¤ * ¤ Kesän 2014 plussahaaveilijat ¤ * ¤

Esittäisin tyhmän kysymyksen ovistesteistä... ;) En ole siis moisia ennen käyttänyt.

Kun mulla on nyt kierto ilmeisesti jostain syystä ihan sekaisin ja ehkä menkat jääneet välistä kokonaan. Tänään siis kp34 (tai 6 jos on tosiaan jäänyt välistä). Tein tänään elämäni ensimmäisen ovistestin ja siihen tuli ihan hailakka viiva. Kannattaako mun nyt tikuttaa päivittäin ja katsoa vahvistuuko? Siis vaikka mulla ei oikeastaan ole hajuakaan missä vaiheessa kiertoa mennään... :D
 
Mun on vielä hetki jatkettava yksinpuhelua...
Siis nyt kun mulla alkoi menkat monta päivää myöhässä tai oli jostain syystä tosi ylipitkä kierto, niin missä vaiheessa mun kannattaa alkaa tikuttamaan ovista? Odottelenko nyt jonkun 5-6päivää kuukautisten alkamisesta, vai aloitanko varmuuden vuoksi aikaisemmin...?

Toivottavasti joku osaa vähän neuvoa mua... :D Olen ihan noviisi näiden ovistikkujen kanssa. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Marita!!! Ihania uutisia!

Aisha4 mulla kans hermo menee noihin ovistestejen viivanpaikkoihin (pregchec), oli pakko tilata kun toi viime vuoto tosiaan oli niin ihmeellinen ettei ovulaatiota osaa muuten lähteä ennustamaan. Tein esikoiselta jääneen digin (clearblue) lisäksi tänään ja eilen ja negatiivisia olivat. Testailin ovista esikoista tehtaillessa digeilllä mutaman kierron, enkä koskaan saanut positiivista, sitten raskausplussa tuli kierrosta josta en tikuttanut, vaan touhuttiin kp 12 ja 15 /28. Mysteeriksi jää olisinko siitäkään kierrosta saanut ovisplussaa...

Pecanpie tuli mieleen että imetätkö vielä pikkuista? Itse epäilin viime kierosta että olisi tärpännyt ja ettei kiinnittynyt kunnolla ja mahdollisesti vuosi pois.
Imetän edelleen noin 6 kertaa päivässä ja ilmeisesti se voi vaikuttaa just kiinnittymiseen??? Tietääkö joku? Ei tekisi mieli lopettaa imetystä, varsinkin kun vähän googlettamalla löytyy paljon imettäviä odottajia ja omat menkat on säännölliset ja ovistuntemuksia on ollut aiemmissa kierroissa, plaah.

Bebebanbino: Tänään vielä yritystä kehiin, lapsi vaikka hetkeksi hoitoon! Raivostuttava tilanne, varmaan monelle tuttu.

Ja päivityksiin siis korjaus että yritys aloitettu 4/14
 
Hei!

Täällä olisi yksi uusi kuumeilija :) Yritetty nyt toista kuukautta. Ennestään mulla on 7 vuotias poika edellisestä liitosta ja miehellä 10 vuotiaat kaksoset nuoruuden suhteestaan :) Voi että ois ihana kun plussa tulisi..katsotaan nyt jospa juhannusviikolla ei noi menkat enää alkaisi! Kiertopäiviä en hirveästi laske mutta edelliset menkat alkoi 22.5 eli taitaa joku 16 päivä olla menossa..Jännittää..Tämä olisi minun ja mieheni ensimmäinen ja viimeinen yhetinen lapsi. Lapsiluku kun täyttyy tämän myötä. Ikää minulla on 29 vuotta :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
marita14 Jee, onnea plussasta! Toivotaan, että tiitiäinen pysyy kyydissä loppuun saakka! :)

Alppis Itse en ole imettänyt enää puoleen vuoteen, joten mulla ei ainakaan pitäisi toivottavasti enää se vaikeuttaa. Tosi ristiriitaista tietoa kyllä löytyy tuosta imetyksen vaikutuksesta raskautumiseen. Joillakin tuntuu toimivan hyvinkin vielä vuoden aikana ehkäisymenetelmänä ja jotkut on tulleet heti raskaaksi vaikka olisi kuinka täysimettäny. :$ Mielenkiintoista olisi tietää.

