¤ * ¤ Kesän 2014 plussahaaveilijat ¤ * ¤

Tervetuloa mukaan, NeleLiis! =) Tsemppiä yritykseen, jospa se pikkuinen tarrasi matkaan tässä kierrossa! :heart:

Mullakin on jännät/oudot paikat, kun ovistesti oli eilen lähes plussaa, mutta iltaa kohden himpun haaleni ja tänä aamuna kanssa samanlaista haaleampaa. Päivällä valkkari oli muuttunut venyvämmäksi. Muutenkin olin tavallista kosteampi koko päivän. Yöllä oli kuiteskin kovia jomotuksia oikeassa munasarjassa, menkkamaisia kipuja jopa, jotka välillä säteili jalkoihin?! Välillä myös vasempaa munista jomotteli aavistuksen?! Tuskinpa sieltä mitään on irronnut, kun aamulämpö oli tänään vaivaiset 36,3. :headwall: Pitäis varmaan opetella tunnustelemaan kohdunnupukkaa, niin ois ehkä vielä vähän paremmin (tai sitten huonommin) kartalla kiertojen tapahtumista.. :stick: Oviksen pongaus on siinäkin mielessä hyvä, ku huipusta voi sitten laskea päivät mahdollisiin kuukautisiin. Mulla kun ei aina todellakaan tiedä, milloinka ne alkaa - kiitos pcon!! :kieh:

Pecanpie, jos testailet hyvin varhain, niin on hyvinkin mahdollista, että ei ole hätiä mitiä! Toivottavasti viiva lähtee siitä vahvistumaan! :hug:
 
Pecanpie Mun haamu viivanen istuu tällä hetkellä katsomassa sohvalla lasten ohjelmia. kaikki on mahdollista :) Itse en saanut täysin saman vahvuisia viivoja koskaan tytöstä testiin. Ensimmäinen testi oli haalea haamunen ja juoksen ympäri kyliä kyselemässä kavereilta et näkyyks siinä viivaa vai ei :D varmuuden saisin siihen sitten kun vein labraan näytteen. nyt vaan peukut pystyyn että viiva vahvistuu :heart:

Viime kierrosta tein testin kp 31 ja sain rfsu raskaustestilla ihan hailakkaan haamun. sen näki kaverikin ja mies... noh seuraavana aamulla näytti sitten täysin negaa ja menkat alkoi. en tiedä mitä se sitten tarkoitti...nyt sitten päätin odottaa menkkojen alkupäivää ennekun teen testin. eipä ainakaan enään pety... ehkä...

BebeBanbino Osta netistä digitaalimittareita. niin ei tarvi arpoa että onko ne viivat tasapaksuja vai ei. Mä tein niin täksi kierroksi. Maksohan ne vähän enemmän netistä tilattuna 27e muistaakseni 10kpl. Koska en ollut oikeen 100% varma onko ovista vai ei. Hymynaama paukahti kp15 testiin niinkun osasin veikata :) Sen saaminen siihen tuntus niin hyvältä. mussa tapahtuu jotain ainakin :D Mulle todettiin endometrioosi 2 kuukautta sitten. se on ehkä syy miksi ei olla onnistuttu.

viime kierrossa mullakin oli tota jomotusta mikä säteili vasempaan reiteen asti.. auts... :D
Viime kierrossa oli myös huimausta ja kerran hampaita pestessäni lensi oksennuskin. Olin siis 100%varma et tärppäs ja vielä se haamu testikin siihen... ehkä olinki ehkä en.. jää mysteeriksi.

Terolutit on siitä niin pirullisia et ne tekee vielä mulle niitä raskausoireita. Tissit pamahti oviksen jälkeen jättiläisiksi ja olivat niin kipeet ettei melkeen suihkussa tohinnu käydä... nyt on menossa teroja 5päivää ja nyt onneksi ei ole niin pahat oireet.

huh kamalasti asiaa. en oo aikoihin kunnolla jutellu näistä kun ei miehelle jaksa selittää enään. se ei jaksa kuunnella :D
 
Kiitos, NeeleLiis, tsempistä!! :flower: Pitääpä hommata ensi kiertoon niitä digiovistestejä. Eikös Clearbluen pitäis olla aika kehuttu? Jos liuskoilla ekaks ja sit varmistelee digillä, ni en hommaa meitä perikatoon testailuillani.. :LOL:

