KESÄPINO,viidettä,kuudetta,seitsämättä jne odottaville=)

Hei vaan kaikille :wave:

Suomesta kotiuduttu. Matkat meni loistavasti, eikä vauva syntynyt laivaan. Oli niin ihana loma, ettei riemulla rajaa.

Paljon onnea plussastaCrystalBlue :flower:

Ja mahtavat onnittelut pojasta Kääkkänä :flower:

Onkohan me9 jo tositoimissa?? Huhuu.

Mulla vähän samanlainen olo kuin Tellulla. Supistuksia piisaa ja huono olo vaivaa. Raskauspahoinvointikin on tullut takaisin kuvioihin. Ei onneksi niin voimakkaana kuin viikoilla 4-20, mutta muutaman kerran on pönttöä halailtu :x

Yritetääs laittaa palstaa taas aktiiviseksi. On niin mukava lukea kuulumisianne. :wave:

Tämä tyttö (lihava akka) menee nyt puutarha hommiin ja kattomaan millaisen uima-altaan mies pystytti lapsille viime yönä. Varmaan ihan riittävän kokoisen kun lähti nyt hakemaan rappusia, jotka unohti ostaa. Me taidetaan olla vähän vinksahtanutta porukkaa. Mies väsäsi sitä allasta puoli kahden aikaan yöllä ja minä lajittelin vauvan vaatteita kokojärjestykseen, joka oli hankalaa, kun olin ennen pesua nyhtänyt kaikki laput pois pistelemästä. Meni mittailuksi :D

sitten vielä kysymys. Onko muilla tällaista vaivaa. Kädet puutuu ja pistelee jatkuvasti, sormet ei taivu kunnolla ja niveliä särkee. Ja tää on aivan jatkuvaa, että alkaa mennä kohta herne, kun tavarat ei pysy käsissä :/

Hitsi, mitä mä tollasesta valitan, kun muuten on niin hyvä! Melkein loppui toi iskiashermon juiliminenkin :ashamed:

 
:flower: :flower: Me10 suuret, suuret onnittelut :flower: :flower: Todella hurjaa, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin :heart: :heart: :hug: :heart: :heart: Paljon onnea vielä ja nauttikaa nyt toisistanne vierihoidossa :heart:
 
Onnittelut täältä taustaltakin Me10:lle. :heart: :flower:

Olipa hurjan kuuloinen synnytys, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin. :)

Mie oon vaan täällä taustalla notkunut ja lueskellut tein juttuja. Eilen tuli 33 viikkoa täyteen joten loppusuoralla ollaan. :)

AngelEyes ja Säihkis 33+1
 
Valtavan paljon Onnea Me10!!! :heart: :heart: :heart: Hurja on ollut alku, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin. :hug:

riemu tuollaista vaivaa minulla ei ole ollut, mutta kuulostaisi siltä että pitäisikö kysyä jostain neuvoa?

Tänään on taas supistellu enemmälti ja maha tyhjentynyt.. :x Noh, tässä kun jännitän kovasti että milloin tulee lähtö niin loppupeleissä tämä menee sen kaks viikkoa yli, sittenkin käynnistetään 3 päivää ja lopulta leikataan kun ei suostu ulostautumaan.. :LOL: Hurja ajatella että jos tämä kuitenkin menee samaa rataa kuin edellinen niin vajaan kahden viikon päästä meillä olisi pieni tuhisija.. :heart: Mistä voisi saada sellaisen toimivan kristallipallon???

Tellu30 35+3
 
Suuret onnittelut Me10:lle. Olimme tässä muutaman päivän perheen kanssa Turussa reissussa ja TYKS:n ohi ajaessa tuli mieleen että jokohan Me9 on synnyttämässä - ei tullut mieleen että dramaattisia hetkiä on käsillä :hug: . Pääasia että molemmat voivat rankan alun jälkeen hyvin ja toipuminen voi alkaa. Kyllä äidinvaisto on varmaan maailman viisain vaisto, se kyllä kertoo jos on syytä huolestua - niinkuin sinun tapauksessa kävikin :heart:
Mutta onnittelut vielä kerran koko perheelle :flower: =) :heart:

Laiskasti on tullut tänne kirjoiteltua, joten onnittelut :

CB:lle plussasta

Kääkkänälle pikku pojasta

Riemu, minusta tuo puutuminen sekä sormien tönkköisyys vaikuttaa turvotuksen aiheuttamalta. Onko sinulla kädet turvoksissa tai turvotusta ylipäätä? Ylimääräinen neste nivelissä aiheuttaa juuri särkyä ja puutumista.
 
Hottis juu, mulla on nykyään pää niin laho että tummennukset tulee ihan tarpeeseen.
Ja samaan olen päätynyt minäkin. Taitaa ihan vaan turvotuksesta johtua. On sormet meinaan semmoset nakit että! Ja jalat myös. Ikävä vaiva sinänsä, kun ei ole puristusvoimaa jälellä yhtään. Hammasharjakin tippui monta kertaa aamulla lavuaariin. Painokin noussut muutamassa päivässä pari kiloa. Tää ilmasto on täällä niin tukalan kuuma ja kostea, vaikka ei se suomessakaan viileä ollut :LOL: Joten nesteitä kertyy..

 
Hyvää huomenta.

Tolvana minä, en sitten yhtään ajatellu että turvotustahan tuo riemulla voisi olla.. Mutta toisaalta jos on noinkin paljon niin pitäisikö pissiä johonkin kuppiin ja käskeä tutkia? ;) En siis tiedä onko teillä siellä noita "tutkintoja" kovin tiheään?

Hittolainen, eilen supisteli siihen malliin päivällä että olin satavarma jotta yöllä tulee lähtö, mutta onneksi ei vielä. Nyt taas kun nousin ylös ja vähänkin kävelen niin johan alkaa supisteleen.. :( Mitenhän tästäkin päivästä selviää kun isäntäkin on töissä ja tuo meidän nuorimmainen ei ole mikään rauhallisin tapaus..

Tellu30 35+5
 
Tellu ei se mitään. Mäkin ajattelin aluks että sydänkohtaus tulossa :LOL: mutta kun slaakia ei vaan näy, niin eiköhän tää sitten turvotusta ole :D Mulla on vasta 10.8 lääkäri. Yritän sinnitellä sinne asti. Kuulostaa siltä että sulla on kohta nyytin hakureissu edessä. Kyllä noilla viikoilla jo hyvän nyytin saakin, ei tarvitse olla huolissaan, vaikka hyvähän se olis vielä viikon-pari masussa pysyäkkin.

riemu 34+1
 
Jaahas, oli tullu sitten viesti kahteen kertaan ja menin sitten muka poistaan toisen niin poistikin molemmat.. :eek:

Onko teillä riemu siellä neuvolakäyntejä lainkaan?

Saa nähä siis että miten tämän vauvelin kanssa menee. Kuopus teki kyllä just samanlailla, eli reilun viikon kiusoitteli ja sitten tuli ulos. Eli rupesi supisteleen tasan 36 viikolta ja syntyi 37+2. Yritin viimeiseen asti pidätellä, mutta meni sitten syntymään ihan loppuvuodesta 2008, noh voinpahan sitten täysi-ikäisyyden kynnyksellä sanoa että yritin ihan tosissani pidätellä.. :LOL:

Tässä on tullut vaan ihmeellinen "oire" vielä lisäksi.. Tuntuu että pitäisi aina välillä ponnistaa.. :/ Kai vauva painaa sitten tuolla jotenkin hankalasti että saa tuollaisen tuntemuksen aikaan, kun ei mulla paikat kuitenkaan ainakaan paljoa ole auenneet, toivottavasti.. =)

Kattellaan miten nyt käy viestin lähettämisen kanssa.. :LOL:
 
Hih, just kerkisin lukea ne sun tekstit ja sitten yhtäkkiä hävisivät :D :D

Sulla taitaa olla vaavi tosi alhaalla, kun tollalailla jo ponnistuttaa. Kuulostaa kyllä tosiaan siltä että olet varmaan parin viikon sisällä synnyttänyt.

Ei ole neuvolaa täällä laisinkaan. Lääkärillä käydään. Alussa harvemmin ja loppua kohti tiuhemmin. Mulla on semmonen onni käynyt, että olen löytänyt täältä suomenkielisen naisten lääkärin =)
 
Tervehdys!

Jos taas välillä tännekin raapustais. Onnea kovasti vauvautuneille ja onnea plussanneille!!

Itellä olo on aikas raskas, onneks helteet hieman jo hellitti, vaikka on täällä nytkin +26 ja ilma on tosi raskas.
Mua pelottaa kovasti synnytys ja loppuraskaus. Kaikki kuusi edellistä mennyt hyvin joten nyt pelottaa, että tulee kauheuksia vastaan. Tiedän, ei pitäis stressata moista, mutta minkäs tolle päänupilleen voi....

