**Kesämasut 2009**

Taa
Täällä myös yksi epäkelpo ilmottautuu! :wave: Tuttia oon tuolle pojalle antanu ihan sairaalasta asti. Tissitakiainen kun olisi nimensä mukaan tississä jatkuvasti kiinni vaikka juuri olisi syöty. Liikaa jos syö maitoa niin takasinhan se sitten tulee ryöppynä. Siksi olen pahimpia imemisvimmoja taittanut tutilla. Kyllä sen sitten huomaa, jos tutti ei riitä vaan ruokaa on saatava. Niin ja silikoninen tutti käytössä. Esikoinen ei ikinä oppinut luonnonkumista syömään, joten en tällekään jotenkin vaan osaa sitä tarjota.

Toivottavasti Minnin masuvaivat helpottavat. Mä oon aina ollut siinä uskossa, että jekovit nimenomaan on hellempi vatsalle kuin devitol. Kävin itekin hakemassa jekovitia apteekista ja ylihuomisesta varmaan alotellaan, kun takiaiselle tulee se 2 viikkoa ikää =) Neuvolasta oltais se devitol saatu, mutta en huolinut. Toivottavasti säästytään mahavaivoilta.

Tänään käytiin neuvolassa. Missä kohtaa lienee joku mokannu, mutta lapsi on saanut 12 elinpäivänsä aikana 4,3cm pituutta ja painokin on sairaalastalähdön jälkeen noussu 380g. On tainnu vauva olla kippurassa, kun syntymäpituutta on mitattu.

Meni sitten suunnitelmat tältä päivältä uusiksi. Vettä tulee taivaan täydeltä, joten me kyllä ulkoilut jätetään väliin. Taidetaan kehittää jotain mukavaa puuhaa ihan kotosalla. Oishan tuossa kyllä siivoilemistakin, kun vieraita on tulossa joko huomenna tai myöhemmin tällä viikolla.

Tai sit mä istun koko päivän koneella :xmas:

Taa ja tissitakiainen 12 vrk
 
sisu mä olen myös epäkelpo äiti ja työnnän tytölle tuttia.. ;) ei se sitä koko ajan syö mutta kun alkaa esim. nälkää itkeä niin työnnän sille tutin ja sitten vaipan vaihtoon ja maidon lämmitykseen.. tai yleisesti jos alkaa itkeä tai kitistä niin yritän antaa sitä tuttia..

mulla kävi mielessä noita juttuja lukiessa että mä taidan olla ainut joka antaa vauvalle vain ja ainoastaan korviketta.. mutta kun ei heru niin ei heru... alkuun kyllä tuli vaikka kuinka paljon ja sitä pakastin itelle ja vein sairaalaan tytölle.. (sain sairaalasta lypsykoneen kotiin, sähkökäyttöisen..) mutta kun vauva tuli kotiin niin niihin aikoihin sitten väheni ja lopulta loppui lähes kokonaan ja nyt en oo moneen viikkoon ees lypsäny...ja siis kun typykkä ei oppinut rinnasta syömän edes rintakumin avulla niin pullosta on ruokansa sitten saanut.. ja hyvin kasvaa.. eli myös tässä suhteessa olen epäkelpo äiti ja kaikkien täysimettäjien kauhu ;) ei nyt sentään.. mä en ite oo ottanu stressiä, sillä serkun lapset on kaikki korvikkeilla kasvanu vallan mainiosti ja kuitenkin omaa tavaraa pystyin ensimmäiset viikot antamaan... ärsyttää vaan ihmiset (myös neuvolan täti) jotka vaan hokee että yritä yritä yms..

mulla on vielä pari kiloa jäljellä raskaus ajasta.. tosin ei mulle nyt niin kamalasti tullukkaan kiloja, ainostaan sen turvotus joka laski melko pian..

tiikeri saako teidän vauva sitä lisä rautaa kun on keskonen? me joudutaan antamaan ja se on ihan hirvee aine, värjää vaatteet ja kakkakin haisee ihan raudalle..

rytmistä oli joku kyselly kanssa.. meillä ei varsinaista rytmiä oo, nyt kun ei enää tarvii herätellä vauvaa niin joskus nukkuu jopa 6 tuntia yöllä.. monesti tosin yöllä pitäis sitten valvoskellakkii... eli siis hyvin vaihtelevat unia/valveajat meillä on... mutta ei vielä ainaka vasytä juuri ollenkaa :)

ristiäiset meillä on tän kuun lopussa.. ei malttais oottaa että pääsee kutsumaan vauvaa joka paikassa ihan oikealla nimellä :)

tällästäpä tänään, ainiin ja panoa nyt 3325 g.. oikein on jo "iso" tuo meidän tyttö :D
 
