***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Tervehdys piiiitkästä aikaa!!

Juuh mitään ei ole tapahtunut. Mä olen kasassa varmaan viel ensikin vuonna, no mut lohduttavaahan täs on kaik kommentit et kyllä se sieltä tulee kun valmis ym... ihan kun en tietäis sitä mut tää on jo pelkkää tuskaa

Käyn jokapäivä kyl lukemas tääl mut en ole viitsinyt kirjoittaa ku ei oo mitään jäkevää kirjoitettavaa tässä tilassa!!!!
Selkää alkanu särkee hemmetisti, supistelee muttei mitään niin kipeitä ku toivoisin, iltaisin itkettää kaikki asiat ja tuntuu ettei mies tajua yhtään mitään, alapää vuotaa valkovuotoa enemmän ku koko elämäni aikana yhteensä, hyi hemmetti. Et kyl tää loppuraskaus on sitten mukavaa :D

Mutta onnea taas kaikille jotka vaavinsa ovat jo saaneet :flower:
aika pieniä nyyttejä on syntyny, jos mä sit pudotan pommin ja synnytän sen 5,5 kilosen. Viimeviikolla ultrattiin ja sen mukaan poika olisi ollut 3.1kg...mutta mä en luota yhtään noihin arvioihin kyllä.

No eipä täs muuta kuin jaksuja meille kaikille jotka täällä viel roikkuu ilman babyja :hug:

Todella tympiintynyt äiti + vauva 38+5(liiankin tyytväinen mahassa viihtyvä)

Martsuli, oi miten ihana :heart:

Talvis :hug: toivottavasti sait kuitenkin nukuttua!

Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Edelleenkään ei supistele, ei edes menkkajomottele, ei yhtään mitään. Ei kai tässä auta muu ku odotella, vaikka tympimiskäyrä alkaa olla jo korkealla!

Pirtsi 39+3

:| Eilen tosiaan alkoi supistelemaan tuossa huippista katsellessa ja siitä ne sitten pikku hiljaa voimistu. Koko yön on supistellu 10 min välein ja nyt oon tässä puol hereillä... eli väsyttäis vähän. Edelleen supistaa mut ihan kun olis laantunut yöstä. Saas nähdä mitä tässä tapahtuu.

Lissu ja jätkänpätkä 41+0

Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
:| Eilen tosiaan alkoi supistelemaan tuossa huippista katsellessa ja siitä ne sitten pikku hiljaa voimistu. Koko yön on supistellu 10 min välein ja nyt oon tässä puol hereillä... eli väsyttäis vähän. Edelleen supistaa mut ihan kun olis laantunut yöstä. Saas nähdä mitä tässä tapahtuu.

Lissu ja jätkänpätkä 41+0
Mutta jos niitä nyt taas alkaa tulla säännöllisesti niin näytille =) :hug:

Taas tullu vauvauutisia, Onnea martsuli ja lisbet!

Täällä ei tapahdu mitää :/ Tää oottaminen on taas tänää jotenki syvältä, täytyy varmaa lähtee kohta pois kotoa, ni sais päivää jotai ohjelmaa.

Mun mies on nyt vieny mua parina iltana lenkille, oikee ite pyytäny, et lähetääkö kävelee :D Taitaa siitäki tuntuu, et haluis jo tän vauvan ulos. Eilen käveltii pururadalla, oli kyllä kiva käydä vähän metässä, mut taas ne supparit, joita lenkin aikana tuli, loppu ku pääsin kotii...

Tää viikkojen poksuminen alkaa käydä hermoo :kieh:
Sophia 41+0

Talvis :hug: voi noita miehiä... :kieh: Mä just totesin miehelleni, että onneks se olen minä eikä hän joka on raskaana: sitä valituksen ja kitinän määrää kun ei jaksais kukaan :kieh: (tuossa jotain kitisi kun on selkä ollu kipee pidemmän aikaa jne.)
Kyllä se sulle varmaan ihan hyvänä tukena sitten on, vaikka saikin tollasen pönttöys-kohtauksen :)

Lissuli koita nukkuu, jos pystyt. Se synnyttäminen on kuiteskin sen verran hyvä urakka, että ei o kiva lähtee valvoneena... Me vaiks pitkään suihkuun ja sitten otat rennosti. Näytille sitten vaan, jos vähänkää siltä tuntuu =)

Martsuli Mä HALUUN kans! ihana käärö :heart:

mansikka-maija se riippuu kyllä rattaista. Meil on esim. tuplat sellaset ratasmalliset ja ostettiin niihin sitten vauvalle pehmeä kantokassi lisävarusteeks, ni voi käyttää ihan alusta alkaen.

