¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Samaa mulle kuuluu kun eilenkin. Vielä ainakaan ei ole mitään vuotoa, mut noita nippailuja ja vähän kovempia nappailuja on. Yöllä en hikoillut kai, mut en mä siihen varmaan olisi edes herännyt kun olin niin väsynyt. Päivä on menty taas kahdella paidalla, palelee siis edelleen.

Mä alan kanssa oleen ihan kypsä tähän piinaan, vielä pitäis kaks päivää jaksaa. Jollei nyt mitään ihmeellistä tule ennen sitä. Mulla on ihan vaan kotitestaus, enkä oikein tiedä milloin sen tekisin. En ainakaan aamulla ennen töihin menoa. Pitää miettiä sitä sit lähempänä, jos sinne asti päästään.

Tosiaan miten risiksellä menee? Vai onko mulla mennyt kuulumiset ohi kun oon koittanut pitää itteeni kiireisenä?

No noista kiireistä johtuen oon ihan katki poikki väsynyt, pakko lähteä nukkuun. Öitä!

 
Iines musta sun kuulostaa hyvälle tilanne! Etkö voisi mennä veritestiin jonnekin, kamala sun odottaa perjantaihin ja muutenkin onhan se veritesti parempi.

fifiris: kovasti tsemppiä tänään!

napsis: mikä se rouva B:n ketju oli, mä en löytänyt sellaista?
 
Iines mä oon Jannaliinin kans samaa mieltä et etkö sä pääsis veritestiin?

Fifiris tsemppiä!!!!

Jannaliini tässä on se ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t1499471

Vähän kiire tässä töissä, joten ei kerkee tällä hetkellä pidemmin turista...
 
Piti vielä kiittää lämpimästi kaikkia onnitteluista, eilen olin niin sekaisin etten huomannut edes kiittää =) Toivon sydämestäni että kaikki tässä pinossa plussaavat pian. Mä en tiedä mitä mä olisin tehnyt jollen olisi voinut piinailla tätä viimeistä kahta viikkoa teidän samassa tilanteessa olevien kanssa, eli kiitos siitäkin kaikille.

On outoa nähdä oma nimimerkkinsä tuolla "odottajissa" - niin monta kertaa kun sinne ovat muut tippuneet ja minä jäänyt rannalle. Aina sitä on miettinyt, että pääsenkö minä koskaan. Joskus se oma päivä sitten tulee kun sitä kärsivällisesti odottaa.

En mä kyllä häivy täältä vielä mihinkään (ette te pääse musta kulumallakaan), vaan jään kannustamaan koko ketjun plussiin! :hug: Mutta napsis vinkkaa mua jos sä menit myös jonnekin toiseen ketjuun jo?
 
Voi onnea Jannaliini! se on tuolla odottajien puolella, otsikolla lapsettomuudesta plussaan. Tervetuloa! :D

Ja Fifiris. Joillakin se hcg-arvo on vaan matalampi alussa, mut lähtee sit rullaamaan ihan normaalisti. Siksi se haamukin on plussa - kuten sanotaan. Ja vuoto on myös tavallista, mutta jokainen joka vuotaa, kuitenkin aina sitä säikähtää (säikähtäisin itsekin!). Toivottavasti verikoe nyt selvittää aisaa. Millon saat kuulla tuloksen?

Ihana saldo kuitenkin tällä ketjulla! Voi good lord sentään mitä kaikkea tässä ollaan yhdessä koettu. Mullakin vaan tän kesän aikana IVF, hyperi, keskenmeno ja luomuplussa. On siinä rimpsua kerrakseen. Harmittaa, että tää ketju kohta vanhenee ja jengi varmaan jatkaa onnistumisiaan tuolla syksyn ketjussa pian. Onneks täällä on vielä paljon jännättävääkin jäljellä! Toivottavasti mahdollisimman moni vielä löytää tiensä tuonne "jatkoille". ;)

Toivoopi Bee
 
Sarma
Onnea Jannaliini!! :flower: :flower:

Niinhän se on, että aina se jonkun ilon päivä on myöskin jonkun surun päivä. Semmostahan se elämä on.. Olishan se kieltämättä ollu aika hienoa jos mäkin olisin sen plussan saanut, mutta kun en saanut.. Mutta turha sitä nyt on miettiä, tulee vaan vielä pahempi mieli. Epäilen, että mussa on kyllä jotain muutakin vikaa kun pelkkä "ovulaatiohäiriö" niinku lääkäri viimeksi vaan sano.. Olis kai sitä muuten jo onnistunut..