Sisu meillä tämä kakkonen on tainnut tulla esikkoonsa,tutti ei kelpaa vain tissi :snotty: Muutenkin toi sen tissuttelu tissillä aiheuttaa harmia,miten saada se imemään maitoa tehokkaasti?? :/

HS mullakin tuli parin viikon ajan pieniä hyytymiä,mutta sitten ne loppui,oli ihan veripaakkuja mitkä oli maksoittunut eli klönttiintynyt ennen ulostuloa :x
Ällöä,mutta ei ollut ongelmaa,hyi :$

Keskiviikkona Papricalla olisi lääkärineuvola,saa nähdä miten on likka taas kasvanut =)
Viikon päästä mulla on käynti äitiysterkalla ja 2 viikon päästä lääkärillä,elikkäs jälkitarkastus =)
 
Martsuli
Heipsan tulin pikaseen kirjottamaan josko saisin hetken rauhaa :D

Meillä irtos aamulla napatynkä ku oltiin vaippaa vaihtamassa, siinä sivussa pissattiin peräti kaks kertaa päälleen ja hienosti toisella kerralla melkeen itseään päähän :LOL:

On ollu vähän jännitystä elämässä kun en oo ennen pojan vehkeitä pessy ni aina sitä miettii etten vaan liian lujaa pyyhi/pese :|

Imetyksessä
on pienoisia ongelmia kun ei tuo vauva ota tissiä suuhunsa vaan sählää sen kanssa niin kauan että meinaa mennä hermo vauvalla ja äidillä.. Tai no äiskällä ilmenee enemmänkin turhautumista ku kiukkua mutta kumminkin.

Onko sillä loppujen lopuksi niin kamalan paljon väliä annatko maidon pullosta tai tissistä kuhan se on omaa maitoa? Mun mielipide on että kuhan se on omaa maitoa niin se on aivan yks lysti mistä sitä antaa. Tietty olis kai parempi jos maidon sais annettuu sieltä mistä sitä tulee mutta meilläkin se ei tunnu onnistuvan enää yhtään. :ashamed:

Viime yökin tuli just säädettyä ton tissin kanssa ku ei niin ei. Torstaina tulevat neuvolasta kotikäynnille, toivotaan että on kaikki hyvin :)

Mahdankohan uskaltaa viedä ton poitsun ulos jo ku hän on melkeen 2vko vanha jo mutta ilma ei oo mikään kaunis ja aurinkoinen... :whistle:

No jaa sen näkee sitten, nyt meen pumppaamaan ennen ku hukun tähän maidon määrään :D
 
Taa
Martsuli Kyllä mäkin kokisin, että oma maito pullosta on parempi ku se korvike pullosta. Kovin usein vaan tuppaa se oman maidon tulo loppumaan pelkällä pumppaamisella. Vauvahan se paras tyhjääjä on. Mä en jotenkin edes uskalla antaa pullosta (edes sitä omaa maitoa), koska esikoisella kävi just niin, että pumppailin pulloon- oma maito hiipui- korviketta pullosta- oma maito hiipui vielä enemmän-raivarit tissillä kun ei maito tullutkaan niin nopeasti kuin pullosta. Ja loppuviimein mulla oli pelkkä korvikevauva.
Nyt jos vauvalla tulee niitä sähläämisiä ja venkoiluja tissillä niin sitten tehdään hetki jotain muuta. Vartin päästä yleensä onnistuu jo paremmin. Sitä tutti-pahalaistakin olen näissä tilanteissa antanut rauhottamaan pientä.
 
Jokohan minäkin tänne pinoutuisin =) Tosin pää on pelkkää puuroa täynnä tällä hetkellä, asioita unohtuu joten jos ei minua näy täällä niin olen unohtanut olevani kyseisessä pinossa :D
Muutenkin tuntuu että kaikki on niin tuttua, mutkatonta, vaivatonta ja helppoa tytön kanssa :heart:

Tyttö syö 3-5 tunnin välein, nyt joka ilta on ollut sama rytmi että heräilee 20-21, syö molemmista tisseistä, nukahtelee välissä. Nukkumaan kun mennään siinä ennen kahtatoista niin sit tyttö herää kovin nälkäisenä :D Olen antanut sen aterian korviketta 40-60 ml, sen juotuaan tyttö nukahtaa ja herää 1-2 kertaa yössä tissille. aamulla noustaa 8-9 aikaan ylös. Pitää nyt osata nauttia tästä helppoudesta kun nuo rytmit saattaa yhtäkkiä heittää häränpyllyä =)