Sitä minä kyllä kummastelen, et jos ovista ei testien mukaan ole ollut/tulossa, niin onko tää ihan normaalia oireilla näin voimakkaasti?! Laitoin ovistesteistäni kuvan tonne ovistesti -ketjuun. Nyt kuivana kaikkien testien testiviivat näyttää lähes yhtä vahvoilta keskenään. Oisko sit, et mulla on vaan kokoajan elimistössä sitä LH-hormonia ton pcon takia niin paljon, et munikset kipuilee?! :confused:

Sepä se, pakko täällä purkaa mietteitään kanssasisarille, ku tuo ukko ei oikein tahdo lähteä mukaan näihin mun tohinoihin.. :LOL:
 
mymosa
Mulla on pco ja ovuloimattomuus ongelmia.. ovistestit antaa läpi kierron vahvaa viivaa.
Nyt kokeilussa perhoset ja ne taas ei anna kuin haaleaa.. joten mielenkiinnolla katon kui käy.

Mussukka, jos ovis+ tuli tänään on sulla nyt dpo -1
 
Mymosa, onkos sulla ovisoireita, vaikka sitä oikeaa LH-huippua ei tulisikaan? Ootkos kokeillut tuota paljon kehuttua Clearbluen digiovistestiä? Mietin vaan, että onko siitä mitään iloa pco-ihmiselle?! : /

Itselläni on melkoisia jomotuksia muniksessa sekä kohdun seudulla. Aikaisemmissa kierroissa tikutetun oviksen jälkeen muutaman päivän päästä viimeistään alkaa tisut kipeytyä ja ovat tosi arkana menkkojen alkuun. Samaten nuissa kierroissa on myös ollut tällaisia munarakkulan kasvukipuja ja munasolun irtoamiskipuja, sekä sit loppukierrosta keltarauhasjomotusta kaiketi. Nyt vaan en tiedä, että omiaanko nuo vehkeet jomottelee, vai onko jotain tapahtunut/tapahtumassa. :confused:
 
BebeBanbino clearblue on hyvä kyllä. niin tein minäkin et kun tikussa alko viittaa et olis ovis niin tein sit digillä vielä :) muuten joo menee hiukka kalliiksi tää testaaminen jos joka kuukaus saa olla samaa satsia ostamassa ja vähän päälle :D

Mä en tiedä miten toi pco oireilee siihen en osaa vastata :/ mulla on sitte endossa et kipuilee oviksen jälkeen 2 viikkoa ja sit alkaa menkat ja vielä menkkojen ajan kipuilee paljon :(

Mussukka onnea oviksesta :)
 
mymosa
Ovis+ päivä on se dpo -1, ovispäivä dpo 0, seuraava dpo 1 jne.. :)

Mä en oo oikein ikinä osannut seurata noita oireita.. mutta viime ovuloimattomassa kierrossa oli limaa ja nippailuja mutta ei ovista..

Digit on toiminut.. näyttänyt negaa kun pitänyt ja plussaa kun todistetusti ovuloin.. harmittelin kun en niitä nyt tilannut vasn noita wondfoja jotka antas tota vahvaa koko ajan..
 
Kiitos mymosa vastauksestasi! :flower:

Minä nyt täällä ajankuluksi ja pähkäilyni päätteeksi yritin löytää ekaa kertaa elämässäni kohdunnupukkani. Jestas, taitaapa olla ylhäällä nyt, kun ei sormi riittänyt sitä tavoittamaan! Yritin tunnustella, mut eipä tuntunut/löytynyt napukkaa ei. Kaikkea sitä ihminen tekee saadakseen vastauksen kysymykseensä.. :LOL:

Pitää nyt tästä päivästä etiäpäin yrittää löytää tuo nupukka. Onpahan taas yksi aihe lisää, mitä seurata ja murehtia! :LOL: Tuntuu menevän hyvinkin tieteelliseksi tämä lapsentekotouhu.. :D
 
BebeBanbino se voi myös olla tosi alhaalla. mulle kävi niin et kun ekaa kertaa koitin ettiä ni se oli tosi alhaalla ja siks en ees tajunnu aluksi et se oli se nupukka :D En tosin oo hetkeen taas tutkinu. pitäiskö munki alkaa tutkailee. ei sit menis liian tylsäksi tää :D
 
Hyvä että täällä on muitakin itsensä tutkiskelijoita! ;)

