~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
neuvolalääkärikäynnillä ei havaittu muutosta edelliseen käyntiin, eli kohdunsuu edelleen kiinni, kiinteä ja kaulaa 3cm. terkka otti ennen lääkärille menoa pikaisesti verenpaineen ja painon, pissan ois kans kattonu mut en mä taas tajunnu että se ottaa mut ensin vastaan :ashamed: RR siis 130/69 ja painonmuutos pienin kertaakaan, +200g/vko.

lueskelen tässä samalla huomiseen ea2-tenttiin =) terrorisoin välissä jos tulee mielenkiintoista keskusteltavaa :wave:
mun kohdunkaulan tilanne oli sama rv 26, toivottavasti on tapahtunu edes vähän muutosta ennen seuraavaa käyntiä (rv 36). :whistle: no..oon henkisesti valmistautunu olemalla kasassa vielä juhannuksena. :p

ja kiitos peukutuksista! :heart: kohta pitäis jo kuulua jotain. käskin sitä ilmoittaa kun on jotain kerrottavaa. :p
 
HS mä toivon et jakautuisin ennen juhannusta, jotenki ahdistaa aatella pitkiä vapaita yhtenä kappaleena. la on 14.6 ja juhannusaatto 19.6 et kyl tiukille menee... ja ihan saletisti juhannuksena kasassa/synnyttämässä :headwall:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
HS mä toivon et jakautuisin ennen juhannusta, jotenki ahdistaa aatella pitkiä vapaita yhtenä kappaleena. la on 14.6 ja juhannusaatto 19.6 et kyl tiukille menee... ja ihan saletisti juhannuksena kasassa/synnyttämässä :headwall:
mulla pitää olla aika huono tsägä jos oon kasassa sillon vielä mutta on ihan mahollista. la 4.6 eli juhannuksena 42+1. :D toivon kyllä että typy tulis toukokuussa. :saint:
 
Terkkuja äippäpolilta ,Vauvan painoarvio nyt tasan 2kg :heart: Määrätiin maksakokeita noiden outojen Ylävatsakipujen takia ja sokerin kotiseuranta alkoi sitten kotona :ashamed: Inhoon yli kaikken tota sormen päästä mittailua .Viikon päästä on sitten neuvola ja varmaan tulee lähete sokerin takia äippäpolille.Supparit jatkuu jopa levossa sydänkäyrässä tuli tänään...Mutta paikkat kiinni.Onneksi vauvalle kaikki valmiina jos tulee lähtö mutta saisi nyt pysyä masussa jonkun aikaa...
äitiys ja onni ja Plussa 32+3
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja äititys ja onni:
Terkkuja äippäpolilta ,Vauvan painoarvio nyt tasan 2kg :heart: Määrätiin maksakokeita noiden outojen Ylävatsakipujen takia ja sokerin kotiseuranta alkoi sitten kotona :ashamed: Inhoon yli kaikken tota sormen päästä mittailua .Viikon päästä on sitten neuvola ja varmaan tulee lähete sokerin takia äippäpolille.Supparit jatkuu jopa levossa sydänkäyrässä tuli tänään...Mutta paikkat kiinni.Onneksi vauvalle kaikki valmiina jos tulee lähtö mutta saisi nyt pysyä masussa jonkun aikaa...
äitiys ja onni ja Plussa 32+3
hyvänkokoinen pikkuinen on! tsemppiä vaivoihin! :hug:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Kysymys teille joilla on lapsillanne kummeja 3 tai enemmän: Miksi on niin monta???
kolmosella on 4. ja siks kun mies halus sen parasta kaveria kummiks ja sisko + sen mies. niin mun puolelta ei ois ollu ketään niin halusin myös yhen kaverin kummiks. :whistle:
 

Mä en enää ymmärrä!! 10 päivää, ja painoa tullu IHAN SIKANA!!! :'( Ei lääkäri siitä maininnu mitään, koska kokonais painonnousu ei ole mikään järkyttävä, mutta vaikka kuinka käytän lautasmallia, en napostele, enkä syö herkkuja, niin |O Kai se sit tekee niin paljon, kun ei pysty kunnolla liikkuu, ja ulkoilut on semmosta hissuttelua.