Mutta sen verran voin todeta että meillä pitää paikkansa että tytöt syö harvemmin kuin pojat! Olen poikia imettänyt laitokselta asti aina tauotta, hyvä kun suihkuun on päässyt rauhassa. Tissit ovat olleet 2X kipeämmät ja maitoa on tullut niin että vauvoillakin on ollut vaikeuksia sitä niellä niin hurjaa tahtia. Nyt mun ei tarvitse pumpata, kärsin olla tissieni kanssa ihan siis pelkillä syötöillä. Poikien kanssa oli pakko pumpata jos väli venyi, muuten se tiesi ihan pelkkää huutoa ja raivoamista kun maito suihkusi suoraan suuhun ja joka paikkaan :D

Toisinsanoen, tällä hetkellä näyttää hyvältä imetyksen suhteen. Mun "ennätys" on n. 3kk :snotty: Vähiten olen imettänyt kolmosta, hänen kanssaan siirryimme täysin pulloon 4 päivän iässä :ashamed: Ja sanottakoon että ihan muista syistä kuin siitä ettei maitoa olisi tullut.... Nyt on vähän omakin lehmä ojassa, toivoisin imetyksellä lähtevän vähän enemmän noita kiloja :saint:

Miten teillä muuten on paino lähtenyt laskuun?? :attn:
Kävin viime ma ennen käynnistystä vaa-alla ja se näytti 83,4 eli yhteensä tuli kiloja 16. Lähtöpaino mulla oli 67 kg :ashamed: Ekan kerran kävin vaa-alla kun kotiuduimme, painoin 80,3 :eek: Epätoivo iski että synnytin yli 4 kg vauvan ja istukat sun muut ja paino laski hädintuskin 3 kiloa |O Nyt on kiloja tippunut onneksi enemmän, tänä aamuna vaaka näytti 75 kg :D Eli vielä olis 8 kiloa tiputettavaa lähtöpainoon ja siitä vielä haluan tiputtaa painon takaisin sinne 60-62 kiloon mitä se on ollut ennen lapsia.

Ja sitten muilta leikatuilta haluaisin kuulla tarinoita parantumisen edistymisestä!!! :attn: Onko esim. muilla maha järjetön ilmapallo??

Neuvolasta oma täti on aloittanut kesäloman, tänään tulee joku sijainen viiden jälkeen kotikäynnille. Punnitsee vauvan ja poistaa mun tikit jotka ois pitäny jo eilen poistaa :snotty: Olisimme muuten menneet puhelinajalla neuvolaan mut nyt näyttäis siltä että esikoinen on sairastunut vesirokkoon ja se tietää sitä että meidän kaikki lapset ovat tartuttavia :whistle: Joten päätimme pelata varman päälle ja terkka tulee kotikäynnille. En tosin tiedä miten järjestämme seuraavan käynnin joka on neuvolassa, alavatsa on arka edelleen, en voi kuvitellakaan ajavani autoa. Lisäksi tarvitsen miehen kantamaan vauvaa kaukalossaan :/ No, se ongelma on vielä edessäpäin mut ei noita lapsia voi neuvolan ovesta viedä sisälle.

Onneksi vauvalla on minulta saatu vastustuskyky ensimmäiset pari kuukautta kyseistä tautia vastaan!!!! Pitikö sen nyt just tulla?? :eek: Miehellä on onneksi vielä pari viikkoa lomaa ja isyyslomakin täysin pitämättä.

Meilläkin sitten syödään tuttia, silikonista :wave:

Ls ja neiti X 1 vkoa :heart:
 
pikaseen koetan jotain kirjotella..

tuttia meillä syödään vähän vaihtelevasti.. sitä silikonista. kauhia imuhimo on Siirillä joten pakko välillä tarjota jotta saa jotain tehtyä rauhassa, mut aina kun mahdollista tissillä saa roikkua, ei se mua niin haittaa vielä tässä vaiheessa.. :D

syöntivälit on noin 4 tuntia meillä, ja se on ihan hyvä, yöllä vähän tiheemmin mut toisaalta sekään ei haittaa kun tyttö nukkuu kainalossa joten senkuin kääntää kylkeä vaan jaa jatkaa unia..