Täällä taas samoilla fiiliksillä kun eilen: supistelee jne. mut tänään en kyl synnytä (paitsi aikasintas yöllä kun mies on kotona)

Aamulla menkkiamaista juilintaa ja selkäsärkyä,,, ripeli,,,
mut ei varmaan sen kummempaa kun viikkojakin näin vähän,,38+5, :whistle:
Tästä hetkestä on tavannut olla vauva masussa vielä 3,5 vkoa,,,
jotenkin sitä vaan jaksaa paremmin kun ajattelee että josko se nyt tällä kertaa lähtis aiemmin,,,ja on tärinöissään jokaisesta pienenpienestäkin merkistä,,

Piltti ja nestori, siis 38+5

Talvis Voi sua, mut kyl mäkin luulen et se sitten synnytykses älyää olla enemmän mukana :hug:

12 ois tosiaan aika äippäpolilla, hitaaaaaasti kuluu nyt minuutit :LOL:
Viime yönä istuin keinutuolissa kiikkumassa ja odottelin vain muuten sängys et josko pieni mies rauhottus niin paljon et vois iteki kuvitella nukkuvansa :p

Jennynen ja yöaktiivinen Möhkö 38+3

LÄMPIMÄT ONNITTELUT VAUVAANTUNEILLE!! :flower: :hug:

Taustalla olen koko ajan lueskellu teidän kuulumisia, ja :hug: kaikille masun kanssa vielä tuskailevalle. HS:lle tupla :hug: , sympatiat sun puolella.

Lisbet, kerrothan Turon kuulumisia välillä? Itse olisin huolesta sekaisin tuommosessa tilanteessa... :( Paranemisia pikkumiehelle!

Tässä olis nyt uusi kuva meidän rinsessasta :heart:

Arki sujuu hyvin, vauva on kiltti, ja nukkuu yötkin ihan hyvin.
Sisu ja Minni 12vrk :heart:

Neuvolakuulumiset tältä päivältä eli rv39+0

Paino +100g/vko eli nyt tullu yhteensä 8,7kg
turvotus +-
RR 132/78
pissa puhdas
Hb 124
Sf-mitta 33cm sama ku viime viikolla
Tarjonta rt
syke +140
liikkeet ++

Meinas tosiaan terkka et ei enää ens viikolla nähtäis :whistle: :p sopii mulle kyllä oikeen mainiosti :D paitsi tänään olis kyllä huono päivä lähtee kun sain tolta esikoiselta flunssan niin on joka rööri ihan tukossa ja päätä särkee :/

noppispoppis & toukkis 39+0 :heart:

Supistusvälit taitaa nyt olla jo paljon pidemmät. Vi**u!! Tulee niitä vieläkin ehkä 10min välein ehkä harvemmin ja välil taas tiheemmin, mut ei näytä siltä että säännöllistyis siihen 5minuuttiin... Tässähän tää järki menee kun tällee homma hiippuu. Juu pitää vaan lepäillä sohvalla ja yrittää jos tulis uni tältä vitutukselta... plaah... :headwall: :headwall: :( Oikeesti ketutus käyrä on nyt kyl aika korkeella.

ONNEA vauvaantuneille!!!!!
Meillä sintti kans tiiviisti asustaa yksiössään ja tuntuu että kaivautuu vaan tiiviimmin eli ei ole suostuvainen pihalle :/ Olo on tosiaankin kypsä....tulis edes kunnon supisteluja eikä mitään pieniä menkkajomotuksia.......Meillä ollaan varmasti vielä heinäkuussakin yhtä isoa palloa :headwall:
Neuvolassa kaikki oli ookoo, paineet hiukka noussut,mutta muuten ei mitään uutta....ensi viikolla taas takaisin...ja sitä seuraavalla ja seuraavalla........

Pa-mi 38 ja jotain.....

jadal
ihania vauvakuvia! :heart:

Sen verran tuotti tulosta mun eilinen soitto ylilääkärille, että viikon päästä on sitten aika vauvan painoarvioon, ja ilmeisesti samalla tehdään jonkin sortinsynnytystapa arvio.
Mä en kyllä uskalla innostua yhtään, mulle on vaan tullut hirvee synnytys pelko, :( tai siis jos tää vauva tästä paljonkin vielä kasvaa, niin tekis mieli synnyttää nukutettuna, tai "vaatia" sektio.
Mulla kun on ennen ollut järkyttävä pelko sektioo kohtaan, niin nyt se alkaa jo vaikuttaa lähes houkuttelevalta.

