¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Tirlittan1968
Paljon onnea Nuppu76 :flower: oliko teillä mones yritys?
RouvaB, no jos on nyt hyperi niin toivottavasti saatte pakkaseen kunnon satsin. mä pidän peukkuja pystyssä nyt meille kaikille.
Mulla oli tosiaan ensimmäinen hoito ja tuoresiirto tehtiin. Voimia meille kaikille :heart:
 
heisan!
Ensiksi Nuppu76 paljon Onnea! Todella hienoa että plussa tuli! :heart: :flower:
Tirlittan1968: sanoinhan että älä vielä luovuta vielä ja sitkeä sissi se olikin...nyt vaan peukutellaa sullekkin plussaa
=)
Sarma: HUH aikamoinen saalis tuli! wau! :)
Itse täällä odottelen ei niin kärsivällisenä ensi viikon suunnittelukäyntiä väestöliittoon. kuinkahan nopeasti pääsee alottaa ICSI? Omaan kiertoon ei voi turvautua joten lääkkeellisesti pitäs kuukautiset taas tehdä..... HIrveä vauva kuume päällä ja pahenee vaan ku joka kulmalla näkyy vauvamahoja :heart:
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Rouva B.................VL.............ivf (p)............9.6.
Sarma...................VL..............ivf...............9.6.
Saara10................VL............3.icsi (l).........11.6.
sooda....................................pas............kesäkuu
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Katriina77........Ovumia............ivf(l)..............vko30
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Sartsa00.................................icsi?
aitiliini83...............VL..............2.icsi
Ronja80................VL.............3.icsi (l).......elokuu
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas....elo-syyskuu
anna1979.............Naistenkl...ivf..............syyskuu

Testaajat, pvm


sarina13..........................1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
MarNei75...............VL............7.siirto/pas...............19.6.
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........22.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.


Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf (l)...........10.6.

 
Onnea Nupulle! Kuin myös Tirlittanille - paljon jarrusukkia matkaan että kyytiläinen pysyy matkassa!

Täällä tuli vähän takapakkia. Supression tehokkuuden kannalta kyllä olisi päästy jo piikittelemään huomenna, mutta lääkäri taisi haluta tehdä juhannuksen ympärille vapaata enemmän... niinpä meillä siirtyi piikkien aloitus viikon päähän. Eihän se paljon ole ja tavallaan ihan hyväkin, ehtii endoa "tappamaan" pidemmän aikaa ja kun/jos punktioon ja siirtoon päästäisiin ne ajoittautuisivat juuri viimeiselle työviikolle (lue: toive saada sairaslomaa koko viikko ;) Siitä sitten kesälomille. Nyt siis taas vaan odotetaan :headwall: Eli uusi punktioviikko on nro 27.
 
Huuuurrrrrjan paljon onnea Nuppu! :flower:

Myös Sarmalle ja Rouva B:lle onnittelut mahtavasta saaliista. Kyllä niistä nyt muutama hyvä varmasti löytyy, jos ei sitten montakin. Tirlittanille oikein erikeepperiä liimaksi, jotta tarttuu se yksi kiinni.

ON Huomista punktiota odotellessa aika kuluu aikas hitaasti. Vaikka niitä rakkuloita on vain kuusi (josta kyllä olen oikein tyýtyväinen, kun ottaa huomioon aikaisemmat hoidot), niin kyllä on olo turvonnut ja vaikea on olla. Lisäksi koko tämän ajan on ollut vatsa kovalla, joten toivottavasti huominen tulee ja menee pian.

Kaikille hyvää mieltä ja auringonsäteitä, olitte sitten missä tahansa vaiheessa hoitoa.
 
pappis
Wau, Onnea Nuppu! Toivotaan että sysäsit sen plussajunan nyt liikkeelle ja otat meidät kaikki kyytiin =) ! Sarmalle ja Rouva B:lle tsemppiä siirtoon (toivottavasti B pääsisit kuitenkin jo tuoresiirtoon).
ON: Piikittelyä nyt takana 8 päivää ja olo alkaa olla jo tosi turvonnu :'( . No, onneksi enään ei oo kauaa kun punktio koittaa. Huomena vielä piikitykset, perjantaina ultra ja sitten ma tai ti punktio. Taidan toivoa tiistaita, kun kahdessa aiemmassa ivf:ssä on ollut älyttömästi raakoja muniksia ja viimeksi olikin felicitaksella puhetta, että luultavasti mun munarakkuloiden pitää kasvaa vähintään 22-24mm, että sisällä olis kypsä solu.
Kuinkas monta päivää se miehen pidättäytymisaika olikaan ennen punktiopäivää? Meinaan vaan, että täytyy varmaan humenna pasittaa se käsi hommiin, jos punktio jo maanantaina?
 