Meiltä pn matkaa sairaalaan noin 65 kilsaa ja siitä noin 20 kilsaa monttuista hiekkatietä ja lapsenvahtikin tarttis saada siinä kiireessä. Sekin jännittää mihin vuorokauden aikaan synnytys alkaa. Viimeksi kävi hyvin, mies tuli just töistä kotiin iltapäivällä niin lapsvedet hulahti lattialle :LOL:

Hankintoja ei ole kamalasti tehty, vaatteet pesty ja vaunustakin irrotettavat osat. Että nyt vaan ootellaan. Luotan siihen, että laskettuun aikaan mennessä syntyy, kun kaikki on syntyneet joko laskettuna päivänä tai pari päivää ennen, paitsi yksi joka syntyi kolme viikkoa etuajassa.

Äitiysloma alkaa torstaina, mutta eipä se mun päiviäni mihkään muuta, kun olen kotona muutenkin. Koulu alkaa täällä 11.8. ja on ihan kiva saada taas normaali arki ja lapset kouluun.

jaksuja kaikille!

Miia ja Kerttu-Inkeri 34+4
 
Kyllä tämä tosi alhaalla on, toivottavasti ei tipu matkalle.. :LOL:

miia ymmärrän nuo pelot kyllä täysin. Ja sama homma täällä että ei passais stressata, mutta minkäs teet. :hug:

On teillä kyllä kiitettävä matka sairaalaankiin ja vielä nuo 20km hiekkatiellä. Meillä on yhteensä 20km matkaa sairaalaan ja hyvää asfalttia pitkin päästään menemään ja nyt jo kauhistuttaa tuo matka. Mikähän se on kun autossa supistukset yltyvät minulla ainakin aivan älyttömiksi.

Meillä on muuten kaikki lähtenyt yöllä syntymään. Miten teillä muilla, mihin vuorokauden aikaan olette lähteneet sairaalaan?

Olinpas minä taas kamalan kannustava.. :ashamed: ;)
 
Huomenta! Valitus virrellä aloittaen.. :ashamed:

Täällä huumorintaju alkaa olemaan katkolla.. Neljän aikaan alko supisteleen ja kerkesin jo miettiä että josko sitä nyt tuli lähtö, mutta sittenpä ne laantuikin mutta uni karkaksi.. |O Just kun sitten sain nukahdettua niin pikkumies heräsi ja ei auta muuta kuin nousta ylös vaikka oli järkyttävää polttelua alamahalla. Nyt sitten olo on hiukan rauhoittunu mahan osalta mutta päänupissa kiehuu. Yritä tässä nyt sitten nauttia.. :/ Tunteet on muutenkin niin ristiriitaiset, toisaalta toivoisin hartaasti että tämä pysyisi vielä ainakin viikon mahassa, mutta jos tätä jatkuu kovinkin kauaa niin oma olotila menee vaan kehnommaksi ja kehnommaksi ja siitä ei nauti kukaan samankaton alla asuva..

Tellu30 35+6
 
:heart: Tellu , ei oo kivaa tommonen. :hug: Mä varmaan sinuna menisin näytille ja menisinkin. Luulis että ois paikat jo aika auki tommosilla poltoilla ja kun sulla on se paineen tunnekkin. Soita ainakin synnärille ja selitä tilanne. Ei ois kiva jos vauva yhtäkkiä päättää syöksy syntyä.

Mä täällä kasvattelen sormia ja varpaita. Varpaat ovat pyöreitä tomaatteja ja kädet niin pulleet että rypyt ovat hävinneet. Eli jotain positiivistakin :kieh:

Onko Me10 jo kotona käärön kanssa? :heart: Ai että mä odotan omaa pientä tuhisijaa.. Ei millään enää malttais...

miia , kiva kuulla sinustakin. Samoja pelkoja täälläkin.. Pitää vaan yrittää pitää möröt poissa ja ajateltava positiivisesti :heart: Sulla tuo sairaalamatka on tosiaan pidemmän sorttinen, varsinkin tuo monttuinen 20 kilsaa saattaa juilia mukavasti.. :whistle:

Mitäköhän sitä vielä olis ollu asiaa.... en muista. TAAS! Muisti kyllä reistaa pahasti. Äsken kutsuin naapurin rouvaa Katriniksi vaikka on Claudia. Hitto että hävettää nyt :ashamed: Muutenkin inhoon tätä tapaa täällä, että aina pitää muistaa kutsua toista nimeltä ja mun päässä ei pysy kenenkään nimet. Hyvä jos oman perheen nimet jotenkin muistan :snotty:
 
