~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Ai niin,neuvolakäynneistä,että ihan hyvällä omalla tunnolla voi mun mielestä jättää väliin jos ei ole erikoista.Mulla nää loppuajan käynnitkin on n kolmen vkon välein kahden sijasta.Neuvolantäti sanoi että ihan hyvin riittää harvemmin niin kauan kun kaikki ok.
 
Nyt on sitten sormet kuin makkarapötköt |O ranteet ja sormien nivelet olivat herättyäni jopa kipeät eikä sormia saanut oikein taivutettua.. Aaargh! Ei ole kyllä mikään hehkeä olo hetkeäkään. :/

Huomenna meillä on yhdeksänvuotishääpäivä ja mietin pitäisikö tuolle rakkaalle käydä jotakin pientä ostamassa tänään tyttöjen kanssa.. Mennään ehkä ulos syömään ja leffaan ainakin.

-maranooka & prinsessa 31+6-
 
Ai, pitikin vielä kysyä miten te muut valmiiksi lapselliset aiotte huomioida isosisaruksia? :wave:

Minä ajattelin ostaa tytöille "vauvalta" isosiskolahjaksi bukowskin nallet ja pistää nättiin pakettiin suklaalevyjen kera. =) Ei näitä pikkuisia kuitenkaan synny liian usein!

Eskarimme muistaa vieläkin, että kun Pihla syntyi, kävin hänen kanssaan kahdestaan ostamassa sairaalan kahviosta geishapötkylän (niitä nappeja, jotka on pötkössä ). Itse en tätä muistanutkaan, mutta talvella neiti ilmoitti tahtovansa kaupasta samanlaisen suklaan kuin silloin sairaalasta.. Kotiin tulon yhteyteen oltiin varattu vauvanukke ja sille muutamia vaatteita (sen myös muistaa hyvin). Neiti tuli isosiskoksi 2,5 vuotiaana ja muistaa noin ihmeellisen tarkkaan pikkusiskon syntymisen. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Ai niin,neuvolakäynneistä,että ihan hyvällä omalla tunnolla voi mun mielestä jättää väliin jos ei ole erikoista.Mulla nää loppuajan käynnitkin on n kolmen vkon välein kahden sijasta.Neuvolantäti sanoi että ihan hyvin riittää harvemmin niin kauan kun kaikki ok.
=) hyvä kun joku muu on samaa mieltä.

ISOMPIEN LASTEN "VAUVALAHJOISTA"
Joo, mä en olen aina myös ostanut jotain isommille (mitä vauva siis ns. antaa ) tällä kertaa en ole vielä miettinyt kyllä mitä. Karkit kelpaa koko kolmikolle aina, mutta täytyy katsoa sen lisäksi 2v joku auto tms ja isommille ehkä jotain myös (tosin heille se ei nyt niin tärkeää ole) Viimeksi oli hassua kun tosiaan otin paketit mukaan jo kun menin laitokselle ja ipanat saivat sitten kun tulivat parin tunnin päästä katsomaan.

Sairaalasta jää tosiaan ihme juttuja lapsen mieleen (tuli noista geisha-paloisa mieleen) tyttö muistaa viimeksi että sai syödä mun pannukakun jonka sain heti synnytyksen jälkeen. Hän tilaili nytkin, että voisko hän saada sen, jos siellä on. Tarvis varmaan katsoa sairaalan ruokalistalta että millon pitäis synnyttää että olis pannukakut tarjolla...

kekkeri
 

Mukavaa ensimmäistä äitiysloma päivää minulle!! :saint: Lopultakin se alko. En kyllä käsitä, että jos olis pitäny tehdä töitä tänne asti, niin millähän lihaksilla...? :/

