***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Onnea kaikille nyytin saaneille :heart:

Täällä on koko päivän tullut todella kipeitä supistuksia.Rupesin kellottamaan yhessa vaiheessa ja niitä tulikin jo 5 min välein mutta yllätys yllätys kun pääs sohvalle makoilemaan niin ne rauhoittui.Limatulppaa edelleen tulee.Nyt vaan väsyttää kun koko päivän ollut menossa |O
Toivottavasti me kaikki pian päästäisiin nyytin hakuun joten kaikille paljon jaksamisia tähän loppu odotukseen.

sankofa & bongos 38+6 (kohta poksuu viikot) :heart:
 
Jennynen on se varmaan ehtiny jo hyvänkokoiseks se teiän vauva! Tuuhan kertomaan millasta arviota sait vauvan painosta! Mulla tosiaa käsikopelolla veikkaili 3 kiloiseks sillo rv 38+1.. ja kahta viikkoo aiemmin oli 2600g..

Mä luin jostaa et ennen synnytystä eritteet muuttuu et alkaa valua sellasta venyvää läpinäkyvää limaa niiku kananmunanvalkuainen, hyyyyiii :x Sellasta oon tänää vuotanu mutta eepä tässä mittää tapahu..

Ja joku mainitsi et hb nousee itestää ennen synnytystä et elimistö nostaa sitä ku varaa punasoluja synnytykseen ku niitä menettää siin, ni paskat seki, hb oli noussu itestää viime neuvolaan mut pyhpah, mä taijan oottaa sinne raskausviikolle 43 vähintään ennenku synnytän..

kleo ja Sara 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Onnea kaikille nyytin saaneille :heart:

Täällä on koko päivän tullut todella kipeitä supistuksia.Rupesin kellottamaan yhessa vaiheessa ja niitä tulikin jo 5 min välein mutta yllätys yllätys kun pääs sohvalle makoilemaan niin ne rauhoittui.Limatulppaa edelleen tulee.Nyt vaan väsyttää kun koko päivän ollut menossa |O
Toivottavasti me kaikki pian päästäisiin nyytin hakuun joten kaikille paljon jaksamisia tähän loppu odotukseen.

sankofa & bongos 38+6 (kohta poksuu viikot) :heart:
Kerro mulle millasta se limatulppa on? :D
 
jadal iso :hug: . mulle luvattiin tyksissä käynnistys takuuvarmasti ennen la:ta ja suoraan pelkopolin lääkäriä (tai siis sen käynnin erikoislääkäriä) lainaten. näillä puheiolla ei anneta mennä yli la:an vaan käynnistetään. seuraavalla sokerikerralla sattuis sitte se v-pää lääkäri joka totes että ei tarvetta käynnistykselle koska koko ei kasvanut yli käyrian ja jos on 4,5kg tullu ulos ilman apuvälineitä niin kyllähän sieltä ulos mahtuu myös 5 kiloinen..... ei ollu kauheen hyvät fiilikset sillo ja tännekkin urkalla sillo rutkuilin. sain sentään kontrolli ajan nyt rv 40+1 eli torstaille jolloin taas kuullaan kamaluuksia.... einakin luulen niin.

pelkään sektiota kuollakseni mutta jos nyt eivät käynnistele niin vaadin pian jo sektioo kun en haluu revetä peräreikään asti :x

turolle paljon onnea maailmaan tulosta ja iso voima :hug: paranemiseen.

täällä ei muuta uutta...... tinni ja ryyni 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Onnea kaikille nyytin saaneille :heart:

Täällä on koko päivän tullut todella kipeitä supistuksia.Rupesin kellottamaan yhessa vaiheessa ja niitä tulikin jo 5 min välein mutta yllätys yllätys kun pääs sohvalle makoilemaan niin ne rauhoittui.Limatulppaa edelleen tulee.Nyt vaan väsyttää kun koko päivän ollut menossa |O
Toivottavasti me kaikki pian päästäisiin nyytin hakuun joten kaikille paljon jaksamisia tähän loppu odotukseen.

sankofa & bongos 38+6 (kohta poksuu viikot) :heart:
Kerro mulle millasta se limatulppa on? :D