Sillon aamulla mietinkin jo että soittaisin neuvolaan ja kysysin voisiko ne kurkkia että olenko jo kovin avoinna, mutta se sitten jäi kun ajattelin että turhaanko tuota ronklaamaan kun se tulee sitte ku tulee. =) Noh, nyt sitten ulkoiltiin lasten kanssa ja olo on kuin ei mitään olisi ikinä tapahtunutkaan.. :eek: Painaahan tuo vauva tuonne alas, mutta supisteluja ei ole pahemmin tullu ja muutenkin olo on ihan hyvä. Vallan ihmeellistä tämä odottelu!!! B) Noh, hyvä niin kun kuitenkin vauvelin olisi hyvä vielä kasvaa mahan suojissa. :heart:

riemu mullekin tuo toisten nimien muistaminen tuottaisi suuria ongelmia.. Monesti tulee lueteltua kaikki oman perheen jäsenet läpi ennen kuin oikea nimi sattuu kohilleen.. :LOL:

Pitäisikö sulla käydä aikaisemmin näytillä jos turvotus on kerta noinkin suurta?
 
Jospas minäkin saisin pois saamattomuuttani viimein :whistle: ja näpyttelisin muutaman rivisen.

Myöhäiset onnittelut Me10:lle!!! :flower: :flower: :flower: Jänniä ja tukalia tilanteita koit synnytyksessä -iso helpotus varmasti, kun sait pienen kuitenkin vatsan ulkopulelle. Kuinka vauva-arki on akant sujua, miten isommat ottivat tulokkaan vastaan? Ja samat utelut Kääkkikselle =)

Miia , monttuinen tie ei kuulosta kyllä laisinkaan hauskalta :/ Ja muutenkin tuttuja ajatuksia heittelit.

Voi riemu, ikävääkin ikävämmältä uulostaa turbosi! Olet varmaan testaillut kaikki maailman kylmäkylvyt, ananakset ja mansikat? Höh, ihan tyhmää tuollainen paisuilevuus. Onko muissa raskauksissasi ollut samanmoista?Miten istukkasi voi -vai viikonko päästäkö sitten taas tiedät? Nukutko sinä jo paremmin -miltä taas tuntuu olla kotomaassa?

Tellu, oletko sinä jo synnyttämään lähdössä??? Ihan samoilla viikoillahan taidamme mennä. Miltä ajatus synnytyksestä tuntuu? Totisesti toivon, että joko pääset tositoimiin tai puskemistunteet ja kipeydet lakaisivat vielä toviksi --tuollainen kärvistely ei ole mistään kotoisin!
*muoks*
Olitkin kirjoitellut, oma tekstin latomiseni tapahtui tuossa tunnin mittaan.... hyvä, että liian isot paineentunteet ovat hellittäneet!!!


Viimeaikaisia pelkojani:
Kipu siinä synnytyksessä jo ajatuksenakin haraa vastaan. Kaikki synnytykseni ovat sujuneet yleisesti ottaen mallikkaasti, aika reippaasti ja kaikin puolin normaalisti (siis ongelmitta) Ponnistusvaihe on ollut pisimmillään muistaakseni 8min -esikoisen kohdalla-parilla työnnöllä olen lapseni lykkinyt ulos. Vaan koska en kipua "tahdo" näyttää, synnärillä ei ole kovinkaan helposti tarjottu kipulääkkeitä ja jotkut synnytykseni ovat siksi menneet luomuna. Kuopusta odottaessa vasta asiasta avauduin ja sain "epiduraalilupauksen" sairaalan papereihin -loppuvaihe olikin sitten ihan kivuton. Mutta edessä on kuitenkin se avautumisvaihe yms, ja varmaan osaksi siksikin, koska tilanne on niin tuttu kivussaan, en tahdo sitä kokea. Vaan paljonpa on vaihtoehtoja...
Pelkään myös sitä, että jos tällä kerralla menisikin vedet ensin (mitä ei ole koskaan tapahtunut vaan suppareilla ollaan kiiruhdettu sairaalaan), ei sairaalaan yksinkertaisesti ehtisi.
Mitäs vielä pelkään.. sitä, ettei meille voi syntyä enää tervettä lasta, koska 5 täydellisyyttä olemme jo saaneet -pakkohan jotain on mennä pieleen ja pahasti. Varsinkin, kun lähipiirissä on ollut ikäviä tilanteita ja surullisia kohtaloita. Mutta tuota viimeistä pelkoa en liikaa suostu ajattelemaan -hulluksihan sitä tulisi. Vielä hullummaksi.

