~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Minäpä nyt ilmoittaudun HS:n kehoituksesta tänne ja SYVIMMÄT PAHOITTELUNI että on kestänyt, olen säännöllisen epäsäännöllisesti seurannut palstaa, työ on vaan melko hektistä että välillä kun ehtii lukea niin ei meinaa keretä sitten itse mitään kirjoittamaan kun tekstiä on luettavana melko paljon :ashamed: ja kynnyskin tietty koko ajan kasvanut tulla tänne häiriköimään kun moni aktiivisesti kuitenkin kirjoittelee ja itse ei saa aikaiseksi mitään. Illalla usein myös niin poikki ja tullut koneen ääressä istuttua koko päivä ettei meinaa jaksaa konetta availla ollenkaan. Äitiyslomaan vielä jokunen viikko niin sen jälkeen täälläkin ollut suunnitelmissa aktivoitua kun aikaa on sitten enemmän...eli vielä kerran pahoittelut, että ei ole päivitystä tullut! Ja tulipas selittelyä :LOL:

Elikkäs LA on 15.6. synnytyssairaala on JS, sukupuolesta ei tietoa. Poikaveikkaus...

Tässä vähän lisätietoa (melko omanapaista tosiaan tällä kertaa kun ei tiedä mistä aloittaa tämän hiljaiselon jälkeen) - nimiä ei olla vielä mietitty pahemmin...yritetään vielä välttää aihetta koska voi tulla jonkimoista vääntöä. Olo on ollut koko ajan hyvä, jalat on puuduksissa ja kipeät toisinaan, mutta muuten mennyt lähes kivuttomasti koko raskausaika. Painoa tullut n. 10 kg alusta. Supistuksia ei ole ollut ja yritetään jaksaa töissä ä-lomaan asti. Raskausaika ollut mukavaa lukuunottamatta alun pahoinvointeja. Hankintoja on tehty jonkin verran, vähän vaatteita, vaunut ja semmosta. Mutta äitiyslomalla ajattelin vasta aktivoitua lopuissa hankinnoissa.

Jo syntyneen vauvan vanhemmille onnittelut ja onneksi kaikki on hyvin :)

Mutta yritetään täältä välillä nyt kuikuilla tekstinkin kanssa...toukokuussa aktivoidun sitten enemmän!

La bebe 31+1
 
Synttärionnea Raffelille :flower: ! Tiikeri83:lle myös isosti onnea poikavauvan syntymästä :flower: ! Olipa paljon luettavaa kerralla kun en oo koneelle kerennyt aikoihin :saint: ... Viime tiistaina olin nlassa, normikäynti. Paino noussut 500g/vko, verenpaine hieman alaviistossa 119/80 (syke kuitenkin 74, norm.63 kieppeillä), hemppa laskenut 107, sf 25, rt, syke ja liikkeet ++ . Nla käyntejä mulle kertynyt 6, joista 1 lääkärillä. Ultrassa onkin sitten käyty kolmesti, viimeinen helmikuun lopussa, rv 23+0. Silloin otettiin myös lapsivesinäyte, mulla kun ikää jo on se 41 ja toisaalta aiemmassa ultrassa oli jo todettu huulihalkio. Muita löydöksiä ei ollut, halkiosta tosin voitiin todeta sen olevan suulakeen jatkuva ihan ultran perusteella. Nyt on sitten tietoa kerätty halkiolapsista ja totuteltu ajatukseen mm. siitä, ettei imetys todennäköisesti olekaan itsestäänselvyys. Mahtava puoli asiassa on se, että halkion olemassaolosta on ajoissa tieto. Olisi voinut olla jonkinlainen järkytys kun ihan yllätyksenä olisi tullut. Kummallakaan puolella kun ei ole ennestään halkioita. OYSissa on lisäksi etuna halkiolapsista kokemusta omaava hoitaja, jolle tieto meidänkin vauvasta on mennyt ja meillä on mahdollisuus hänet tavata jo ennen synnytystäkin =) . Nyt mun täytyy vihdoin jatkaa kotihommia, juutuin tähän koneelle näemmä suunniteltua pidemmäksi aikaa... Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! Tilsa(-täti) ja Pätkä 29+4
 
