***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

jadal
tulimpa vaan kertomaan, että täällä jyväskylässä on ihan perseestä suoraan sanottuna tää meininki!
Aamulla menin käynnistystä varten sairaalaan, ja lääkäri pistikin mut kotiin, koska ei nähnyt mitään syytä käynnistykseen, kun viikon lopun aikana vesi määrä on jotenkin kummasti pienentynyt kolmanneksella melkein.
Mulla ei oo tapana julkisesti itkeä, ei edes oman miehen nähden, mut nyt kyllä vollotin ihan estoitta sairaalan käytävällä. Ei mulla pää kestä tälläistä.
Jo toisen kerran mulle kävi näin, samoin oli viime raskaudessa, silloin sentään ehdin olla yhden yön osastolla, ja saada kerta annoksen cytotekia illalla ja aamulla lääkäri pisti mut kotiin.

Ei tässä kestä kohta mielenterveys :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
tulimpa vaan kertomaan, että täällä jyväskylässä on ihan perseestä suoraan sanottuna tää meininki!
Aamulla menin käynnistystä varten sairaalaan, ja lääkäri pistikin mut kotiin, koska ei nähnyt mitään syytä käynnistykseen, kun viikon lopun aikana vesi määrä on jotenkin kummasti pienentynyt kolmanneksella melkein.
Mulla ei oo tapana julkisesti itkeä, ei edes oman miehen nähden, mut nyt kyllä vollotin ihan estoitta sairaalan käytävällä. Ei mulla pää kestä tälläistä.
Jo toisen kerran mulle kävi näin, samoin oli viime raskaudessa, silloin sentään ehdin olla yhden yön osastolla, ja saada kerta annoksen cytotekia illalla ja aamulla lääkäri pisti mut kotiin.

Ei tässä kestä kohta mielenterveys :headwall:
Voi! :hug:

Eipä itsekään kannata kai sitten odottaa liikaa sitä laskettuna päivänä "mahdollisesti" luvattua käynnistystä... Taitaa olla aika paljon lääkäristä kiinni ja siitä lukeeko ne edellisillä kerroilla kirjoitetut tekstit, kuten neuvolantäti viimeksi vähän varoittelikin. Toivottavasti saat pian vauvasi syliin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja naxu:
oon iha kokonaa unohtanu käydä täällä :ashamed: taitaa alkaa pikkuhiljaa olla jo myöhästä yrittää parantaa tapoja. parin viikon päästä on mulla suunniteltu jakaantumispäivä. esikoisen tapaan on tämäkin vauva perätilassa eli leikkaukseen menen :|
Tulethan kuitenkin kertomaan kumpi tuli =)
 
Mä yritän ainakin ajatella niin vaikka tuhat päivää paukkuu yli että käynnistys on aina keinotekoista ja riski,, ei ne huvikseen ja kiusallaan ole käynnistämättä JOS kaikki on vauvalla ja äidillä hyvin,,

tsemppiätsemppiä hermonsa menenttäneille ja menettäville :eek: !!

piltti ja nestori 38+3
 
jadal
Se mua tässä eniten ärsyttää, ettei ole mitään yhtenäistä linjaa. Jos tässä joku teki väärin, niin se oli se lääkäri, joka mulle lupasi käynnistyksen. Olis edes sanonut, että katsotaan onko sille tarvetta tms. eikä sanonut, että tuuhan tänne niin pääset suoraan saliin |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
HS mitä jos se pahaolo onki synnytystä enteilevää? Paitsi että vatta toimii, niin osallehan se aiheuttaa ihan tota oksenteluakin... d :) b
muuten jees mutta se joka oksentaa ja ripuloi on toi 3v tyttö. :D

HS ja J rv 40+3
:LOL: anteeks :ashamed: mä taisin lukee vähän huolimattomasti :snotty:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
parasta on toi "ei oo kukaan sinne jääny"-läppä.. :kieh: :headwall: jotenkin nyt on huumori niin kadoksissa ku vaan olla ja voi. |O

tsemppiä LS ja jadal huomiseen. :hug: :hug:
Mä kans oon kyllästyny " En oo kuullu että kellään ois se vauva sinne mahaan ikuisuuksiksi jääny" :kieh:
kleo ja Sara 38+3
joo mä liityn kans tähän joukkoon |O
Jokottelijat on meil onneks aika vähissä (tai sit eivät uskalla kysellä - voi olla et oon joskus aiemmilla kierroksillla sanonu kovaa vastaan).
Mutta tohon mä en ees jaks enää vastata tohon läppään... :headwall:
 