No muuten oli kaikki ok. Minni viihtyy alhaalla, ja pää on kanavassa, mutta ei kovin tiukasti. Kohdukaulaa jäljellä se 1 cm, ulkosuu rehottaa auki, sisäsuu pehmeä. Muuten kaikki ok, mutta nyt on vaan sit ikävästi sieltä kahdesta asti supistellu, se sisätutkimus... :/ No, pitää seurailla, ja levossahan noi tuntu menevän ohi, mut heti kun nousee pystyyn niin alkaa tuntua. Käsikopelolla mahan päältä lääkäri arvioi, ettei vauva ole mikään kamalan iso, vois syntymäpaino olla siinä 3500 g paikkeilla, jos syntyy la:n tienoilla. Mutta totesi itsekin heti perään, ettei tämä ole mikään virallinen painoarvio!

Niistä ristiäisistä, meillä on terassi siis olemassa, aidattu ja siitä on osa talon katon alla, erkkeri ikään kuin katossa. Niin ajattelin, et jos sen terassin laittais nätiksi ja siinä kastais, osa ihmisistä vois seisoa vaikka siinä nurtsilla, ja kummit + isovanhemmat (+ isomummu, jos jaksaa tulla ) siinä terassilla meidän ja papin kans. Oliskohan se ihan hullu ajatus?
Kummeista vielä, meillä oli esikoiselle se 4 kummia, molempien hyvät ystävät, joilla ei siis ollu kumppania vielä, ja sitten mun serkku miehensä kans. Meistä se 4 kummia tuntu sopivalta määrältä, 3 vähän liian vähän, mut sit taas 5 tai 6 liian paljolta. Ja tälle kakkoselle tietysti se sama määrä.

HS, kuva sit siitä autosta meille, jooko? :xmas: Ja onnittelut uudesta menopelistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Saatiin kissoille uusi koti.. Muuttavat lauantaina.
Saa nähä kuinka maassa mä nyt taas oon tässä seuraavat kaks viikkoa :/
:hug: Luulen, että tää voi mennä helpommin, kun olet jo kerran joutunu niistä luopumaan. Mutta aika näyttää, ja aika myös parantaa... =)
 
Kiitos kaikille kehuista. Vaippoja vois tehdä vaikka kuinka paljon ne valmistuu niin helposti ja ovat niin söpöjä! :D
Eikä edes tule kalliiksi ite tehden, ongelmana on vaan se että kangaspinoni kasvaa uhkaavasti ja kohta vaippoja on yli oman tarpeen...

Mutta eikä täällä ole ketään muuta jonka lasta ei kasteta?

Raffelille
onnittelut(?) kissojen uudesta kodista. Älä nyt kauheasti masennu, kisut saa taatusti hyvän kodin. =)

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
Kiitos kaikille kehuista. Vaippoja vois tehdä vaikka kuinka paljon ne valmistuu niin helposti ja ovat niin söpöjä! :D
Eikä edes tule kalliiksi ite tehden, ongelmana on vaan se että kangaspinoni kasvaa uhkaavasti ja kohta vaippoja on yli oman tarpeen...

Mutta eikä täällä ole ketään muuta jonka lasta ei kasteta?

Raffelille
onnittelut(?) kissojen uudesta kodista. Älä nyt kauheasti masennu, kisut saa taatusti hyvän kodin. =)
:wave: :attn:
 
Brianna :wave: Meillä ei kasteta! Ainakin niin luulisin.. Voiko se vauva sitte isompana liittyä noin vaan kirkkoon ilman kastamista sitte vanhempana?!?!?!? Tulipas selvästi taas kysyttyä :LOL:

Miksei kertakäyttövaipoissa voi olla nuita söpöjä kuviointeja?!?!? murrr..