Tiijättekö, minä löysin parin yrityskerran jälkeen nupukkani! :D Syvällä se kyllä on. Piti mennä kyykkyasentoon ja siitä kopeloida tuntuma. Se nupukka on jotenkin enempi vielä oikealla puolella?! Sillein pikkuisen niinku "kulman takana". :LOL:

Tulikin siitä mieleen, että viimeks papassa tais se nuori mieslääkäri ährätä niiden välineiden kanssa ja mainita, et kohdunsuu ois jotenkin vaikeasti?! Tai liekkö olluna kokemuksen puutetta.. ;)

Mulla taitaa alkaa megapäänsärky! : / Parina päivänä tässä on pikkuisen juilinut nuppiin, mut tänään ihan kunnolla.

Mymosa ja NeleLiis, onkos teillä millaisia kokemuksia tuon nupukan käyttäytymisestä kierron aikana? Elääkö se ihan omaa elämää? Vai onko senkin elämässä joku säännönmukaisuus? Pikkaisen lukaisin netistä jotain keskusteluja, mut mikä on teidän kokemus?
 
Myö jaetaan innokkaina kokemuksia tääl kn:sta ja joku päivä meille valkenee, et se olikin sit kuiteskin se toisen osaston matkaaja, mikä pullisteli emättimen suuntaan. ;) :LOL: :LOL:

Mut joo, asiaan. :) Mullakin kohdunsuu tuntuu olevan kiinni. Semmoiselta siloiselta tuntuu kauttaaltaan sekä pehmeänkovalta. Valkkaria on kans jonkun verran, mut ei enää sellaista venyvää kuin eilen.

Luin jostain, et illalla kn ois helpompi tunnustella, kun se ilmeisesti laskeutuu hiukan iltaisin?!
 
Mussukka_93, onneksi tallettelu on usein hyvinkin mukavaa, vaikka ei tärppäisikään heti, joten win-win? ;)

SalVe: Päästäänkin sitten molemmat sunnuntaina tikuttelemaan, jos ei kummalkaan menkat sitä ennen ala!

Pecanpie: Mikä siellä on tilanne?

Jahas, pitäiskö tässä itsekkin alkaa räpeltämään kohdunkaulan kanssa, jos seuraavaan kiertoon joutuu.. Tänänä on ollu aikamoista huminaa alavatsalla, ihan kuin joku painaisi vatsaa koko ajan, inhottavaa! Aiemmin ilmaantunut outo patti on kahdonnut yhtä mystisesti kuin tulikin ja samaten kovat kipuiliut. Nyt on vaan tämä ihana paineen tunne :O Kaikenlaista sitä kehostaan oppii, kun se saa elää luonnollisesti, eikä ole hormonien kyllästämä, joka on selkeästi kropan saanut ihan tyhjäkäynnille, kun ei pillereiden aikana ollut oikein mitään tuntemuksia ikinä!
 
Nutti Kiitos kysymästä, täällä on sellainen tilanne, että keskiviikkoiltana tein digin eli dpo12 ja tuli raskaana 1-2! Joten vaikka nuo tikkujen viivat ei tunnu kovin kovaa vauhtia tummenevan, niin yritän nyt luottaa siihen että raskaana ollaan! :) Olen nyt varovaisin mielin siirtynyt Helmivauvojen odottajiin ja sinne odotetaan kovasti lisää plussaajia tulevan tästä ketjusta! Käyn kyllä täällä joka päivä kurkkaamassa teidän kuulumisia ja jännäämässä teidän puolesta! :flower: Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
huuh. dpo 4 ja tänään alavatsa oli todella kipeä. joutusin hakea särkylääkettä kotoa kesken työpäivää.. :/ eihän näillä päivillä pitäisi vielä mitään tapahtua.. aamu lämmöt oli pikkasen tullut ales 36.9-36.4 saas nähä paljon huomenna aamulla on :)
 
Se siitä, täti tuli kylään ja ensimmäinen luomikierto täten ohi. :(
Olihan tuo oletettavissa, kun otollisimpina päivinä olin työreissulla. Nyt sitten ainakin osaa jo jotenkin lukea kroppaa uudessa kierrossa, joten täytyy ajatella positiivisesti! Ja tässä kierrossa ollaan samassa osoitteessa otollisina päivinä! :)

Päivitys siis tälle päivälle: kp 1/28 ja yk 2.
 

Yhteistyössä