Kesän 2008 vauvakuumeiset

  • Viestiketjun aloittaja #Ansku84#
  • Ensimmäinen viesti
#Ansku84#
Antzi, mitä?!? Siis tosi mahtavaa, jos näin hyvä onni on käynyt! Tuu heti kertoon kun testaat uudestaan. Onko sulla mitään oireita? Tosi ihanaa <3

Meillä on nyt sitte kunnolla aloitettu yrittäminen. Keskiviikkona muistaakseni pitäs olla ovis. Tänään pistettiin ekat simot liikkeelle, heh. Voi että toivon että tästä kierrosta tärppäis. Pitäs koittaa vähä rauhottua. Viimeksikin plussa tuli, kun jätin asian tietosesti taaemmas ja päätin että tulkoon jos tulee. Käänsin ajatukset niin, että on paljon kaikkea muuta tekemistä jne. Mutta mitenkähän tässä kannattaa nyt hommailla? Joka päivä vai joka toinen? Varmaan keskiviikkona kuitenki kannattaa, jos se on se ovis. En tiiä kerkeekö ne tikut tulla kun eilen tilasin ne.

Mukavaa sunnuntaita!
 
Tinsula
Moi kaikille, uskaltauduin ketjuun mukaan :)
Mulla on ollu vauvakuume kaks vuotta, kaks kk sitten sain mieheni suostuteltuu. Menkat on ollu aina tosi epäsäännölliset ja kierto pitkä. Koskakohan uskaltais testata, nyt on kp 27. Viime kuussa miinus oli ikävä pettymys.
Oireita olen kyllä kehitellyt paljon ;) Maha on ollu tosi turvoksissa jo 2vk ja siellä outo painon tunne. Välillä on menkkamaisii kipuja mahassa. Rinnat on arat ja mielialat vaihdellu kuulemma riittävästi...
Rinnoista on tullu maitoa, kävin lääkärissä asian tiimoilta. Otettiin kokeita ja niistä nyt oottelen vastausta. Lääkäri kuitenkin sano että oire ei kuitenkaan pitäis olla este raskautumiselle.

Kyllä jännittää, toivottavast menkat ei alkais!!!
 
Sars76 (kirjautumatta)
Ihan näin pikaisesti laitan viestiä: ens viikosta lähtien oon mökillä, joten mun sepustukset ei rasita teidän silmiänne viikkoon...heheheh.
Ja sit kun tuun takas, on varmasti paljon kerrottavaa: ovis pitäis osuu ens viikolle ja aion viuhuttaa mökin peittoja olan takaa. Heh. Saas nähdä miten miehen kunto kestää...

Nyt on hyvät fiilikset. Juteltiin eilen miehen kanssa ja päätettiin, että ei oikeesti stressata tästä lapsenteosta. Miehellekin on ollut kova paikka joka kuukaus, kun se täti on saapunut. Kertoi, että varsinkin viime kierrossa se oli ollut ihan sata varma, että nyt on pisku lähtenyt "itämään" ja sit kun ne mun kirotut menkat alkoi, oli mieskin masentunut.
Ja luulen, et tää viikon mökkireissu tulee hyvään saumaan meille. Saadaan olla ihan kahdestaan, eikä tartte olla niin sosiaalisesti kaikkien kavereiden kanssa koko ajan. Odotan siis innolla tätä kahdenkeskistä söpöilyä.

heheheh.

Mutta olkaahan oikein plussaisia täällä ja mä palaan viikon päästä kehiin.

T: Sars, joka on kovin tyytis tänään.
 
antzi*
Tein jo tänään uudestaan (kaksi) clearblue testiä ja selvät plussat tuli kummastakin. :) Joten raskaana ollaan! :) En kyllä vielä jaksa uskoa että hyvin sujuisi, mutta toivon tietysti kovasti niin. Miehen kanssa ollaan molemmat ihan puulla päähän lyöty, koska en tosiaan osattu kuvitella, että ME raskaudutaan näin pian..! Ja kerran vaan pupuiltiin oviksen aikoihin. Mies kysyikin vähän hölmistyneenä että olenko varma että on hänen siittiöistään lähtöisin! :D Ihana.... Ihmeitä siis tapahtuu. Meni tämä raskaus miten meni niin ainakin hyvä mieli on siitä, että tietää ettei tarvitse välttämättä aina odottaa vuotta ennenkuin tärppää.

Päivä kerrallaan. Ei tätä vielä jotenkin tajua todeksi. LA on omien laskujen mukaan 22.3.09, eli vuosi ja kk tulisi lapsille ikäeroa jos kaikki hyvin menee.

Antzi ja Emilia 4kk 17pv ja sirpukka masussa 4+0 (kai)
 
Sars76 (kirjautumatta)
En malttanut pysyy poissa. Ja hyvä niin, koska ONNEA ONNEA Antzi.
Tuli hiton hyvä mieli, tosta sun tärpistä; ehkä mekin onnistutaan, vaikka ollaankin yritetty jo tovi. :)

T: Sars, joka häipyy kyllä viimeistään huomenna linjoilta noin viikoksi.
 
Pompukka
Siis tuhannesti ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Näin kuulkaa niitä plussia alkaa tulemaan.Ei vaivuta synkkyyteen!!!!!!
Mahtava fiilis antzi sun puolesta!Mä olen todella iloinen taidän puolesta!!!!
 
Eemi
Onnea onnea Antzi!! Antaa toivoa kaikille, ja oon tosi onnellinen, että kakkosen kanssa teillä kävi helpommin!

Oon kotiutunut mökiltä ja paljon täällä onkin tapahtunut tällä aikaa. Huomaan myös, että muutamalla muullakin on ovis tällä viikolla (mulla pitäis olla sunnuntaina), niin että saadaan kaikki touhuilla kovasti. Viikonloppuna tulikin jo muutamat harjoitusajot alle... ;)

Juu ja tervetuloa uudemmallekin kuumeilijalle mun puolesta!

Jotenkin vaan ajatukset aina hiipii siihen suuntaan, että tässä kierrossa ei kuitenkaan tärppää, ja että meillä ei varmaan ikinä... Mä en tajua, mistä tää epätoivo kumpuaa, kun yleensä mulla ei oo tapana ottaa asioita ihan näin vakavasti. Varmaan se, ettei kykene tulemaan raskaaksi, osuu jonnekin niin herkälle itsetunnon alueelle (ei toimi naisena). Välillä vaan masentaa koko touhu, mutta kun kuulee onnistumisista, se valaa uskoa itseenkin. :)
 
Eemi
Lisäyksenä: pohdin tässä, että mua vois auttaa jos vain ajattelisin niin, että varmuudella tuun raskaaksi vuoden päästä. Ja jos en tulekaan, niin siirtäisin taas aikarajaa vuodella. Kun todennäköisyydethän puhuu tämän puolesta, ja mähän uskon lukuihin... ;) Että jos mä nyt alan urakalla implementoida tällaista mentaalista harjoittelua, että "sitten vuoden päästä"... Niin ehkä relaisin vähän!
 
Emppu*
Heips!
Mahtuskos yks yrittäjä vielä mukaan ketjuunne? :)
Oon täs kesän ajan lukenut teidän tarinoitanne ja onnea antzille ihan hurjasti,mahtavaa!
Oon jättäny pillerit pois huhtikuussa,varsinainen yrittäminen alkaa tästä kierrosta...
Ansku: kattelin et ollaan sun kans suurinpiirtein samoissa kierron suhteen,sillä mulla pitäs olla ovis siinä ke-to paikkeilla ja täälä kans eilen laitettu ekat simpat liikkeelle..heh ;)
Ennestään meillä ei ole lapsia,joten tämä kaikki on aivan uutta ja ihmeellistä!Jos mulla on ovis torstaina,niin onko jo jo myöhästä jos to yritettäs keretä makkarin puolelle...siis että kauankos niillä simpoilla se matkustaminen kestääkään sinne määränpäähänsä...kun tahtoo olla vähän hankalaa välillä tuossa aikatauluissa,kun työajat miehen kans menee niin ristiin.
Mutta kaikille tsemppiä! :)
 