HelloShitty
kivaa kuulla la bebe:stäkin! =)
pitäähän teitä huhuilla välillä jos sais muutama kalastettu mukaan kirjoittelemaan. liian hiljaista alkaa muuten olee. :D no joo...onhan suurimalla osalla varmaan omakin elämä...toisin ku meikäläisellä. :snotty:

moni taitaa olla jo ä.lomalla ja muilla alkaa viimeistään toukokuussa. sen jälkeen vaan odotellaan. :LOL:

nyt hakemaan lapset eskarista ja tarhasta. :wave:

HS ja Jools rv 32+5
 
Olipas tänne tullu uutisia pääsiäisloman aikana :heart: Isot onnittelut Tiikerille pienestä pojasta! :heart: Sama syntymäpäivä pojalla kuin mulla :D

Onnittelut myöskin Raffelille synttäreistä :flower:

Täällä myöskin ajatukset pyörii synnytyksessä lähestulkoon koko ajan. Yölläkin kun herään on ekana aina mielessä synnytys. Synnytysuniakin on tullu nähtyä jo jos jonkinmoista :) En millään malttaisi odottaa, että näkee pikkuisen, mutta onneksi enää ei mene kauaa. =)

Teille muillekin huonosti nukkuville tsemppiä. Mullakin yöt on tosi katkonaisia ja kaikkiin paikkoihin särkee. En oikein löydä yhtään hyvää asentoa, jossa olisi oikeasti hyvä olla... Onneksi nyt lomalla saa sentään jäädä makoilemaan aamulla sänkyyn kun mies lähtee töihin ja nousta kun parhaalta tuntuu. :)

Torstaina ois sitte taas neuvola ja mielenkiinnolla ootan, mitä mun hb sanoo. Se on ollu aina ihan hyvä, mutta laskusuunnassa, ja viimisestä mittauksesta onkin jo aikaa. Ja josko nyt sais sieltä neuvolasta jo sen ajan sinne ultraankin =)

MM ja hikkaileva Pepe 33+1
 
HelloShitty
hemmetti että sattuu ja kolottaa kun kävelee. taitaa lihakset tai luut olla aika kovilla kun tuntuu semmonen ilkee paineentunne alhaalla. tuskaa tulee olemaan siinä vaiheessa kun vauva laskeutuu kun nyt jo kolottaa. |O :headwall:
 
Nyt pääsen taas neuvolatätiä moikkaan! Ja siellä sit taas katotaa sokerit ja ym. kyl te tiätte. Eniten mua nyt hermostuttaa tuo sokerilista minkä ajattelin th:lle tänään näyttää, tosin se mun oma th on jollain lomalla ja sijaisena on sellanen vanha jo eläkkeellä oleva täti mukava hänkin, mutta kuitenki. Nää on mulle oikein katasrofeja nää neuvolakäynnit että paineet on taas jossain katossa ja sellasta :/ täytys osata olla jännittämäti tollasia tilanteita!

Mutta eipä oo ollut kauheest supistuksia kun on saanu olla kotona nyt pari viikkoo. Tosin sl loppuu 20. päivä ja äippälomalle olen ilmoittanu jääväni 4.5. alkaen joten tuskin kannattaa mennä enään, kun työ on kuitenkin aikas raskasta ja maksimissaan 7h/ päivä ja lähinnä kotisiivouksia ja siinä kun ei asiakkaalle sanota kun pitäis viedä sellanen jumalattoman suuri ja ikivanha kerrostalon kolmannesta kerroksesta ulos, että kuules en mä nyt voi tehdä tuollaista. Tosin kyllä työnantajakin vois siinä asiassa vasstaankin tulla, mutta enpä ole tuona aikana kun olen ko. firmalla työssä ollut niin siivonnut imuroimatta saatika pyyhkimättä lattiaa tai jättäny matot viemäti ulos B) Noh kohta kuulen mitä täti sanoo jatkosta!!

