. Hirmuinen nälkä, mutta ajatus syömisestä vaan pahentaa oloa enemmän. Yäk. Josko tämä tästä joko pysyisi samassa tai helpottaisi.


 
kaikkine kuluineen jäi mulle noin 80e maksettavaa (kelakorvaus otettiin paikan päällä hinnasta suoraan pois).

Oisko ollu vielä niin et se Diacor oli ihan vähän halvempi kuin Femeda, tosin Femedassa oli asiantuntija ja Diacorissa kävin ihan yleislekurilla joka ultrasi.

:)
 
Heipsan!

Alkuraskauden ultrasta on ollut puhetta... Taidan minäkin sinne hakeutua. Tosin tuolla meitin neuvolassa on ultraäänilaite, jolla lääkäri aina lekurineuvolan yhteydessä ultrailee, mutta en usko että suostuisivat mut muuten vaan ultraamaan ekan neuvolakäynnin yhteydessä. Joten yksityiselle se on vaan mentävä...
Voinnit on täällä ennallaan, tissit on häiritsevän kipeät ja valkovuotoa tulee holisemalla :xmas: Tein tänään toisen raskaustestin ihan vain varmistaakseni asian ja tulihan sieltä todella voimakas punainen testiviiva :) Että kyllä se nyt on uskottava, että se kakkonen on tulossa...
Neuvola-aikaa ajattelin huomenissa varata.

Olettekos muuten jo kertoneet odotuksestanne ja kuinka laajalti? Meillä tietää muutama läheinen ystäväni, pikkusiskoni ja äitini. Niille kerroin jotka tiesivät odottaa raskausuutisia ja muille kerrotaan sitten ekan ultran jälkeen :)

Nyt lähden tästä tuhoamaan tuota tiskivuorta ja leikkimään tytön kanssa...

Kylkiluu ja Muumi 5+2
 
kylkiluu: täällä tietää mun porukat ja jokunen ystävä. Miehen porukoille kerrotaan varmaan tuon ekan ultran jälkeen mikä on ens maanantaina. Mua ittee jännittää kertoa niille kun en tiiä kuinka reagoivat, on heille ensimmäinen lapsen lapsi eikä meillä ole kovin kummoset välitkään...Muille varmaan kerrotaan sitten kun nähdään ja puskaradio varmaan on käytössä sukulaisten keskuudessa jos ei heitä muuten nähdä.
 
Meillä tietää meidän porukat ja mun sisko. Ukko ei haluu, et kerrotaan vielä kellekään muulle. Ei ois halunnu et kerrotaan meidänkään porukoille, mut kun ne arvas ja mie oon niin huono valehtelemaan. No vatsa alkaa näkyä sen verran hyvin, et jos nortsi vaatteita meinaa pitää, niin kyllä sen kaikki kohta huomaa. Näköjään se pitää paikkansa, et toisesta lapsesta se vatsa näkyy jo paljon aikasemmin.

Itse kyllä haluaisin jo kertoa kaikille, mut ukko pistää hanttiin. :heart:
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin!Syke näkyi selvästi ja pikkunen oli 5mm kokonen ja vastasi viikkoja 6+4,eli pari päivää pitemmällä kun oletin :heart:
Huh,nyt helpottaa =)
Ultra maksoi yhteensä 98e,ja siitä vähennetään vielä se kela korvaus,jonka mä joudun hakemaan erikseen työpaikkakassasta,eli paljon halvempi mitä luulin.

Mä haluisin jo kertoa kaikille :D mut mies on paljon varovaisempi ja se haluaa vielä odottaa.
 

Yhteistyössä