Heh..mulla se on sellasta rään näköstä limaa.Paksuu ja sitkeetä

:x
:D
 
jadal

pelkään sektiota kuollakseni mutta jos nyt eivät käynnistele niin vaadin pian jo sektioo kun en haluu revetä peräreikään asti :x
sama fiilis mullakin. vaikka nyt 3,5kg ei oikeasti ole edes iso, niin kauhulla kyllä muistelen esikoisen synnytystä. Silloin sitä ei onneksi tajunnut pelätä, mutta tänään juuri puhuin äitini kanssa, hän oli siis esikoiseni synnytyksessä mukana.
Kertoi, että kätilö oli vähän jännittänyt koko synnytyksen ajan mahtuuko syntymään, ja oli tunnin ompelun jälkeen sanonut, että jos hän olis päättänyt, tyttö olis syntynyt sektiolla.

no, saa nähdä kuin tässä käy...
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mä luin jostaa et ennen synnytystä eritteet muuttuu et alkaa valua sellasta venyvää läpinäkyvää limaa niiku kananmunanvalkuainen, hyyyyiii :x Sellasta oon tänää vuotanu mutta eepä tässä mittää tapahu..
oon lorottanu tommosta jo pari viikkoa. ja muutama iso klimppi kans. ihan huuhaata sanon minä! :kieh:
 
HelloShitty
mä meen nyt nukkumaan..jos mua ei huomenna näy niin oon peiton alla semmosessa vitutuksessa ettei mitään järkee...en tiiä jaksanko tulla tänne vähän aikaa kun on niin saamarin epätoivonen olo. ku mitään muuta en tee ku valitan ja muitten lähtemiset saa mut masentumaan. :snotty: :ashamed: katotaan millanen fiilis on huomenna.... :wave:
 
Martsulille ja Lisbetille onnea vauvoista. Turolle paranemisia, että pääsis pian kotio.

Jennynen mä en nyt ihan oikeesti edelleenkää ymmärrä, et mitä ne teit juoksuttaa siel ton kokoasian takia? :eek: Tai siis kun meidän Nunnu on ollu liki täsmälleen samankokonen kun sun vauva noilla viikoilla ja ihan normikokoiseksi määritelty. Himpun verran kummallista...

Supparit loppu kun pakkasin sairaalakassin :kieh: takuuvarma keino... No huomen ei saiskaa syntyä kun mies on koko päivän Helsingissä keikalla, joka loppuu joskus yöllä vasta. Ett sielt on sit hiukka vaikea keskenkää lähteä :whistle: Ja ens sunnuntai on kans poissuljettu samasta syystä, mut muuten passar koska vaan :D

HS jaksuja jaksuja jaksuja vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennynen:
32+3 oli arvio 1490gr ja siitä virhemarginaaliksi (vai mikä sana tohon ikinä sopiikaan) :LOL: 280gr ja viimeks 35+3 oli 2,3-2,5kg.Huomenna sitten olis viikkoja 38+3.
Eipä tuo tummennettu minun mielestä niin pieneltä kuulosta,Papricahan syntyi 36+6 ja painoi 2635g,eikä mulle mitään pienikokoisesta puhuttu,vaikka mua ultrattiinkin moneen otteeseen ennen synnytystä =)

 
Kyllähän ne viimeks sanokin et ihan hyvin kasvanu nyt. Mut kai ne sit haluu varmistaa, ku toi eka arvio oli kai niiden mielestä niin pieni.
En tiedä sit miks täälä näin usein tutkitaan, mäkin luulin et käytäs vaan kerran, mut huomenna tulee jo kolmas kerta. Ja napanuora+istukka on ollu aina kunnos ja virtaukset hyvät.
 
Jennynen kopsasin tekstini toisesta pinosta..

eli:
tulin sitte sohvalle ku alko ukko ärsyttämään... nukkukoon siellä yksinään "ku on kerran niin väsy"... purkautusin siis että ärsyttää nää jomotukset, kun ei näillä synnyttämään lähdetä, mut eivät oo mitään kivojakaan. tulee olo et kärsii turhaan (ja mun tuurilla edelleen se 3vko vielä ). siinä sit möyrisin itsesäälissä ja erehdyin pyytämään että pidäks mua hyvänä...

juu en rupee mitää tukea siis anelee, selviin tarpeen vaaties täst ihan yksinki... tämmösinä hetkinä takaraivoon hiipii se pieni pelko, että onko tosta mulle mitään tukea synnytyksessä, vaik en todellakaa haluais yksin mennä. mut siel en haluu kyl kuulla kertaakaa "mä en jaksa" jos pyydän selkää tai vatsaa hieroo.

ku se tajuais, et voin olla lohdutuksen ja tuen tarpees vaik ei ois tosi kyseessäkään... juu ja herkällä päällä oon ni tietty täällä itkua väännän...
 