Oli TOOOOSI kiva ilta ja yö. Kiitos eilisen lääkärin tekemän sisätutkimuksen, koko eilisen päivän supisteli aikalailla, vaikka join ja otin panadolia, niin eipä ollu paljon helpotusta. Mies joutu lähtee kuuden aikana vikakeikalle, ja se jo kysy lähtiessään, et pärjäänkö minä. Mä vaan et joo joo, mene nyt... 8 aikaan sit jouduin jo soittaa synnärille, et uskallanko vielä kuunnella suppareita, ja kätilö anto luvan, mut kehotti kyllä varottaa lapsenvahtia, et voi olla keikka edessä. Sit ne illan myötä siinä rauhottu, mut se oli vaan joku tauko, kun ne alkokin uudestaan 11 aikaan... Nukkumisesta ei meinannu tulla mitään, ja tosi tympeetä oli, kun Minni rupes liikkuu, niin supparit voimistu :( Mies tuli sit jossain vaiheessa nukkuu, mut mä oon kyllä pyöriny yön. Nyt tuntuu, et koko alamaha on ihan kosketusarka, varmaan mun olemattomat vatsalihakset meni niin kipeiksi suppareista... :ashamed: Mutta siis, että mullehan ei sit tehdä sisätutkimusta ennen kun pakon edessä tai jos joku aseella uhkaa! Helkutti! |O
Kekkeri, jos sulla ei ole mitään muutosta olotilassa, ja vauva liikkuu, ja tuntuu voivan hyvin, niin uskallat jättää neuvolan väliin, mä olen sitä mieltä.
Serafine, mä en ole enää moneen kuukauteen edes yrittäny ottaa koiria mukaani lenkille. Tai "lenkille", mitä mä harrastan nykyään. No, tosin niitä on kaksi meillä, ja molemmat on tottunu siihen, et mennään aika nopeeta tahtia, niin eihän ne ymmärrä, et mamman takia nyt pitäis hidastaa tahtia.
LS ja HS, noista autoista. Miehen veljellä on se zafira kans, ja mä olin ihan järkyttyny, et kuin pieni se "tila-auto" on! Niillä on 3 koiraa (1 sakemanni ja 2 jämtlannin pystykorvaa ), ja 3 lasta ja ne ei mahdu kaikki kerralla siihen autoon! Ne joutuu edelleen kulkee 2 autolla, kun tuleevat esim. anoppilaan koko porukalla. Ja vähänkin jos on jotain tavaraa kuljetettavana, niin 2 autolla ne ajaa peräkkäin. (Pistän pääni pantiksi, että jos esim. tuon meidän volvon katolle laittais boxin, niin ne kaikki mahtuis kerralla tuommosella V 70:llä kulkee. Siinä kun on järkyttävän iso se peräkontti, niin koirat sinne ja tavarat katolle, ja vielä vanhemman mallisissa autoissa on isompi se sikaosasto. ) Mutta se autoista.
Sisu ja Minni 34+5 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Ai, pitikin vielä kysyä miten te muut valmiiksi lapselliset aiotte huomioida isosisaruksia? :wave:
:eek:
Pitääkö semmostakin ajatella? Mulla ole käyny edes mielen vieressä... :whistle:
no en meinaa millää erikoisella tavalla. ei ainakaan mitään lahjoja "vauvalta". sen verran isoja noi 2 vanhinta ainakin että ymmärtää mistä ne lahjat tulee. tehään mieluummin jotain kivaa yhdessä. ja tietysti on keksejä ja nameja tarjolla jos tytöt haluu tulla sairaalaan kattoo. toi esikoinen kärsii tosi pahasta sairaalakammosta että jos ei haluu niin ei oo pakko. =)

kolmosella on synttärit suunnilleen samalla niin luulen että ne lahjat riittää sille. :whistle: vauvanukke ois tarkotus hommata että voidaan hoitaa vauvojamme yhtä aikaa. :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
hui!!!! nyt kun Sisu kertoi ett sekin on äipplomalainen niin aloin miettiä..niin minäkin oon!!!!!!!!!!!! :LOL: :LOL: :LOL: no..sehän on mukavaa. B)
Joo, ME ollaan sit aloitettu äippälomamme 30päivää ennen la:aa, jos joku kysyy. Eikö vaan?? :LOL:
mun äippäloma tais alkaa 30 päivää ennen esikoisen la:aa! sen jälkeen onkin ollu paskavaippojen vaihtaminen pääduuni 24/7. :D no joo! tuleeko nyt enemmän rahaa kuin kht:lla? :whistle:
 