Nyt vituttaa kun ei ole enää tietoakaan menkoista, ei vatsan nipistelyitä, et menkkaoireita, ei mitään vaikka muutama päivä sitten niitä oli ihan liikaa.. Kroppa ei ilmeisestikään halua toimia niinku minä haluaisin.
 

Sarma: Minäkin olisin halunnut että sinä plussaat. Mutta ensi kerralla saat 2 alkiota, niiden siivin sitten tuut tuonne jatkopuolelle.
Mutta tosiaan, multakin luget piti tuon vuodon pois jonka takia se keskenmeno viivästyi. Aikapaljon saa kyllä lugeja syytellä, eikä välttämättä kroppaa. Millanen limis sulla oli kun tää alkio siirrettiin?

Voimia Sarma! :hug:

Toivoopi Bee
 
Eilen tosiaan tuli plussa herkkään raskaustestiin. Aamulla tein apteekin raskaustestin joka ei ole niin herkkä. Tulos on erittäin haalea haamu kun sitä oikein tihrusti.. Uskon kyllä että valitettavasti kyseessä on kemiallinen raskaus. Vuotoa tulee koko ajan.

No, onneksi kohta saa selvyyttä asiaan, kävin aamulla verikokeessa ja saan tulokset iltapäivällä. Hoitaja sanoi että joskus voi vuotaa menkkoja läpi, mutta voi hyvin olla myös kemiallinen.

Huomasin että mut oli laitettu jo plussanneihin.. Kuten Jannaliina sanoi, näyttää oudolta nähdä oma nimi siellä.. Hetken hellin mieltäni katselemalla nickiäni siellä, mutta ei se sinne jää. :'(

Viime yön näin unta että kaikki oli hyvin, olin saanut plussan ja olin tosi onnellinen. Heräsin aamulla ja muistin miten epävarmaa kaikki on.. kävin vessassa, vuoto jatkuu.. masentaa.

 
Mua on oikein kaipailtukin :heart: melko normaalin olosissa merkeissä menee täällä.. tissit on tietysti tosi kipeet mutta onhan ne ollu jo siitä lähtien kun alotti luget. Munasarjoisssa tuntuu vieläkin välillä pistävää kipua kun esim. nousee istumasta. Alaselän vihlontoja tulee harvemmin kun viime viikolla, mutta aina kun välillä tulee niin taas se kirves nousee kaivon reunalle ja toivottomuus nostaa päätää :( aamulla tuli mieleen että kun alkioiden laatu on mikä on niin niillä ei tarvi enää suurperheistä haaveilla. Hyvä tosiaan jos nihkeesti yks yhteinen joskus saatas..
Eilen kattelin tissejä peilistä että oisko nännit vähä niinku tummunu.. ja sitten heti perään että ÄÄÄH, niin VARMAAN, ja jos oiskin niin sekin johtus vaan lugeista!! Ei kannata alkaa kuvitella mitään älyttömyyksiä.. :LOL:

fifiris Siirretään pois nikki sieltä odottajista vasta sitten jos kaikki mahkut on tältä kertaa menny.. :hug: piinaava tilanne! Sarmalle myös jaksamista murheen keskellä!

Ihanan pinon oot Rouva B tehny sinne toiselle puolen, nopeeta vaan kurkkasin.. varon kyl hirveesti ajattelemasta mitään tai menemästä asioiden edelle :ashamed: en totta puhuen tiedä edes koska sinne puolen uskaltas tullakaan jos nyt sellanen ihme tapahtus.. kai ensin haluisin jotain varmempia todisteita että siellä tosiaan ON jotain elämää, muuten ei pystys uskoon!
 
Nyt on siirto tehty ja yksi top- alkio siirrettiin vaikka ite oisin varuilta halunnut 2.......
4 top- alkiota meni pakkaseen.....
nyt selkää ja alavatsaa jomottaa ja särkee... toivottavasti tänään sais levättyä ku eilinen oli aivan hirveä päivä. jouduin kipujen kanssa kestää yksin kotihommat ja uhmaikäisen raivarit sun muut....en hetkeekää levännyt ja vatsaa särki ku mikäkin.....
 
aitiliini onnea siirrosta! Mun mielestä on hyvä, että sulla siirrettiin vaan yksi. Top-alkoita siirretään säännönmukaisesti vain yksi, ja jos kerran onnistumismahdollisuus yhdellä on ihan tai lähes yhtä suuri kuin kahdella, niin miksi riskeerata kaksosraskaus. Mäkin meinaan ajattelin silloin aluksi, että ehkä kaksi, mutta varsinkin nyt olen tosi onnellinen että siirrettiin vain yksi, koska suoraan sanoen nyt olisin aika paniikissa että olisiko ne molemmat jääneet kiinni. Ihmisen kroppa on luotu yhdelle raskaudelle kerrallaan, joten musta kaksi kannattaa siirtää vaan silloin kun voi laadun puolesta olettaa että toinen ei ehkä jaksa tarrautua. Tarralimaa sulle, kyllä se tarttuu!

