KIINNITTYMISESTÄAlkuperäinen kirjoittaja MM83:Neuvolakuulumisia:
Kaikki arvot ihan jees, ei ollu neuvolatätillä valittamista. Sf-mitta oli kyllä noussu paljon sitte viimekerran ja oli nyt 34cm (viimeksi 16. päivä 31,5cm). MUTTA, vauvan pää oli jo kiinnittynyt ihan niin kuin pelkäsinkin/ajattelinkin. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että lähtö Taysiin voi tulla ihan milloin tahansa jo nyt lähiaikoina kun kohdunsuullakin oli jo viikko sitten tapahtunu aikas paljon muutoksia. Toki sanoi, että mitään ei silti näistä kaikista huolimatta välttämättä vielä tapahdu. Nyt alkoi kyllä jännäämään ihan tosissaan.
Eilen tuntui lähes koko päivän kohdunsuulla sellasia kamalia vihlaisuja ja pelkäänkin, että lisämuutoksia siellä kohdunsuulla tapahtuu koko ajan. Tänään on onneksi ollu kipujen osalta helpompi päivä. Kunpa tuo pikkuinen nyt vielä muutaman viikon pysyisi masussa.
Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu? Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...
MM ja Pepe 35+1 :heart:
Esikoinen kiinnitty jo lähtökuoppiin sillon, kun se meinasi syntyä etuajassa, eli rv 29-30 vaihteessa, ja hän synty rv 38+1, käynnistettynä kylläkin.Alkuperäinen kirjoittaja MM83:Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu? Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...
En tiedä MN luin ja sen mukaan lähti puolen yön aikoihin. Ei taida olla päästetty takaisinkaan...varmaan tän päivän aikana jotain kuuluu, aktiviinen kirjoittaja kumminkin (siis jos vauva ei synny, jos syntyy niin sitten ehkä ei)Alkuperäinen kirjoittaja Taa:Tietääkö kukaan mitä BV:lle kuuluu? Lähtikö vauva syntymään?
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:Tietääkö kukaan mitä BV:lle kuuluu? Lähtikö vauva syntymään?
Mulla esikoinen kiinnitty jo rv28 tai 29 en ihan tarkkaan muista mut synty sit kuitenki "vasta" 36+1 ja nyt eilen neuvolassa oli tää toinenki jo ainaki niin alhaalla et ei täti saanu enää kokeiltua oliko kiinnittyny mut luultavastiAlkuperäinen kirjoittaja MM83:Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu?[/b] Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...
esikoisesta tais kiinnittyä n. kk ennen. kakkosesta ei ikinä vaan oli ylhäällä kun synnytys lähti käyntiin (siis oikein kunnolla ylhäällä ). kolmosesta ehkä viikko-pari ennen kuin syntyi. emmä oikein osaa sanoa. minä kun oon lyyt niin tuntuu että keskivartalo on kokonaan täynnä vettä, jalkoja ym. niin en oikein osaa arvoimaan miten matalalla vauva on.Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu? Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...
mulla kans ollut aina kiinnittyneenä jo hyvissä ajoin,, siis oikeasti hyviissä ajoin,, ja kaikki neljä menneet yli sen 13-16 vrkAlkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:Mulla esikoinen kiinnitty jo rv28 tai 29 en ihan tarkkaan muista mut synty sit kuitenki "vasta" 36+1 ja nyt eilen neuvolassa oli tää toinenki jo ainaki niin alhaalla et ei täti saanu enää kokeiltua oliko kiinnittyny mut luultavastiAlkuperäinen kirjoittaja MM83:Onko teillä joilla noita lapsia jo on, niin kokemusta tuosta "pään kiinnittymisestä" ja missä vaiheessa se on tapahtunu?[/b] Kaikillahan ei välttämättä ilmeisesti kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys käynnistyy...
muistaakseni makuuasennossa sairaalaan.Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:Mitenköhän mun muuten pitää menetellä jos menis vaik vedet eikä vauva ole kiinnittyny? Pitikös silloin olla jotenki supervarovainen ettei napanuora pääse luiskahtaa esiin?
näin muistelin itsekin. mutta koskaan mua ei ole ohjeistettu asiassa tarkemmin! Netistä olen lukenut...Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:muistaakseni makuuasennossa sairaalaan.Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:Mitenköhän mun muuten pitää menetellä jos menis vaik vedet eikä vauva ole kiinnittyny? Pitikös silloin olla jotenki supervarovainen ettei napanuora pääse luiskahtaa esiin?
juu ei oo mullakaan kokemusta. varsinkin kun kalvot joka kerta jouduttu puhkaista. että eipä oo siitä veden menostakaan kokemusta. :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:näin muistelin itsekin. mutta koskaan mua ei ole ohjeistettu asiassa tarkemmin! Netistä olen lukenut...Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:muistaakseni makuuasennossa sairaalaan.Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:Mitenköhän mun muuten pitää menetellä jos menis vaik vedet eikä vauva ole kiinnittyny? Pitikös silloin olla jotenki supervarovainen ettei napanuora pääse luiskahtaa esiin?