~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Eilen neuvolassa kaikki OK! Kotona simat laitettu tulelle ja anoppi oli apuna munkkien paistos ja ikkunoiden pesus..tai sehän ne tais lopulta molemmat hommat tehdä ja itse katselin sivusta ja esikko sekas koko ajan.

Kiinnittymisestä..esikoinen oli kiinnittynyt pari viikkoa ennen syntymää.

Mulla se pesänrakennusvietti iski viime raskaudessa ja myös tässä jo paljon paljon aiemmin..ja hyvä niin. Näillä viikoilla ei enää tee mieli mitään ylimääräisiä kauhiasti tehdäkkään. Töissä käymisessä ja arkiaskareissa on tekemistä kylliksi..varsinkin ku hb oli taas aika alhainen ja yöllä ei saa nukuttua. Pakollisia on vielä..sänky pitää viel roudata varastosta ja petata ja sairaalakassi pakata.

josema 33+3
 
Pesänrakennusvietti käväsi pikaseen, mutta häipyi sitte yhtä nopeesti pois :LOL: Vaatteet sain pestyä ja laitettua paikoilleen ja siihen se sitte jäikin. Suunnitlmia oli kyllä vaikka millä mitalla. :D

Mä nyt jatkan vielä tästä kiinnittymisestä (mulla on siihen nyt joku ihme pakkomielle :ashamed: )... Ei tämmöstä olotilaa kyllä kovin montaa viikkoa kestä. Sattuu niin pirusti on sitte miten päin tahansa. Jos mä en tietäisi, et kohdunsuulla on tapahtunu paljon muutoksia lyhyessä ajassa, ni ottaisin tän asian varmaan paljon rauhallisemmin, kun eihän tuo kiinnittyminen vielä yksissään tosiaan mitään tarkoita. Pakko tässä on vaan rauhassa odotella. :D
 
HelloShitty
mä oon varmaan ainoo joka ei jaksa stressata tota et vauva tulis ennen la:ta. :whistle: viikkoja niin hyvin jo että luotan siihen että luonto hoitaa asian. :D vaikka niitä suppareita tulis ja paikat kypsyis niin oon sata varma että yli la:n menis kuitenkin. niin yleensä käy.

ja todellakin..ei se stressaaminen tee hyvää kenellekkään. :attn:

ja jos vauva päättäis tulla niin ei mitään hätää enää oo. jos kaikki on muuten kondiksessa ja vauva kasvanu normaalisti niin on hyvin kehittyny jo nyt.
 
Meillä on sit tilanne tyyliin terveisiä keuhkotautiliitosta :( Tyttö yskii kun pahinkin keuhkotautinen, käytin sitä äsken vielä tk:ssa pika crp-testissä, että onko tauti painumassa keuhkoputken tulehdukseksi. Kuumetta kun on taas kivasti... Aamulla jouduin antaa myös ventolinea maskin kautta, kun näytti, etmenee henki ihan tukkoon :( Nyt sit kauhusta kankeena odotan, et tarttuuko tuo lenstu minuun, ja jos tarttuu, niin selviänkö itse ilman hengenahdistusta siitä... Monestikohan olen saanu flunssan yhteydessä kohtauksen, ja entäs nyt, miten vauvan hapensaannin sit käy? :(

Voi itku, alkaa jänskättää BV:n tilanne!!

LS ja HS, mulle ainakin on sanottu, että AINA veden menon jälkeen vaaka-asennossa sairaalaan, oli matkaa 100m tai 100km. Että lanssi kai on sillon ainut vaihtoehto.

Niin mikä pesänrakennusvietti?? :ashamed: Mua vaan ahdistaa kaikki se työn määrä, mitä pitäis tehdä. Tuntuu, että peruskotihommatkin jää miehen harteille nykyään... Mitään saa aikaseksi :headwall:

No, pitää lähtee paijaamaan ja hoitamaan tuota pientä keuhkotautista.
Sisu ja Minni 34+6 :heart:
 
Tuliskohan tää tänään perille... Mansikka-Maijalle onnittelut vauvasta :flower: ! En oo voinu kuin taustailla, vastausta lähettäessä tullut "virhe, yritä myöhemmin uudelleen". Jos onnaa nyt, palaan asiaan...
 