VatkuliPalli
Heippatirallaa :flower:
Nyt olis sitten viikkoja 33+0 :D
Vielä kun pysyttelis toi pikkunen tuolla :)
Me eilen osteltiin esikolle sellanen 3kpl:n keinusetti ja hiekkalaatikko :) Ja leikkimökki tuli viimeviikolla ja nyt se pitäis hioo ja maalata saas nähdä tuleeko mitään kun toi tyttö ainaki eilen oli niin kovasti mukana etten saanu hiottua ku terassin kome ekaa lautaa :D
Ilma on niin ihana nyt jo että ei tiedä mitä sitä keksis. Tytöllä ei ollut eilen ulkona päällä ku lyhythihainen hame ja sukkikset. Toivottavasti ei ollu liian vähän vaikka asteita mittarissa oli 25 astetta varjossa
mutta mutta huomenna neuvolaan ja enkä oo päättäny vielä viitsinkö kertoa niistä supistuksista siellä kun ei ne tee mitään muuta ku lähettää lääkäriin ja kuten sanottu niin ei nää lekurit tiedä mistään mitään :kieh: Viimeksikin sain laskun siitä että toinen lähetti mut toiselle lääkärille :eek:
Mutta minä poistun ulkoilmaan naattimaan aamukahveesta :)
 
Lissuli mulle tuli mieleen, kun kerroit sun vaippakaapin sisältöä, että onko sulla kuivaliinoja ja lisäimuja hankittuna? kuivaliinathan ei nyt ihan välttämättömiä oo, mut runsaan pissaajan kanssa imse vimsen flanellivaipat voi olla riittämättömiä. tai näin oon kuullu käyttäjiltä, että tarvii esim frotee- tai bambuimun vielä kaveriks.

koulussa atk-tunnit :wave: kiinnostaa ku kilo ******
33+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Ai, pitikin vielä kysyä miten te muut valmiiksi lapselliset aiotte huomioida isosisaruksia? :wave:


Mahtava idea ,mulla ei ole käynyt mielessäkään,et meidän neidille vois kyllä ostaa isosisko lahjan vauvalta!Sen olen täällä jo mainostanut,et kun tulee vieraita kylään niin sitten kaapissa joku jemma,jos vieraat ei huomaa tuoda siskolle mitään,mut tuo oli ihana idea.Ja otan sen sairaalaan mukaan ja annan sit siellä ,kun tulee käymään vauvaa katsomassa.Kiitos,kiitos,kiitos ideasta!!

Muutoin täällä menee taas sisällä koko päivä,lapsella ed.maha tosi kipeä,mut onneksi ei lennä mitään :x ulkona sataa,toisaalta oli ihana herätä aamuun kun kattoon ropisi sade...pienet ilot =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Ai, pitikin vielä kysyä miten te muut valmiiksi lapselliset aiotte huomioida isosisaruksia? :wave:
:eek:
Pitääkö semmostakin ajatella? Mulla ole käyny edes mielen vieressä... :whistle:
en ajatellut tällä kertaa huomioda mitenkään :ashamed:
Silloin kun kolmas poika syntyi, esikoinen oli 3v ja toinen 2 v niin heille ostin vauvanuket että saivat niitä hoidella =) Muistaakseni mummi on kyllä sitten tuonut aina isommille jotain kun ovat tulleet vauvaa katsomaan :whistle:

Mä en ala mitään kun teillä muilla vauva laskeutuu jo lähtökuoppiin :ashamed:
Ensiksi kaveri oli poikittain, nyt vissiin ( ? ) ymmärtäny laittaa pään alaspäin, mut ylhäällä keikkuu niin et morjensta vaan :/ tosi usein kyl vielki tuntuu et pää on vasemmassa nivusessa ja pylly oikean rinnan alla...

