Heippa kaikille pitkästä aikaa!!!
Tervetuloa uusille ja oikein paljon onnea
sunshine25 :flower: Meitä on nyt sitten ainaskin kaksi kesäkuisissa, jotka odottavat pikkusta. Mulla on nyt viikkoja reilut 16 ja on tosi jännää, kun liikkeet tuntuu jo päivittäin :heart: Vähemmän kivaa on painonnousu, nyt tullut 1,5 kg ja ylimäärästä on muutenkin sopivan reilusti :ashamed: Mutta tosi jännää, että ens kesänä on taas uusi pieni jos kaikki menee nappiin, la on 6.6 (Iidalla oli 1.6 ja syntyi 13.6). Oonkin miettinyt, että miten käy Iidan synttäreiden jos makaan synnärillä sillon, mutta toisaalta sitä mennään sitten tilanteen mukaan
Taidoista: Kovasti tuo tyttönen yrittää kontata (nousee jo asentoon) , mutta ei osaa vielä käsien ja jalkojen yhteistyötä. Mutta taaksepäin liikutaan ja navan ympäri pyöritään kovasti =) Olen nyt alkanut istuttamaan syöttötuolissa ja melko hyvin siinä pysyy hetken ilman tukea, mutta jossain vaiheessa "kaatuu", joten pitää olla koko ajan vieressä vahtimassa. Ääntä ja pärinää tyttö pitää kovasti: ättä on yleisin "sana" ja kovasti kikattaa ja räkättää (etenkin iltaisin ennen nukkumaan menoa) :heart:
Unista: Iida nukkuu yöt hyvin: klo.21 paikkeilla laitan tytön omaan sänkyyn nukkumaan ja n. 7.30-8 asti nukkuu. Ainut "häiriö" on aamuyön pienet kitinät, jolloin nostan tytön loppuyöks viereen nukkumaan. Elikkä silloin isukki siirtyy olkkarin sohvalle, kun pelkää muuten kääntyvänsä lapsen päälle. Päikkäreitä nukkuu vaihtelevasti, esim. eilen ei malttanut nukkua kuin pienet aamupvän unet 10-11, kun oltiin kyläilemässä, mutta vaikka IIda ei nukkuisikaan kunnon päikkäreitä niin on silti melko hyväntuulinen
Useimmiten tyttö nukkuu 10-11, 14-16 ja illalla vielä pienet unet ennen yöunia. Ja melkein aina simahtaa autoon. Me liikutaan päivittäin niin tyttö on tottunut nukkumaan eri paikoissa. Välillä mulla on huono omatunto siitä, kun en nukuta päivittäin ulkona vaunuissa :ashamed: mutta se johtuu just siitä, että liikutaan autolla niin paljon ja ollaan esim. mummolla kyläilemässä usein.
Iidalla oli 6 kk neuvola viime perjantaina, jollon annettiin possupiikki. Piikistä ei aiheutunut muita oireita kuin se, että tyttö oli tosi rauhallinen ja väsynyt pari päivää. Isikin ihmetteli, kun Iida nukahti hänen kainaloonsa päikkäreille lauantaina. Oli se kyllä hellyyttävän näköstä :heart: Mitat neuvolassa olivat 66,5 cm ja 7390 g eli melko pikkunen tyttö meillä, mutta hienosti menee kasvukäyränsä keskellä =)
Täytyypi tästä rientää vielä joulukauppoihin ja uimaan. Pakko tehdä jotain liikunnallista muutaman kerran viikossa, ettei ihan ryöstäydy paino käsistä, vaikka ei se tällä suklaan syömisellä kyllä auta
No, joulun jälkeen alan katsomaan mitä suuhuni pistän...niin varmaan :snotty:
Mukavaa joulunaikaa kaikille!!!Ainiin, oliko se Sisu, joka kyseli lahjoista..Mä olin ihan pöhkö jouluostoksilla aluksi, kun meinasin hyllyt tyhjentää, että Iida sais paljon kivoja lahjoja, mutta sitten ajattelin, että muutama pieni paketti riittää vielä kun tyttö on noin pieni vielä ja sukulaiset kuitenkin ostaa. Elikkä ostin pehmonallen, lastenlaulu cd:n, kylpyankat ja sellasen nalle puh lelun, missä on jotain toimintoja. Rahaakaan ei mennyt ihan älyttömästi. Katsotaan muutaman vuoden päästä, mitkä on neidin lahja"vaatimukset"