oisin siis halunnu että mies ois ottanu kainaloon ja pitäny siinä vähän aikaa.. "mä just käännyin tähän asentoon" |O voiko olla niin uuvuttavaa pitää toista lähellä...

juu, lisää itkua.. en varmaan pääse ikinä nukkuu, tuntuu et vetää ihan ylikierroksil...
 
hei jälleen :)

jollain (sairaalla) tavalla oon kateellinen teille joilla on hirrrmu isot masut ja niitten kanssa tuskailette... mulla ei kerenny niin isoksi kasvaa että ois ollu hankalaa... ja vähän ehkä ikävöinkin sitä kun vauva masussa potki ja heilu..

mutta kyllä on hyvä näinkin...vauva arki on nyt pyörähtänyt omaan rytmiinsä ja nimikin on valmiina :) nyt vaan ristiäisiä ootellaan, pidetään ne kesäkuun lopussa...

onnea paljon kaikille jotka on nyytin saaneet oon vähän väliä käyny kurkkimassa kuinka lista syntyneistä kasvaa.. mutta en oo kerenny kirjottelemaan..

ja olihan mulla jopa ihan kysyttävää myös kun siis oon miettiny ihan perus matkarattaiden hankintaa, mutta minkä ikäisen lapsen voi niihin laittaa..?? meidän tyttö kun on nyt sen n. 3000 g että taitaa olla himppasen pieni niihin vielä, että ei ehkä kannata vielä ostaa turhaan nurkkiin pyörimään...

tää lähtee nyt ruokkimaan lasta, tsemppiä kaikille sitä tarvitseville :)
 
mansikka-maija meidänkin vauva on nyt kolmikiloinen,vähän ylikin,on ne vaan niin pikkuisia :heart:

HS mä lupaan ettei sulla mene enää montaa päivää :hug: Onko sulla aiemmat synytykset lähtenyt itsestään käyntiin vai onko käynnistelty?
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
mansikka-maija meidänkin vauva on nyt kolmikiloinen,vähän ylikin,on ne vaan niin pikkuisia :heart:

HS mä lupaan ettei sulla mene enää montaa päivää :hug: Onko sulla aiemmat synytykset lähtenyt itsestään käyntiin vai onko käynnistelty?
ihan ite lähteneet käyntiin. rv 39+4, 38+3 ja 41+0.
 
:flower: Onnittelut taasen kaikille jo lisääntyneille :flower: ! Täällä paras asennoitua oikeesti siihen, että ennen laskettua aikaa on turha odotella kääröä. Lähinnä sitä voi jännätä syntyykö Pätkä kuitenkin vasta heinäkuun puolella, menkkojen mukaan la olis ollu 2.7. Välillä tympii tää oottelu, mutta kun sen kuitenkin tietää, että jälkeenpäin aateltuna koko odotusaika on niin lyhyt niin koitan ottaa lähinnä luvallisena vötkistelynä tän lopun ;) ... Sitä vaan tossa mietin, että onkohan se tuleva vuorokausirytmi nyt sitten tämä loppuodotuksen rytmi... Parit päikkärit, ruokaa 2,5-3 tunnin välein ja yöunet kolmen tunnin jaksoissa? Tällanen on päivänkulku tällä hetkellä. Eniten kyllä odotan kuitenkin näiden liikkumista rajoittavien vaivojen häipymistä. Oon oikea Ontuva Andersson kun vasen jalkapöytä tuntuu hajoavan painon alla ja lantion luut ei tykkää myöskään mistään liikunnasta :/ . Pätkä sen sijaan liikkuu munkin edestä, koittelee rajojaan joka suuntaan. Ei ole kiinnittynyt vielä, tosi kivasti tuntuu kun mallailee päätään tonne ihan alas samalla kun työntää takapuoltaan vasempaan kylkeen ja jalkoja oikeaan kylkeen. Auts. Mut kai tää tästä. Tilsa + Pätkä 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
mansikka-maija meidänkin vauva on nyt kolmikiloinen,vähän ylikin,on ne vaan niin pikkuisia :heart:

HS mä lupaan ettei sulla mene enää montaa päivää :hug: Onko sulla aiemmat synytykset lähtenyt itsestään käyntiin vai onko käynnistelty?
ihan ite lähteneet käyntiin. rv 39+4, 38+3 ja 41+0.
No niin,lähtö voi tulla ihan koska vaan :hug:
 

Yhteistyössä