Kesän 2008 vauvakuumeiset

  • Viestiketjun aloittaja #Ansku84#
  • Ensimmäinen viesti
Eemi
Juu, saattaapi olla että kopsasin liian vanhan listan - sori jos joku muukin siitä hävisi!

No täällähän on monella suorastaan pupuiluviikot meneillään, toivottavasti lisää plussia alkais ropista tähänkin pinoon!
 
Tinsula
Moi,
Yyhh... tein testin ja se tietenkin oli nega. Mut eipä ole menkatkaan alkaneet. Puolen päivän aikaan ootan lääkärin soittoa, vihdoin. Mukavaa lomaa lomailijoille, mä just lähös polkee töihin eikä kyllä huvittais yhtään ja kaikki lomatkin on jo pidetty...
Peukkuja kaikille!!!
 
Eemi
Hei onko tässä ketjussa näitä ovisliman tarkkailijoita? Mä en oo ennen niitä tarkkailut muuten kuin huomioinut yhdynnän "helppouden" oviksen aikaan... Mutta nyt kyllä luulen - älkää lukeko jos vaikka syötte justiinsa - että irtosi sellainen limatulppa, koska tällaista en oo ennen pannutkaan merkille! Eli onkos se niin, että limatulppa enteilee ovulaatiota, vai onko ovulaatio silloin päällänsä? Oon tosi pahoillani jos nää limajutut on teille vähän liikaa, mut mä oon vaan niin innoissani tästä ovulaatiosta!

Tinsula, kerrothan, mitä labroista selviää, nimittäin ois kiva tietää, mistä tuollainen kuukautisten myöhästyminen ja muu ihme oireilu sitten johtuu. :/
 
tinsula
lääkäri soitti hetki sitten. Kaikki testien ja arvot oli normaaleja, eikä kuulemma mussa pitäis olla mitään vikaa... ja se maidontulokin on kuulemma ihan normaalia??? no must se ei oo normaalia, todella outoo. Nyt vaan sit oottelen menkkoja alkavaks.. ja seuraavaa ovist :)
Nyt pakko palata töiden ääreen. MOi
 
#Ansku84#
Hyviä uutisia eemillä! Hyvä hyvä. :)

Tää oli super pika viesti. Ollaan just lähdössä sarsin ihanoiman meren äärelle viikonlopuksi. Palaan sunnuntai iltana ihmettelemään ja toivomaan raskausoireita..niidenki aika alkaa taas lähestyä viikon päästä.

Mutta mukavaa viikonloppua! Ja aurinkoa!
 
Tinsula
Joo, yleislääkäri se oli. Nyt on jo kp 31 eikä menkkoja kuulu ei näy...Karkasin koneel, vaik tääl töis ei sais. Kauheesti vaan väsyttää, hemoglobiinikin oli 130 ettei ainakaan anemiaa ole.
Ihmeellistä tää vauvakuume, tuntuu et kaikkialla on vauvoja tai isomasusia naisia... Meijän osastoltakin kolme on äitiyslomalla!!!
Pakko vaan ajatella, et kyllä muakin vielä onnistaa. Nimistä oli aijemmin keskustelua, mä tykkään ehkä vähän vanhoista nimistä; eine, enni, erika, juho, aaro, pauli...

Plussaonnea tännekin palstalle!!!
 
Sars76 (kirjautumatta)
Eemi, mä oon kans nyt tässä kierrossa yrittänyt bongailla sitä ovislimaa...Ja tänään käytin ensimmäisen ovistikkunikin: oli selkeesti nega...Ja mun laskelmien mukaan oviksen piti olla tänään...Päätinkin, et nyt tikutan kunnolla joka päivä ja löydän sen oviksen. Ja kun näin tapahtuu, aion laskeskella ton mun luteaalivaiheen keston.
Oon siis pohtinut, et jos mun ongelma tässä raskautumisessa onkin esmes luteaalivaiheen liian lyhyt kesto...
Mutta siis en osaa kyllä sanoa, että onko limatulppa merkkinä oviksesta vai sen loppumisesta...Ota näistä nyt selvää. :)

Ansku, toivottavasti oli hyvät meri-ilmat. Aah, mäkin niiin haluisin mökille takas; paha vaan, että sukumökki on aina tupaten täynnä ja omaa rauhaa siellä saa harvoin...
Mutta ei passaa valittaa.