minä ja maha-asukki rv30+1
 
Menee hermot tuohon työnantajaan!! :headwall: Oon sille sanonu ja antanu laput mietittäväksi jo aikoja sitten et tänään pitäis viedä viimeistään hakemuspaperit Kelalle (oikea päivä vasta huomenna..viimetingas joka tapaukses). Se ei osaa päättää maksaako mulle palkkaa vai ei ja jos maksaa niin miten pitkältä ajalta!!! Nyt se jäi pohtimaan jotain verotuksellisia seikkoja, kun jotkut kuulemma kieltäytyy palkasta sen vuoksi et se verotuksellisesti on joillekkin huonompi ku palkansaanti. Että ottaa päähän..nyt sillä oli jo kiire tehdä jotain työjuttuja joissa on kans tänään määräaika ja vannotti mulle et voin viedä oman hakemukseni Kelaan ja ilmoitetaan palkka-asiasta myöhemmin. Sen mukaan se käy ja on sen kuulemma kysynyt..minäkin taannoin kysyin ja vähän olivat enemmän sillä kannalla et ois hyvä olla kaikki paperit siel heti. Että raivostuttaa!!!
 
tulipa ajoissa päätös äippärahasta, tänään saapui kotiin ja huomenna alkaa äippäloma :LOL: palkanlaskijat olleet ripeinä laittamassa lappuja kelalle :whistle:

vähän jänskättää kun huomenna mennään kuopuksen kanssa sinne korvapolille että mitä ne sanovat siellä, onko kellään kokemusta mitä siellä niinkuin ekalla käynnillä tehdään, saako sen putkituspäätöksen jo heti? vai miten? (laitan kyllä alotuksen tonne mitäs nytillekin mut kysympä vain)

mä olen vielä saanut nukuttua ihan ok, kerran tarvii käydä pissalla, mutta "parempia" aikoja odotellessa :whistle: tsemppiä kaikille huonoille nukkujille :hug: inhaa..

maanantaina olis taas ultraan meno polille, eka kerran pääsee käyrillekin makoilemaan, ja nyt aion vaatia että kattovat alakerran tilanteen niin saan mielenrauhan sen suhteen, viimeks ei kattonut vaikka sanoin että supistelee ja paljon.. toivottavasti on mukavampi lääkäri tällä kertaa..

kovin tuntuu olevan hiljasta täällä, kait on munkin hankittava se kuuluisa oma elämä :whistle: voisin kyllä itekin vähän ryhdistäytyä tän kirjottamisen kanssa :/

umayya + siiri 31+1 :heart:
 
Heips vaan ja synttärionnittelut Raffelille ja Tiikerille onnittelut pikkuisesta prinssistä :flower:
Näin se vaan alkaa meidän kesämassujenkin aika lähestyä pikku hiljaa, mutta toivotaan nyt että masu asukit pysyisivät ja kasvaisivat vielä masuissa.

Omaa napaa: Pikkuinen on edelleen väärin päin masussa :/ tuntuu ihan selvästi pää tuossa ylävatsalla, rintojen alla, eikä tunnu ollenkaan kivalta kun herra yrittää puskea päätään mahan läpi. Välillä touhuaa hirveesti, mutta kumpa se älyäisi nyt kääntyä oikeaan asentoon.

Pääsisloma vietettiin mummoloissa, tuli muutenkin käytyä sukulaisissa ja valvottua yömyöhään, siitä palkintona onkin nyt armoton väsymys. Vielä on tämä ja ensi viikko töitä ja sitten alkaa loma. Jospa sitä sitten saisi nukuttua aamulla pidempään.