HS makee auto =) Mäki haluisin mutta me ei tarvita kuulemma isompaa autoa meidän kohtanelihenkiselle perheelle.. Eepä vissiin ku toisena autona se kahen istuttava celica.. ptyi.. :$

Ihana laihis kun maha sekaisin söipä mitä tahansa

kleo ja tilliskä 32+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Brianna :wave: Meillä ei kasteta! Ainakin niin luulisin.. Voiko se vauva sitte isompana liittyä noin vaan kirkkoon ilman kastamista sitte vanhempana?!?!?!? Tulipas selvästi taas kysyttyä :LOL:
aikuisenakin voi mennä kastaa ittensä. tai pappihan sen tekee. :D
 
HS Hieno auto teillä :) Meillä itsellä on tällä hetkellä VW Golf farmarina, joten mahdutaan meidän väellä sinne ihan hienosti - ja ennen kaikkea vaunut ja koira yhtä aikaa kyytiin :)

Kummeista ja ristiäisistä on ollu juttua.. Meillä on kummit (yht. 4 kpl) kutakuinkin tiedossa, mut ketään ei oo vielä kysytty siihen hommaan. Meillä on ollu jotenki vissiin suvussa ja tuttavapiirissä tapana, et vasta sit kysytään ku vauva on syntyny.. Ristiäiset on luultavimmin anoppilassa, koska porukkaa kuitenki tulee sen verran ettei meidän asuntoon oikein mahduta.

Tänään olikin vaihteeks neuvolareissu. Siellä kaikki ok, pissa puhdas, sf 30cm, oma paino tippunu n. 280g/vk (kokonaistilanne siis -3kg), hemoglobiini 130. Seuraavana onkin lääkärineuvola n. 3 vk päästä, ei viittiny laittaa tuota samalle viikolle äippäpolilla käynnin kanssa.. Synnytyksen lähestyminen alkaa hiljalleen jännittää entistäkin enemmän, vaikka mitään "oireita" ei olekaan, ei ole edes supistellut vielä joten tuskinpa se hetki ihan heti on ovella.. Neuvolatäti tosin sanoi, että synnytys voi käynnistyä vaikka vauva ei ole edes laskeutunutkaan vielä, joten se siitäkin sitten (olin lohduttautunut ettei se voi käynnistyä vielä ku vauveli on vielä niin korkealla).. toki toivotaan että muutaman viikon ainakin vielä pysyy masussa kasvamassa! Itse olen vaan syntynyt viikolla 35+? joten tuohon ei oo enää ku pari viikkoa :| ja samoihin aikoihin ovat syntyneet myös kaikki 4 sisarustanikin... tiiä sit kuinka nämä jutut menee suvussa. Mun tuurillahan tässä käy sit kuitenkin niin, että vietän juhannuksen synnärillä :(

Pirtsi80 + pikku-Emma 33+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
Mutta eikä täällä ole ketään muuta jonka lasta ei kasteta?

:wave: Ei olla vielä päätetty millaisia nimiäisjuhlia pienelle pidetään. Ei kasteta kuitenkaan. Kummien tehtäviinkään ei olla ketään koskaan pyydetty. Meidän molempien sisarukset saavat hoitaa kummienkin tehtävät ihan pyytämättä.. ;) Juhlitaan siis ihan perhepiirissä, isovanhempien ja sisarusten perheiden kera pientä prinsessaa sitten jossain vaiheessa kesää. Aikaisemmin ollaan pidetty juhlat vanhempieni luona, jossa tilaa on paremmin kuin meidän kolmiossa. Tarjottaviakin on äitini tehnyt, joten ollaan vauvan kanssa melkein vain menty valmiisiin juhliin...