Tyttö on painanut päänsä lähtökuoppaan (tosin paljon myöhemmin kuin aiemmat tapaukseni) ja varsinkin tänään on vihloskellut ja painanut perää kohti kipeästi. Asettautumisista, kestosuppareista ja muusta sellaisesta huolimatta nuo lapseni ovat kuitenkin syntyneet "vasta" viikoilla

39+1 (lähtö aamuyöllä, synt. aamupäivällä, yhteenympättyä vastailua kyssäriin myös)

40+3 (lähtö aamulla, synt. aamupäivällä)

40+5 (lähtö klo. 22, synt. klo.00.16)

40+4(lähtö iltapäivällä, synt. iltakympiltä)

41+5 (lähtö klo.23., synt. klo 01)

Ja tosiaan, en odota laskettua aikaa malttamattomasti *nolo*. Lähikuukausien odottelijoiden keskusteluja olen sen verran lukenut, että hohhoijoijelenpa täällä ihmeissäni, kuinka jopa useimmat tulevat äidit tuhisevat, itkevät ja murisevat jo tyyliin rv 35 alkaen, "miksei se jo synny" ja alkavat ahdistuneina kokeilla kaikenmaailman poppakonsteja savustaakseen lasta ulos. Oikeasti. Jos vauva olisi valmis rv 35, silloin kenties raskausviikot olisivat laskettu olevan täydet viikolla 35.. No, meitäon moneksi, kaipa juurikin kipupelkoni vuoksi en synnytystä kaipaa.

Tunnen tarvetta lisäillä, että kaikesta yllämainitusta negatiivissävytteisestä jännityspelkoilustani huolimatta tämä vastassa möyriskelevä tapaus on erittäin, erittäin toivottu, kaivattu ja odotettu. Koko perheemme miettii myönteisellä jännityksellä,kuka tyyppi tuolta tulee samanaikaisesesti sotkemaan ja täydentämään perheemme oikean kokoiseksi, millainen persoona tulee muokkaamaan kaikkien meidän eloamme. Ja milloin hän oikein tule, se on päivänpolttava kysymys: toisen isosiskon vaiko toisen isoveljen sytymäpäivänä -vai ihanko joskus muulloin.

Niin, lääkärineuvolakin oli tänään. LääkäriTYTÖNEN alkoi kihertää huomatessaanj yrkän laskun kohdunpohjan korkeuden mitattuaan: perjantaina terkka mittasi 31cm (ja siitä 2vk sitten 32cm), nyt lääkäri mittasi 27cm. Tokihan mittaajissa on eroja ja mimmi tosiaan on nyt laskeutunut, mutta se kikattelu.... Muutenkin koin tuon sijaisen tosi...turhaksi *anteeksi haukkumiseni* Eipä minulla paljon hänelle olluttarvetta puhuakaan, mutta siltikoin, että hänellä oli kiire saada ysymyslistansa kohdat kysyttyä -kuuntelematta lainkaan vastauksiani. No, kenties kokemus häntäkin sitten opettaa. Kohdunkaula oli lyhentynyt 3cm:sta 1,5cm:iin ja lörpällään olin muutenkin. Vaan mikäs tässä on ollessa. Unta kaipaisin öihini edellee, vaikka vähäunisuuteenkin tottuu ---tai ainakin turtuu.

Tulipa avauduttua :whistle:

Feenikslintunen 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feenikslintunen:
Tellu, oletko sinä jo synnyttämään lähdössä??? Ihan samoilla viikoillahan taidamme mennä. Miltä ajatus synnytyksestä tuntuu? Totisesti toivon, että joko pääset tositoimiin tai puskemistunteet ja kipeydet lakaisivat vielä toviksi --tuollainen kärvistely ei ole mistään kotoisin!
*muoks*
Olitkin kirjoitellut, oma tekstin latomiseni tapahtui tuossa tunnin mittaan.... hyvä, että liian isot paineentunteet ovat hellittäneet!!!
Nyt on tosiaan ihan hyvä olla ja hyvä niin. Mielelläni pitäisin tämän vauvan vielä mahan uumenissa suojissa. :heart: Synnyttämään menen ihan hyvillä mielin, ei sinällään muuta pelkoa ole kuin että kuhan vauva olisi valmis kun päättää syntyä. Minä taas olen niin piikkikammoinen että välttelen viimeiseen asti piikittelyä.. :ashamed: Epiduraalia tai spinaalia en uskalla edes ajatella. Siksi taas toivon että tämä lapsi syntyisi suhteellisen nopeaa tahtia ettei tarvitsisi kovin kauaa kipujen kanssa kärsiä ja ennen kaikkea minua ei tarvitsisi pistellä..

