¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Heips!

Punktiosta selvitty, eikä se itseasiassa ollu ees kovin kauhea. Hyvät tropit sain ja aika tööt olin toimenpiteen aikana :D Pari kertaa kävi vähän kipeämpää, muuten kipu oli siedettävää. 10 solua saatiin, eli se mitä lähdettiin hakemaankin. Mieheltä ei löytyny simppoja siemennesteestä, mutta biopsiasta löytyi kuulemma ihan hyviä. Saas nähdä hedelmöittyykö ne munikset niillä ku nehän on vähän sellasia kehittymättömiä.
Mies on melko kipeä, mutta mulla ei juurikaan maha ole kipeä. Huomenna biologi soittaa hedelmöitystilanteen.
 
No joo, testasin sit vielä aamulla: lopputulos sitä samaa, eli tyhjäks jäi ruutu. Mitään verikokeita en edes harkinnut, koska mitään epäselvyyttä tässä ei ole. Tän päivän on jo ollutkin ruskeaa melko runsasta vuotoa. Eli kyllä tää oli tässä.

Tämä kierto mennään ihan ilman mitään systeemejä. Ja pakko myöntää et taidan tarvita sitä todella, en millään pystyisi heti alkaa uuteen piinaan. Hyvä saada välillä elämään jotain muutakin kun omaa navanalusta. Seuraava yritys sit pakkasukoilla lokakuulla.

risis mä mietinkin aiemmin päivällä sua ja et kuinka sun jatkoviljelyjen kävi. :hug: Pidän kovasti peukkuja et sinne tarraa nyt joku kiinni. Käyn kyllä täällä kurkkimassa sun kuulumiset.

Kiitos kaikille tsempityksistä tässä piinassa :heart:
 
Iines :hug: mut onneks kuitenkin pääsette uuteen yritykseen jo parin kuukauden päästä!

Duffy, sulla meni se punktio vähän samoin sitten kun mullakin,..sehän mulla nyt vielä puuttuskin tässä tilanteessa että siihenkin ois joku kammo jääny :/

fifiriksen tilannetta edelleen jännittäessä.. =)

viivasta ei oo kuulunu aikoihin mitään.. liittyneekö sitten suoraa tonne syksyn ketjuun kun tää alkaa olla kuitenkin melko finaalissa eikä muitakaan enää oo.
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu

Testaajat, pvm



elyise.......................................ivf...............?.?.
Uskallanko...........Fertinova.....1.ivf...........31.8.
sooda....................................2.ivf..............2.9.
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........3.9.
risupesä................Tays..........ivf (p)..........4.9.
aitiliini83...............VL..............2.icsi............9.9.
Duffy.....................VL..............icsi (l)..........?.?.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)
Sarma....................VL.............pas
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)
Iines-74..................................ivf
fifiris....................Fertinova.....1.ivf


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.
napsuneiti........Naistenkl........ivf (p)..........25.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
AnniElmeri...........Fertinova.....3.ivf.............27.8.


 
Negaa se oli mullakin!! :'(
Oon ollut aika masentunut ja aika toivoton fiilis koko juttuun..

Mutta onneksi ollaan nyt lähdössä matkalle. Koitan ottaa tähän koko juttuun nyt etäisyyttä hetkeksi että saan taas itseni kuntoon. Mielenterveys alkaa kohta järkkyä kun tätä asiaa vaan pyörittää ja itkeskelee..

Iines :hug: Oon tosi pahoillani!
Me varmaan sitten siirrytään syksyn pinoon kohta puoleen..? Nyt onneksi välikuukausi.. ja PAS on onneksi paljon helpompi kun ei tartte punktiota ja muuta tuskailla!

Onnea AnneElmerille!! :heart:
 
Voi Risis miten kurja juttu ettei pakkaseen jäänyt mitään!! :hug: Muista että kohdussa on kuitenkin paremmat edellytykset selviytyy!! Voin kyllä uskoo miten pahalta tuntuu mutta muista että vielä on paljon toivoa , sulle on kaks sitkeää sissiä siirretty!