Minäkin voisin kestoilla ihan vain tuollaisten herkkukuosisten vaippojen takia. :whistle: Yövaippoja itseasiassa ompelinkin esikoiselle jossain vaiheessa harjoittelua varten ja olivathan ne paljon kivemman näköisiä kuin kertikset. :D
 
Jaahas, saa nähdä muistanko puoliakaan vai kirjoitanko tänne nyt sit monta eri vastausta =)

MM:lle Onnittelut syntyneestä tytöntylleröisestä :flower: En osaa ajatella että itse pääsisin/ joutuisin synnyttämään yhtään ennen laskettua aikaa. Siksi mulla on tavaratkin laittamatta :ashamed:

Tinni Sulle tuli varmaan pikkasen haikeakin mieli siitä, että vauvalta löytyi ne pallukat? :whistle: Sanottiinko sulle rakenneultrassa mitään sukupuoliarviota? kun en nyt muista.. :ashamed:

Kummeja ei ole tiedossa :whistle: Ristiäiset pidetään muutenkin varmasti aikaisintaan elokuun alussa, on hankala saada kesälomailevia ihmisiä ristiäisiin esim. heinäkuussa... Elokuussa olis parit häätkin tiedossa, joten mikäs sen mukavampaa kuin juhlia sit joka vko:nloppu =) Me ollaan muutenki oltu aina mattimyöhäisiä ristiäisten kanssa, menny melkeen sinne 3 kk:n ikään et ollaan saatu järjestettyä....

Laskeutumisesta ei ole täällä ainakaan tietoakaan :snotty: Vauva ei ole tähän mennessä ollutkaan näin korkealla, ilmeisesti nyt sitten kääntyi pää alaspäin koska mun olo vaikeutui heti. Mut alapäässä ei kyl kipuile mitenkään muuten kuin häpyluu edelleen omiaan.

Ruoka ei maistu. Ja mulla turvotus ja närästys räjähtää käsiin jos erehdyn lämmintä ruokaa syömään. Nyt sit kun on ollu jogurtti/ leipä / weetabix/ puuro jne linjalla niin on alkanut tekemään mieli kaikkea suolaista. kuten pitsaa :p Eilen erehdyin syömään minipussin ( 60 g ) juustosnacs palleroita, ja kyllä se heti kostautui |O

Seuraava neuvola olis ens viikon ti, ja sitä seuraavalla lääkärineuvola.

Mitä luulette, voiko alapäässä tapahtua mitään muutoksia mihinkään suuntaan ilman niitä supistuksia?? :attn: :attn: kun mä en ole edelleenkään niihin törmännyt, vauva on pirun korkealla niin et henkeä ahdistaa joten en jaksa uskoa et tästä ihan heti oltais lähdössä synnyttämäänkään. Mietin vain et kummonen paniikki mulla on alkaa oikeesti laittaa niitä tavaroita kondikseen? :snotty:

Viikonloppuna oli vika työvuoro, nyt siis äitiyslomalla =) Pitää järjestää mahd. paljon ohjelmaa viikonlopuiksi etten ehdi turhautumaan kotona :D

HelloShitty meillä on opel zafira ja vaikka se onkin ihan hyvä ja jees auto niin tila-autoksi sitä ei kyllä voi sanoa. Pelkästään kaupassakäyntiä varten pitää olla toinen takaistuin kaadettu jotta mahtuu ruokakassit autoon!
chrysleristä on täälläkin haaveiltu, mut ei loppupelissä kannata. nyt jo tuntuu tyhmältä kun mies liikuttaa tila-autoa työmatkojen takia ja minä kökin kotona ilman autoa :whistle: Jossain vaiheessa olis tarkoitus vaihtaa isompaan tila-autoon ja hommata kakkosauto, mut ei niin kauan kun mun tulot on pelkkä vitsi =)
Mutta onnittelut autokaupoista! Joko olet itse kokeillut ajaa?

