~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Heiiips :wave:

Muillakin unettomuus riesana siis.. Lohduttavaa kuulla etten ole ainoa. Viime yö tuli nukuttua todella hyvin, harvinaista herkkua. Normaalisti pyörin ja hyörin pitkin yötä, en löydä mukavaa asentoa, vatsa painaa ja pissattaa. Välillä tntuu että menee mielenterveys siinä aamuyön tunteina.

Taas sarjassamme tyhmiä kysymyksiä , mutta:
Onks ihan normaalia että tisseistä lentää maito jo nyt? Me käytiin eilen saunassa ja rasvasin kroppani sitte ihan kauttaaltaan. Pääsin olkkariin istumaan ni huomasin että tisseistä valumalla valuu maitoa. Kai se mun rasvan hierominen sitte jotenki stimuloi maitotehtaat käyntiin. Kun sitä ei tullu todellakaan mitenkään vähän, vaan mulla oli paita ihan märkänä. Mitä jos ne vuotaa jatkossaki samaa tahtia ni pitääkö mun alkaa niitä tyhjentelemään jotenki vai annanko valua vaan.. Ääääh en mä tiedä tämmösistä. Kai se "ternimaito" olis hyvä ottaa vauvalle talteen pakkaseen? :D

Raffel ja Papsi 30+6
ei vissin sais tyhjentää vaan antaa valua vaan. ihan normaalia on! :D

täälläkin on vaikeeta löytää asentoa yöllä..ahistaa ja painaa. paras asento on vasemmalla kyljellä, tyyny polvien välillä. =)

HS ja Jools rv 32+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Moi!





jeps1 totta puhut siinä mielessä että on kiva päästää mies tuulettumaan,jos se menisi omien kavereidensa kanssa pitämään hauskaa ja vain silloin tällöin ei joka vkl.
Toki mulle on ihan sama nykyään kuinka paljon toi menee ja missä menee ja kenen kanssa menee.
Mutta juu,ymmärsin sun pointin ja toivottavasti olen joskus vielä sellaisessa parisuhteessa,jossa voi iloisesti vilkuttaa toiselle,että pidä hauskaa :wave: =)




BV ja P 33+1

BV: Jos mulla ei ois kokemusta kahdesta huonosta parisuhteesta..joista siis ekasta on tuo esikoinen...niin en varmanakaan osaisi arvostaa nykyistä parisuhdettani. Eli pitkän matkan oon siihen saanut talsia, mutta onneksi oon kokenut kaiken sen mitä olen kokenut...vaikka ei se siltä just sillä hetkellä tuntunutkaan että tästä vielä seurais jotain hyvää :whistle:

himskatti...rupes tekee mieli kiinalaista...en vaan jaksais lähteä hakemaan.
No ehkä mä teen jotain pula-ajan versiota oman kaapin aineksista. :LOL:

Jeps1 + pulla 33 tasan
 
Hei vaan kaikille! Meillä otettiin varaslähtö synnytyksestä ja poika päätti syntyä nyt sitten toukokuussa eli 6.4.(rv 29+5) naistenklinikalla. Ei olisi ollut kyllä vielä mikään kiire tänne maailmaan. Strategiset mitat pojalla oli syntyessä 1130g ja 37,5 cm, eli varsinainen järkäle.. Äiti sai pahan raskausmyrkytyksen ja niinpä piti synnytys käynnistää, mutta eihän poika tajunnut että nyt pitää syntyä, joten sektioon päädyttiin. Tällä hetkellä Vauva jaksaa ihan hyvin. On hyvässä hoidossa vastasyntyneiden teholla lastenklinikalla. Hengityksen kanssa ollut hieman ongelmia, mutta se oli aika odotettavissa noilla viikoilla. Äiti odottaa kovasti kotiin pääsyä pois sairaalasta, joka toivon mukaan tapahtuu tässä lähipäivinä.
Kokeilkaa muut pitää vauvat vielä masussa kasvamassa. Ei kiirettä ulkomaailmaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri83:
Hei vaan kaikille! Meillä otettiin varaslähtö synnytyksestä ja poika päätti syntyä nyt sitten toukokuussa eli 6.4.(rv 29+5) naistenklinikalla. Ei olisi ollut kyllä vielä mikään kiire tänne maailmaan. Strategiset mitat pojalla oli syntyessä 1130g ja 37,5 cm, eli varsinainen järkäle.. Äiti sai pahan raskausmyrkytyksen ja niinpä piti synnytys käynnistää, mutta eihän poika tajunnut että nyt pitää syntyä, joten sektioon päädyttiin. Tällä hetkellä Vauva jaksaa ihan hyvin. On hyvässä hoidossa vastasyntyneiden teholla lastenklinikalla. Hengityksen kanssa ollut hieman ongelmia, mutta se oli aika odotettavissa noilla viikoilla. Äiti odottaa kovasti kotiin pääsyä pois sairaalasta, joka toivon mukaan tapahtuu tässä lähipäivinä.
Kokeilkaa muut pitää vauvat vielä masussa kasvamassa. Ei kiirettä ulkomaailmaan.

