***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Miksihän iski ihan yllättäen hirmuinen jännitys/pelkotila päälle.. Laskettuaika lähestyy koko ajan ja tietoisuus siitä, et tän vauvelin täytyy syntyä ihan lähiaikoina. Ja tätä kaikkea lisää vielä omituinen tunne mahassa.. Toisaalta odotan vauvelin syntymää (tai sen syliin saamista jne) ja toisaalta voisin olla raskaana vielä piiiitkään.. Apua, mä taidan olla ihan raukkis :| :ashamed:
 
Umayyan pienellä on ristiäiset sit saman päivänä kun meillä =) Joo: mä varasin kirkon jo nyt kun täs kesällä kaikilla on kuiteskin vaikka mitä systeemiä ja menoa ja kirkoissakin tunkua.

tinni ei kun peitonheilutuspuuhiin vaan :D Hyvältähän tuo kuulostaa nuo supistelut ja tulpat sun muut! Varmasti ainakin käynnistys on helpompi - jos ei muuta - jos sinne asti joudut. hyvä hyvä!!!

jadal no johan on! Miten ihmeessä se on mahtunu kääntyy viel tossa vaiheessa :eek: tietty se riippuu kohdun koosta ja lapsiveden määrästä yms. Aikamoista, et ne tosiaan yrittää viel sitä kääntämistä noilla viikoilla - vaik onhan se tietty loogista, et jos on ite päässy kääntyyn, ni ilman muuta mahtuu kääntymään

kiva kuulla Raffel :) - hyviä uutisia

mantelilastu en kyl ite lähtis ihan jo senkin takia, etten jaksais istua autossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Miksihän iski ihan yllättäen hirmuinen jännitys/pelkotila päälle.. Laskettuaika lähestyy koko ajan ja tietoisuus siitä, et tän vauvelin täytyy syntyä ihan lähiaikoina. Ja tätä kaikkea lisää vielä omituinen tunne mahassa.. Toisaalta odotan vauvelin syntymää (tai sen syliin saamista jne) ja toisaalta voisin olla raskaana vielä piiiitkään.. Apua, mä taidan olla ihan raukkis :| :ashamed:
:hug: mulla on ollu ihan samallailla edellisillä kerroilla - tää on nyt eri homma, kun oon kerran sektioon menossa. Mulla se vaan jotenkin kuuluu asiaan ja siihen synnytykseen valmistautumiseen. Eli kummallakin kerralla iskeny ihan järkky synnytyspelko, mut kun sen oon selättäny, oon lähteny ihan rauhassa synnyttämään.
Mulla on auttanu se, että oon jutellu miehen kanssa kaikista synnytykseen liittyvistä toiveista ja ajatuksista, että pystyy tarvittaessa puhumaan mun puolesta. Samalla on saanu selvitettyä omia ajatuksia.
 
Ninniliina Mä pystyn kyllä istuu autossa kun tämä vauva on niin ylhäällä ja istua tönöttää. Pitää huolen että istun selkä suorassa vaan =) ja ajattelin että on jotain tekemistä ettei ajattele maanataita liikaa, ihan kun sitä ei voisi levätä vaan viikonloppuna ja valmistua leikkaukseen. Mutta jotenkin haluaisin mennä juhliin kun on kyse veljen lapsesta ja veljen toine on tullut vaihto-oppilasvuoden jälkeen takaisin suomeen.
Olen tainnut jo päättää että mennää, mutta täytyy nyt odottaa perjantaihin kun on se sairaalassa käyntikin.


Meillä isoveli laskee öitä, koska vauva syntyy tai siis hänelle kelpaa vain kuulemma pikkuveli, en tiedä onko takan pelkoa että jos tulee tyttö on hänkin liikuntavammainen niin kuin nyt pikkusisko on.
Mantelilastu ja rv38
 
Ähähähäh...koko päivän ollu melko täysi ja "pinkeä" olo. Nyt alkaa olla vähän kipeäkin olo, alamahaa juilii ja supistaa välillä aika ilkeestikin. Epäsäännöllisesti tosin...tekis jo mieli hieman innostua mut taitaa olla parempi palata soffalle ja koittaa kattoo grey loppuun :) Ja beck...eihän kesken hyvien ohjelmien voi mitään tapahtua, eihän??
 