Täällähän on tapahtunut paljon! PALJON ONNEA NUPPU! Nyt sitten on saatu plussa aalto tähän pinoon =)
Tirlittanille jarrusukkia mukaan, Sarmalle ja Rouva B:lle tsemppiä siirtoon.
Mulla sumuttelut ollu jo pari vko ilman mitään oireita, joka ihmetyttää ku viimeksi oli jos jonkin näköistä oireilua. Mulla pe verikokeeseen meno ja pe iltana alan pistään menopuria annoksella 300, 18.6 sitten toinen verikoe ja eka ultra. Aika outoa, kun viimeksi (-07) oltiin yksityisellä ja siellä ei otettu kummallakaan (pitkä ja lyhyt ivf) kerralla mitään verikokeita ja ultra oli kyllä useammin.
Sooda: mulla on ollut molemmilla edellisillä kerroilla crinone lääke, kylläkin 2 x päivässä, ja nyt tässäkin yrityksessä sama, just sen takia että siinä on kuulemma vähemmän sivuoireita.
Onko teillä jollekin määrätty verenohennuslääkettä? Mä sain viimeksi mutta nyt ei kukaan ole maininnut mitään.
 
Onnea Nuppu!!! Aivan mahtavaa! Tama tahtoo kanssa! Nyt sitten ne todelliset piinapaivat vasta alkaakin. Ihan vain tallaisia lohdutuksen sanoja. Heh!

Tirlittanille jarrusukkia, laitan keltaisia, kun eihan siita sukupuolesta viela tieda ;)

Sarmalle ja Rouva B:lle onnistuneita siirtoja!

Ja Saaralle tsemppia punktioon.

En tieda tuliko kaikki mainittua, kun on ruvennut niin kovasti tapahtumaan. Joka tapauksessa jaksuja meille kaikille!

).( Minulla ei yhtaan plussaolot. Ikavakylla. Aivan oireettomana mennaan... Mutta taidan olla kylla sellainen norsu, etta vaadin isot, isot hormooniannokset ennen kuin mitaan oireita tulee. Ei meinaan ikina tuosta laakityksestakaan tule mitaan sivuoireita. Toivoa ei viela siis taysin menetetty.

Sarina pp9
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Nyt tosiaan plussan piinaaminen on vaihtunut sen miettimiseen, että pysyykö se masussa. No ajattelin tämänkin ottaa ilman stressiä kun sillehän ei sitten mitään voi. Liika stressaaminenkin voi vaikuttaa näihin juttuihin negatiivisesti.
Tirlittan, mulla oli siis nyt toka ivf (molemmat lyhyellä kaavalla). Ekassa ei tuoresiirtoa, mut kaksi PAS:ia. Toka ivf sitten tärppäsi tuoresiirrosta, pakkaseenhan ei mitään tullutkaa. Tsemppiä sulle piinailuun! Toivottavasti tarraa kiinni :hug:
Sarina,sulla on vielä testipäivään aikaa joten yritä pitää mieli vielä positiivisena :hug:
Tsemppiä hoitoihin kaikille! Taustailen täällä ja tulen sitten onnittelemaan kun niitä plussia alkaa ropisemaan =)
 
Sarma
Just tulin siirrosta.. Aikamoinen katohan siellä oli käynyt. 28:sta solusta VAIN 4 alkiota, jotka eivät kaikki edes 4 soluisia. Yksi 4-soluinen, ei-priimayksilö, siirrettiin. Selvisi ainakin vähän lisää miksi me ei olla onnistuttu, kuten arvelinki niin hedelmöittyminen on suuri ongelma.. :( Seuraavassa hoidossa hedelmöitetään icsillä..

Mä heitin jo kirveen kaivoon tulomatkalla, ei tästä mitään voi tulla..