Tähän asti kaikki kuulostaa menneen hyvin viikkoihin nähden joten toivottavasti saatte pojan keuhkot kuntoon ja kasvun hyvään vauhtiin
ja sitä kautta pikkumiehen kotiinkin :heart: :hug:
 
ja mihanille tervetuloa! :flower: vihdoinkin kerkesin sinut listalle lisäillä :)

kysymys sitten kaikille! sopiihan että kun odottajista siirretään syntyneisiin listalla siis, voi poistaa odottajien listasta sitten tiedot, helpottaa sitten seuraamista mun mielestä kun saa vähennettyä odottajien listaa.. vaikeesti selitetty mut toivottavasti joku ymmärsi.. :attn:
 
Olen seuraillut keskustelua ihan alusta asti mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä palveluun. No nyt on aikaa kun olen vuodelevossa jo kohta pari viikkoa ollut. Eli olen 31 v. ja ensimmäistä odotetaan, naimisissa, synnytyssairaala KYS ja viikkoja 30+4 eli laskettuaika on 18.6.
Onnea tiikeri83:lle pienestä pojasta :flower:

topoca ja pikkuinen 30+4
 
Onnea onnea onnea Tiikeri83 :lle pojan syntymän johdosta!

Huih,nyt sitä sit tajuaa,et me pikku hiljaa aletaan poksumaan ja saadaan nyyttejä syliimme =)
Mut sinnitellään vielä jalat ristissä,ainakin tovi...

Joo,varsinainen yö takana...nukahdin vähä ennen viittä aamulla,heräsin ennen yhdeksää(+ne useat kerrat tuossa välissä)...tympäsee jo valmiiksi ens yö ja tuo ukonkin naama mua niin v...tuttaa...eilen äyski ja tiuski koko päivän,sanoin mitä vain,ni nyt sit ollu niin hyvällä tuulella,mut mua ei kiinnosta paskaakaan koko äijä...unohtakaa ,et puhuin ees naimisiin menosta :kieh:

Umayya :juu,passaa,kunhan ei oteta pois nuita veikkauksia et kumpi ois tulossa.meitä taitaa muutama olla jotka ei vielä tiedä sukupuolta,niin hauska seurata et kumpikos sieltä sit tulikaan...

Nyt sohvan nurkkaan..huomenna neuvola...varmaan riemusta kiljuu se terkkari,kun sain tuliaiseksi haaparannasta irtokarkkeja 2kg!!!!!!on ne hyviä :LOL:
Terkuin:ryhis ja seppo 31+5
 
Onnea Tiikerille! Uskomatonta, että ensimmäinen kesäkuun vauva on jo maailmassa =) Nyt vain paljon kasvuvoimia pienelle ja toivottavasti saatte pikkuisenne kotiin viimeistään sitten kesäkuussa.. Muistelen, että siskoni keskonen (syntyi 26rv) pääsi kotiin lasketun ajan kieppeillä.. Voimia myös tuoreille vanhemmille sairaalassa"juoksemis" rumbaan!

Raffel, ei sitä maitoa tarvitse pakkaseen laittaa. Kyllä sitä paksumpaa maitoa tulee varmastikin myös vauvalle kun syntyy. Minullakin esikoista odottaessa tuli maitoa muutamia kertoja niin, että paitaan tuli kunnon läntit, mutta varsinaisesti maito nousi vasta muistaakseni kolmantena päivänä synnytyksestä.. Siihen saakka pieni sai omien maitotippojen lisäksi lisämaitoa. Saunassa käynti imetysaikana oli ainakin itselleni melkoinen ohjelmanumero: tisseistä ruiskusi maitoa ihan järjettömän paljon (kiukaalle saakka) ja piti istua sitten löylyissä aina sormet nänneissä kiinni :LOL:

JES! Pääsiäisen aikaan on sokeriarvot pysyneet kurissa, muutaman kerran olen tosin pistänyt hiukan enemmän insuliinia. Juuri tosin sorruin popsimaan keksejä, kun lapset halusivat leipoa ja tehtiin kolmenlaisia keksejä :p Nam!

Ensi viikolla neuvola ja kiva tietää taas missä mennään. Eniten itseäni kiinnostaa puntarilla käynti.. Kotivaaka ei suostu näyttämään painonlisäystä, mutta viimeksi neuvolan vaaka kyllä muutaman kilon alkupainoon oli lisännyt. Turvotustakin on vaihtelevasti, jostain syystä aamuisin enemmän kuin illasta. Kuvittelin sen tulevan toisinpäin..

Umayya, sopii myös minun puolestani ehdottamasi listan selkiyttäminen. Olisiko kova homma laittaa syntyneiden perään myös rv, jolla on syntynyt? (Jos näitä pikkuisia tulee vielä muitakin erikoisen ajoissa.)

