¤ * ¤ Kesän 2014 plussahaaveilijat ¤ * ¤

Oon kyllä ymmälläni kroppani kanssa!

Ehtaa ovisplussaa en ole saanut missään vaiheessa, mut oikea munis jomotteli voimakkaasti tuossa viime vkn lopulla ja tän vkn alussa. Lämmöt eivät ole kuiteskaan nousseet, paitsi iltalämpö, joka on siellä 36,9-37,1 hujeltanut tämän viikkoa. Mut sehän ei merkkaa mitään.

Valkkaria tulee enemmän kuin normaalisti, välillä ihan pöksyt kastuu. Jokunen päivä sitten alkoi kumma jomotus tuol alapään uumenissa?! Välillä säteilee ihan jalkoihin se kolotus. Sit alaselkää jomottaa kanssa välillä?! Valkkari oli eilisiltana ja tänä aamuna hiukan punertavaa.

Muistelin, et viime kierrossa niukka vaalean punainen vuoto alkoi kp 28 ja jatkui 3pv menkkojen alkuun. Silloin ei ollut mitään kipuja. Nyt vasta kp 20 (23)/28-34!

En ymmärrä nyt ollenkaan, mitä tämä meinaa?! Menkat on sitten vissiin tulossa, ku ei sitä ovistakaan kaiketi ole ollut.

Huh, anteeks hurja omanapailu! Kännyllä kirjoittelen äksytyksen vallassa.
 
Nutti :hug: Nyt sitten positiivisen mielin tekemään maaliskuun mussukkaa! Onhan se kuitenkin hyvä juttu, että noinkin pitkän hormoniehkäisyn jälkeen kierto on normalisoitunut nopeasti normaalipituiseksi! Tsemppiä! :flower:
 
Olen innoissani seurannut ekaa luomukiertoa pillereiden jälkeen. Nyt ollaan kyläreissulla eikä ovistestejä ole, harmi!!

Osaako joku fiksu sanoa näiden oireiden perusteella, milloin mulla on ovulaatio (onko tänään?):

Eilen aamupäivällä alkoi nipistellä oikean munasarjan kohdalta. Lisäksi koko päivän huimasi ja särki päätä, verenpaine oli oudosti koholla (en tiedä, liittyvätkö tähän?).

Tänään munasarjakipu jatkuu samassa kohtaa, ja valkovuotoa on tullut paljon (se on myös tosi venyvää).

Onkohan mulla ovulaatio tänään? Jos on, ovisplussa olisi kai tullut eilen, jos olisin testannut, vai?

Kiitos jos joku auttaa kokematonta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Nyt piti tulla laittamaan toinenkin viesti, kun äsken tapahtui tosi kumma juttu... :D

Valittelin miehelle kivusta munasarjan kohdalla, ja hän hieroi hieman kädellään siitä päältä. Ja silloin tunsin munasarjassa sellaisen "poksahduksen" (olin jopa kuulevinani pienen äänen?), ihan kuin olisi kupla puhjennut. Ja sitten kipu hellitti.

Olikohan tämä ovulaatio? Voiko sen noin selkeästi huomata, kun munarakkula puhkeaa ja munasolu lähtee liikkeelle?

Anteeksi tämä himopostaus, me aletaan yrittää vasta ensi kierrosta, mutta oon nyt vähän innoissani näistä uusista, jännistä oireista :D
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kiitos Pecanpie tsempistä! :) Ehdottomasti pitää olla tyytyväinen, että heti ensimmäinen kierto oli täysin normaali, täysin saman pituinen kuin teinivuosina ennen pillereitä :D Ajatukset siirretään nyt maaliskuun mussukkaan ja toivotaan parasta ja talletellaan otolliseen aikaan!