Meille syntyi ihana pikkuinen poika perjantaina 5.6. kello 5.24 raskausviikolla 39+0! Syntymäpaino oli 2990 grammaa, pituutta 48 senttiä ja pään ympärys 35 senttiä. Synnytys meni hyvin vaikka mitään kipulääkkeitä ei ehditty laittamaan. Eilen päästiin sairaalasta kotiin. Synnytyksestä kirjoittelen lisää myöhemmin. Onnea myös kaikille muille vauvan saaneille ja jaksamisia vielä vuoroaan odotteleville!

Koko ajan vaan meinaa alkaa itkettämään kun pikkuinen on niin IHANA! Miten on voinut saada aikaan jotain noin ihanaa, ei voi muuta kuin ihmetellä!

Liljahelena ja kultapieni 3 vrk
 
Tsemppiä käynnistykseen menijöille ja ryhikselle tietysti!!

Raffel :hug: pitkää pinnaa vaan, ei tässä oikeen muutakaan osaa toivoa.

jadal voi itku!! :hug: joo: tuo on kyllä tosiaan ärsyttävää, että yks lääkäri sanoo yhtä, toinen toista tai sitten polilla "kävellään yli" niiden päätösten, jotka pelkopolilla tehty jne. Tokihan se aina on, että vauvan ja äidin parhaaks, mutta SILTI!

maranooka toivotaan, että synnytys sujuis hyvin niin, että siitä jäis positiivinen kuva! Mä oon ite silleen vähän samoilla fiiliksillä, mutta siitä syystä, että tää ei nyt ole alatiesynnytys vaan leikkaus. Jotenkin vähän sellanen, että "tässäkö ne mun synnytykset oli" - olo. En siis missään nimessä pidä leikkausta millään lailla vähempi arvoisena kun normisynnytystä, mutta kun edelliset on olleet niin hyviä kokemuksia, niin mietityttää...

Itellä on sellanen olo, että alkaa oleen vikat päivät käsillä. Tänään ollu aika tukala olo mahassa, voipi tosin johtua eilisestä peiton heiluttelustakin (harjoituksen puutetta...).
Kaiken kaikkiaan ollu kyllä ihan mielettömän hyvä olo tänään =) Ja oon samalla miettiny, että jos mä nyt selviin "sekoamatta" tästä tilanteesta ilman lääkkeitä, niin tulevaisuus näyttää sitten kyllä aika hyvältä =)

Ninniliina ja Nunnu rv37+4
 
Liljahelenalle onnittelut :flower: :heart:

Tänne ei muutoin mitään uutta, ei tietoakaan suppareista, limatulpista tai mistään mikä synnytystä enteilis.. Närästyksen oon vaan saanut seurakseni viimeisille viikoille, koko ajan pieni korvennuksen tunne kurkussa - ja renniet auttaa milloin auttaa..

Pirtsi80 + pikku-Emma 39+2
 
HelloShitty
onnea liljahelena perheineen! :flower:

jadal; tsemppiä ja vaikka varmaan harmittaa tällä hetkellä niin hyvähän että kaikki on hyvin ja vesimäärä normalisoitu. ja onhan se aina parempi että synnytys lähtee ite käyntii ku jos joutuis käynnistää.

eipä taas mitään ekstraa...oli kaveri kahvilla. ihanaa kun oli seuraa niin unohtui hetkeks tää odottaminen. :heart:

HS ja Jools rv 40+4
 
jadal
jos mä vielä vähän urputan :whistle:
huomasin tossa, että tän aamuinen painoarvio oli 3,3-3,2kg, ja mulla on sen verran ahdas lantio, että 3,5kg on aika maksimi mikä mahtuu syntymään :(
 
Liljahelena onneks olkoon!

Ryhis tsemppiä!

Ja eipä tässä muuta osaakkaan sanoa.. On tää kirjaimellisesti yhtä pirun oottelua mutta olkoon.. Tänään en liiku asunnosta ees rappukäytävään kun oon niin kipee.. nukuin klo 13 asti, tai no nukuin ja nukuin, heräilin tunnin välein nivus- ja alapääkipuihin, ja varmaan supisteli kans..