-maranooka & prinsessa 29+5-
 
topoca tervetuloa! :flower:
ryhis juu en ajatellutkaan noita veikkauksia poistaa :) ne miehet, ne miehet :whistle:
raffel juu älä lypsä tai mitään, käytät vaan liivinsuojia niin ei paidat kastu. :)
( . ) samperin pukamat pukkas jo nyt |O hitto että tekee kipeetä, muutenkin on ihan ihme olo, suppailee taas ja sukkapuikkovihlaisuja on nyt ollut pari päivää oikeen urakalla.. tajusin myös että jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tää voi syntyä jo 7 viikon päästä, PANIC :eek: kaikki tekemättä, kaks päivää olenkin sitten laitellut tavaroita kasaan ja huomisesta alkaen pitäs lajitella vaatteita ja alkaa pesemään :snotty:

umayya + siiri 31+0 POKS :heart:
 
pE Alkoi sitten viikko 30 >>> Olen koko viikkon levännyt ja kun yrittänyt liikkua alkaa supistaa heti ja selkää särkee.Fillis vaihtelee v...jos loppuraskaus menee sänkyssä.Kotonakin tykkään tehdä kaikkea.Plussan kuteet pesty ja pinnasänky täällä.Vaunut on vielä kaupassa.
-Plussa-Pätkä 30+ 3
 
Tiikerille ja perheelle ja uudelle pienelle perheenjäsenelle paljon onnea! :flower: Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossa. :heart:

Ultrista oli puhetta. Mekin meinattiin mennä yksityiselle loppuraskauden ultraan, jos ei jostain syystä muuten joudu/pääse ultraan.

Mulla oli neuvola viime viikon to. Kaikki oli edelleenkin mainiosti. :) Ens viikolla pitäis saada jo ostetut tavarat, vaunut+muut, kotiin. Kivakiva. Jokohan sitä alkais sit pesee noita vaatteitakin, kun saa niille lipaston...

Viikkoja tänään 32+4. :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
ja mihanille tervetuloa! :flower: vihdoinkin kerkesin sinut listalle lisäillä :)

kysymys sitten kaikille! sopiihan että kun odottajista siirretään syntyneisiin listalla siis, voi poistaa odottajien listasta sitten tiedot, helpottaa sitten seuraamista mun mielestä kun saa vähennettyä odottajien listaa.. vaikeesti selitetty mut toivottavasti joku ymmärsi.. :attn:
sopii erinomaisesti! näkee heti ketkä vielä kärvistelee kasassa. :D
 
Voih, oikein lämpöiset onnittelut Tiikerille perheineen pienen pienestä pojasta :flower: :heart: Voimia myös paljon pienelle ja koko perheellekin sairaalassaoloon, varmasti on raskasta :hug:

Ja (.) , eli viimeks viime viikolla kirjottelin päivää ennen ä-polin kohdunsuun tarkastusta ja kyllä siellä muutosta oli :/ Kohdunsuu oli nyt ultralla katottuna 2,2cm, kun lähtö ollu ultralla katottuna 4,2cm. Ulkosuu on nyt myös sormelle auki ja sisäsuulla pieni raottuma. Paine alapäässä on jokapäivänen ja suppareita tulee herkästi pitkin päivää. Lääkäri päätti sit, et pistetään kortisonipiikit, kun ennenaikasuuden riski nyt on olemassa, niin vauvan keuhkot on sit vähän enemmän kehittyny. Lääkäri meinas, et 36vko asti vois vielä päästä. Tietenkin kai siitäkin eteenpäin, jos tää tilanne nyt rauhottuis, mut saa nähä. Onhan niitä juttuja kuullu, et jollain on paikat enemmänkin auki ja silti menny ylikin yms. Kauhee paniikki silti koko ajan päällä ja niin toivon, et pääsisin ainakin sinne 36vko asti tai edes 34vko. Pojan painoarvio oli muuten (rv 31+0) 1,5kg, et siro tapaus.

Mites muuten muutamat muut nyt voi, joilla ollu muutoksia kohdunsuulla ja suppareita?

Pääsiäinen meni kotona maatessa ja sitä lisää luvassa.. :headwall: Enhän mä oo mannu, kun vasta 1.1.09 alkaen, huoh |O Mut voiton puolella jo ollaan ja kaikkensa sitä tekee tietenkin lapsensa eteen. Harmi vaan, kun esikoisen kans en oo niin voinu nyt touhuta ja se on joutunu kärsiin tästä. Siitä tosi paha mieli, mut kesällä sit tehään kaikkee kivaa :)
Me muuten ollaan menossa miehen kans maistraatissa naimisiinkin tän kuun loppupuolella ja sit ristiäisissä olis tarkotus, et pappi siunais liiton ja sitä vähän siinä ohessa juhlistettaiskin. Joku tais myös suunnitella jotain samantyylistä, ellen ihan väärin muista??

Mut nyt jatkan töllön kattelua ja kerään voimia suihkuun, se on päivän päätteeks aina tosi rankkaa.

Uusille vielä tervetuloa, tännehän mahtuu!!

Omppunen rv 31+4 tai 5
 

Yhteistyössä