Hormonihirviö1: Nyt menneellä ensimmäisellä luomukierrollani olen kirjotellut kaikki "oireet" ylös koko kauden ajan. Itselläni ovulaation aikaan on ollut ensimmäisenä oireena kipeät rinnat, jotka muuttui äkkiä kosketusaraksi ja seuraavana päivänä alavatsa tuli kipeäksi toiselta puolen, eli kaiken järjen mukaan munasolu irtosi vasemmalata puolelta sen kipuillessa. Tätä kipuilua sitten kesti enempi ja vähempi kymmenen päivää! Mitä tässä nyt on lueskellut eri naisen ovulointioireista, niin sinun listasi on hyvinkin tutun kuuloinen :)
 
Viimeksi muokattu:
Tein eilis aamuna ja iltana pc liuskamalliset r-testit varmistaakseni, ettei plussaa ole, kun tarkoituksena oli viettää kaksinkeskistä aikaa ukon kanssa kera viiniä nauttien. Negaahan ne näytti.

Tänä aamuna sitten viel tein samaisen testin. Siinä oottelin reilu 5min, enkä huomannut mitään kummempaa. Nyt sit useamman h päästä katsoin testiä ja siinä on tosi selkeä haamulainen!!

Aiemmin en ole siihen saanut minkäänlaista viivaa. Oisko teillä muilla kokemuksia, et antaako roskisplussia mitenkä herkästi?

Näköjään en saa lisättyä kuvaa kännyn kautta..
 
Tänään malttamattomana tein CB.n testi, mut selkeää negaa näytti. Yöllä näin unen, et olin tehny raskaustestin ja se näytti kahta viivaa!:) Toivottavasti ois enneuni!:) Vielä ei ole menkat alkanut, mut ei ole myöskään mitään tietoa millon ois ollut ovulaatio, jos on ollu. Alkuviikosta kyl oli kaikenlaisia oireita, tärinäkipua ym, mitä mulla yleensä on ovulaation aikoihin.

Kuopuksesta taisin saada plussan vasta kp 40, et vielä on toivoa, kun menkatkaan ei ole alkaneet.
 
Hei kaikille! Voisin liittyä mukaan kuumeilemaan! :D

Hieman tarinaa sen verran, että meillä on mieheni kanssa kolme lasta, jotka saatiin peräkanaa aika nuorina. Tämän jälkeen tuntui pitkään, että meidän lapset on tässä ja olihan se elämä aika sirkusta kun esikoinen oli 3v.4kk kun hänellä oli jo kaksi pikkusisarusta! :LOL:

No, nuorimmaisemme täyttää syksyllä 4v. ja esikoinen menee kouluun. Hiljalleen viimeisen vuoden aikana on alkanut tuntua siltä, että perheessämme olisi sittenkin tilaa vielä yhdelle vauvalle... :heart: Ja ihme kyllä, mies kuumeilee melkein pahemmin kuin minä! ;)

Päätös on siis nyt tehty ja kevätpuolelle kovasti toivottaisiin vauvaa. Itse opiskelen ja miehellä vakityö. Syksy pitäisi ainakin painaa täysillä opinnoissa, vaikka toivottu plussa pärähtäisikin... Pari vuotta sitten mulla epäiltiin toisen munasarjan olevan "kuollut", joten vielä ei tiedetä kuinka se vaikuttaa yritykseen, mutta turha kai sitä on etukäteen murehtia.

En tiedä yhtään kierroista! :xmas: Menkkojen pitäisi alkaa lähipäivinä ja pitää ehkä tilata ovistestejä sitten... Mennää siis nyt tällaisilla tiedoilla:

Aisha4: kp ?/28, yk.1
 
Hellurei!

Minäkin voisin tulla tänne kuumeilemaan. Meillä on 2½ -vuotias tyttö ja alkaa oleen jo sen ikänen, että kestäis hoitaa jo pienempääkin tässä ohessa :attn:

Mies alotti tässä justiin 2v opintovapaan töistä ja ite oon pyrkimässä syksyksi kouluun. Eihän sitä koskaan tiedä kauanko joutuu yrittämään. Tyttöä yritettiin 2kuukautta tjot-pohjalta.