Tosta siirrosta tuli mieleen, että mä luulen että mulla kiinnittyminen tapahtui jo silloin siirtoa (pe) seuraavana la-su aamuyönä. Silloin alkio oli siis 5 päiväinen ja silloin mulla oli yöllä noin tunti pari sellaisia kovia kipuja. Siitä seuraavan päivän (su) iltana alkoi jo pieni öklö olo. Ihan vaan sillä sanon, että aika nopeasti se sitten voi sinne tarttua, varsinkin jos on viljelty 3-päiväisiksi niin kuin mulla oli.

ja aitiliini sä et saisi nyt tehdä kotihommia yhtään!! Sun pitäis nyt saada ne miehelle kokonaan, toivottavasti miehesi ymmärtää. Punktion jälkeen monta päivää mä makasin ihan vaan sohvalla ja mies palveli mua joka asiassa ("kulta toisitko lasin vettä...", "kulta, voitko tuoda mulle peiton..") Hmm, se oli oikeastaan aika kivaa ! :LOL:

risikselle voimia piinailuun. Hyvälle kuulostaa tähän mennessä. Yks vinkki vois olla sit piinailujen loppuvaiheessa tutkia sitä kohdunnapukkaa. Mun mies (joka siis laittaa mulle luget) huomasi pari viimeistä päivää ennen testiä, että kohtu tuntui jotenkin tulleen alemmas, eikä hän saanut enää lugeja niin syvälle kuin ennen. Se lupasi mulle heti hyvää

fifiris haleja! Toivo on vielä korkealla sun suhteen, mutta ymmärrän että toi vuoto on kamalaa. Onneksi saat veritestin tulokset kohta. Ton takia mä en just oikein pidä noista kotitesteistä, niistä ei oikeasti tuu kuin pahalle päälle. Mutta peukut on pystyssä että veritesti toisi hyviä uutisia!

sarma: kuinka perusteellisesti sut tutkittiin? Sillä kysyn, että mulla kävi sillä tavalla, että ensin löytyi yksi syy (mun puolelta) sille ettei meillä oo tärpännyt - no, moni lääkäri olisi varmaan tyytynyt jo tähän. Mutta minunpas (upea) lääkäri sanoi että hän haluaa tehdä vielä lisätestit varmuuden vuoksi - ja ne tehtiin, ja niistä löytyi toinenkin syy, jonka takia oon nyt tän koko hoidon ajan syönyt yhtä lisälääkettä, jotta tää toinen syys ei haittaisi mahdollista raskautta. Ja mulla on hyvin vahvasti sellainen tunne, että nimenomaan tää toinen lääke on tässä edesauttanut tosi paljon. No lisätestit maksoi jotain melkein 500 euroa, mutta tutkittiin ihan kaikki - kromosomihäiriöistä alkaen. Tällä hetkellä sanoisin, että money well spent =)

Oon vaan huomannut, että klinikoissa on eroja siten, että monet klinikat tekevät/ehdottavat noita perusteellisia tutkimuksia vasta kun on jo takana useampi epäonnistunut hoito. Mun klinikka oli siitä upea, että he tutkivat heti kaikki (ja ok maksoi vähän enemmän, mutta sillä ei ole mitään väliä), jolloin päästiin heti tähän ekaan IVF oikeilla lääkkeillä ja aseilla.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä, monesti voi olla kiinni ihan tuurista.
 
No mutta Jannaliinilla on kyllä ehkä maailman auttavaisin mies! Kuin te nyt tommoseen ratkasuun päädyitte noitten lugejen kanssa?
Mie huomasin muuten saman kun raskauduin. Kn valahti alas tosi hassusti. :D

fifiriksen kuulumisia täällä jännäillään!
-Bee
 
Sarma
Jannaliini:: Ei ole tutkittu ku ne perusjutut mitä kaikilta kai alussa.. Itseasiassa olisin kyllä mielelläni maksanu jos olis kerrottu, että on vielä jotain mitä voi tutkia..? Itseasiassa aukioloakaan ei olis tutkittu ennen inssejä jos en olis osannu pyytää itse kun minusta tuntu aika järjettömältä tehdä inssejä jos putket ei oliskaan ollu auki. Missä sie oot ollu hoidossa?

