**Kesämasut 2009**

Taa
No johan tämäkin pino heräs eloon :D Kiva juttu!

Viime yö oli hirvee. Poika heräs siinä neljän kieppeissä syömään eikä sitten suostunutkaan enää nukkumaan. Kaheksaan asti suunnilleen pyöri ja kitisi ja halus tissiä eikä sit kuitenkaan syöny... Meinasin nukahtaa pystyyn. Reilu tunnin verran sain kuitenkin nukuttua sitten, mutta nyt särkee päätä ja niskaa, kun on niin hullussa asennossa maannut sängyssä.

Kauheesti oli kysymyksiä ja eri asioista keskusteltu. Muistankohan enää kaikkia?

Ristiäiset
on meilläkin 26.7, kuten näytti ainakin kahdella muullakin olevan. Mun isäni ilmotti, ettei varmaan tule ristiäisiin, kun kotiutuvat reissusta edellisenä päivänä :( Täytyy sanoa, että otan kyllä hieman itteeni, jos eivät tule.
Mitäs aiotte tarjota ristiäisissä/nimiäisissä? Mulla on vähän hakusessa. Kakku on luonnollisesti tulossa, mutta muut tarjottavat mietityttää. Vieraita on tulossa alle 20.

Ihmisten ilmoilla kulkemisesta Mä olen vähän huono tänne kotiin jämähtämään, joten kyllä ollaan käyty kaupoilla. Aika hyvinhän vauva siellä vaunuissa on suojassa. Pitihän ensimmäiset alemyynnitkin eilen käydä tarkastamassa :D Kauhean pitkiä reissuja ei olla kuitenkaan tehty.

Paino on viimesestä raskausajan punnituksesta laskenu kymmenisen kiloa. Toivottavasti imetys sulattaa noita ennen raskauttakin tulleita kiloja :ashamed:

Seksistä Kattellaan sitten, kun vuoto on loppunut ja paikat parantunu. Taitaa siellä vielä tikki tai kaksi olla. Jokatapauksessa ennen jälkivuodon loppumista ei mun pöksyihin ole asiaa.

Tulikohan siinä nyt suunnilleen kaikkiin vastaus mun osalta? :D

Taa ja tissitakiainen 2vkoa

HelloShitty
tarjottavia nimiäisissä...hmm..suolasia piirakoita, ehkä pari eri salaattia, kakkua ja keksejä. jotain simppeliä mutta hyvää. :D

seksistäkin ollu juttuu..ei oo kyllä kauheesti ollu mielessä vielä. jonkun verran kyllä. :D paikat ok, ei tullu yhtäkään tikkii ja pieni naarmu menny umpeen mutta kun ennen ollu niin rikki niin jääny siitä ajatus että "hyi ei moneen viikkoon..". :kieh: eikä se vuodonkaan takia oikein nappaa. :x

lisbetin ja turon kuulumisia ois kyllä kiva kuulla. toivottavasti kaikki hyvin. :heart:

täällä ois nyt eka kylpy otettu ja oli just niin riemukasta ku mitä ajattelinkin. :/ vaipanvaihtohan ei oo J:n lempparipuuha mutta näköjään hauskaa verrattuna kylpemiseen. :kieh: mutta eiköhän se totu. :D

paino..juu en oo käyny vaa'alla enkä oo menossakaan. mulla hyvä olo kun turvotus ja raskausmaha katos. en aio pilata sitä fiilistä tietämällä lukuja. kilojahan tuli reilu 20 ja kun lähtöpainokin oli aivan liikaa niin siirryttiin niin masentaviin lukemiin että itkukin tuli väännettyä. :'( jossain vaiheessa alan sitten tarkkailla enemmän niitä lukuja. nyt vaan mennään järjellä. eli turhat mässäilyt pois ja vaunulenkkeilyä. :D luotan siihen että imetys hoitaa osan. stressaamalla ei ainakaan lähe!

eipä muuta...kohta suihkuun ja sit jossain vaiheessa anoppilaan kahville. illalla Beck ja tänään se ei jää kattomatta. :heart:

HS ja J

Ah,Beck tulee tänään :D Mä en voi yleensä sietää ruotsalaissarjoja,mutta toi on hyvä B)

Mä meinasin pitopalvelusta tilata liha- ja kalavoileipäkakun ja täytekakun,muut mä duunaan tai ostan kaupasta ite :whistle: Äiti varmaan leipoo pikkuleipiä ja pullaa.