Tänään on ollut meillä päivä täynnä puuhaa. :) Itsekin kummasti hieman paremmalla tuulella huomaa olevansa kun kehittelee jotain tekemistä.. Vyöryin/lyllersin muksujen kanssa kaupungin "puuhapuistoon", peukkulaan jossa vierähtikin yli viisi tuntia. :whistle: Kiva toisaalta saada tällaisia juttuja tehtyä kun kuitenkaan ei varmaksi osaa ennakoda miten vauvan kanssa sitten jaksaa touhottaa...

Hiusvärit tukassa parhaillaan ja ajattelin senkin piristävän vähän omaa oloa.. Kuulostaa varmaan jo aika epätoivoiselta tämä itsensä piristäminen ja tsemppaaminen loppumetreille.

Tänään soittelin sokereista viimeisen kerran äitipolille ja tuntui hauskalta kun kätilö toivotti tervetulleeksi ennen laskettua aikaa ja käyntiä sinä päivänä "käynnistystarkoituksessa". Tosin jadalin "esimerkki" ei täältä K-SKS:stä lupaillut kovin hyvää, eli enpä odota tuotakaan päivää sitten liikaa jos sinne saakka päästään...

-maranooka & prinsessa 38-
 
Mullakaan ei oo näkyny kyllä mitään sellasta tulpan näköistä :) , mut välillä tulee sellasia valkovuoto"virtauksia"...Sitten kun sitä tuntuu tulevan oikein holahtamalla pikkareihin niin luulee jo että tulee lapsivedet..!

Masuha&Piskuinen 39+1 :heart:
 
Perjantaina 5.6 aamulla soitin liikehälytyksen takia synnärille, Turo "anto" mun nukkua 7 tuntia ja ku heräsin, ei mitään liikkeitä tms tullu tuntiin. Sanovat, et heti sinne ku viikkojaki on kivasti.
No äänet kuulu, ja lääkäri tutki tosi perusteellisesti mut ja Turon. Sano ronkkineensa vähä reilummin et lähtis synnytys käyntiin. :D Viikkoja oli kuiten 40+3. lapsivettä löyty tutkimusten perusteella tosi vähän ja antovat poliajan tiistaille, muutenhan se olis ollu se perjantai. Sain vaihtoehon joko jäädä osastolle tai mennä kotiin ja menin tieten kotiin, helpompi ite työstää synnytystä :D

Kävin vielä illalla saunassa ja klo. 2 tasan yöllä se sit alko supistuksilla. 8-12 min välein aamu 6 :D , sit nukuin tunnin ja sen jälkeen jatku 4-7 min. välein. 12.30 kirjauduin synnärille. Limatulppaa tuli kolmessa osassa kotona.
Laittovat suoraan saliin ja sain tosi hyvän kätilön. Suunniteltiin, et pyydän kipulääkettä vasta kun tosissaan sitä tarvin, eli jos avautuminen kohtuudella ni sinnittelen.