Joku kyseli sairaalakassista, en ole vielä pakannut, kun en ole vielä muutenkaan laitellut mitään vauvan tavaroita/vaatteita kaappeihin. Tuollahan ne on kaikki esikoisen jäljiltä äippäpakkauksen laatikossa. Kun työt loppuu niin sitten vasta laittelen vaatteita yms. valmiiksi.

Halinalle ja pikkukakkonen rv 31+4
 
Masukainen78
Täältä ilmoittautuu vielä yksi useamman kuukauden taustaillut B)

Pikkukakkosta odotellaan, laskettu aika 17.6. ja synnytyspaikkana OYS. Perheeseen kuuluu reissutyötä tekevä mies, 2-v tyttö ja yksi koirimus. Itse olen ollut koko raskausajan kotosalla tytön kanssa, jolla tietty uhmis pukkaa ihanasti päälle ;)

Alkuraskaudesta (ensimmäiset 20 vkoa) oli oikein kunnon pahoinvointia euikä painoa tullut yhtään lisää mutta nyt sitä on jo lahjakkaasti kertynyt ainakin se 10 kg ;) Jotenki muistaa edellisen raskauden loppupuolen närästyksen kun ei mitään pystynyt syömään vaan mieluummin kärvisteli nälissään ja oikein herkuttelee koko ajan... Ja liikkuminen on tietenkin jäänyt tosi vähiin kun meinaa jo supistella ja muutenkin selkä/jalat temppuilee...

Mutta täällä heräs just tyttö päikyiltä... joten palaillaan myöhemmin :)
 
Moi uusille ja onnea Tiikerin perheeseen!

Voi vitsi ja huhuh, tästä se nyt sitten lähtee. Ehkäpä voisi jopa ajatella kohta sitä sairaalakassia ym.

En ole usein kirjoitellut, mutta kun kaikki on mennyt loppuen lopuksi niin hyvin, että enpä tiedä mitä olisin osannut sanoa. Isoin juttu on ollut tuo toisessa sokerirasituksessa ollut tunnin arvon koholla oleminen ja sen takia kotona sokerien mittaamisen aloittaminen. Kotona arvot onkin sitten olleet mittauspäivinä kohdillaan. Ja oon noina suklaan mässäys päivinäkin ottanut jotain arvoja ja nekin on ollut rajojen sisällä. Mittarin saamisen jälkeen en ole käynyt neuvolassa. Torstaina on sekin edessä, mutta meillä taisi olla siellä joku harjoittelija tuuraamassa meidän omaa natsi-tätiä. Toisaalta hyvä ja toisaalta huono juttu.

Oli alustavasti viime neuvolassa puhe, että saisin jonkin ylimääräisen ultran sen yhden kohonneen arvon vuoksi. Sikiön koon määrittämiseksi jne. mutta sen ajankohdasta ei vieläkään oo ollut mitään puhetta. Vähän hämää kun meillä ei ole tehty vielä minkäänlaista kokoarviota. Käyrillä näytetätään kyllä sf-mitan perusteella menevän. Paino vähän stressaa, mutta kokonais painonnousu on yhä siinä n.2kg. Torstaina varmaan kyllä olen puntarissa kilon painavampi kuin viimeksi. (Mulla oli siis lähtökohtaisesti ylipainoa niin paljon että koko odotus on ollut itkemistä ja kiusaamista neuvolassa. Viimeeksi kun kävin vain pikaisesti hakemassa liuskoja niin oli poikkeuksellisen kiltti ja kehui ettei paino ole juurikaan noussut. Mutta tiedä sitten. Välillä tuntuu, että sillä tädillä on jakaantunut persoonallisuus...)

Mutta vasta nyt maha alkaa näyttääkin raskausmahalta. Raskaudesta tietämätön tosin ei ehkä vieläkään sitä sellaiseksi mieltäisi. En tiedä. Pitänee laittaa joskus teille kuva ruodittavaksi :D

Oo niin ja synnytysvalmennuskin alkaa 5.5. vierailulla synnärille. Vähän alkanut jo hermostuttaa.

