~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

MM83 ihan kivan kokoinenhan se sun vauvasi jo on.

Tosissaan tuo meidän esikoistyttö syntyi 41+4 3298g painosena,joten en tästäkään niin hirveän isoa odota,tuosta niin sanotusta diabeteksesta huolimatta..

Väliliha mulla ei ole hemmetinkään hajua,mikä liha se tuolla alakerrassa on ja jätän sen homman kyllä rauhaan :D

Huomenna mä olenkin jo virallisesti äitiyslomalainen B)

BV ja P 34+4

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

BV ja P 34+4
Juu niin on, kunhan ei ois arvio kamalasti alakanttiin. :D Mua ei tällä hetkellä pelota mikään muu kuin, että mun vauvasta tulee jättiläinen. :LOL:

Mikäs teillä muilla muuten tuo kohdunsuun tilanne on? En tajunnu siitä kysellä lääkäriltä sen enempää...ylläri :eek:

VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:

BV ja P 34+4
Juu niin on, kunhan ei ois arvio kamalasti alakanttiin. :D Mua ei tällä hetkellä pelota mikään muu kuin, että mun vauvasta tulee jättiläinen. :LOL:

Mikäs teillä muilla muuten tuo kohdunsuun tilanne on? En tajunnu siitä kysellä lääkäriltä sen enempää...ylläri :eek:

Mulla kohdun suu on pehmeä ja sormelle auki... kai se siellä siltis pysyy :D

Mulla on kohdunsuu pehmeä ja kohdunkaula pehmeä. Ulkosuu reilu 1,5cm auki. Eilen olin kättärillä kun vaan supistelee. Pääsin onneks kotiin. Vieläkin supistelee, mutta kai se tästä. Käskivät mennä uudestaan jos ei ala parin päivän sisällä helpottaa tai jos supistukset voimistuu.

Noppispoppis nyt vaan sit lepäät ja et tee yhtään mitään. =)

Vauvan painoarvio oli rv 30+3 1,4 kiloa. Kasvaa miinus 1käyrällä. Esikoinen kasvoi miinus 2 käyrällä.

Oikein aurinkoista päivän jatkoa kaikille. Ja kiitokset muuten synttärionnitteluista.

härkäneito ja vaavi rv 30+4

Jes jes jes, eli loppuun asti vedettiin ja ihan hyvinhän se meni, kyllähän siinä seassa oli vähän haikeuttakin kun kaikkia halaili. Todennäköisesti pari vuotta menee kotosalla kumminkin.
Mutta ihanaa kun nyt on aikaa olla lasten kanssa, siivoilla ja puuhata kotona, laittaa pihaa, tehdä vauvahössötyksiä jne. Mä en myöskään odota vauvan syntymää, tai tavallaan joo, mutta haluan ihan rauhassa nauttia näistä pitkistä rauhallisista aamuista kuopuksen kanssa, kodin laitosta jne jne.

Onneksi olen voinut hyvin (paitsi ne iänikuiset jatkuvat suppari ja välillä vaikeat yöt) joten kiirettä synnytykseen ei ole. Myöskään miehelle en ole valittanut, kun ei mitään sen enempää valitettavaa ole ollutkaan, tai olen tietty perussettiä valittanut (sotkuista jne, hih)

Tänäänkin on tosi ihana päivä, aurinko paistaa. Koitetaan nauttia näistä hetkistä, välillä kuulee tutuilta ja ystäviltä noita lapsettomuus juttuja ja silloin aina taas hätkähtää siihen, miten onnellinen saa olla =)

kekkeri "lomahuuruissa" 34+4

Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:

BV ja P 34+4

Mulla kohdun suu on pehmeä ja sormelle auki... kai se siellä siltis pysyy :D
EI todellakaan mitään tietoa, lääkäri vasta reilun parin viikon päästä (vaikka viikkoja jo kohta kasassa 35) epäilen että tiettyjä muutoksia on käynyt kun näitä suppareita on näin paljon, mutta kasassa onneksi vielä ollaan.... =)

|O Mulla on ens viikon tiistaina eka äitiyslomapäivä, ja ei edelleenkään ole äitiysrahapäätöstä tullu!! Kiitos sen dorkan palkanlaskijan, joka ei älynny lähettää palkkatietoja aikanaan kelaan :kieh:
Kohdunsuun tilanne oli viimeksi neuvolassa sama kun aikasemmallakin kerralla, eli kaulaa jäljellä n. 1cm, se pehmeä ja myös sisäsuu pehmentyny, mutta vielä kiinni. Saa nähdä, mitä lääkäri maanantaina sanoo.

Mä nakkaan kohta pienemmän koiran ja tytön MOLEMMAT niska-perseotteella kartanolle. MEN JAKSA!!! |O |O Tyttö puhuu kun papupata, suu käy koko ajan, ne juoksee ympäri kämppää peräkanaa kun viimeistä päivää, eikä kumpikaan usko, mitä mä sanon :headwall: Ja arvatkaa missä mies on?? YLITÖISSÄ!!! |O

Anteeksi nyt tää valitus...

Mullakin on seuraava ja viimeinen neuvolalääkäri vasta rv 36+0, eli joskus toukokuun puolessa välissä =) ja koska mua ei supistele ( :eek: ) ni tuskin alapäässäkään on mitään muutoksia suuntaan taikka toiseen :whistle:

Mulle iski ihan todellinen epätoivo tän koko odotuksen kanssa. Siis siinä mielessä et vielä on ainakin 7 viikkoa laskettuun aikaan, se ei ikinä tule sieltä :ashamed: mua vaan sattuu ja mä en meinaa jaksaa sitä. olen tottunut touhuamaan ja olemaan liikkeessä. Nyt joutuu oikeasti suunnittelemaan et jaksaako lähteä ulos vaiko ei. Vikaa työvuoroakin epäilen että näinköhän selviän siitä kunnialla :ashamed:
Maha on nyt jo iso, miten tulen jaksamaan kun se tästä vielä kasvaa?? pitäähän sen vauvanki kasvaa ja kun vauva alkaa keräämään painoa ja pituutta niin mun mahasta tulee valtava :ashamed:

Sf-mitta nyt 34 cm ja vatsanympärys 110 cm :snotty: ja mä olen 160 cm pitkä :/

ls 33+3

Sisu mulla alkaa äitiysloma 9.5. niin eka maksujakso on 09.05.2009-13.06.2009 ja eikö se makseta tilille vasta aina periodin päätyttyä? Tai Kelan sivuilla lukee "Äitiysraha maksetaan jälkikäteen 25 päivän maksuerissä". Mulla lähti vasta eilen Kelaan palkkatoimiston selvitys 6 kk palkoista, joten päätös tulee todennäköisesti vasta lähempänä kesäkuuta. Mä saan tosin kolmen kuukauden palkan, joten sikäli ei päätöksellä kiire mun tapauksessa. Mutta olis tietty kiva tietää ajoissa se määrä että vastaako omia arviointeja ja voisi vähän budjetoida yms yms...

Jossain oli välilihan hierontaohjeena, että molemmat peukut emättimeen ja sitten vaan painellaan pikkuhiljaa alaspäin (jos seisten tekee) tai peräaukkoa kohden. Väliliha on siis se alue emättimen ja peräukon välissä. Ja ilkeeltä tuntuu vaikka ihan pikkusen koitti vaan venyttää :/ sellainen pakottava olo tuli heti alapäähän..apua jos sieltä pitää joku pallo tulla!

Ihan pikaseen käyn vaan vilkuttamassa tinnille ,kun nyt vasta hoksasin ,että meillä on sama laskettuaika.Pikkusen hitaalla ollut sytytys ,kun vasta viimeisillä viikoilla huomaan tuollaisen :ashamed:
Ryhis ja Seppo 33+1

Sisu Mä hain äitiyslomaa 1.4 alkaen ja päätös siitä tehtiin siis vasta oisko ollu 8.4.. Ja kaikki laput oli menny ajoissa mut kun kelassa yks ihminen toisessa kunnassa ratkas yhden asian ja taas toinen toisessa niin päätöksessä hiukkasen kesti..

Mä meinasin saada tänään autoon uuden keulan ku eräs tunari (ja se en ollu minä ) unohti ketä väistetään. Meidän autojen väliin ei ois ihminen mahtunu seisomaan, onneks oli kesäkeli ja hyvät jarrut. Hieman turvavyö riuhtaisi masun kohdalta mut Aksu on liikkunut koko päivän ihan normaalisti. Nyt vaan kummasti kivistää välillä tonne alakertaan joten täytyy seurailla tilannetta ja ottaa ihan iisisti.

Jaahas, sain tuoretta kahvia joten menenpä nauttimaan siitä. Vauhtis rv 34+1

Äitiysrahat maksetaan ainakin omien papereideni mukaan juurikin sen jakson päätyttyä, eli jään 5.5 ä-lomalle, mutta eka maksupäivä näyttää olevan 9.6.. Alunperin meinasin aloittaa loman muutamaa viikkoa myöhemmin, eli ehkä siksi tuo ensimmäinen jakso venyy hiukan. =)

Juuri uskaltauduin pyörähtämään kirppiksellä ja kaupassa. Ihania pieniä tyttöjen kesävaatteita olisi ollut tarjolla, mutta en ostanut kun hinnat olivat hiukan yli "kipurajan".. Tuon kuopuksen vauva-aikaan kävin niin usein kirppiksillä, että kehitin itselleni varsinkin lastenvaatteita koskevat kipurajat, minkä yli en perusvaatteista (trikoisista) maksa. Kaupan puolelle siirtyminen olikin sitten toinen seikkailu supistelevalla vatsalla kahden muksun kera. :whistle: Ei varmasti menisi kauan synnytykseen jos en malttaisi ottaa iisisti..

Kohdunsuun tilanne kiinnostaisi kyllä minuakin tietää, viimeksi ei ollut tapahtunut radikaaleja muutoksia.. Nyt olen varmaan muutaman reippaan kävelylenkin päässä synnytyksestä. ;)

Mulla on viimeksi alapäätä ronklittu 27+4 ja silloin oli täysin "normi" kohdunsuu,no rv 37 mulla on se ultra,toivotaan että siihen mennessä olisi jotain tapahtunut,tahtoo että tämä baby syntyy itsekseen ilman käynnistelyjä :|

Mulle tulee ekat äippärahat vissiin ens kuun lopussa jo,huomenna siis alkaa ja maksetaan sitten reilun kk päästä.

BV ja P 34+4

Kohdunsuu galluppi =) : viimeks katottu tiistaina, ja sisäsuu lähteny aukeen, ulkosuu sormelle auki, mutta kanavaa jäljellä 2-3 cm. Paikat alkaneet kypsyä, mutta katotaan, ni yliaikaseks menee =) .

Onkos tässä vielä neuvolalääkäriä ennen synnytystä? Tai siis mulla on se synnytystapa-arviointi nro 2 rv 37, mut siis neuvolan puolesta? Miettikää, mulla on tässä raskaudessa mitattu tasan kaks kertaa sf-mitta, ku neuvolan terkka ei pidä sitä tärkeenä. Onneks on noita polikäyntejä tullu, niin tietää vähän vauvan mittoja.. Vitsit mä oon kova valittaan tässä raskaudessa.. :kieh:

Lammiska 31+3

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mullakin on seuraava ja viimeinen neuvolalääkäri vasta rv 36+0, eli joskus toukokuun puolessa välissä =) ja koska mua ei supistele ( :eek: ) ni tuskin alapäässäkään on mitään muutoksia suuntaan taikka toiseen :whistle:

Mulle iski ihan todellinen epätoivo tän koko odotuksen kanssa. Siis siinä mielessä et vielä on ainakin 7 viikkoa laskettuun aikaan, se ei ikinä tule sieltä :ashamed: mua vaan sattuu ja mä en meinaa jaksaa sitä. olen tottunut touhuamaan ja olemaan liikkeessä. Nyt joutuu oikeasti suunnittelemaan et jaksaako lähteä ulos vaiko ei. Vikaa työvuoroakin epäilen että näinköhän selviän siitä kunnialla :ashamed:
Maha on nyt jo iso, miten tulen jaksamaan kun se tästä vielä kasvaa?? pitäähän sen vauvanki kasvaa ja kun vauva alkaa keräämään painoa ja pituutta niin mun mahasta tulee valtava :ashamed:

Sf-mitta nyt 34 cm ja vatsanympärys 110 cm :snotty: ja mä olen 160 cm pitkä :/

ls 33+3
samat fiilikset täällä. mulla oli viimeks sf-mitta 35cm ja pituutta on 155cm. ihan sama miten päin on niin ahistaa. varsinkin kun istuu niin painaa niin hemmetisti tohon rintakehän alapuolel. |O :snotty: laskettuun se 6 viikkoa mutta jos tää menee yli, niinku kolmonen, niin siihen on vielä 7 viikkoa. yey.. |O

no..ehkä se helpottaa kun se laskeutuu..jos niin edes käy. :D

HS ja J rv 34+0

HelloShitty
kohdunsuuta katottu viimeks rv 26(?). sillon oli 3cm, kiinni eikä pehmeytyny. eli kaikki oikein hyvin. seuraava neuvola on n. rv 36 ja sillon on lääkärineuvola. toivottavasti edes jotain pientä muutosta tapahtunu. :whistle: :saint:

kohdunsuu rv 31+4: kiinni, kiinteä, kaulaa jäljellä 3cm. jotain mutisi että ois lähteny pehmenee tai aukee, mut ei saanu varmuutta ku ei yltäny kunnol :LOL: että noin merkkas korttiin. supistelujen vuoksi kontrolli rv 33+1 ens maanantaina.

Kohdunsuu katottiin mulla tiistaina ultralla ja oli 3,5cm ja kiinni mut pehmenny oli niiden supistusten takia :/

Tulin vaan kurkkaan niin en nyt enempiä kirjottele takas sängyn pohjalle taas :wave:

noppispoppis & toukkis 32+2 :heart:

Huomenta!
Muutaman tunnin päästä pitäisi lähteä likan kanssa kerhoon tapailemaan muita lapsia.
Tässä aamukahvia hörpin ja virittäydyn uuteen päivään :p
Huomenna taasen pitäisi lähteä hesaan sukuloimaan,ellei tule mitään odottamattomia esteitä.
Mummini ja setäni luona pitäisi piipahtaa,eipähän ole heitäkään tullut nähtyä vähään aikaan =)

BV ja P 34+5

HelloShitty
täällä taas..samaan aikaan herätty. |O tai oikeestaan olin hereillä jo kuudelta mutta sain vielä unesta kiinni. :p mulla on tänään 4h vapaata. mies vie lapset tarhaan ja nappaa kolmosen mukaan sen vanhemmille kun se menee laittaa autoa kuntoon (siivoomista ym.). käyn sitten hakee lapset kotiin klo 13. siihen asti olen all-by-myself! :heart: eilen oli vielä motivaatiota siivoomiseen mutta jonnekin se vaan katos...katotaan...mies + kolmonen tulee vasta illalla kotiin niin ehtiihän tässä. :D

hyvää viikonloppua kaikille!!!
saa kohta alkaa jännittää millon tulee lisää vauvauutisia.

HS ja Jools rv 34+1

Yhteistyössä