korvike/imetyskeskusteluun sen verran että ruoka kuin ruoka lapselle, pääasia ettei ole nälässä, kokemusta täältä löytyy siis sekä korvikevauvasta että täysimetetystä, molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa. tällä kertaa aion yrittää imettää mahd. pitkään mut pullo korvikkeineen menee mukana menossa jotta pääseen irtautumaankin joskus, minä en aio pumpata ja korvike on helppo hommata kaupasta.

jaahas.. taas herättiin.. jokohan joku päivä kerkeis vääntää sen synnytyskertomuksenkin..

umayya + siiri 2vko1pvä
 
Oon mäkin antanut jonkun verran korviketta,siitä tulikin mieleen että pitää yrittää nyt soittaa sinne imetysneuvojalle tai viimeistään huomenna,sais kokeiltua onnistuuko multa täysimetys.. Jos ei onnistu,niin eihän sille mitään voi =)

Ristiäiset meillä on nyt sitten 26.7,melko myöhään mutta nyt on aikaa järjestellä niitä,tässä kun on ollut kaikenlaista.. Ens kuussa olis myös isyydentunnustus,tässä on nyt jokaiselle viikolle joku käynti jonnekin virastoon seuraavien viikkojen aikana :whistle:

BV ja Paprica 1kk 1vk :heart:
 
Hellurei

Jospa minäkin tänne kirjoittelisin :)

Meillä on arki alkanut hyvin rullaamaan vaavin kanssa. Poika on hyvin rauhallinen ja tyytyväinen tapaus. Äitillä riittää aikaa isoveikallekkin kun pikku herra vetelee pitkiä päikkäreitä. Esikoinen on ottanut vauvan hyvin vastaan, välillä silittelee ja käy näyttämässä vauvalle omia lelujaan. Tänään vauva oli vaunuissa sisällä ja kävin vessassa. Sillä aikaa esikoinen oli irroittanut vauvan tutin tuttiketjusta ja antanut tutin vauvalle :)

Vauva nukkuu tosiaan hyvin, illalla syö noin 22-23 aikaan ja sitten heräilee yöllä noin 3 aikaan syömään ja aamulla 7-8 aikaan ja sitten jatkaa uniaan vielä noin 9 saakka. Meillä esikoinenkin nukkuu noin 9 asti aamulla, joten minäkin saan nukkua ruhtinaalliset yöunet.

Meillä mennään siis pelkällä rintamaidolla, hyvin tuntuu maito riittävän. Tuttikin on käytössä, mallia silikoninen.

Ristiäisiä vietetään 26.7, nimi on vielä hakusessa, ei mitään hajuakaan...mutta onneksi tässä on vielä aikaa miettiä.

Vauvan ensimmäinen neuvolakäynti on 30.6, eli silloin vauva on tasan 1kk, lääkärintarkastus on ilmeisesti pari viikkoa myöhemmin. Minulla jälkitarkastus on vasta heinäkuun lopulla, eli noin 2kk synnytyksestä.

Halinalle ja pikkukakkonen 17päivää
 
LSmulla ei ole maha ilmapallona,ainoostaan tuollanen aah!niin ihana tyhjä röllö roikkuu ja heiluu mukana ja MITKÄÄN housut ei mene päälle...ois kyl kiva olla muutkin pöksyt kartsalla jalassa kuin colleget :headwall: mahassa on sellanen kipukohta ,etten pysty makaamaan vas.kyljellä ollenkaan.naurettu ,et siellä on sakset unohtunut lääkärillä :LOL: muuten oon kyllä tosi hyvässä kunnossa.kaupassa ollaan käyty eilen ekaa kertaa isomman kans,mut lenkille ei vielä uskalla:) jalkeilla olin leikkausta seuranneena aamuna,ja siitä sit pikkuhiljaa enempi ja enempi liikuskeltu...maistuuko sulle ruoka?siis onko nälän tunnetta?mulla on ruokahalu kokonaan pois,ei tule ollenkaan nälkä,niin neuvolantäti sanoi tänään,et johtuis tuosta leikkauksesta.ja nyt kun ois tärkeää syödä ja juoda,mut kun ei maistu....aamupalan söin tänään kolmelta...

painostasen verran,et mun puntari näytti aamulla,et 12!!!!!!kg ois muka viikossa lähteny...mulla tuli n.17kg ja ylimääräistä oli muutenki hurjasti...varmaan ne kunnon turvotukset on lähteny ja eihän tuo neitikään mikään pieni ollut syntyissään(4210g).mut,juu,en pistä vastaan vaik lähtis kolme kertaa tuo 12kg :LOL:

Ryhis ja Alisa1vko(ent.seppo)
 
Ai juu,millon alatte liikkuun esim.kaupassa vauvan kans?esikoisen kans liikuin heti,mut en tiiä miks en halua tätä viedä vielä...kukkakaupassa kävin kyl neitin kans tänään,kun isompikin halus valkata kukkia neuvolantädille ja isosiskolle kukkakaupanmyyjä antoi ilmaiseksi "isosisko kimpun",oli neiti mellevänä...
 
ryhis kyllä mulle ruoka maistuu :p varsinkin kaikki makea :ashamed: sitä ei tosin taideta edes ruuaksi laskea? :whistle: mullehan ei raskausaikana maistunu lämminruoka ollenkaan.
kysynpä muuten täälläkin että koska sitä uskaltais saunaan ekan kerran?

neuvolan terkka kävi tänään, tyttö painaa nyt 4060 g =)
lähtöpaino sairaalasta perjantaina oli 3970g et ihan hyvin on noussut =)
samalla poistettiin multa tikit. ja terkka vilkas niit esikoisen näppylöitäki ja näillä näkymin ei ehkä olekaan vesirokkoa :snotty: se selviää myöhemmin et mikä rokko onkaan kyseessä. joten, sitä odotellessa. Ehkä parvorokko on mun seuraava veikkaus.
 
Voi kamala kun on paljon kommentoitavaa, saas nähdä, että muistanko kaikeen vastata!!

Mansikka-Maija, elä kanna huonoa omatuntoa tuosta korvikkeesta, pääasia on, että vauva saa jotain sapuskaa. Mulla on esikko ollu pullolapsi alusta loppuun (sai tissiä osittain vaan muutaman ekan viikon, niin kun tämä kakkonenkin näköjään ), ja on ollu terve ja kasvanu hyvin! :hug: Annat imetysintoilijoiden olla, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

Kiloja on lähteny vajaassa 3 viikossa liki 10 :D Tosin, tavoitteena on painaa 1.6.2010 mennessä 59 kiloa (painoin tuon verran ennen lapsia ), ja siihen on vielä "muutama" kilo jäljellä, kun viimeisin punnitus ennen synnytystä näytti niinkin karmeita lukemia kun 8alkuista :headwall: Ja saan siis muutamat lenkit koirien kans käydä, että painoa on enää tuo 59, mut motivaatio on kohdallaan, ja tietotaitoa ravitsemusasioista takataskussa, niin eiköhän tässä talven aikana saada paino alas.
Niin, kuka painii kilojen kans, kannattaa ottaa pieniä tavoitteita itselle, mulla on esim tietty luku mielessä, paljonko AION painaa jälkitarkastuksessa, paljonko esikoisen synttäreillä, jouluna, jne, ja ne on realistisia tavoitteita.

Martsuli, just tuota pään hakkaamista, hamuamista ja sählinkiä meilläkin oli aluksi, ja imetystuokio päätty aina ihan hillittömään raivariin :( Jospa teillä vielä onnistuis imetys d=)b
Ja uskallat viedä pojan jo ulos, tarpeeksi vaan lämmintä päälle, jos on kylmä ilma, eläkä jätä tuuleen vaunuja, vaan vähän suojasassa pidä, jos vaan mahdollista. Minni on nukkunu joka päivä ulkona (paitsi tänää, kun itki koko päivän mahaa, eikä rauhottunu muualle, kun syliin puoli-istuvaan asentoon :'( ) 4päivän ikäisestä =)

Ristiäisiä vietetään meilläkin 26.7. Nimi on valmiina ja tekis jo NIIIIIIIIN mieli alkaa käyttää nimeä... Muuten voisin teille sen kertoa, mutta mun sisko ja tuleva kummitäti tietää mun nikin täällä, niin olen vielä paljastamatta sitä. Mutta se verran voin kertoa, että palattiin alkuperäiseen suunitelmaan, eli se nimi tulee, mitä alkuunkin mietittiin.

Ryhis, Minni oli tasan viikon, kun käytiin ekan kerran koko perheellä kaupassa. Oli PAKKO jo päästä ihmisten ilmoille mulla, ja oli kaupasta ostettava vauva-tarvikkeita, enkä luottanu miehen taitoihin tässä asiassa, ja ollaan siis jo useaan otteeseen käyty yhdessä kaupassa. Mut me ollaankin tämmösellä 3500asukkaan muuttotappiopaikkakunnalla (mikä sanamonsteri!!! :eek: ), eikä täällä ole mitään monenkymmenen tuhannen neliön kauppakeskuksia, vaan ihan perus pieniä kauppoja. Tiedä, onko sillä nyt niin merkitystä, et minkä kokonen kauppa on, mut musta tietysti tuntuu, että isommassa enemmän varottavaa.