Nuista lyhenteistä en ymmärrä muutenkaan, mut nyt on yrityskierto 2 menossa ja kiertopäiviä on noin 27-29.

Menkkoja odotellaan alkavaksi huomena...
 
Viimeksi muokattu:
Liityn seuraan!

Heippa! Käyn lukemassa ketjua päivittäin, ehkä rohkenen myös itse osallistua. Ihanaa jännittää muidenkin puolesta :)
Plussaonnea kaikille, erityisesti teille, joilla on takana pidempään yritystä tai/ ja tiedossa on plussausta hankaloittavia ongelmia.

Meillä tilanne on sellainen, että esikoinen on kohta vuoden ja vauvakuume pukkasi päälle muutama kuukausi sitten. Etukäteen jo mallailtiin, että parin vuoden ikäerot voisivat olla meille ihanteelliset, jos siltä vaan tuntuu vielä lapsen saannin jälkeenkin.

Nyt siis yk 3. Kierto normaalisti sen 28 pv, vime kierrossa kp 24 alkoi ruskea töhnä jota toivoin kiiinnittymisvuodoksi (esikoisesta oli ties mitä vuotoja, myös hetken runsaammin verta rv 20 ja kaikki oli ok), kunnes kp 26-27 alkoi todella runsas verenvuoto. Vuoto jatkui laimeampana muutaman päivän, mutta edelleen 10 pv töhnän alkamisesta tulee vähän ruskeaa töhnää. Epäilin varhaista keskenmenoa, mutta enpä tiedä. Eikä ole hajuakaan, mikä kp nyt on menossa. Onko kellään tämmöisestä kokemuksia? Tästä kierrosta tuskin tärppää, mutta yritetään silti!

Kivasti aloitin heti eritekertomuksella.. :snotty:
 
Täällä tullaan nyt sitten sillä maitojunalla takaisin, tänään olisi 4+2 mutta aamulla alkoi runsas vuoto, ihan kuin menkat vaan olisi tulleet viikon myöhässä. Ja jos en olisi testannut viikko sitten eikä raskaus olisi ollut toivottu niin ei varmaan edes olisi välttämättä tajunnut :,( Listoille palaan jossain vaiheessa kun tästä pettymyksestä ja surusta on selvitty.
 
Paljon voimia Pecanpie :hug:

Täällä odotellaan edelleen, että menkat alkaisi ja saataisiin tämä eka yrityskierto edes käyntiin... Aloin jopa miettimään, onko meille voinut käydä kumin kanssa vahinko jo viime kierrossa...? :confused: Edelliset menkat alkoivat 2.5. Tosin ei mulla ole hajuakaan kuinka pitkä mun kierto on, joten voihan se vaan olla PITKÄ! :kieh:

Nyt siis kp.32/28-??
 
Hei kaikille, kovasti on vauvakuume ja toivottavasti plussa ilmestyisi tässä kierrossa r-testiin. Nyt kp 30/32, lauantaina tai sunnuntaina testaan ellei menkat ala ennen sitä, jännittää:) ovista en tässä kierrossa tikuttanut, päätin olla liikaa hössöttämättä, oireista päätellen saattoi olla 24.5.
 