miida
Täällä sattuu ja tapahtuu! Onnea Antzille paljon!! :) Mulla pitäs menkat alkaa viikon sisällä, jos kierto on yhtään mitä ajettelen. Varmaan jännään sitä niin paljon, että ne ei ala sen takia.
Tervetuloa Emppu! Kyllä tänne mahtuu mukaan. Tsemppiä teillekin! Mulle ja miehelle tää on myös uutta ja ihmeellistä, niinkun sanoit! (pillerit jätin juhannuksen aikaan pois)
Tottakai kannattaa torstaina yrittää, mut tietysti vaikka mielummin vähän ennenkin!? Noista "simppojen nopeuksista" en oikein tiedä :) Toivottavasti on onni mukana!
Näin jotain keskenmeno-unta viime yönä, ja se kyllä vähän karmii mielessä vieläkin.. Vaikka enhän oo (todistetusti) raskaanakaan...!!
 
Sars76 (kirjautumatta)
ARgh! Olin just raapustanut pitkän virren tähän...Ja se katos, kun tietsikka katos netistä.
Eli lyhyesti virsi uusiksi:

Tervetuloa Emppu mukaan. On kiva, että tulee lisää jengiä höpöttelemään. Ja haaveilemaan. Ja yrittämään. Ja iloitsemaan ja välillä vähän marmattamaankin...(nim. kokemusta on, heh).

Eemi, mä oon kans miettinyt tota stressijuttua: nyt kun meillä on kohta vuosi takana yritystä, ja nimenomaan yritystä, koska yhen yhtäkään haamua tahi plussaa oo tullu, niin oon alkanu stressaa enemmän. Mietinkin, et johtuuks se siitä, et kun tilastollisesti vuodessa pitäis tapahtua, niin koht alkais olee aika meidänkin kohdalla? Vai stressaanko siitä, et mitään ei tapahdu? Hmmmm. Voin jatkaa analysointia mökillä...
Ja tosiasia mun kohdalla on se, että oon nyt alkanut miettiä ja pähkäillä tätä enemmän: vielä keväällä mua ei haitannut ollenkaan, jos esmes ei pupuiltu just oviksen aikoihin, mut nyt häiritsee...
Eli mikäs se mun pointti tässä oli? Noh, yritetään Eemi ainakin olla stressaamatta liiaksi. (hehe, mitä filosofiaa...) Ja mä ainakin toivon, että kun duunit taas alkaa, ei oo niiin paljon aikaa miettiä tätä raskautumista...

Ja mun pitäis oikeesti olla jo matkalla mökille, mut silti mä täällä vaan mesoan!
Eli palataan pian - viikonloppuun mennessä.

T: Sars, jonka mies jo kyselee, et mikäs foorumi tää on, mis hengaat jatkuvasti. En kertonut - tää on vaan ja ainoastaan tyttöjen juttu!
 
Eemi
Juu älä kerrokaan Sars sun miehelle meistä, en halua et juttu alkaa leviämään yrittävien äijien keskuuteen! Mä vähän pahaa pelkään, et mun mies saattaa kyllä kans surffata jo jollain palstoilla tsekkailemassa fiiliksiä... En nimittäin halua hermostuttaa sitä näillä jutuilla vaan pohtia ihan muussa seurassa! Alkaa vielä sitäkin stressata... ;)

Tervetuloa Emppu munkin puolesta. Sitähän sanotaan, että munasolu on hedelmöittymiskykyinen 24 h irtoamisestaan, ja jotenkin hämärästi muistan lukeneeni tai kuulleeni jostain, että siittiöillä matka kestäis jotain 7-8 h - korjatkaa, jos oon ihan hakoteillä! Mutta että siittiöthän voi elää sen n. 3 vrk, joten etukäteen kannattanee jo olla liikkeellä.

Ehkä mä nyt yritän vaan vajota sellaiseen onnelliseen olotilaan, jossa ajattelen, että kyllä se onni munkin kohdalle lankeaa SITTEN VUODEN PÄÄSTÄ. Etten edes toivo mitään kaikki-mulle-heti -asenteella. Sars, ymmärrän kyllä ihan tosi hyvin sun fiilikset, mut luulen, että jos varaat sen lääkäriajan niin sitä ennen just plussaat! Näinhän se joskus menee...
 