Tosiaan kun omasta imetyksestä on jo aikaa, niin tuli sitten luettua (ihminen on tyhmä!) mistä maidon eritys voi johtua, niin tuli kaiken maailman prolaktiinihäiriöt, mitkä voi aiheuttaa myös kiinnittymishäiriöitä. No se kyllä aiheuttaa myös kuukautiskierron häiriöitä joita mulla ei ole, joten en ehkä maalaa piruja seinille :)

Testasin eilen huvikseni ovistestin ja se näyttää ainakin nyt toistaiseksi vielä tosi vahvaa kahta viivaa. Ärsyttävää. Mahtaako edes uusi ovulaatio tulla ajallaan jos hormoonit ei palaudu. Voi kun sitä vois vaa jättää ton tikuttamisen niin elämä olis varmaan huomattavasti helpompaa! :)

Ja tervetuloa joukkoon Eliaza84! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä imetin esikoista, kun kuopus sai alkunsa. En kovin montaa kertaa päivässä ja sit hiljalleen lopetin.

Testi tehty aamulla eikä se vieläkään näytä oikeastaan mitään! Ehkä ihan haalea haamu tai viivan paikka havaittavissa, jos tarkkaan tihrustaa!:D Mut menkat varmaan kuitenki jossain vaihees alkaa! Nyt ärsyttää jo niin paljon, et melkeen toivon, et ne menkat alkais, ni vois sit yrittää uudelleen.

Marita 14 onnea plussasta!:)
 
Marita14, onnea paljon!!

BebeBanbino on niin totta miehet ei aina osaa ajatella tätä asiaa ihan samalla tavalla... Turhauttaa ja suututtaa.

Mä jouduin tekemään aika ison työn ennen kun sain mun ukon vakuutetuksi siitä että nyt olis tosiaan syytä alkaa lapsentekohommiin. Ei mun ikä (30 v) muka mihinkään vaikuta ja yhtä suuret mahikset on muutaman vuoden päästä jne.
 
Moi, Tänne sais päivittää kp1/27 ja yk3
Mua ärsyttää ku mun menkat alkaa aina ihan hirveillä kivuilla ja aina yöllä tai tosi aikasin aamulla. Ja tottakai niihin kipuihin herää vasta kun ne on niin kovia että itku meinaa tulla ja uni ei tuu ennen kun sörkylääke alkaa vaikuttaa. Onks kellään muilla yhtä voimakkaita menkkakipuja? Mulla kestää menkkojen 1-2 ekaa päivää.
 
Dpo 13 menossa. Pari päivää on tuikkinu alavatsaan. Eilen ja tänään lämmöt hiukan yli 37 yleensä on jäänyt tuon alle. Huominen alkaa jännittää :)

Marita14 Onnea paljon!! Tarrasukkia matkaan myös täältä!
 
¤ * ¤ Kesän 2014 vauvahaaveilijat ¤ * ¤



Päivitys 8.6.2014




SalVe....................... 30v... 3. lapsi..Kp 36/28-30........
NeleLiis.............................2. lapsi.. kp 30/31............ 02/13
BebeBanbino..............29v..2. lapsi.. kp 28 (18)........yk 1
iloksi.........................31v...2. lapsi.. kp 25/36-42...... 05/14
miree........................31v...4. lapsi.. kp 25/............... yk 2
mymosa....................31v...4. lapsi.. kp 21/27............ yk4/clom yk2
Mussukka_93.............21v.. 4. lapsi.. kp 20................. yk1
Eliaza84....................29v..2.lapsi....kp 16/??...............
Hormonihirviö1 .........19v...1. lapsi
Nutti ........................28v...1. lapsi...kp 9/28..........yk 2
Alppis................................ 2. lapsi .. kp ?? / 28........ 04/14
miup....................... 25v... 1. lapsi.. kp 7/28 ........ yk 3
samour_................30v...... 1. lapsi.. kp 7/28............ 05/14
Pecanpie................. 26v....2. lapsi.. kp 6/26 .......... 05/14
Mindeyy.................. 19v....2.lapsi..
Aipan äippä...............30v.. 2. lapsi.. kp 3/27-29....... 04/14
Aisha4...............................4. lapsi..kp 2/28-?........ 06/14
KultaSieni..................28v.. 1. lapsi.. kp 2/27......... yk 3




Piinailijat


KultaSieni............. dpo 16
NeleLiis................. dpo 13
Mussukka_93........ dpo 9
mymosa................ dpo 6
BebeBanbino.......... dpo 2
iloksi.....................dpo 1


PLUSSANNEET <3

Kesäkuu
Pecanpie
tibt
Sissinen
Marita 14

Lyhenteiden selitykset:
kp= kiertopäivä
yk= yrityskierto
ya= yritys alkanut KK/VVVV tai KK/VV

Päivitys- ja korjauspyynnöt punaisella :)
 
Heippa!

Minäkin voisin tänne liittyä. Toivon kovasti plussaa tälle kesälle jo, mutta ei meidän maailma taida kaatua vaikka se myöhemminkin tulisi.