Mitä muita tutkimuksia on kuin nuo perusverikokeet, aukiolotutkimus ja simppatestit? Laparoskopiasta ensimmäisellä kerralla sanoi, et jossain vaiheessa vois tehdä jos näyttää siltä.. Sen koommin ei ole siitäkään mitään puhuttu. Pitää kai itse muistaa pyytää sitä lähetettä, sinnekin on kai aika jonot..

Välillä aina tuntuu, et lääkärit ei aina ole tuolla ihan ajantasalla kun vaihtuu niin usein.. Viimeisin olis tehny passin luonnolliseen kiertoon ja käski tikuttamaan ovista.. Mä siihen sitten, et kun mä en ovuloi.. Se väitti et kyllä sä ovuloit, testitulokset näyttää niin. Vähän aikaa sain vääntää et ovulaation todennäköisuus mulla on aika pieni kunnes uskoi. Sitten se huomasi, että katsoi väärän kierron verikokeen tulosta..
 
Sarma Mä jouduin ruikuttaan aika kauan sitä laparoskopiaa,.. ei varmaan vieläkään ois otettu todesta endoepäilyjä jollei ois näkyny ultrassakin! Mutta hyvähän se ois jos toi voitas tarkistaa ja mahdollisesti sulkee pois..

Jannaliini ja Rouva B Oi ei..älkää nyt, onkohan noin sen kohdunnapukan kanssa?! :eek: no kun juuri tänään pöntöllä kun koitin tunkee takasin ulostullutta lugeroipetta niin ihmettelin että ompas se omituisen alhaalla, töksähti sormi heti siihen kun kokeilin.. mutta en siitä sitten sen kummempia ajatellu! Nyt nousi taas hirveet toiveet.. :ashamed:
 
Sarma
risupesä: Kuinka kauan sulla meni, että sait ajan sinne laparoskopiaan lähetteen jälkeen? Haluaisin sen ehkä käydä ennen seuraavaa hoitoa ja jos sitten jotain muutakin tutkimusta vielä vois tehdä..
 
Risis: Mullakin se töksähti sormiin ihan siinä.... Ei ole ennen tolleen valunut niissä negakierroissa. :) Pitäsin ihan lupavana oireena! Vaikkakin kun googlettaa asiasta niin jokaisella näyttää olevanse eirlailla se kn, kun raskautuu. :eek:

-Bee
 
Rouva B joo,..voisko se muka nyt jo olla niin, kun siirrosta hädin tuskin viikkookaan..

Sarma, 4 kuukauden päähän lupailtiin suunnilleen leikkausaikaa, mutta kantsii heti alkuvaiheessa soitella jonohoitajalle että laitetaan peruutuspaikkavalmius-rasti perään niin saattaa soitella pika-aikaa paljon aiemmin ;) ..siis jos on mahdollista lähtee leikkaukseen parin päivän valmiudessa. Niin mäkin pääsin lopulta kuukautta ennen.. tosin älysinkin ton peruutuspaikkailmotuksen vasta joskus ooteltuani jo pari kuukautta. Jouduin siis ruikuttaan pari vuotta sitä että suostuttiin tekeen se lähete..
 
Risis: Eipä mullakaan tuon enempää aikaa tarvinnu kulua kun jo alko ekoja oireita tulemaan. Se nännien kutina on kans alkanu jo tossa vaiheessa (mutta sitä ei kuulema ees oo jos on jo aiemmin synnyttänyt, ja sähän olet, vissiin jotain maitotiehyiden avautumista tms).

-Bee
 
Rouva B mulla ne ei oo varmaan edes kunnolla sulkeutunukaan, kun toisesta tissistä saa vieläkin puristamalla vähä kirkasta nestettä.. tosin muutamaks vuodeks lakkas kun söin pillereitä, mutta kun lopetin ne niin rupes tuleen taas, vaikken oo edes imettäny sitten vuoden -97..