No niin, uusi aihe sitten kehiin: SEKSI. Missä vaiheessa sitä uskaltaa taas ajatella... Tai miten pian synnytyksen jälkeen olette aiemmin langennu moiseen syntiin? :saint: Meillä taisi olla 3 viikkoa esikoisen jälkeen, mut että NYTKÖ jo loppuviikosta pitäis harrastaa (Minni tulee to 3 viikkoa )?? Ei tule kuuloonkaan! :x Ei edes tee mieli, vaikka mies vähän jo vihjailee siihen suuntaan... :ashamed: Normaalia?

Minni rauhoittu nyt vasta illansuussa nukkumaan, kitissy siis koko päivän massua, ne perkeleen vitamiinit :kieh: Hittoako sitä näin pian aloittamaan, onko tuo niin vakavaa, jos vaikka 4 viikon ikäisena alkais niitä tuputtamaan, kun pienen massu on niin jumalattoman kipeä niistä :'( Säälittää. Niin kun vauva nyt kerta nukkuu, niin taidan tunkea itseni miehen ja tytön kans saunaan! Joten palataan, muistakaa tuoksutella vauvoja!
:wave: Sisu ja Minni 2vko 5 vrk
 
Martsuli
Mulla paino lähti laskuun niin että sairaalaan jäi kaikki raskauskilot (7kg ) ja kotona on nyt tippunu melkeen 4kg :eek: vaikka syön ihan normaalisti mutta jättäny kaikki herkut pois ja ehkä toi imetys vauhdittaa paljon.

Meillä kanssa on toi tutti käytössä kylläkin siksi että vauvalle tyrkättiin se sairaalassa suuhun vaikka sanoin että ei tuttia missään nimessä.

seksistä: Me oltiin vähän ehkä hätäsiä ja alotettiin hommat heti seuraavana päivänä kotiutumisesta
:snotty: :D
Synnytin perjantaina ja kotiuduin maanantaina. Ehkä osittain johtu siitä että mulle ei tullu mitään "jälkiä" synnytyksestä eikä vuotookaan ollu sillon juur yhtään nyt se on jo melkein loppunu kokonaan.

Meillä on esikoinen alkanu näyttämään merkkejä mustasukkasuudesta ku kaikki täytyy tehdä vähän hankalaksi aina täytyy melkeen rääkyä ennen ku tottelee jos täytyy tulla jostain kielletystä paikasta pois...
 
Imetyskö mua nyt näin nälättää vai ihan vaan tekemisen puute ja se että mahassa on tilaa? :whistle: vois syödä, syödä ja syödä vaan, ihan syömisen ilostakin :D

Seksiä Pystyn ekan kerran ajattelemaan jo nyt, mutta luulen että tekemisen asteelle päästää vasta kun vatsa lakkaa aristamasta ja vuoto loppuu. en muutenkaan ole innoissani esim. menkkojen aikana tekemään mitään, rauhoitettu alue on silloin alapää :D joten vielä menee pari viikkoa.
 
LS : saunoa uskallat heti kun tikit on poistettu,mutta ei ekoilla kerroilla äkäisiä löylyjä.kysyin tätä neuvolantätiltä tänään...ja juu,aijon lämmittää saunan tänään,kun kerran ne pirun tikit sain pois...ja niitit...

Seksi?!! mitä se ON?!! :LOL: :LOL: :LOL: ei ole käynyt kuukausiin mielessäkään...jospa se tässä joskus muistus mieleenkin,et onko se syötävää vai mitä lie...

Herätättekö te vauvaa päivisin syömään?kun tuntuu jotenkin julmalta antaa vauvan nukkua 4-5h syömättä...aina tulee herätettyä hieman n.3-4h välein päivällä syömään,mut sit taas eihän se vauva sit ole herätettynä kuin sen verran hereillä ,kun on saanut jotku imut tissistä ja urvahtaa kesken ruokailun...en tiiä,miks sitä on taas näin ummikko näissä asioissa,se tietty säikäytti ,kun sairaalassa neitillä oli sokerit tosi alhaalla monta päivää,niin piti herätellä useammin syömään,et arvot sais nouseen...mut nyt ei pitäs olla sokeriongelmia enää.
 
