***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Nyt mua alkoi ottaa pannuun toi mies, enkä tiedä haluanko mukaan sektioon :/ En tiedä ketä sitä pyytäisi vai pitääkö mennä ihan yksin, kun on jo maanataina sektio edessä. Ottaa kaikki pannuun tällä hetkellä.
Vauvakin tuntuu että puskee itsensä mahan läpi, ihan pelottaa millanen "jättiläinen" siellä oikein kasvaa...
Anteeksi huono ilta tänään :/ |O

Mantelilastu ja rv 38+1
 
Taasen vauvoja syntynyt, onnittelut pikkuisista ihmisistä! :flower: :flower: :flower:

pilttiä4 :hug: :hug:

Niin ne muut vaan pääsee vauvojaan hakemaan paitsi meikäläinen... Kyllä nyt alkas olla jo munkin vuoro... Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ok, maanantaina meen sitten äitipolille yliaikaiskontrolliin ja siinä sitten selvii jatkot... Vieläkö ootellaan vai joko aletaan käynnistelemään... Voi kun alkais vaavi itekseen syntymään... Vaikka laskettu aika oli heti kuun alussa, niin näyttääpi käyvän niin että saan viettää juhannuksen sairaalassa, noh ei sen väliä missä sitä tässä kohtaa juhannuksensa viettää...

Omaa vuoroaan jo kärsimättömästi odottava ja rv 41+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Mamma80 sul on hiivatulehdus. Mul ei o koskaan ennen ollu mut tässä raskaudessa pitkitty useen kuukaudne mittaseks, aina vaan uusi. Ja ei tosiaan mitään haisevaa vuotoa ole ollut vaan aina tuollasta. Mul on lääkärin käskeny ottaa sellasen 3:n tabletin kuurin.

Lammiska mä veikkaan, et sulla on vauva laskeutunu ja kiinnittyny sinne lantioon.

pilttiä4 jopas. :hug: mites nyt asiaa hoidetaan eteenpäin? tutkitaan synnytyksen jälkeen sitten, et mikä se on vai millai?

maranooka sehän on oikeestaan ihan jees, että laps on pitkä: helpottaa synnytystä =) Mun esikoinen oli pidempi, mutta laihempi kun veljensä: tosin molemmat oli helppo synnyttää.

Raffel ota rauhas ny vaan ja jos ei sauna tai muut jutut maita, niin unohda ne. Ymmärrän kyl, et haluaisit päästä jo nyytin hakuun, mut ei siit yleensä saa ku ittensä kipeeks jos tekee sellasta kun ei tunnu hyvältä. Tai jos se synnytys lähtiskin käyntiin ni kivempi ois synnyttää levänneenä. Ihan hyvältä toi tilanne kuulostaa kuiteskin :)

kesäihmeelle onnittelut :flower:

tinni tsemppiä maanantaille! vai on se vihdoin remontissa se osasto... eihän siit okkaa puhuttu kun - mitä nyt - kolme vuotta :whistle: Sillon piti mennä noitten osastojen remonttiin kun meidän kakkosta olin hakemassa, mut loppu kuulemma rahat kesken...

Niin,, ei käynnistetä tuon takia, mutta syntymän jälkeen tutkitaan heti. Jos syntyy yöllä niin ei lastenlääkäriä siihen hätään hälytetä mutta seuraavana pvnä kyllä, ja kuvat otetaan.
Kyllä mä olen huolestunut, mutta kätilökaverini sanoi että positiivista tässä on se että reisiluu on kasvanut symmetrisesti, siis on samanmittainen ku toinenkin, ja ihan käyrillä sekä se että vauva liikkuu tosi tomerasti, ja jalka myös. Nytkin oli vauhdissa koko sen ultran ajan,

mut pahinta tosiaan on epätietoisuus.
Tottahan se mietityttää vaikka kuinka ymmärrän että isompiakin ongelmia ja vammoja on olemassa..

Tiedän myös sen että ultrassa monesti näkyy jotain häikkää ja sitten syntymän jälkeen ei olekaan mitään,, sen varassa nytkin jaksan :'(

 
jadal
tulin tänne ihan täysin turhan jutun kirjoittamaan :D

Arvatkaa mitä mä odotan, ja minkä aion tehdä heti kun tää vauva syntyy. Mä leikkaan varpaan kynnet :D yleensä ne on mulla ihan ylilyhyet, mutta mä en enää yltä leikkaamaan niitä, enkä uskalla antaa miehen leikata |O
 
ei pysty nukkuman tai makaamaan.... supistaa ja kipeesti.....
edellinen väli 7 min. mutta en usko että viel olis startti.... verta tulee edelleen sysäyksittäin.... tais tehä rajumman sisätutkimuksen...

jatkuis ny sittte että ei tulis turhaan kökittyä ylhäällä....

tinni ja ryyni 40+2
 
Huomenta!