Ja vielä aitiliinille onnittelut hienosta saaliista, 5 top-alkioo on upee ja harvinainen tulos! :)
 
napsuneiti ja Jannaliini, ihania uutisia! Onnea molemmille hirmisesti plussista :flower: :flower:

Sarmalle ja Tirlittanille :hug: :hug: Kurjaa, ku ei voida kaikkia plussata kerralla :/

fifiris, ootko saanu jo tuloksen? Voi ku loppus se vuoto ja tulis selkeä positiivinen :)

Tänneppä ei ihmeempiä, tänään pregnyl. Eilen tuli orgalutranista kunnon mustelma ja verta pikkusen ku otin neulan pois. Liekkö joku hiussuoni katkennu tms.
 
Klinikalta lupasivat soittaa neljän aikaan mutta puhelua ei ikinä tullut!!? Prkl.. yritin soittaa sinne, mutta puhelinaika menee kolmelta kii. Että ottaa päähän et ne unohti soittaa, kun luulis et ne tietää että ihan paiseessa täällä venailen!!! :headwall: :headwall:

Eli piina jatkuu huomiseen. Oon vielä lähdössä huomenna työporukan kanssa parin päivän virkistäytymisreissulle eli pääsen raportoimaan teille vasta perjantai ip:na miten kävi...

Äsken tuli tosi kovia vihlasuja mahaan ja aloin ihan hirveesti pelkää sitä kohdunulkosta. Mitä jos mun munanjohdin yhtäkkiä räjähtää? Me ollaan viel lähös sinne matkalle lauantaina viikoksi.. ois kauhee joutuu ulkomailla sairaalaan. No ehkä mä vaan panikoin nyt kaikkee mahollista. :ashamed:

Aitiliinille onnittelut mahtavasta saaliista!! Toivotaan että pikkunen tarttuu kii!!

Risikselle kans hirmu peukutukset että kyytiläiset on löytänyt paikkansa!

MUOK! Duffylle kovasti tsemppiä punktioon! Hyvin se menee!! :)
 
Fifiriksen kuulumisia tulin kurkkimaan. mut vielä jatkuu jännitys... voi kumpa se olis plussa!!!!!!!!!

Aitiliinille onnea kyytiläisestä! Nyt sit otat ihan rauhakseen, etkä tosiaan tänään rehki kotihommien kanssa. Tai minkään muunkaan. ukko hommiin vaan!!!

Sarma aika tosi erikoista ettei aukkariakaan tehty heti alussa. Mulla se oli yks ekoista toimenpiteistä aikanaan julkisella. Ja se tehtiin vielä kunnallisella, ei naikkarilla edes.

Duffy tsemppiä punktioon!!! Onko se sulla nyt sitten perjantaina? Toivotaan oikein oivaa saalista!!!

Täällä ei kummempia. Olo on ihan epätodellinen ja ajatusta koittaa kovin sulatella. Päivä ja hetki kerrallaan..
 
Paljon onnea hienoista uutisista napsuneiti ja Jannaliini!!! Olen iloinen puolestanne!

Sarmalle ja Tirlittanille :hug: :hug: ja paljon voimia teille kaikille, kuka missäkin tilanteessa taaplailee...

Mun tunnelmat heittelee päivästä toiseen. Jotenkin turhautunut olo, kun itse ei voi tehdä mitään. Huomenna on kuukautisten alkamispäivä, jota olen pelännyt jo kauan. Normioireita on ollut jo muutaman päivän, joten v*****aa jo valmiiksi. Maanantaina on kotitesti-päivä.

fifirikselle on täälläkin peukut pystyssä! :)
 
Fifiris voi perse!!! aika tosi super kurjaa että ne unohti soittaa! Ei oikeesti o todellista =(. Ei voi kun toivottaa tsemppiä odotteluun vielä huomiselle. Mut ei o sulla vuotokaan enää runsastunut tai jatkunu?

Uskallanko sehän voi olla hyvä merkki että vihloo =)!! Pidän peukkuja kovin pystyssä!!!

Jannaliini mä varmistin vielä tänään naikkarilta ni kyllä ne luget saa nyt lopetaa mun kohdalla kun seinään. Passeissa on kuulemma eri asia, ja se on ihan sallittua et ne nyt lopettaa. En sitten enää päivällä laittanut. kai se pitää luottaa siihen että pieni pallero pysyy kiinni siitä huolimatta..
 
Vuotoo on kyllä valitettavasti tullu edelleen aika paljon, joten ei kauheen positiiviset tunnelmat oo.. :( Ihan uskomatonta että ne unohti soittaa, koko päivän odotin puheluu kun kuuta nousevaa..

Uskallanko peukutuksia täältäkin!! Niinku Napsis sanoikin, niin vihlonta voi olla oikein hyvä merkki!!
 

Yhteistyössä