Mulla on jo ristiäisiin yksi hieno marimekon mekko,mutta pari kiloa sais ennen ristiäisiä lähteä painoa pois,niin mekko istuis paremmin mun päällä,eli nyt kaikki herkut pois.. :|
Esikoiselle ja miehelle pitää jotain ostaa.. ja ristiäispukuhan on jo kaapissa varttumassa :heart:

Ristiäis/nimiäistarjottavista oli ollu puhetta. Meillä tulee olemaan sekä suolaista, että makeaa tarjolla jota kuinkin tämmösellä menulla:
Suolasia:
Coktailpiirakat, ruis-, ja vaalealeipä, margariini + munavoi, kinkkuleike, juusto, savukala, pari erilaista salaattia (tuoresalaatti ja joku pastapohjainen ruokaisa salaatti ), juomina maito ja mehu.
Makeat:
Perinteistä kerma-täytekakkua tulee korvaamaan valkosuklaamousse-hyydykekakku, lisänä pari lajia pikkuleipiä, tuulihattuja ja kahvikakku. Juomina tietysti kahvi, tee ja mehu.

Itse aion tehdä nuo kahvikakut vain ja ainoastaan, anoppi tekee piirakat, mies savustaa kalat ja Minnin tuleva kondiittori-kummitäti on luvannu huoltaa kastelahjana kaikki makeat kahvileivät.

Meillä on siis sen verran pientä väkeä läsnä, ja vähän kauempaa tulevia, että on pakko olla tukevaa suolaista tarjolla, koska muuten makeeta kahvileipää menee niin hirveet määrät.

Minkäs ikäisellä alkaa yleensä masuvaivat jos niitä on tullakseen?? Kyselee nolona viiden lapsen äiti :ashamed:
Kun muistelen että näin alussa ei vauvalla vielä ole masuvaivaa mutta kun ikää tulee lisää niin sitten helpommin reagoi esim. äidin syömisiin ( siis jos imettää )
Muistanko mä ihan väärin? :ashamed:

Meidän tytöllä ei meinaa ole kipristänyt masua vielä kertaakaan, siksi mietin että koska se huutokonsertti alkaakaan :whistle:

HelloShitty
huh..tänään ollu semmonen "syö ja paskoo"-päivä. |O hyvä että ehin edes syödä ukon tekemää lasagne kun piti taas mennä. just eilen ehin sanoo ukolle että tosi vähän toi kakkaa mutta syy selvis sitten. pantannu koko viikon niin sit kun tulee niin se ei lopu ikinä. :D

huomenna ois sitten se J:n lonkkaultra. toivotaan ettei siinä oo mitään. ei se lääkärikään uskonu et ois mitään mutta varmuuden vuoks nyt sitten katotaan. tulokset tulee maanantaina. siitäkin tulee varmaan riemukasta. :kieh:

jep..mutta eipä muuta tällä kertaa. pieni on BV:n Paprica..mutta on kyllä hienosti kasvanu!!! :heart:

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Paljos teidän typy painaa nyt HS? =)

Kuvittele,alimmillaan P painoi 2,3kg,silloin kun lähdettiin sairaalasta :heart: Nyt se on siihen verrattuna jo iso :D
maanantaina neuvolassa painoi 4.1kg. nyt varmasti enemmän ku syö ku hevonen. :D ja syntymäpaino oli se 4230g.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Kuvittele,alimmillaan P painoi 2,3kg,silloin kun lähdettiin sairaalasta :heart: Nyt se on siihen verrattuna jo iso :D
maanantaina neuvolassa painoi 4.1kg. nyt varmasti enemmän ku syö ku hevonen. :D ja syntymäpaino oli se 4230g.
hs paljonko teidän typyllä laski paino alussa? meidän tyttö painoi pe kotiinlähtö päivänä 3970 g ja eilen 1 viikon ikäisenä 4060 g. Ja meillähän tytöt painoi saman verran syntyessään =)
meidän tyttö syö keskimäärin 3- 5 tunnin välein päivät ja yöt.