Ja onnea Duffylle hyvästä saalista! Kohta sullakin alkaa piinailu. =)
 
Sarma
fifiris: :hug:

Tavataan sitten tuolla syksyn ketjussa ainakin fifiriksen ja iineksen kanssa! Tsemppiä! Kyllä se taas muutaman päivän päästä ne toivo taas nostaa päätään jostain maankolosta.. :)
 
Fifiris ja Iines mä oon tosi pahoillani! Ei varmasti mitkään lohtusanat auta. Mutta onneksi kummallakin on pakkasessa siirrettävää. Ja Fifiriksellä odottaa ihana reissu.

Duffy hyvä ettei jäänyt mitään kammoa punktiosta! Ja toivotaan että hedelmöittyneiden saalis on myöskin hyvä! Koittakaa molemmat saada miehen kanssa lepäiltyä!
 
Joo, eiköhän tästä vielä nousta!! :) Yleensä ne kierron ekat päivät on ne vaikeimmat ja sitten taas toivo hiipii mieleen.

Pakkohan se on uskoo et meidänkin neganneiden aika vielä tulee!

Tehäänkö sulle Sarma kans PAS ensi kerralla?

Napsikselle tsemppiä, toivottavasti pönttöjen halailu kohta helpottaa. Ja Jannaliinalle jaksamista ultran odotteluun. Voin arvata miten kovasti jännittää!!
 
Mä ainakin sydämestäni toivon että onnistutte kaikki ja PIAN!!!

Ja onhan se tosiasia (ainakin mulla), että vaikka sen plussan on saanutkin, niin ei tästä vielä tosiaan ihan vaan puhtaasti osaa vielä iloita kun takaraivossa on pelko siitä ettei tätä vain menetä. Päivä kerrallaan eteenpäin..
 
Oho jäi puolet viestistä pois. Risikselle vielä :hug: mutta koita pysyä säkin nyt positiivisena -alkiot ei tarraa negatiiviseen kohtuun! :heart: Nyt sulla on kaikki mahdollisuudet onnistua tässä tuoresiirrossa, joten älä murehdi nyt niitä pakkasalkioiden puuttumisia. Ainoa mikä merkkaa nyt on ne siirretyt!
 
Kiitos Jannaliina tsempistä! Niinhän se on että on vaan pakko vaan suuntaa katsetta eteenpäin. Ja totta että tässä on niin paljon onnestakin kiinni! Vaikka kaikki olosuhteet olisi otollisia, ei se silti aina vaan jostain syystä tartu.. :(

Lähen huomenna reissuun.. Ens viikolla on taas paljon jännääjiä! Peukutuksia ja jaksamista kaikille piinailijoille! d =) b d =) b

 
Huomenta
täällä tuntemukset mietityttää.....
Eilen oli tosi kipeä ala vatsa ja oikein viilteli tosi ikävästi ja nyt tänään ei juuri mitään.....oiskohan ne eiliset ollut kiinnittymiskipuja....eikös se ole mahdollista jo jos alkio siirrettii keskiviikkona?! :whistle:
Tai sit ne oli jotain munasarja juttuja..... kamalaa tää piinaaminen...jotenkin tuntuu jos et ei kuiteskaan onnistu ja varautuu pahimpaan....viime syksyn epäonnistunut PASS kummittelee mielessä!
 
risis, älä menetä toivoa, sulla kuitenki siellä masussa on toivonsiemen, vaikka pakkaseen ette saaneetkaan mitään.

fifirisKiitos onnitteluista, saa nähdä alkaako piinailu. Voi kurjuus, ku se pieni ei sitten tarranukkaan kunnolla kiinni :´(

Iinekselle myös :hug: negasta

Suattaapi olla, että ei meillekkään mee pakkaseen mitään. 9 munasolusta (yksi oli siis epäkypsä) 2 oli hedelmöittyny. Jotenki ollaan tosi ilosia tuosta ku oltiin ihan varmoja, ettei ykskään oo hedelmöittyny. Nyt tietty pelottaa, että lähteekö jakaantumaan normaalisti.
 