Mä yritän tänään kellistää miehen...Sen mukaan oon aiheuttanut sille paineita tässä sekstaamisessa. Hitto, olis hiljaa ja nauttis vaan :)
Harvoin sitä näin usein on laatukamaa tarjolla. Hehheheheh.

Hyvää viikonloppua kaikille.
Palataan pian.

T: Sars, joka kaipaa limaa.
 
miida
Moi tytöt!
Mulla menossa kp 28/? ja jänniä aikoja eletään! Toivon kyllä että menkat alkas, että tietäs että paikat on kunnossa ja normaalit pillereiden jälkeen! (varmaan selvää on myös että toivon samalla että ne ei alkas, heh)
Olin bongaavinani jotain valkovuodon tapaista, ja mietinkin että tarkottaako se että menkat alkaa kohta? Vai pitäskö mitään vuotoa tulla ennen menkkoja? Päättelin myös että se mun "bongaama" ovis ei voinut olla sillon kun luulin.. Bongasin tuollaisen "kunnon liman" vähän sen jälkeen kun olin luullut että ovis oli. Tai sit 1+1 laskemalla menkatkin ois jo myöhässä? Mutjoo, en tiiä miten kroppa on normalisoitunut pillereiden jälkeen?
 
Eemi
Huomenta kaikille!

Tinsula, me tykätään ihan samanalaisista nimistä! Esim. Juho ja Enni on myös mun suosikkeja. :) Jos muuten ovis oli myöhässä niin tod. näk. menkatkin on, eli tulevat n. 14 vrk oviksen jälkeen. Jotta laske siitä! :) Toivon ainakin ettei sulle käy kuin mulle, että menkkoja ei kuulu ei näy pillereiden jälkeen...

Sars, paineita koettiin täälläkin! Ihmeellistä. Mieskin oli ihan ihmeissään, että mikä nyt on kun ei seksi häntä kiinnosta. Ja tietysti eilen, kun mun mielestä oviksen piti olla! No, ehkä se lauantainen sitten riittää, ja jos tänään vielä harjoittelis hiukan... Mut tosiaan, meille ei oo vielä koskaan käynyt niin, ettei miestä huvittais. Mulla nyt voi joskus "päätä särkeä", mut se oli oikeasti eilen niin ei-kiinnostunut, että ei ois varmaan onnistunut vaikka olis periaatteessa halunnutkin! Herrajumala, ja ei oo edes kahtaviittä täyttänyt. Aattelin itsekseni pelko puserossa, että tätäkö tää lapsen yrittämisen todellisuus on... Pakkopullaa ja puurtamista. Mut ehkä tarvis vaan tosiaan unohtaa koko yrittäminen - se on vaan niin vaikeaa. :/

Päättelin, että tuo limatulppa enteili alkavaa ovulaatiota, koska sen jälkeen - pahoittelen tarkkaa kuvausta - limaa on todella ollut ja eilen/tänä aamuna eniten. Tänään on ihan märkä olo itseasiassa koko ajan, joten ehkä se ovis sit kuitenkin on tänään?? Ja ehkä se greippimehu todella auttoi, suosittelen! Mut toi luteaalivaiheen pituus huolettaa muakin, sillä jos ovis on vasta tänään (=kp 17), niin luteaalivaiheen pituudeksi tulee todennäköisesti 11-12 päivää. En tiedä, riittääkö tuo alkuunkaan.

Ai niin ja vielä oviksen tikuttamisesta. Se kannattaa aloittaa ainakin 3 päivää ennen oletettua oviksen ajankohtaa, sillä sehän näyttää positiivista vahvimmin 24-36 h ENNEN ovulaatiota. Ja sitten kun ne vahvimmat viivat saa, voikin testailun lopettaa, sillä siitä ne sitten vaan heikkenee.