Mulla suppareita on tullu ny pitkin aamua mutta ei ne kipeitä oo, kiristäviä ja jomottavia vaan..

kleo ja Sara 38+4
 
Lissuli voi varmaan jotkut tehdäkin sitä jokottelua tahallaan...

niinku mun täti on kyl kans yks tapaus.. hänen kommenttejaan oon koko raskauden aikana kuunnellu vähän huuli pyöreenä.

ensimmäinen oli kestovaipoista, kun kerroin niistä innostuneeni.. "yök, meille ette ainakaan sitten tuu niiden kanssa kylään" löisin vaikka vuoden lapsilisät vetoa, et mun täti ei oo koskaan nähny kenenkään käyttävän kestovaippoja, kuullu kenenkään kokemuksia, vaan kertikset on ollu ihan itsestäänselvyys. tai sitten "tieto" kestojen ällöttävyydestä on peräisin ajalta, kun hänen tyttärensä oli pieni (syntynyt -94 jollon tais ollakin niitä kummallisia kestoja).

ja sitten jankutus vauvan sukupuolesta... jaksaa IHAN JOKA KERTA KUN NÄHDÄÄN ni jonkun pienen vitsin muodossa udella vauvan sukupuolta!! ei tsiisus.. viime vuoden puolella käytiin tosi paljon heillä kylässä yms. mut nyt oon ruvennu tietoisesti välttelee paikkoja jossa joutuis tapaa... viikko sit oli serkun synttärit ja siellä välttelin tätiä ja hyvin onnistuinkin, mut kakkua ja kahvia hakiessa sai pienen "vitsin" heitettyä. olin päättänyt, että seuraavalla kerralla ärähdän että nyt riittää, mut koska paikalla oli myös vierasta juhlaporukkaa ni en viittiny laittaa kohtausta pystyyn.

ja tiedän, että hänen ainut tyttärensä on syntyny 2pv lasketun ajan jälkeen, ni hän ei oo joutunu jokottelua todennäköisesti kuuntelemaan. eli ihan saletisti jokottelee. ja kun tossa puoltoista viikkoa sitten jäi vastaamatta mummon puheluun päiväunien takia, ni mummo oli hermostunu ja soittanu sitten tädille että onko mulla kaikki kunnossa. täti sitten opasti että pitää vastata puheluun joka kerta, että tiedetään mulla olevan kaikki hyvin. "me ollaan kaikki tää jouduttu kokee, kyllä sunkin täytyy" ku totesin asiaan että v***u mullakin on joku yksityisyys tana...

harmittaa ihan hurjasti, ku on läheinen ja rakas ihminen ollu mulle aina, varsinkin oman äidin kuoleman jälkeen - miks siitä pitää löytyä tämmösiä inhottavia piirteitä.. :'(

tuli pitkä sepustus mut kiva jos joku jakso lukee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Se mua tässä eniten ärsyttää, ettei ole mitään yhtenäistä linjaa. Jos tässä joku teki väärin, niin se oli se lääkäri, joka mulle lupasi käynnistyksen. Olis edes sanonut, että katsotaan onko sille tarvetta tms. eikä sanonut, että tuuhan tänne niin pääset suoraan saliin |O
ai sulle noin sanottiin ja luvattiin--- no sit tajuan kyllä että kiristää porstuaa niin sanotusti!!
Törkeetä suorastaan kun tosiaan voivat vaan kuvitella miten tässä vaiheessa ahistaa tää tila!!

 
Hei, ja taas valtavasti onnea paketin kotiin hakeneille! :flower:

Me käytiin tänään äitiyspolilla kontrollissa niukan lapsiveden takia. Kymmenen päivää sitten eri lääkäri oli sitä mieltä että lapsivettä on tooosi vähän ja voi olla, että nyt lähdetään käynnistelemään. No, asennoituihan tässä sitten siihen, että vois olla käynnistys tänään tai huomenna edessä. No, tänään sitten uusi lääkäri ja eri mielipide. Mutta mukava ja tosi asiallinen lääkäri, joka puhui paljon asiaa, verrattuna siihen joka käynnistyksellä uhkaili.

Paikat oli pehmenneet, kohdun "suu"(?) oli hänen mielestään kovin takana, mitä sekin sitten meinaa. Mutta vauvan päätä se siellä kolistelikin. Tuntui niiiin oudolta ajatukselta, että tuossa tuo sörkkii mun lapsen päälakea.