Fifirikselle halit ja oikein óikein hyvää reissu!!!

Aitiliini eiks se vois olla kiinnittymiskipua??? Kuitenkin hedelmöittymisestä on pari päivää enemmän kun siirrosta, joten jos alkio kiinnittyy 3-7 vrk kuluttua hedelmöittymisestä ni tohon ikkunaanhan se mahtuis... Toivotaan!!!

Duffylle peukut on pystyssä! Jospa ei tosiaan tarvittaiskaan enemmän kun nää 2. Siirretäänkö molemmat?

Mitkäs on Risiksen fiilikset tänään?
 
napsis, en tiedä vielä yhtään, jos molemmat on top-alkioita niin yks siirretään, mut jos heikompaa luokkaa, niin luulisin että kaks. Toisaalta, vaikka molemmat oiski toppeja niin mun mielestä jotenki kökköä laittaa se toinen yksinään pakkaseen, onko siinä sitten järkeä...maanantaina se sitten selviää :) Biologi aiko huomenna soittaa JOS tapahtuu takapakkia.
 
aitiliini, mulla oli kans ekan viikon punktion jälkeen sellasia viiltelyjä/pistomaisia kipuja munasarjoissa. Etenkin on pitäny varoo venyttelemästä sillain ylöspäin että mahanahka on pinkeenä.. istumasta ylösnoustessa niitä on kans saattanu tulla. Pari päivää siirrosta mulla oli kans kipukohtaus yöllä johon heräsin, rakon/kohdun seudulla ja sillonhan kans aattelin että onko ne koittanu kiinnittyä siellä..

fifirikselle rentouttavaa reissua, koitahan keräillä voimia tulevaan! :wave:

Duffy :hug: on se kurjaa kun karsinnan pitää olla niin kovaa.. kai sitä seuravan kerran osaa olla helpottunu jos pääsee edes siihen yhteenkin siirtoon :/ tietysti ne varman sanoo polilla että enskerralla kaikki voi olla toisin, ja niinhän joillain myöhemmissä hoidoissa on jäänykin jotain pakkaseen, mutta kuitenkin usein niin että samalla surkeella laadulla ja vain yks siirto/hoito -linjalla on menny jatkossakin :( mutta ei voi mitään, näillä mennään ainakin toistaseks.

Tietääköhän kukaan minkälaiset ivf-jonot Taysissa on tällä hetkellä? Kai siitä täytyy koittaa googlesta jotain ettiä.. että montakohan kuukautta menee taas peukaloita pyöritellessä jos (ja kun).....
 
aitiliini, mulla oli myös pp2 kipukohtaus, kovaa juilintaa keskellä yötä muutama tunti - ja seuraavana päivänä siitä alkoi öklötys. Itse epäilen että se oli kiinnittyminen, toivotaan että sulla myös, ajankohta ainakin täsmäisi hyvin!

Duffy harmi ettei enempää hedelmöittynyt, mutta toivotaan että ne kaksi riittää hyvin. Yksihän siihen periaatteessa vaan tarvitaan!

fifirikselle hyvää matkaa! Mikä sen parempi kuin matka saamaan ajatukset muualle. Meillä oli myös sellainen "suunnitelma" että jos tämä ei onnistu niin oltais varattu samantien kaukomatkat talvelle. Jotenkin mua kokoajan lohdutti se ajatus, että aina kun ajatus meni siihen että jos tuleekin nega, niin sitten mietin, että no siinä tapauksessa makailen valkohiekkarannalla drinkki kädessä ja snorkkeli toisessa kädessä :LOL: Toissijainen vaihtoehto kyllä, muttei huono sekään. =) Nyt on matka jäissä sitten toistaiseksi meillä. :heart:
 
pp4? vissiin ja ei juuri mitään tuntemuksia...... vain lugen laiton jälkee tulee turvotusta alamasuun....... vitsi et on pitkä aika odottaa......olen yrittänyt upottaa itseni opiskeluun mutta ei onnistu ku ajatukset harhailee..... Jotenkin semmonen tunne et ei onnistunut.... joku vaisto tai joku.....
 