Ja täältäkin löytyy nakkisormet jotka on tosi kipeät!!!

Uskaltaisinko jättää lämpimän ruuan syömättä ihan kokonaan nyt joksikin aikaa? Kun ensinnäkään mulla ei ole nälkä, ei maistu ja toiseksi en saa sillä kuin turvotuksen räjähtämään käsiin :/ puuroa sentäs pystyn vielä syömään ilman että turvottais heti sen jälkeen tai närästäis....

ai ai kun on niin ihanaa...

Ja tosiaan Sisukos se kommentoi zafiran "tilavuutta". ei ole siinä autossa tilaa, ei todellakaan liikoja. Me liikumme hirveän harvoin koko perhe, ja kauppareissuille aiomme jatkossa jättää isommat kotiin jotta saamme tavarat mahtumaan :whistle: ja jos koko perhe liikutaan, niin vauvalle ei kyllä tarvitse mitään vaunuja tms. mukaan ottaakaan. Pienet näppärät matkarattaat on hakusessa. En tosin niin hirveästi niitä ole etsiskellytkään :ashamed: mut alle 100 e valmis maksamaan, kaikista lastentarvikeliikkeistä ovh:t on 200 e ylöspäin :eek: ei ei ei. Ja huutonetin asiakas en jaksa nyt olla...

Hs Kiitoksi äitiyslomatoivotuksista! Paitsi että en ehkä ihan heti vielä tule ymmärtämään että saan ja joudun... olla viikonloppuisinkin kotona :/
Menen kyllä heti takaisin tekemään vuoroja kun mahdollista!!!
Mietin vain just sitä chryslerin ostoa senkin puolesta kun olen edelleen lyhyt, tän 160 cm. jos oisit sinä ylettyny sitä ajamaan niin sitten ehkä minäkin :D Toisaalta ovat niin korkeita autoja että eiköhän niistä ulos näe, mittasuhteet onkin sitten vaikeammat hahmottaa :snotty: PAitsi että kertaakaan en ole Zaffea kolhinut parkkihallissa tms :p ja fiiliksellä olen sitä ajellut :LOL:
Mies tuumaskin että kiva kun paneudun siihen niin paljon et jos on fiilis et auto mahtuu niin kyl se mahtuu eikä osu mihinkään :LOL:

Ls ja 34+1, hitaasti mutta varmasti....
 
Sisaruksista: Meillä esikoinen on vasta 1v2kk, et oon miettiny, et se ei vielä osaa ymmärtää, mitä on tapahtunu ja mikä se rääpäle joka muuttaa meille on.. Mies saa lelliä sitä täällä kotona sillä aikaa kun oon sairaalassa, koska sitä se varmaan ihmettelee, et äiti on 4-5 pvä pois kotoa. Toki tulee sairaalaan katsoon, mutta en tiedä miten neiti sen ottaa..

Ootteko hommannut jo sittereitä? Mulla on täällä ongelma, et minkä ostais. Esikoisella kun oli se pikku-piian kamaluus, mikä oli kova, huonossa asennossa, eikä ees keinunut, niin sen heivaan kyllä pois ja ostan paremman tilalle.

Mulla on parin tunnin se typerä neuvola.. en haluu sille eukolle. Nooh, onneks ei oo enää montaa viikkoo. Mielenkiinnolla ootan, mittaako se hemppaa ja sf- mittaa tällä kertaa..