Eemi
Edelliseen (mitäköhän mä nyt mokailin ku jäi kesken tuo viesti??): niin siis itten kun joskus tulen raskaaksi ja pohdinta on ajankohtainen: millaisista nimistä tykkäätte - ei tartte mitään ikisuokkareita paljastaa jos pelkää nimivarkautta, heh, mutta että tyylillisesti? Ootteko enempi perinteisten suomalaisten nimien, modernimpien vai mahdollisesti alkuperältään muunmaalaisten nimien kannalla?

Itse tykkään suhteellisen perinteisistä, pehmeäsointisista nimista, 2-3 tavua sais olla. Myös Virossa löytyy paljon meikäläisiä nimiä muistuttavia mutta hauskalla tavalla erilaisia nimiä, jotka viehättää. Mutta henkilökohtaisesti oon sitä mieltä, että nimen pitää selkeästi kertoa sukupuoli ja sopia suomalaisten suuhun - mikä ettei olla ulkomaillakin ymmärrettävissä, jos tiedätte mitä tarkoitan.

Että näin hyvin jaksan ajatella IHAN MUITA ASIOITA ja olla stressaamatta vauva-asioista. ;)
 
Tinsula
Onnittelut Antzille!!!
Mukava lukea tätä ketjua, mua niin jännittää kaikkien puolesta :)
No must alkaa tuntuu et menkat varmaan tulos, maha niin kipee... Mut yks tosi outo juttu, mua ei ole ikinä vaivannu levottomat jalat. Nyt en meinaa saada nukuttuu, vaik eipä se kai raskausoire ole, silti tosi outoo ja häiritsevää!
Mä oon aina ollu tosi hoikka, nyt mua hämää toi pömppömaha. Voiko se turvota raskaudesta vaikkei testissä vielä näkyiskään?
Rintoja särkee, mut se ei varmaan oo ihme kun tänäänki suihkus maitoa!!! Todella hämmentävää, vaik se kyl varmaan vaa johtuu siit hormoonist... mikä se nyt oli... :)
Oispa viikko pian menny, et saisin kuulla labravastaukset.
Voi että, kyllä nää päivät kuluu hitaasti!!!
Mukavaa illan jatkoa kaikille :)
 
#Ansku84#
Tervetuloa kaikille uusille! Laittakaa tietoja ylös listaan..millähän sivulla se viimesin on..hmm..

Emppu, just samoissa siis mennään. Mulla kans ovis ke-to. Pikkasen epäselvä, ku viime menkat alko torstai-iltana tosi myöhällä huomasin. En tiiä sitte lasketaanko se kp1 vai seuraava päivä vasta. Jos en olis ennen puoltayötä käyny vessassa, niin en olis varmaan hokannu ennen aamua. Mutta siis täällä pitäs taas tänään peittoja heilutella. Huokaus, väsyttää ihan hulluna ja päätä särkee. Mutta tässä tapauksessa päänsärky ei haittaa..normaalisti kyllä. Se perinteinen tekosyy ;)

Antzi, tosi ihanaa! Kyllä se onni voi teitäkin potkaista. Usko pois vaan. Voi kyllä aidosti olla iloinen teidän puolesta, kun on niin rankkoja kokemuksia takana. Muutenkin täällä toisia tsempatessa iloitsee tosten plussista aidosti. Ehkä johtuu siitä, että tuki on molemmin puolista.

Eemi, mä oon kans tosi pessimistinen. En jaksa uskoa plussaan, ennen ku sen oikeesti näen. Inhottaa jo ajatuskin niistä keksityistä/kuvitelluista oireista kierron lopulla. Ja siitä pettymyksestä mikä sielä kuitenkin tulee. Vaikea saada itelle uskoa, vaikka mies eilen sanoikin, että uskoo että meillä tärppää suhteellisen äkkiä. Mistäs sen voi tietää? Niin monta tarinaa kuullut, miten se kakkonen antaa odotuttaa itseään monta vuotta, vaikka ykkönen lähti suht helpolla alulle. Sama toisinpäin. Ykköstä tehdään kauan aikaa, mutta kakkonen tulee melkein yllättäin. Mutta tätä tää on, kunnes sen plussan saa. Sitte alkaa se päivittäinen miettiminen, että onko siellä elämää ja onko nää kivut normaaleja jne.. Ei oo helppoo! Mulla alkaa varmaan sitte armoton mietintä tosta keskosuuden uhasta, kun eka meinas tulla niin aikasin. Varmaan pelkään kuollakseni lääkärineuvoloita, kun en halua tietää tilannetta. Sekin kaikki tuli niin yllättäin, että täys romahdus siitä seurasi. Mutta pitää vaan toivoa, että tällä kertaa (jos nyt joskus plussaan) saan nauttia raskaudesta huolettomampana. Tulipa vuodatus :/ Huh, helpotti!