poikkesin tännekin moikkaamaan. :wave:
Toivotaan että täälläKIN puhaltelis plussapuhurit! (<- odotan että syksyn pinossakin puhaltelee!!!)
Duffy: toivotaan että ne kaksi riittäis! :) eikös teillä ollut muutenkin vähänlaisesti niitä siittiöitä? *muistelee*
aitiliini: täällä pp3 ja viime yönä ennen kuin nukahdin tunsin kohdun kohdalla hetken aikaa semmoisen vetävän "kivun". Toivon että se olis sitä MOLEMMILLA ja KAIKILLA! :) Nyt on vain semmoinen painon tunne tuolla alhaalla ja vähän menkkatuntemusta. Mutta sitä se on ollut ennenkin luteaalinhormooneista johtuen... mutta toivoa on silti vielä. tai no.... välillä on toivoa - välillä EPÄTOIVOA; ei meille kuitenkaan... :(
On tää odotuksen odottaminen kamalaa. Jos tietäis että se varmasti palkitaan, vois olla illoinen ja nauttia olostaan. mutku eiku...
 
Samaa vuoristorataa täälläkin, dreamer.. eilen illalla huomasin ettei tissit oo enää yhtä arat ja pinkeet vaikka ollu sellaset lugejen alotuksestä lähtien! Ja taas aattelee että jaaha, oliko tää sitte tässä.. Vai onkohan kellään löystyny ne mutta silti tullu plussa?
Ja niitä 7ää kuolluttakin alkioo aattelen, että voiko noin monta (kaikki) surkeeta olla enää p*skaa tuuriakaan vai eikö mulla tosiaan oo enää kunnollisia solujakaan :(
 
Kiitti tsempityksistä kaikille :)

dreamer, miehellähän ei löytyny siemennesteestä yhtään siittiötä, mutta biopsiassa niitä sitten olikin kuulemma aika paljonkin. Tosin suurin osa oli liikkumattomia. Jonku verran niitä c-liikkuvia löyty, eli jotka ees jotenki liikkuu. Niillä sitten hedelmöitettiin munikset =)

risis, mulla on tissit kipeet pregnylistä johtuen, voisko olla, että sen vaikutus on loppunu? Kyllä varmasti voit plussata, vaikkei ne tissit oo kipeät :) Oireettomuushan voi tarkottaa ihan yhtälailla plussaa. Minä kans oon ajatellu niitä meidän 7 solua, jotka ei sitten hedelmöittyny ja miettiny kans, että onko se syy miehen soluissa vai onko mun munasoluissa kaiken lisäksi jotain häikkää. Se tästä vielä puuttuski...

).( Ei oo väestöliitolta soitettu, eilen soitettiin kymmenen aikaan aamulla, ei kai ne enää soita sieltä? Eli siis biologi aiko soittaa jos jotain takapakkia on tapahtunu, jos ei puhelua kuulu, kaiken pitäs olla ok. Sydän syrjällään täällä hyörin...jospa sitä uskaltas kuitenki hengähtää. Päätin käydä ostamassa luget tänään ku illalla pitäs alottaa.
Hei ku tuossa ohjeessa sanotaan, että lugejen laiton jälkeen pitää maata puoli tuntia paikallaan, niin miten helkkarissa se onnistuu ku teen vuorotyötä! Onneksi nyt on aika iltavuoropainotteinen työvuorolista, mutta kyllä siellä aamuakin näyttää olevan.
 

Yhteistyössä