Olen myös lukenut noita toisia keskusteluja ja kauhistelen myös kun aletaan jo heti 34-35 viikon jälkeen jo "häätämään" pientä ulos. :( Meillähän tuo nuorimmainen syntyi 37+2 ja silloinkin, vaikka oli ns. täysiaikainen, niin oli aivan järjetön pelko että en saa toista heti viereeni ja tulee jotain ongelmia jne.

Meillä täällä oli kanssa tuossa taannoin yhdelle tutulle sattunut sellainen lääkäri että hohhoijaa.. Ei ollut mihinkään kysymykseen osannut vastata eikä edes tajunnut ottaa toiselta lääkäriltä selvää. Hyvä ettei kädestä tutkinut että onko kohtu supistunut ja muutenkin onko paikat kunnossa. :headwall:

Jeps, mutta isäntä on tulossa töistä kotiin niin täytynee mennä hellan ääreen. =) :wave:
 
Vähänkö nauratti tuo Riemun nimikömmähdys :LOL:

Mulla kans vauva painaa tonne alas ihan hirveesti.....lääkärineuvola on ensi viikon tiistaina.

Pääasiassahan noi synntykset käynnistyy yöllä, toisaalta se ois helpoin niin mies on kotona, jos on töissä on matka kotiin 60 kilsaa ja sit vielä se 60 kilsaa sairaalaan, ja lapsenvahteja ei oikein oo.....Tiedä sitten synntytänkö yksin vaiko joku tukena ja millä meen sairaalaan. Mun äiti on ollut mun mukana kolmessa synnytyksessä.

Mun synnytykset on käynnistyneet seuraavasti.

1. klo 22 suppareilla kotona, vauva syntyi kuuden aikaan aamulla. 40+1
2. Supparit alkoi klo 11 aikaan aamupäivällä ja vauva syntyi n. klo 16 40+2
3. Supparit alkoi aamuyöstä ja vauva syntyi aamupäivällä 40+1
4. Vedet meni yllättäen illalla klo 23 aikaan ja synnytys käynnistettiin seuraavana aamupäivänä klo 10 aikaan ja vauva syntyi klo 13, 37+0
5. Synnytys käynnistyi suppareilla yöllä ja vauva syntyi kuuden aikaan aamulla
6. vedet meni kotona n. 16 jälkeen ja vauva syntyi klo 22
 
Miia: jotenkin hassua, että 2 synnytyksessäsi on vedet menneet ensin. Tai eipä kai siinä mitään varsinaista hassutta ole -itse kenties olen niin jämähtänyt ajatukseen, että koska itselläni on kaikki 5 synnytystä käynnistyeet samaa tavalla, se menee sittenaina (ja kaikilla muka ;) ) niin.
Mitä sinusta tuntuisi synnyttää yksin, jollette hoitajaa saa?
 
Feenikslintunen...no niinpä, outoa, että kahdessa on mennyt vedet ja muut käynnistyneet samalla kaavalla. Viimeks soitin sairaalaan, että multa meni vedet, mitä mä nyt teen. Sieltä kysyttiin, monesko lapsi...ööö...no kuudes...

Kyllähän mä yksinkin synnytän, jos tarttee, eipä se pelota tms. Ennemmin pelottaa kuinka pääsen sairaalaan ja saanko jonkun tänne jos mies ei oo kotona, jos vaikka on kiiruslähtö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Feenikslintunen...no niinpä, outoa, että kahdessa on mennyt vedet ja muut käynnistyneet samalla kaavalla. Viimeks soitin sairaalaan, että multa meni vedet, mitä mä nyt teen. Sieltä kysyttiin, monesko lapsi...ööö...no kuudes...
Kyllähän mä yksinkin synnytän, jos tarttee, eipä se pelota tms. Ennemmin pelottaa kuinka pääsen sairaalaan ja saanko jonkun tänne jos mies ei oo kotona, jos vaikka on kiiruslähtö.

:D :D :D

Hexulille onnnea ihan hirmuisesti!!!!!!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower:
Kerro lisää =)
 

Yhteistyössä