Kerroin et 2 edellistä on käynnistyny tosi nopeesti kalvojen puhkasulla ja sovittiin sit et jos ei mitään oo tapahtunu supistuksilla ni puhkastaan ne. klo. 20 kätilö totes, et auki vaan 4 cm eli puhkastaan. Lääkärin kans sovittiin että otan ja saan samalla sitte kohdunkaulan puudutuksen. Kalvot puhkastiin 20.10 ja piti "muutama" supistus odottaa ni saa sen puudutteen; lääkäri tuli antaan sen klo. 21. :eek: Olin todella kipeä ja olinhan jo aikasemmin sanonu et sit se alkaa vauhdilla..
Sehän ei sitte toiminukaan, ei mitään vaikutusta. Ilokaasua vedin minkä kerkesin, eihän se kipua vie, sen huipun vaan.
Sitte sovittiin että saan spinaalin, lääkäri on viereisessä huoneessa, ei tarvi kauaa odottaa.. Niinpä.. Huusin jo maskiin, että kuolen tähän. Ei niinkään kipuun vaan siihen että mun sydän ja keho ei kestä enempää..
Lääkäri tuli klo.22 ja supistukset oli yhtäjaksosia, eli jouduttiin odottaan että 8min. supistus loppuu ja saan sen hiton puudutteen.

22.10 se sitte sinne meni, käännyin toiselle kyljelle et vaikutus leviää ja tuntu tosi hyvälle. Kaiken sen tuskan jälkeen. Samantien kätilö huusi että äiti kontilleen, vauvan syke laski 50.
Sitte se hässäkkä alko. Hoitajia huudettiin ja haettiin lisää, anestesialääkäri hälytettiin paikalle samoin mua aikasemmin hoitanu lääkäri.
Tajusin, et mulla ei oo hätää vaan Turolla, ja koitin keskittyä siihen yhteen ääneen jonka oletin mulle puhuvan. Hirvee show takana..

Käskettiin ponnistaa, ei liian lujaa. Ja vielä yks ponnistus.. Siinä se oli; maailman sulosin poika. :heart:

Avautuminen meni siis ilman lievitystä, koko 10 cm. Ilokaasu ei toiminu enää viimeseen 3 tuntiin.. Ponnistusvaihe kesti 1 min.

Sunnuntaina löydettiin kokeista korkeet crp:t ja bili oli hälyyttävä. Jatko vaan nousuja. Siirrettiin samantie teholle. Tuplavaloa saanu ja suoneen 3 antibioottia. 4 päivää meni teholla, eilen sai siirron tavalliselle osastolle.
Siellä saa hoitaa ja suukotella, kantaa ja silitellä, vaihtaa vaippaa ja imettää. Mitään en saanu tehä teholla, vähän käteen koskea.

Nyt olo huikea, mulla on poika! Osastolla saa vierailla muitaki, ja siskot pääsee tänään ensimmäistä kertaa näkemään veljensä. :heart:
Perjantaina menee vielä antibiootti, mut meinasivat et sen jälkeen vois jo päästä kotiin!

Mulla nyt kovat jälkisupparit, ku maitoa lentää joka tuutista. Pakkasessa on varmaan jo litra.
Pääsin siis kotiin ite 40 tuntia synnytyksestä, ei mitään vaivoja mut nää supparit alko ku sai vauvan lähelle.. :D
Kyl mä kärvistelen!

yritän nyt sit päästä useemmin koneelle, tässä on vähä aika menny muissa hommissa.. :whistle:

Oli omaa napaa, mut tsemppiä vauvanhakijoille ja suppareita niitä kaipaileville! :D

Lisbet ja Turo 5 vrk
 
mä katoin tota syntyneiden listaa ja huomasin että mä en oo sanonu ollenkaa meidän tytön pituutta, jota ei siis mitatu kun vasta 4 päivää syntymän jälkeen mutta tuskin on siinä ajassa kasvanut.. eli siis pituus 44,5 cm..

mä oon nyt käyny lukemassa teidän kirjotuksia ja jännitän ja "elän" mukana.. onpa mukavaa että tämän pinon sillon aikoinaan löysin... :)

meillä ristiäiset on 27.6, nimikin on jo päätetty, vaikka hankalaa se kyllä oli..

onko kaikilla jo nimi valmiina? meille sanottiin hetki ennen leikkausta että nyt pitäis sitten saada kaksi nimeä jos tarvitaan hätäkaste, eli yksi pojalle ja yksi tytölle.. siinä sitten sanottiin vaan ensimmäiset mitkä mieleen tuli, ja tämä nimi se sitten tytölle kutsumanimeks tuleekin :)

m-m
 
Raffel, kuulosrtaa kyllä lupaavalle.. :)