Tietääkö teistä kukaan muuten saako närästyslääkettä ottaa nyt? Unohdin sen kysyä lääkäriltä kun olin niin pettynyt.. :(

T: Eritäin pettynyt Sarma pp0 :'(
 

Hei Naiset!

Ja oikein hienoja uutisia NUPULTA! Me tullaan rytinällä perässä! Jokos olet siirtynyt odottajien puolelle?

Sarma: EIhän noita 4-alkioita yleensäkään ole montaa, ei meillekään jäänyt enää yhtään nelosta jäljelle ja silti oli kuulema hyvä tulosa. Pakkaseen meni siis ainoastaan kakkosia ja kolmosia... Ja nyt sulla on se nelonen kyydissä, joten asiathan ei vois olla paremmin!

Minä: Mulla oli kuin olikin hyperi. Olin viime yön sairaalassa tiputuksessa ja kivut on aika epämiellyttäviä. Herkästi käskivät menemään takasin jos vyötärön ympärys yhä kasvaa tai jos olo huononee. Pitää nyt vaan levätä ja juoda.

Siirron tekivät kuitenkin. Olivat siinä rajalla että suostuvatko, mutta otettiin riski. Nyt on 6 vrk pahinta riski-aikaa ja mahd. raskaus pahentaisi tilaa.
Meillä siis oli 30 follia, joista löytyi 22 solua. Niistä 12 hedelmöittyi ja 9 lähti jakautumaan normaalisti. AInoa 4-soluinen siirrettiin. Kohdun limakalvo aika ohut...

Näin täällä. Lepäillään ja toivotaan että saan pitää tän alkion tuolla kohdussani. Miehen mielestä meitä on jo kolme, ja enemmän harmittaa tuottaa pettymystä hänelle. Mies on ollut aivan ihana. Passaa ja hoitaa. :heart: Hassua, miten sen pienen alkion jo näki ultrastakin, kun oli ilmakuplan sisässä. :D

-Bee
 
Sarma: yritä ajatella positiivisesti että alkioita edes tuli ja neljäsoluinen on hyvä ja mulla todisteena riehuu tossa kakkosluokan nelisoluisesta alkiosta 2v tyttö.

Omaa: mule tuli tänään entiseltä klinikalta hoitokertomukset ja rupesin lukee siitä spermatestin tuloksia ja käsitin et oltii sillon jo tosi heikoilla. Mahtaakohan enää yli 4 vuoden jälkee löytyä enää yhtää simppaa. Paniikki iski. varmaa ottavat uuden testin heti alkuun mutta kauankohan miehillä oli pidättäytymisaika ennen sitä testiä? Ja muuten te ketkä hoidossa väestöliitossa ni siirretäänkö siellä kahta alkoita jos niin itse haluaa?

:/
 
Heippa kaikille ja onnittelut Nupulle! :flower:
Mut voi poistaa listalta kokonaa kuka seuraavan kerran päivittää. Kohdun tähystys peruuntui kuukautisten pahimman vuotopäivän osuessa toimenpidepäivälle. Sain uuden ajan vasta 16.9. joten seuraava PAS menee johinkin hamaan syksyyn :(
Harmittaa ihan kympillä mutta päätettiin, että nyt on aika hengähdellä kesä ja yrittää saada elämään muutakin ajateltavaa kuin nämä hoidot.
Lupasin puolisolle pitää taukoa tästä palstailustakin joten tsemppiä kaikille hoitoihin ja paljon plussatuulia!!!
Toivottavasti ei nähdä enää tulevissa "hoitopinoissa" syksymmällä!!!!
 

Mahtavaa Nuppu!!! :flower: :heart:
Toivottavasti hyvä onni seuraa tätä ketjua loppukesän =)

pirpana :hug: on tää pelkkää odottelua..
mäkin mietin jo että miten mahtaa käydä nyt jos mulla ei tuu mitään menkkoja enskuussakaan eli omat systeemit ei käynnisty ollenkaan.. Voidaankohan hoito alkaa ilman kiertoja, esim. lyhyellä kaavalla? Kellään alotettu hoitoo ilman kiertoja?
Enhän mäkään mitään pääse alottaan vielä enskuussakaan ja ties millonka jollei punasta ala näkyyn missään vaiheessa :headwall:

aitiliini, ainakin hoidoissa se pidättäytymisaika taitaa olla 2-5 päivää..?