Jaahas täällä onkin jo aktiivisempaa kirjoittelua. :)

Oon sitä mieltä, että pääasia että vauva syö! Söi sitten mitä tahansa. Pakkosyötettiin meidän suloisuutta alku ja piti olla nenämahaletku niin huomasin, että syömisen osaaminen on hyvä juttu. Oli se ruoka sitten tissistä tai pullosta ja omaa maitoo tai korviketta. :) :hug: kaikille ongelmien kanssa painiville. Meillä sujuu tällä hetkellä ihan täysimetys, josta olen kyllä tyytyväinen.

Tuttia ei syödä. Keskolassa ne sitä tarjos mutta meidän vauva ei siitä innostunut, niin en mä viitti väkisinkään syöttää.

Kastejuhla on 5.7 eli kohta, nimellä ollaan kyllä kutsuttu jo alusta asti ja nimi ollaan kaikille kerrottukin.

Tänään kävin jälkitarkastuksessa . Kaikki oli hyvin ja sain ehkäisyäkin. En tiiä millon sitä tarvii, vähän on vielä arat paikat, vaikka synnytyksestä jo yli 6 viikkoo... No, kerkee kai tuota seksiä harrastaa taas joskus...

Kiloja on nyt 74, raskaudessa ei ihan 80 mennyt rikki. Tavoite olis sitten joskus painaa ainakin alle 60. Painoin ennen näitä kahta melko perättäistä raskautta 56. Oon siis tosi lyhyt, 160, niin painoa on vähän liikaa. Mutta eipä sitä nyt saa laihduttaa, kun imettää, mutta vois kai jättää herkut vähemmälle kuitenkin. Ei nuo kilot nyt stressaa, onhan tuo ihana vauva täällä. :heart:

Vauvan nukkuminen on välillä säännöllistä, välillä ei. Iltaunille meno ja herääminen aamulla on aika säännöllisiä. Kaks pitempää valvomista, aamulla ja iltapäivällä. Sitten välillä valvotaan yöllä ja illalla lisäksi vatsavaivojen takia. Pisimmät unet on ehkä vähän päälle 3 tuntia. Alussa oli 4:n tunnin unia. Mutta ihan hyvin oon kyllä itekin nukkunu. Tietty voin nukkuu päivälläkin jos väsyttää, kun ei oo muita lapsia täällä hoidettavana...

Mä oon vieläkin ihan huumassa vaan koko ajan tuosta vauvasta! Se on niin ihana. Ja tää arki on niin kivaa. Oli sellainen suruvuosi tuo viimeisin, niin nyt tuntuu kuin uusi elämä olisi alkanut. Nautin tästä niin. :heart:

s-anttu ja suloisuus 6 viikkoo ja 2 päivää (öö, en mä oo varma) tai 1 kk ja 13 päivää ( tai jotain sellaista...) :heart:
 
LS mut leikattiin torstai aamuna ja vasta perjantaina puolenpäivän jälkeen sain luvan nousta suihkuun, en muuta..(olin niin hirveen heikossa kunnossa) sängyllä vietiin vauva-teholle pientä katsomaan ja sylissä sain pitää vain hetken, enkä olis kauheen kauan jaksanutkaan.. siitä sitten pikku hiljaa olo alkoi kohentua ja kipupumpun kanssa käpsyttelin osastolla ja sitten sunnuntaina olin ihan jaloillani lähes koko päivän siellä vauva-teholla. maantaina sitten matkattiin omalle paikkakunnalle ambulanssilla ja jo keskiviikkona ajoin autolla ite terkkarin luo poistattamaan tikkejä.. eli mulla parani tosi nopeesti haava, toki se sillon oli vielä hieman arka yms ja sängystä nousu oli pikkasen työlästä... saunassa kävin vasta pari viikkoa sitten kun pellkkä saunan lämpö mikä tuli kylppäriin sai mulle huonon olon..

seksistä meillä siis marraskuun puolivälissä tuli heilutettua peittoa, ja sen jälkeen alkoikin vuodot ja lääkäri pamautti sen yhdyntäkiellon... jälki vuoto mulla kesti sen 4 viikkoa ja ja varmaan viikko sen jälkeen hieman hempeliltiin.. kyllä sitä oli jo odottanukkii.. mutta sen jälkeen kertoja taitaa olla vaan 2 lisää.. jotenkii ei sitten tee niin mieli kuitenkaan vaikka ei mitään estettä oo.. ja vauvakii nukkuu melko paljon jne.. laipa siihen seksittömyyteen sitten jotenkii tottu.. ehkä, mies kyllä ois valmis vaikka joka päivä :D

meillä kävi tänään pappi kylässä ja hirman olin pettyny, ei kyselly meiltä mitään kummien valinnasta tms henkilökohtasta.. jätti vaan lippua ja lappua mitä pitää täyttää ja antaa sitten kastepäivänä.. virret täytyy valita ja se kuka lukee mitäkin... serkun tytöt kastettiin viime kesänä ja niiden pappi oli kysellyt perheen suhteita kumeihin ja muita ajtuksia.. jotenkii ootin samanlaista..