Mulla on ollut sellainen fiilis, että lapsivettä olis voinut jossain vaiheessa vähän tihkua ja tämä kannusti seuraavasta sellaisesta fiiliksestä tulemaan heti näytille. Ja muutenkin herkästi tulemaan aina käymään jos on outo olo. Jäi vähän parempi fiilis siis kun viime käynnistä kun lääkäri oli mykkä ja kovakourainen.

Meidän "todella iso sokerivauva" painoi tämän päivän arvion mukaan 3,2kg ja oli lekurin mielestä hoikkamahainen. Eli ihan arvion mukaisesti kasvaa. Eli ei stressiä siitäkään.

Vaikka sitä käynnistystä vähän jo oli sulatellutkin ja tavallaan vauvan halusikin jo niin nyt on sellainen hyvä fiilis, että meidän beibi antoi yllätysmomentin takaisin tähän hommaan.

Ja jännää sekin, että lääkäri oli paikkojen kypsyydestä todella jännällä tapaa, että "voi olla että käynnistyy synnytys tänä iltana, voi olla että parin viikon päästä". No, ehkä se oli vaan sitten sitä, että jotenkin lääkärin kyynisyys oli samaa tasoa kuin oma ja miehen niin pystyttiin heittämään läppää siitä, että onpa kauheaa salatiedettä tämä lapsen saaminen.

Seuraavan kerran kontrolliin juhannusta edeltävä torstaina.

tuokio + makkara rv38
 
Paljon Onnea liljahelena!

Joo, alkaa kyllä käydä hermoon jokottelu täälläkin. Naapurit ja lähikaupan henkilökuntaki kyselly tänää... No kiva, että ihmiset on kiinnostuneita. Alkaa vaa tulla semmonen olo, et tekis mieli vältellä kaikkia puolituttuja.

Talvis toi on kyl jo törkeetä käytöstä sun tädiltä, ei taida miettii ihan loppuu asti käytöstää :eek:

Tänää taas ollu menkkajuilintaa, mutta se loppu ku pääsin kotii... eli ei turhia toiveita.

Paljon tsemppiä ryhikselle, vähän meinas kateus iskee... :whistle:
 
Täällä myöskin tuota jokottelua..mut onneksi kaikkiin puheluihin ei tarvi aina vastata. Oon saattanu laittaa viestin perään et onko jotain tärkeetä ja et kasas oon vielkin ja tympii niin pirusti..ovat sit jättäneet rauhaan. En oo itekkään juuri kenenkään luona käyny tai soitellu ku en jaksa kuunnella niitä kyselyjä.

Tänään taas tehty ylläpitosiivous..ajankuluksi. Huomenna taas neuvola..johon kätilö meinas et en enää tuu, mut musta tuntuu et tää vauva on päättäny jäädä asumaan mun masuun. Esikon kanssa päivät menee samaa rataa..mä jo haluisin niin sen vauvan!!

josema 39+0
 
Sophia niin onkin.. :( ja tiedän senkin, et saan naurut naamalleni jos kiukustun ja ärähdän. tädin ja mummon yhteinen tapa reagoida saamaansa palautteeseen... :headwall: olen kuulemma vain huumorintajuton... (?)

ja tulipa tässä kysyttävääkin. mistä tietää että housuun lirahtanut tavara on lapsivettä eikä valkovuotoa tms??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
ja tulipa tässä kysyttävääkin. mistä tietää että housuun lirahtanut tavara on lapsivettä eikä valkovuotoa tms??
Tää muakin kiinnostais, et onko joku saanut jotain tunnistusohjeita?

Lääkäri tänään sanoi, että seuraavan kerran kun mulla on sellainen fiilis, että vois olla jotain tihkunut niin kahden tunnin sisään pitää kipaista käymään ja he voi jollain testillä asian varmistaa. Jos menee pidempään kun 2h niin näytteenotto ei kuulemma onnistu.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Sophia niin onkin.. :( ja tiedän senkin, et saan naurut naamalleni jos kiukustun ja ärähdän. tädin ja mummon yhteinen tapa reagoida saamaansa palautteeseen... :headwall: olen kuulemma vain huumorintajuton... (?)

ja tulipa tässä kysyttävääkin. mistä tietää että housuun lirahtanut tavara on lapsivettä eikä valkovuotoa tms??
veikkaisin että määrästä. tai että sitä tulee ja tulee eikä lopu.. :D
kokemusta ei oo että nää on vaan veikkauksia.
 

Yhteistyössä