Hyviä hermoja niille onnellisille jotka on edenny jo siirtoon, tai ylipäätään hoitoonkin saakka..

T. yks hermoheikko # :ashamed:
 
Hei vaan kaikille ja heti suuret onnittelut Nupulle :flower: Liittysin joukkoonne piinailemaan jos vaan sopii.

Meillä ensimmäinen IVF alkaa olla nyt jo loppusuoralla. Alkion siirto oli maanantaina ja nyt sitten vaan odotellaan. Jännittää niin pirusti, että on pakko päästä välillä avautumaan. Ei toi mieskään jaksa koko ajan mun stressailuja ja arvuutteluja hoidon tuloksista kuunnella, vaikka ihan täysillä mukana tässä projektissa onkin.

Tässä vielä näitä tietojani, jos joku voisi ne tuohon listaan päivittää. Julkisella puolella ollaan hoidossa (SatKS/TAYS), hoito IVF(p), testipäivä 22.6.

 
Tirlittan1968
Tervetuloa mukaan Tatyana! Meillä onkin sama testipäivä:) oliko sulla kans pitkäviljely- tuliko millainen saalis? Mulla oli 14 mikä kutistui sitten yhteen alkioon joka saatiin siirrettyä eikä sekään mikään erikoisen hyvä ollut. Ei auta kuin toivoa
 
pappis
Tervetuloa mukaan Tatyana! Sarmalle ja B:lle leppoisia piinapäiviä =) !
ON: Tänään vielä aamulla Puregonia ja humenna aamulla ultra... hieman jännittää miltä näyttää, kun olo on oikeesti aika hankala ja maha turvonnut niin, ettei yhdetkään housut mahdu jalkaan (verkkareita lukuunottamatta). Toivottavasti ei kuitenkaan hyperiä pukkaa...
Palaillaa kuulumisiin huomenissa B) !
 
Nupulle kasoittain onnea matkaan! Onni olkoon myötä ja tarrasukkia roppakaupalla.

Sarinalla piinaavat viimeiset päivät käsillä. Puuuuh-puuuh-puhureita! Kaikillehan mitään oireita ei tule, joten ei sitä tiedä.... Tatyana, tervetuloa ja kiinnittymisnippailuja samoin kuin Tirlittanillekin!

Tuulialle tsemppiä pistelyyn. Se on tuon Menpurin kanssa melkoista säheltämistä, ainakin minulla. Siinähän pitää aina sekoitella monta ampullia kuiva-aineita veteen. Olen muutaman kerran saanut otettua itseltäni verikokeen, kun olen heilunut niiden piikkien kanssa. Mies saikin sekoitella aineet tässä hoidossa. Pappis, tuo turvonnut olo viittaa pikkuisen siihen suuntaan, että voisi olla tulossa useampiakin muniksia, jopa runsaasti.

Sarmalle ja Bee:lle nopeasti hurahtavia piinapäiviä. Ei se aina ole siitä alkion laadusta kiinni, vaan kyllä niitä vaaveja lähtee kasvamaan monenlaisista alkioista. Ja tehän saitte vielä pakkaseenkin huuruneniä, joten yritetään pitää lippua vielä korkealla.

ON Punktio oli eilen ja siitä saatiin vaivaiset kolme munasolua, muut olivat tyhjiä. Meillä vielä hedemöitysvaiheessa on yleensä käynyt kato. Miehen simppoja oli kuitenkin moninkertaisesti edellisiin verrattuna ja toivottavasti pesun jälkeen löytyy muutama nopeakin. Yritän pitää ajatukset muualla. Pelottaisi, jos jäisi ajattelemaan.

 
Huomenta kaikille! ja onnea minunkin puolesta roppakaupalla Nupulle! Mahtava juttu, toivottavasti plussajunan ovet ovat avoinna kaikille. Täällä myös yksi piinailija ilmoittautuisi joukkoon, jos huolitte?

ON: VL:lla hoidossa, viimeinen PAS siirto tehty 1.6, pp 11 menossa (huh). Ollaan päätetty lopettaa hoidot tähän, toivottavasti tämä 7.siirto toisi nyt vihdoin sen toivotun tuloksen! Uskallan testata vasta 19.6, jos kuukautiset eivät tule ennen sitä ( ja eihän ne kyllä nyt saa tulla!)
 