Lammiska 32+1
 
Levoton Strutsi en mä nyt jättäisi ainakaan pitkäks aikaa lämmintä ruokaa pois, esim lihan kohdalla on sit vaara et hemoglobiini laskee liiaks ennen synnytystä jos sitä ei saa tarpeeks. pieni paussi tuskin pahaa tekee. mut syö pienempiä annoksia, suosi keittoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Levoton Strutsi en mä nyt jättäisi ainakaan pitkäks aikaa lämmintä ruokaa pois, esim lihan kohdalla on sit vaara et hemoglobiini laskee liiaks ennen synnytystä jos sitä ei saa tarpeeks. pieni paussi tuskin pahaa tekee. mut syö pienempiä annoksia, suosi keittoja?
pieniä annoksia olen tähänkin asti syönyt :/ ja runsaan nesteen kera. Olo vaan menee niin :| et hirveästi ei kyl tee mieli syödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Levoton Strutsi en mä nyt jättäisi ainakaan pitkäks aikaa lämmintä ruokaa pois, esim lihan kohdalla on sit vaara et hemoglobiini laskee liiaks ennen synnytystä jos sitä ei saa tarpeeks. pieni paussi tuskin pahaa tekee. mut syö pienempiä annoksia, suosi keittoja?
pieniä annoksia olen tähänkin asti syönyt :/ ja runsaan nesteen kera. Olo vaan menee niin :| et hirveästi ei kyl tee mieli syödä.
niin, eikös tuo kumminki oo ihan normaalia :/ että kun muksu on ylhäällä niin ahdistaa hengitys ja syöminen... puurot on kyllä ihan hyviä ruokia, onneksi saat niitä syötyä :hug:
 
Ostinpas sitten äsken lastentarvikeliikkeestä 50cm kääntöhihabodyn..toivottavasti ei tuu piskuruista vaavia tai sen sijaan jättiä ku ekat pari viikkoa sitä aattelin ahkeraan käyttää. Esikoisella käytin ekat viikot ennenkö kynnet sai leikata tumppuja, jotka pysyi tosi huonosti käsis..ja raukka raapi itseään! Äippäpakkauksessakin on vissiin nykyään tommonen body, mut ei kai sitä paljonkaan tuohon tarkotukseen pysty käyttään ku se on 60cm..kuka sitä sillon tarvii? Iso kokoinenkin vastasyntynyt siihen hukkuu!

Mulla on tänään neuvola ja vein aamupisun jo aamulla ku proteiinit oli viimeksi hiukan koholla. Toivottavasti kaikki neuvolas nyt OK, niin voi sit hyvillä mielin maistella vappuherkkuja (simaa ja munkkeja)..NAM!!

Isosisarusten vauvalahjasta..aattelin jotain pientä tolle meidän reilu 3 vuotiaalle hankkia..joko jotain hyväskää pakkaan sairaalakassiin ku se tulee vauvaa sairaalaan kattoon ja/tai sit jotain muuta. Isosiskopaidasta se ois varmaan ylpeä! Tuli taas vähän omanapaista tekstiä, mutku ei nyt ainakaan ehdi kaikkea kommentoida. Täälä nääs vauvaloma alkaa vasta 9.5..eli töissä ollaan.

josema 33+1
 
mun pikkusisko on mua 6v nuorempi ja koitan miettiä miten mut huomioitiin ku sisko syntyi.. ei ainakaan menny mönkään ku mitään traumoja ei oo jääny :) iskä vei mua uimakouluun ja sen jälkeen hampparille, se oli meiän juttu.

sit muistan et äiti toi mulle semmosen "meille tulee vauva"-kirjan. tai se oli semmone askartelukirja/lehtinen. siinä oli vissii kerrottu lapsenkielisesti vauvoista ja siellä oli mobile-askarteluohjeet. mun tekemä ihana paperi-mobile laitettiin siskon sängyn päälle :D semmone sopii ainaski semmosille lapsille, jotka osaa lukea. en tie onko niin kiva semmoselle ketä ei vielä osaa.
 

Yhteistyössä