¤ * ¤ Kesän 2014 vauvahaaveilijat ¤ * ¤



Päivitys 5.6.2014




Aisha4...............................4. lapsi..kp 34/28-?........ yk 1
SalVe....................... 30v... 3. lapsi..Kp 33/28-30........
Marita14.........................................kp 32/32............
Aipan äippä...............30v.. 2. lapsi.. kp 30/27-29....... yk 2
NeleLiis.............................2. lapsi.. kp 27/31...............
KultaSieni..................28v.. 1. lapsi.. kp 26/27......... yk 2
BebeBanbino..............29v..2. lapsi.. kp 25 (18)........yk 1
iloksi.........................31v...2. lapsi.. kp 22/36-42...... 05/2014
miree........................31v...4. lapsi.. kp 22/............... yk 2
mymosa....................31v...4. lapsi.. kp 18/27............ yk4/clom yk2
Mussukka_93.............21v.. 4. lapsi.. kp 17................. yk1
Hormonihirviö1 .........19v...1. lapsi
Nutti ........................28v...1. lapsi...kp 6/28..........yk 2
Alppis................................ 2. lapsi .. kp ?? / 28........ yk 3
miup....................... 25v... 1. lapsi.. kp 4/28 ........ yk 3
samour_................30v...... 1. lapsi.. kp 4/28............ 05/2014
Pecanpie................. 26v....2. lapsi.. kp 3/26 ..........
Mindeyy.................. 19v....2.lapsi..





Piinailijat


KultaSieni............. dpo 13
NeleLiis................. dpo 10
Mussukka_93........ dpo 6
mymosa................ dpo 3


PLUSSANNEET <3

Kesäkuu
Pecanpie
tibt
Sissinen

Lyhenteiden selitykset:
kp= kiertopäivä
yk= yrityskierto
ya= yritys alkanut KK/VVVV tai KK/VV

Päivitys- ja korjauspyynnöt punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut ja voimia Pecanpie!

Täällä on menossa dpo8 eilen valitin miehelle et ei mitään "oireita" ole. Noh eilen illalla vähän nipisteli navan seudulta?! Siinä kaikki... noh aamulla kun heräsin niin ihmettelin onko joku potkassu yöllä haarojenväliin.. ihan semmosta kipua ja särkyä et olis joku tärähdys käyny. Nyt iltaa kohti on muuttunu nipistelyyn kohdunsuulla. Ei mitenkään kauhean kipeetä tee mutta epämiellyttävä... hymmm... mutta en jotenkin jaksa uskoa et tästä kierrosta olis tärpänny. Mutta jään odottamaan... tömmöstä "kipua" en ookkaa tuntenu. Tytöstä mulla oli jotain kipuja kohdussa alkuraskaudessa ennen plussaa.. mutta harmi kun en ollu kirjottanu ylös tarkemmin et minkälaista kipua. Mitään vuotoakaan ei ole. Tosi kuiva kausi.. hämäävää :D Ääh kannattaa vaan mennä nukkuu ni ei ehi sen enempää miettiä :D aika näyttää.
 
Heipä hei minulla tänään dpo 4 ja outoo rusehtavaa vuotoo tänään tuli ja loppu kun seinäään. Oireita mulla on kylmä koko ajan. Päivälämpö joka päivä 37.0-37.2 ja huono olo, rinnat kipeet ja nälkä menkeen koko ajan ja ruisleipää tekee mieli vaikka en tykkää siintä
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kiitokset tsempeistä ja voimista :heart:
Tänään on itketty, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että tässä hedelmöittyneessä munasolussa oli jotain vikaa tai se ei ollut valmis kiinnittymään, joten parempi näin. Elämä antaa ja elämä ottaa. Kuitenkin oltiin vielä niin alussa.

Meinasin juuri tehdä vielä digin jos sittenkin se näyttäisi 2-3 raskaana, niin olisi viel jotain toivoa. Mutta samalla kun kupitin näytettä, tuli paperiin sellaisia kudospaloja, joista ei ole kyllä epäilystä mitä olivat. Säästyi sekin testi johonkin tulevaan.

Huomenna on esikoisen lääkärineuvola, joten kysyn samalla häneltä onko homma nyt tässä vai pitääkö vielä testailla, että hormonitaso laskee ja saako yrityksen aloittaa heti vai pitääkö odottaa. Jos jollain palstalaisella on kokemusta asiasta niin olisi kiva kuulla?

Tällä hetkellä olo on ihan hyvä ja toiveikas, vaikka kyllähän tämä surettaa. Luin kuitenkin, että nyt pitäisi sitten olla vielä paremmat mahdollisuudet raskautua, joten katsotaan miten käy, jos vaan kierto ei mene ihan sekavaksi! :) Jos seuraavalla kerralla tulisi sitten priimatyyppi kyytiin.