Enkä varmasti muistanu puoliakaan, mut minkäs teet :LOL:

 
Lissuli :meillä siksi kuusi kummia esikoisella,koska äkkiähän ne kertyy,kun on kaksi pariskuntaa(eli siskoni+hänen mies ja paras ystäväpariskunta) ja sit kummaltakin silloin vielä sinkkuna olevat sisko ja veli.Meillä kun lapsen saanti ei ole ollut helpoimmasta päästä,niin halusimme esikoiselle meille tärkeät ihmiset kummeiksi,jos käy niin ettei meille enää enempää lapsia suoda...nyt sitten kun toinen tulossa,niin haluamme(tai siis mä haluan,mies ei kommentoi koko asiaa :D ) saman verran kummeja kuin esikoisellakin,ettei tule tilannetta,et tuolla on kuus ja mulla vaan kaks tyyliin,sitäkin on kuultu lasten suusta(sisaruksilta).nyt on tulossa taas kaks pariskuntaa(siskoni ja sen mies,eri sisko kuitenkin,sit ystispariskunta)miehen sisko ja mun bestis.Meillä kun ei ole miehen kanssa kummallakaan mitään pieniä nuo sisarusparvet,tai siis enemmän kuin"normi"perhe(eli kaks lasta ),mun puolelta meitä on viis ja miehen neljä,ja siihen kun lisätään kaikille aviopuolisot,niin äkkiä meitä kertyy...laskettiin kerran ,et ihan tässä meijän perhepiirissä meitä läheisiä on 36,ja tässä vaan on siis sukulaiset,äitit,isät,siskot,veljet,niiden puolisot ja lapset...Ja meillä on muuten iänkaiken ollut kaikilla viittä-kuutta kummia,nyt hoksasin tuon =) että tässä mun selitys meidän SUURELLE kummimäärälle,jossa mä en näe mitään outoa :LOL:

kastepaikastaoli puhetta kans.Mä koetan saada erään ison hirsimökin kastepaikaksi.siellä on asitat 50hengelle(hih,just tuon meidän suvun koon takia) ja esikoinen kastettiin siellä.jäätiin viimeksi sitten vielä sinne saunomaan ja pitään rääppiäisiä isovanhempien kans.mut saa nähä miten käy,kun se on niiiin suosittu hääpaikkana ja kun kastajaiset tulee olemaan tod.näk.elokuun alussa.ni voi olla aika buukattu...

Eilen kuultiin,et meidän perinteinen lapin reissu siskon perheen kans ois jo heinäkuun puolivälissä.Ollaan monena vuonna varattu iso mökki Tenolta,miehet kalastaa ja me lasten kans mökkeillään ja uidaan.Saapa nähdä miten tänä kesänä sit,kun seppo on kuitenkin sillon n.1-11/2kk ikänen,vasta.mies kyllä on lähdössä innolla,eikä muakaan sillain hirvitä,matkusteltiin esikoisen aikanakin paljon...tästä tulee matkaa n.750km/suunta,mut mennessä olisimme pari yötä n.puoli välissä ja takasi tullessa menisimme meidän mökille n.viikoksi...Mut saapa nähä,katotaan miten alku menee...mies kyllä on suunnitellu kolema eri reissua lappiin,hauska kuunnella,kun se on niin into piukeena jussina menossa lappiin,ei raasu taida tajuta,et hei,sen emäntä voipi räjähtää sillon...kova kolaus kun puotan sen maanpinnalle...melkein pitäs pitää jalat ristissä,et menis yliaikaiseksi :LOL:

Mutta tänne tuli taas kirjoitettua romaani,joten muitten vuoro nyt..terkuin ryhis ja seppo33+5
 
Moi!