Bad Virgin musta tuntuu ihan hirveen hassulta kun ihmiset sanoo meidän tyttöä tooosi pieneksi.. ja omasta mielestä se on jo hirmu iso.. viime viikolla painoa oli 3325g ja pituutta 51,8 cm , että melko saman kokoiset vauvat meillä on vaikka ikäeroa on jonkun verran.. :)

meillä [/b]ristiäisissä tarjotaan voileipäkakkua ja coctail piirakoita munavoin kera, ja makeana sitten kermakakku mansikka täytteellä, pikkuleipiä ja pullakranssi...
meille ei tule yhtään pitkämatkalaista niin ei tarvii niin tuhtia olla..

tänään käytiin neidin kanssa ostamassa kakkuun koristeet, sekä tilaamassa kukat kastepöytään ja tarjoilupöytään... tyttö kyllä nauttii vaunuissa olosta, nukkuu n. tunnin pidempään aina vaunuissa kun mitä sisällä sängyssä.. siis päiväsaikaaan...

jihuu.. viime yönä nukuttiin koko yö!!!! :D illalla 9 aikaan nukahti ja vähän yli 5 heräsi, sitten söi ja nukkui vielä 3 tuntia...kyllä sai äitikin pitkästä aikaa kunnon unet... saa nähdä miten tänä yönä, vai oliko lie kertaluontoista..

nyt kattomaan töllöä!

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

hs paljonko teidän typyllä laski paino alussa? meidän tyttö painoi pe kotiinlähtö päivänä 3970 g ja eilen 1 viikon ikäisenä 4060 g. Ja meillähän tytöt painoi saman verran syntyessään =)
meidän tyttö syö keskimäärin 3- 5 tunnin välein päivät ja yöt.
kotiin lähtiessä painoi 4080g.

HelloShitty
kohta lähetään sinne lonkkaultraan. tulokset tulee vasta maanantaina.

täälläkin yö meni hyvin. taisin syöttää kerran. tai no menin nukkuu frasierin jälkeen ja heräsin just että siinä välissä syötin sen kerran. :D

HS ja Juliet 8 vrk

huomenta.

Mulla on selkä ihan p*skana. Liekö taas lihakset hakee tehtäväänsä sen mahan kuljetuksen jälkeen ( siis olen yrittänyt olla oikeissa asennoissa, kävelyt ja istumiset tms.. ) tai sitten nukun kierossa. Lihakset on ihan jumppasessa :|
Tyttö teki hirmu kakat yöllä :D Nukahti tankkailujen jälkeen ennen kahtatoista, heräsi vasta viiden jälkeen ähisemään. Saatiin vaihtaa vaatteetkin. Syötiin ja nyt tyttö vielä jatkaa niitä unia.
Mun piti vaan nousta jo ylös, mies läks taas asioille tänä aamuna. Ihan hyvä vaan et jättää mua välillä yksin, on sit niinku pakko koittaa selvitä. Mies menee takaisin töihin reilun viikon päästä, nyt jo vähän hirvittää et miten pärjään?
Tiedän että pärjään lasten kanssa, mut se et jääkö täällä kaikki kotihommat tekemättä on hyvinkin mahdollista. Eilen siirsin pyykkikorillisen puhdasta pyykkiä ihan pienen matkan ( siis enhän saisi 4 viikkoon kantaa kuin vauvaa... ) no, ymmärsin tuon pyykkikorin jälkeen että miksi :snotty:

Mut nyt typy huutelee :wave:

Martsuli
Heippa.
Ekan kerran vois sanoo että ei tuu mitään! :ashamed: Vauva siirtyy tänään tohon seuraavaan huoneeseen koska on tottunu nukkumaan makuuhuoneen telkkarin ollessa päällä ja ku sen sammuttaa niin herää heti. Esikoisen kanssa ei ollu niin tarkkaa ni en yhtään osaa ajatella että hän on herkkä uninen :( Olen nyt 3 yötä valvonu aika pitkälti kokonaan ja voin kertoa että väsyttää...

Maito on alkanu tulemaan taas se piti vaan taukoa että jotain hyvääkin tässä on :D

Mä kanssa oon miettiny et mitäs sitte ku mies töissä. Kai mä pärjään ku nytkin käyny aika paljon asioilla ja mä lasten kanssa kolmestaan kotona mut sitten ku miehel voi olla 12tuntinen työpäivä yhtäkkiä ni mä oon varmaan ihan hukassa täällä.