Tänään olisi sitten kymmeneltä käynti sairaalassa, miksi sitä nyt kutsutaan suomeksi ennen leikkausta käynti ja sitten viikonloppu ja maanataina en tiedä mihin aikaan niin sairaalaan, mutta eiköhän tänään selviä =)
Tää on ehkä mukavampi vaihtoehto kun silloin esikoinen leikattiin kanssa suunniteltulla sektiolla menin päivää ennen sairaalan ensin oli verikokeet ja leikkauksen läpikäynti sitten mä loppu päivän " haahuilin" siellä synnyttäneiden osastolla ja odotin seuraavaa päivää.

Mantelilastu ja rv 38+2
 
Ja ettei ihan helpoksi tää elämä meillä menis, mulla ilmeni kohtutulehdus.. |O
2 erilaista antibioottia 3 kertaa päivässä, onneksi arvot oli just niin alhaalla ettei osastohoitoa/ suonen sisäistä lääkitystä tarvittu.

Ni Turo SAATTAA tänään päästä kotiin! :heart: Oon nyt vähä alkanu toivoon, vaikka kuinka yritin.. Toivottavasti kuiten pääsee..
 
Täällä ei mitään ihmeempiä.Todella huonosti nukuttu yö takana ja nyt väsyttää oikein urakalla.Taitaa tähän meidän perheeseen pukata flunssaa kun nuorin aivasteli ja yski koko yön eli sellasta kivaa.Tämä se viel tästä puuttuikin.

Nyt ei jaksa tämän enempää raapustaa |O

sankofa&bongos 39+3 :heart:
 
Neuvolassa taas kayty ja tiukasti paikat edelleen kiinni, ei merkkiakaan |O :headwall: Ei jaksa kirjottaa enempaa, kyrsii...

Onnea vauvaantuneille ja tsemia synnyttaville :flower: (eiko se jo alkas olee munkin vuoro... :snotty: )

Traveler & nyytti 40+5
 
kop-kop tännekin puolelle..

se ois sitten suuri ja hurja 40+0 :heart:

tsemppiä tinnille, taitaa lähtä nyytin hakuun :whistle: (tai jo olla siellä )
Onnittelut myös kaikille vauvansa jo saaneille ja koitetaan me muut vielä kärvistellä.

Mihinkään ei pysty oikeen keskittymään.. täpinät päällä ja ne aiheuttaa joko-joko-puhelut tai muut tosi "vitsikkäät" heitot. mulla alkaa olla nyt myös tukala olo, vaikkei ois juuri mitään syöny ja vatsa on toiminu ni on sellanen ummetus-olo.
 
Vasta heräilty.. Meillä on oikein kunnon kesälomarytmi tyttöjen kanssa (isi on töissä ). :D

Illalla taas supisteli pari tuntia ja tuloksena taas ihan pikkuriikkisen ehkä limatulppaa. Nyt olen "ratkaissut sen arvoituksen" miksi tämä vauva pysyttelee siskojaan sinnikkäämmin masussa. Pieni tahtoo saman syntymäpäivämäärän kuin nuo isommat. ;) Molemmilla on siis synttärit eri kuussa, mutta sama päivämäärä synttäreillä.

Talvis, kiitti tuosta verenpainevastauksesta! Pitää tänään lainata mummolasta mittaria ja tarkistaa tilanne vielä uudestaan. Tosiaan tuo alapaine (80) ei vielä ole päätä huimaava mutta lähinnä sitä yläpainetta mietin, kannattaako sen takia seurailla tilannetta.. Soittelen varmaan neuvolaankin tänään jos paineet ovat vielä koholla. Pikkuisen illalla alkoi päätäkin särkeä, mutta kun on kokemusta migreenistä niin tämä päänsärky on kyllä vielä hyvin pientä ja en sen perusteella vielä ole raskausmyrkytyksestä huolissani. :)

Nyt menen pitämään muksujen kanssa "palaveria" päivän ohjelmasta.. :wave:

-maranooka & prinsessa 38+2-
 
Onnea kesäihme ja c81 :flower: ! MammaM80 jos canesten ei auta, kysy reseptilääke, se auttoi mulla. Brianna :hug: menetyksesi johdosta... Meillä oli sama n.kk sitten. Lammiska, saman oloinen vaiva täälläkin, tuntuu kuin repeisi kahtia. Varmaan helpottaa kunhan naperot on ihmisten ilmoilla =) . Sunshine25 meillä meni kakkosen kotiintulon aikaan kaikki ihan hienosti kahden koiran kanssa, kun kotiuduttuani kipasin niiden kanssa pikkulenkin ja yhdessä sitten haisteltiin tulokas. Olin laittanu sängyn jo ajoissa valmiiks ja vaunut oli näkyvissä myös. Koirien arki ei muutenkaan kummemmin muuttunut vauvan tulon myötä. Pitivät huolen ulkoillessa, ettei kuka tahansa kurkistellu vaunuihin ilman lupaa =) . Maranooka, tässä pakissa näyttää myös välillä oleva kaks takapuolta, yks kummallakin kyljellä... Aika tukalan tuntuinen hetki, mutta käsillä kun tuuppaa toista "pattia", niin olo helpottuu :D ! Taitaa olla jalat kuitenkin toisella laidalla, mutta tunne kuin ois tosiaan kaks bebaa... Jadalin harras toive varpaankynsien leikkuusta... :D Asiat saa joskus ihan uusia mittasuhteita!!! Lisbetiä selkeesti koetellaan, mutta jaksuja sulle! Turolla kaikki hyvin kuitenkin =) . Pilttiä4, toivottavasti ei muuta kuin aiheeton hälytys. Noiden kuvien, oli ne sitten ultra tai rtg kuvia, tulkinta on joskus käsialakysymys. Jokatapauksessa, tsemppiä ja muita ajatuksia :hug: ! Ja vielä limatulppagalluun : ei havaintoja... Tilsa ja Pätkä 38+0 POKS
 
kiitos kommenteista vauvan kotiintulon ja koirien suhteen :) täytyy siis varmaankin käydä pienellä kävelyllä niiden kanssa kotiintullessa, jos suinkin vain kykenee :) mekin olemme laittaneet sängyn ja vaunut jo tänne esille ja niitä on tutkittu. jänskittää vaan se sitten kun antaa niiden haistella vauvaa, kun ovat välillä vähän häsliä, et mitä siitä tulee :) mut musta tuntuu, et ne on aika ihmeissään ja hyvin varovaisia. tiedä sitten. toivottavasti kaikki menee hyvin, eikä niistä tulisi kovin mustasukkaisia tai stressaantuneita vauvan itkuun tms. en kyllä ainakaan osaisi noista kuvitella sellaista. no. toivon että kaikki menee hyvin.

onnea taas uusille vauvan saaneille :flower:

taidanpa tästä lähteä shoppailemaan. yksi s-harjoitus lisää :D ei ole vielä mitään merkkejä, että tämä asukki täältä pois haluaisi. no, ei kait tässä mikään kiire olo, kun oma olokin on hyvä. enhän mä malta tästä mahasta edes luopua :) jää vain löllö jäljelle :D

POKS 39+0
 
c81 onnea pojasta! :heart:

mä nukuin viime yön ihan ku tukki. :eek: illalla vauva oli peppu napaa päin ja puski sitä niin paljon ulos siitä et alavatsaan repes lisää raskausarpia.. keskivartalo oli pakko pitää ihan suorassa, ja tuntui että peräsuoli on täynnä kakkaa/kaasua (sattui!!) ja alavatsaa viilteli... |O sanoin miehelle ku mentiin nukkuu et mitenköhän saan unta ku niin paljon kiristää.

mut sit nukahdin ennen sitä eli samantien, heräsin kahdelta vessaan+jogurtille, ja puol seiskalta taas vessaan+banaanille ku mies läks töihin. ja täyttä unta taas kymmeneen saakka. olipa hassua :D

39+5
 
Siis voi jee :headwall: :headwall:
Neuvolassa sain varoittelut, että kannattaa varautua TYKSissä sit siihen, että siel on mammoja käytäviä myöten |O Tinni tos tosiaan mainitsikin, et yks osasto on rempassa ja nyt sitten ylimääräsiä tungetaan minne jotenkin mahtuu :/ :|
Synnyttäjien määrä siel on kasvanu ja kesäkuussa muutenkin tunkua, että voihan vattu sanon minä.

Pidän peukkuja et tinni ois päässy matkaan!!!

Unta kolme tuntia, oon ottanu yhteen niin miehen kuin lasten kanssa noin sata kertaa ja muutenkin vatuttaa ihan törkeesti. Mä en jaks :ashamed: :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Siis voi jee :headwall: :headwall:
Neuvolassa sain varoittelut, että kannattaa varautua TYKSissä sit siihen, että siel on mammoja käytäviä myöten |O Tinni tos tosiaan mainitsikin, et yks osasto on rempassa ja nyt sitten ylimääräsiä tungetaan minne jotenkin mahtuu :/ :|
Synnyttäjien määrä siel on kasvanu ja kesäkuussa muutenkin tunkua, että voihan vattu sanon minä.
siinä onkin yks syy miks mennään Saloon synnyttää :wave: mä en rupee missää käytävil makoilee :D
 

Yhteistyössä