Jees. Ehkä häivyn nyt tekemään jotain oikeita töitä. ;)
 
miida
Jeps, niinpä se taitaa olla! Nyt vaan odotellaan ja odotellaan.. Toivon miljoonasti että ei menkat nyt kokonaan jäis tulematta (paitsi jos on raskaana, tietty!)
Mahtava aamu kun on satanut taas vettä taivaan täydeltä! Mies herätti mut n. klo 5.20 kun lupasin heittää sen junalle jos tulee kunnolla vettä. Mikä ihana kellonaika nousta vapaapäivänä?! Tosin menin sen jälkeen vielä nukkumaan muutamaksi tunniksi, mutta kuitenkin.
Oonko vähän ihana vaimoke, kun teen tällasia uhrauksia miehen puolesta? :)
 
Sars76 (kirjautumatta)
Eemi, mä oon nyt tikuttanut ja tikuttanut ja hyvin hyvin hämmentynyt: mökillä ollessa limat lillu (hehehe, niin ihanaa kuvailua), mutta tikut näytti himassa negaa. Ja nyt kun limat on loppu (siis oikeesti, kuivuutta on kuin Saharassa) tikkuun on tullut paljon vahvempi plussa. Eli mitä helvettiä kysyy Sars?
Oon nimittäin aina ajatellut, että limat viittais ovikseen...
Tässä nyt sitten pähkäilen ja kiroan, että luotanko kroppaan vai tikkuihin?
Ja jos luotan kroppaan, tää kuukausi on varma täti-visiitti. Ja jos luotan tikkuihin, vielä on toivoa...heheheh.
Tosin eilenkin hiflailin miestä ja kiehnäsin, mutta tuloksena oli tyly selänkääntö...
Mulla on PATTITILANNE. Auttakaa, pliis.

Eipä muuten mitään. Teen yhden tikutuksen vielä tossa puolen tunnin kuluttua ja tsekkailen, et mikä on tulos...
Ja pakotan miehen sänkyyn. Heheheh.

Mutta hyvää maanantaita kaikille. Mä tuskailen töissä ja yritän löytää jotain tekemistä. Noh, onhan tääkin foorumissa tilitys tekemistä...Eikö?

T: Sars, jonka ovis on omituinen ja jonka mies on omituinen. Kp ????/29-30
 
Eemi
No siis jos saat ovistikkuun tasavahvat viivat tai testiviivan tummempana kuin kontrollin, niin sanoisin, että satavarmaan ovis on huomenna, mikäli solu irtoaa ensinkään (sitähän testi ei kerro). Mutta, jos saat vain tummempia mutta et aivan testiviivan kanssa yhtä tummia viivoja, niin voihan se olla, että meni ohi jo tai vasta tulee?? Mutta jos testaa sarjana useamman päivän, pitäisi teoriassa se LH-huippu näkyä ainakin tummempana viivana, jota ennen ja sen jälkeen himmeämpiä/ei viivaa. Huippuhan voi olla niin lyhytaikainen, että menee ohi tikutusten välillä.

Lisäksi on kai oleellista, että testaa aina suht samaan aikaan/samoissa oloissa. Itse tikutin aina aamusta, että muistin sen tehdä.

Mulla tuli ainakin pelkkää himmeää siihen asti kunnes tuli 1 tosi tumma viiva, sen jälkeen ei mitään. Eli toimin kuin oppikirja - ainakin tällä hormonihirvityslääkityksellä!

Ja omaa napaa kaivelen: oon kyllä melko varma ettei ovis päässyt menemään eilen ohi: nyt sain vielä koko aamupäivän kestävät, huomattavasti viime kiertoa kevyemmät mutta kuitenkin, oviskivut. Hiukan kovemmat kuin eilen. Joten, ehkä se onkin vasta tänään... :) En tiedä mitä se sitten lohduttaa, kun jotenkin olo on se, että meille ei raskautta nyt tule. No juu. Itkeä tirautin tuossa äsken työpöytäni ääressä kun vaihdeltiin kaverin kanssa sähköposteja, käytiin läpi lapsen saamisen vaikeutta - hänellä 4 km:aa ennen kuin tyttö syntyi terveenä. :/ Toivon, etten sentään sitä joudu kokemaan.