Muoks. Näin jälkeenpäin mietittynä sanoinkin miehelle, että johtuukohan se että on jo esikoinen, ettei tällä kertaa ole samanlailla innoissaan plussasta tai ole mitenkää superonnellnen olo kun sai tietää olevansa raskaana. Mutta ehkä ihmiskeho ymmärsi, ettei siellä mitään ihmisalkua ole tulossa.

Mulla saapi laittaa tiedot uudestaan Pecanpie, 26v, 2. lapsi, kp 1/26 vaikka empä tiedä voiko tätä nyt kp1 laskea, mutta olkoot nyt se, on sentään jonkun uuden alku :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Pahoittelut pecanpie, me saatiin lupa yrittää heti kun vuoto loppuisi ja olo antaisi periksi. Vuosin kyllä kuukauden kun kaikki ei heti tullut ulos ja viikkojakin oli 7+2..

Nyt mentäs dpo1 jos ovis oli sillon kun vahvin viiva toiseen testiin tuli.
 
Hei!:) eikai ole liian myöhäistä liittyä letjuun? Olen 19-vuotias 8kk ikäisen neidin äiti. Nyt meillä haaveissa ja yrityksen päällä pikku kakkonen:) ensimmäiset menkkani alkoi kaksi viikkoa sitten synnytyksen jälkeen. Nyt nappasin heti ekan ovun kiinni ja yrityksen aloitimme:). Saa nähdä mitä testi näyttää n.kahden vkon päästä:) ekaa yritimme aika kauan, joten en usko et tämäkään heti kerrasta onnistuu:)
 
mymosa Pitikö sinun testata jonkun ajan päästä vielä, että hormoni on laskenut vai mitattiinko se verikokeella? Vai tutkiiko ne mitenkään enempää jos itse uskoo, että kaikki materiaali on tullut ulos? Tosin olet ollut paljon pidemmällä, tämä mun 4+2 nyt oli vain kemiallinen, mutta mietityttää, että pitääkö tässä nyt alkaa viikkotolkulla testailemaan haaleneeko viiva pois. Koska päätin, etten nyt heti kyllä tilaile uusia testejä, jottei liian aikaisia plussia tule tehtyä. Tosin mieli saattaa muuttua viikkojen kuluessa vaikka nyt tekeekin mieli tunkea kaikki testitikut ja puikot jonnekkin minne aurinko ei paista :headwall:
Kiitos jos jaksat kertoilla miten sinulla tämä homma eteni :)
 
Mulla oli kemiallinen, ja päätty rv 5 myös. Sen takia odotan nyt siihen asti että menkkojen kuuluu alkaa, silloin sain haalean plussan kp 27/32 ja vuoto alkoi kirkkaana kp 34/32, eli kauaa en kerinnyt plussasta nauttia. Nyt en tee ennakkoon mitään testiä. Ja viivat ei vahvistunut ollenkaa siinä aikana, silloin mietin et ei taida kaikki olla ok. Noh, verta tuli vajaa viikon, yhtenä vuotopäivänä tuli vielä haalea plussa mutta vuodon jälkeen puhdas nega.
 
mymosa
Mä testasin kp7 plussan.. tuli siis vuotoa jota pidin normaalina menkkavuotona. Ovista metsästäessä selvis että oon raskaana.
Ultrattiin ja verikoe. Siitä meni muutama päivä ja alkoi spontaanisti vuotaa enempi. Lähettiin päivystyksen kautta sairaalaan ultraan ja uuteen verikokeeseen. Jäin osastolle yöksi. Mun hcg nousi nousemistaan ja vasta kun tuosta oli mennyt pari vkoa tyhjeni kokonaan ja n. Kuukaus alusta oli hcg 4 ja kohtu puhdas.

Monet hcg:t otettiin ja ite testasin välillä.
 

Yhteistyössä