Tekis mieli kokeilla akupunktioo, jos se vauhdittais käynnistymistä :D

talvis mulla on kyllä aika samanlainen ukko :hug: no tajus se silloin kun sairaalasta lähdettiin, ja mä itkeä pillitin, olla siinä vierellä ja silitellä, mutta loppu päivä meni töitä paiskoessa ulkona. Koko päivän mä sitä pihalta odottelin, olisin tosissaan sitä hellyyttä ja läheisyyttä kaivannut. Mutta kun herra viimeinen tuli sisälle, niin täähän nukahti sohvalle :/

Ja kaiken huippu! miehen porukat on meillä TAAS! ja tää on kolmas kerta äitienpäivän jälkeen, ja tähän asti kaikki reissut on olleet lähes viikon mittaisia reissuja |O onhan noista apua, mutta en mä silti jaksais niitä tässä koko ajan, kun tunnen olevani vieras omassa kodissani silloin kun he ovat täällä.

Anteeksi tää mun omanapainen kirjottelu, johonkin näitä patoumia on vaan pakko purkaa :D

jadal rv 39+0

Martsuli
Huoh, nyt mulla on aikaa tulla kertoilee tosta synnäri reissusta hiukan-

eli mulla meni vedet 3.6 illalla, taisin täällä käydä ruikuttamassa ku ei mitään tapahdu ja miehellekki valitin että vaikka siivosin koko päivän niin ei mitään supistuksen supistusta tullu |O
Mentiin siinä sit nukkuu ja menin ikkunaa laittaa kiinni ja eikös lorahtanu kaikki lattialle :D

Menin sairaalaan ja ne otti sisälle missä ooteltiin suppareita jotka tuliki sitte seuraavana iltana joskus klo23.00. Mä kärvistelin siellä sitten viiteen asti aamulla ku päästivät saliin ja mies tuli paikalle joskus myöhemmin.

Oli tarkotuskena ottaa spinaali puudutus ,mutta antoivat ekaks kohdunkaulan puudutuksen mikä mulla ei tehonnu ollenkaan. Juur ku olivat laittamassa spinaalia ja tippaa ni alko ponnistuttamaan ihan törkeesti ja ei menny montaa minuuttia ku poitsu oli maailmassa. Oli musta hyvä etteivät ehtineet laittamaan mitään ku olo oli mitä parhain heti synnärillä jo, ja mitään tikattavaa ei ollu eikä muutenkaan mitään eriskummallista paikoissa tapahtunu.

Kätilöt katto mut hulluks ku kerran tullessani kanttiinista takas osastolle ni pätin testata ja tempasin portaita pitkin 3krs-7krs :snotty: Pulssi oli varmaan jotain 500 mutta muuten ihan ok. :D Nyt kotona ollessa on toi alakerta maininnu pariin otteeseen että viittikkö nyt kumminkin ottaa ihan rennosti :ashamed: Ku muistaa millanen olin esikoisen jälkeen niin on tää ihan eri meininki. meinaan esikoisesta oli ekat 2 päivää sekasin epiduraalista ja sen jälkeen ei voinu edes kunnolla kävellä eikä mitään...

Tsemppiä kaikille odotukseen ja onnea kaikille vauvaantuneille :heart:
On noi pikkaset vaan aivan hurmaavia :heart:

jadal ja hs voima :hug: sinnepäin...

nyt alkaa olla homma kasassa. eli lansinohit kävin reippaana tänään apteekissa tilaamassa kun se isompi tuubi maksaa 19.90 (56g) ja saa vain tilaamalla apteekkiimme. . se mitä suoraan myydään on vain 10g ja maksaa 9.90 ja mä tarviin tota tököttiä paljon koska iho muutenkin kuiva nin nännin mega kuivat ja verille menee imetyksen aloituksesta.

mulla on jopa osittain sairaalakassi pakattuna jota en o koskaan aijemmin tehnyt... eli ei tää ny ainakaan itellään tuu.... :D :LOL: vaikka olisihan se sponttaani lähtö ihan ok kokea edes kerran..... pinnasänky kootaan sit ko tullaan ryynin kanssa kotiin tai mies kokoo sillä aikaa... joko tai näkee sitte....

mua pelottaa että en saa ensiimettää taaskaan salissa vaan vievät heti sokeir tippaan pitänee koittaa sanoo kätilöille sitte että epiduraali ja ensiimetys tilaukseen :LOL:

jotain piti kommentoida mutta en nyt sitte saa mieleeni mitä se olikaan... että on laho pää taas....

tinni ja ryyni 39+6

mansikka-maija voi jo aika pientä pitää matkiksissa. kun kakkonen syntyi ni asuttiin kerrostalossa ja meillä oli sattarit kotona käytössä... koitan linkittää sulle kuvan...
eli jos sen jalkatuen vaan saa "ylös että ei pääse putoomaan ni mielestäni pystyy hyvin käyttämään jo varsin pienelle kun ei aina niissä köllää....
tuossa siis meitin pikkukakkonen toukokuussa 2007 eli on alle 2viikkoinen ja nukkuu niissä sattareissa....