Jään duunista vappuna loman kautta äippälomalle ja alan sitten perstä vauvan vaatteita. Vaunut on valittu mutta vielä kaupassa. Sänky ja hoitotaso on aika oordningissa. Miehen vastuulla on hankkia turvakaukalo, mutta sekin on jo kuulemma hoidossa. Sitteri ja amme on itsellä päälimmäisenä mielessä. Ja muovitettua froteeta sänkyyn. Ja parit kuorivaipat ja harsot vielä kestoiluyritystä varten.

Mutta auttakaa avutonta esikoisen odottajaa, mitä kaikkea hoitopöydän varustukseen tarvitaan. Mitä voiteita ym?

Mietin kanssa tota imetysasiaa kun pelkään että se tuskin multa onnistuu. Tuntuu että oman äidin maidon nousemattomuus voi olla sukurasitteena. Ja rinnat ei ole edelleenkään kasvaneet _yhtään_. Että pitäiskö nyt ostella tuttipulloja jo varuiksi himaan suosiolla? Ja minkälaisia sellaisia?


Kaikille hyviä vointeja!

tuokio + rääpäle rv30+0
 
Täältä ei näköjään passais olla päivääkään pois ku nheti tapahtuu jotain! :D

Tiikeri83 onnittelut pienestä miehestä :flower:

Uusille tervetuloa :wave:

Tänneppä ei mitään uutta, tänään oli neuvola..

Paino + n.650 g/vko
RR 122/65
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 148
Kohdunpohjan korkeus 29 cm
Tarjonta rt B)

Että semmosta :)

tuokio mulla ei oo hoitopöydän varusteina muuta kuin sinkkivoidetta ja talkkia, vaippoja tietysti ja hoitoöljyä. Mulla on varalta tuttipulloja jo hommattu, esikoisen kanssa ei imetys onnistunukkaan ihan niin sujuvasti kotosalla ni aattelin nyt varautua ja ostaa myös jonkun purkin korviketta jemmaan..

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! =)

MiNiMaM ja tyllerö 32+3
 
Terveisiä neuvolasta:

paino +377/vko
turvotus -
RR 135/79
Pissa puhdas
sf-mitta 27cm sama kun 2 viikkoo sit mut meinas et johtuu siitä kun vauva oli jo vähän laskeutunu
tarjonta rt
syke 150
liikkeet ++

eli kaikki niinku pitääkin :) kahen viikon päästä uudestaan :)

noppispoppis & toukkis 31+0 :heart:
 
tiikerille onnittelut pikkuisesta ja raffel synttäri :flower: täältä.

nyt on pääsiäisloman ajan pistelty tota insuliinia ja siihen alkaa pikkuhiljaa taas tottua tuohon touhuun siis.

tuttipulloista joku kyseli. etukäteen on kovin vaikee tietää TARVIIKO VAI EI mutta tarjontaan on hyvä tutustua etukäteen. meillä parhaimmiksi on osoittautuneet aluksi ne koliikki pullot eli jotka vähentää ilman menoa vatsaan. aventin naturally pullot, mammin ultivent, tommee tippee close to nature?? siis sellaiset joissa pullon pää mukailee "tissiä" eli vauva joutuu avaamaan suutaakin isommaksi. pikkukakkosen kanssa auttoi pidentämään imetystä kun joutui niistä juomaan. meillä nyt noita aventin pulloja. koska tiedän että en ole mikään "lehmä". toisin kuin siskoni joka juuri haki maidonlopetus hormonit neuvolasta kun rinnasta tulee edelleen ja imetys lopetettu 1,5v sitten.....



tuttejakin ostan valmiiksi muutaman.