Aurinkoisempaa päivän jatkoa!
 
Eemi
Ai niin ja ongelmaan miehen suhteen. Mä tosiaan itkeä tirautin eilenkin tästä asiasta miehelle (en oo sekaisin hormoneista, en!), ja yritin selittää, mitä tää juttu mulle merkitsee. Että tunnen olevani ihan viallinen/vaillinainen/toimimaton... Ei se oikein ymmärrä - vielä. Pelkään, että vielä tulee sekin päivä, että sekin saa tuntea itsensä vialliseksi, jos lasta ei vuoden sisään kuulu. :(

Mut yritän tänään vähän hyvitellä sitä. Jos katsottais vaikka yhdessä joku hyvä leffa ja keskityttäis vain olemaan... kyllä kai se siitä sitten. Toivottavasti tänään sitä nyt sitten haluttais, mua ei nimittäin haluttais missata tätä vaivalla tehtyä ovista! Ehkä kaikki vielä järjestyy! Puhumalla asia ei ainakaan pahene, joten rohkeasti härkää sarvista. :)
 
Sars76 (kirjautumatta)
Eemi, mä oon testannut aina tossa puolen päivän aikoihin ja tänään tuli tumma viiva - selkeesti saman tummuinen kuin kontrolliviiva; aikaisemmin on ollut ihan hailakka tai ei viivaa ollenkaan. Eli tänään en voi missata pupuilua - tuli mitä tuli.
Ja ymmärrän kyllä niiiiin hyvin noi miesongelmat. Meilläkin on ollut tässä lomakriiseilyn yhteydessä puhetta lapsista ja tulevaisuudesta ja suunnitelmista ja kimpaantuneena mies tosiaan tölväisi, että hän ei suostu tekemällä tekemään niitä lapsia.
Ja luulen, et nyt nää "vaisut" päivät makkarissa johtuu just tosta kommentista...En tiedä. Harmittaa vaan vietävästi, et jos nyt missaan mahdollisuuden raskautua riidan takia...Pitäisi vissiin nostaa kissa pöydälle ja puhua tilanne läpi...

On noi hankalia noi miekkoset. :)

Oon varmaan kysynyt tän aikaisemminkin, mut kuinka kauan te ootte Eemi yrittäny? Ja muutkin? Meinaan, et oonko täällä ainoa, joka tahkoaa kuukaudesta toiseen tuloksetta? Tosin myönnän, että vasta helmikuusta ollaan oikeastaan asennoiduttu "yrittämään"; sitä ennen oli ihan perus tulee jos on tullakseen meiningillä.

Puuh, niiiiin haluaisin onnistua tässä kierrossa.
Ehkä mä käytän kans tota Eemin taktiikkaa, et hyvä leffa ja hyvää olemista kahdestaan. Vois vaikka vietellä ton jampan tossa sohvalla.
Hehheheh.

T: Sars, joka tilittää ihan liiaksi omasta navasta.

 
Eemi
Lyhyt yrityshistoria: pillerit jätetty pois marraskuussa viime vuonna, ei kuukautisia 3 kuukauteen, käynnistettiin Terolutilla. Ei ovista havaittavissa, aloitettiin Clomifenit. Nyt 3. kierto clomeilla käynnissä, välissä oli yksi taukokierto kun mies matkalla. Jos nyt ei tärppää, edessä vielä 4. ja viimeinen clomikierto, ja sitten mennään lääkärin määräyksestä luomuna.