sisu kiitos kovasti... alkuun oli jotenki enemmän huono omatunto mutta alkaa sellaset ajatukset pikku hiljaa mielestä hävitä :)

onko kaikkien luona käynyt/tulossa käymään terkkari?meillä nimittäin ei oo käyny.. ollaan siis neuvolassa käyty nyt jo useemman kerran.. varmaan johtuu siitä että tyttö kotiutui kolmen viikon ikäisenä ja terkkari on ajatellut että ei tarvii käydä kotona kun vauvaa voi jo kuljetella...

mä kävin eka kertaa kaupungissa vauvan kanssa sillon kun se 2,5 kiloa tuli täyteen,(n.kuukauden ikäisenä) kun lääkäri sairaalassa sanoi että ois hyvä odottaa siihen asti.. ja sen jälkeen ollaankin käyty yhdessä kaupassa koko perheen voimin monen monta kertaa...

nyt lähden nukkumaan että jaksaa jälleen huomenna :D
 
Ryhis taisi kysellä vauvan herättämisestä syömään. Nyt en enää ole herättänyt, silloin ihan ekoina päivinä herätin yöllä syömään, kun pojalla oli sitä keltaisuutta ja oli tärkeää syödä useasti. Eli nyt annan herran nukkua niin kuin jaksaa ja heräilee sitten itse syömään.

Me ollaan liikuttu vauvan kanssa vaikka missä. Viikon vanhana vauva kävi jo meidän kanssa messuilla ja viime viikonloppuna kun vauva oli 2 viikkoa käytiin Ideaparkissa. Minä en osaa olla vaan kotona, muutenkin ollaan kovin liikkuvaista sorttia. Esikoinen oli 2viikkoa vanha kun aloitettiin käymään perhekerhossa ja avoimessa päiväkodissa. Ulkoiltu ja kyläilty ollaan. Torstaina lähdetään reilun 200km päähän mummoloihin ja sukulaisten luo. Miehellä alkaa kesäloma, joten tehdään varmasti lisäksi muitakin reissuja, varmaan Helsingissä tulee pyörähdettyä.

Mutta nyt nukkumaan.....

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Herätättekö te vauvaa päivisin syömään?kun tuntuu jotenkin julmalta antaa vauvan nukkua 4-5h syömättä...aina tulee herätettyä hieman n.3-4h välein päivällä syömään,mut sit taas eihän se vauva sit ole herätettynä kuin sen verran hereillä ,kun on saanut jotku imut tissistä ja urvahtaa kesken ruokailun...en tiiä,miks sitä on taas näin ummikko näissä asioissa,se tietty säikäytti ,kun sairaalassa neitillä oli sokerit tosi alhaalla monta päivää,niin piti herätellä useammin syömään,et arvot sais nouseen...mut nyt ei pitäs olla sokeriongelmia enää.
ei tarvii herättää tota meiän typyä. sen verran usein syö että herää ihan ite. :D

tänään J on jo viikon ikäinen! :eek: aika menee nopeesti. vastahan olin siellä sairaalassa. ja tänään J pääsee ekan kerran kylpyyn. vaipanvaihto en meillä helvettiä. J huutaa ja on ihan hysteerinen. saa nähä miten se kylpy onnistuu. :whistle:

no..nyt hän heräs taas..niin pakko mennä..tissitkin ihan täynnä taas. :D

HS ja Juliet 7 vrk
 
:attn: Missä on Lisbet ja mikä on Turon vointi? Lisbet on kirjautunu viimeksi 12.6., ja mua huolettaa pikku-Turo, kun hällä oli niitä ongelmia tulehdus- ja biliarvojen kans... :(

Meillä kaikki ok, yö meni rauhallisesti eilisestä massukipeästä huolimatta.
Profiilissa on muuten sit päivitettyjä kuvia meidän neideistä! :heart:

Sisu ja Minni 2vko 6pv :heart:
 

Yhteistyössä