Viime yönä valvottiin lapsosen kanssa melkeen kolmeen kunnes otin viereeni nukkumaan ja mies jossain välissä yötä oli mulle sanonu että voitko antaa vauvalle ruokaa kun on ölissyt jo jonkun aikaa siinä. En ollut edes heränny siihen vaikka vauva oli muutaman millin päässä musta :ashamed: :ashamed: Siks mua kauhistuttaa laittaa se tohon viereiseen huoneeseen. Mikä muuten on semmonen että meidään makkarista menee ovi suoraan sinne kun se on tollanen läpikulku huone että pääsee täältä meidän huoneesta pois muualle asuntoon niin siks on hyvä laittaa sinne niin ei sitä matkaa tuu silti niin paljoo ja pitäis kyllä kuulla kun vauva herää. Toisaalta jos en kuule sitä mun vierestä niin miten hemmetissä kuulen sen tuolta :ashamed:

Jösses mitä sekasotkua tää kirjotus :eek: |O Toivottavasti siitä nyt hiukan ymmärtää mitä yritin kirjottaa :snotty:

Katotaas, ehinkö montaa riviä kirjottamaa..

Mahavaivoista alettii täällä kärsiä noin 3 viikon iässä. Muistaakseni edellisillä lapsilla on ollu sama, suunnillee siinä lähempänä kuukauden ikää alkaa kipristelyt. Toistaiseksi onneks tää vauveli vaikuttas selviävän niistä suht helpolla, karjuu ja kitisee, mutta hetken ku kanniskelee ni rauhottuu. Välillä tuntus tissiki auttavan. Toivon vaan niin hartaasti, ettei ainakaa siinä mittakaavassa tää ala huutelemaan, mitä kakkonen teki. Se kun huusi eka 3 kk illat läpeensä ja sit vielä 3-6 kk ikäisenä herätti öisin vähintää 5 kertaa ku huusi vaan eikä mikään meinannu auttaa.

Kastejuhla on meillä 4.7. Tarjottavia oon tilannu yhdeltä tutulta mansikkakakun ja kalavoileipäkakun. Lisäks sitten jotain keksiä, ehkä mahdollisesti karjalanpiirakoita ja munavoita tms. Vieraita tulee joku 15.

Mulle tuli raskauskiloja runsaat 21, joista jäljellä on edelleen 12 kg. Sovittelin tossa yks päivä semmosia housuja, mitkä oli esikoisen ristiäisissä päällä, niin ei toivoakaan, että mahtuisin niihin! Mahamakkara on aivan liian muheva vielä ja lantio on tainnu levähtää vielä entisestäänkin. Vaatekaupoille pitäis siis jaksaa lähteä..

Seksiä ei olla vielä kokeiltu. Mulle ei onneks tullu repeämiä synnytyksessä ja olisin ollu valmis hommiin vaikka heti, jos ei jälkivuotoa olis ollu. Nyt kun alkaa vuoto olemaan aika olematonta, ei minuu kiinnostakaa enää kyllä yhtää. Väsyttää hitosti, paikat tuntuu jotenki väljiltä vaik treenailen lantionpohjalihaksia suht säännöllisesti ja tää oma räjähtäny olemus ällöttää niin paljon, että haluisin hautautua maan alle odottamaan palautumista (niiku sitä nyt vaan odottelemalla palautuis entiselleen). Mut eiköhän se seksielämäki siitä sitten joskus piristy, ku vaan järjestää siihen sen oman aikansa ja paikkansa.

Meillä mies on vielä ensi viikon loppuun lomalla, sitten se todellinen arki kolmen lapsen kanssa alkaa mullakin. Miehellä työvuorot on vaihtelevasti joko aamusta iltaa tai illasta aamuun, joten aika yksinhuoltajana olen niinä päivinä, kun mies töissä on. Nyt jo hirvittää valmiiksi, kui sitä pärjää, kun meidän esikoisella on aivan hirvittävä oman tahdon kausi päällä (4v.), kakkonen (vajaa 2v.) roikkuu äitissä koko ajan ja etenki sillon ku vauvaa pitäis syöttää, joten riittämättömyyden tunteita kyllä piisaa. Mä olenki ihan tarkoituksellisesti pikkuhiljaa jääny aina muutamaksi hetkeksi lasten kanssa keskenäni kotiin, kun mies on käyny kaupassa tai hoitanu muita asioita tms., vähän niiku harjotellu tulevaa varten. :/