hoitopöydän perussetti eli pikkupyyhkeitä (tai altaan läheisyyteen jossa se tehdään), talkki, vaipat, joku suoja siihen päälle/pehmuke joka helppo vaihtaa/huoltaa. ja hoitopöytä lähelle lapsen vaatteita että ei tartte aina eri reissua kaapille tehä. meillä kun on ollu opukluvauvoja ja joka kerta kun vaihdetaan vaippa meni vaatteetkin vaihtoon.

tinni ja ryyni 31+6
 
Meidän kuopus (vielä hetken... :D) oli pääsiäisen ihmeellisessä kuumeessa. Mitään muita oireita flunssasta ei ollut kuin korkea kuume ja pienen päätä särki. Nyt on onneksi selvinnyt siitä, mutta nyt minulla sitten on ääni melkein kokonaan kadonnut. Hengittäminen tekee tosi kipeää ja kurkkuun sattuu jonnekin syvälle (henkitorven päähän tms?). Bafusineja kävin apteekista ostamassa ja panadolia. Kai niillä on pakko koittaa selvitä. :kieh:

Huomista sottoaikaa taas sokerihoitajalle odottelen ja ylihuomista neuvolakäyntiä. Nyt sokeriarvot ovat viikon ajan pysyneet aika hyvinä ja olen siihen ihan tyytyväinen. :)

Luulen, että masussani kasvaa pikkuinen vauva, kuten aikaisemmillakin kerroilla. Ainakaan vielä en ole itse huomannut merkkejä tavallista suuremmasta vauvasta. Vatsani on kyllä ollut suuri jo pitkään, mutta pikkuinen mahtuu siellä hyvin vielä sivuttainkin polskiskelemaan. Potkuja & nyrkiniskuja tuntuu nimittäin välillä molemmissa kyljissä ihan yhtä aikaa :heart: Ja mielestäni pieni heittää vielä volttiakin mahassa ja on välillä oikein- ja välillä väärinpäin.. Nuo isosiskot ovat kyllä jo tässä vaiheessa olleet kiltisti rt:ssa tuolla masussa ;) Taitaa tämä vauva ollakin vielä vekkulimpi tapaus...

-maranooka & prinsessa 29+6-
 
Taa
Hei vaan kaikki!

Tiikerille onnittelut pojasta!

Raffelille synttärionnittelut!

Uusille tervetuloa!

Kotiuduttiin juuri pääsiäisen vietosta tuolta pohjanmaalta. Onhan se ihanaa käydä kyläilemässä, mutta kyllä sitä kotiin aina on ihana tulla. Oma valtakunta :D Anopin sanomisia ja tekemisiä saa taas sulatella muutaman päivän. Kysyi multa, että "montako sieltä oikein on tulossa?" Kiitos. Mä tiedän olevani iso. Ei ole ihan pakko loukata. Ärh.
|O

Ei ollut mun ruohosipulin versotkaan päässy nuupahtamaan vaikka ilman vettä olivat monta päivää. :D Ehkä mussa sittenkin asuu pieni puutarhuri.

Tuttipulloista joku kysyi. Mulla on esikoisen ajoilta jääny jokunen pullo ja ajattelin niillä pärjäillä ainakin alkuun. Mä kannatan myös alkuun näitä enemmän rinnanmallisia kuin peruspulloja. Varmuuden vuoksi ainakin minä hommaisin edes yhden pullon. Ne ei onneksi kauhean paljoa maksa eli ei varmaan harmita vaikka käyttämättä jäisikin. Käyttämättömän saa varmaan vielä pikkurahalla myytyä eteenpäinkin.