Sarma: Paa pystyyn! Ymmarran kylla jos harmittaa tuo. Itsellakin tuli aikoinaan reippaasti soluja, mutta suuri kato kavi. Kylla otti paahan. Jostakin lueskelin, laakarin sanoneen, etta naissa hoidoissa parhaat tulokset ei olekkaan yllattaen niilla huippualkioilla vaan niilla keskinkertaisilla. Mutta kaiken laatuisilla tarppaa ja ei tarppaa. Eihan sita koskaan tieda!

Rouva B: Sulla sitten olikin se hyperi. Hui! Onneksi kuitenkin sait sen kyytilaisen mukaan. Tarrasukkia ja erikeepperia taalta!

Risupesa: Olitko sina mun kanssa samaan aikaan tammikuun pinossa? Ainakin molemmat ollaan tuolla Tayssin pinossa. Oletko viela kertaakaan paassyt hoitoihin asti? Sinulta vasta niita hermoja kysytaankin. Huh! Onko mies viela hoidoissa mukana?

Tatyana tervetuloa pinoon ja piinailemaan!

Pappis: Miten meni ultrassa?

Saara10: Minullakin kavi aika kato hedelmoitysvaiheessa, mutta mulle tulikin enemman noita munasoluja. Joteskin tuntuu, etta mita enempi niita on niin enempi myos huonolaatuisia. Prosentuaalisesti tosta kolmesta kylla hyvinkin yksi voisi selviytya siirtoon asti. Musta ainakin tuntuu, etta sa sinne paaset. Tulethan ilmoittamaan heti, etta miten kavi.

Sarina pp10
 
Tervetuloa mukaan piinailemaan MarNei! Ma jo ilostuin, etta joku testailee mua ennen, kun ton oman tuloksen tietoon on viela niiiin monta paivaa, mutta, mutta mita mina luenkaan. Testaat vast 19.6. Miksi vasta silloin? Tai kylla ma ehka ymmarran. Haluat vissiin valttaa sen turhan yhden viivan nakemista jos ei hoidot onnistunut. Ja luotat etta kuukautiset alkaisi silloin ennen tuota paivaa. Mutta miten olisi tallainen ehdotus: pissaat tikkuun pp14, otat kuvan siita niin ettet itse nae ja liitat sen tanne sivuille. Ma siita sitten tiirailen tilannetta. Kuinka olisi? ;)
 
sarina, mun "hoitohistoria" on tosiaan ihan olematon, en oo päässy ensimmäiseenkään hoitoon saakka vielä.. viime vuoden puolella yks ja ainoo inssi kaatu siihen ettei oltu muistettu sanoo infektiotesteistä.
Pari vuotta tässä on nyt jumitettu ja siirrelty koko alotusta. Pari kertaa ne on jääny siihen että ukko onkin alkanu pakittaa viime hetkillä ja vedonnu mm. työkiireisiin... no ymmärrän että se ei edes haluis tälläsessä tilanteessa lasta (asutaan eri kaupungeissa eikä pystytä näkeen kovin usein), mutta kun mä en oikein voi ikäni/tautini takia kauheen montaa vuotta enää viivytellä :| ja nyt oon tehny selväks minkälainen vaiva, tarkka aikataulutus ja rahanmeno nää hoidot on että sitä ei ihan pikkusyillä aleta enää peruun.. ja vaikka nyt ois pelkkä "lahjottaja" niin sen on otettava tää homma ihan yhtä vakavasti kun että itekin haluis sen lapsen.
Saa nähä miten käy, en voi nyt muuta kun luottaa siihen, etten ihan turhaa piikitä itteeni mömmöjä ja kasvata soluja viemäriin... jos nyt käy samoin kun ennen niin sinne viemäriin meni sit koko usko ja luottamus, enkä jaksa sellasta pelleilyä sit enää. Luulis sen tietävän mitä kaikkee tässä on kans vaakalaudalla jos niin tekee..
Mutta saa nähä tyssääkö tällä kertaa jo sekasiin (puuttuviin) kiertoihinkin, että joutuuko noita ukon oikutteluja edes ressaan.
 

Yhteistyössä