Voi mitä ihanuus vauvakuvia täällä onkaan! Ja uutisia taas, onnea jakaantuneille. Hiemanko tulee (vielä vaan enemmän) malttamaton olo tän oman Kyytiläisen kanssa...tulis jo!

Talvikselle ja jadalille :hug: ja tsemppiä. taitaa nuo ukotkin olla välillä väsyneitä odotukseen tai sitten vaan yksinkertaisesti ajattelemattomia vätyksiä (eiks ne vähän aina) :D

Ja seuraavan voi sit ohittaa, seuraa avautuminen...Minä taas eilen ärisin omalle isälleni...hitto soikoon; se, että ukko on tän viikon siellä sotimassa, ei tarkoita sitä, et musta tulis jotenkin enemmän "sairas" tai raskaana oleva tai yhtään mitään. Samaa tänne kuuluu, oli isäntä kotona tai ei. Mutta hän (isä siis) alkaa nyt tekeen tarkistussoittoja...WOOT?????? Just...sanoin, et ei tartte, minä soitan jos jotain tulee. Ja rimputella jos alkaa, niin en vastaa. Ei oo enää tänään kuulunu mitään. Äiti nyt ei oo soittanu tai käyny koko raskausaikana ku kerran, mutta on kylillä kova toimittaan, ku hänestä tulee mummu. Sit on hyvä, ku siltä ihmiset kysyy meidän kuulumisia tai vointia tms...niin sen on pakko vastat ettei tiedä. No ei kai se tiedä, kun ei kerta kiinnosta. Mutta eipä tartte sit vauvan synnyttyäkään ruveta ravaileen täällä :kieh: :kieh:

On mulla hyviäkin päiviä, eilen olin Tuppereilla ekan kerran varmaan kymmeneen vuoteen ja jopa ostinkin jotain :) Ja sai turista ja purkaa tuntojaan hyville kamuille. Ja syödä :D

Tänään olikin sit neuvola, vaikka th viime viikolla jo veikkas etten enää tuu. taidan mä mennä viel ens viikollakin. Kuulumiset:

38+6
paino 85,6
rr 127/82
sf 34 (-1 cm viime viikkoon...)
rt
syke 132-145

Taas käytiin ultrassa kurkkimassa kaveria, kun on jotenkin hassusti mutkalla siellä. Ilm. niin pitkä mies (ja laiha :D ) tulossa, et joutuu raasu oleen ihan kurvilla. Toivottavasti ei kuitenkaan sitä 90 cm ja 2,5 kg, mistä mun sisko oli nähny unta :)

Näin meillä tänään.

-H ja Kyytiläinen

lissuli mäki neuvon koittamaan sitä nukkumista... :hug: suihku monesti helppaa mulla sitä tylsää jomottelua/supistelua, ja sit saaki unen päästä kiinni jos tajuaa mennä lähes suoraan kylppäristä kohti sänkyä...

hs älä oo niin surkea :hug: mun on kyllä jotenki vaikea uskoa, että jos sulla on 3 lasta ollu kaikki suht samankokoisia ni tää neljäs ois kauhee körmy niihin verrattuna.. itsekin oon pelänny että vauva kasvaa jättiläiseks jos on yliaikaa, mut eilen (siis yöllä) kun pläräilin kaikkia sivuja niin löysin helpottavan tiedon: vauvan kasvu pysähtyisi lasketun ajan jälkeen.. tai et ainakaa sitä +200grammaa viikos ei enää tulis.. :hug:

juu sain mä sit eilen nukuttua kun kömmin sänkyyn... kahdesta kuuteen kävin 2krt vessassa, seitsemältäkin taisin pissalle nousta, sit riitti "tukkiunta" yhteentoista asti... ja ihan pirteänä täällä... herätessä aivan loistava olo.

jomotukset palas klo 13.. ja jatkuvat edelleen... äsken vessassa käydessä paperiin jäi aavistus vaaleanpunaista limaa.. mut sitä oli tooooosi vähän!! mieskin on kotona vasta seitsemän maissa (jos siis synnytystä enteilee). ja tottahan toki siitä mulle on tukea synnytyksessä, höpisin ihan tyhmiä yöllä, mut kyl tommosten "pönttöys-kohtausten" jälkeen vähän aikaa miettii kaikkee tyhmää.. eli kaikki hyvin nyt :heart: hiton hormonit :D

Martsuli ja Sisu ihanat kuvat!! Minni oli hyväs asennos "put your hands up in the air" :D

39+2

Yhteistyössä