Eli henkistä (ja miksei fyysistäkin, eihän me tiedetty alkuun etten ovuloi) yritystä takana joku 8 kk, mutta kiertoja joissa ovulaatio (=varsinaisia yrityskiertoja) vasta 3, joista viimeisin nyt meneillään. Ja tänään ovis (luulen ma)! Joten eihän vaivuta toivottumuuten, eihän? :)
 
Sars76 (kirjautumatta)
Eemi, EI todellakaan vaivuta toivottomuuteen! Pidetään lippu korkealla, koska eihän tästä muuten tulis yhtään mitään.
Mähän oon ollut yli vuoden ilman ehkäisyä ja vauvahaaveet sai meillä alkunsa elokuussa 2007 (hemmetti, melkein vuos sitten). Mutta pitääkseni itteni positiivisena ajattelen, että yritys on alkanut vasta helmikuussa :)
Ja tää on ensimmäinen kierto, kun tikutan, joten ovis pitäis olla nyt hallussa; aikaisemmin varroin vaan niitä limoja...Ja selkeesti mulla tää hedelmällisin vaihe on vasta noin 4pvää sen jälkeen (noh, jos tikkuihin on luottamista)...

Pidetään peukut pystyssä!

Käytiin muuten miehen kanssa eilen elokuvissa kattomassa American Crime elokuva. Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset siitä: järkyttävä elokuva, mutta samalla ehkä vähän liian sensaatiohakuinen...
Mutta siis Eemi, jos ajattelit hyvää rentouttavaa leffaa, niin en suosittele tätä, hehhe.

T: Sars, joka tsemppaa kaikkia ja toivoo kaikille plussat nopsaan.
 
Eemi
Juu, enkä mä suosittele vuokraamaan There will be blood -elokuvaa. Luulin että se olis musta hyvä, mutta paskat - musta se oli TOOOOOSI tylsä. Ei tapahtunut mitään. :/ Mutta, jos sitten jotain parempaa... Ja nyt kohti kotia!
 
#Ansku84#
Viikonloppulomasta on selvitty ja töissäkin tuli jo oltua. Maanantait on aina yhtä velttoilua. Olis jo perjantai! :) Kivasti meni vkl, mutta merivesi on älyttömän kylmää. Ei puhettakaan, että olisin pystynyt uimaan..rannallakin tuuli niin kylmästi, että olis villapaitaa tarttenu. Oon semmonen vilukissa.

Vauvahaaveiden puolella jyllää. Oon varmaan kohta kilahtamis pisteessä. Meillä mies on melko varma, että meillä täppäs nyt. Yritettiinhän me useena iltana, mutta en jaksa ite uskoa ihan noin hyvään tuuriin..se vaan kokoajan päivittelee miten mulla alkaa tulla noita raskausoireita..hmm.. Mulla tosiaan nuppi "sekoaa" kun raskaudun. Hormonit jyllää ja nätisti sanottuna oon itkuherkkä ja huutoherkkä. Hermot on ekan kuukauden riekaleina..hehe. Mies parka. Väittää, että alan oleen samanlainen. Jaa.. Lisäksi itse tunnen mahassa kipua välillä. Tuohonkaan en uskalla oikeen uskoa, mutta kai se olis kohta pakko. Sattuu välillä oikeesti. Mutta toisaalta se voi johtua niin monesta muustaki. Mulla on sitä paitsi ollu alkukesästä mahassa välillä kipua. Ne kyllä sitte loppui, kun olin jo valmis soittaan lääkärille. Mutta lyhyesti sanottuna, tuun hulluksi kun vielä pitäs oottaa yli viikko!!! Ja sit tipun niiiiiin korkeelta.. Juu, vaan ei se auta. Kuulostellaan..

Koittakaa saada niitä ukkoja vällyjen väliin. Pitäähän se takoa sillon ko rauta on kuuma! :D Ne ei vaan taida tajuta kuinka tärkeetä tää on naiselle..

Tossa listassa noi kuukaudet merkkaa sitä, että millon yritys on aloitettu. En tiiä hokasitteko sitä? Vaikka nää on niin monimutkasia, että voiko näitä laittaa yhteen kuukauteen..Meillä siis yritys alko varsinaisesti tästä heinäkuusta. Viime kuussahan me vähän lipsuttiin ja sitte piti jännätä, mutta nyt on panokset kovat! Esikkoinen tärppäs jo kolmannesta kierrosta, että siitä on saanu olla onnellinen. En tiiä sitte miten nyt käy...

