aitiliini onnea siirrosta! Mun mielestä on hyvä, että sulla siirrettiin vaan yksi. Top-alkoita siirretään säännönmukaisesti vain yksi, ja jos kerran onnistumismahdollisuus yhdellä on ihan tai lähes yhtä suuri kuin kahdella, niin miksi riskeerata kaksosraskaus. Mäkin meinaan ajattelin silloin aluksi, että ehkä kaksi, mutta varsinkin nyt olen tosi onnellinen että siirrettiin vain yksi, koska suoraan sanoen nyt olisin aika paniikissa että olisiko ne molemmat jääneet kiinni. Ihmisen kroppa on luotu yhdelle raskaudelle kerrallaan, joten musta kaksi kannattaa siirtää vaan silloin kun voi laadun puolesta olettaa että toinen ei ehkä jaksa tarrautua. Tarralimaa sulle, kyllä se tarttuu!
Tosta siirrosta tuli mieleen, että mä luulen että mulla kiinnittyminen tapahtui jo silloin siirtoa (pe) seuraavana la-su aamuyönä. Silloin alkio oli siis 5 päiväinen ja silloin mulla oli yöllä noin tunti pari sellaisia kovia kipuja. Siitä seuraavan päivän (su) iltana alkoi jo pieni öklö olo. Ihan vaan sillä sanon, että aika nopeasti se sitten voi sinne tarttua, varsinkin jos on viljelty 3-päiväisiksi niin kuin mulla oli.
ja aitiliini sä et saisi nyt tehdä kotihommia yhtään!! Sun pitäis nyt saada ne miehelle kokonaan, toivottavasti miehesi ymmärtää. Punktion jälkeen monta päivää mä makasin ihan vaan sohvalla ja mies palveli mua joka asiassa ("kulta toisitko lasin vettä...", "kulta, voitko tuoda mulle peiton..") Hmm, se oli oikeastaan aika kivaa !
risikselle voimia piinailuun. Hyvälle kuulostaa tähän mennessä. Yks vinkki vois olla sit piinailujen loppuvaiheessa tutkia sitä kohdunnapukkaa. Mun mies (joka siis laittaa mulle luget) huomasi pari viimeistä päivää ennen testiä, että kohtu tuntui jotenkin tulleen alemmas, eikä hän saanut enää lugeja niin syvälle kuin ennen. Se lupasi mulle heti hyvää
fifiris haleja! Toivo on vielä korkealla sun suhteen, mutta ymmärrän että toi vuoto on kamalaa. Onneksi saat veritestin tulokset kohta. Ton takia mä en just oikein pidä noista kotitesteistä, niistä ei oikeasti tuu kuin pahalle päälle. Mutta peukut on pystyssä että veritesti toisi hyviä uutisia!
sarma: kuinka perusteellisesti sut tutkittiin? Sillä kysyn, että mulla kävi sillä tavalla, että ensin löytyi yksi syy (mun puolelta) sille ettei meillä oo tärpännyt - no, moni lääkäri olisi varmaan tyytynyt jo tähän. Mutta minunpas (upea) lääkäri sanoi että hän haluaa tehdä vielä lisätestit varmuuden vuoksi - ja ne tehtiin, ja niistä löytyi toinenkin syy, jonka takia oon nyt tän koko hoidon ajan syönyt yhtä lisälääkettä, jotta tää toinen syys ei haittaisi mahdollista raskautta. Ja mulla on hyvin vahvasti sellainen tunne, että nimenomaan tää toinen lääke on tässä edesauttanut tosi paljon. No lisätestit maksoi jotain melkein 500 euroa, mutta tutkittiin ihan kaikki - kromosomihäiriöistä alkaen. Tällä hetkellä sanoisin, että money well spent =)
Oon vaan huomannut, että klinikoissa on eroja siten, että monet klinikat tekevät/ehdottavat noita perusteellisia tutkimuksia vasta kun on jo takana useampi epäonnistunut hoito. Mun klinikka oli siitä upea, että he tutkivat heti kaikki (ja ok maksoi vähän enemmän, mutta sillä ei ole mitään väliä), jolloin päästiin heti tähän ekaan IVF oikeilla lääkkeillä ja aseilla.
Mutta eihän sitä koskaan tiedä, monesti voi olla kiinni ihan tuurista.