Mut nyt ruuan laittoon..

vanttu ja vauveli 4vko

Hahhaa, ehdin näköjään aika tosi monta riviä ja silti jäi tärkeimmät, eli tän päivän neuvolakuulumiset kirjaamatta! :LOL:

Eli 1 kk neuvola oli tänään ja pojalla on mittaa nyt 52cm (47,5 syntyessä ) , painaa 3955g (2745 synt. ja kaks viikkoa sitten painoi 2985g) ja pipo on nyt 36,5cm (33,5 synt.). Hyvin on siis kasvanu ja selittänee tuo vauhdikas kasvu onneks nyt sitten sen, miks viimisen viikon jätkä on roikkunu tississä parhaimmillaan (vai pahimmillaan..) 1,5 tunnin välein. :eek:

Minni heräsi tänä aamula 05.50, enkä ole sen jälkeen nukkunu itse, eli jos tää teksti on hieman sekava sepustus, niin antakaa anteeksi :ashamed:
Mikä lie kiukkupäivä ollu se toissapäivä Minnillä, eilen ja tänään se on ollu d-tipoista huolinmatta ihan tyytyväinen, eikä ole edes huudellu kovin paljon. Jospa tämä tästä.

Mitenkä paljon teillä vauvat pulauttelee / oksentelee? :( Meillä vaihdettiin toissa yönä 3 kertaa (!! ) Minnille puhdas yöppi päälle, ja viime yönä isäntä häytetyyiin olkkarin uutta (kangas )sohvaa pesemään klo 02 aikaan, kun tää neiti aina tykkää oksentaa hurauttaa ruoan päälle :( Ikinä ei voi tietää, et paljonko nyt tulee, ja missä vaiheessa ruokailun jälkeen se tulee. Mitenkähän paljon sitä pitää oksentaa tai usein päivässä , ettäs e lasketaan normaaliksi vielä? Pikkasen alkaa huolettaa, et onko kaikki reiät oikeassa paikassa ja elimet kohdallaan, kun tää on tämmöstä.

Meille tuli mun 12-v kummityttö jussia viettää. Ihan kiva, kun tuli, pääsen vähän helpommalla esikoisen kans, joka on tällä hetkellä tosi raivostuttava!!! :headwall: Mustasukkasuus-vaihe on aika pahana päällä. Onneksi kohdistaa vihansa minuun, eikä vauvaan. Mutt alkaa itseäkin jo väsyttää jatkuva pinnan venyttäminen, ja se, ettei tuolta lapselta saa nättiä vastausta mihinkään asiaan, vaan aina sen pitää karjua / olla eri mieltä / tehdä luvattomia ju8ttuja jne. Muilla samaa isommilla?? Olen kyllä yrittäny päivittäin löytää jostain edes pienen hetken olla hänen kans kahdestaan, mut kun tuntuu, et se vaan pahentaa tilannetta... :'(
Mutta siis tää mun kummityttö on oikein fiksu ja luotettava tapaus, ja esikoinen ihailee häntä valtavasti, niin saavat touhuta kahdestaan ja esikoinenkin saa vähän jakamatonta huomiota itselleen.

Meillä arki alkaa 7.7., kun mies lähtee töihin. Ja GAA!! Eka TODELLINEN koetin-viikko on sit eka päivystysviikko. Meillä siis miehellä on n. joka9. viikko päivystys, ja se tarkjoittaa sitä, et hän menee puhelin kourassa paskallekin, ja kun se puhelin soi, niin mies singahtaa tlihin, ja keikan pituus riippuu vian suuruudesta. Joskus parhaillaan se on ollu pitkästi toista vuorokautta vialla, ja siihen normaalit duunit pälle klo 7-15.30... Ja jos on hankala päivystysviikko, niin se tekee ympäri pyöreitä päiviä. Mulla siis kotona sit kaksi lasta jka kaksi koiraa, ja PELOTTAA JO NIIN MAAN PERKELEESTI, että miten minä selviän :eek: Toiset selviää 5 lapsen kans ihan huoletta, ja selviän minäkin töissä, mutta miksi mua tämä nyt niin kauhistuttaa?? :xmas: En itsekään ymmärrä.