Nyt unta palloon!
 
#Ansku84#
Limajuttuja sarsille, piti varottaa aluksi :) Mutta mä luulen, tai oon kuvitellu että ne limat tulee ennen ovista. Hmm.. Mulla nimittäin ne tuli MA, vaikka oviksen piti olla KE tai TO..Eli monta päivää etuajassa. No jos ne limat on oviksen merkki, niin onneks me puuhailtiin SU..huh..Mutta mulle tuli ne tikut postista vähä myöhään. Ehin PE kattoa iltapäivällä kerran ja haaleen viivan sain ovistikkuun. Olisko se ovis sillon menossa pois päin? En oikeen osaa neuvoa muuta ku että tikuttelet ja lasket päiviä..Olipa hyvä neuvo!!

Plussa onnea!
 
Eemi
No niin, onneksi tuli taas hyödynnettyä eilinenkin päivä noin ovista ajatellen, että ehkä voin hiukan jännätäkin parin viikon päästä. Ei tässä vaan paljoa uskalla kuvitella...

Limoista taas. Ajatellen sitä, että mullakin varsinainen limaklöntti tuli jo ennen viikonloppua, niin vois ajatella, että limat tietyssä määrin edeltää ovulaatiota. Mutta silloin se oli mulla - sorry vaan tää kuvailu - vähän kiinteämpää ja sitkeämpää, eilen ja su oli sellaista melkein juoksevaa. Joten en sit tiedä, mitä ne tarkoittaa, kuitenkin munasarjakivut on nyt loppuneet, joten ovis lienee onnellisesti ohi. :)

No joo, äitini teki taas kivat temput, eli oli luvannut ottaa meidän koiran viikonlopuksi hoitoon kun mennään kyläilemään pikkulapsiperheeseen - meidän koira, 1 v, on hiukan villi, en sitä mielelläni ottais sinne riehumaan. Mutta pakko varmaan on, koska äityli oli kehittänyt itselleen muuta tekemnistä... Prkl. Menee taas koko viikonloppu sitten tuohon koiran vahtimiseen ja hoitamiseen sen sijaan, että vois keskittyä niihin ihaniin nassikoihin ja omiin kavereihin. Ja junamatka sen kanssa on varsinaista herkkua... No joo. Palaan töiden pariin.

Toivottavasti Ansku sun oireet olis oikeita!!
 
Eemi
Ja siis juu, oikein sitten merkkasin meille sen aloituskuukauden. Kun silloin kuitenkin periaatteesta aloitettiin yrittäminen, vaikkei se niin hyödyllistä aluksi ollutkaan, kun ei kerran voinut tuottaa tulosta. Mutta ei se vähennä yrityksen vakavuutta! ;)
 
miida
Kp 30 meneillään. Eilen olin useemman kerran ihan varman, että "nyt ne alkaa" mut vaan jotain valkovuotoa se olikin!! Mähän sanoin, että stressaan menkkojen alkua niin paljon että ne ei sit sen takia alakaan! No, jokatapauksessa oottelen pari päivää ja sit pitää testailla. (jännää!!)
 
Eemi
Okei, nyt jotenkin mulla viiraa päästä ja innostuin tuosta jännäyslistasta sit kuitenkin. Eli jos laitetaan vaikka niin - ne jotka haluaa, ei oo mitenkään pakko tietenkään - että nimen perään jännäyspäivä: oletuksena varmaan menkkojen alkamispäivä. Omalle kohdalleni laitan arvion, että kierron pituus olis 29 päivää, kun se on vaihdellut 28-30. Esim. Miidalla kun on vähän outo tilanne niin ehkä kannattaa laittaa sitten vasta JOS menkat joskus alkavat ja saa laskettua jonkinlaisen kierron pituuden... Toivotaan kuitenkin plussaa sitä ennen!

Jännäyslista:
Eemi: jännäyspäivä 3.8.
 

Yhteistyössä