Meillä alkaa tämä plussa odotus tilanteessa, jossa minä olen 30-v., mies 28.v ja esikoinen 2v. Meillä on miehen kanssa opinnot käynnissä, mulla tosin valmistumista vaille lopussa. Jännittää itse asiassa vähän tuleva raskausaika, koska edellisen raskauden aikana asuttiin mun töiden takia eri paikkakunnilla ja nähtiin vain viikonloppuisin eikä aina silloinkaan. Onpa aika erilaista kokea raskaus niin, että vieressä on fyysisesti <koko ajan toinen ihminen! Ja sitten vielä tuo esikoinenkin.
 
Heippa! Täältä huutelee myös uusi haaveilija :) Minä oon haaveillu jo kuuden vuoden ajan lapsesta, mutta haluttiin miehen kanssa molemmat opinnot päätökseen ja nyt alkoi yritys! Outo fiilis, kun on niin kauan odotellut :D Ikää on mulla 27v. YK1 meneillään ja dpo1 tänään. Värejä en valitettavasti osaa kännykällä nyt laittaa.. Eikä rivinvaihtokaan näköjään toimi. Jospa kuitenkin selvän saa. edit: 1. lapsi siis haaveissa.
 
Viimeksi muokattu:
Huuuh. Nyt on jännät paikat. En vielä testannut. Jotenkin en usko et me oltais onnistuttu nyt. Dpo14 ja lämmöt ylhäällä. Viime kierrosta olivat jo lähteneet laskuun. Vuotoa ei näy mutta... odotetaan vaan kyllä se alkaa... *jännittää* :( :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
moi!
ajattelin nyt osallistua tähän viestiketjuun kun itsekkin olen hyvin hartaasti toivomassa lasta...

olen 19v ja ekaa lasta hankkimassa. toisin kun monet muut täällä niin en ole kovinkaan aktiivisesti lasta yrittänyt viellä. osin siksi kun lähiporukka sanoo että olisin vielä niin nuori äidiksi, että pitäisi odotella vielä muutama vuosi ja osin myös siksi kun lukio on vielä hitusen kesken.

mutta nytten hartaasti toivon saavani lapsen aluille jo tänä kesänä, koska mieltäni painaa se seikka että kynellä kun aikoinaan kävin ihmetteli hän ääneen kohtuni olevan aika paljon vasemmalla puolella ja totesi kuin vahingossa ääneen että lapsen saaminen tulee olemana hankalaa. siitä lähtien on pieni pelonpoikanen aina ollut läsnä kun ajattelen raskaaksi tulemista. toki voihan sitä vaikka sitten adoptoida lapsen mutta itse adoptoituna ja oikeista vanhemmistani täysin tietämätömänä olisi todella tärkeää saada juuri se biologinen lapsi...:heart:

no nytten sellainen pieni mahdollisuus olisi kun täti on myöhässä noin viikon... testin tein aamulla mutta negatiivistahahn se näytti :ashamed: en kuitenkaan halua vielä luopua toivosta, kun oireitakin on ollut... pahonvointia (yleensä iltaisin), päänsärkyä, mielihaluja yms. toki vonhan olla vain tulossa kipeäksikin :p mutta joka tapauksessa teen testin uudelleen... mutta missä vaiheessa kannataisi se testi tehdä uudelleen? parin päivän vai viikon kuluttua?? :confused:

tsemppiä kaikille yrittäville!!! toivottavasti onnistaa mahdollisimman pian! :heart:
 
hei
Täällä olisi uusi kuumeilija :) Ensimmäinen yrityskierto menossa.
smurffiina84 29v 4lapsi kp10/34 yk 1
Minulle lapsi olisi jo neljäs mutta nykyisen miehen kanssa ensimmäinen yhteinenlapsi. Katsotaan mihin pituuteen kierto tasaantuu. Ovista en ajatellut tikuttaa. Mennää periaatteella tulee sit kun on sen aika. <3
 
  • Tykkää
Reactions: yyberpositiivinen
Huomenia!

NeleLiis : Huiii! Jospa olis hyvä merkki. Toivotaan :)

{Anskutin} : Meillä siirty lapsenteon aloittaminen opintojen ja eri paikkakunnilla asumisten takia tänne asti. Millaista oli odotusaika erillään?

Oottekos muut käyttäneet foolihappoa? Sen käyttö ois kai pitäny jo aloittaa ennen yritystä, mutta ajattelin käydä ostamassa. Millähän sitä rauhoittais pään, kun ajatukset ei pysy kasassa :D
 

Yhteistyössä