Täs masukuva maanantailta (rv 35+0)

Vyötärönympärys nyt 86cm,tän kuudennen lapsosen odotusmasu on ollut kaikista pienin :heart:

Tilasin äsken ajan tunnin hierontaan,sain ajan vasta liki 2 vkon päähän,mut hieroja lupas ilmoitella,mikäli tulee peruutuksia,niin hieroo jo aiemmin.

A-mam ja Mimmi rv 35+2
 
BV vahvasti näyttää että se katos sitten vaavinhakureissuun, tsemppiä sinne, toivottavasti kaikki hyvin :hug:
sisun tytölle täältäkin paranemisia! :hug:
pesänrakennusvietti juuh, tota mulla on jokaisessa raskaudessa tullut jos jonkinmoista.. :whistle: esikoisen aikaan piti sen kaikki tulevat huonekalut maalata mintunvihreeks :x :LOL: ja kaikkea muutakin silloin touhusin. kakkosen kohdalla piti maalata koko kämppä, ja kesäaikaan kun olin viimisillään niin hyvä etten repinyt vaatteita kaapista jotta sain pestyä ja ulos kuivumaan, ja siivosin ihan koko ajan, kaikki oli ihan hermoraunioina kun kuljin perässä ja siivosin, mut olipahan siistiä :LOL: nyt piti saaha uudet lattiat ja olen hommannut kaikenmaailman sisustustarvikkeita, mut onneks tää on ohimenevää :LOL:

HS mäkään en enää pahemmin ressaa ennenaikaisesta syntymisestä kun tuntuu että supparit on laimentuneet aika lailla ja olo alkaa oleen muutenkin suht hyvä paitsi mitä nyt nämä mun normaalit päänsäryt mitkä ilmestyy aina loppuraskaudesta, tosin ressaan sitä että sain seuraavan ajan 1.6. äitipolille sillä meiningillä että käynnistys edessä silloin. ja aika hupenee, kohta enää 4 viikkoa siihen :eek:

umayya + siiri 33+2
 
Ai Bad virgin on lähtenyt ehkä jo synnyttää? Vau, toivottavasti kaikki on hyvin! Viikkoja ainaki mukavasti jo. :heart:

Kiitos teille ihanaisille. Kun mä oon miettinyt tuote vesien menoa... Kun mulla meni viimeks vedet ja ei tietty tarvinu mitään varoa, koska päiviä oli muutama liian vähän, että vauvaa olis voinut pelastaa. Olin sairaalassa ja sain liikkuu ihan normaalisti ootellessa. Napanuora kuitenki luiskahti ja en tiennyt silloin enkä myöhemminkään miks. Nyt oon sitten miettinyt, että mitä jos käy samoin niin onko siitä jotain haittaa... En tajunnu, että se liittyy noihin vesien menemiseen. Eli kiva kun juttelitte aiheesta, tajuan mennä makuuasennossa sairaalaan, jos vedet menee! Yksi murhe vähemmän. =)

Mullakaan ei oo mitään pesänrakennusviettiä. Muuta kuin väkisin. On ollut pakko laitella paikkoja, sisustaa ja muuta. Kun muutettiin joskus syksyllä ja kaikki ollut vähän kesken... Nyt sain jo kaikkiin huoneisiin verhot ikkunaan... :) Mä oon oikeen oottanut, että tulis hinku pestä sauna ja kaikkee sellaista... Oonhan mä kaikkee puuhannu, mutta en niin, että se olis jotenkin nautittavaa.

Huomenna neuvola. Tänään viikkoja 34+6. :heart:
 
Pesänrakennusvietti tuli kylään tännekin muutamia viikkoja sitten, kasattiin pienen vaatteille hylly ja pinnasänky valmiiksi. Eilen ostin jopa pikkuruisia vaippoja valmiiksi. On ne kyllä niin ihanan pikkuisia ja miten elävästi muistan, että nämä meidän neidit ovat melkein hukkuneet näihin newborn vaippoihin aluksi.. :D

Tänään vaihtui raskausiikko 32 ja tekayn sivuilta kävin kurkkimassa "väliaikatietoja". Aika hauska juttu, että tällä raskausviikolla vauvan pitäisi olla 43cm pitkä. Meidän kuopus oli sitä syntyessään (rv37).. Itsellä on pahin pelko vauvan ennenaikaisuudesta jo laantunut, alan pikkuhiljaa luottaa että pieni selviää, vaikka syntyisikin jo tänään. :xmas: Vielä viisi viikkoa siihen, kun nämä kaksi aikaisempaa synnytystä ovat käynnistyneet. Eihän se tunnu pitkältä ajalta ainakaan teoriassa. Oikeasti viikot varmaan matelevat... Onneksi on kaikenlaista ohjelmaa tuleville viikoille, lasten kevätjuhlia päikkärissä, musiikkiopistolla ja tanssissa. Ja tietenkin esikoisen synttärit. :heart:

-maranooka & prinsessa 32-
 
Raffelille :hug: ja Sisun tytölle toivotan pikaista paranemista :hug:

Mä vähän luulen, että tämä mun "paniikki" ennenaikaisuudesta on vaan paniikkia siitä, että nyt kaikki tuntuu jotenkin todelliselta. Tämä raskaus ei olekaan vaan olotila, mikä ei johda mulla mihinkään. Olen ihan innoissani vauvasta, mutta samalla jossain tuolla on pelko, että osaanko olla hyvä äiti jne. Mä luulin, ettei mulle tulis mitään paniikkia, mut jotain on näköjään pakko keksiä itelleen. :eek:

Nyt vois kyllä lähteä vaikka ulos, jos sais vähän uutta puhtia tähän päivään... =)

MM ja Pepe edelleen 35+2
 
HelloShitty
mitäs nytiltä luettua: ei oo BV:n vauva vielä syntyny! :attn: laitoksella on ja saa lääkettä ettei tulis ihan vielä. että näköjään kaikki sairaanhoitopiirit vielä rv 34 jälkeenkin yrittää viivyttää synnytystä. :eek:
 
Neuvolasta eilen:
35+0
Painoa +233
RR 115/73 = vähän nousussa ollut...
Hb 124
neukan täti mittaili sf 27cm mut viikko sitten lääkäri mittas 28cm.....
Rt
sykkeet 130+
ja liikkeet ++

Huonoja uutisia vaan satelee kokoajan jostain suunnasta. Kylppärin suhteen asiat ei mene ihan niin kun oli suunniteltu, se homma vaan venyy kun pakko on jotenkin säästää kustannuksissa... Yritettävä on tehdä itse enemmän....

Hevonen on nyt sitten laitettu myyntiin. :'( Mikään ihan pakkorako tässä ei ole, mutta on ainakin aikaa valita ostaja tarkoin. Eilen tein tämän päätöksen vaikka sitä olen joutunut miettimään jo parisen kuukautta. Pahalta tuntuu tehdä järkipäätöksiä kun on niin tunnepohjainen ihminen... Nytkin tulee itku kun ajattelee. Siinä vaan on niin monta asiaa miks siitä on järkevä luopua, ainoa asia se raha tässä ei ole. :/

Kaveri kävi kylässä aamutuimaan puolivuotisen poikansa kanssa. Aivan ihana poika :heart:

Äitiysloma on lähtenyt käyntiin hiukan surullisissa tunnelmissa ja vähän raskaasti muutenkin henkisellä tasolla. Mut kyllä tää tästä helpottaa kun tuo kylpyhuone ja sauna saadaan valmiiksi. Pitää vaan ottaa ilo irti arjesta ja siitä että nyt ei tarvitse enää tätä kaikkea kestää töiden ohessa!!!

Lissu ja pikkujäbä 35+1
 
Eikös se kuitenkiin ole niin että keuhkot kehittyy vasta rv36 tienoilla. Eli vaikka painoa ja kokoa vauvalla olis kuinka niin olis toivottavaa että menis tuonne saakka. Taitaapa niillä olla sairaaloissa jotain temppuja keuhkojen kehittämiseksi mutta luonnollisesti tietty paras.
 
Nyt vasta huomasin et BV:llä on jännät paikat :heart:

Tää päivä on mennyt vähän hukkaan täytyy myöntää.Tein paperille yhden osan näytöstä,mut ei kiinnosta yhtään naputella sitä koneelle.

Päivemmällä on 8v tytön allergiatestit ja sit sieltä suoraan vietävä tyttö ja poika tanssitunnille.

Sit käyn pienten kanssa äiskää ja iskää moikkaamassa :heart:

Onnex huomenna ei oo aamulla eikä päivällä mitään menoa,jos sit ois ahkerampi

a-mam ja mimmi taas :ashamed:
 
pakko tulla tänneki hehkuttaa =) Pääsen käymään naistenklinikalla 11.5 =) rv:t on silloin 36+0, vähän kyl jännittää että mikä mahtaa olla tuomio käynnistämisen suhteen... Ja jos vaikka voitais samalla vähän kurkkia lisää vauvan sukupuolta :heart:

 
Heips vaan taasen...

Nyt on iso satsi munkkeja paistettu :p

Toivotaan BV:lle tsemppiä sinne sairaalaan!

Täällä meni viime yö päin peetä. En saanut unta ollenkaan kun levottomat jalat vaivasi ja lisäksi tämä kutina, olen raapinut jo jalat ihan verille :(
Maanantaina kävin verikokeissa jossa katottiin noita sappi/maksa arvoja. Tänään soittelin neuvolaan ja kysyin tuloksia mutta hoitajan mukaan arvot on ok, paitsi yks arvo oli lähellä ylärajaa, mutta ei pitäis olla mitään hätää. Mutta minua kutittaa edelleen samalla tavalla kuin esikoista odottaessa jossa minulla oli se raskaushepatoosi. Parin viikon päästä uusiin verikokeisiin ellei kutina pahene. No miten se nyt tästä pahenis enää kun se on jo pahana. :headwall: No ei tässä auta muu kuin kärsiä. Hitto että ottaa päähän!!!! Ainut parannuskeino tähän on se vauvan syntymä, mutta en nyt haluais että pikkuinen vielä syntyisi, joten kärsitään nyt urakalla....

Halinalle ja pikkukakkonen rv 33+5
 
vittu että voi sitten vituttaa...

odotan niin paljon et pääsen neuvolan terveydenhoitajasta eroon!!!! saatanan painopoliisi!!

olin siis maanantaina neuvolalääkärillä, ja terveydenhoitaja otti mut pikaisesti vastaan ennen sitä, katsoi siis painon ja verenpaineen. pissaa mulla ei ollu antaa, ku en ollu siihen varautunu, ni sovittiin että tuon tänään pissan ja synnärin esitietolomakkeen. koska lääkäri ei maanantaina mitannu sf-mittoja yms ni terkka teki sitte kaikki mahdolliset neuvolakäyntitutkimukset. ja otti lopuks tietenki sen painon.

paino siis oli rv 31+2 81,5kg. maanantaina rv 33+1 se oli 81,9kg josta olinki vähän et ihanaa, onpas noussu vähän. no tänään rv 33+3 vaaka näytti 82,5kg eli kilo kahdessa viikossa. sanoin et nyt en oo sit oikeesti mitää herkkuja syöny. se rupes ehdottelee pienempiä annoksia???? oikeesti nyt jo arki on ihan tuskaa kun oot syöny 2 ruisleipää terveellisine päällysteineen ja vaikka omenan/jogurtin kaveriks, ni kahden tunnin päästä alkaa pikkuhiljaa nälkä hiipiä, mut himmailen vielä tunnin, kaks, juon yleensä tuopillisen vettä ettei tartteis ihan vielä syödä. niin että onko mun annoksissa muka joku vika helvetti!!! :kieh: :kieh: :kieh:

...anteeks ei pysty nyt kommentoimaan mitään muuta... verenpainekin varmaan jotain miljoona.

33+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
vittu että voi sitten vituttaa...

odotan niin paljon et pääsen neuvolan terveydenhoitajasta eroon!!!! saatanan painopoliisi!!

olin siis maanantaina neuvolalääkärillä, ja terveydenhoitaja otti mut pikaisesti vastaan ennen sitä, katsoi siis painon ja verenpaineen. pissaa mulla ei ollu antaa, ku en ollu siihen varautunu, ni sovittiin että tuon tänään pissan ja synnärin esitietolomakkeen. koska lääkäri ei maanantaina mitannu sf-mittoja yms ni terkka teki sitte kaikki mahdolliset neuvolakäyntitutkimukset. ja otti lopuks tietenki sen painon.

paino siis oli rv 31+2 81,5kg. maanantaina rv 33+1 se oli 81,9kg josta olinki vähän et ihanaa, onpas noussu vähän. no tänään rv 33+3 vaaka näytti 82,5kg eli kilo kahdessa viikossa. sanoin et nyt en oo sit oikeesti mitää herkkuja syöny. se rupes ehdottelee pienempiä annoksia???? oikeesti nyt jo arki on ihan tuskaa kun oot syöny 2 ruisleipää terveellisine päällysteineen ja vaikka omenan/jogurtin kaveriks, ni kahden tunnin päästä alkaa pikkuhiljaa nälkä hiipiä, mut himmailen vielä tunnin, kaks, juon yleensä tuopillisen vettä ettei tartteis ihan vielä syödä. niin että onko mun annoksissa muka joku vika helvetti!!! :kieh: :kieh: :kieh:

...anteeks ei pysty nyt kommentoimaan mitään muuta... verenpainekin varmaan jotain miljoona.

33+3
:hug: Mä liikun samoissa lukemissa, ja samanlaisialla viikkonousuilla, vaikka käytän lautasmallia, en napostele ja tarkkailen syömisiäni... :headwall: Mä en ole ikinä painanu näin paljon... Esikoisen synnytyksen aikaan lääkäri pyysi mut vaakalle ennen kalvojen puhkasua, ja painoa oli sillon 79.9, eli ei ihan menny 80kiloa rikki, mistä miehen kans väännettiinkin vitsiä, mut nyt ei ollu toivon ripettäkään, etteikö uudet kymmenluvut tulis minullekin vastaan... :x Ja olo on sen tuntonen ja näkönenkin. Niin kun syöttösika lyllertäis menemään.
 
annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!! Herranenaika mikä täti sullla siellä neuvolassa!!!!!!!!!!! :kieh:
Jos itse tiedät on terveellinen ruokavalio jne, niin todellakaan ei sille mahda mitään. Se kun on niin että aineenvaihdunta vaan tyssää joillain, ja nestettä kerääntyyy tai jotain...... Nimimerkillä kokemusta on. Mulla nimittäin on paino noussut alusta asti 600-800g/vko!!! Ja terkkari vaan tuumaa että tällaista se joillakin on! Vauvan painoarvio on keskikäyrää, ja itse voin hyvin-- ei sokeria pissassa tmv,,,

Toivottavasti sain tuskaasi pienemmåksi,
kohta tää loppuu :D

Piltsu ja nestori 32+5
 
kiitti Sisu ja pilttiä4 tsemppisanoista. mulla ei ekan kolmanneksen aikana paino noussu vissii ku 1,5kg, et tää kaikki yhteensä 15,5kg on tullu tokas ja viimeises kolmannekses. toinen kolmannes oliki ihan älytöntä vauhtia, neljäs viikos tuli tyyliin 3kg tms. nyt on vähän rauhoittunu painonnousu.

jotenki alan uskoa, et täs vois olla jotai "perinnöllist" taustaa esim aineenvaihdunnan kohdalla. meiän suvus kaikki naiset on ollu ihan valaan kokoisia odottaessaan, vaikka normaalimitoissa ennen raskauksia. ja vauvat siinä neljän kilon molemmin puolin. tunnustan, et juurikin tossa toisessa raskauskolmanneksessa söin aika isoja annoksia (mitkä kyllä kuului mun normaaliin syömiseen jo ennen raskautta), mikä saatto vaikuttaa painonnousuun. nyt oon tietoisesti pienentäny niitä ja yritän pidentää ateriavälejä niin, etten syö koko ajan mutten kumminkaan ahmi seuraavalla syömiskerralla.

ois kiva jos elämä pyöris muunki ku painon ympäril. tää on ihan ku paluu teini-ikään!!!
 
VatkuliPalli
Neuvolasta päivää...
Mulle painoa tullu lähtöpainosta tasan 2kg :)
Hemoglobiini 116 eli voitonpuolella vihdoin.
Kerroin niistä supistuksista neuvolassa ja sano ettei usko vauvan pysyvän laskettuun aikaan sisällä.
Sf-mitta 29, viimeksi oli26 eli alas mennään ja kovaa... Neuvolaa aikaistettiin ensiviikkoon ja mitataan uudestaan ja toivotaan mitan olleen väärä :ashamed:

Käski ottaa rauhallisesti ja koittaa pitää vauva sisällä nyt AINAKI sen viikon...

Toivossa on hyvä elää sanotaan ja mun mökin maalaamiset jää nyt sit tähän ilmeisesti... :(

Rv.33+1
 
Talvis Mulla on ihan alusta asti paino noussut 300-900 g/vko tahdilla :whistle: yhteensä on tullut nyt noin 16 kg. Viimeksi neuvolassa painoa oli tullut jopa niin vähän ! kuin 200 g/ vko :whistle: Mä en juurikaan ole pystynyt syömään varmaan viimeiseen kuukauteen. vähän niin ja näin on sen asian kanssa. Mulla siis nesteet kerääntyy sitä vauhtia, että painonnousun voipi tällä hetkellä kuitata sillä :/ ja terkka sitä itsekin sanoi että jotkut vaan keräävät enemmän nestettä kun ihmettelin että mistä ne kilot tulee kun en edes syö järin suuresti :eek:
Onko sulla ollenkaan turvotusta esiintyny? eikä se välttämättä tarvi niin paljon turvottaa et sormiin sattuu kuten mulla. paino nousee jo aika vähästäkin turvotuksesta.
Mut ihan tyhmää tollanen et aletaan sit kattoo ja naputtaa syömisistä, sympatiani sulle :hug: äläkä nyt ihan kaikkea ota ittees :hug:

Kyllä ihminen voi mennä sekaisin jos se hetkeks torkahtaa keskellä päivää :whistle: Menin laittamaan 4-v päikkäreille koska illalla on kauppaan meno tiedossa. Enköhän nukahtanu sinne iteki. ja nyt yritän sit heräillä...
Tunsin muuten päivällä ekan kerran piiitkään aikaan nälän tunteen :snotty: Tosin oli ohimenevä vaihe. Loppupäiväksi varmaan taas riittää jogurtti :/ :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
vittu että voi sitten vituttaa...

odotan niin paljon et pääsen neuvolan terveydenhoitajasta eroon!!!! saatanan painopoliisi!!

olin siis maanantaina neuvolalääkärillä, ja terveydenhoitaja otti mut pikaisesti vastaan ennen sitä, katsoi siis painon ja verenpaineen. pissaa mulla ei ollu antaa, ku en ollu siihen varautunu, ni sovittiin että tuon tänään pissan ja synnärin esitietolomakkeen. koska lääkäri ei maanantaina mitannu sf-mittoja yms ni terkka teki sitte kaikki mahdolliset neuvolakäyntitutkimukset. ja otti lopuks tietenki sen painon.

paino siis oli rv 31+2 81,5kg. maanantaina rv 33+1 se oli 81,9kg josta olinki vähän et ihanaa, onpas noussu vähän. no tänään rv 33+3 vaaka näytti 82,5kg eli kilo kahdessa viikossa. sanoin et nyt en oo sit oikeesti mitää herkkuja syöny. se rupes ehdottelee pienempiä annoksia???? oikeesti nyt jo arki on ihan tuskaa kun oot syöny 2 ruisleipää terveellisine päällysteineen ja vaikka omenan/jogurtin kaveriks, ni kahden tunnin päästä alkaa pikkuhiljaa nälkä hiipiä, mut himmailen vielä tunnin, kaks, juon yleensä tuopillisen vettä ettei tartteis ihan vielä syödä. niin että onko mun annoksissa muka joku vika helvetti!!! :kieh: :kieh: :kieh:

...anteeks ei pysty nyt kommentoimaan mitään muuta... verenpainekin varmaan jotain miljoona.

33+3
:hug: Mä liikun samoissa lukemissa, ja samanlaisialla viikkonousuilla, vaikka käytän lautasmallia, en napostele ja tarkkailen syömisiäni... :headwall: Mä en ole ikinä painanu näin paljon... Esikoisen synnytyksen aikaan lääkäri pyysi mut vaakalle ennen kalvojen puhkasua, ja painoa oli sillon 79.9, eli ei ihan menny 80kiloa rikki, mistä miehen kans väännettiinkin vitsiä, mut nyt ei ollu toivon ripettäkään, etteikö uudet kymmenluvut tulis minullekin vastaan... :x Ja olo on sen tuntonen ja näkönenkin. Niin kun syöttösika lyllertäis menemään.
:wave: Täällä kans samoissa painoluokissa mennään! Nousee laskee nousee laskee tuon 76-80kg:n välissä eestaas.. Neuvolassa korkeimmilaan näyttäny 78kg :ashamed:

kleo ja tilliäinen 32+6
 

Yhteistyössä