Joo, Minnillä alkaa olla nälkä, niin pitänee tästä nousta hommille!
Jussia kaikille, otetaan rauhallisesti! :wave:
Sisu ja Minni tänään 3viikkoa :heart:

Martsuli
Niin joo täällä kanssa neuvola kuulumisia sen verran että paino ei nouse kunnolla kuulemma.
Viimeks paino oli 2880g ja nyt 3000g korviketta tuputtivat mä en kyl haluais alkaa antamaan... Mutta kun pumpaamalla ei tuu niin paljoo ku olis tarvis niin kai se on pakko jos ei ens viikkoon mennes oo paino noussu kunnolla...

HelloShitty
meilläkin J on aika kova tyttö pulauttelee. :/ onneks ei vielä lennä kaaressa mutta aika reippaasti kuitenkin. toi kakkonenhan oli semmonen joka monta kertaa päivässä oksens kaiken pihalle. |O

mustasukkaisuutta ei oo ollu ilmassa vielä. se on se uutuudenviehätys vielä huipussaan. mies on ollu kotona tän viikon niin ehkä siks on menny niin hyivn. ens viikolla se palaa "töihin" (työharjoittelu siis meneillään) niin katotaan miten homma toimii. onneks 1. ja 2. sen verran isoja että en usko että tulee ongelmia. *kopkop*

mitä vielä.....niin..hyvää juhannusta vaan kaikille!!! :wave:
HS ja Juliet 8 vrk

Maidon tulosta huoli,siis amitoa riittää varmaankin hyvin,koska vauva on tyytyväisen olonen tankkauksen jälkeen,mutta,mutta...kun neiti on myös hyvä uninen.viime yönä nukahti klo 01 ja veteli unta klo.9.30 asti,kunnes mun oli pakko herätellä neitiä,kun niin huoletti nukkumisen paljous..mut miten jos neiti nukkuu esim.päivisin n.4-5h unia ja jos öisin tuollasia 5-9h unia niin miten tää kaikki vaikuttaa maidon tuloon?kun eikö sitä periaatteessa tässä vaiheesa pitäs imettää tiheesti ,et alkas kunnolla erittyyn maitoa? tissit ei ole viime la jälkeen ollut enää täyden tuntoiset,terkkari kyl sanoi,et se ei ole tarkoitus ,et tissit on täyden tuntoiset,eikä ole maidottoman merkki ,jos ei ole täyden tuntoiset...

te joilla vauva nukkuu pitkiä unia niin herätättekö te vauvan jossain vaiheessa vai annatteko posottaa unta niin kauan kun sitä riittää?jos herätän vauvan niin eihän se kauaa jaksa olla hereillä,urvahtaa äkkiä,mut jos joskus itse herää niin jaksaa jopa pari tuntia olla hereillä ja killotella ja on paljon tyytyväisempi....

Ryhis joka taas kerran ihan pihalla vauvan kans...ja Alisa 9vrk

meillä myös erittäin runsasta pulauttelua harjoittava tyttö... kysyin viimeeks neuvolassa tästä että minkä verran on vielä normaalia niin sanottiin että jos tyttö hyvin ja normaalisti kasvaa niin sitten ei olemi taan haitaa pulauttelusta... muutamia kertoja on ihan kaaressa lentänyt ykät mutta ei sekään kuulemma haittaa kun ei sitä joka kerran tee tai hirveän usein...

meillä on nyt kahetenä peräkkäisenä yönä nukuttu jo koko yö :) mukavaa.. alkaa siis jonkun laista rytmiä olla havaittavissa, ainakin näillä näkymin... päivällä myös nukkuu ajoittain tosi pitkiä pätkiä mutta enää en ole herätellyt syömään koska oon huomannu että on paljon tyytyväisempi syönnin jälkeen kun on saanut rauhassa herätä itse..

meillä onneks ei oo ollu mitään ongelmaa kotona noiden d-tippojen takia, ne kun on alotettu jo siell sairaalassa niin vauva ehti tottua niihin.. :)

nyt täytyy kylä painua pehkuihin että jaksaa huomenna ottaa juhannusta vastaan :D

hauskaa juhannusta kaikille!!

m-m ja tytsy melkein 2kk (hassua kirjottaa näin kesäkuisten pinoon :) )

Yhteistyössä