Ei me eilen missään vielä käyty,mutta tänään mennään sinne tuhlaamaan se lahjakortti :p Samalla reissulla sitten käyn neuvolassa,ärsyttää jo valmiiksi,kun tiedän että paino on noussut :/ :headwall:

Painetta tuntuu alapäässä,että siellä se punkee itseään jo alaspäin lähtökuoppiin ja hyvä niin.
Kohtahan Paprica on jo täysin valmis syntymään,toivottavasti syntyy toukokuun polella :heart: Ja ihan itsekseen :whistle:

Missä me vietetään ristiäiset? tota asiaa en ole vielä ehtinyt miettiä ollenkaan,kun en tiedä asutaanko me jo siinä vaiheessa miehen kanssa erillään :whistle: =)
Mutta todennäköisesti joka tapauksessa ne vietetään äitini luona..

Vauhtis onneksi ei vauvalla ole mitään ja toivotaan että olosi helpottuu pian :hug:

Joo,täälläkin on armoton turvotus päällä,no eipähän kaikki kilot ole syömisestäni tulleet :p

HS onneksi olkoon autosta :flower: =) Hieno menopeli,sinne mahtuis vaikka lisää lapsia :xmas:

Sisu täälläkin turvottaa ja sen kyllä huomaa,nilkkoja,pohkeita ja naamaa oikein kiristää,kun nahka on turvotuksen takia niin pinkeenä |O
Toivottavasti tää olo kohta helpottaa :snotty:


BV ja P 35+2
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Viikonloppuna oli vika työvuoro, nyt siis äitiyslomalla =) Pitää järjestää mahd. paljon ohjelmaa viikonlopuiksi etten ehdi turhautumaan kotona :D

HelloShitty meillä on opel zafira ja vaikka se onkin ihan hyvä ja jees auto niin tila-autoksi sitä ei kyllä voi sanoa. Pelkästään kaupassakäyntiä varten pitää olla toinen takaistuin kaadettu jotta mahtuu ruokakassit autoon!
chrysleristä on täälläkin haaveiltu, mut ei loppupelissä kannata. nyt jo tuntuu tyhmältä kun mies liikuttaa tila-autoa työmatkojen takia ja minä kökin kotona ilman autoa :whistle: Jossain vaiheessa olis tarkoitus vaihtaa isompaan tila-autoon ja hommata kakkosauto, mut ei niin kauan kun mun tulot on pelkkä vitsi =)
Mutta onnittelut autokaupoista! Joko olet itse kokeillut ajaa?
onnea sinne äitiyslomaan! :flower:
mullahan ei oo ajokorttia niin saan olla pelkääjän paikalla vaan. :snotty: :ashamed:

noissa tila-autoissa harvoin on kunnolla tilaa takakontissakin. just eilen kattelin sinne ja totesin että hyvä ettei ostettu emmaljungan duo edget. :whistle: no..tossahan on 7 paikkaa että 1 penkki vois ottaa pois mutta kai noi rattaat saa sinne jotenkin ängettynä. kunhan nyt saa ukon tajuu ettei sinne mitään ylimääräistä roudaa. :kieh:

jep..täällä taas hereillä..samaan aikaan kuin aina. |O :headwall:
ihana päivä taas tulossa. mitä sen mukavampaa! :heart:

HS ja J rv 34+5
 
Ohhoo...olipas taas yö. Vauva ja raskaus vielä meniskin, ei tarttis kun käydä yössä muutaman kerran vessassa, mutta nyt kun on nuha niin vähän tukalaa. Koiralla oli ihme yöravit käynnissä (ja liian pitkiksi venyneet kynnet) joten rapiana pitkin yötä oli niin ärsyttävää. Päästin sitä sisään ja ulos, mutta en tiedä mikä häntä oikein rassasi. Sitten olin pistänyt koiralle kuppiin vettä illalla (juomakuppiin) kun oma kuppi oli pesussa. Yöllä herättiin sitten ihme kolinaan ja mies meni pihallekin katselemaan että kuka kumma siellä koputtaa...Tajusin vasta aamuyöstä että koirahan se sitä kuppia kolutteli laatta lattiaa vasten vessassa...
Että nyt sitten hippasen pöllähtäneenä täällä ollaan...
Eilinen meni muuten hyvin, sain siivouskohiksen ja pistin ton tytön huoneen ja ison vaatehuoneen kuntoon. Itsehän koululaiset PERIAATTEESSA siivoaa huoneensa, mutta puolen vuoden välein ne on sitten kumminkin niin järkyttävässä kunnossa, etteivät enää saa niitä raivattua, vaan olen jelppinyt (siis kun lelulaatikot on sekaisin ja pieniä ja epäkurantteja vaatteita on sekaisin hyvien kanssa jne jne jne) Meni varmaan neljä tuntia, mutta nyt on hyvä (pientä viimeistelyä kaipaa tänään) 2V oli todella onnellinen auttaja kun aina löytyi hänellekin hauskaa tekemisistä sieltä tavaravuorien takaa.
Sitten käytiin kirpputorilla 2v kanssa kun vein koululaiset harrastuksiin (ja ruokakauppa tyhjennettiin myös) ja sen jälkeen pari lasta ja mä mentiin uimaan. Jossain välissä ruokin perheenkin =) Illalla oli kyllä jalat väsyneet, eikä vaivannu levottomat jalat kun oli ihan poikki. Tänään aion jatkaa. Tavoitteena olis saada huone kerrallaan suursiivous tehtyä, kerralla en pysty (ihan jo suppareiden takia) ja kun on pakko tätä perhe-elämää pyörittää samalla kumminkin, niin mielummin näin.Ullakko on jo lähes valmis..

RISTIÄISPAIKKA, me ollaan täällä meidän "uudessa" (kaksi vuotta jo siitä kun valmistui) kodissa, tilaa on riittävästi ja suunniteilla on myös alusta asti olla pihalla pääosin, jos ilmat on sopivat. Meillä on aina juhlittu pienellä porukalla, joten alle 20 pitäis porukkaa olla nytkin, tai ihan hippasen yli (kun meidän omaa perhettäkin on jo 6 niin äkkiähän sitä tulee...)

NEUVOLAN PERUUTTAMINEN. Mites te muut, kun olin neuvolassa vajaa 2 viikkoa sitten ja nyt olis neuvola ollut tällä viikolla (ens ke on lääkärinla) mutta lähdetään tosiaan sinne laivalle, joten jouduin peruttamaan neuvolan. Sanoin etten tarvi uutta aikaa tilalle, ellei nlatäti ehdottomasti halua. Kun mietin ettei siellä nyt mitään niin erityistä ole, verenpaine on matala aina, pissa ollut aina puhdas, turvotusta ei ole, liikkeet tuntuu oikein hyvin, hemppa ollut hyvä koko ajan, paino korkeintaan noussut liikaa (joten hyvä vaan ettei tarvi mennä mittaamaan, hih) ja eipä siellä paljon muuta tehdäkään. Kaippa voin hyvällä omatunnolla jättää sen tosiaan väliin. Onko teillä muilla jäänyt??

Hirveet vuodatukset taas tänään =)

kekkeri 35+2
 
Ristiäiset pidetään varmaan nyt meillä uudessa kodissa kun on vihdoin tilaa.Ennen pidetty miehen kotona.Ja porukkaa mahdollisimman vähän! 4 kummia tulossa,eli 2 ystäväpariskuntaa.
Ihan järkyttävät alavatsakivut on vaivannut nyt pari päivää,jotenkin vois kuvitella että vauva tekee tietä alaspäin. Vajaa pari viikkoa sitten oli kylla jo aika alhaalla pää,mutta vielä irti.Koiran kanssa eilen yritin lenkin tehdä,niin tunti meni matkassa joka ennen meni vartissa. :ashamed: Ja nyt aamulla ei tullu mitään lenkistä,sattuu niin paljon. Onneks pystyn sen verran pyörällä ajamaan että saan tytön eskariin.

Serafine ja Ella 32 tasan
 

Yhteistyössä