Taa ja sykerö 32+6
 
Siis en löytänyt, onko tiikeri miten ja milloin synnyttäny? Millä viikoilla? Minkä kokoisen lapsen? Poika vai tyttö? Olen ihan ulapalla kun en ole käynyt monteen päivään...
Huomenna oyssissa osasto11 taas kontrolli. Paljonkos teillä on painoarvio ollu rv29??
Kamala, ku painoa oliki nyt tullu aamulla, vitsi 2kg näytti jos oikein laskin, tai vissiin 2,5kg.
Hyi helkkari!!!! Kauhulla noita kiloja mietin, kun tässähän ehtii tulla vielä vaikka kuinka...
Sievästi sauva kävellen, ja liikkuen, ettei pääse kovin jähmettymään. :ashamed: :'(

Heiti ja poju rv29
 
mulle ei olla sanottu yhtään painoarviota.. ei oo mitään hajuakaan paljonko mahtaa vauva painaa.. pääseeköhän tässä vielä ultraan ennen synnytystä..pitää sitte huomenna muistaa kysyä neuvolassa. hö.. en ollu ees miettiny koko asiaa..

oon ajatellu, ettei osteta hoitopöytää ollenkaan, kun ne on kaikki niin matalia, että selkä siinä tulee kuitenkin kipeeks. eihän nitä muutenkaan voi kauaa käyttää ja ovat aika arvokkaita. mutta sänky käytiin ostamassa, voi kun se on niin söpönen! :heart:
 
HelloShitty
imetyksestä ei kannata stressata eikä miettiä kauheesti etukäteen. jos se onnistuu niin hyvä juttu. =) mulla maito alkanu kunnolla nousee vasta muutama päivä synnytyksen jälkeen. että tälläkin kertaa on tutteli + pullo oottamassa kaapissa valmiina. kolmosen kaa en tarvinu antaa lisämaitoa juuri ollenkaan kotona. onneks. sairaalassa kun sitä joutuu melkein polvilla pyytää. |O :headwall:

hoitopöydän varustus..nää kamat ainakin:
- septidiini
- vanupuikkoja
- sinkkivoidetta
- bepanten-voidetta
- talkkia
- kosteuspyyhkeitä (pampersin omia hajusteettomia)
- tavallisia pyyhkeitä
- vaippoja luonnollisesti

oisko se siinä...siitä on aikaa kun on viimeks ollu pikkuvauvoja meiän kämpässä. :D :heart:

kivaa kuulla teistä taustalijoista!!! :heart: :flower:

HS ja Jools rv 32+5

ps. tuokio; sulla kun on sokerivauva..niin jos ne käynnistää niin voidaan aina "sopia treffit" synnärillä. mieluiten ennen juhannusta. :LOL: |O
 
päivittelin taas etusivua, eli tervetuloa masukainen, lisäsin sinne myös linkin vauvapuolen keskusteluun :)
mammanpojat etusivun listalla on syntyneet, sieltä vain kurkkimaan ;) mulla oli painoarvio rv 28+0 1300g (muistaakseni) keskikäyrällä mennään, ensi maanantaina uusi painoarvio sitten.. mut jos tarkotit syntymäkokoa niin sellasta en ole saanut, mut samoilla käyrillä kasvaa kuin isoveljet joten odotan että on noin 3000g maksimissaan :) jos siis syntyy viikoilla 38+ niinkuin aiemmatkin..

tuttipullot on kaapissa, osa esikoisen vanhoja, osa ostetu kuopukselle, kuopus edelleen päikkärimaitonsa ja iltamaitonsa pullosta hörppii, tosin tarkotus olis nyt parin viikon sisään se pullo hivuttaa veks, uudet tutit siis vaan hommataan..
huvitutteja myös ostan sen 2 varastoon jos niitä sattuu tarviimaan.
rintakumit on myös pakko varmaan hommata kun esikoisen kanssa kotiuduttiin sairaalasta eikä se imetys ihan sujunutkaan ilman niitä kumeja ja oli pyhä niin eihän niitä meinannut mistään löytyä hieman iski paniikki :eek: no kuopukselle ei tarvinnut mut ei se suuri hukka ole niitä kaappiin ostaa jos vaikka kuitenkin.

*muoks* hoitopöytä hommatiin esikoiselle, se oli ihan turha kapistus mulle ja miehelle, hävitettiin se hyvin pian ja kuopuksella ei sitä enää ollutkaan, enkä hommaa nytkään..
 

Yhteistyössä