Mutta mä lähen nyt kyselee, josko tälle vois jotain tehä ;)
 
#Lista#
Ansku84 23, mies on, poika-06, heinäkuu-08
antzi 24, mies 28, enkelityttö 06, tyttö 08, elokuu 08
Pompukka 31, mies 33, 4 lasta, kesäkuu-08
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
suvipilvipäivikki 30, mies 34, syksy-08
sars76 31, mies 35, kesäkuu-08
Eemi 24, mies 24, kesäkuu-08
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, heinäkuu-08
Maritsa78 30, mies 32, tyttö -06, heinäkuu-08
Nuusku82 25, mies 25, kesäkuu-08
Santura 25, mies 31, heinä-elo-08
miida 25, mies 28, heinäkuu-08
 
Eemi
Huomenta kaikille (jotka olette ilmeisesti lomalla koska ette täällä pyöri)! Tinsula, onko sulla siis prolaktiinin liikaritystä tai jotain (muistaakseni on siis tää "imetyshormooni")? Kun multa esim. mitattiin näitä määriä labrassa sitä varten, että tiedetään, estääkö ne ovulaation - näin kuulemma voi olla! Joten labravastauksista kai saat selkoa, ja vois kuvitella, että maidoneritys ja tuo vatsan turvotus liittyis samaan asiaan eli olis oireita samasta vaivasta. En tiedä, spekuloin vain. :)

Ansku, yhdyn suhun siinä, että täällä voi aidosti iloita toisten plussista - ehkä se on siksi, että täällä ihmiset kertoo yrityksestään sen verran avoimesti, että tietää kaikkien yrittävän "yhtä lujaa" kuin itsekin. Tai miten sen nyt muotoilisi... Mutta tiedätte, mitä tarkoitan. Useinhan se muuten menee niin, että jos ensimmäistä tehdään pitkään ja hartaasti niin toinen tulee helpommalla, mutta en tiedä, onko yleistä että kävis toisinpäin. Että tsemppiä vaan ja positiivisia ajatuksia, kyllä se sieltä tulee kun on ennenkin tullut!
 
Emppu*
Lista
Ansku84 23, mies on, poika-06, heinäkuu-08
antzi 24, mies 28, enkelityttö 06, tyttö 08, elokuu 08
Pompukka 31, mies 33, 4 lasta, kesäkuu-08
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
suvipilvipäivikki 30, mies 34, syksy-08
sars76 31, mies 35, kesäkuu-08
Eemi 24, mies 24, kesäkuu-08
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, heinäkuu-08
Maritsa78 30, mies 32, tyttö -06, heinäkuu-08
Nuusku82 25, mies 25, kesäkuu-08
Santura 25, mies 31, heinä-elo-08
miida 25, mies 28, heinäkuu-08
Emppu* 25, mies 26, heinäkuu-08

Noniin,lisäsin itseni listoille.
Olikos tässä ketjussa muita plussanneita kun antzi??Toivottavasti ainakin pian olis ;)
Olin kyllä etukäteen aatellut,että lapsi saa tulla sit kun tulee,et en tod ala laskee päiviä tai seuraa kiertoa...juu ja pyh,kissanvillat...kaikkee muuta :D Mulla on heti pillereitten jälkeen kierto ollut tasanen ja oviksen pongaa helposti...nytkin limoista huomaa et h-hetki lähenee...jännää on!

Eemi: nimiasiasta...itse en tykkää ainakaan mistään ultramoderneista nimistä,mutta en myöskään mistään kauhian vanhanaikasistakaan,et jokin juju siinä nimessä pitäs kumminkin olla,ettei hirmu yleinen olis kummiskaan.

Mutta nyt työt kutsuu...:)
 

Yhteistyössä