Melkoinen kokemus Lisbetillä. Ilmeisesti vauvalla ei ole enää ainakaan hätää kun vaikutit niin positiiviselta. Hieno juttu! Eilen sattumalta kuulin kun eräät vanhemmat kutsuivat alakouluikäistä lastaan Turoksi.. ;)

Meidän beibi on välillä aika kummallisessa asennossa vatsassa.. Rt on kyllä, mutta ihmettelen vain miten molemmilla puolilla vatsaa voi tuntua niin selvästi jotain kovaa ja "kookasta". siis selän paikannan ihan selvästi, mutta mikä ihme se siellä toisella puolella köllöttävä on? :eek: Eilen pohdin mahtaako pikkuinen olla välillä poikittain vatsassa lepäilemässä.. Elin peppu ja selkä tuntuisivat molemmissa "kyljissä". Kai sen nyt pitäisi jo sen verran iso olla, ettei enää mielellään siinä asennossa köllöttelisi?..

Limatulppagalluppiin vielä tämän raskauden osalta voin vastata, että jotakin pientä veriviiruista möhnää tuli eräänä päivänä ihan vähän (viime viikonloppuna kun supisteli kahdeksan tuntia säännöllisesti 10-5min. välein).. Ei ole sen jälkeen vielä lisää näkynyt. Tai supistellut.

Tässähän alkaa olla jo aika outo olo, kun on jo ollut viikon pidempään raskaana kuin aikaisemmin.. Osaankohan viikkojakaan kirjoittaa enää oikein. ;)
-maranoka & prinsessa 38+1-

 
Kertokaas joku jos kokemusta: (oma neuvolatätit jo lomilla enkä haluis soittaa sille varatädille ku ei se tunnu tietävän koskaan mitään =)
:attn:
Valkovuotoa tulee nyt ihan perkeleesti, ja on kokkareista välillä, ei haise pahalle. Ajattelin mennä apteekkiin mut mitä voisin ostaa et helpottais..niin kutisee aika "kivasti" alapääs. En voi sietää ku apteekin tädin tulee heti ku ovesta astuu sisään kysymään mitä tarvitsee. En siinä kaikkien edessä halua mun kokkareisesta valkovuodosta kertoa. =)

kiitsa etukäteen niille jotka mahdollisesti vastaa mulle!!!! :flower:
 
pitkästä aikaa kirjoittelen. olen käynyt ahkerasti lueskelemassa, mutta ei ole ollut oikein mitään omaa kerrottavaa :)

Todella paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Onks se totta, et nyt loppuraskaudesta mikä on vauvan rytmi, niin se olis sitten synnyttyäkin?

Päähän meinaa koskee. Eilisen koko päivän tuli niitä tuntemuksia, kuin joku jollain terävällä painais alapäästä. ja niitä tuntemuksia tuli tosi usein. joskus kun vauva oikein kunnolla mylläs tai sit ihan muutenkin. ja kävellessä. loppuillan maha sitten olikin vähän väliä ihan kivikovana. muita suppareita ei ole tullutkaan koko aikana.

limatulppaa ei ole tullut (tietääkseni). housut on välillä ihan märillä läiskillä, mutta mielestäni se on valkovuotoa?! on tää odottavan aika pitkä :)

toissapäivänä oli neuvola ja kaikki muuten ok, mutta verenpaineet oli koholla (132/86). tänään täytyy käydä uudestaan mittaamassa. voi olla, että tuo päänsärky siitä johtuukin.

onko hyviä ideoita, miten olisi paras tutustuttaa koirat sitten uuteen tulokkaaseen?

nyt täytyy lähteä etsimään jotain syömistä :)

38+6
 

Yhteistyössä