No niin, nyt enemmän niistä
Venlan mitoista. Eli V:lla on noussu paino 400-600g / kk aiemmin, ja se on ollu siis ihan ok, kun se nousee suht tasaisesti, ja joka kk on paino lisääntyny.
MUTTA kun nyt sitä oli tullu vaan reilu 400g melkein 2kk aikana, niin siinä on se pointti, et millon joudutaan painonseurantaan.
JOS V:n paino olis noussu joka kk kilon verran, ja sit yhtä-äkkiä joku kk nousis 700g, niin ei mitään hätää. Mut ero on siinä, et painoa on tullu joka kk muutenkin minimaalisesti, ja kun se siitäkin vielä vähenee, niin se on se pointti, miksi painoa nyt tarkkaan seurataan. Yksi syy
EHKÄ, miksi paino ei nouse samaa tahtia, on se viljojen puuttuminen. Näin siis lastenlääkäri-kaverini asiaa mulle selitti.
Geeneissä mun puolella lapset on ollu enemmän tuhtia tekoa, kun pieniä ja siroja. Itse jayksi monista serkuistani ollaan oltu vaan hoikkia muksuina, mut kumpikin sitä vastoin pitkiä ikäisekseen. Miehen puolella taas mies on ollu paksu pötikkä, hänen veli hoikempi, mut myös pitkä.
JOku ehdotti, et Venla vaan
kuluttaa kaiken minkä syö, ja that´s it. Asia voi olla niinkin, mutta entäs sitten, kuhan vauva lähtee konttaamaan tai ryöminään?
Ja jos ruokamäärät ei suurene, niin sehän kuihtuu olemattomiin?
NO, katsotaan, mitä helmikuun lopulla painokäyrälle kuuluu. Mulla vaan kolahti niin syvälle tämä asia, kun työllä ja tuskalla ollaan tämä lapsi saatu, niin tietysti sitä toivoo, ettei mitään pahempaa olis taustalla. Ja huoli painaa muutenkin tästä muksusta koko ajan. Enkelivauvan menetyksen jälkeen en oikein ole osannu luottaa siihen, et Venla nyt pysyis hengissä ja elossa meidän hoidossa :ashamed: Äitiys, tätä se on... Huoli painaa, vaikka kaikki oliskin hyvin.
Ja sit kysymys TEILLE!
Onko kenelläkään muulla tämmöstä: Venla ei antais pukea
Ikää 8kk, ja NYT jo kamala vastustelu tuon toimepiteen kans, sylissä ei tule mitään pukemisesta, neiti vetää selän kaarelle, tai valuu makaronina lattialle, ja jos yrität pukea, kun vauvaa, niin siitä sitä ei varsinkaan tule mitään... :headwall:
Jep, tää lähtis lakkaamaan listoja, et saatais täää remppa joskus valmiiksi... :wave: