~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Tänään oli neuvola:

rv 35+1:

nyt vihdoin painoa tullut tännekin,kokonaispainonnousu 3,2kg
hb:122
sf-mitta:33cm
vauva kölli rt:ssa
syke 140-160,liikkui ihan kokoajan.

Sain lääkärin ja terveydenhoitajan puoltavan lausunnon calmetointia varten,kun matkustetaan tulokkaankin kans,niin tahdotaan se ehdottomasti myös tälle lapselle.Edellisellekin saatiin samoin perustein.

Seuraava neuvola viikon kuluttua.

Me ollaan ostettu vauvan syntyessä aina pienimmille jotkut lahjat,jotka annetaan joko laitokselta meidät haettaessa tai kotiutuessa.
Näin aiotaan tehdä nytkin.

A-Mam ja Mimmi rv 31+5
 
Neuvolakuulumisia:

Kaikki arvot ihan jees, ei ollu neuvolatätillä valittamista. :D Sf-mitta oli kyllä noussu paljon sitte viimekerran ja oli nyt 34cm (viimeksi 16. päivä 31,5cm). MUTTA, vauvan pää oli jo kiinnittynyt ihan niin kuin pelkäsinkin/ajattelinkin. :eek: Neuvolantäti oli sitä mieltä, että lähtö Taysiin voi tulla ihan milloin tahansa jo nyt lähiaikoina kun kohdunsuullakin oli jo viikko sitten tapahtunu aikas paljon muutoksia. Toki sanoi, että mitään ei silti näistä kaikista huolimatta välttämättä vielä tapahdu. Nyt alkoi kyllä jännäämään ihan tosissaan. :eek:

Eilen tuntui lähes koko päivän kohdunsuulla sellasia kamalia vihlaisuja ja pelkäänkin, että lisämuutoksia siellä kohdunsuulla tapahtuu koko ajan. Tänään on onneksi ollu kipujen osalta helpompi päivä. :) Kunpa tuo pikkuinen nyt vielä muutaman viikon pysyisi masussa.

Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu?
Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...

MM ja Pepe 35+1 :heart:
 
Neuvolassa käyty:
Painonmuutos ihan liikaa
Paineet 115/86
Pisu puhdas
Sf 35
Vauvan syke 135 ja liikkeet ++
Rt
Turvotus + ihan jumalattomasti on meinaan turvotusta..
Hb 116, eli nyt taas otetaan rautaa

Eli mukavasti vauva on lähtökuopissa,toki ei vielä laskeutunut kun sf mitta senkuin kasvaa =)

Mutta mutta..tänään on supistellut melko mojovasti,tällä hetkellä ei tule kuin harjoitussuppareita,vatsa pinkeenä koko ajan,en mä vielä haluaisi synnyttää kun huomenna on se likan sirkusreissukin :/
Toivottavasti nämä tästä iltaan mennessä rauhoittuu.

BV ja P 35+2
 
Auts maalailin tuossa pihalla hoitopöydän valkoiseksi niin kylläpä selkään sattuu! Vaikka istuin penkillä ja maalasin, ihan sutipelillä :eek:

Mäki haluisin neuvolaan mutta ei se kahtonu tarpeelliseks pitää tiheitä välejä.. Viimeks väli oli 5 viikkoa ja nytte vähän yli kolme viikkoa.. ääh :/

kleo ja tilliskä 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Neuvolakuulumisia:

Kaikki arvot ihan jees, ei ollu neuvolatätillä valittamista. :D Sf-mitta oli kyllä noussu paljon sitte viimekerran ja oli nyt 34cm (viimeksi 16. päivä 31,5cm). MUTTA, vauvan pää oli jo kiinnittynyt ihan niin kuin pelkäsinkin/ajattelinkin. :eek: Neuvolantäti oli sitä mieltä, että lähtö Taysiin voi tulla ihan milloin tahansa jo nyt lähiaikoina kun kohdunsuullakin oli jo viikko sitten tapahtunu aikas paljon muutoksia. Toki sanoi, että mitään ei silti näistä kaikista huolimatta välttämättä vielä tapahdu. Nyt alkoi kyllä jännäämään ihan tosissaan. :eek:

Eilen tuntui lähes koko päivän kohdunsuulla sellasia kamalia vihlaisuja ja pelkäänkin, että lisämuutoksia siellä kohdunsuulla tapahtuu koko ajan. Tänään on onneksi ollu kipujen osalta helpompi päivä. :) Kunpa tuo pikkuinen nyt vielä muutaman viikon pysyisi masussa.

Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu?
Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...

MM ja Pepe 35+1 :heart:
KIINNITTYMISESTÄ
Joo, meidän vauveli on todennäköisesti ollut kans jo pari viikkoa "kiinnittyneenä" (neuvola tädin mukaan ja itsekin huomaa siitä että parempi hengitellä ja olla) mutta onneksi tuntuu tiukasti pysyvän masussa. Olen aktiivisesti elellyt ja tietysti välttänyt sellaista älytöntä rehkimistä, mutta suppareita on paljon. Itse uskon että vauva voi hyvinkin olla viikkokaupalla "Kiinnittyneenä" eli en ainakaan itse ole menossa synnyttämään vielä moneen viikkoon (koputtaa puuta)
- Mutta mitään tietoa ei siis ole- mutua vain (muistaakseni noi muutkin on olleet monia viikkoja kiinnittyneinä, eikä silti syntyneet kovin ajoissa)

kekkeri 35+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu? Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...
MM ja Pepe 35+1 :heart:
Esikoinen kiinnitty jo lähtökuoppiin sillon, kun se meinasi syntyä etuajassa, eli rv 29-30 vaihteessa, ja hän synty rv 38+1, käynnistettynä kylläkin.

(Kaikki lääkärit on ollu sitä mieltä, et kun tyttö oli niin tulossa jo valmiina, ja kohdunsuukin oli auki jo 4 cm, kun kalvot puhkastiin, niin se edesautto sitä nopeeta synnytystä. Synnytyksen kesto oli vaan 4 h 20min, mikä on aikas nopea ensisynnyttäjälle... )

|O Voihan helkutin helkutti tuota päiväkodin hommaa! :headwall: On siellä varsinaisia järjen jättiläisiä töissä! Tyttö on ollu vähän yskänen tässä, mutta ei kuumetta, ei nuhaa, ei muuta kun se yskä vaan. Kotona ollaan sitä hoidettu luonnonmukaisilla keinoilla, ja tietysti avaavaa yskänlääkettä annettu. Vein tytön aamulla päikkään, kun se oli ihan hyvä vointinen, ja virkeä. Silläpä olikin alkanu kesken aamu-ulkoilun ahdistaa henkeä (!! ) eikä meille, ei minulle, eikä miehelle soitettu asiasta! |O Päiväunien jälkeen oli (siviilistäkin tuttu ) lastenhoitaja sanonu lto:lle, että NYT soitat äidille kotiin, että tuon lapsen hengitys aivan vinkuu, että jos et sinä soita, niin hän soittaa! Lto soitti lopulta mulle, mutta ei näyttäny naamaansa, kun menin hakemaan tytön etuajassa, ja soitin miehelle, joka sit tuli käyttää tytön tk:ssa ventolinea hengittämässä, et saa raukka röörit suunnilleen auki. Nyt on sit piiput ja maskit kotona, että jos alkaa uudestaan ahdistaa :( Saa nähdä, et päästäänkö tässä vielä astmakokeisiin tuon lapsen kans jossain vaiheessa :(
 
Kiitos kaikille vastanneille vinkeistä matkustamiseen...päätettiin uskaltaa vielä lähteä matkaan kun ei niin hirveästi vielä supistele vaikka viikkoja onkin jo 35. Täytyy lohduttautua siihen että onhan niitä synnytys sairaaloita tuossa välillä jos niin kävis että pikkune päättäs tulla etuajassa, vaikka en kyllä näin usko käyvän.

Brianna aivan ihania kestovaippoja olet saanut tehtyä. Itsekenin olen päättänyt yrittää käyttää kestovaippoja...saa nähdä miten onnistuu käytännössä sitten =) . Harmi kun itse en ole niin kätevä käsistäni, mutta yritin kuitenkin noiden Briannan kauniiden vaippojen innoittamana itse tehdä muutaman vaipan, ovat niin kalliitakin kaupasta ostettaessa. Onneksi nyt kuitenkin pakkauksessa tuli muutamia mukana.

Tuntuu että päivät menee hirmusta vauhtia, vaikka kotona saakin olla. Yhden jutun kun sais per päivä tehtyä ois hyvä...mutta sekin tuntuu olevan välillä vaikeeta, mut nyt täytyy ruveta jatkamaan tuon lipaston siivousta, että saa pikkusen vaatteille tilaa. Mies kun tulee kohta kotiin töistä ihmettelee varmaan tätä sotkua kun kaikki lipaston tavarat vielä lattialla... :)
 
odottava äippä hyvää matkaa.... muista sitten rentoutua myös ....

mm83 meidän esikoinen oli kiinnittyneenä todella aikaisin , olisko ollu viikosta 30 lähtien. oli muutenkin todella alhaalla. syntyessään oli päässä "komea" pahka. mun isosiskon sanoin syntyi joulukuussa valmiiksi tonttulakki päässä.

nyt iski ihan älytön haikeus ja surku. ja niin kuin joku kirjoitti ni tuntuu että jotain todella tärkeetä jää kokonaan kokematta multa. toisaalta voihan noista pojista joku sitten saada sen tytön ni mä voin isoäitinä höyrähtää kokonaan tyttöjen vaatteisiin.

sain aikaiseksi eilen jotain ihmeellistä. ylä taso meitin hoitopöydästä on hiottu.... meillä sellainen esikon aikaan hommattu ikean halvin malli joka oli petsattu/kuultolakattu valkoiseksi ja oli aika yök..... kakkosta oottaessa sitä jo suunnittelin ja nyt kolmonen saa sitten ihan uudestaan tuunatun hoitiksen.... tai keskeneräisen....

pitänee mennä mittaa iltasokerit....

tinni ja ryyni 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Tietääkö kukaan mitä BV:lle kuuluu? Lähtikö vauva syntymään?
En tiedä MN luin ja sen mukaan lähti puolen yön aikoihin. Ei taida olla päästetty takaisinkaan...varmaan tän päivän aikana jotain kuuluu, aktiviinen kirjoittaja kumminkin (siis jos vauva ei synny, jos syntyy niin sitten ehkä ei)

hih, kohta tosiaan alkaa olla meidän vuoro...

kekkeri 35+3
 
Huomenta kaikille =)

Oho vai BV:llä mahdollisesti vauva syntynyt..jännää :heart:

Apua rupee iskemään paniikki et kohta se vauva tosiaan syntyy.Vaikka aikasemmat synnytykset menneet todella hyvin niin silti pelottaa ja jännittää.
Mulla huomenna neuvola lääkäri.Sekin jännittää että onko siellä kohdunsuulla tapahtunut lisää muutosta.Tulen sitten kertomaan kuulumiset.

Eilen siivoilin melkein koko päivän.Ihme ettei ruvennut supistelemaan kun sillälailla rehkin.Vielä tänään pitäis pestä jääkaappi.

Joku kysyi että huomioidaanko noita sisaruksia kun vauva syntyy.Noh koskaan en ole kyllä mitään lahjoja ostellut mut muulla tavalla sitten huomioidaan heitä.

Vauva ollut eilen ja tänä aamuna aika rauhallinen.Taitaa pikkuinen nukkua :heart:
Mut muuten kaikki tuntuu olevan hyvin paitsi kamala turvotus heti aamusta.Sormet on ihan tönköt nakit :/

Miehellä lähtee huomenna lento takaisin Suomeen päin klo: 22.30 ja lento on täällä perjantaina klo:13.00...iiiih ette usko miten innoissaan ja onneissaan täällä ollaan.On niin ikävä toista ja lapsilla myös :heart:

sankofa & bongos 33+1 :heart:
 
Huomenta kaikille!

Eilen olin extra neuvolakäynnis verenpaineen takia, ja samalla sitten selvis kun olin siel sokrutesteis et ne kaks vikaa arvoa oli päin peppua, NICE!! Nyt sitten odotellaan kutsua äippäpolille. Mulla ei oo nyt hajuakaan mitä pitäs olla syömät tai saatikka mitä voi syödä ilman stressiä. Nytki aamupalaa kun söin ni mietin et olikohan tää nyt fiksua, söin perhemysliä ja jugurttia sekä pari ruisleipää. Nojoo, mun esikoinen ku oli yli 4,2 kg jo ilman mitään ongelmia, ni minkäs kokoinen tästä sit mahtaa tulla :x

Voi pihkura sentään....

MammaM + babyboy 32+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu?[/b] Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...

MM ja Pepe 35+1 :heart:
Mulla esikoinen kiinnitty jo rv28 tai 29 en ihan tarkkaan muista mut synty sit kuitenki "vasta" 36+1 :D ja nyt eilen neuvolassa oli tää toinenki jo ainaki niin alhaalla et ei täti saanu enää kokeiltua oliko kiinnittyny mut luultavasti :whistle:
 
Huomenta!

Kiitos kaikille kiinnittymisestä vastanneille! :D Loputulos siis tästä, että syntyy jossain vaiheessa :LOL: Mulla on kyllä koko ajan sellasta paineen tuntua tuolla alhaalla ku pikkanen painaa sinne ja sitte tulee tosiaan niitä vihlaisuja ihan kohdunsuulle. Yöllä aina ku yrittää kääntää kylkeä on lähdettävä vessaan ku tuntuu, että rakko räjähtää.

Vai on BV lähteny kenties vauvan hakuun :eek:

MM ja Pepe 35+2
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:

Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu?
Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...
esikoisesta tais kiinnittyä n. kk ennen. kakkosesta ei ikinä vaan oli ylhäällä kun synnytys lähti käyntiin (siis oikein kunnolla ylhäällä ). kolmosesta ehkä viikko-pari ennen kuin syntyi. emmä oikein osaa sanoa. minä kun oon lyyt niin tuntuu että keskivartalo on kokonaan täynnä vettä, jalkoja ym. niin en oikein osaa arvoimaan miten matalalla vauva on.
:whistle:

tsemppiä kaikille jotka aikoo synnyttää! :wave:

HS ja J rv 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu?[/b] Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...

MM ja Pepe 35+1 :heart:
Mulla esikoinen kiinnitty jo rv28 tai 29 en ihan tarkkaan muista mut synty sit kuitenki "vasta" 36+1 :D ja nyt eilen neuvolassa oli tää toinenki jo ainaki niin alhaalla et ei täti saanu enää kokeiltua oliko kiinnittyny mut luultavasti :whistle:
mulla kans ollut aina kiinnittyneenä jo hyvissä ajoin,, siis oikeasti hyviissä ajoin,, ja kaikki neljä menneet yli sen 13-16 vrk :eek:
että eipä sillä kiinnittymisellä juuri taikaa ole..valitettavasti.

 
HelloShitty
onko kaikille muille tullu sitä pesänrakentamisviettiä????? :attn:

mä vaan ootan että millon jaksais/viittis/haluis laittaa vaatteet pesuun ym. ku mikään ei nappaa. siivota en jaksa mitenkään erityisen hyvin. suoraan sanottuna koko ideakin vituttaa. eilen olin illan kaverin baby showerilla ja sillä aikaa noi kootna olevat (mies + lapset) on onnistunu sotkee koko vitun kämpän!!!! siivoon joka hemmetin päivä ja ne sotkee. ja en oikeesti valehtele..ite pidän huolen että mun roskat menee roskiin ja että mestat on kondiksessa mutta muille se on ihan sama. tänään kun noi tulee kotiin niin sanoin suorat sanat!!!!!! jos toinen hemmetti sentään raataa perse hiessä niin kyllä muut vois sen verran kattoa ettei heti sotkee.

okei kyse "vaan" kämpän siisteydestä mutta mun mielestä on myös kunnioitus-kysymys..jos ukko siivois autoa joka päivä, niin emmäkään menis sinne tahallaan sotkee...vaan koska se siivoo enkä minä. :headwall: :headwall: :headwall:
 
HelloShitty Sitä pesänrakennusviettiä minäkin tässä odottelen ja kaipailen :D Nelosen kanssa sitä ei tullut ollenkaan. kaikki oli vaan pakkopullaa :whistle: Pakko laittaa vauvanvaatteet ja sänky valmiiks, Pakko pakata kassi, Pakko siivota ku sit myöhemmin ei jaksa jne.

Nyt vappuna meinasin laittaa vauvakamat suht valmiiks. Mitä luulette, jos nyt pesen rattaiden kankaan ja laitan ne sit ( kuivina ) sadesuoja päällä varastoon talteen ni kai ne säilyy ihan hyvinä? Kun en viittis koko vaunuja ottaa sisätiloihin ollenkaan, kuitenki kissat omii ne itselleen :/
Pinnasänkyyn laitan se äpakkauslaatikon aluks. sen voi hyvin petaa kun kuitenkin siihen saa kannen päälle ehkäisemään pölyttymistä ja karvoittumista :D

suursiivousintoa odotellessa

Ls ja 34+2

Hitsinvitsi et tekee mieli hedelmäkarkkia!!! eikä meil oo ku suklaata :/ Sit ku tekee mieli suklaata ni kaapis ei oo ku karkkia. Mikähän idea tässäkin on :LOL:
Ois pitäny töistä ostaa tukkupakkaukset kaikenlaista sorttia nameja :p
 
kiinnittymistä en ole minä tainnut kokea kertaakaan!!! :attn: :attn:
Esikoinenkin keikkui vielä korkealla maanantaisessa neuvolassa rv 39+6, mutta syntyi keskiviikkona rv 40+1 =)
miltähän moinen mahtaisi tuntuakaan :whistle:

Mitenköhän mun muuten pitää menetellä jos menis vaik vedet eikä vauva ole kiinnittyny? Pitikös silloin olla jotenki supervarovainen ettei napanuora pääse luiskahtaa esiin?
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mitenköhän mun muuten pitää menetellä jos menis vaik vedet eikä vauva ole kiinnittyny? Pitikös silloin olla jotenki supervarovainen ettei napanuora pääse luiskahtaa esiin?
muistaakseni makuuasennossa sairaalaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mitenköhän mun muuten pitää menetellä jos menis vaik vedet eikä vauva ole kiinnittyny? Pitikös silloin olla jotenki supervarovainen ettei napanuora pääse luiskahtaa esiin?
muistaakseni makuuasennossa sairaalaan.
näin muistelin itsekin. mutta koskaan mua ei ole ohjeistettu asiassa tarkemmin! Netistä olen lukenut... :whistle:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mitenköhän mun muuten pitää menetellä jos menis vaik vedet eikä vauva ole kiinnittyny? Pitikös silloin olla jotenki supervarovainen ettei napanuora pääse luiskahtaa esiin?
muistaakseni makuuasennossa sairaalaan.
näin muistelin itsekin. mutta koskaan mua ei ole ohjeistettu asiassa tarkemmin! Netistä olen lukenut... :whistle:
juu ei oo mullakaan kokemusta. varsinkin kun kalvot joka kerta jouduttu puhkaista. että eipä oo siitä veden menostakaan kokemusta. :snotty:
 

Yhteistyössä